Pak heb je al ?quote:Op vrijdag 28 september 2018 03:00 schreef Quotidien het volgende:
Stel ik ben 21 en heb geen rijbewijs.
Is tussen de 800-1200 euro dan een goede schatting om voor een motorrijbewijs kwijt te zijn?
Beetje instapmodel, tweedehands voor 2000 à 3000 euro kwijt als ik zo rondkijk.
Dus dan kan ik voor 4000 euro straks rondscheuren?
Joah wel zo handig..denk ook aan beurtjes etc banden..en meestal benzine.quote:
quote:Op vrijdag 28 september 2018 03:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Joah wel zo handig..denk ook aan beurtjes etc banden..en meestal benzine.
Niet dat je net bij de pomp staat en geen saldo meer hebt ook zo lullig...
succes
Iets minder aan je motor, iets meer aan je pak zou ik doenquote:
Waarschijnlijk heb je het een en ander al onderzocht, maar hou je wel rekening met "code 80"?quote:Op vrijdag 28 september 2018 03:00 schreef Quotidien het volgende:
Stel ik ben 21 en heb geen rijbewijs.
Is tussen de 800-1200 euro dan een goede schatting om voor een motorrijbewijs kwijt te zijn?
Beetje instapmodel, tweedehands voor 2000 à 3000 euro kwijt als ik zo rondkijk.
Dus dan kan ik voor 4000 euro straks rondscheuren?
Rijbewijs ook niet want rijdt toch niet.quote:Op vrijdag 28 september 2018 09:58 schreef Salatrel het volgende:
of een ducati kopen want om te poetsen heb je geen pak nodig
ja maar jij hebt niet zo'n groot pak nodig dus dat scheelt weerquote:Op vrijdag 28 september 2018 11:19 schreef Sarasi het volgende:
en ongeveer 1000 aan m'n eerste pak, incl helm.
Mieuw.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja maar jij hebt niet zo'n groot pak nodig dus dat scheelt weer
Ik ben gewoon verliefd geworden op een van de goedkoopste rondrijdende barrels ooit gemaakt.quote:
rustig blijven, komt vanzelf.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Pf nou mn 2e avb les ging weer voor geen meter. Kan hoop verschil zijn. Moet dat ding meer gaan gooien
Boetes, eigen risico zorgverzekering, fysiotherapie, etc.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
De ellende begint pas met de aanschaf van een motor idd.. wordt door veel mensen onderschat. Een auto koop je, daar stap je in en je bent onderweg in je nieuwe vervoersmiddel![]()
Bij een motor hoort een hele garderobe, want je pak is alleen maar 'je eerste pak', letterlijk.. Zomerzooi, winterzooi, doorwaaizooi, waterdicht spul, minder waterdicht spul, handschoentje voor warm, handschoentje voor koud, donker viziertje, navigatie, telefoonsteuntje, ow.. Achterbandje is op.. Ow, olie elke 6k, oeps, gevallen, nieuwe handschoenen, nieuwe broek, krasje op helm, brommertje stuk.. Begint het hele circus weer opnieuw
Ik moet altijd lachen: oh, rijd je motor? Ja zou ik ook wel willen, lekker goedkoop vervoeruhuh
Allemaal vaste lasten iddquote:Op vrijdag 28 september 2018 12:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Boetes, eigen risico zorgverzekering, fysiotherapie, etc.
Nice.. als ik later een ekte schuur heb mag er ook een VFR bij mij komen wonen.. áls ze tegen die tijd nog niet uitgestorven zijnquote:Op vrijdag 28 september 2018 12:40 schreef Maegrim het volgende:
nog 200 km voordat de VFR op anderhalf ton staat tho
Blacklining?quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:01 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ben gewoon verliefd geworden op een van de goedkoopste rondrijdende barrels ooit gemaakt.
Ja.quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:54 schreef Isdatzo het volgende:
Zijn jullie een stelletje of hoe zit dat?
Dat ook geprobeerd, geen beweging in te krijgen... Hele motor veerde in. Stuk pijp kan ik nog proberen. Of iemand met spierballen vinden.quote:Op zaterdag 29 september 2018 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
Wringijzer gebruiken en zorgen dat je 'm naar beneden duwt, dat werkt beter dan naar boven trekken. Als je niet genoeg kracht kan zetten dan kan je 'm verlengen met een stuk pijp (of iemand met grotere spierballen vragen).
Dat niet geprobeerd.quote:Op zaterdag 29 september 2018 14:39 schreef Nero22 het volgende:
Of gewoon een trap op die moersleutel geven.
Lefty loosey, righty tightyquote:Op zaterdag 29 september 2018 14:43 schreef Xaryna het volgende:
En dan nog hopen dat ik wel de goede kant op draaide
Als je een dopsleutel gebruikt zou ik er niet zomaar een stuk pijp opzetten. Zeker de wat goedkopere sleutels vinden dat niet zo fijn.quote:Op zaterdag 29 september 2018 14:42 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat ook geprobeerd, geen beweging in te krijgen... Hele motor veerde in. Stuk pijp kan ik nog proberen. Of iemand met spierballen vinden.
drolquote:
Ja!quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:21 schreef Salatrel het volgende:
inb4 een ragende Anne dat het motorkleding kopen voor kleine vrouwkes niet meevalt
Ik heb inderdaad een dopsleutel gebruikt. Ik zal eens kijken of ik ergens een... wringijzer heb.quote:Op zaterdag 29 september 2018 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je een dopsleutel gebruikt zou ik er niet zomaar een stuk pijp opzetten. Zeker de wat goedkopere sleutels vinden dat niet zo fijn.
Wringijzer met een goed passende dop en eventueel verlengen, dan krijg je 'm gegarandeerd los zonder dingen te slopen.
je draait aan de moerkant neem ik aan? Gaat meestal makkelijker als de asbout draaien. En een ringsleutel brengt de kracht directer over als een dop+ratel/wringijzer.quote:Op zaterdag 29 september 2018 15:15 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een dopsleutel gebruikt. Ik zal eens kijken of ik ergens een... wringijzer heb.
Ja, zo snugger was ikquote:Op zaterdag 29 september 2018 16:15 schreef Sounddragon het volgende:
je draait aan de moerkant neem ik aan? Gaat meestal makkelijker als de asbout draaien. En een ringsleutel brengt de kracht directer over als een dop+ratel/wringijzer.
En als je die asmoeren nou eerst eens een beetje invet met WD40 of zo?quote:Op zaterdag 29 september 2018 17:17 schreef Xaryna het volgende:
Nice! Lijkt me ook wel fijn ja.
Wringijzer is overigens ook niet gelukt, en ik geef het nu op tot ik versterking kan inschakelen.
ah, ja dat heb je wel vaker, valt de moer IN de achterbrug.. Stom ontwerp; vorm vóór funktie (ziet er leuk uit, maar werkt voor geen meter).quote:Op zaterdag 29 september 2018 16:35 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ja, zo snugger was ik![]()
En ik had geen groot genoege ringsleutel. En als ik die had, paste die er niet omheen door gebrek aan ruimte.
Ik heb geen WD40quote:Op zaterdag 29 september 2018 18:23 schreef Nero22 het volgende:
[..]
En als je die asmoeren nou eerst eens een beetje invet met WD40 of zo?
Ik heb dan ook een prachtige motor, van ultiem Italiaans design.quote:Op zaterdag 29 september 2018 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ah, ja dat heb je wel vaker, valt de moer IN de achterbrug.. Stom ontwerp; vorm vóór funktie (ziet er leuk uit, maar werkt voor geen meter).
Op zondag zijn er weinig hulptroepen.
Waar woon je in de buurt?
Ik gebruik er zelf een schuifgreep van ruim een halve meter voor, anders kan ik niet genoeg kracht zettenquote:Op zaterdag 29 september 2018 14:34 schreef Xaryna het volgende:
Ik voel me dom![]()
Mijn ketting had te veel speling dus ik denk, dat bijstellen kan ik zelf! Dus informatie gewonnen, tips en tricks bekeken, en helemaal klaar begin ik vandaag aan de klus.
Krijg ik verdomme die bout niet los. Ik trok nog eerder de hele motor naar achter/boven/voren dan dat dat ding maar een mm bewoog. Tjongejonge
Wat? Je gaat aan de vrouw en verkoopt meteen je motor maar?!quote:
neh, das me een beetje te ver wegquote:Op zaterdag 29 september 2018 20:29 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik heb geen WD40
[..]
Ik heb dan ook een prachtige motor, van ultiem Italiaans design.![]()
Ik heb geduld hoor. En anders neem ik de boel mee naar kantoor en vraag ik een collega
Maar mocht je je vervelen: ik zit in omgeving Bodegraven.
Dat is mooi rijden, ja! En lekker dichtbijquote:Op zaterdag 29 september 2018 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
neh, das me een beetje te ver wegAfgelopen Donderdag was ik nog in Nieuwerkerk, je bent te laat
Maar... Volgens mij wonen er plenty FOK! MC leden in je buurt![]()
Morgen gewoon naar Goedhart hobbelen dan.quote:Op zaterdag 29 september 2018 21:10 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat is mooi rijden, ja! En lekker dichtbij
ja die hebben mega motor markt lekker drukquote:Op zaterdag 29 september 2018 21:22 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Morgen gewoon naar Goedhart hobbelen dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |