Beide wel een stuk minder dan van te voren inderdaad. Maar in dat geval geldt wel dat driekwart van mijn persoonlijke favorieten tegenvielen. Het blijft wel altijd jammer als het dan op het podium toch net even wat minder is dan van te voren. Vooral bij Francesco Gabbani had ik dat wel.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:01 schreef ato het volgende:
Letland was mijn nr 1) toen ik alle preview video's had gezien en gehoord.
En toen viel het tegen, het klonk fletser. Podium act was wat saai en hij zong het wat schreeuwerig.
Letland zakte van nr 1) naar nr 6)
Itali was mijn nr 1) na het zien van de preview video's.
En toen viel het tegen, live bijna vals, dat achtergrond koor
![]()
Itali zakte van nr 1) naar nr 2)
Goeiequote:Op zaterdag 15 september 2018 22:07 schreef Peter het volgende:
Ik geloof niet dat ik hier iets aan hoef uit te leggen..
Oh god, hoe kon ik die vergeten! Mee eens.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:07 schreef Peter het volgende:
Estland 2016 is precies zo'n voorbeeld ja. Goed nummer, was ook een grote favoriet (om door te gaan bedoel ik dan). En dan komen ze hier mee.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:06 schreef ato het volgende:
Estland 2016. was 1 van mijn favoriete nummers na het horen en zien na de previews.
En dan krijgen wij dit![]()
Die laatste vind ik op plaat ook heel erg leuk. Eigenlijk een heel slecht nummer, maar oh wat zet ik die met plezier op. Live sloeg helemaal nergens op inderdaad.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:04 schreef Aoibhin het volgende:
Leuk topic! Ook hier heb ik er wel meerdere van, maar zo vanuit het blote hoofd herinneren ik me deze nog goed:
Versie in het Macedonisch was nog leuker, maar ook de revamp vond ik nog een leuk nummer. Ik vind het nog altijd een van de leukste nummers dat jaar op plaat, maar wat er toen live van gemaakt werd...
I rest my case![]()
Of deze uit 2009; vind ik nog altijd heel tof op plaat, maar was live echt behoorlijk slecht:
Ook uit 2009 vond ik dit destijds een leuk nummer (wat gedateerd, maar niet op een slechte manier). Dat leek live toen ook al nergens op:
Helemaal eens, dat heeft geen inderdaad geen uitleg nodig. Hoe konden ze dat zo bedenken en vooral na afloop nog zo verdedigen.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:07 schreef Peter het volgende:
Inderdaad ja, wat is dat toch met Macedoni elke keer.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:18 schreef Redefine het volgende:
We zien hier gelijk ook wel welk land echt een stel blinde gekken in de organisatie heeft: Macedoni. Zowel bij Dance Alone, Autumn Leaves en dit jaar gewoon echt met een lachwekkende act komen
Ook met deze ben ik het helemaal eens. De clipversie is zoveel beter dan de live uitvoering. Vooral die gare danseressen/achtergrondzangeressen vond ik heel erg storend.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:09 schreef Greys het volgende:
Een van m'n allergrootste tegenvallers live was idd ook Francesco uit Itali. Die is al genoemd. Maar minstens voor mij zo'n grote tegenvaller was deze.
Clip
Live
Terecht hier geplaatst idd.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:07 schreef Peter het volgende:
Ook dat is weer een goed voorbeeld van Macedoni ja. Die van 2012 is echt geweldig. Dit liedje vond ik ook niet zo super, maar had het best kunnen redden. Maar ging ook weer nergens over qua uitvoering. Vooral die gil aan het einde, dat was echt een moetje, want dat was in 2012 toch zo goed.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Inderdaad ja, wat is dat toch met Macedoni elke keer.Dat waren alledrie nummers geweest die makkelijk de finale hadden kunnen halen, maar het met het live optreden volkomen verprutst hebben.
In dat rijtje wil ik dan ook nog even deze toevoegen:
Kaliopi's inzending uit 2012 was een van mijn favorieten toen en zeker voor Macedonische standaarden ook live goed. Dit nummer uit 2016 was wel iets minder, maar was nog altijd finalewaardig en had mooi kunnen zijn met een goede staging.
Het kwam echter totaal niet uit de verf; raar camerawerk, lelijke jurk en dan die rare gil aan het einde... Ook weer van die dingen waarvan je denkt "jemig Macedoni, hoe verprutsen jullie het weer"
Het zal nooit mijn favoriet worden. Maar je hebt helemaal gelijk dat de live versie flink tegenviel t.o.v. clipversiequote:Op zaterdag 15 september 2018 22:16 schreef Greys het volgende:
Deze! De clip vooraf gaf me kippenvel. Echt prachtig. Live vond ik het nog steeds wel mooi omdat het lied inmiddels in m'n hart zat maar poeh, er had live toch wel heel veel meer in gezeten qua act, performance etc. Dus op dat vlak viel het me toch tegen. Juist omdat ik er zo veel van verwacht had..
Clip
Live
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |