Wie was precies de tante? De Tui medewerker of de beveiligingsbeambte?quote:Op zondag 23 september 2018 13:46 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
We leven wel in de 21 eeuw waar mobiele telefoons en Internet bestaat.
Dus mogelijk een ticket te kopen onderweg of bij aankomst.
Af zelfs een derde.
Schijnbaar is de wetgeving nog niet aangepast.
Iemand schreef dat er bij aankomst geen mogelijkheid bestond een ticket te kopen.
Dat is dus niet juist.
Ook al is er geen locket Internet en mobiele telefonie bestaat in de 21 eeuw.
Los daarvan in een vliegveld als Miami zijn er waarschijnlijk wel locketen.
Nergens staat in de TuiFly documenten dat bij vertrek ik al een retourticket moet hebben
Er staat bij aankomst wat eigenlijk de oude situatie is van van voor 2018.
Dat hun voorwaarden niet aangepast zijn is niet mijn probleem.
Ik heb een geldige overeenkomst met ze.
Los daarvan we hebben in brussel alsnog een retourticket gekocht.
En nog net op tijd terug bij de incheck.
Maar die tante bleef toen doorvragen en uitendelijk mochten we van haar niet meer inchecken
niet met reden veiligheid maar inchecktijd verstrkeken.
Wat voor haar makkelijker was.
(Beter safe dan sorry principe)
.
beveiligingsbeambte in dienst van homeland security. In brussel sinds 1 jan 2018 controleert de amerikaanse douane op brussel airport in plaats van de usa. Tuiyfly heeft zijn documenten daarvoor nog niet aangepastquote:Op zondag 23 september 2018 16:23 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Wie was precies de tante? De Tui medewerker of de beveiligingsbeambte?
En hoe verklaar je dan Bij aankomst dienen Belgen steeds een ticket voor de terugreis voor te leggen.quote:Op zondag 30 september 2018 12:26 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
beveiligingsbeambte in dienst van homeland security. In brussel sinds 1 jan 2018 controleert de amerikaanse douane op brussel airport in plaats van de usa. Tuiyfly heeft zijn documenten daarvoor nog niet aangepast
Dat is leuk die voorwaarden.quote:Op woensdag 19 september 2018 21:15 schreef simonblue het volgende:
De voorwaarden van Tuifly.be staan op:
[url=http://https://www.tuifly.be/nl/(...)701601058.1536949262[/url]
Bij punt 2. Belgische onderdanen staat bij Verenigde staten inderdaad onder andere:
[..]
ECHTER punt 2 begint met:
[..]
Daarom twee vragen:
- Ben je een Belgisch onderdaan ?
- Heb je contact opgenomen met de ambassade of consulaat of dit inderdaad up to date info was?
Indien een van de twee met nee is beantwoord, ben ik benieuwd waar je de voorwaarden vandaan hebt.
Niet alleen dat maar hoeveel percent van de passagiers bellen hun ambassade op om te CONTROLEREN of de informatie verstrekt door hun vliegtuigmaatschappy wel correct is.quote:Op zondag 30 september 2018 12:45 schreef Basp1 het volgende:
Dus omdat je niet op de website kon is tui schuldig, zelf naar de voorwaarden vragen als deze niet bereikbaar waren was teveel gevraagd, want dan kun je de schuld niet in andermans schoenen schuiven.
Je probleem is vooral ontstaan omdat jij doet alsof je tussen inchecken en de douane in de VS nog wel even een ticket voor de terugreis zou kopen.quote:Op zondag 30 september 2018 12:54 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar hoeveel percent van de passagiers bellen hun ambassade op om te CONTROLEREN of de informatie verstrekt door hun vliegtuigmaatschappy wel correct is.
Heeft u ooit wel eens gebeld met de ambasadde om dit te doen.?
Ik denk dat niemand dit doet. Dus deze algemene voorwaarde houd geen stand in een rechtbank.
Niemand?quote:Op zondag 30 september 2018 12:54 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar hoeveel percent van de passagiers bellen hun ambassade op om te CONTROLEREN of de informatie verstrekt door hun vliegtuigmaatschappy wel correct is.
Ik denk dat niemand dit doet. Dus deze algemene voorwaarde houd geen stand in een rechtbank.
Of je gedragen zoals TS zich hier gedraagtquote:Op zondag 30 september 2018 13:22 schreef jitzzzze het volgende:
En nee, daar hoeft hij geen bijzonder goede reden voor te hebben. Het niet kunnen tonen van een retourticket is al genoeg.
quote:Op zondag 30 september 2018 13:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Of je gedragen zoals TS zich hier gedraagt
Hij heeft wel gelijk hoor.quote:
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op het product waar deze betrekking op hebben, in dit geval de reis.quote:Op zondag 30 september 2018 12:54 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Dit, en moeilijk en vervelend doen tegen een Amerikaanse douanier gaat niet helpen, maar gezien TS dacht dat hij door een beveiligingsbeambte geweigerd werd zal hij ook nog wel even flink uit de hoogte hebben gedaan, want het beveiligingsbedrijf dat op Schiphol werkt vindt hij zo irritant dat hij om die reden niet eens vanaf Schiphol vliegt....quote:Op zondag 30 september 2018 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk hoor.
Met je ESTA-aanvraag geef je het recht op om tegen een beslissing van de grensbeamte bezwaar te maken. Als je dan moeilijk gaat doen dan zegt die grensbeamte gewoon "nee" en dan heb je verder geen poot om op te staan.
Heb je sowieso niet, als ze je niet binnen willen hebben kun je de klere krijgen. Het zijn Amerikanen, geen sociaal-democratische Europeanen.quote:Op zondag 30 september 2018 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk hoor.
Met je ESTA-aanvraag geef je het recht op om tegen een beslissing van de grensbeamte bezwaar te maken. Als je dan moeilijk gaat doen dan zegt die grensbeamte gewoon "nee" en dan heb je verder geen poot om op te staan.
Als-ie niet horen wil, moet-ie maar voelen.quote:
Ik gok (want ik heb de tui voorwaarden niet gelezen) dat er ook wat in staat dat de passagier zelf er zorg voor moet dragen dat aan alle voorwaarden (zoals visum of een retourticket) van het ontvangende land voldaan is en dat ze er niks aan kunnen doen indien een land bepaalt dat je er niet in mag.quote:Op zondag 30 september 2018 15:22 schreef Rewimo het volgende:
TS wil simpelweg niet horen dat het niet de schuld van TUI is dat hij niet mee mocht. En dus klampt hij zich uit alle macht aan de voorwaarden van TUI vast.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |