Zie andere reactie, 2 onder deze van jou die ik quote.quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:52 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Wat een vergelijking...
Het gaat hier om een verstandelijk beperkt meisje!
geen geweld ?quote:Op dinsdag 18 september 2018 11:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
????
Een hele hoge straf????
Niet echt, beter gezegd echt niet.
Dit gaat niet om het kleurtje/vergunninghouder zijn, maar om het overdreven toepassen van verzachtende omstandigheden om de dader te beschermen. Wat bij seksuele misdrijven aan de orde van de dag is.
Arme benno l bv. Bewezen 40 slachtoffers gemaakt, potienteel 98 slachtoffers.
Al die media aandacht toch, benno het slachtoffer. Heel erg logisch om zelfs in hoger beroep daarom de strafmaat zo laag te houden dat die vent alweer eventjes vrij rondloopt. Lekker in het buitenland zodat hij niet in de gaten gehouden kan worden.
Heb meerdere gevallen voorbij zien komen waarbij het feit dat de echtgenote niet met een verkrachter getrouwd wilde zijn (een nogal logisch gevolg zou je zeggen) meegenomen werd in de strafmaat. Baan verliezen, niet verder kunnen met sport en weet ik veel wat voor andere onzin die meegenomen werd in de strafmaat.
In deze zaak, waarbij er geen harde nee is gevallen ('freeze' reactie van slachtoffer, erin meegaan om erger te voorkomen) en geen geweld is gebruikt mag je al blij zijn dat het tot een veroordeling is gekomen.
Er zijn vele vergelijkbare zaken die tot vrijspraak hebben geleid.
En dat is naar mijn mening het grote probleem. Een verdomd onderbouwde mening al zeg ik het zelf.
Waar haal je de info van het 2e gedeelte vandaan?quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wordt aannemelijk geacht, maar er is geen sprake van dwang/dreiging/geweld. In het gehele traject niet.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voor vrijspraak (ben zelfs tegen die 'verzachtende omstandigheden' voor de dader en had hem dus boven die 24 maanden geplaats Inc het intrekken van verblijfsvergunning), ik ga al jaren in tegen oa een aantal figuren hier die nu wel moord en brand schreeuwen bij vergelijkbare zaken.
Verstandelijk beperkt, maar wel zelfstandig functionerend. Iemand waarvan verder gedacht wordt dat die wel vrijwillig en zelfstandig (seksuele) relaties aan kan gaan met 'normale' mensen.
Laat hem dit eens in Afghanistan doen, de lokale bevolking aldaar weet wel raad met dit soort gastenquote:Op dinsdag 18 september 2018 12:58 schreef Ferdo het volgende:
Is het een idee om zo'n aanrandende ondermens gewoon niet meer te laten berechten door asielactivisten?
Ja, daar wordt die overspelige hoer gewoon gestenigd en gaat hij terug naar zijn vrouwtje.quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Laat hem dit eens in Afghanistan doen, de lokale bevolking aldaar weet wel raad met dit soort gasten
Dacht dat jij in eerste instantie over de kosten begon. Maar dat was iemand anders. Mijn excuses.quote:
En daar maakt de rechtbank dus een fout. De wetgever heeft die overweging al gemaakt, met een andere uitkomst. De rechter mag dat niet overrulen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:19 schreef probeer het volgende:
De rechtbank vindt de persoonlijke omstandigheden van verdachte ook van belang en houdt rekening met het feit dat hij, nadat hij hier vanuit een onveilige situatie in zijn land van herkomst is gekomen, zijn leven in Nederland aan het opbouwen is. Zijn vrouw is uit [geboorteland] overgekomen en beiden zijn bezig een gezin te stichten. Gelet op deze omstandigheden overweegt de rechtbank dat het niet de bedoeling is dat aan verdachte een zodanige straf wordt opgelegd dat deze verregaande vreemdelingerechtelijke consequenties heeft.
Natuurlijk niet, de uitzetting is geen straf maar een gevolg van iemand die een dermate ernstig delict heeft gepleegd.quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:03 schreef SicSicSics het volgende:
Wij doen overigens niet aan 'minimale straffen' beste J.A.R.V.I.S.![]()
wel even bij de feiten blijven.
Wel bijzonder dat de rechter zoveel shit krijgt terwijl de taak van een rechter juist is om naar de volledige situatie te kijken en proportioneel te straffen.
Je kunt (kennelijk dus) redeneren dat uitzetting in dit geval niet (meer) proportioneel is bovenop de 24 maanden die hij zou (kunnen) krijgen.
Wat dat betreft heeft de rechter dus prima gedaan wat moet en is het geen 'asielactivist' of 'weet ik veel wat voor ellende'...
Bovendien kan en gaat de tegenpartij in beroep. Zo hoort het.
Normaal gesproken misschien maar bij een verstandelijk gehandicapt kind denk ik dat er toch andere gereageerd wordt ...quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja, daar wordt die overspelige hoer gewoon gestenigd en gaat hij terug naar zijn vrouwtje.
Volgens mij zijn wij het aardig eensquote:Op dinsdag 18 september 2018 13:03 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dacht dat jij in eerste instantie over de kosten begon. Maar dat was iemand anders. Mijn excuses.
Helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:03 schreef Igen het volgende:
[..]
En daar maakt de rechtbank dus een fout. De wetgever heeft die overweging al gemaakt, met een andere uitkomst. De rechter mag dat niet overrulen.
Ja die worden inderdaad al gestenigd na de geboortequote:Op dinsdag 18 september 2018 13:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Normaal gesproken misschien maar bij een verstandelijk gehandicapt kind denk ik dat er toch andere gereageerd wordt ...
We hebben tegenwoordig wel dat bij een geweldsdelict een gevangenisstraf gegeven moet worden, als reactie op een teveel aan halt/voorwaardelijke/boete straffen bij geweldsdelicten. Maar je ziet dan ook dat er nu veel mensen bij veroordeling 1 dag gevangenisstraf opgelegd krijgen. Dat is dan het minimum.quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:03 schreef SicSicSics het volgende:
Wel bijzonder dat de rechter zoveel shit krijgt terwijl de taak van een rechter juist is om naar de volledige situatie te kijken en proportioneel te straffen.
Je kunt (kennelijk dus) redeneren dat uitzetting in dit geval niet (meer) proportioneel is bovenop de 24 maanden die hij zou (kunnen) krijgen.
Wat dat betreft heeft de rechter dus prima gedaan wat moet en is het geen 'asielactivist' of 'weet ik veel wat voor ellende'...
Of de uitzetting proportioneel is bij een dergelijk vergrijp is in principe aan de wetgever, niet aan de rechter. Daarom moet je dit soort mazen niet willen. Straks pleegt een asielzoeker een moord en krijgt ie minder dan 24 maanden, omdat het anders zo zielig is.quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:03 schreef SicSicSics het volgende:
Precies. Net als bijv. dat je met een strafblad geen VOG meer kan krijgen. Dat is ook niet zielig en ook geen verzachtende omstandigheid die een lagere straf rechtvaardigt.quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, de uitzetting is geen straf maar een gevolg van iemand die een dermate ernstig delict heeft gepleegd.
Zo ziet een rechter het dus niet.quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
Natuurlijk niet, de uitzetting is geen straf maar een gevolg van iemand die een dermate ernstig delict heeft gepleegd.
Niet voor de geboorte?quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:05 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja die worden inderdaad al gestenigd na de geboorte
Oh, dat denk ik ook wel.quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij het aardig eens
Krijgt de dader 24 maanden? Ik dacht toch minder vanwege die "verzachtende" (alleen het woord alquote:Op dinsdag 18 september 2018 13:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zo ziet een rechter het dus niet.Die ziet dat (kennelijk) als extra straf, wat je op zich prima hard kan maken.
Was ik Nederlander, dan was ik vrij geweest na 24 maanden.
Was ik Afghaan ben ik vrij na 24 maanden, maar moet ik wel weg.
Dan wordt de één wel zwaarder gestraft dan de ander.
De uitzetting is geen onderdeel van de straf.quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zo ziet een rechter het dus niet.Die ziet dat (kennelijk) als extra straf, wat je op zich prima hard kan maken.
Yep.quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:59 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat het slachtoffer verstandelijk beperkt is had wel als verzwarende omstandigheid moeten gelden !
Ja, en laat dat nou net de wet zijn. Of beschouw jij iemand die meerdere vrouwen verkracht en er één vermoord ook als zielig als ie na z'n gevangenisatraf uitgezet wordt?quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |