abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182263281
Herkenbaar Schanu :Y S. is eindelijk pas weer een beetje echt mijn vriend aan het worden. Eerst was het van: ‘Mama doet Mijmpie en papa doet Jijjij.’ Nu mag ik ook weer met hem meedoen O+

Lemijn, dat verdedigen is stom hè? Ik doe dat vooral over vaak ziek zijn (nou ja, maar ze steken elkaar aan. Is best normaal op deze leeftijd) en slapen (ach, als ze 18 zijn... :') ). Moet ik mee stoppen inderdaad. Laten we er samen een doel van maken. Meer aanmeldingen?

Zelfs peuter gooit alle flessen nog om, dus open bekers zijn hier nog niet geïntroduceerd bij Mijm.

Franny, alleen de naam klinkt al fantastisch O+ Maar DH is voor mij wel echt heul ver uit de richting helaas ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182267303
Zou elk nieuw jaar zo'n typische vraag hebben? In het babyjaar is "slaapt hij/zij al door?" heel hip, maar ik denk dat mensen er tegen de tijd dat kinderen 1 maar een nieuwe vraag ingooien. Gewoon vragen hoe het is, is natuurlijk veel te moeilijk. ;)

Zo'n munchkin miracle cup klinkt als een plan voor binnenkort. Er wordt af en toe met succes uit een gewone beker gedronken, want dat is gaaf natuurlijk. Misschien moet ik dat wat meer stimuleren. Zonder nat pak ook, dat klinkt fijn.

Klinkt leuk Franny maar helaas is DH erg uit de richting. Ziet er wel heel leuk uit!

Er is hier weer tandendrama. Dit heb ik echt zo niet gemist. 3 keer per nacht wakker worden en overdag ontzettend snel van slag. Het kost me zoveel energie nu, en man gaat volgende week weer naar het buitenland voor werk. Waarschijnlijk laatste keer dit jaar, dat wel, maar ik zie er dit keer flink tegenop. Gelukkig daarna vrij weekend dus dan kan ik vast 1 dagje uitslapen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182267353
LeSage, die tand! Wat vervelend zeg. :*
pi_182267563
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik wist niet dat de boomhuttenclub al open was Franny, bedankt voor de tip! Kon Ysje er ook al helemaal zelfstandig spelen?

En wat een trage niet lopers hier! :P Lala kan sinds gisteren wel los staan (ook vanuit zit), en dat is nu ook meteen het leukste ooit :')
Nee, zelfstandig is nog even een utopie. Alhoewel, als we er nog eens heengaan, zal het wel zelfstandiger gaan. Maar Ysje loopt dus ook nog niet en kruipend omhoog is net iets te lastig omdat hij dan wegglijdt. Dus ik moest hem een beetje omhoog duwen. Sowieso vond hij het wat spannend in het begin allemaal. Verder staat er een boot waar de kinderen in kunnen zitten en dat vond Ysje helemaal geweldig, maar hij kan daar nog niet zelf in en uit.

Ik ben dus wel zelf ongeduldig wat betreft het lopen. :') . Ik ben dat kruipen nu wel zat. Ysje heeft inmiddels een tussenvorm, zoals ook op de foto te zien is, hij loopt nu op z'n knieën. Hij is alleen zo lang en groot voor z'n leeftijd en ook al heel sterk, dat ik het eigenlijk idioot vind dat hij nog niet loopt. :P . Ik weet wel dat het daar allemaal niets mee te maken heeft hoor, maar toch. Ik vind het wel tijd worden. :D .

Het praten gaat wel super. Hij zegt nu: papa, mama, ja, bal, dag, poes en hij doet veel pogingen zichzelf duidelijk te maken maar dan snap ik (nog) niet wat hij zegt. Hij kan me echt zo heel serieus in de ogen kijken, dan naar iets wijzen, me weer aankijken en iets brabbelen, met het volste vertrouwen dat ik het allemaal wel begrijp. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182267688
Ik doe wel eens vol overtuiging zn gebrabbel na, dan gaan zn oogjes helemaal glimmen zo van "ja he, jij begrijpt me" O+ zoet is dat
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182267696
Hier hadden we gisteren ineens n stuk of tien losse stapjes :o hij oefent hele dagen op het kdv en als we m dan ophalen doet ie zn nieuwe trucjes _O-
pi_182267806
Lesage, wat sneu zeg een stukje van z’n tand. Daar zou ik ook goed van balen!

Franny dat ziet er tof uit zeg! Mooie rustige kleuren tov de meeste speelhallen. Helaas veel te ver weg van hier.

Nanuke, hopelijk is het tandendrama voorbij als je alleen bent volgende week!

Wat leuk al die woordjes bij Y. kan me dat gewoon nog niet voorstellen dat ze dat hier over een aantal maanden ook gaat doen. O+
Lopen kan Y nog lang genoeg de rest van zijn leven ;)

Ldg dat klinkt idd heel zoet. En al 10 losse stapjes, wow. Hier blijft het bij een paar seconden balanceren met losse handen en dan heeel trots kijken. (Nog geen stapjes dus)
pi_182267925
Ohja, die vragen over lopen. Wolfje loopt nog niet los, 1.5. Dus meestal is de vraag dan 'loopt 'ie?' op mijn nee volgt dan 'moet 'ie niet naar de fysiotherapeut dan?'
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:45:17 #169
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182268769
Wat een leuke speelruinte, Franny! Snap wel dat Ysje daar niet weg wilde :)

Hier vooral vragen 'of ze al haar heeft'. De rest doet ze schijnbaar volgens schema, maar dat haar blijft wel een dingetje. Kan ik ook weinig mee :N

Wij hebben ook een munchkin. Ze drinkt er prima uit maar de twee van mij zijn niet helemaal lekvrij. Vooral als ze op de zijkant liggen, lekken ze nog wel eens. Volgens mij is het redelijk bewerkelijk hoe je 'm in elkaar zet na het schoonmaken. Ze lekken in elk geval wel minder dan de andere bekers die we geprobeerd hebben.

Oef, Lesage, naar van de tand, zeg! Ik zou dat ook wel erg jammer vinden. Zit de tand verder niet los ofzo?
pi_182269342
Jammer dat DH zo uit de richting is, ziet er tof uit Franny!

#teammunchkin. Superfijn voor in de auto enzo.

Woordjes komen er nu steeds meer O+ althans, hij probeert het. Mama, papa, oh-ohhh, nee, dahhh (dag) *inclusief gezwaai* en soms dicht (diiihhhh)
Cas houdt ook geen moment zijn mond, net als grote zus Lou

De vragen hier zijn "slaapt hij al door?" Nee, hij wordt nog minstens 3 keer in de nacht wakker.
"Krijgt hij nog de borst?" ja
"Wanneer stop je daarmee?" Geen idee
pi_182269912
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:24 schreef Cygne het volgende:
Ohja, die vragen over lopen. Wolfje loopt nog niet los, 1.5. Dus meestal is de vraag dan 'loopt 'ie?' op mijn nee volgt dan 'moet 'ie niet naar de fysiotherapeut dan?'
:') zo fijn, van die adviezen van mensen die er totaaaaal geen verstand van hebben.

Overigens zie ik dat lopen hier wel goedkomen, er wordt in ieder geval druk geoefend (en gevallen dus), maar dat doorslapen is meer een issue in huize LeSage :{
pi_182269996
Die munchkin is hier vooral favoriet bij peuter. Want als je die op de grond gooit komt er echt aan alle kanten water uit }:|

De tand zit verder niet los ofzo, dus helaas pindakaas. Mooi wel, broer heeft een kapotte rechtervoortand en Mijm dus een linkervoortand. Mijn onhandige duo O+ (Hebben ze van mij, altijd blauwe plekken, krassen, wondjes)

Dreumespraatjes O+ Dat gaat nu weer komen ja!
Hier is ‘Raaaaa’ van hoera nu wel een ding. En zwaaien met een gil! Gelukkig maar, want we hadden al een aantekening bij het cb omdat Mijm geen opdrachtjes uit kon voeren :') <—— letterlijk mijn gezicht toen.
pi_182270039
Wat voor opdrachten moet een baby kunnen uitvoeren? Of kunnen julliesen poepen op commando? :o
pi_182270090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:09 schreef Skittles het volgende:
Wat voor opdrachten moet een baby kunnen uitvoeren? Of kunnen julliesen poepen op commando? :o
Zwaaien. Of een high-five. Of staartdelingen maken. Of pi tot 15 cijfers achter de komma opnoemen. Zoiets.

:') dus.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:17:31 #175
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182270150
Oh nog over lekkende bekers: de Muppet vindt het ook hi-la-risch om dan een grote slok water te nemen en dat dan uit haar mond te laten lopen }:| dus zelfs met een niet-lekkende beker heeft ze hier meerdere keren per dag een nat pak }:| Alsof er nog niet genoeg was is :{w
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:22:32 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182270223
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:17 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh nog over lekkende bekers: de Muppet vindt het ook hi-la-risch om dan een grote slok water te nemen en dat dan uit haar mond te laten lopen }:| dus zelfs met een niet-lekkende beker heeft ze hier meerdere keren per dag een nat pak }:| Alsof er nog niet genoeg was is :{w
Ja precies dit! En Jacob doet het ook met yoghurt |:( .
Maar misschien doet hij het dus alleen maar niet met de nieuwe beker omdat die nieuw is, bedenk ik me nu :') .

Opdrachtjes bij het CB? Het zal me benieuwen, we gaan binnenkort weer. En hij voert mijn opdrachten prima uit, behalve doorslapen :{w .

Leuk filmpje Skittles!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182270351
Stroop, doet Mijm ook inderdaad. Super irritant, maar die boevenkop erbij maakt wel veel goed :)

De verpleegkundige zei: ‘Het is niet erg dat hij het niet kan, maar ik maak er wel even een aantekeningetje van.’
Maar goed, zij zit eigenlijk altijd in mijn irritatiezone, terwijl ik alle andere dames daar heel prettig vind.
pi_182270783
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:09 schreef Skittles het volgende:
Van Wiechen onderzoek.

https://www.ggdghorkennis(...)action=file.download ;) (15+ maanden*)

*edit*

Ik zie nu dat het 0-15 maanden eronder staat! ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Messina op 02-10-2018 12:09:40 ]
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182270919
Franny, dat ziet er echt uit als een hele gave speelplek! Voor mij echter een beetje uit de richting, ik woon in 038 :)

Lemijn, die dierengeluiden zijn zo fantastisch O+ Wij hebben hier een boek waar je kan drukken op de dieren en dan maken ze geluid, dikke hit hier en daardoor kon ze ze vrij snel allemaal omdat ze de geluiden na ging doen.

Quoi, hele herkenbare opmerking :') Ik heb er zelf wel over in gezeten dat mijn dreumes voor mijn gevoel heel laat ging lopen, juist door dat soort opmerkingen. Uiteindelijk was ze 15 maanden toen ze voor het eerst los ging lopen (daarvoor heel lang alleen met een loopwagentje) en volgens mij is dat prima gemiddeld. Ik heb het nu los gelaten, ieder kind ontwikkelt anders en er is geen goed of fout. Je kan zo onzeker worden als je gaat vergelijken, terwijl dat nergens voor nodig is. Het zegt ook niks over hoe een kind zich uiteindelijk verder gaat ontwikkeling, het zijn allemaal momentopnames.

Die munchkin miracle cup werkt hier ook goed! Tot Jewel erachter kwam dat ze ermee kan gooien, en dat er dan toch best veel water uitkomt waar je vervolgens lekker doorheen kan schuifelen met je voeten omdat dat zo fijn glijdt :') Nu laat ik haar zoveel mogelijk drinken uit een open beker, als het op is gaat die beker weg en kan ze er dus niet mee spelen terwijl de munchkin vaak de hele dag wordt bijgevuld en op tafel staat, met juist heel veel gemors (omdat spelen en etteren met drinken = leuk) tot gevolg.

Wat 'fijn' om te lezen dat er hier herkenning is dat kinderen naar de partner toetrekken als er een baby bij komt! Ik hoop dat het hier ook een fase is :)
Fijn dat je peuter zich nu wel beter verstaanbaar kan maken FF, dat maakt het inderdaad zoveel makkelijker. Zo zielig (voor kind en ons :')) als een kind iets wil maar zich niet duidelijk kan maken met zoveel frustratie als gevolg!

Tandendrama voor Nanuke, ik leef met je mee!!

Franny, wat goed dat het praten al zo goed gaat! En dat lopen komt vanzelf, ze kunnen het opeens onder de knie krijgen en dan is het altijd ze altijd al hebben gelopen. Hopelijk voor jou gaat dat moment dan maar snel komen ;)

LDG, een stappende kapitein, wat een kanjer!

Stroopwafel, vragen of ze al haar heeft, sinds wanneer is dat zo'n big deal voor anderen :') En dat water uit de mond laten lopen hoort er dus kennelijk ook bij, hier nog zo één :o

Skittles, jouw Cas O+

LeSage, hopelijk wordt er snel doorgeslapen! Vervelend, die gebroken nachten. En opdrachten uit moeten voeren? Ik kan mij niet herinneren dat Jewel dat ook moest. Nu is het wel zo dat Jewel extra terug moest komen toen ze 1,5 jaar was, omdat ze bij de controle daarvoor zo hard moest huilen dat ze niet goed konden luisteren naar het hartje. Or so they said. Achteraf bleek dat ze zich zorgen maakten om haar ontwikkeling, want toen we terugkwamen en aangaven dat ze woordjes sprak en kon lopen en dergelijke, gaven ze aan dat ze dan weer op schema lag en de volgende afspraak weer conform normale planning kon. Serieus :') Dat Jewel tijdens dat consult waar ze zo moest huilen een nog niet ontdekte verwaarloosde longontsteking had, omdat ze al maandenlang kwakkelde met griep, holteontstekingen en oorontstekingen, laten we maar even buiten beschouwing. Want een ziek kind moet vooral goed ontwikkelen in plaats van lichamelijk bezig zijn met herstellen }:| Het CB blijft mij soms verbazen met de 'eisen' die ze aan kinderen stellen!
pi_182272003
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:12 schreef LeSage het volgende:

[..]

Zwaaien. Of een high-five. Of staartdelingen maken. Of pi tot 15 cijfers achter de komma opnoemen. Zoiets.

:') dus.
Hier ook zo'n aantekening. Het voorbeeld wat ze hier gaven is dat als je vraagt waar klok is, hij dan daarheen wijst/kijkt. Of bij waar is papa. Maar ik ben een lakse moeder en vraag dat niet aan mijn kind. Volgens mij vonden ze dat ook maar raar. Het is nu thuis een beetje een grapje geworden. 'Zeg Dirk, waar is de laptop hoes?' Hij reageert nu standaard met een neeschuddend hoofd en een grijns op die vragen. O+

En de mijne babbelt dus alleen als hij zich tof/op zijn gemak voelt. Dus daar natuurlijk geen kick, en daar kreeg ik als advies voor om dat toch meer te stimuleren. Terwijl hij soms de hele dag tegen me aan babbelt. O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Nanuke op 02-10-2018 13:28:08 ]
pi_182279689
Ik moet ook echt eens zo'n munchkinbeker kopen. Timo drinkt vooral uit rietjesbekers.

Flyingfish vroeg nog naar Timo's loopfiets: hij fietst/loopt daar echt goed op. In het begin lukte het sturen nog niet, maar ook dat snapt ie inmiddels. Hij is volgens mij wel een paar maanden ouder dan jouw meiden, misschien scheelt dat wel iets. Hij heeft hem ook pas een maand ofzo.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 08:17:30 #182
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182287254
Iemand nog een idee wat te doen met een dreumes in avondetenstaking?
Zelfs de succesrecepten van voorheen worden resoluut opzij geschoven en ook de alternatieven die ik gisteren aanbood.

Ik vind het prima als ze niet wil eten, maar er ook geen punt van, maar het extreem vroeg wakker daardoor omdat ze honger heeft vind ik iets minder geslaagd.

Gisteren heb ik er met moeite een banaan in gekregen voor het slapen gaan (door kleuter steeds een hapje te voeren, dan wil Ella ook. Werkt helaas niet voor avondeten :P)
Vanochtend was het 05.15u, geen idee of dat aan de banaan lag, maar het was iig al iets beter dan de 04.00u van de dagen daar voor :O

Ik ben bang dat het gewoon een fase is waar we door heen moeten bikkelen, maar wie weet heeft iemand een gouden tip 🤞
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182287352
Avondetenperikelen, herkenbaar. Wil ze ook niet iets van vla of yoghurt, of knijpfruit? Dat wil er hier altijd nog wel in namelijk, ook als avondeten moeizaam gaat. Wat wij verder doen is op zulke momenten een grote avondfles met melk mee naar bed, daar zou je desnoods nog een papfles van kunnen maken wellicht. Melk wil Jewel namelijk altijd wel en zo heeft ze toch nog iets van een gevuld maagje voor het slapen gaan.

Verder geen tips helaas, maar ik zal met je mee duimen dat het slechts een korte fase is!
pi_182287396
Hier gaat ook een melkfles mee naar bed, en die wordt zover leeggedronken als er trek is overgebleven na het avondeten :Y
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:19:50 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182290165
Volgens mij is dat etenweigeren gewoon het ontdekken dat je het kan weigeren, zonder de consequenties goed te begrijpen. Ik vind Jacob nog zodanig klein dat ik hem dan een boterham aanbied. Op een dag moeten ze de koppeling ondervinden denk ik. Maar dat stel ik graag nog even uit :') . En verder helpt denk ik niks Sylver...

Wel echt onmeunig vroeg inderdaad :O .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182290493
Y is te gehecht aan z'n eten om in eetstaking te gaan, maar hij heeft gekozen voor een luier- en aankleedweigering. Dus een luier verschonen of iets aantrekken (al is het maar een vestje) leidt momenteel tot gekrijs alsof hij gemarteld wordt, geworstel en dikke tranen die direct opdrogen zodra de luier om is of het vestje aan is. En dan kom je op het kdv en dan vertel je dat en dan zeggen de leidsters: "Oh, nee hoor, dat doet hij hier helemaal niet."

}:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182290582
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:38 schreef Franny_G het volgende:
Y is te gehecht aan z'n eten om in eetstaking te gaan, maar hij heeft gekozen voor een luier- en aankleedweigering. Dus een luier verschonen of iets aantrekken (al is het maar een vestje) leidt momenteel tot gekrijs alsof hij gemarteld wordt, geworstel en dikke tranen die direct opdrogen zodra de luier om is of het vestje aan is. En dan kom je op het kdv en dan vertel je dat en dan zeggen de leidsters: "Oh, nee hoor, dat doet hij hier helemaal niet."

}:| .
Alsof ik over mijn eigen kind lees :o
Nu is het wel zo dat ze de kinderen bij onze crèche staand verschonen, dus misschien vindt Jewel dat ook gewoon echt fijner. Ik heb het geprobeerd, echt, maar ik ben daar dus echt niet goed in want onhandig enzo 8)7
Die aankleedramp houdt hier ondertussen al langer aan dan ik hoopte, het is een wonder dat de buren Veilig Thuis nog niet hebben ingeschakeld met al dat gekrijs :X
pi_182290585
Hier kunnen poepluiers alleen maar verschoont worden als ik op het plankje boven zn hoofd mn telefoon leg met een of ander filmpje aan :') :@ anders krijsen krijsen krijsen en niet op zn rug blijven liggen. Dat je die voetjes vasthebt en dat dat nekje dan al helemaal gedraaid is :X
pi_182290651
Ik maak dan ook gewoon een boterham of geef hem een bakje kwark. Ga in ieder geval de strijd niet aan, dat verlies ik toch. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_182293923
Dat verschonen is zo herkenbaar. :X En op het kdv doet hij dat niet. Maar hij doet eigenlijk alles anders daar, dus dat zou me niet meer moeten verbazen. Er blijven momenten dat ik daar rete-onzeker van word, maar dat hij gister daar niet wilde eten wegens tandenleed en thuis gewoon een boterham, banaan en 2 stukken aardappel wegat maakte het iets beter. :@
pi_182293992
Ja, staand verschonen doe ik bij een plasluier wel eens. Ysje is zo gek op boekjes dat ik hem dan staand aan een lage tafel boekjes laat kijken terwijl ik de luier verschoon. Ben daar destijds met oudste handig in geworden toen ze wat ouder was.

Hij krijst nu ook de boel bij elkaar als oudste even met mij wil knuffelen of bij mij wil zitten. Heeft hij net een half uur tegen me aan mogen hangen/op schoot zitten, wil kleuter even en dan is het brullen. Zo stond hij dus gisteren vijf minuten tegen ons aan te krijsen. Maar kleuter was moe, had een intensieve dag school/BSO achter de rug en ook echt even een paar tellen moederliefde nodig. Maar pfff dat gekrijs gaat wel 'onder je huid' zitten. Aan het einde van een dag kan ik daar echt moe door zijn.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 16:24:21 #192
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182295786
Heel herkenbaar Franny. I is
nogal een driftkikker en als ze eens sporadisch een dag geen driftbui heeft gehad merk ik hoeveel energie ik nog heb en wat dat dus aan energie vreet :{

Gelukkig is ze verder wel heel leuk en al bijna een peuter :o
pi_182295876
GvsE, had je dit al eens gezien voor t ontsnappen uit autostoeltjes?

https://www.bol.com/nl/p/(...)RA_0.16.ProductTitle

Geen idee of t wat is hoor, kwam t toevallig tegen :D
pi_182304001
LeSage, wat vervelend van die tand! Zou ik wel van balen.

LDG, schattig hè, dat ze je zo aan kunnen kijken van "je snapt me" O+ En *O* voor een lopende kapitein!
Simon heeft de smaak nu echt te pakken en het gaat ook steeds beter en stabieler. Hij is nu steeds heen en weer aan het lopen van de ene muur naar de andere. En het moet ook steeds sneller lijkt het wel :D

Skittles, wat een schattig filmpje! En hier dezelfde vragen, vooral de BV en waarom ik daar niet mee stop...

Hier moest er bij de 14 maanden bij het CB iets in en uit een doosje gedaan worden. Wel spelenderwijs, bij binnenkomst stond er een houten bakje met een speelgoedhondje op tafel. Simon kon daar mee spelen, terwijl wij met de jeugdarts spraken. Hij slaagde glansrijk :D

Dat avondeten is hier ook wel een gedoe af en toe. Vantevoren hadden we bedacht geen speelgoed e.d. bij het eten te willen (net als geen telefoons e.d.), maar intussen hebben we al gemerkt dat Simon soms gewoon weigert te eten als ie niet iets in zijn handjes heeft wat ie graag wil. Tenzij het iets is wat ie echt lekker vindt, zoals bv. spinazie, dan heeft ie die afleiding niet nodig :')

Van de week weigerde hij broccoli te eten. In eerste instantie dachten we, hij heeft geen trek of hij vind het weer eens niet lekker, maar toen ie een koud blikje bier (jaaaaa, nu al :P :7 _O- ) in zijn handjes kreeg, wilde hij wel eten 8)7

Vraag me dan ook af waar we goed aan doen, gewoon meegaan in deze afleidingstactiek of toch geen afleidende dingen om mee te spelen en gewoon leren eten zonder die trucjes.

We geven eigenlijk niet echt iets alternatiefs als ie niet of weinig heeft gegeten..... Vanavond heeft ie maar een paar hapjes gegeten, wel yoghurt (want lekker), verder niks. Misschien dat ie vannacht extra vaak wakker wordt.....
pi_182304111
Dat verschonen ja :X alleen op ons bed is leuk, want blijkbaar is lomp ‘teruggooien’ wel heel lollig :')

Bij eten weigeren bied ik meestal gewoon iets anders aan. Fles, vla, boterham. Bij Mijm nog nooit nodig geweest trouwens, want die eet echt als een malle. Peuter eet maar net hoe zijn pet staat. Vandaag alleen droge penne, maandag 6 (!) borden Chinese tomatensoep 8)7

Net zo’n grappige foto van Mijm gemaakt dat ik hem even moet delen met jullie O+ Ik kan zo lachen om dit kind _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 22:06:59 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182304550
Die blik is prachtig! *; .
pi_182310252
Dames, ik vind het even allemaal niet meer zo leuk, moeder zijn. Ik wil slapen!!

En ondertussen ligt Kevin hier naast me de slapende onschuld uit te hangen. Nu wel!

Tolstoj, ik zou hem gewoon afleiden met speelgoed als dat werkt. Peuter heeft ook heel lang gegeten met 6 extra lepels om mee te spelen.

Geweldig kind die Mijm! Daar word je vrolijk van LeSage.

Eten weigeren gebeurt hier niet. Heel hard krijsen en paars aanlopen als het niet op tijd voor zijn neus staat wel.
pi_182312269
Grappige foto Lesage :)

Niet kunnen slapen is ook naar Adrian, dan is moederen ook niet leuk. Ik heb afgelopen nachten ook wel eens 'k*tkinderen' gemompeld toen ik er weeeeer uit moest vanwege gejank :@

Eten weigeren gebeurt hier niet, wel het weigeren van drinken. In het kleutertopic was ook een discusse over water drinken en zoete drank, zelf heb ik daar ook wel een dilemma in, maar dan voor m'n dreumes:
Eigenlijk drinkt kroket alleen flessen melk thuis, met sporadisch een slokje water/thee/*insert iets zoets van grote broer*. Als ik haar een beker limonade geeft dat drinkt ze dat wel, maar ja daar wil ik eigenlijk geen gewoonte van maken. Nu drinkt ze op haar dagen thuis 3x een grote fles en soms 's nachts nog 1. Op de opvang drinkt ze trouwens geen fles, geen idee eigenlijk of ze daar iets anders krijgt dat water :? :D

Nu heb ik zelf geen probleem met flessen geven, maar wel met dat ze 's nachts geregeld wakker wordt met dorst omdat ze (denk ik) overdag niet genoeg heeft gedronken. Hoe doen jullie dat?
pi_182312425
Ik denk dat het een beetje past in het idee dat we eerder hadden, toen ze jonger waren, dat ze 's nachts wakker werden van de honger. Maar extra dikke papflessen 's avonds geven, bleek toen volgens mij ook geen oplossing te zijn? Met andere woorden, of er echt een verband is tussen dat drinken en 's nachts wakker worden, geen idee. Ysje wordt ook wakker, de ene keer om 3:00, dan om 4:00, en vanochtend was het 'pas' om 5:30. Ik heb geen idee waar het door komt, kan er geen peil op trekken. Wat ik wel zeker weet, is dat hij genoeg eet en drinkt. Hij drinkt water of melk, de ene keer meer dan de andere keer. Ik let er niet veel op, maar bied het gewoon vaak genoeg aan of zet het binnen handbereik.

Eigenlijk is het, en dat heb ik ook tav het dilemma in het kleutertopic, alleen een dilemma zodra je jezelf (en kind) die mogelijkheid 'geeft', en het als een echte optie ziet: het drinken van limonade, sap e.d. Mijn kleuter drinkt ook niet veel, maar toch geef ik haar nooit iets anders dan water en melk. Bij uitzondering krijgt ze wel eens limonade, een sapje of chocolademelk. Maar dat is dan een 'traktatie' en niet een manier om haar meer te laten drinken. Ik denk er gewoon eigenlijk niet over na, dat werkt het beste. :') . Ik geloof er ook wel echt in dat ze het vanzelf regelen, en dat ze ook heus water drinken als ze dorst hebben. Dat is een kwestie van aanleren, gewoonte. En wat betreft dat wakker worden, dat heb ik maar opgegeven, te denken dat het een reden heeft. :') .

Samenvattend mijn advies: niet nadenken. _O- .
pi_182312753
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:14 schreef Franny_G het volgende:

Samenvattend mijn advies: niet nadenken. _O- .
Maar ik wil zo graag weer doorslapen :'(
:+
pi_182313478
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:38 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Maar ik wil zo graag weer doorslapen :'(
:+
Ik heb de hoop op doorslapen gewoon algeheel opgegeven. Dat werkt echt stukken beter dan (terug) willen naar een situatie die er al (veel te) lang niet is. In mijn omgeving wordt dan veel gereageerd met "maar dat komt ooit echt wel!", wat frustrerend is omdat ze niet lijken te snappen dat dat niet bemoedigend werkt.

O dat sluit volgens mij aan bij het advies van Franny om er niet (te veel) over na te denken. :')
pi_182313492
LeSage, ik moest heel hard lachen om je foto. Wat een blijhoofd heb je daar. O+
  donderdag 4 oktober 2018 @ 12:27:36 #203
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182313525
Niet nadenken is ook mijn tactiek _O_ .

Wij hadden vanmorgen de 14 maandenafspraak op het CB. Daar werd mij gevraagd of hij slecht sliep door de verkoudheid. Ik nee geantwoord :') .
pi_182314402
Hier wordt Kevin 's nachts wakker en dan vind hij dat hij een fles melk moet. Ongeacht de tijd. Gewoon omdat als hij wakker is melk moet. Vannacht was het half 5. En dan wordt hij zo intens boos als hij geen melk krijgt. Ik heb niet zo'n zin in nachtvoeding, maar na een drie kwartier boosheid ben ik gezwicht.
Ik heb al water geprobeerd, of aaangelengde melk, maar dan blijft hij boos. Soms valt hij na de melk weer in slaap maar soms is hij ook WAKKER en dan moet mama de dag beginnen. Een dan valt ie rond 8 uur weer in slaap.
pi_182314637
Lemijn :') hebben ze nog wel doorgevraagd?

Wat een leuke foto LeSage!

Ik heb wel dè tip om een nacht goed te kunnen slapen, ze ergens laten logeren!

Hier gingen ze overigens wel veel beter slapen nadat de borstvoeding stopte en we overstapten op een papfles (en ze tegelijkertijd ook veel beter gingen eten), tot die tijd was het drama s nachts met elk uur wakker. Maar goed gisteren hebben ze ieder twee volle bakken rijst op met nog een kleine papfles, en om 3 uur was het alsnog heel gezellig in huize FF met twee kinderen die opeens totaal niet moe meer waren...

Nanuke, ik putte er zelf wel wat troost uit om te weten dat het wel opeens weer kan gebeuren. En onze eerste doorslaapnacht kwam ook totaal onverwachts na wat dramanachten en sinds die tijd slapen ze enorm veel beter (wel met af en toe een terugval overigens) En nu slapen ze de helft van de nachten door, alleen helaas niet altijd dezelfde nachten.
pi_182316384
SWM: Pff jaa Hier ook regelmatig dat hij het water uit zijn mond laat lopen.. Ook zodra hij genoeg heeft gegeten doet hij dat. Hij vindt zichzelf dan ook erg grapppig

Schanu: Daar woon ik ook :o :W

Pff maak me zorgen om die testjes. Moeten ze dat wijzen enzo kunnen met 15 maanden. Die van mij kan sinds deze week net uit een rietjesbeker drinken :@

LDG: Herkenbaar met het verschonen. Tandenborstel wil hier ook nog wel helpen. Wat goed dat hij loopt!

LeSage: Die foto :D

Hier momenteel ook slechte nachten. Kies #2 komt door. Betreft slapen wisselen we de wacht zodat we allebei een paar uur kunnen slapen. Hopelijk is dit een fase :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:06:39 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182320872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:18 schreef FlyingFish het volgende:
Lemijn :') hebben ze nog wel doorgevraagd?
Nope. Alhoewel, ze vroeg geloof ik 'ben je tevreden'. Daar heb ik een beetje overheen gepraat.

Handig zo'n schoonmaker, Memoru!

Jacob heeft toch wel moeite met het einde van de dag op 1 slaapje. Om te voorkomen dat we om half 5 al gingen eten, zijn we weer een rondje gaan wandelen met de loopwagen buiten. Hij heeft zijn snelheid verdubbeld ten opzichte van vorige week, het was nu 0,75 km/u . En een heel blokje. Zo tof _O_ .

SPOILER
pi_182321598
Lesage wat een leuke foto.

Memoru wat lijkt hij al groot, handig zo’n hulp!

En Jacob aan de wandel O+ Ik moest even goed kijken wat hij aan z’n voetjes had. Ik dacht eerst even helemaal niets :D wat goed van zijn snelheid, kwam dat van de honger? :Y)
Maar dat bedoelen jullie dus met loopwagen buiten! Ik dacht dan zo’n karretje waar ze op kunnen zitten.

Ik kan me ook wel vinden in het niet nadenken. Doorslapen, dat zie ik hier ook nog niet zo snel gebeuren. Ze wordt sowieso 1x wakker (ergens tussen 23:00 en 5); gaat dan na een voeding weer door met slapen. Als ze nog eens wakker wordt mag ze meestal tussen ons in verder slapen, zonder voeding. 1-2 x in de maand wordt ze in de ochtend in haar eigen bed wakker :')
Eigenlijk wil ik van die nachtvoeding af, aan de andere kant hoop ik dat ze daar zelf een keer mee stopt?
pi_182322980
Knuffel voor iedereen met slechte nachten :* Jewel is ziek en slaapt daardoor weer slecht, wordt dan huilend wakker en eindigt in een campingbedje op onze slaapkamer omdat ze niet alleen wil zijn. Maar normaliter slaapt ze sinds geboorte van Vlokje echt héél erg goed, ik voel me gezegend als ik andere verhalen lees. Al was het hier dus ook anders tot 19 maanden. Nachtvoedingen heeft ze niet meer sinds ze 3 maanden was (ze was zo makkelijk als baby), maar ze krijgt wel vaak nog steeds een avondfles mee naar bed. Met 23 maanden, i know :@ op 1 november gaat ze voor de 1e keer voor het echie mee naar de tandarts omdat we haar voortanden opnieuw willen laten nakijken, ik verwacht wel een standje m.b.t. die fles :')

En ik zie een knappe Jacob aan de wandel en een knappe schoonmaker O+

Wat leuk trouwens Memoru! :D
pi_182323341
Handig zo'n hulp in de huishouding Memoru *)

Wat goed van Jacob, een verdubbeling van snelheid! Als hij die stijgende lijn vasthoudt rent hij je over een paar maanden vast voorbij :+

Een deel van mijn geklaag over de slechte nachten komt ook wel voort uit het te laat naar bed gaan van mijzelf O-) Ze waren vorige week logeren en sliepen natuurlijk uit tot 8:30. De avond dat ze weer thuis waren, waren ze niet moe en was de kleuter om 22:30 nog wakker. Kroketje begon om 06:00 :')

Wij waren vanmiddag spontaan nog even op het strand O+ Lekker rennen langs de waterlijn en achter een bal aan. Daarna nog even schommelen O+
SPOILER
We besloten ook spontaan nog even wat te eten op het strand :') Ik begrijp niet hoe ik na ruim 4 jaar moederen nog steeds in zo'n val kan trappen :P Het wachten duurde net even te lang, ze wilde niet in de kinderstoel en na 3 aardappeltjes had ze het wel gezien. Gelukkig hadden we wel een fles mee en konden we alsnog even snel ons bord leeg eten :Y)

[ Bericht 4% gewijzigd door Fazz op 05-10-2018 23:07:07 ]
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 06:17:16 #211
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182328857
Ah fijn dat jullie niet ál te hard gepost hebben zodat ik na 2 dagen Fok!loos gewoon weer een beetje aan kan sluiten :P

Bedankt voor de ideeën wbt de avondetenstaking.
Ik heb er niet zo'n moeite mee om iets alternatiefs aan te bieden, maar dat wordt ook gewoon geweigerd.
Ik denk dus dat het idd is wat Lemijn zegt, dat het meer ontdekken is dat je kán weigeren.
Ze krijgt altijd al kwark of yoghurt na het eten, maar dat is de laatste tijd ook maar 3 happen en dan verdwijnt het in haar haar. Ik heb wel weer Griekse yoghurt gekocht, dan vullen die 3 happen misschien net iets meer :P
En ze drinkt ook nog voor het slapen gaan een fles. Helaas lust ze geen pap. Ik heb wel dreumesmelk gekocht, wellicht vult dat iets meer dan gewone koemelk.

Gisteren had ik met kleuter afgesproken dat als Ella niks wil, we proberen bordje te ruilen. Ze weigerde haar eten en wilde idd die van kleuter en nog veeeeel liever toen ik uitlegde dat ze hetzelfde hebben en die van kleuter is en die andere van haar. Uiteindelijk bord geruild en at ze zonder problemen de helft op :')
Alsnog om 05.15u wakker overigens, dus ik stap over op Franny's advies om niet meer na te denken :+

Tolstoi, ik zou ook gewoon iets in z'n handjes geven als dat werkt. Maar ik ben sowieso wel erg makkelijk in dat soort dingen. Zo eet mijn 5jarige ook nog 9 van de 10 keer lekker Bourgondisch met haar handen. Ik weet dat ze goed met bestek kan eten en dat ze dat ook netjes doet als ze bij anderen eet, dus ik vind het wel prima :P

Wat een leuke blije foto van Mijm O+

Fazz, ik heb niet echt tips wbt het drinken, beide kinderen drinken altijd goed water. Maar Ella wordt ook heel vaak 's nachts nog wakker en vraagt dan om 'tinken'. Dan geef ik haar een rietjesbeker met water en gaat ze daarna weer slapen.
Jammergenoeg pakt ze de rietjesbeker 's nachts niet zelf, ondanks dat die in haar bedje staat.
Maar ze komt dus ook 's nachts ondanks dat ze overdag gewoon goed drinkt.

En wat een leuke foto van Kroketje op de schommel! O+

Awwwh, ik kan de foto van Memoru niet zien.

Wel een mooie en lekker stappende Jacob O+
Wat is er mis met de slofjes?

Schanu, ik denk dat Ella ook een fles krijgt tot haar 18e hoor :+
Kleuter dronk ook een flesje melk tot haar derde. Wel was op een geven moment het ritueel veranderd en dronk ze het flesje tijdens boekje lezen en gingen we daarna tandenpoetsen.
Benieuwd wat de tandarts zegt van d'r voortandjes.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:28:35 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182341137
Zeg even wat anders, het is kinderboekenweek. Wat zou leuk zijn om te halen voor zo'n dreumes? Vorig jaar kocht ik Kikker en pad want jeugdsentiment en voorlezen, maar aangezien hij nu echt wel enige interesse heeft in boeken (anders kan kauwen en scheuren) is het misschien leuk iets te kopen waar hij het komende jaar plezier aan beleeft.

Iemand tips?
pi_182341687
Lemijn, wij hebben wat van die plaatjesboeken waarin Ysje allemaal dingen kan ontdekken (waar de bal is met name), zoals deze:

Ik vind dit echt een mooi boek (van Séverine Cordier), maar zie dat het bijna nergens meer te krijgen is. Dergelijke plaatjesboeken zie je bij alle boekwinkels wel. Dat soort boeken vindt hij nu duidelijk het leukst: veel kijken, aanwijzen, brabbelen bij wat hij ziet.

Verder is Ysje echt helemaal weg van 'de spin die het te druk had' van Eric Carle. I vond het op deze leeftijd ook een erg leuk boek. Eigenlijk is alles van Carle geweldig.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:01:40 #214
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182341852
Oh dat is wel een goeie tip, we hebben nog niks van Eric Carle. Wel een opzoekboek, namelijk De gele ballon van Charlotte Dematons maar dat is meer voor iets oudere kinderen denk ik. Jacob kan daar in ieder geval nog niks mee. Wat jij hierboven laat zien is al wat toegankelijker. Dank, we gaan eens naar de boekwinkel binnenkort maar dit kan wat structuur geven in het zoeken.
pi_182341899
Die zoekboeken hadden ze een hele tijd terug ook bij Kruidvat. Wie weet dat ze er nog steeds zijn.
In ieder geval een grote hit geweest bij Lou en ze vindt het nog steeds leuk. Cas is nog van het omslaan van de pagina's, liefdeskopstoten geven en af en toe met zijn vinger 'DIE' aanwijzen.

Oh, en de flapjesvoelboeken bij de action. Dan is het ook niet vervelend als ze in enthousiasme zo'n flapje eraf scheuren

Vooral deze en Milo de kat waren favoriet

[ Bericht 19% gewijzigd door Skittles op 05-10-2018 21:13:09 ]
pi_182342004
Lemijn, goeie vraag! Ik houd me ook aanbevolen voor tips :)
O+ voor boeken O+

Hier weer een mijlpaal erbij: Simon kan nu zelf op de bank klimmen!
Enerzijds O+ , anderzijds :{w Vind het wat eng, bang dat ie eraf gaat vallen met zijn hoofd op de salontafel (één van de nachtmerries die ik wel eens heb, met slechte afloop :'( :'( ), of dat ie over de armleuning gaat klimmen en met zijn hoofd op het harde laminaat valt.... ;(

Hij kan af en toe zo lekker zitten eten. Vanavond brood met avocado, zit ie eerst alle avocado eraf te eten en dan het brood. Nog lekker snoepen van een krentenbolletje, heerlijk om naar te kijken O+
pi_182342380
Die zoekboeken van het Kruidvat heb ik ook gekocht, maar die ik heb zijn wel nog wat te wijs voor een dreumes van 15 maanden, wel mooie zoekplaten. Nog even wachten tot ie wat ouder is :) Die van Franny lijken inderdaad wat toegankelijker voor nu.
pi_182342527
Ik lees graag de echte Nijntje boekjes voor. Ik vind die gedichtjes een fijn ritme hebben. Meestal lenen we er elke keer een bij de bibliotheek (niet altijd Nijntje, maar wel Dick Bruna). En langzaam breiden we onze eigen Nijntjes ook uit als ze een boekje hebben passend bij een thema. Zo kreeg peuter Kleine Pluis toen bekend werd dat hij grote broer zou worden, fien & pien toen het twee meisjes bleken, Nijntje in het museum na ons bezoek daaraan etc.

Ook vroeg leuk waren Bumba-boeken. Niet alleen vanwege Bumba, maar ook vanwege de duidelijke simpele tekeningen waar ze toch veel op kunnen zien (hoeveel vogels tel je, zie je de rode bloem...). Mijn eerste aanwijsboek op rijm' is ook erg leuk omdat ze daarmee zelf mee kunnen 'lezen', vanwege de rijmende plaatjes. 'Mama kwijt' wordt ook veel gelezen.

Voor iets ouder (2 jaar ongeveer) zou ik 'Hé, wie zit er op de wc' aan raden en ook 'De gruffalo' is erg leuk. En natuurlijk de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft (al krijgen ze daardoor het idee dat mollen vooral heel veel poepen). Afrader is het stomme 'raad eens hoeveel ik van je hou'

Wij hebben sinds deze week ook de bankklim-feature unlockt Tolstoi. Erg spannend af en toe idd. We hebben er de 1 stap los-skill ook gelijk bij gekregen!
pi_182342647
FF, 2 feautures voor de prijs van 1 :) *O*
Lala en Em allebei, of allebei eentje?
pi_182343037
De gruffalo }:| }:|
Sinds dat het thema is op het kdv kruipt Lou weer elke nacht bij ons in bed en lig ik tussen drie snurkende beren :(
pi_182343663
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:40 schreef TolstoiFan het volgende:
FF, 2 feautures voor de prijs van 1 :) *O*
Lala en Em allebei, of allebei eentje?
Allebei allebei. Het is wat dat betreft echt een tweeling :D Al probeert Em vaker te stappen en is Lala meer de klimmer. Em lijkt wel iets handiger te zijn, die kan ook al achteruit de bank af (al gaat dat niet altijd goed)

Misschien moet je het boek zelf ook eens voor gaan lezen Skittles. Mijn peuter is er zo een die overal bang voor is, maar de Gruffalo niet. Maar ik lees het boek ook altijd voor alsof die Gruffalo een beetje een kneusje is die door een muis gefopt wordt. Ik heb overigens al die spin-offs nooit gelezen. Ooit het geluidenboek uit de bieb gehaald, maar die was uiteraard wel heel eng want geluidjes.
pi_182344212
Mijm kreeg afgelopen week Gonnie en vriendjes: zoek en vind. Zo’n boek met plaatjes die verstopt zitten, maar ook een ‘wrijf en ruik’ stuk en vachtjes. Mijm vindt het nog wat moeilijk, maar S. vindt het fantastisch!

Toffe features weer O+

Mijm trakteerde vandaag bij de opvang, ze hadden maar zelden een 1-jarige die zó geniet van de verjaardag :')
SPOILER
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:01:57 #223
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182344494
Boeken O+

'mama kwijt' idd! Bij kleuter destijds een hit en bij Ella ook :Y

En 'over een kleine mol die wil weten wie er op z'n kop gepoept heeft' was voor kleuter leuk vanaf dat ze 2 was en vind ze nu met 5 jaar nog steeds leuk.

Verder doen nu met 1,5 vooral korte verhaaltjes het goed, liefst met interactie (flapjes of aanwijzen enzo). Wij hebben 'Dikkie Dik in de tuin' en 'Dikkie Dik op de boerderij'. Dat vind ze leuk want het heeft én flapjes én diertjes :)

Ah, de bankklimmijlpaal, weer een paar grijze haren rijker Tolstoi en FF ;)
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:04:46 #224
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182344535
Oh, wat een heerlijke blije foto's, LeSage O+
En schattige traktatie!
pi_182347990
Wat een leuke foto's! O+ Daar word je toch gewoon blij van!

En boks voor de nijntje-traktatie. Dirk trakteerde Nijntje-rijstwafels. :Y
pi_182350109
Even snelle post tussendoor.

Ik hou van boekjes O+

Het flapjesboek oehoeh van Sébastien Braun is ook n aanrader. Ik zie op Google dat hij nog meer van die boekjes heeft met stevige flappen.
pi_182351853
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Allebei allebei. Het is wat dat betreft echt een tweeling :D Al probeert Em vaker te stappen en is Lala meer de klimmer. Em lijkt wel iets handiger te zijn, die kan ook al achteruit de bank af (al gaat dat niet altijd goed)

Misschien moet je het boek zelf ook eens voor gaan lezen Skittles. Mijn peuter is er zo een die overal bang voor is, maar de Gruffalo niet. RfMaar ik lees het boek ook altijd voor alsof die Gruffalo een beetje een kneusje is die door een muis gefopt wordt. Ik heb overigens al die spin-offs nooit gelezen. Ooit het geluidenboek uit de bieb gehaald, maar die was uiteraard wel heel eng want geluidjes.
Al gedaan. Ook uitgelegd dat de gruffalo in een bos en in het boek woont, maar daar heeft ze midden in de nacht geen boodschap aan.
Achja, ooit komt dat ook wel goed

OT:

Cas zit nu in een fase dat hij dingen demonstratief op de grond gooit, gevolgd door een oh-oh en gelach. Het voorwerp kan variëren van een blokje tot mijn telefoon :')
pi_182351890
Oeps, is je telefoon nog heel nu? :o

Leuk die boekentips O+ Kroketje is gek op Nijntje. Ze leest sowieso graag boekjes, pak ze uit de bak en wurmt zichzelf met boek op Mn schoot als teken dat ik moet voorlezen :')
pi_182352317
Net boekjes geshopt, mama kwijt en het flapjes/schuifjes/snuffel/aai boek van gonnie en gijsje O+

Wij hebben ook een heel leuk kartonboekje van fiep westendorp "fiep op wielen" met mooie illustraties van allerlei voertuigen. Verder geen tekst (los van de naam van t voertuig) maar wel leuke plaatjes waar vanalles op te zien en aan te wijzen is O+
pi_182356001
Oei Cas, alleen met je eigen spulletjes gooien!

Ik ontdekte vandaag dit ding:
https://www.bergtoys.com/nl/skelters/go2 en vind m tof!

Ben echt aan het denken wat handig zou zijn. Wanneer een driewieler, wanneer een loopfiets, wanneer kan dat met 2 wielen enz. en dan komt nog eens een echt eerste fietsje. Alles in huis halen vind ik ook weer zowat. Dus deze combi van eerste loopfiets en leren trappen lijkt me wel wat. Iemand er al bekend mee?
Daarnaast iemand ervaring met een mini en dit soort dingen. Ze zweeft namelijk nog ver boven de grond met haar voetjes op de loopscooter. Bovendstaand ding is vanaf 80cm; die is ze volgens de groeicurve pas met 21 maanden...het lijkt me zo leuk voor haar maar dan moet ik blokjes onder haar voeten monteren ofzo :')
pi_182369005
Nolita, ziet er wel stoer uit, ken het niet en weet dus ook niet of het handig is.

Skittles, dat is minder, die telefoon gooiende Cas!

LDG, O+ voor al je gekochte boekjes. Ik wilde gister ook nog naar de boekhandel, maar de vervolgautostoel kreeg even voorrang en Simon wilde pas rond 15 uur slapen, dus toen was de dag min of meer voorbij. Maar we gaan komende week nog boekjes scoren O+

Simon is echt gek op avocado, als ie er eentje zit liggen zegt ie met een wijzend vingertje "avocadie" O+ O+ O+ O+ O+

En tandenpoetsen gaat opeens weer als een zonnetje, geen gekrijs, gehuil en geworstel meer. Hij doet zijn mond open, poetsen en klaar :)
  zondag 7 oktober 2018 @ 13:10:14 #232
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_182369323
Wij zijn vandaag begonnen met n reeks van muziek op schoot, wat is dat leuk O+. Allerlei liedjes, instrumentjes, handpoppen, en de juf speelt viool O+

En ik was stiekem n beetje trots op t kapiteintje dat hij lekker op eigen houtje die ruimte door ging om te verkennen. Meestal wil hij eerst even de kat uit de boom kijken, maar nu ging hij er meteen voor :D
pi_182376895
Tolstoi wat leuk zo herkenbare woordjes O+

Ldg klinkt ook tof, muziek op schoot. En ook dat kapitein meteen op pad ging i.p.v. afwachtend. Teken dat hij zich op zijn gemak voelde!

Ik ben vanmiddag dus met N naar de speelgoedzaak gegaan om te passen of ze op bovenstaand loopding pastte. Ze kwam zowaar met de voetjes aan de grond en er was 10% korting dus ik ben overstag gegaan :@. Zo leuk om haar erop vooruit te zien komen. O+ Zal het maar een vervroegd sinterklaascadeau noemen ofzo. Dit jaar kan dat iig nog.
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:31:26 #234
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_182377667
@nolita, schoen cadeautje _O-
pi_182377714
Nolita, leuk :). Snapt ze het ding al?

LDG, klinkt leuk dat muziek op schoot. Ontdekkende kapitein O+

Vanmiddag op de fiets naar de kinderboerderij geweest, Simon had het vreselijk naar zijn zin, ezel geaaid, konijntjes geaaid, kippen gevoerd, op diverse speelgoedtractoren gereden O+
pi_182378035
V is dus met zijn loopfiets gekanteld nadat hij er eerst leuk op rondscheurde.
Nu is dat ding lava en duwt hij hem alleen vooruit :')
pi_182379149
Haha ldg :D

Tolstoi Leuk zo’n kinderboerderij! Hier in t dorp is ook zoiets, maar je kunt er niet tussen de beesten lopen. Als ze niet naar je toe komen kun je dus ook niet aaien, maar ach kijken is ook al leuk.
Ze klimt er zelf op en begint te lopen en komt dan idd vooruit. Ik had eerst de wielen te strak vast gedraaid, enorme weerstand want ze konden bijna niet ronddraaien _O- Toen die losser stonden liep ze er zo mee weg. Sturen snapt ze nog niet dus voor nu boem is ho.
Ze heeft er ook mee gelopen door voor de wagen te staan en het stuur vast te pakken, maar ook dan boem is ho.

Flav balen dat de loopfiets lava is geworden voor V. Deze zou extra stabiel moeten zijn door de ver uit elkaar staande wielen dus ik ben benieuwd.
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:54:44 #238
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_182379617
Wij hebben zo'n drie in 1 loopfiets/trike geval. De kaptein kan erop zitten, maar rijdt verder alleen nog met de achterwielen over zn eigen voeten heen 8)7

Deze hebben we
pi_182385731
LeSage, wat een heerlijk vrolijke foto's van Mijm! En wat een fantastische traktatie!

Adrian, wat vervelend dat het slapen zo slecht gaat, ik kan mij voorstellen dat het je helemaal opbreekt. Is het de afgelopen dagen/nachten wat beter gegaan?

Fazzoletti, oef vervelend dat Kroketje 's nachts wakker wordt van de dorst! Ik geef Jewel vaak een flesje water mee naar bed, zodat ze 's nachts altijd zelf wat kan drinken als ze dat wil. Is dat misschien ook voor Kroketje een idee? Voor wat betreft het overdag te weinig drinken, hier helpt het door Jewel water te geven in een gewone beker. Dat vindt ze dusdanig interessant, dat ze opeens steeds meer is gaan drinken. Wij bieden dat nu aan bij alle eetmomenten en dan drinkt ze meestal alles netjes op. Tussendoor water in een antilekbeker. Overigens zit er ook vocht in eten, denk aan mandarijnen enzo. Op die manier krijgen ze ongemerkt dus ook meer vocht binnen dan je denkt.

Sylver, dat bordje ruilen, wat briljant! Het werkt hier inderdaad ook om Jewel van mijn bord mee te laten pikken. Het is dan weliswaar hetzelfde eten, maar het gaat kennelijk om de beleving. Helemaal prima, als ze op die manier maar eet, dan eet ik vervolgens Jewel's bord wel leeg als zij die van mij heeft leeggeroofd :')

Wat hier ook werkt trouwens, is 'mee laten helpen' tijdens het koken. Geeft haar het gevoel een hele grote meid te zijn, als ze bij heeft gedragen aan wat er op haar bordje ligt, dan eet ze voor mijn gevoel ook wat makkelijker. Daarnaast wil ze tijdens het koken alles proeven en op die manier krijgt ze dus ook alweer wat extra binnen :)

Ik zie zoekboeken voorbij komen, super leuk! Dit jaar heb ik er 1 gekocht bij de Kruidvat, maar die is net nog wat te moeilijk voor Jewel. Wij gaan hem dus geven voor Sinterklaas, dan is ze 2 en snapt ze hopelijk wat beter wat de bedoeling is. Verder ben ik dol op boeken, heb ik hier een boekenkast vol met alle disneyboeken (voor later), Jip en Janneke, Puk en de Petteflet, Nijntje, Fiep, Bobbi, Dikkie Dik, Raad eens hoeveel ik van je hou, en nog veel meer. Ik kreeg een mooi boek van mijn zus die ze bij de Ikea had gekocht, over droommonsters. Geen idee meer hoe die heet, maar wel een heel leuk boek. Verder ben ik zelf dol op het boek 'jij bent de allerliefste' waar hele leuke gedichtjes in staan voor kinderen. Oef en nog zoveel meer, samen lezen O+ O+

Tolstoi, een klimmende Simon, wat een knappe update! Begrijpelijk dat jij het eng vindt, Jewel heeft ook regelmatig een duikeling van de bank gemaakt. Ze leren het vanzelf :X Wat goed dat het tandenpoetsen nu probleemloos verloopt! En de kinderboerderij, altijd leuk O+

FF, ook al zo'n knappe update, allemaal klimmertjes hier O+

Skittles, een iets minder leuke update :') Alle waardevolle spullen dus buiten bereik van Cas houden :P

Nolita, dat ziet eruit als een gaaf loopfietsje! Wat fijn dat ze erop paste, en korting is altijd mooi meegenomen.

LDG, wat leuk dat muziek op schoot, en fijn dat Kapitein het ook zo leuk vindt.

Flav, hopelijk is V snel weer over zijn angst heen van het vallen en scheurt hij weer lekker verder op zijn fietsje!

Jewel werd vannacht helemaal hysterisch wakker en was bijna aan het hyperventileren. Ik dacht eerst even dat ze een pseudokroep aanval had want ze is hartstikke verkouden en een kindje waar ze mee gespeeld had vorige week bleek ook pseudokroep te hebben. Maar uiteindelijk bleek ze alleen heel veel pijn te hebben omdat ze moest poepen, ze was zo overstuur dat we niet goed wisten wat we moesten doen. Na heel veel knuffelen is ze gelukkig rustig geworden, ze heeft de nacht bij ons geslapen en dat ging gelukkig ook goed. Is het voor iemand herkenbaar dat een kindje zo overstuur kan raken van poepen? Jewel schreeuwt op zo'n moment ook echt dat ze pijn heeft. Voorheen had ze obstipatie en kon ik begrijpen dat het poepen pijn deed, dat is nu echter niet meer het geval en ik begrijp dan ook niet wat haar zo'n pijn doet dat ze het zo uitgilt. Dat gebeurt ook slechts af en toe, dus niet elke keer als ze moet poepen. Het is zo zielig ;(
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:11:31 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182411332
Die Munchkinbekers he, stinken die bij jullie ook zo? Of is dat gewoon de lucht van verantwoord plastic? Ik herken het niet van de Aventbekers en het slijt ook niet na een paar weken afwassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')