abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 18:48:34 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183535553
Dat is inderdaad de moeite wel waard... Elektromotor is ook niet geheel gratis natuurlijk.

Weet niet wat voor motor er op zit?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183536288
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Dat is inderdaad de moeite wel waard... Elektromotor is ook niet geheel gratis natuurlijk.

Weet niet wat voor motor er op zit?
Voor 100 euro heb je al een behoorlijke motor
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_183538911
Das een echte! Mooi verhaal 8-)
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 22:16:11 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183540394
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:25 schreef densmee het volgende:

[..]

Voor 100 euro heb je al een behoorlijke motor
Van 3,5kW ook? (staat als vermogen op de site van Huvema)

Zal es even bij onze leverancier kijken dan. Pas zelf op het werk vooral motor+vertragingskast toe. Voor een 0,75kW wormwielkast met holle as met rem betaal je minstens ¤500 (en aan krijgen we aanzienlijke korting)

Morgen even kijken wat een kale motor kost :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183540939
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Van 3,5kW ook? (staat als vermogen op de site van Huvema)

Zal es even bij onze leverancier kijken dan. Pas zelf op het werk vooral motor+vertragingskast toe. Voor een 0,75kW wormwielkast met holle as met rem betaal je minstens ¤500 (en aan krijgen we aanzienlijke korting)

Morgen even kijken wat een kale motor kost :Y
Aha ik dacht dat 2kw al heel wat zou zijn, maar dan ga je wel richting 150 euro.
Een leroy en somer is niet echt nodig voor een hobbyist met een bandschuurmachine
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_183540971
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Knikkerking woensdag 5 december 2018 @ 13:57:08 #257
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_183549287
*O* *O* eindelijk hier ook weer eens een gereedschaps-aanschaf *O* *O*

Het begon me na het zien van al die mooie 3D print(er)(s) hier toch té erg te kriebelen :7

Ultimaker S5


Dat ik ooit aan de 3D printer zou gaan wist ik 5 jaar geleden al. Ik had er alleen nooit echt de tijd voor en ergens dacht ik ook altijd een beetje "tja, het is nog niet helemaal doorontwikkeld c.q. nog niet volwassen genoeg". Maar na het zien van deze machine denk ik daar meteen anders over :9

Wordt binnenkort geleverd incl. paar uur "cursus" bij me thuis :D
pi_183549673
Mooie dingen *O*
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 14:35:45 #259
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183549861
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:57 schreef Atmoz het volgende:
*O* *O* eindelijk hier ook weer eens een gereedschaps-aanschaf *O* *O*

Het begon me na het zien van al die mooie 3D print(er)(s) hier toch té erg te kriebelen :7

Ultimaker S5
[ afbeelding ]

Dat ik ooit aan de 3D printer zou gaan wist ik 5 jaar geleden al. Ik had er alleen nooit echt de tijd voor en ergens dacht ik ook altijd een beetje "tja, het is nog niet helemaal doorontwikkeld c.q. nog niet volwassen genoeg". Maar na het zien van deze machine denk ik daar meteen anders over :9

Wordt binnenkort geleverd incl. paar uur "cursus" bij me thuis :D
Dat is een serieuze bak geld voor een 3D printer. Je doet als of je een pak koffie koopt :p
  Knikkerking woensdag 5 december 2018 @ 15:18:50 #260
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_183550590
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:23 schreef FranticDJ het volgende:
Mooie dingen *O*
Jij werkt ook met Fusion 360 toch?
Ook met Cura?

Welke programma's kun je me nog meer aanraden?

quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:35 schreef Vonkenboer het volgende:

Dat is een serieuze bak geld voor een 3D printer.
Klopt. Maar het is dan ook een serieuze 3D printer O-)

quote:
Je doet als of je een pak koffie koopt :p
Nee :+ Bij het kopen van een pak koffie doe ik niet --> *O*

:P
pi_183551084
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:18 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Jij werkt ook met Fusion 360 toch?
Ook met Cura?

Welke programma's kun je me nog meer aanraden?

[..]

Klopt. Maar het is dan ook een serieuze 3D printer O-)

[..]

Nee :+ Bij het kopen van een pak koffie doe ik niet --> *O*

:P
Fusion360 en slic3r prusa edition gebruik ik.
Moet nog proefdraaien in die kast haha. Had de lagers voor m’n spoolholder pas ontzettend laat binnen.

Tip: haal even wat bronzen/messing borstels. Als je wat oozing hebt van je filament (PETG) kan je dat zo wegborstelen als je hot end nog warm is. Uit de euro bak bij de gamma ;)
  woensdag 5 december 2018 @ 16:17:33 #262
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_183551472
vette printer! Ultimaker was mij een "beetje" boven budget :P .
Mijn Prusa zit nog in de doos. Ga ik in de vakantie maar eens in elkaar zetten :P .
  Knikkerking woensdag 5 december 2018 @ 20:39:33 #263
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_183556670
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:52 schreef FranticDJ het volgende:

Fusion360 en slic3r prusa edition gebruik ik.
Moet nog proefdraaien in die kast haha. Had de lagers voor m’n spoolholder pas ontzettend laat binnen.
Hmzz ahzo. Ook niet even een klein stukje getest met bijvoorbeeld 2 meter filament gewoon loshangend? O-) :P

quote:
Tip: haal even wat bronzen/messing borstels. Als je wat oozing hebt van je filament (PETG) kan je dat zo wegborstelen als je hot end nog warm is. Uit de euro bak bij de gamma ;)
Ah chill. Thanks!

Volgens mij zit bij de mijne standaard een glazen plaat en wordt later nog aluminium variant toegestuurd ^O^ Verder vertelde die kerel van de verkoop me dat de klant meestal meerdere glasplaten heeft liggen zodat je meteen door kunt.

Maarja, eerst maar eens kijken hoe 't loopt :D

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:17 schreef bleiblei het volgende:
vette printer! Ultimaker was mij een "beetje" boven budget :P .
Mijn Prusa zit nog in de doos. Ga ik in de vakantie maar eens in elkaar zetten :P .
Ah cool, goede vooruitzichten dus :Y

Alvast veel succes met bouwen, en ik ben zeer benieuwd naar de eerste creaties O+
pi_183557017
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:39 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hmzz ahzo. Ook niet even een klein stukje getest met bijvoorbeeld 2 meter filament gewoon loshangend? O-) :P
Haha nee, had andere prioriteiten.. heb zelf een aluminium gepoedercoat printbed.. draai niet zo hard productie dat ik meerdere platen nodig heb.

Die glasblazen moet je geloof ik meer schoonmaken/voorbereiden met Pritt enzo dan de plaat die ik heb. Ik moet alleen afnemen met alcohol en klaar :7
  donderdag 6 december 2018 @ 07:00:53 #265
80382 manny
30 is best veel
pi_183561511
ik heb maar even een Bosch ge 3d-print (hoe schrijf je dat.. )



Deze was hier in de aanbieding al een tijdje. Er staat professional op. En heavy duty. Dat sprak me wel aan. Makes me feel like a pro..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183561855
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:57 schreef Atmoz het volgende:
*O* *O* eindelijk hier ook weer eens een gereedschaps-aanschaf *O* *O*

Het begon me na het zien van al die mooie 3D print(er)(s) hier toch té erg te kriebelen :7

Ultimaker S5
[ afbeelding ]

Dat ik ooit aan de 3D printer zou gaan wist ik 5 jaar geleden al. Ik had er alleen nooit echt de tijd voor en ergens dacht ik ook altijd een beetje "tja, het is nog niet helemaal doorontwikkeld c.q. nog niet volwassen genoeg". Maar na het zien van deze machine denk ik daar meteen anders over :9

Wordt binnenkort geleverd incl. paar uur "cursus" bij me thuis :D
Gaaf!

En toch denk ik altijd bij 3d printers, wat voor nuttigs kan je er nou echt mee printen? Ik kan weinig bedenken altijd
pi_183561857
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 07:00 schreef manny het volgende:
ik heb maar even een Bosch ge 3d-print (hoe schrijf je dat.. )

[ afbeelding ]

Deze was hier in de aanbieding al een tijdje. Er staat professional op. En heavy duty. Dat sprak me wel aan. Makes me feel like a pro..
Mooi setje!
  Knikkerking donderdag 6 december 2018 @ 08:51:44 #268
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_183562002
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:56 schreef FranticDJ het volgende:

Haha nee, had andere prioriteiten.. heb zelf een aluminium gepoedercoat printbed.. draai niet zo hard productie dat ik meerdere platen nodig heb.

Die glasblazen moet je geloof ik meer schoonmaken/voorbereiden met Pritt enzo dan de plaat die ik heb. Ik moet alleen afnemen met alcohol en klaar :7
Ah ok, dus dat aluminium bed is fijner :) Goed dat ik dat ook erbij krijg ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 07:00 schreef manny het volgende:
ik heb maar even een Bosch ge 3d-print (hoe schrijf je dat.. )

[ afbeelding ]

Deze was hier in de aanbieding al een tijdje. Er staat professional op. En heavy duty. Dat sprak me wel aan. Makes me feel like a pro..
Mooie set!
Ga je veel plezier mee hebben :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:26 schreef Makrolon het volgende:

Gaaf!

En toch denk ik altijd bij 3d printers, wat voor nuttigs kan je er nou echt mee printen? Ik kan weinig bedenken altijd
Ik moet eerlijk zijn dat ik er ook altijd zo over dacht :+
Maar ondertussen heb ik mezelf dus toch overtuigd.

Mijn lijstje:

-Beeldjes (bijvoorbeeld die van Pink Floyd die ik een tijdje terug eens heb gemaakt)
-3D miniatuurvoorbeeld thuisbioscoop (om mijn voorstel/idee goed over te kunnen brengen aan de klant)
-Puzzels/dingen voor in de escaperoom
-Dingen repareren (met het juiste filament print je tegenwoordig écht stevige dingen!)
-Houdertjes/beugeltjes voor 1001 dingen
-i.c.m. 3D scanner hoofden/gezichten of zelfs hele mensen
-https://www.thingiverse.com/ (gewoon doorheen bladeren en kijken of je leuke dingen tegen komt en/of dingen kunt combineren etc...)

:D
  Knikkerking dinsdag 18 december 2018 @ 18:01:01 #269
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_183812481
Laatst heb ik 't nog met Makrolon over die (veel te dure) Wiha Speed-E (elektrische schroevendraaier) gehad. Ik twijfelde, maar heb hem uiteindelijk toch niet gekocht. Maar goed ook, want even later kwam ik op een Chinese website de Bosch GO 3,6v tegen :P Ik wist niet eens dat'ie bestond, en op Nederlandse webshops kwam ik hem nergens tegen... (bij Bosch nu wel). Omdat de prijs me ENORM meeviel (zeker in vergelijk met die Wiha O-)) heb ik 'm meteen besteld.

Zojuist gearriveerd:





Heb 'm nog niet kunnen uitproberen, want de accu is knatsch leeg ;(

Hij voelt in ieder geval wel stevig en degelijk aan :D
pi_183824927
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:01 schreef Atmoz het volgende:
Laatst heb ik 't nog met Makrolon over die (veel te dure) Wiha Speed-E (elektrische schroevendraaier) gehad. Ik twijfelde, maar heb hem uiteindelijk toch niet gekocht. Maar goed ook, want even later kwam ik op een Chinese website de Bosch GO 3,6v tegen :P Ik wist niet eens dat'ie bestond, en op Nederlandse webshops kwam ik hem nergens tegen... (bij Bosch nu wel). Omdat de prijs me ENORM meeviel (zeker in vergelijk met die Wiha O-)) heb ik 'm meteen besteld.
Ziet er goed uit; leuk apparaatje en goed betaalbaar :Y Zie dat er 2 varianten zijn (bitsetje, usb-lader en dus wat grotere koffer).

Ik heb zelf een DeWalt DCF680G2 schroevendraaier (7.2V):



Die heeft voordelen t.o.v. deze Bosch, maar ook nadelen.

Voordelen DeWalt: variabele snelheid, LED-lampje, draaibare handgreep, verwisselbare accu, zonder knop switchen van draairichting.

Voordelen Bosch: meer Nm, compacter, mogelijkheid tot handmatig gebruik, bediening zonder knop te gebruiken

Komt vast een keer van pas, dus die gaat in 't winkelmandje:

"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183825274
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:01 schreef Atmoz het volgende:
Laatst heb ik 't nog met Makrolon over die (veel te dure) Wiha Speed-E (elektrische schroevendraaier) gehad. Ik twijfelde, maar heb hem uiteindelijk toch niet gekocht. Maar goed ook, want even later kwam ik op een Chinese website de Bosch GO 3,6v tegen :P Ik wist niet eens dat'ie bestond, en op Nederlandse webshops kwam ik hem nergens tegen... (bij Bosch nu wel). Omdat de prijs me ENORM meeviel (zeker in vergelijk met die Wiha O-)) heb ik 'm meteen besteld.

Zojuist gearriveerd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb 'm nog niet kunnen uitproberen, want de accu is knatsch leeg ;(

Hij voelt in ieder geval wel stevig en degelijk aan :D
Ziet er uit als een elektrische tandenborstel.

Of zet er een polijstbol op, heeft de vrouw ook wat aan Bosch blauw
pi_183826606
Ik ben aan het oriënteren naar een vervanger voor een mijn Bosch PBH 2500 SRE (1,9J en 2,2 kg). Bij deze groene Bosch liep ik maar zelden tegen beperkingen aan, maar de nieuwe mag wel iets krachtiger zijn. Hier en op GoT lees ik goede ervaringen over de GBH 2-26F en de GBH 2-28F.

De GBH 2-26F is al krachtiger en zwaarder (2,7J en 2,7 kg). De GBH 2-28F is nóg iets krachtiger en zwaarder (3,2J en 3,2 kg). Die laatste lijkt me wat te zwaar voor mijn gebruik, of weegt het voordeel (de Kickback Control) daadwerkelijk op tegen de nadelen (gewicht en prijs)?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 19 december 2018 @ 13:22:20 #273
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_183827083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:01 schreef Atmoz het volgende:
Laatst heb ik 't nog met Makrolon over die (veel te dure) Wiha Speed-E (elektrische schroevendraaier) gehad. Ik twijfelde, maar heb hem uiteindelijk toch niet gekocht. Maar goed ook, want even later kwam ik op een Chinese website de Bosch GO 3,6v tegen :P Ik wist niet eens dat'ie bestond, en op Nederlandse webshops kwam ik hem nergens tegen... (bij Bosch nu wel). Omdat de prijs me ENORM meeviel (zeker in vergelijk met die Wiha O-)) heb ik 'm meteen besteld.

Zojuist gearriveerd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb 'm nog niet kunnen uitproberen, want de accu is knatsch leeg ;(

Hij voelt in ieder geval wel stevig en degelijk aan :D
Bij welke seller heb jij 'm gehaald?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_183827238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:51 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ah ok, dus dat aluminium bed is fijner :) Goed dat ik dat ook erbij krijg ^O^

[..]

Mooie set!
Ga je veel plezier mee hebben :Y

[..]

Ik moet eerlijk zijn dat ik er ook altijd zo over dacht :+
Maar ondertussen heb ik mezelf dus toch overtuigd.

Mijn lijstje:

-Beeldjes (bijvoorbeeld die van Pink Floyd die ik een tijdje terug eens heb gemaakt)
-3D miniatuurvoorbeeld thuisbioscoop (om mijn voorstel/idee goed over te kunnen brengen aan de klant)
-Puzzels/dingen voor in de escaperoom
-Dingen repareren (met het juiste filament print je tegenwoordig écht stevige dingen!)
-Houdertjes/beugeltjes voor 1001 dingen
-i.c.m. 3D scanner hoofden/gezichten of zelfs hele mensen
-https://www.thingiverse.com/ (gewoon doorheen bladeren en kijken of je leuke dingen tegen komt en/of dingen kunt combineren etc...)

:D

Marius Hornberger heeft wel leuke ideeën.
pi_183827898
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:55 schreef baskick het volgende:
Ik ben aan het oriënteren naar een vervanger voor een mijn Bosch PBH 2500 SRE (1,9J en 2,2 kg). Bij deze groene Bosch liep ik maar zelden tegen beperkingen aan, maar de nieuwe mag wel iets krachtiger zijn. Hier en op GoT lees ik goede ervaringen over de GBH 2-26F en de GBH 2-28F.

De GBH 2-26F is al krachtiger en zwaarder (2,7J en 2,7 kg). De GBH 2-28F is nóg iets krachtiger en zwaarder (3,2J en 3,2 kg). Die laatste lijkt me wat te zwaar voor mijn gebruik, of weegt het voordeel (de Kickback Control) daadwerkelijk op tegen de nadelen (gewicht en prijs)?
Misschien moet je even zeggen wat je gebruik is?
Ik doe eigenlijk alles met mijn accu boorhamer, die weegt 3,6 kilo Inc accu en heb echt nog nooit gehad dat ik die te zwaar vond voor wat je met een boorhamer doet. Ik zou het gewicht dan ook zeker niet mee laten spelen en de 28f pakken. Kickback control is erg fijn, zeker als je in gewapend beton boort.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')