Nee, dit alles van ooggetuigen.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Is het onderzoek al afgerond?
Dus de oorzaak is nog niet bekend? Ooggetuigen kunnen wel van alles vertellen in hun opwinding ....quote:Op donderdag 20 september 2018 12:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee, dit alles van ooggetuigen.
Ja, als je bijvoorbeeld zelf eens getuige bent geweest van een aanrijding met een trein, dan kan ik me voorstellen dat dit behoorlijk hard binnenkomt.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:56 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af, zoals nu laten ze het nummer op TV zien, zijn er dan ook mensen die menen slachtofferhulp nodig te hebben omdat ze het nieuws niet aan kunnen? Er dus zelf niet bij zijn geweest, zou me namelijk niks verbazen
Dat zeg jij, uit mijn eigen ervaring heb ik gezien dat er aan de professionaliteit van de kinderopvang nog wel wat verbeterd kan worden en daar valt het rijden met dit soort voertuigen ook onder ....quote:Op donderdag 20 september 2018 12:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat de mate van pech onwaarschijnlijk hoog is geweest, dit soort tragische ongelukken kun je helaas niet compleet voorkomen.
fquote:Op donderdag 20 september 2018 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als je bijvoorbeeld zelf eens getuige bent geweest van een aanrijding met een trein, dan kan ik me voorstellen dat dit behoorlijk hard binnenkomt.
Of dit op een andere manier van dichtbij hebt meegemaakt.quote:Op donderdag 20 september 2018 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als je bijvoorbeeld zelf eens getuige bent geweest van een aanrijding met een trein, dan kan ik me voorstellen dat dit behoorlijk hard binnenkomt.
Jawel hoor. Het kan herinneringen triggeren bij mensen.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:56 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af, zoals nu laten ze het nummer op TV zien, zijn er dan ook mensen die menen slachtofferhulp nodig te hebben omdat ze het nieuws niet aan kunnen? Er dus zelf niet bij zijn geweest, zou me namelijk niks verbazen
Ken wel iemand die dat meegemaakt heeft..quote:Op donderdag 20 september 2018 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kan ook een Tesla rijden van een ton, die heeft ook al voor een aantal incidenten gezorgd.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:56 schreef matspontius het volgende:
Gezien dit enorme drama denk ik dat het zeker legitiem is om de volgende vragen te stellen:
1. Hoe veilig zijn dit soort voertuigen (max. snelheid, noodstop, stroomonderbreking)? Wordt dit periodiek gecontroleerd en zijn daar landelijke richtlijnen voor?
2. Hoe goed opgeleid en gecertificeerd is het personeel dat met deze voertuigen de weg op gaat? Zijn hier landelijke richtlijnen voor?
Uit eigen ervaring weet ik dat het personeel van de opvang van mijn eigen dochter nou niet bepaal uitblinkt in professionaliteit, op verschillende vlakken van de opvang .....
Denk wel dat er hier serieuze kamervragen over gaan komen - dat gebeurt altijd na een groot drama ...
Het is geen Segway, het is een Stint.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het komt door de wetgeving. Bij mijn weten (straks even opzoeken) staat daarin dat een Segway (naast invalidenvoertuigen) een verzekeringsplaatje moet hebben. Natuurlijk verzint iemand een manier om diezelfde Segway te koppelen aan een groot uitgevallen bolderkar omdat de wettekst geen woord rept over het aantal personen dat je met zo'n Segway mag vervoeren.
Ik geloof dat deze uitzondering een aanpassing gaat krijgen.
Ze krijgen een certificaat en leren dat ding besturen, wat gaat daar dan fout?quote:Op donderdag 20 september 2018 13:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat zeg jij, uit mijn eigen ervaring heb ik gezien dat er aan de professionaliteit van de kinderopvang nog wel wat verbeterd kan worden en daar valt het rijden met dit soort voertuigen ook onder ....
Jij werkt bij een kinderopvang?quote:Op donderdag 20 september 2018 13:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze krijgen een certificaat en leren dat ding besturen, wat gaat daar dan fout?
En elkaar napraten.... ik heb het idee dat Kenny ook een steeds uitgebreidere verklaring aflegt.quote:Op donderdag 20 september 2018 12:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dus de oorzaak is nog niet bekend? Ooggetuigen kunnen wel van alles vertellen in hun opwinding ....
Dat las ik elders in dit topic?quote:Op donderdag 20 september 2018 13:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij werkt bij een kinderopvang?
Zowiezo makkelijk om kinderdagverblijven, leidsters, bakfietsen, elektrische fietsen, riempjes etc. de schuld te geven.quote:Op donderdag 20 september 2018 13:04 schreef amaranta het volgende:
Afgeven op kinderdagblijven lijkt niet nodig. Je kiest er zelf voor om je kinderen daar heen te brengen.
Vind je dat de leidsters niet goed zijn dan, ga je of naar een ander KDV of je blijft zelf thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |