S. is eindelijk pas weer een beetje echt mijn vriend aan het worden. Eerst was het van: ‘Mama doet Mijmpie en papa doet Jijjij.’ Nu mag ik ook weer met hem meedoen
 S. is eindelijk pas weer een beetje echt mijn vriend aan het worden. Eerst was het van: ‘Mama doet Mijmpie en papa doet Jijjij.’ Nu mag ik ook weer met hem meedoen  
  ). Moet ik mee stoppen inderdaad. Laten we er samen een doel van maken. Meer aanmeldingen?
 ). Moet ik mee stoppen inderdaad. Laten we er samen een doel van maken. Meer aanmeldingen? Maar DH is voor mij wel echt heul ver uit de richting helaas
 Maar DH is voor mij wel echt heul ver uit de richting helaas  

Nee, zelfstandig is nog even een utopie. Alhoewel, als we er nog eens heengaan, zal het wel zelfstandiger gaan. Maar Ysje loopt dus ook nog niet en kruipend omhoog is net iets te lastig omdat hij dan wegglijdt. Dus ik moest hem een beetje omhoog duwen. Sowieso vond hij het wat spannend in het begin allemaal. Verder staat er een boot waar de kinderen in kunnen zitten en dat vond Ysje helemaal geweldig, maar hij kan daar nog niet zelf in en uit.quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik wist niet dat de boomhuttenclub al open was Franny, bedankt voor de tip! Kon Ysje er ook al helemaal zelfstandig spelen?
En wat een trage niet lopers hier!Lala kan sinds gisteren wel los staan (ook vanuit zit), en dat is nu ook meteen het leukste ooit
 . Ik ben dat kruipen nu wel zat. Ysje heeft inmiddels een tussenvorm, zoals ook op de foto te zien is, hij loopt nu op z'n knieën. Hij is alleen zo lang en groot voor z'n leeftijd en ook al heel sterk, dat ik het eigenlijk idioot vind dat hij nog niet loopt.
 . Ik ben dat kruipen nu wel zat. Ysje heeft inmiddels een tussenvorm, zoals ook op de foto te zien is, hij loopt nu op z'n knieën. Hij is alleen zo lang en groot voor z'n leeftijd en ook al heel sterk, dat ik het eigenlijk idioot vind dat hij nog niet loopt.   . Ik weet wel dat het daar allemaal niets mee te maken heeft hoor, maar toch. Ik vind het wel tijd worden.
 . Ik weet wel dat het daar allemaal niets mee te maken heeft hoor, maar toch. Ik vind het wel tijd worden.   .
 . .
 .

zoet is dat
 zoet is dat

hij oefent hele dagen op het kdv en als we m dan ophalen doet ie zn nieuwe trucjes
 hij oefent hele dagen op het kdv en als we m dan ophalen doet ie zn nieuwe trucjes  

althans, hij probeert het. Mama, papa, oh-ohhh, nee, dahhh (dag) *inclusief gezwaai* en soms dicht (diiihhhh)
 althans, hij probeert het. Mama, papa, oh-ohhh, nee, dahhh (dag) *inclusief gezwaai* en soms dicht (diiihhhh) 

quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 08:24 schreef Cygne het volgende:
Ohja, die vragen over lopen. Wolfje loopt nog niet los, 1.5. Dus meestal is de vraag dan 'loopt 'ie?' op mijn nee volgt dan 'moet 'ie niet naar de fysiotherapeut dan?'
 zo fijn, van die adviezen van mensen die er totaaaaal geen verstand van hebben.
 zo fijn, van die adviezen van mensen die er totaaaaal geen verstand van hebben.  

(Hebben ze van mij, altijd blauwe plekken, krassen, wondjes)
 (Hebben ze van mij, altijd blauwe plekken, krassen, wondjes) Dat gaat nu weer komen ja!
 Dat gaat nu weer komen ja!  <—— letterlijk mijn gezicht toen.
 <—— letterlijk mijn gezicht toen.

Zwaaien. Of een high-five. Of staartdelingen maken. Of pi tot 15 cijfers achter de komma opnoemen. Zoiets.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:09 schreef Skittles het volgende:
Wat voor opdrachten moet een baby kunnen uitvoeren? Of kunnen julliesen poepen op commando?
 dus.
 dus.

dus zelfs met een niet-lekkende beker heeft ze hier meerdere keren per dag een nat pak
  dus zelfs met een niet-lekkende beker heeft ze hier meerdere keren per dag een nat pak   Alsof er nog niet genoeg was is
 Alsof er nog niet genoeg was is   

Ja precies dit! En Jacob doet het ook met yoghurtquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:17 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh nog over lekkende bekers: de Muppet vindt het ook hi-la-risch om dan een grote slok water te nemen en dat dan uit haar mond te laten lopendus zelfs met een niet-lekkende beker heeft ze hier meerdere keren per dag een nat pak
Alsof er nog niet genoeg was is
 .
 .  .
 .  .
 .  

Van Wiechen onderzoek.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:09 schreef Skittles het volgende:
Wat voor opdrachten moet een baby kunnen uitvoeren? Of kunnen julliesen poepen op commando?
 (15+ maanden*)
 (15+ maanden*)

Wij hebben hier een boek waar je kan drukken op de dieren en dan maken ze geluid, dikke hit hier en daardoor kon ze ze vrij snel allemaal omdat ze de geluiden na ging doen.
 Wij hebben hier een boek waar je kan drukken op de dieren en dan maken ze geluid, dikke hit hier en daardoor kon ze ze vrij snel allemaal omdat ze de geluiden na ging doen. Ik heb er zelf wel over in gezeten dat mijn dreumes voor mijn gevoel heel laat ging lopen, juist door dat soort opmerkingen. Uiteindelijk was ze 15 maanden toen ze voor het eerst los ging lopen (daarvoor heel lang alleen met een loopwagentje) en volgens mij is dat prima gemiddeld. Ik heb het nu los gelaten, ieder kind ontwikkelt anders en er is geen goed of fout. Je kan zo onzeker worden als je gaat vergelijken, terwijl dat nergens voor nodig is. Het zegt ook niks over hoe een kind zich uiteindelijk verder gaat ontwikkeling, het zijn allemaal momentopnames.
  Ik heb er zelf wel over in gezeten dat mijn dreumes voor mijn gevoel heel laat ging lopen, juist door dat soort opmerkingen. Uiteindelijk was ze 15 maanden toen ze voor het eerst los ging lopen (daarvoor heel lang alleen met een loopwagentje) en volgens mij is dat prima gemiddeld. Ik heb het nu los gelaten, ieder kind ontwikkelt anders en er is geen goed of fout. Je kan zo onzeker worden als je gaat vergelijken, terwijl dat nergens voor nodig is. Het zegt ook niks over hoe een kind zich uiteindelijk verder gaat ontwikkeling, het zijn allemaal momentopnames.  Nu laat ik haar zoveel mogelijk drinken uit een open beker, als het op is gaat die beker weg en kan ze er dus niet mee spelen terwijl de munchkin vaak de hele dag wordt bijgevuld en op tafel staat, met juist heel veel gemors (omdat spelen en etteren met drinken = leuk) tot gevolg.
 Nu laat ik haar zoveel mogelijk drinken uit een open beker, als het op is gaat die beker weg en kan ze er dus niet mee spelen terwijl de munchkin vaak de hele dag wordt bijgevuld en op tafel staat, met juist heel veel gemors (omdat spelen en etteren met drinken = leuk) tot gevolg. 
 ) als een kind iets wil maar zich niet duidelijk kan maken met zoveel frustratie als gevolg!
) als een kind iets wil maar zich niet duidelijk kan maken met zoveel frustratie als gevolg!
 En dat water uit de mond laten lopen hoort er dus kennelijk ook bij, hier nog zo één
 En dat water uit de mond laten lopen hoort er dus kennelijk ook bij, hier nog zo één 

Dat Jewel tijdens dat consult waar ze zo moest huilen een nog niet ontdekte verwaarloosde longontsteking had, omdat ze al maandenlang kwakkelde met griep, holteontstekingen en oorontstekingen, laten we maar even buiten beschouwing. Want een ziek kind moet vooral goed ontwikkelen in plaats van lichamelijk bezig zijn met herstellen
 Dat Jewel tijdens dat consult waar ze zo moest huilen een nog niet ontdekte verwaarloosde longontsteking had, omdat ze al maandenlang kwakkelde met griep, holteontstekingen en oorontstekingen, laten we maar even buiten beschouwing. Want een ziek kind moet vooral goed ontwikkelen in plaats van lichamelijk bezig zijn met herstellen   Het CB blijft mij soms verbazen met de 'eisen' die ze aan kinderen stellen!
 Het CB blijft mij soms verbazen met de 'eisen' die ze aan kinderen stellen!

Hier ook zo'n aantekening. Het voorbeeld wat ze hier gaven is dat als je vraagt waar klok is, hij dan daarheen wijst/kijkt. Of bij waar is papa. Maar ik ben een lakse moeder en vraag dat niet aan mijn kind. Volgens mij vonden ze dat ook maar raar. Het is nu thuis een beetje een grapje geworden. 'Zeg Dirk, waar is de laptop hoes?' Hij reageert nu standaard met een neeschuddend hoofd en een grijns op die vragen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:12 schreef LeSage het volgende:
[..]
Zwaaien. Of een high-five. Of staartdelingen maken. Of pi tot 15 cijfers achter de komma opnoemen. Zoiets.
dus.

)
) 

. En verder helpt denk ik niks Sylver...
 . En verder helpt denk ik niks Sylver... .
 .

.
 .

Alsof ik over mijn eigen kind leesquote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:38 schreef Franny_G het volgende:
Y is te gehecht aan z'n eten om in eetstaking te gaan, maar hij heeft gekozen voor een luier- en aankleedweigering. Dus een luier verschonen of iets aantrekken (al is het maar een vestje) leidt momenteel tot gekrijs alsof hij gemarteld wordt, geworstel en dikke tranen die direct opdrogen zodra de luier om is of het vestje aan is. En dan kom je op het kdv en dan vertel je dat en dan zeggen de leidsters: "Oh, nee hoor, dat doet hij hier helemaal niet."
.

anders krijsen krijsen krijsen en niet op zn rug blijven liggen. Dat je die voetjes vasthebt en dat dat nekje dan al helemaal gedraaid is
 anders krijsen krijsen krijsen en niet op zn rug blijven liggen. Dat je die voetjes vasthebt en dat dat nekje dan al helemaal gedraaid is   

En  op het kdv doet hij dat niet. Maar hij doet eigenlijk alles anders daar, dus dat zou me niet meer moeten verbazen. Er blijven momenten dat ik daar rete-onzeker van word, maar dat hij gister daar niet wilde eten wegens tandenleed en thuis gewoon een boterham, banaan en 2 stukken aardappel wegat maakte het iets beter.
 En  op het kdv doet hij dat niet. Maar hij doet eigenlijk alles anders daar, dus dat zou me niet meer moeten verbazen. Er blijven momenten dat ik daar rete-onzeker van word, maar dat hij gister daar niet wilde eten wegens tandenleed en thuis gewoon een boterham, banaan en 2 stukken aardappel wegat maakte het iets beter.  

En
  En   voor een lopende kapitein!
  voor een lopende kapitein!  

) in zijn handjes kreeg, wilde hij wel eten
 ) in zijn handjes kreeg, wilde hij wel eten   

alleen op ons bed is leuk, want blijkbaar is lomp ‘teruggooien’ wel heel lollig
 alleen op ons bed is leuk, want blijkbaar is lomp ‘teruggooien’ wel heel lollig  

Ik kan zo lachen om dit kind
 Ik kan zo lachen om dit kind 
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’

.
 .

. Ik geloof er ook wel echt in dat ze het vanzelf regelen, en dat ze ook heus water drinken als ze dorst hebben. Dat is een kwestie van aanleren, gewoonte. En wat betreft dat wakker worden, dat heb ik maar opgegeven, te denken dat het een reden heeft.
 . Ik geloof er ook wel echt in dat ze het vanzelf regelen, en dat ze ook heus water drinken als ze dorst hebben. Dat is een kwestie van aanleren, gewoonte. En wat betreft dat wakker worden, dat heb ik maar opgegeven, te denken dat het een reden heeft.   .
 .  .
 .

Maar ik wil zo graag weer doorslapenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 11:14 schreef Franny_G het volgende:
Samenvattend mijn advies: niet nadenken..

Ik heb de hoop op doorslapen gewoon algeheel opgegeven. Dat werkt echt stukken beter dan (terug) willen naar een situatie die er al (veel te) lang niet is. In mijn omgeving wordt dan veel gereageerd met "maar dat komt ooit echt wel!", wat frustrerend is omdat ze niet lijken te snappen dat dat niet bemoedigend werkt.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 11:38 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Maar ik wil zo graag weer doorslapen

.
 .  .
 .

hebben ze nog wel doorgevraagd?
 hebben ze nog wel doorgevraagd? 

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Nope. Alhoewel, ze vroeg geloof ik 'ben je tevreden'. Daar heb ik een beetje overheen gepraat.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 13:18 schreef FlyingFish het volgende:
Lemijnhebben ze nog wel doorgevraagd?
 .
 .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder

Ik moest even goed kijken wat hij aan z’n voetjes had. Ik dacht eerst even helemaal niets
 Ik moest even goed kijken wat hij aan z’n voetjes had. Ik dacht eerst even helemaal niets   wat goed van zijn snelheid, kwam dat van de honger?
 wat goed van zijn snelheid, kwam dat van de honger? 

Jewel is ziek en slaapt daardoor weer slecht, wordt dan huilend wakker en eindigt in een campingbedje op onze slaapkamer omdat ze niet alleen wil zijn. Maar normaliter slaapt ze sinds geboorte van Vlokje echt héél erg goed, ik voel me gezegend als ik andere verhalen lees. Al was het hier dus ook anders tot 19 maanden. Nachtvoedingen heeft ze niet meer sinds ze 3 maanden was (ze was zo makkelijk als baby), maar ze krijgt wel vaak nog steeds een avondfles mee naar bed. Met 23 maanden, i know
 Jewel is ziek en slaapt daardoor weer slecht, wordt dan huilend wakker en eindigt in een campingbedje op onze slaapkamer omdat ze niet alleen wil zijn. Maar normaliter slaapt ze sinds geboorte van Vlokje echt héél erg goed, ik voel me gezegend als ik andere verhalen lees. Al was het hier dus ook anders tot 19 maanden. Nachtvoedingen heeft ze niet meer sinds ze 3 maanden was (ze was zo makkelijk als baby), maar ze krijgt wel vaak nog steeds een avondfles mee naar bed. Met 23 maanden, i know  op 1 november gaat ze voor de 1e keer voor het echie mee naar de tandarts omdat we haar voortanden opnieuw willen laten nakijken, ik verwacht wel een standje m.b.t. die fles
 op 1 november gaat ze voor de 1e keer voor het echie mee naar de tandarts omdat we haar voortanden opnieuw willen laten nakijken, ik verwacht wel een standje m.b.t. die fles 

Ze waren vorige week logeren en sliepen natuurlijk uit tot 8:30. De avond dat ze weer thuis waren, waren ze niet moe en was de kleuter om 22:30 nog wakker. Kroketje begon om 06:00
  Ze waren vorige week logeren en sliepen natuurlijk uit tot 8:30. De avond dat ze weer thuis waren, waren ze niet moe en was de kleuter om 22:30 nog wakker. Kroketje begon om 06:00   
  Lekker rennen langs de waterlijn en achter een bal aan. Daarna nog even schommelen
  Lekker rennen langs de waterlijn en achter een bal aan. Daarna nog even schommelen   
 SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We besloten ook spontaan nog even wat te eten op het strandIk begrijp niet hoe ik na ruim 4 jaar moederen nog steeds in zo'n val kan trappen
Het wachten duurde net even te lang, ze wilde niet in de kinderstoel en na 3 aardappeltjes had ze het wel gezien. Gelukkig hadden we wel een fles mee en konden we alsnog even snel ons bord leeg eten
[ Bericht 4% gewijzigd door Fazz op 05-10-2018 23:07:07 ]

voor boeken
  voor boeken   
  , anderzijds
 , anderzijds   Vind het wat eng, bang dat ie eraf gaat vallen met zijn hoofd op de salontafel (één van de nachtmerries die ik wel eens heb, met slechte afloop
  Vind het wat eng, bang dat ie eraf gaat vallen met zijn hoofd op de salontafel (één van de nachtmerries die ik wel eens heb, met slechte afloop   
   ), of dat ie over de armleuning gaat klimmen en met zijn hoofd op het harde laminaat valt....
 ), of dat ie over de armleuning gaat klimmen en met zijn hoofd op het harde laminaat valt....   

Die van Franny lijken inderdaad wat toegankelijker voor nu.
  Die van Franny lijken inderdaad wat toegankelijker voor nu.

Allebei allebei. Het is wat dat betreft echt een tweelingquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 21:40 schreef TolstoiFan het volgende:
FF, 2 feautures voor de prijs van 1

Lala en Em allebei, of allebei eentje?
 Al probeert Em vaker te stappen en is Lala meer de klimmer. Em lijkt wel iets handiger te zijn, die kan ook al achteruit de bank af (al gaat dat niet altijd goed)
 Al probeert Em vaker te stappen en is Lala meer de klimmer. Em lijkt wel iets handiger te zijn, die kan ook al achteruit de bank af (al gaat dat niet altijd goed) 

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’

Daar word je toch gewoon blij van!
 Daar word je toch gewoon blij van! 

Al gedaan. Ook uitgelegd dat de gruffalo in een bos en in het boek woont, maar daar heeft ze midden in de nacht geen boodschap aan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 22:24 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Allebei allebei. Het is wat dat betreft echt een tweelingAl probeert Em vaker te stappen en is Lala meer de klimmer. Em lijkt wel iets handiger te zijn, die kan ook al achteruit de bank af (al gaat dat niet altijd goed)
Misschien moet je het boek zelf ook eens voor gaan lezen Skittles. Mijn peuter is er zo een die overal bang voor is, maar de Gruffalo niet. RfMaar ik lees het boek ook altijd voor alsof die Gruffalo een beetje een kneusje is die door een muis gefopt wordt. Ik heb overigens al die spin-offs nooit gelezen. Ooit het geluidenboek uit de bieb gehaald, maar die was uiteraard wel heel eng want geluidjes.

Kroketje is gek op Nijntje. Ze leest sowieso graag boekjes, pak ze uit de bak en wurmt zichzelf met boek op Mn schoot als teken dat ik moet voorlezen
 Kroketje is gek op Nijntje. Ze leest sowieso graag boekjes, pak ze uit de bak en wurmt zichzelf met boek op Mn schoot als teken dat ik moet voorlezen   

voor al je gekochte boekjes. Ik wilde gister ook nog naar de boekhandel, maar de vervolgautostoel kreeg even voorrang en Simon wilde pas rond 15 uur slapen, dus toen was de dag min of meer voorbij. Maar we gaan komende week nog boekjes scoren
  voor al je gekochte boekjes. Ik wilde gister ook nog naar de boekhandel, maar de vervolgautostoel kreeg even voorrang en Simon wilde pas rond 15 uur slapen, dus toen was de dag min of meer voorbij. Maar we gaan komende week nog boekjes scoren   

. Allerlei liedjes, instrumentjes, handpoppen, en de juf speelt viool
. Allerlei liedjes, instrumentjes, handpoppen, en de juf speelt viool  

. Zo leuk om haar erop vooruit te zien komen.
. Zo leuk om haar erop vooruit te zien komen.   Zal het maar een vervroegd sinterklaascadeau noemen ofzo. Dit jaar kan dat iig nog.
  Zal het maar een vervroegd sinterklaascadeau noemen ofzo. Dit jaar kan dat iig nog.

. Snapt ze het ding al?
. Snapt ze het ding al? 

Toen die losser stonden liep ze er zo mee weg. Sturen snapt ze nog niet dus voor nu boem is ho.
 Toen die losser stonden liep ze er zo mee weg. Sturen snapt ze nog niet dus voor nu boem is ho. 

Wat goed dat het tandenpoetsen nu probleemloos verloopt! En de kinderboerderij, altijd leuk
  Wat goed dat het tandenpoetsen nu probleemloos verloopt! En de kinderboerderij, altijd leuk 

Alle waardevolle spullen dus buiten bereik van Cas houden
 Alle waardevolle spullen dus buiten bereik van Cas houden   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |