SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Heb je een iOS (Apple) of Android tablet of telefoon?
Dan kun je onze eigen Radio49 app (Apple/iOS/Android) gratis downloaden via iTunes of de Google Play
Store.
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor Apple/iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.L2B's Mixcloud
Bij mijn weten de eerste keer dat ik er iets van hoorquote:Op vrijdag 21 september 2018 20:11 schreef peaceman het volgende:
Weinig Waterboys liefhebbers hier he?!
Whole of the moon ken je toch wel?quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:12 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Bij mijn weten de eerste keer dat ik er iets van hoor
Voor mij ook.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:12 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Bij mijn weten de eerste keer dat ik er iets van hoor
Oh, ja. Nu herken ik de stem.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Whole of the moon ken je toch wel?
Fisherman's blues is ook wel een bekende.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Oh, ja. Nu herken ik de stem.
Valt redelijk mee nog, hoewel hij wel HEUL erg veel honger heeft.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
jij zal momenteel wel heel bekend zijn met gecry
Zo vader, zo zoon.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:14 schreef ToT het volgende:
Gooi er een fles of een borst in, en het is weer in orde!
steekt vinger opquote:Op vrijdag 21 september 2018 20:11 schreef peaceman het volgende:
Heb even snel een fragment er van geluisterd maar ging geen lampje branden.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Whole of the moon ken je toch wel?
Die voorkeur voor een borst snap ik wel.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Valt redelijk mee nog, hoewel hij wel HEUL erg veel honger heeft.
Gooi er een fles of een borst in, en het is weer in orde!
hey ex-vakantieganger!quote:
heiquote:
quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die voorkeur voor een borst snap ik wel.
quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:11 schreef peaceman het volgende:
Ja, maar jij komt hier nooit meerquote:
Nu wel. maar kan niet meeluisterenquote:Op vrijdag 21 september 2018 20:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, maar jij komt hier nooit meer
quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Nu wel. maar kan niet meeluisteren
quote:
quote:
Ik vind ook zeker niet alles mooi van ze, maar Telescope welquote:Op vrijdag 21 september 2018 20:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Cage The Elephant komt me bekend voor. Ik geloof dat ik al eerder iets van ze gehoord heb hier op R49. Maar het is niet blijven hangen.
Weet ze dat nou nog steeds niet?quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:44 schreef peaceman het volgende:
Dusty Springfield - I Just Don't Know What to Do With Myself
wanneer begonnen met kopiëren?quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Half uurtje nog maar, totdat alle foto's gekopieerd zijn naar mijn laptop.
Kwartiertje geledenquote:
Misschien moet ze er een liedje over schrijven. Oh wacht..quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:45 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Weet ze dat nou nog steeds niet?
ow dan valt het meequote:
Ja, het kopiëren is het probleem ook niet. Ik moet ze wel allemaal bij langs om de mooie te houden en de mislukte te verwijderen. Daar gaat mijn weekend..quote:
hoeveel foto's heb je gemaakt?quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, het kopiëren is het probleem ook niet. Ik moet ze wel allemaal bij langs om de mooie te houden en de mislukte te verwijderen. Daar gaat mijn weekend..
Ik kopieer nu bijna 2000. Maar er stonden nog iets van 700 op. Dus ik schat dat ik er 1400 gemaakt heb. Ik heb al iets van 100 verwijderd wegens slechte foto's.quote:
ja dat doet iedereen tegenwoordig. Vroegah nam je voor de zekerheid 1 extra. Nu een dozijn.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik kopieer nu bijna 2000. Maar er stonden nog iets van 700 op. Dus ik schat dat ik er 1400 gemaakt heb. Ik heb al iets van 100 verwijderd wegens slechte foto's.
Maar veel van de foto's die ik gemaakt heb, zijn redundant. Voor het geval de eerste mislukte, zeg maar.
Inclusief reisdagen 6 dagenquote:Op vrijdag 21 september 2018 20:52 schreef brother52 het volgende:
1400? Hoe lang ben je weg geweest? 3 maand?
Heb je dan wel wat anders gedaan dan foto's maken?quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Inclusief reisdagen 6 dagen
Ik lieg: 7 dagen, inclusief reisdagen. Vrijdag weg, donderdag terug.
ja... gereisdquote:Op vrijdag 21 september 2018 20:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb je dan wel wat anders gedaan dan foto's maken?
Genoegquote:Op vrijdag 21 september 2018 20:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb je dan wel wat anders gedaan dan foto's maken?
ja 1400 foto's is maar 1400 seconden..quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
GenoegFotootje maken is snel gedaan hè.
Ja, maar 1400?quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
GenoegFotootje maken is snel gedaan hè.
Dank jequote:Op vrijdag 21 september 2018 20:55 schreef Doedezemaar het volgende:
De selectie foto’s die op facebook voorbij kwam was prachtig. Ik maak nooit foto’s
Eindelijk eens een Bob Marley nummer dat ik leuk vind.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:53 schreef peaceman het volgende:
Bob Marley & the Wailers - Lively Up Yourself
hey.. je bent er nogquote:Op vrijdag 21 september 2018 20:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Eindelijk eens een Bob Marley nummer dat ik leuk vind.
Ik heb rond de 500 gemaakt vanuit de trein, en 300 vanaf de ferry. Veel anders is er niet te doenquote:
Geen wonder.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Eindelijk eens een Bob Marley nummer dat ik leuk vind.
Ja, lekker in rust van de muziek aan het genieten.quote:
quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, lekker in rust van de muziek aan het genieten.
quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Geen wonder.
livelink up yourself
quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Geen wonder.
livelink up yourself
Ben van dit nummer de gecensureerde versie blijkbaar gewend want daar hoor je wat varkensgeluiden op bepaalde plekkenquote:
Bored down in a dead man's townquote:Op vrijdag 21 september 2018 21:04 schreef peaceman het volgende:
Father John Misty - Bored In The USA
quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:04 schreef peaceman het volgende:
Father John Misty - Bored In The USA
11 is in geen velden of wegen te bekennen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:15 schreef peaceman het volgende:
Zijn er bezwaren als ik een uurtje verleng?
Nope, hier niet.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:15 schreef peaceman het volgende:
Zijn er bezwaren als ik een uurtje verleng?
volgens mij heb ik best wat liedjes gedraaid (in opdracht van mijn iPod) die hij kan waarderen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:16 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
11 is in geen velden of wegen te bekennen.
ow dat scheelt toch een dikke minuut foto's maken..quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Het zijn trouwens slechts 1333 foto's waar ik doorheen moet. Geen 1400. Valt nog weer mee.
quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:18 schreef anotherRandomdude het volgende:
Geen bezwaar maar ik ga wel nu afhaken, dus nog veel luisterplezier voor de rest
quote:
fijne avond verderquote:Op vrijdag 21 september 2018 21:18 schreef anotherRandomdude het volgende:
Geen bezwaar maar ik ga wel nu afhaken, dus nog veel luisterplezier voor de rest
quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
volgens mij heb ik best wat liedjes gedraaid (in opdracht van mijn iPod) die hij kan waarderen.
Thanks, fijne avond.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:18 schreef anotherRandomdude het volgende:
Hallo Verrucktmeisterquote:
Oktoberfest in München begint morgen pas...je bent te vroeg!quote:
quote:
Sluitze!quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:24 schreef livelink het volgende:
Ik ga ook afhaken. Het was een lange week die erom vraagt om afgesloten te worden
Ik zit niet zo zuidelijk, ik kijk nu uit op de Moezel. Ook daar drank zat, donker witbier is super spul...quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oktoberfest in München begint morgen pas...je bent te vroeg!
(al was er ook een Oktoberfest in volle gang in Oslo afgelopen week)
Fijne avond, livelink.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:24 schreef livelink het volgende:
Ik ga ook afhaken. Het was een lange week die erom vraagt om afgesloten te worden
gelukkig heb je Father John Misty nog kunnen horen!quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:24 schreef livelink het volgende:
Kilchoman is veel meer rokerig en scherper dan Lagavulin...quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:24 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Lagavulin is het niet geworden, maar Kilchoman. Kreeg een mildere aangeboden en die vond ik al te rokerig.
![]()
Eet smakelijk daar!
Hee kijk, Lucky. Een veld en een weg!quote:
Volgens de slijter was de Lagavulin in vergelijking met Kilchoman of je je tong door een asbak trekt. Die heb ik overigens niet geproefd.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kilchoman is veel meer rokerig en scherper dan Lagavulin...
Maar ieder z'n smaak/voorkeur.
Welke amateur is dat geweest?quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Volgens de slijter was de Lagavulin in vergelijking met Kilchoman of je je tong door een asbak trekt. Die heb ik overigens niet geproefd.
het smaakt mij teveel naar de dop...quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb vanmiddag even een setje Steenbrugge Abdijbock bij de ALDI gescoord. Het is daar in de aanbieding deze week en het is één van de lekkerste bockbieren die ik ken, zo niet de lekkerste.
quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:35 schreef Symphonic het volgende:
[..]
het smaakt mij teveel naar de dop...
Fraaie UI heb je, Symph.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:35 schreef Symphonic het volgende:
Fijn nummer om mee binnen te komen
waarom ook niet?quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:36 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ook niet even laten staan hè. Nee, meteen proeven.
Golden Smog is een hobbyproject van enkele muzikanten uit de alternatieve country- of americana-scene. Aangezien het om een aantal grote namen gaat, spreken mensen al van een americana-superband. Vergelijkingen met Buffalo Springfield en Crosby, Stills, Nash & Young worden vaak gemaakt.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Nog nooit gehoord van dit, maar het klinkt lekker relaxed.
Ah, dat verklaart wel het een en ander. Dank voor de uitlegquote:Op vrijdag 21 september 2018 21:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
Golden Smog is een hobbyproject van enkele muzikanten uit de alternatieve country- of americana-scene. Aangezien het om een aantal grote namen gaat, spreken mensen al van een americana-superband. Vergelijkingen met Buffalo Springfield en Crosby, Stills, Nash & Young worden vaak gemaakt.
De band kent wisselende bezettingen, met een aantal personen in de vaste basisopstelling: Jeff Tweedy (Wilco), Gary Louris, Marc Perlman (beiden bandlid van The Jayhawks). Dan Murphy (Soul Asylum) en Kraig Johnson (Run Westy Run).
Op de eerste twee albums speelden de bandleden onder schuilnamen. De schuilnamen waren combinaties van een middle name en de naam van de straat waar het ouderlijk huis van het betreffende bandlid had gestaan. Oplettende luisteraars hadden echter al snel door dat het genoemde muzikanten waren
ik heb een paar dozen gekocht toen het kwamquote:
Gewoon van wikipedia gehaald hoor.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart wel het een en ander. Dank voor de uitleg
dit is nog ergerquote:Op vrijdag 21 september 2018 21:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik dacht dat ik naar Radiohead zat te luisteren
dat dacht ik ookquote:Op vrijdag 21 september 2018 21:39 schreef Elfletterig het volgende:
nou dat is wel iets teveel eer voor Blaudzun, maar ik snap de associatie.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:39 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, dat klopt. Hij liet me proeven van een merk waarbij het leek of je met open mond boven de net aangestoken barbecue hing.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Licht?
Dan had je de Lagavulin waarschijnlijk helemaal niet geproefd...
Je leeftijd?quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:46 schreef Symphonic het volgende:
Ik draai morgen vóór Melting![]()
Werktitel: Eetie-eet
nou Nederlands... het is wel met een zachte G he?!quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Oh joh, dit is Nederlandstalig..
Laphroaig?quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:44 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Hij liet me proeven van een merk waarbij het leek of je met open mond boven de net aangestoken barbecue hing.Meteen een uitnodiging voor een proeverij waar ene Andy Hart van The Maltman & Grainman bij is. Het zal.
die hele laatste CD is meer dan prima!quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kende dit nummer niet, maar ik vind het erg goed
Geen idee welk merk het was. Wel dat het niet te drinken was door de rooksmaak.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Laphroaig?
Andy is een goede vent met uitstekende whisky's, al jaren. Heb voor zijn bedrijf z'n whisky's gepromoot.
Was je in Vlagtwedde toevallig?
Dit kan je heel snel verkeerd lezenquote:Op vrijdag 21 september 2018 21:58 schreef peaceman het volgende:
Damien Rice - The Blower's Daughter
Ha ha, jij dacht aan bami!quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dit kan je heel snel verkeerd lezen
Dan wordt het tijd voor een bezoekje aan de opticien..quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dit kan je heel snel verkeerd lezen
Ah, bij Frans en niet bij Thijs...quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Geen idee welk merk het was. Wel dat het niet te drinken was door de rooksmaak.
Was in Musselkanaal. Denk dat ik wel even langs ga op 7 oktober.
Raymon is zijn zoon? Andy komt met zijn vader en ze hebben een 15 jaar oude en zwaar gesherriede 'Secret Speyside' bij zich op die datum.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, bij Frans en niet bij Thijs...
quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik dacht: dit is wél Radiohead....
Klopt het nog niet helemaal
nee, zo bekend is het niet.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:04 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ik zal wel de enige zijn die dit niet kende, maar fijn nummer om te horen.
genoteerd voor een andere keer.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:04 schreef Symphonic het volgende:
Na deze moet eigenlijk Noir Desir - Le vente nous portera
bijna exact dezelfde rifquote:Op vrijdag 21 september 2018 22:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
genoteerd voor een andere keer.
quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:07 schreef peaceman het volgende:
KT Tunstall - Black Horse and the Cherry Tree
Raymon ken ik niet.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:03 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Raymon is zijn zoon? Andy komt met zijn vader en ze hebben een 15 jaar oude en zwaar gesherriede 'Secret Speyside' bij zich op die datum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Thanks, ik geeft me op.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Raymon ken ik niet.
Weet wel dat Andy zelden of nooit meer met z'n vader (die het bedrijf Hart Brothers gestart is) komt, dus dat is wel apart.
En een Secret Speyside kan van diverse distilleerderijen komen, maar ik gok op Glenfarclas.
Die willen hun naam nooit op onafhankelijke bottelingen hebben.
dat had je niet moeten doenquote:Op vrijdag 21 september 2018 22:14 schreef Elfletterig het volgende:
Voor de zekerheid een minuut aangeplakt bij Peaceman
Nee, nog niet.... maar om bepaalde redenen (die straks wel duidelijk worden) moest ik vandaag ineens aan dit liedje denkenquote:
ik moet bij dit nummer altijd aan de top 2000 denken en dat terwijl ie er volgens mij niet eens meer in staat.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, nog niet.... maar om bepaalde redenen (die straks wel duidelijk worden) moest ik vandaag ineens aan dit liedje denken
Merci beaucoupquote:Op vrijdag 21 september 2018 22:19 schreef Symphonic het volgende:
Nous alons dormer parceque nous sommes tres fatique
Beacoup de plaisir avec ecouter DJ Onze
Trusten daar!quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:19 schreef Symphonic het volgende:
Nous alons dormer parceque nous sommes tres fatique
Beacoup de plaisir avec ecouter DJ Onze
Er komt straks ook nog een band langs waar je wél naar luistertquote:Op vrijdag 21 september 2018 22:26 schreef peaceman het volgende:
The Radio Dept.
Dat is zo'n band die op een heel lang lijstje staat wat ik nog eens wilde gaan luisteren, maar wat er maar niet van komt.
begint de bandnaam met een T?quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er komt straks ook nog een band langs waar je wél naar luistert
Dan weet ik het nietquote:
Goed plan van je.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:31 schreef peaceman het volgende:
Deze heren zouden eens iets samen met Franz Ferdinand moeten maken.. zou best een goede combi kunnen zijn.
Mwah ik vond hem juist in zijn minder bekende zijproject het interessants: The Good, The Bad & The Queen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed plan van je.De frontman van de volgende band zou eens een zijproject moeten beginnen dat zijn eigenlijke band in populariteit overstijgt
Ja dat is een fijn nummer!quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:37 schreef Elfletterig het volgende:
Dan nu de plaat die tot mijn grote genoegen is uitgekozen tot Radio 2 Topsong deze week
Zijn solowerk is ook erg fraaiquote:Op vrijdag 21 september 2018 22:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mwah ik vond hem juist in zijn minder bekende zijproject het interessants: The Good, The Bad & The Queen.
Yups. Moet zeggen dat ik denk dat dat beter kan, maar zonder die gedachte vind ik het een prima nummer.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het schijnt een soort ode aan protestsongs te zijn
klopt, maar The Good enz. vond ik toch wel het leukste. Ken je die?quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zijn solowerk is ook erg fraai
Ik vind het gewoon een ijzersterke comeback van Hozierquote:Op vrijdag 21 september 2018 22:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Yups. Moet zeggen dat ik denk dat dat beter kan, maar zonder die gedachte vind ik het een prima nummer.
Ik moet zeggen dat die eerste single van hem nog steeds niet een favoriet van mij is. Niet slecht, maar die nieuwe single vind ik stukken leuker.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een ijzersterke comeback van HozierJe moet altijd maar afwachten wat zulke artiesten doen na hun eerste album.
Dat stukje tekst wat ze aanhalen komt volgens mij uit Sinnerman.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:42 schreef Elfletterig het volgende:
De Nina in de vorige songtitel slaat op deze zangeres: Nina Simone
Klopt, maar die had ik zo gauw niet bij de handquote:Op vrijdag 21 september 2018 22:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat stukje tekst wat ze aanhalen komt volgens mij uit Sinnerman.
Absoluut. En het was z'n tijd ver vooruit. Gemaakt in 1992, hit geworden in 1997: en toen nog steeds fris en vernieuwend klinkend.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:52 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Jam & Spoon's 'The Age Of Love' uitvoering is stukken beter dan het origineel. Terwijl dat al een lekkere klassieker is.
Fijne avond nogquote:Op vrijdag 21 september 2018 22:56 schreef Diaan73 het volgende:
Elf bedankt voor de muziekjes,Ik luister nog even verder, maar ga nu op de bank liggen om even nog tv te kijken. Fijne avond!
Vast wel op Spotify te vinden, toch?quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:00 schreef Lucky2Bastard het volgende:
All 'n All is ook zo'n lekker album van Earth, Wind & Fire. Jammer dat ik de LP niet meer bezit.
Jawel, maar vinyl heeft gewoon iets waar digitale versies niet aan kunnen tippen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vast wel op Spotify te vinden, toch?
Er komt nog meer van dit soort muziek. Het beste nummer - zeg ik in alle bescheidenheid - moet nog komenquote:
Deze had ik bij de hand en past wel een beetje bij de Fly/Airport-nummers in de show....quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:15 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Waarom heb je de voorkeur voor deze uitvoering?
Dit nummer ook en anders Nena wel. Spring is in the air van Urbanus dan weer minder.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze had ik bij de hand en past wel een beetje bij de Fly/Airport-nummers in de show....
B, uiteraard.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:18 schreef Elfletterig het volgende:
Jullie mogen zo kiezen. Ik draai een track van het Pet Shop Boys-album Release
A) Een single die tekstueel aansluit bij het luchtvaart/airport-thema
B) De meest depressieve plaat die ze ooit hebben gemaakt
Ga je afhaken? Ik moet - voordat je weggaat - sowieso nog even iets laten horenquote:Op vrijdag 21 september 2018 23:22 schreef peaceman het volgende:
Sorry 11, zit behoorlijk in te kakken.
Ligt niet aan de muziek, maar aan mij.
Sowieso Jam & Spoon.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:24 schreef brother52 het volgende:
Was weer eens in slaap gevallen...
Heb ik wat gemist?
ik ga zo wel afhaken ja.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ga je afhaken? Ik moet - voordat je weggaat - sowieso nog even iets laten horen
Daar mis ik weinig aanquote:
Snap de verdeeldheid onder de fans niet. Je hoort bij de 1e tonen dat het een mooi nummer is. Ook begrijp ik niet waarom er herkenbaarheid in zou moeten zitten.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Johnny Marry van The Smiths speelt hier gitaar op.
Ik vind het persoonlijk best oké. Maar het was destijds nogal een trendbreuk met de eerdere sound.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:29 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Snap de verdeeldheid onder de fans niet. Je hoort bij de 1e tonen dat het een mooi nummer is. Ook begrijp ik niet waarom er herkenbaarheid in zou moeten zitten.
Ga ik ook maar doen denk ik maar dan nu wel in mijn nest.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:30 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dan kan u weer gaan liggen.
quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ga ik ook maar doen denk ik maar dan nu wel in mijn nest.
Je keek er erg naar uit. Terecht, zo blijkt.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]![]()
Serieus: hoe mooi is dit?
Het is mooi, maar ben best moe, dus zal het vaker moeten horen. Ik vertrouw erop dat jij daar wel voor gaat zorgen!quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]![]()
Serieus: hoe mooi is dit?
Ik hoorde dit afgelopen nachtquote:Op vrijdag 21 september 2018 23:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Je keek er erg naar uit. Terecht, zo blijkt.
Geheidquote:Op vrijdag 21 september 2018 23:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het is mooi, maar ben best moe, dus zal het vaker moeten horen. Ik vertrouw erop dat jij daar wel voor gaat zorgen!
Dat pianospel in combi met zijn stem is goud.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik hoorde dit afgelopen nachtVolgende week geheid nog meer, want dan komt het album uit.
Vind ik ook. En het is heel andere koek dan de eerste single, The Weekend, wat een vrolijk popliedje is.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat pianospel in combi met zijn stem is goud.
Laat ik zeggen dat ik Spotify Premium heb en dat ik de mogelijkheid heb om het geluid van mijn computer op te nemen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:38 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Luisteren wij hier naar een op legale wijze verkregen track van Sandra?
quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik Spotify Premium heb en dat ik de mogelijkheid heb om het geluid van mijn computer op te nemen.
Volgens mij heeft Thomas Dolby invloed op zijn stijl gehad. Was een fraaie.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:44 schreef Elfletterig het volgende:
Toegankelijk is het niet, kunstig wel: de muziek van O Mer, een Israëlische artiest die in de VS woont. Ik vind hem al jaren geweldig. Dit gloednieuwe nummer is geen uitzondering: Anthem
Ja leuk! En je blazers idee ook trouwens.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:48 schreef Elfletterig het volgende:
Binnenkort ga ik eens serieus een show samenstellen met onbegrijpelijke niet-hits in Nederland van dit decennium. Daar zal deze plaat dan zeker bij zitten: Naughty Boy feat. ROMANS - Home
Ik heb talloze onafgemaakte ideeën voor themashows. Binnenkort maar eens een aantal echt verwezenlijken.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:49 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja leuk! En je blazers idee ook trouwens.
Mja, er gaat alleen al in het uitzoeken behoorlijk wat tijd zitten. 400 nummers per week is niet gering.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb talloze onafgemaakte ideeën voor themashows. Binnenkort maar eens een aantal echt verwezenlijken.
Ik heb de laatste tijd alleen wat tijdgebrek.
Luisteren kost doorgaans een middagje of avondje. Maar ik moet de komende tijd volop bezig met dingen voor m'n band (nummers afmixen en zo).quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:52 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Mja, er gaat alleen al in het uitzoeken behoorlijk wat tijd zitten. 400 nummers per week is niet gering.
Dan de show zelf nog.
Klopt. Ik had eigenlijk met "Airport" willen eindigen, maar ach...quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:54 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ik gok erop dat dit het laatste nummer is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |