Dat ik geen enkele maatregel heb gezien die er voor zorgt dat mijn belastingdruk omlaag gaat.quote:Op donderdag 13 september 2018 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'gaat omlaag'?
quote:Op donderdag 13 september 2018 10:21 schreef habitue het volgende:
Ik ga echt geen 14 uur in de auto zitten als dat ook in 2 uur vliegen kan voor de helft van de prijs. Fuck dat.
Zelfs al was het dat wel, ik ga niet 7x zo lang doen over iets als dat niet nodig is.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:25 schreef Datagirl het volgende:
Precies! ik kan mij ook niet voorstellen dat het minder erg voor het milieu is als je de auto pakt.
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastendquote:Op donderdag 13 september 2018 10:25 schreef Datagirl het volgende:
Precies! ik kan mij ook niet voorstellen dat het minder erg voor het milieu is als je de auto pakt.
[..]
quote:CO2-prestatie vliegtuig beter dan personenauto
Het vliegtuig leverde gemiddeld, gemeten in CO2-emissie per reizigerskilometer, een betere milieuprestatie dan de personenauto. Een belangrijke reden hiervoor is dat in slechts één op de twee auto’s een passagier meerijdt. De trein was bij het personenvervoer het milieuvriendelijkste transportmiddel. De hoge bezettingsgraad van treinen en de toepassing van elektriciteit vormen een energie-efficiënte manier van personenvervoer. De afgelopen zes jaar is de CO2-prestatie van treinen en vliegtuigen licht verbeterd, terwijl die van personenauto’s verder is verslechterd.
Nee, maar het bekt wel lekker natuurlijk, boehoehoe decadent vliegen huilhuil. Maakt niet uit of het klopt.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend
Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.
[..]
Met je eens.quote:Op woensdag 12 september 2018 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)ors-omhoog~ae2f3844/
Aan wie betalen wij die emissierechten? Toch niet aan 'de natuur'! Dat is een overheid. Het is eigenlijk dus een verkapte vorm van belasting. In hoeverre worden andere belastingen verlaagd als deze belasting verhoogd wordt? Ik snap dat het systeem van belasten van CO2-uitstoot wel werkt als je die uitstoot omlaag krijgt. Maar anderszins is het gewoon een ordinaire belasting. Ga dan de belasting op groenten en fruit niet met 50% verhogen. A
Als je altijd in je eentje op vakantie gaat is vliegen ongeveer even vervuilend als de auto. Ga je met zijn tweeen dan is de auto al 2x zo schoon.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend
Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.
[..]
Ryanair is op veel gebieden een raar bedrijf. Ze halen ook mensen uit Polen die ze in Eindhoven stationeren en zo weinig betalen dat ze recht hebben op huursubsidie. Indirect betalen wij dus belasting voor die lage ticketprijzen. Zo passen ze allerlei truuks toe.quote:Op donderdag 13 september 2018 09:44 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat niet alleen, je moet eens uitzoeken hoe Ryanair die tickets zo goedkoop houdt! De EU betaalt Ryanair letterlijk voor het vliegen naar B-steden, zodat die kunnen verdienen aan toerisme.
Ja, per reizigerskilometer wel natuurlijk. Maar nu komt de aap uit de mouw: vliegers maken veel meer reizigerskilometers dan rijders.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend
Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.
[..]
En in de auto kom je in Duitsland bvb om de haverklap in de wegwerkzaamheden, tiles, tolpoortjes, slecht weer, houten reet.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Met je eens.
Het is alleen wel een lastige situatie. Als je mensen teveel gaat belasten houden ze geen geld meer over om over te schakelen op schonere energie, als je ze te weinig laat betalen is er geen motivatie om over te stappen op schonere energie .
De natuur heeft in elk geval geen fluit aan belastingen inderdaad.
Maargoed, ik kan er toch weinig aan veranderen, ben afhankelijk van een VVE. Ik kan in mijn flat nu eenmaal geen zonnepanelen of warmtepompen kwijt .
[..]
Als je altijd in je eentje op vakantie gaat is vliegen ongeveer even vervuilend als de auto. Ga je met zijn tweeen dan is de auto al 2x zo schoon.
En dat domme gelul van 2u vliegen vs 12u autorijden is ook natuurlijk niet waar tenzij je op schiphol woont en net als in de film 'the terminal' op het vliegveld van aankomst verblijft.
Voor ik uberhaupt in het vliegtuig zit ben ik al 4 uur verder, uur naar het vliegveld rijden, 3u van te voren aanwezig zijn, als crimineel behandeld worden bij de douane dan moet je daarna nog vliegen waarbij je opgevouwen als eens stapel vee zit en daarna nog wachten op je koffers, daarna nog van het vliegveld naar je eindbestemming in een gare kut huurauto. uiteindelijk ben je alsnog 8 uur verder voor '2 uur vliegen'
Doe mij maar mijn comfortabele auto.
Ja daar heb je gelijk in. Maar als puntje bij paaltje komt laat ik mn plezier niet vergallen door wat co2 uitstoot.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, per reizigerskilometer wel natuurlijk. Maar nu komt de aap uit de mouw: vliegers maken veel meer reizigerskilometers dan rijders.
Niemand rijdt met de auto naar Thailand toe, en als het met de auto moest gingen mensen ook niet voor een weekeindje naar Stockholm of Athene.
Verdraaide feiten dus.
Dit.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:15 schreef habitue het volgende:
[..]
En in de auto kom je in Duitsland bvb om de haverklap in de wegwerkzaamheden, tiles, tolpoortjes, slecht weer, houten reet.
Nee doe mij maar lekker anderhalf uur op Schiphol wachten met een koud biertje aan de bar. Alleen amateurs zijn er trouwens 3 uur van tevoren. Zonder koffer ben ik altijd een uurtje vantevoren, tijd zat.
Maar pak jij lekker de auto en ik het vliegtuig. Iedereen blij enzo.
Plus dat het wat lastig is om met de auto naar zeg, Amerika, te gaan.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:19 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Maar als puntje bij paaltje komt laat ik mn plezier niet vergallen door wat co2 uitstoot.
Het is niet alleen Ryanair, ook Transavia als die vliegt naar Bilbao of zo.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ryanair is op veel gebieden een raar bedrijf. Ze halen ook mensen uit Polen die ze in Eindhoven stationeren en zo weinig betalen dat ze recht hebben op huursubsidie. Indirect betalen wij dus belasting voor die lage ticketprijzen. Zo passen ze allerlei truuks toe.
Inderdaad, een ernstiger ziekte voor de samenleving dan overgewicht naar mijn mening. Erger me kapot aan die opmerking.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heerlijk die "als ik er maar geen last van heb" instelling...
Ik neem aan dat jij regelmatig in Afrika te vinden bent om waterputten te slaan? Om maar iets te noemen?quote:Op donderdag 13 september 2018 11:41 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Inderdaad, een ernstiger ziekte voor de samenleving dan overgewicht naar mijn mening. Erger me kapot aan die opmerking.
Ik probeer in ieder geval te bedenken wat de gevolgen van mijn acties voor anderen kunnen zijn. Is die balans negatief, dan doe ik het meestal anders.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij regelmatig in Afrika te vinden bent om waterputten te slaan? Om maar iets te noemen?
Negatief voor wie?quote:Op donderdag 13 september 2018 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik probeer in ieder geval te bedenken wat de gevolgen van mijn acties voor anderen kunnen zijn. Is die balans negatief, dan doe ik het meestal anders.
De samenleving? Waarom denk je dat er 'samen' in 'samenleving' staat? Wil je daar geen deel van uitmaken, belast die samenleving dan ook niet met je aanwezigheid of mate van vervuiling.quote:
Ik betaal toch belasting? Je draait er leuk omheen, wanneer valt 'de balans' negatief uit, want dat is wat je zegt, en wie is dan de samenleving?quote:Op donderdag 13 september 2018 12:28 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
De samenleving? Waarom denk je dat er 'samen' in 'samenleving' staat? Wil je daar geen deel van uitmaken, belast die samenleving dan ook niet met je aanwezigheid of mate van vervuiling.
Adam Milaan Malpensa via EasyJet of Charleroi Treviso met Ryanair kosten geen klote nee.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:34 schreef Leandra het volgende:
Ik wil eigenlijk binnenkort een weekje naar noord-Italië, maar per trein is dat nagenoeg niet te doen, en alleen met de auto verliest het ook van vliegen (plus dat het thuisfront dan geen auto meer heeft), dus hoe graag ik ook met de trein zou willen gaan; het is qua tijd, aantal overstappen en kosten geen serieus alternatief.
Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.quote:Op donderdag 13 september 2018 13:19 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Adam Milaan Malpensa via EasyJet of Charleroi Treviso met Ryanair kosten geen klote nee.
Nee? Voor anderhalf uur vliegen ook niet?quote:Op donderdag 13 september 2018 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.
Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.quote:Op donderdag 13 september 2018 14:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee? Voor anderhalf uur vliegen ook niet?
Fair enough. Nooit zo over nagedacht eigenlijk.quote:Op donderdag 13 september 2018 15:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.
Ik weiger ook op vakantie te gaan naar Turkije, want Erdogan. Dat soort figuren (en bedrijven) moet je niet aan je laten verdienen, zo komen ze ermee weg.
Zou je je laten opereren door een chirurg die een verpleegsterssalaris heeft?
Ik niet iig, dus ik laat me ook niet vliegen door een piloot die het salaris van een buschauffeur heeft.
Met KLM naar Venetië is ook prima te doen, alleen kan ik niet voor iedere vlucht standaard stoelen met extra beenruimte meer kiezen; alleen die bij een nooduitgang, en gezien ik beperkt kreupel ben (maar dat zeker wel ben als ik een uur in een stoel zit) is het niet handig daar te zitten, want als er wat gebeurt kan ik dan fysiek niet snel genoeg reageren.quote:Op donderdag 13 september 2018 16:05 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Fair enough. Nooit zo over nagedacht eigenlijk.
Ik vlieg sowieso alleen als het echt nodig is en de laatste keer toevallig met KLM. Het enige verschil dat ik als passagier merkte is dat ik niet hoefde te betalen voor m'n drankje en dat ze niet langs kwamen met de parfum en loterij-onzin.
quote:Op woensdag 12 september 2018 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moet je dus langer buiten in de regen staan om genoeg geld bijeen te schooien.
Interessant. Straks even lezen. Ik kan zo al heel wat reacties voorspellen. Deze pleziertjes mag en zal men ons niet afpakken. Zie ook de "journalist" Koos V. en de usual suspect C.G. (would be rijkaard) in dit topic die alleen voor zichzelf leven en hun zwaar egoïstische, vrij asociale attitude overal graag en veel ventileren.quote:Op donderdag 13 september 2018 07:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb hierover een draadje geopend in het travel-forum, leverde nogal wat ongezouten reacties op tussen de reisfanaten:
TRV / Is reizen een vlucht die de belasting voor het milieu waard is?
Onmogelijk is het niet natuurlijk. Het zijn afspraken die niet in steen gebeiteld zijn. Er is ook zoiets als voortschrijdend inzicht. En dat levert misschien het inzicht op dat de "Rijnvaartakte" 150 jaar geleden wel een goed idee was maar in deze tijd herziening behoeft. Zo lastig is dat nou ook weer niet lijkt me. In ieder geval niet "onmogelijk". Met dat soort superlatieven stopt elke discussie. Wat vaak ook de bedoeling zal zijn wegens een agenda.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:48 schreef YuckFou het volgende:
Kerosine belasten is praktisch onmogelijk omdat in vrijwel alle luchtvaartverdragen (op hun beurt gebaseerd op Artikel 24 in de Conventie van Chicago, uit 1944) is opgenomen dat het belastingvrij dient te zijn. Om diezelfde reden zijn vliegtickets vrijgesteld van BTW. De EU zou het ik principe wel door kunnen drukken binnen Europa, maar dan krijg je de vervelende situatie dat maatschappijen van buiten de EU geen belasting hoeven te betalen maar de 'binnenlandse' wel.
Luchtvaart is daarin overigens niet uniek, ook scheepvaart betaalt geen belasting op brandstof vanwege de Rijnvaartakte (uit 1868).
quote:Op donderdag 13 september 2018 15:57 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.
quote:Op donderdag 13 september 2018 19:49 schreef Loekie1 het volgende:
Wie vliegen er absurd veel? Pensionado's en wetenschappers. Als je die eens oplegt: niet meer dan 3 reisjes per jaar dan heb je er al een hele vloot uitgevist.
Je zou sowieso mensen die talloze snoepreisjes met het vliegtuig maken een beperking kunnen opleggen, om ze enig verantwoordelijkheidsgevoel te geven. Drie keer gevlogen in het jaar? Dan verder met de trein.
Dat dacht ik wel dat jij weer lachend over de vloer zou rollen. Ze zijn ook altijd zo nuttig qua inbreng jouw berichten. Hoe je dat al zowat 30 jaar volhoudt is toch knap. Straks een halve eeuw aan louter positieve inbreng en overigens nuttige berichten. hoe mooi is dat?quote:
Meeste reacties gaan over dat ze het probleem van dienst niet begrijpen (dat is onwil). En ook heel veel over dat ze het toch lekker doen, gewoon omdat het (nog) kan en zo lekker goedkoop is. Men weigert steevast de externaliteiten van hun gedrag te onderkennen. Anderen doen dingen verkeerd maar zij niet. En als het een probleem is dan ligt dat aan de anderen.quote:Op donderdag 13 september 2018 07:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb hierover een draadje geopend in het travel-forum, leverde nogal wat ongezouten reacties op tussen de reisfanaten:
TRV / Is reizen een vlucht die de belasting voor het milieu waard is?
quote:Op donderdag 13 september 2018 15:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.
Ik weiger ook op vakantie te gaan naar Turkije, want Erdogan. Dat soort figuren (en bedrijven) moet je niet aan je laten verdienen, zo komen ze ermee weg.
Zou je je laten opereren door een chirurg die een verpleegsterssalaris heeft?
Ik niet iig, dus ik laat me ook niet vliegen door een piloot die het salaris van een buschauffeur heeft.
quote:How much do Ryanair pilots get paid?
In the careers section of its website, Ryanair boasts it pays its Irish captains 22 per cent more than Norwegian pilots.
It says it pays Dublin-based pilots ¤156,150 which is about £140,000.
Meanwhile it gives its Stansted captains about £135,600.
A statement on the Ryanair website on July 24, 2018, stated Irish pilots "earn between ¤150,000 - ¤200,000".
Voor degenen die rond minimumloon zitten gaat deze niet omlaag, maar juist omhoog.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inkomstenbelasting gaat ook omlaag. Maar dan moet je natuurlijk wel werken.
Niet om het een of ander maar 3 reisjes per jaar is wel erg veel. Maak er 1 van.😁 We kunnen vast wel een spoor aanleggen naar de andere kant van de oceaan.quote:Op donderdag 13 september 2018 19:49 schreef Loekie1 het volgende:
Wie vliegen er absurd veel? Pensionado's en wetenschappers. Als je die eens oplegt: niet meer dan 3 reisjes per jaar dan heb je er al een hele vloot uitgevist.
Je zou sowieso mensen die talloze snoepreisjes met het vliegtuig maken een beperking kunnen opleggen, om ze enig verantwoordelijkheidsgevoel te geven. Drie keer gevlogen in het jaar? Dan verder met de trein.
Alleen voor familiebezoek ga ik per vliegtuig(gemiddeld een keer in de vijf jaar). Helaas naar de VS zijn er weinig andere mogelijkheden. Alles dat ik kan doen met auto en vooral de trein zal ik vliegen vermijden. Heb wat last van vliegangst.quote:Op donderdag 13 september 2018 16:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met KLM naar Venetië is ook prima te doen, alleen kan ik niet voor iedere vlucht standaard stoelen met extra beenruimte meer kiezen; alleen die bij een nooduitgang, en gezien ik beperkt kreupel ben (maar dat zeker wel ben als ik een uur in een stoel zit) is het niet handig daar te zitten, want als er wat gebeurt kan ik dan fysiek niet snel genoeg reageren.
Ik heb bij Koos vaak een 'och zolang het mij maar niet treft' idee.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mwah. Of hij trollt echt altijd. Soms heeft hij van die rare gedachtenkronkels dat ik het haast niet kan geloven, is het toch heel serieus.
Het is wel een algemeen bekend fenomeen onder links/progressief Nederland dat alles zwaar belast moet worden behalve vliegen. Net als die vrouw van een paar dagen terug die de wereld rondreisde om overal cocktails te bestellen en als de ober (minimumloon) er dan een rietje in stak, hem hooghartig terecht te wijzen en te vertellen dat dit rietje het milieu onnodig belastte. Of Floortje Dessing c.s.
Ik ook niet. Eens maar nooit weer, wat een vreselijke ervaring, ik betaal liever 100 euro meer dan nog een keer met Ryanairquote:Op donderdag 13 september 2018 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.
Ik heb er zelfs nooit mee gevlogen, maar ga daar dus ook niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ook niet. Eens maar nooit weer, wat een vreselijke ervaring, ik betaal liever 100 euro meer dan nog een keer met Ryanair
Ik vlieg alleen maar klm, prijs boeit mij niet, ik wil kwaliteit.quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ook niet. Eens maar nooit weer, wat een vreselijke ervaring, ik betaal liever 100 euro meer dan nog een keer met Ryanair
kan je nagaan hoe de rest is....quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:58 schreef Eenskijken het volgende:
kwaliteit met klm? die hebben grotendeels oude roestbakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |