Bronquote:Haar bericht leidde volgens de school tot zeer veel mailtjes en telefoontjes uit het hele land. „Vanaf dat moment is dat bericht duizenden keren verontwaardigd gedeeld.”
„Als school nemen we met klem afstand van dit soort uitspraken. Binnen onze organisatie worden dit soort uitspraken niet geaccepteerd. Er is dan ook besloten om per direct afscheid te nemen van deze leerkracht”, schrijft directeur Rene van der Hoek op de website van de school.
De leerkracht in kwestie zegt dat haar Facebook-account is gehackt. De school onderzoekt of dat zo is.
"Die kutkinderen die er onder gaan liggen ook altijd in Oss"quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:46 schreef Durmada het volgende:
Wat stuurde ze dan de online wereld in?
quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:46 schreef Durmada het volgende:
Verder geen idee. Vraag het me ook af.quote:Op Facebook reageerde zij op grove manier op de treinvertragingen door het ongeluk in Oss.
quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:46 schreef Durmada het volgende:
quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:47 schreef Kassamiep het volgende:
En het bericht was... ?
"Het is de schuld van Oranje Vogels ?"
quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:48 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
[..]
Verder geen idee. Vraag het me ook af.
Dacht dat dit een grapje was.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
"Die kutkinderen die er onder gaan liggen ook altijd in Oss"
Als ze in de IT had gezeten had geen haan ernaar gekraaid.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:55 schreef Kassamiep het volgende:
Hmm. Kutopmerking.
Voor een lerares idd ook niet echt gepast; maar veel minder erg dan ik had verwacht.
quote:Ik vind ontslag ook wel overdreven. Normaal gesproken kankert iedereen graag op de ns als er weer eens vertraging is, OOK als dat door een onbekend iemand is die voor de trein is gesprongen. Dan kijkt niemand er van op.
Omdat dit nu een groot media ding is, wordt je opeens wel ontslagen? Dat klopt niet.
Maar uiteraard zijn dat soort reacties sowieso triest en dom, laat dat duidelijk zijn.
Is ook altijd het eerste wat ik doe als ik facebook accounts hack: grove grappen over vertraagde treinen maken. Blijkbaar heeft de school ook nog ict-experts ingeroepen om te verifiëren of het waar was.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:48 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
[..]
Verder geen idee. Vraag het me ook af.
Wat een harteloze kutwijven. Die moeten ze zelf onder de trein gooien.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:53 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Vrouwenhumor.
En dit natuurlijk. Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:06 schreef Twiitch het volgende:
maar ook wel redelijk NSB om dan te gaan klikken bij haar werkgever.
Ik vind de "mijn trein was vertraagd" grap van "Natasja" eigenlijk een stuk minder gepast.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:06 schreef Twiitch het volgende:
Ongepast als lerares, maar ook wel redelijk NSB om dan te gaan klikken bij haar werkgever.
Ik vermoed dat de NSB'ers ook grondig onderzoek hebben gedaan naar andere posts maar dat ze geen werkgever gevonden hebben.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:08 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik vind de "mijn trein was vertraagd" grap van "Natasja" eigenlijk een stuk minder gepast.
De reactie van Carola is duidelijk bedoeld als uitleg voor Lisette.
Ik denk dat de klagers die van Natasja niet snapten.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:08 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik vind de "mijn trein was vertraagd" grap van "Natasja" eigenlijk een stuk minder gepast.
De reactie van Carola is duidelijk bedoeld als uitleg voor Lisette.
Je bent gewoon heel dom om publiekelijk met je eigen naam binnen 24 uur na een 'nationale' ramp om dode kinderen te lachen. Dan verdien je het ook.quote:
Nog dommer is om dat te doen terwijl heel je hebben en houwen op je open profiel staan.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:14 schreef Hathor het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen dit soort achterlijke dingen blijven neerplempen op social media en denken dat het verder geen gevolgen gaat hebben.
Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog dommer is om dat te doen terwijl heel je hebben en houwen op je open profiel staan.
Jaquote:Op vrijdag 21 september 2018 19:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maargoed, ze was blijkbaar gehackt.
Beste post tot nu toe.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
Dom om zoiets op internet te plempen, heel dom dat het een nationale hype wordt en nog véél dommer om haar dan maar te ontslaan.
Nee, dat is vrij logisch.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
Dom om zoiets op internet te plempen, heel dom dat het een nationale hype wordt en nog véél dommer om haar dan maar te ontslaan.
Echt handig is het niet, Cin.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:09 schreef cindy11 het volgende:
Wie weet was dit juist een sarcasme opmerking..?
Zovan...mensen hoe durven jullie je druk te maken om vertraging in dit geval?
Hij bedoelt volgens mij dat het dom is dat dat wijf zoiets op facebook zet.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, dat is vrij logisch.
Volwassenen zijn verantwoordelijk voor hun eigen acties en moeten in staat zijn om gevolgen van bepaalde handelingen te overzien.
Dit.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
Voor veel werklozen en mensen die buiten Nederland werken zal het redelijk zonder gevolgen zijn en ik denk ook niet dat ze er interieurverzorgers om ontslaan, maar als er landelijke aandacht op iets komt en ze weten waar je werkt dan zal de baas niet voor je door het vuur gaan.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:14 schreef Hathor het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen dit soort achterlijke dingen blijven neerplempen op social media en denken dat het verder geen gevolgen gaat hebben.
Maar het punt is dat ze helemaal niet ontslagen is om de opmerking maar alleen om de mediastorm.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, dat is vrij logisch.
Volwassenen zijn verantwoordelijk voor hun eigen acties en moeten in staat zijn om gevolgen van bepaalde handelingen te overzien. Zoiets op internet posten onder je eigen naam laat het balletje rollen en een ontslag is niet te voorkomen.
Is die mediastorm dan vanuit het niets gekomen?quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar het punt is dat ze helemaal niet ontslagen is om de opmerking maar alleen om de mediastorm.
Het blijft een raadsel hoe zo'n witch hunt precies ontstaat.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is die mediastorm dan vanuit het niets gekomen?
inderdaad, je zou bijna zeggen dat er iets aan vooraf gegaan is.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het blijft een raadsel hoe zo'n witch hunt precies ontstaat.
Misschien toch gehackt. Hacker heeft het in de openheid gebracht. Ik doe maar een wilde gok.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
inderdaad, je zou bijna zeggen dat er iets aan vooraf gegaan is.
wat zou het geweest zijn?
ik bedoelde gewoon de tweet, de mediastorm is daar het gevolg van.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien toch gehackt. Hacker heeft het in de openheid gebracht. Ik doe maar een wilde gok.
Dan moet je echt een intense haat hebben voor iemand als je dit doet.
Beide dingen zijn onwaar.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik bedoelde gewoon de tweet, de mediastorm is daar het gevolg van.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:46 schreef MMaRsu het volgende:
Triest dit laat haar gewoon een grap maken hoe ongenuanceerd dan ook. Is toch niet serieus etf
En geen ww. Tja het blijft bizar.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ze mag ook gewoon doorgaan met grappen maken thuis, bij het UWV en tijdens haar aanstaande sollicitatiegesprekken.
Ik zie het probleem ook niet.
Dat deze chat uitlekt en daardoor een heksenjacht ontstaat is bizar.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:15 schreef Falco het volgende:
Ze had beter dozeninpakker kunnen zijn. Dan kun je dit soort opmerkingen wel maken in een groepschat, ook al zijn ze compleet van de pot gerukt. Hoe dan ook iemand met een pedagogische functie hoort dit niet te zeggen. Als lerares word je gewoon niet serieus meer genomen. Tsja, triest dat zo'n chat uitlekt, maar zo is het echte harde leven.
Jij vind een zwarte grap dus ernstiger dan een heksenjacht.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:15 schreef Falco het volgende:
Ze had beter dozeninpakker kunnen zijn. Dan kun je dit soort opmerkingen wel maken in een groepschat, ook al zijn ze compleet van de pot gerukt. Hoe dan ook iemand met een pedagogische functie hoort dit niet te zeggen. Als lerares word je gewoon niet serieus meer genomen. Tsja, triest dat zo'n chat uitlekt, maar zo is het echte harde leven.
Altijd maar dat elitaire gebral van jou man.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:15 schreef Falco het volgende:
Ze had beter dozeninpakker kunnen zijn. Dan kun je dit soort opmerkingen wel maken in een groepschat,
Precies. In feite kan ze nu nooit meer een kind corrigeren bij grof taalgebruik want de juf kan er ook wat van.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:15 schreef Falco het volgende:
Hou toch op. Dit is één grote massapsychose. Bij gebrek aan schuldige aan het ongeluk, wordt deze dame op de brandstapel geworpen. Een vuilnisman was het vergeven maar een juf moet altijd braaf en lief zijn, of zoiets.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:15 schreef Falco het volgende:
Terwijl iedereen weet, hoe groter de geest, hoe groter het beest.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Altijd maar dat elitaire gebral van jou man.
Ditquote:Op vrijdag 21 september 2018 21:46 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Hou toch op. Dit is één grote massapsychose. Bij gebrek aan schuldige aan het ongeluk, wordt deze dame op de brandstapel geworpen. Een vuilnisman was het vergeven maar een juf moet altijd braaf en lief zijn, of zoiets.
Er zijn altijd al foute grappen gemaakt over dit soort gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Pah, heb destijds nog veel foutere grappen gemaakt over prinses Diana, ik zie niet in waarom je geen zwarte grappen mag maken.
Dit was geen privéchat.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:15 schreef Falco het volgende:
Het probleem met dit soort foute grappen is dat je geen flauw idee hebt hoe het opgepakt wordt (door bijvoorbeeld die familie zelf nu, al denk ik dat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben nu).quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zijn altijd al foute grappen gemaakt over dit soort gebeurtenissen.
9/11, Fortuyn, Van Gogh, MH17, Parijs, noem ze allemaal maar op. De eerste grappen vliegen je om de oren als het nieuws bewijze van nog geen 5 minuten oud is.
En het zijn niet alleen maar dozeninpakkers die dat soort grappen maken.
Ook hoog opgeleiden zullen er genoeg hebben gemaakt.
Het was een privegesprek tussen een groepje facebookvrienden.quote:
Juist! Je hoort ze op FOK! te maken.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit soort zwarte grappen moet je niet op Facebook zetten, dat is vragen om ellende.
Dat maakt niet uit. Sterker nog, in een openbaar gesprek kun je iemand aanspreken op een uitlating. Als het écht over de schreef gaat dan kun je aangifte doen. Maar als je gaat klikken bij de werkgever dan functioneer je wat mij betreft op het niveau van een kleuter.quote:
Oke, dan is het gewoon ultiem dom.quote:
Hoe oud ben jij dan?quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:57 schreef Lunatiek het volgende:
Idioot. Ik kom uit de tijd dat iets pas erg een ramp was als er harde grappen over worden gemaakt. Dat is namelijk een efficiënte manier om met emoties om te gaan en zal dus altijd voorkomen.
Nee een juf heeft een functie met behoorlijk wat verantwoordelijkheid en voorbeeldfunctie naar kinderen. Als het vertrouwen daarin geschaad wordt, kan ik me voorstellen dat er geen andere uitweg is dan ontslag. Ze kon ook gewoon niet meer verder functioneren, want welke ouder vindt het oke dat een juf dit soort opmerkingen klaarblijkelijk normaal vindt en vervolgens les geeft aan zijn of haar kind?quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:46 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Hou toch op. Dit is één grote massapsychose. Bij gebrek aan schuldige aan het ongeluk, wordt deze dame op de brandstapel geworpen. Een vuilnisman was het vergeven maar een juf moet altijd braaf en lief zijn, of zoiets.
Oud genoeg om me te herinneren dat er harde grappen werden gemaakt rondom de Herald of Free Enterprise.quote:
Misschien was het wel één van de ouders. Is het dan nog steeds triest?quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:59 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Sterker nog, in een openbaar gesprek kun je iemand aanspreken op een uitlating. Als het écht over de schreef gaat dan kun je aangifte doen. Maar als je gaat klikken bij de werkgever dan functioneer je wat mij betreft op het niveau van een kleuter.
Wat ik begreep was ze ook uitzendkracht, dus was de keuze ook snel gemaakt door die school.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien was het wel één van de ouders. Is het dan nog steeds triest?
Die school kon redelijk in de problemen komen door deze uitspraak.
Je zou je leerlingen ook iets kunnen bijbrengen over privé-leven en social media. Bijvoorbeeld dat je juffie ook maar een mens is dat misschien vloekt en rookt en zuipt en hoert en sloert in haar vrije tijd en dat je daarmee geconfronteerd kunt worden, in levende lijve en op social media. Zolang ze zich op school gedraagt en geen pedo is lijkt me dat allemaal geen probleem.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:07 schreef Marsenal het volgende:
Matige humor, maar het is wel een lerares he, die moet een voorbeeldfunctie hebben. Ik zou als ik haar werkgever was ook schrikken van de schrijfstijl en de domheid waarmee je zoiets online zet en blijkbaar denkt dat je je dat als leerkracht kan veroorloven. Dan ben je ook niet geschikt om les te geven, als je zo achterlijk bent.
Mjah, is een optie, maar dat is niet de school waar ik voor zou kiezen als ouder.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je zou je leerlingen ook iets kunnen bijbrengen over privé-leven en social media. Bijvoorbeeld dat je juffie ook maar een mens is dat misschien vloekt en rookt en zuipt en hoert en sloert in haar vrije tijd en dat je daarmee geconfronteerd kunt worden, in levende lijve en op social media. Zolang ze zich op school gedraagt en geen pedo is lijkt me dat allemaal geen probleem.
Die kinderen mogen/horen niet op Facebook.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee een juf heeft een functie met behoorlijk wat verantwoordelijkheid en voorbeeldfunctie naar kinderen. Als het vertrouwen daarin geschaad wordt, kan ik me voorstellen dat er geen andere uitweg is dan ontslag. Ze kon ook gewoon niet meer verder functioneren, want welke ouder vindt het oke dat een juf dit soort opmerkingen klaarblijkelijk normaal vindt en vervolgens les geeft aan zijn of haar kind?
Maar waarom is dat dan? Ik weet dat het gebeurt, maar ik heb het het eigenlijk mijn hele leven lang nooit gesnapt. Ik kan dat dus gewoon niet. Niet zo snel na een gebeurtenis.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:10 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Oud genoeg om me te herinneren dat er harde grappen werden gemaakt rondom de Herald of Free Enterprise.
De bijlmerrampquote:Op vrijdag 21 september 2018 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zijn altijd al foute grappen gemaakt over dit soort gebeurtenissen.
9/11, Fortuyn, Van Gogh, MH17, Parijs, noem ze allemaal maar op. De eerste grappen vliegen je om de oren als het nieuws bewijze van nog geen 5 minuten oud is.
En het zijn niet alleen maar dozeninpakkers die dat soort grappen maken.
Ook hoog opgeleiden zullen er genoeg hebben gemaakt.
Bij indrukwekkende gebeurtenissen worden al sinds jaar en dag zwarte grappen gemaakt. Meestal niet door de betrokkenen zelf natuurlijk maar door mensen die op afstand staan, maar wel onder de indruk zijn van een ramp. Onder “gelijkgestemden” dus. Waar je vroeger hooguit stampij kon maken op het dorpsplein, als iemand iets zei wat niet “ok” is. Nu maak je een screenshot en probeer je op Twitter viral te gaan als moraalridder.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:22 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Maar waarom is dat dan? Ik weet dat het gebeurt, maar ik heb het het eigenlijk mijn hele leven lang nooit gesnapt. Ik kan dat dus gewoon niet. Niet zo snel na een gebeurtenis.
Ik zou ook niet echt weten waarom mensen dat doen. Om maar het verdriet (of ongeloof of wat het dan ook is) tijdelijk te negeren?
Ik ben een ex op jonge leeftijd verloren en een vriendin van me kreeg een auto-ongeluk voor mijn ogen. Ik moet er niet aan denken dat er in die tijd internet geweest was met dit soort online opmerkingen (of filmende mensen na dat ongeluk, ik had ze persoonlijk alle mobieltjes uit hun handen geslagen).
Wat dat betreft vind ik deze tijd maar lastig, met online en rl.
Mensen doen dit ook wel om te kunnen relativeren.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:22 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Maar waarom is dat dan? Ik weet dat het gebeurt, maar ik heb het het eigenlijk mijn hele leven lang nooit gesnapt. Ik kan dat dus gewoon niet. Niet zo snel na een gebeurtenis.
Ik zou ook niet echt weten waarom mensen dat doen. Om maar het verdriet (of ongeloof of wat het dan ook is) tijdelijk te negeren?
Ik ben een ex op jonge leeftijd verloren en een vriendin van me kreeg een auto-ongeluk voor mijn ogen. Ik moet er niet aan denken dat er in die tijd internet geweest was met dit soort online opmerkingen (of filmende mensen na dat ongeluk, ik had ze persoonlijk alle mobieltjes uit hun handen geslagen).
Zo'n ramp geeft stress en lachen kan dat doen ontladen, het is echt gezond. Ook al is het met een foute grap, die voor de hand ligt omdat iedereen het over dat onderwerp heeft.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:22 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Dat snap ik nog wel. Iedereen heeft een andere manier van dealen met. Mijn vriend is bijvoorbeeld van de grappen (hoewel niet dit soort grappen).quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mensen doen dit ook wel om te kunnen relativeren.
Even er van uit gaande dat de betreffende post niet op de FB-pagina van de ouders zelf geplaatst is. Je kunt niet voorkomen dat betrokkenen gekwetst kunnen worden als ze iets oppikken op het dorpsplein, schoolplein of social media. En al helemaal niet als anderen er een groot drama van maken.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe zou die school in de problemen komen door die uitspraak? DIe school kan heel makkelijk openlijk afstand nemen van tweets van haar personeel en deze veroordelen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit, en dan zou men er stiekem om lachen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:01 schreef Idisrom het volgende:
Youp van 't Hek of Theo Maassen had zo'n opmerking ook gemaakt kunnen hebben.
Wat de werkelijke reden was dat het El-al toestel neerstortte op de Bijlmerflats?quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De bijlmerramp
De volgende ochtend hoorde ik kinderen op het schoolplein zingen: Een Surinamer op 5 hoog, kreeg een Boeing op zijn oog, jogo jogo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |