Nietesquote:Op dinsdag 18 september 2018 14:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, wel. Als er bijvoorbeeld iemand al uitvoerig met naam en toenaam in de media is geweest en daar gevolgen van ondervindt wordt daar - terecht - ook rekening mee gehouden.
Jawel, dat doen ze soms wel, maar dat is niet vergelijkbaar met dit geval. Het is niet bij wet vastgelegd dat jij je baan verliest indien jij je rijbewijs kwijt raakt. Het is een gevolg van een afspraak tussen werkgever en werknemer. In dit geval probeert de rechter de asielwet te omzeilen en dat is vrij kwalijk.quote:
Maak je niet druk. CM is een verstokte feministe van de oude stempel en ziet alles door haar eigen gekleurde bril. Best wel komisch eigenlijkquote:Op dinsdag 18 september 2018 14:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Volgens mij gooi jij zoals gebruikelijk weer allerlei zaken door elkaar.
Niemand hier op Fok! is voor lagere straffen voor pedofielen. Niemand. Nou ja, misschien een verdwaald lid van stichting Martijn. Dat je zo smalend onze zorgen en woede afserveert als ''gemotiveerd door een politieke agenda'' is walgelijk.
Waar ik denk dat jij ook op doelt is dat niet iedereen in het geval van een #Metoo direct partij kiest voor het vermeende slachtoffer. Maar het spanningsveld is ook totaal anders. Volwassen vrouwen liegen nou eenmaal best veel, en ik kan zo een la opentrekken vol nieuwsberichten over ten onrechte veroordeelde mannen en vrouwen die later moesten bekennen dat het een en al verzinsel was. ''Onschuldig tot het tegendeel bewezen is''.
Hoeveel kinderen LIEGEN over een verkrachting, denk je? En hoeveel volwassenen kunnen wel niet merken dat het kind de waarheid niet verteld? Ik denk dat de pedagoog van het OM daar vrij snel achter is!
Voorbeelden te over, maar als jij je vingers in je oren wil stoppen houdt niemand je tegen natuurlijk.quote:
En hapquote:Op dinsdag 18 september 2018 14:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voorbeelden te over, maar als jij je vingers in je oren wil stoppen houdt niemand je tegen natuurlijk.
Dan hou je natuurlijk nog steeds de discussie wanneer je iets te ziek vindt om te verdedigen. Bovendien ga je er dan al van uit dat je diegene schuldig is. Niet dat ik vind dat deze Afghaan gespaard moet worden, maar ik vind dit nou niet zo'n exceptionele zaak. Jij zou ook graag een advocaat willen als je van verkrachting wordt beschuldigd.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik bedoel meer in de ernst en zieke context van de situatie - een kinderverkrachter zou ik bv nooit verdedigen ...
Doen ze wel. Ben zelf een keer voor de grap naar de rechtbank geweest. Man had veel te hard gereden. De advocaat zei voor de zitting tegen de man dat hij moest zeggen dat hij als zelfstandige z'n baan zonder rijbewijs kwijt zou raken.quote:
Als je ten onrechte wordt beschuldigd inderdaad maar ik denk dat de meeste advocaten snel genoeg weten waar de schuld ligt ....quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:38 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dan hou je natuurlijk nog steeds de discussie wanneer je iets te ziek vindt om te verdedigen. Bovendien ga je er dan al van uit dat je diegene schuldig is. Niet dat ik vind dat deze Afghaan gespaard moet worden, maar ik vind dit nou niet zo'n exceptionele zaak. Jij zou ook graag een advocaat willen als je van verkrachting wordt beschuldigd.
Niet mee eens. De meeste gevolgen horen bij de misdaad.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is volstrekt evident dat een rechter rekening houdt met bepaalde gevolgen.
Dat is waar, maar dan nog heeft iedereen recht op een advocaat.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als je ten onrechte wordt beschuldigd inderdaad maar ik denk dat de meeste advocaten snel genoeg weten waar de schuld ligt ....
En de maatschappij heeft belang bij een correcte rechtsgang.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:41 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan nog heeft iedereen recht op een advocaat.
Beter had ik het niet kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:42 schreef Physsic het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat de rechter rekening houdt met bepaalde gevolgen en daar zo nodig de straf op aanpast.
Maar natuurlijk niet wanneer die gevolgen juist het doel zijn geweest van de wetgever..
Net alsof die daar iets van mag vinden.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:45 schreef Hathor het volgende:
Wat zou mevrouw Zaman er van vinden dat haar man tijdens haar afwezigheid lag te rollebollen met een licht seniele ongelovige?
Idd.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, volgens de rechters was hij al beschadigd genoeg door alle aandacht in de media. Dat geloof je toch gewoon niet. Deze zieke geest zet zijn verderfelijke praktijken nu gewoon voort in Duitsland - dat kan ik je verzekeren. Ook hier geen enkel berouw richting de slachtoffers
Je bent wel geobsedeerd met benno zoals je alles aan deze zaak langs de benno-lat legt. Benno is de norm blijkbaar.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet mee eens. De meeste gevolgen horen bij de misdaad.
Ben je spraakmakend (benno l) dan krijg je media aandacht. Komt je vrouw erachter dat je op een huilend meisje bent gekropen? Niet raar dat ze het huwelijk wil eindigen. Komt je baas erachter dat je vrouwen verkracht? Niet zo raar dat hij/zij niet verder wil met je. Heb je een verblijfsvergunning? Niet raar dat je niet gezien wordt als een potienteel fijne burger.
Die gevolgen zijn er al sinds jaar en dag. Waarom tellen ze ineens zo zwaar bij dit soort misdrijven? Zwaarder dan bij andere misdaden?
Waarom bij belasting misdrijven vele malen minder? Bij geweld, bij zelfs moord minder?
Sterker nog, bij bv moord geld een bepaalde blik op het slachtoffer zelfs verzwarend. Hier wordt er keihard gezegd dat door die blik de dader minder beoordeeld moet worden. Dat hij dacht dat het ok was meetelt alhoewel er geen expliciete 'ja' was in daad en woord.
Arme dader met al die gevolgen van zijn eigen keuze. Arm kind, laten we hem minder straf geven zodat hij niet de logische gevolgen van zijn daden hoeft te voelen. Fuck het slachtoffer, richt op de dader.
Dat is hoe dit over de hele linie heen werkt. Verdomd gelukkig dat deze rechters (!) daar niet geheel in mee zijn gegaan. Ik durf te stellen dat in minstens 50% van de vergelijkbare zaken de dader fluitend weggelopen was (met een veroordelingspercentage van 8% is dat zelfs een voorzichtige schattig!) met een vrijspraak.
Nope.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is volstrekt evident dat een rechter rekening houdt met bepaalde gevolgen.
Dat is maar de vraag. Bij zeer ernstige delicten verlies je naar mijn mening al je rechten als burger, dus ook de rechten op een onafhankelijke en gefinancierde verdediging. Bv die mafkees van een Breivik.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:41 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan nog heeft iedereen recht op een advocaat.
Enge mening.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Bij zeer ernstige delicten verlies je naar mijn mening al je rechten als burger, dus ook de rechten op een onafhankelijke en gefinancierde verdediging. Bv die mafkees van een Breivik.
Daarin verschillen we dan fundamenteel van mening, maar laten we die discussie niet in dit topic voeren.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Bij zeer ernstige delicten verlies je naar mijn mening al je rechten als burger, dus ook de rechten op een onafhankelijke en gefinancierde verdediging. Bv die mafkees van een Breivik.
Je kan niet iemands rechten als burger afpakken zonder een correcte juridische procedure. Wat als jij voor een Breivik wordt aangezien terwijl je onschuldig bent en er in het onderzoek fouten zijn gemaakt?quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
In dat geval was overduidelijk wie de dader was, uiteraard alleen in dat soort gevallen ....quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan niet iemands rechten als burger afpakken zonder een correcte juridische procedure. Wat als jij voor een Breivik wordt aangezien terwijl je onschuldig bent en er in het onderzoek fouten zijn gemaakt?
Je doelt vooral op juist partij trekken voor de dader.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Volgens mij gooi jij zoals gebruikelijk weer allerlei zaken door elkaar.
Niemand hier op Fok! is voor lagere straffen voor pedofielen. Niemand. Nou ja, misschien een verdwaald lid van stichting Martijn. Dat je zo smalend onze zorgen en woede afserveert als ''gemotiveerd door een politieke agenda'' is walgelijk.
Waar ik denk dat jij ook op doelt is dat niet iedereen in het geval van een #Metoo direct partij kiest voor het vermeende slachtoffer. Maar het spanningsveld is ook totaal anders. Volwassen vrouwen liegen nou eenmaal best veel, en ik kan zo een la opentrekken vol nieuwsberichten over ten onrechte veroordeelde mannen en vrouwen die later moesten bekennen dat het een en al verzinsel was. ''Onschuldig tot het tegendeel bewezen is''.
Hoeveel kinderen LIEGEN over een verkrachting, denk je? En hoeveel volwassenen kunnen wel niet merken dat het kind de waarheid niet verteld? Ik denk dat de pedagoog van het OM daar vrij snel achter is!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |