abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 15:20:52 #276
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_182027740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wellicht dat ze er minder makkelijk doorheen geknald zou hebben?
Ik denk dat zulke slagbomen veel ongelukken veroorzaken bij het dichtgaan enzo. Zoals het eruit ziet zijn de slagbomen op de foto ook vooral bedoeld om altijd dicht te zijn, tenzij er iemand door moet, bij een spoorwegovergang is het andersom
  donderdag 20 september 2018 @ 15:22:13 #277
12772 Freak666
Well do ya punk
pi_182027776
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet je wat het is, die voorschoolse opvang kun je beter gewoon op de locatie van de school zelf doen ipv altijd dat heen en weer gesleep met die kinderen. Ik denk dat ze daar met nieuwe scholen ook rekening mee houden. Idem naschoolse opvang.
Mijn dochter is nog maar 1, maar ze zit nu op een KDV wat in hetzelfde pand zit als waar ook de BSO zit (zelfde organisatie) en ook de basisschool waar ze straks naartoe gaat.. Mijn vriendin vond dat een groot voordeel, ik vond het allemaal prima en dacht er niet zo over na verder (zoals vriendin eigenlijk alle praktische zaken rondom kind regelt).. Maar ze heeft, zeker in het licht van wat er vandaag gebeurt is, wel een punt...
People who drink "lite" beer don't like the taste of beer; They just like to pee a lot
pi_182027779
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet je wat het is, die voorschoolse opvang kun je beter gewoon op de locatie van de school zelf doen ipv altijd dat heen en weer gesleep met die kinderen. Ik denk dat ze daar met nieuwe scholen ook rekening mee houden. Idem naschoolse opvang.
Dit. Mijn kinderen gaan niet naar de voorschoolse opvang, maar de naschoolse opvang is gewoon op de basisschool zelf. Wel zo fijn vind ik.

Ze zijn overigens wel tijdelijk van school gehaald in zo'n stint, maar die route ging enkel over een fietspad. Tuurlijk is er dan ook niet 100% veiligheid, maar een stuk meer dan wanneer je wegen moet delen met auto's en spoorwegovergangen moet passeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 20-09-2018 15:34:41 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182027781
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:03 schreef iBenny het volgende:

[..]

Heel eerlijk... Ik vind het wel een slimme oplossing. Er moet gewoon normaal mee gedaan worden. Dan is er niks aan de hand.
Maar de veiligheid van zo'n kar is wel heel erg schraal als je het tegenover een auto zet. Terwijl ze zich er wel mee in hetzelfde verkeer begeven. En zo'n kar is echt compleet niet wendbaar. Kinderen hebben volgens mij niet eens een gordel om. De motor en de rest van de constructie i.c.m het gewicht leent zich er niet voor dat je nog even snel iets zou kunnen doen om een botsing te vermijden. Stuur je zo'n ding een verhoging op dat zie ik het nog wel gebeuren dat het om slaat ook nog...
pi_182027806
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar daarin maken ouders andere keuzes als ze bijvoorbeeld ook nog een jonger kind op het KDV hebben van een locatie die ook BSO aanbiedt, plus dat kinderen dan heel veel mensen (en kinderen) op die BSO al kennen.
Of bijvoorbeeld dat een BSO aanbod heeft dat de BSO op school niet heeft, zoals BSO Sport bijvoorbeeld.
Ja, goed, zitten haken en ogen aan als je nog jongere kinderen hebt die de gehele dag moeten worden opgevangen idd. Maar bij ons op het dorp heb je dus vso/nso in de nieuwe school en dan nog kdv voor de rest iig betekent dit minder heen en weer gesleep met kinderen dan voorheen en dus minder risico's.
I´m back.
pi_182027817
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:22 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Maar de veiligheid van zo'n kar is wel heel erg schraal als je het tegenover een auto zet. Terwijl ze zich er wel mee in hetzelfde verkeer begeven. En zo'n kar is echt compleet niet wendbaar. Kinderen hebben volgens mij niet eens een gordel om. De motor en de rest van de constructie i.c.m het gewicht leent zich er niet voor dat je nog even snel iets zou kunnen doen om een botsing te vermijden. Stuur je zo'n ding een verhoging op dat zie ik het nog wel gebeuren dat het om slaat ook nog...
Jawel zit gordel in.
pi_182027883
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Die zie je nergens meer in de steden.
Oss centraal heeft het en ik snap niet dat men dit niet overal invoert verplicht (los van wat er vandaag is gebeurt). Het is gewoon bewezen dat dit helpt tegen 'snel nog even onder de spoorboom doorgaan'..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182027900
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:22 schreef Freak666 het volgende:

[..]

Mijn dochter is nog maar 1, maar ze zit nu op een KDV wat in hetzelfde pand zit als waar ook de BSO zit (zelfde organisatie) en ook de basisschool waar ze straks naartoe gaat.. Mijn vriendin vond dat een groot voordeel, ik vond het allemaal prima en dacht er niet zo over na verder (zoals vriendin eigenlijk alle praktische zaken rondom kind regelt).. Maar ze heeft, zeker in het licht van wat er vandaag gebeurt is, wel een punt...
Klopt, iig in de nieuwe school, die hier jaartje of 8 geleden werd geopend, heb je dezelfde situatie. Daarbij ligt het achter het gemeentehuis, waar behoudens stapvoets rijdende auto's van de gemeente, alleen fietsers en brommers mogen komen, dus het directe risico van gemotoriseerd verkeer is ook gering.
I´m back.
pi_182027911
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oss centraal heeft het en ik snap niet dat men dit niet overal invoert verplicht (los van wat er vandaag is gebeurt). Het is gewoon bewezen dat dit helpt tegen 'snel nog even onder de spoorboom doorgaan'..
dacht dat ze weg waren. zal wel financiele kwestie zijn.
  donderdag 20 september 2018 @ 15:28:31 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_182027923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:13 schreef bleiblei het volgende:
Op zich staat hier wel een interessant oogpunt beschreven:
https://nos.nl/artikel/22(...)an-iedere-ouder.html

Ze schijnen een significant veiligere omgeving te hebben gecreeerd voor kleine kinderen dan de oude manier van vervoer met taxi's. Daar had ik dan weer niet aan gedacht.
Het leven is nou eenmaal vol met risico's, helaas
pi_182027925
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed, zitten haken en ogen aan als je nog jongere kinderen hebt die de gehele dag moeten worden opgevangen idd. Maar bij ons op het dorp heb je dus vso/nso in de nieuwe school en dan nog kdv voor de rest iig betekent dit minder heen en weer gesleep met kinderen dan voorheen en dus minder risico's.
Hoe in Amsterdam zijn er sowieso heel veel wachtlijsten en kun je niet zomaar een opvang of BSO kiezen. Daarnaast is de kwaliteit van een aantal BSO's nogal onder de maat en zou ik mijn dochter daaraan niet blootstellen.

En bovendien komen onze kinderen in het verkeer terecht. Met ons, met school, opvang, vriendjes en vriendinnetjes. We kunnen ze niet in een plastic bubbel stoppe en levenslang overleden voor behoeden.

Begrijp me niet verkeerd, het is dramatisch wat er is gebeurd vandaag. Ik kan er niet eens echt over nadenken hoe dat voor die ouders moet zijn, want dan wordt ik gek. Maar al dat gepraat over hoe het natuurlijk allemaal voorkomen had kunnen worden als, is zo zinloos en onterecht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182027943
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:17 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar een kind naar een opvang brengen is iets anders dan een kind met een 'vreemde' mee laten rijden door het verkeer.

Zo'n Stint geeft de verkeerde mensen veel te veel verantwoording.
Dat klopt.. als ik zo;n ding zag rijden dacht ik ook vaak dat ik dat zelf niet zou willen, met zoveel kinderen in zo'n ding op stap. Inderdaad een te grote verantwoordelijkheid.
pi_182027963
De hele discussie omtrent opvang VSO/BSO vind ik een beetje misplaatst eigenlijk, wat heeft dit nu werkelijk te maken met dit noodlottige ongeval?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182028016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oss centraal heeft het en ik snap niet dat men dit niet overal invoert verplicht (los van wat er vandaag is gebeurt). Het is gewoon bewezen dat dit helpt tegen 'snel nog even onder de spoorboom doorgaan'..
Bij de meeste spoorwegovergangen gaat dat niet helpen omdat aan de kant waar je overgang verlaat geen spoorboom zit. Die kant wordt ook meestal gebruikt om het spoor over te gaan als de bomen dicht zijn. Dat is makkelijker dan onder de spoorboom doorgaan.
pi_182028019
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Personenvervoer is echter - na vandaag denk ik - verleden tijd.
quote:
Stints in de ban na dodelijk ongeval
Een groot aantal kinderdagverblijven stopt tijdelijk met het gebruik van elektrische bolderkarren - Stints - naar aanleiding van het dramatische ongeluk in Oss vanochtend, waarbij vier kinderen om het leven kwamen. Hoewel de oorzaak van het ongeval nog niet duidelijk is, willen veel organisaties voorlopig geen risico lopen met de karretjes.
https://www.ad.nl/binnenl(...)jk-ongeval~a9feb06f/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 20 september 2018 @ 15:32:45 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_182028020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat klopt.. als ik zo;n ding zag rijden dacht ik ook vaak dat ik dat zelf niet zou willen, met zoveel kinderen in zo'n ding op stap. Inderdaad een te grote verantwoordelijkheid.
Maar in een taxibusje, waar niet altijd de goede kinderstoelen in zitten, is wel verantwoord?
pi_182028040
Die stints zijn blijkbaar totaal niet wendbaar. Een auto is minder gevaarlijk. Weg met die dingen.
pi_182028049
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 13:55 schreef Pleun2011 het volgende:
De oprichter van het bedrijf dat Stints maakt heeft het voertuig ontwikkeld vanwege de veiligheid. Het zou veiliger zijn dat het halen en brengen van kinderen met een busje en er zijn nog nooit grote ongelukken mee gebeurd. Tsja.
ik denk dat het in bepaalde omstandigheden zeker veiliger kan zijn, maar dat er ook situaties zijn waarin zo'n ding minder veilig is...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182028050
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe in Amsterdam zijn er sowieso heel veel wachtlijsten en kun je niet zomaar een opvang of BSO kiezen. Daarnaast is de kwaliteit van een aantal BSO's nogal onder de maat en zou ik mijn dochter daaraan niet blootstellen.

En bovendien komen onze kinderen in het verkeer terecht. Met ons, met school, op angst, vriendjes en vriendinnetjes. We kunnen ze niet in een plastic bubbel stoppe en levenslang overleden voor behoeden.

Begrijp me niet verkeerd, het is dramatisch wat er is gebeurd vandaag. Ik kan er niet eens echt over nadenken hoe dat voor die ouders moet zijn, want dan wordt ik gek. Maar al dat gepraat over hoe het natuurlijk allemaal voorkomen had kunnen worden als, is zo zinloos en onterecht.
Ik vind het hoe dan ook altijd nuttig om na te denken over meer veiligheid hoor, ook in Asd. Helaas gebeurt het vrij vaak nadat het kalf verdronken is. Juist door er over na te denken voordat iets gebeurt kun je voorkomen dat ene kalf verdrinkt bij wijze van spreke.

Was hier op het dorp ook. Toerit naar een school met een slagboom, die vrij hoog geplaatst was, en vaak maar niet altijd open stond, op niet een goeie, maar slechte maandagochtend reed er een tiener op zijn brommertje tegenaan: morsdood. Want dat ding stond dicht. Daarna zagen ze ineens wel in dat dat hartstikke onveilig was met die slagboom.
I´m back.
  donderdag 20 september 2018 @ 15:34:47 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182028060
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:

Als je kijkt op de site van die apparaten (https://stintum.com/) zie ik best veel praktisch goede oplossingen. Personenvervoer is echter - na vandaag denk ik - verleden tijd.
Ze zijn RDW goedgekeurd, maar als ik die constructie zo zie, dan vind ik die wel wat ielig voor 218kgs aan voertuig en 300kgs aan belading. En wat niet duidelijk in de beschrijving staat, is of het gewicht van de bestuurder (max 150kg) binnen die 300kgs maximale belading hoort.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182028068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:34 schreef Loekie1 het volgende:
Die stints zijn blijkbaar totaal niet wendbaar. Een auto is minder gevaarlijk. Weg met die dingen.
Dus de Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft het minder goed beoordeeld dan jij vanaf je zolderkamer?
pi_182028070
Met een busje kan je nog een ruk aan het stuur geven, dat gaat niet bij die logge stints.
pi_182028076
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:35 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Dus de Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft het minder goed beoordeeld dan jij vanaf je zolderkamer?
Ja.
pi_182028083
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja.
Oke.
  donderdag 20 september 2018 @ 15:36:24 #300
62913 Blik
The one and Only!
pi_182028095
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:34 schreef Loekie1 het volgende:
Die stints zijn blijkbaar totaal niet wendbaar. Een auto is minder gevaarlijk. Weg met die dingen.
auto's rijden veel te hard, lopen is veel minder gevaarlijk, weg met die dingen

:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')