abonnement Unibet Coolblue
pi_181849566
Niet alleen steunt de WTA en Serena. Zei pleitte gelijk ook maar even voor het toelaten van coaching bij iedere wedstrijd. Als ik de eerste reacties op de Tweet lees, dan steunen niet veel mensen het statement van de WTA

En mensen roepen ook maar wat. De krant van de cartoon plaatst deze Tweet:
theheraldsun twitterde op dinsdag 11-09-2018 om 04:05:08 EDITORIAL | The world has officially gone mad when a celebrated cartoonist is condemned by the social media hordes for depicting a famous sports star throwing an unedifying tantrum.https://t.co/cqIAoq9DLq reageer retweet
Gelijk de reactie waarom Osaka is afgebeeld is Japanse met blond haar:
statdreams twitterde op dinsdag 11-09-2018 om 04:35:34 @theheraldsun Why on earth is Naomi Osaka's hair blond? (steering clear for the moment of the depiction of Williams's mouth) reageer retweet
Gelukkig maakt iemand het snel duidelijk:
david_mallard twitterde op dinsdag 11-09-2018 om 04:40:02 @statdreams @theheraldsun Probably because she has dyed blond hair. :) https://t.co/TDCKRYC5Ka reageer retweet
  dinsdag 11 september 2018 @ 23:44:14 #77
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_181849675
emo.gif
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_181849774
Ramos dit weekend gelijk weer op de stoel bij de halve finale van Davis Cup Kroatië - Amerika. Goed besluit van de bond.
pi_181849847
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 23:06 schreef Salina het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar, ja maar, DAT is vrouw-op-vrouw abuse en geen man-op-vrouw abuse, toch? Dus dan mag het. Volgens Serena. Omdat je moeder bent. En zwart. En vrouw. :Y

Net zoals die ik ram die bal door je strot opmerking destijds tegen die Aziatische vrouwelijke linesrechter.

Vrouw-op-vrouw abuse is niet erg. Mán-op-vrouw abuse, das seksistisch.
Zou Serene Williams een beetje een punt kunnen hebben?

Of is dat absolute lariekoek, zonde om überhaupt een beetje over na te demkem en is Serene een schande voor de wereld?
pi_181850104
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 23:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zou Serene Williams een beetje een punt kunnen hebben?

Of is dat absolute lariekoek, zonde om überhaupt een beetje over na te demkem en is Serene een schande voor de wereld?
Nouja, dat dacht ik eerst ook, maar zoals in die tweet staat die ik postte: qua code violations is de verhouding 86-22. Nu spelen mannen meer en zijn het wellicht grovere wezens, maar het duidt er niet op dat vrouwen sneller worden gestraft.

Blijf er wel bij dat men veel consequenter moet optreden, wat betreft coachen en wat betreft naleven van de shot clock.
pi_181850134
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 23:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zou Serene Williams een beetje een punt kunnen hebben?

Of is dat absolute lariekoek, zonde om überhaupt een beetje over na te demkem en is Serene een schande voor de wereld?
Een punt waarmee?

Mijn antwoord?

NEE.

Ze had geen punt. Op geen enkel vlak. Just face it. Ze kon de grootste tennisster aller tijden worden of evenaren qua Grand Slams, net moeder geworden, nog hormonen die door haar lijf gieren. De spanning werd haar te veel. Wéér.

Toen ze die fameuze ik ram die bal door je strot-opmerking maakte tegen een vrouwelijke Aziatische lijnrechter, stond ze trouwens ook flink achter tegen Clijsters en met de rug tegen de muur. Toeval?

Ook toen ze tegen de scheidsrechter uitviel met je bent lelijk van binnen stond ze trouwens in sets achter tegen Stosur. Toeval?

Heeft ze gelijk wat betreft de dubbele standaard? Want opeens is die dubbele standaard er? Terwijl Williams toch al ruim 20 jaar aan toptennis doet, en zich nooit eerder heeft uitgelaten over seksisme en dubbele standaards. Maar blijkbaar is het anno 2018 in slechte zin veranderd voor Ms. Williams?

Die scheidsrechter, waar iedereen over valt? Die gaat al tijden mee, is een strikte, strenge lulhannes, maar dat weet je van tevoren. Moet je niet mee sollen. Net zoals die oud-voetbalscheidsrechter, Collina. Als je die ogen vuur begon te zien spuwen, wist je: ik moet nu even dimmen.
Ramos pakt iedereen aan, man of vrouw. Tuurlijk mist hij wel eens een call, iedereen is menselijk; sporters én scheidsrechters. Scheidsrechters hebben ook gewoon hun goede en slechte dagen, momenten, sets. Het zijn bijna mensen hè.
Maar er is geen bewijs dat Ramos het op deze of gene gemunt zou hebben (volgens Serena dus: op vrouwen).

Williams is een voorbeeld voor jong en oud, arm en rijk, zwart en blank. Maar ze moet beseffen dat daar ook plichten bij horen. Dat gedeelte beseft ze te weinig.

Dus, ik zou zelfs met de beste wil van de wereld niet kunnen inzien hoe in hemelsnaam Serena ook maar enigszins gelijk zou kunnen hebben.

Het enige dat je die scheidsrechter, Ramos, zou kunnen verwijten is dat hij uit zou kunnen leggen dat hij haar coach zag coachen, ook al zag Serena dat zelf niet gebeuren. Dat was blijkbaar een heikel punt voor mevrouw. Hij had daar duidelijker kunnen zijn denk ik. Maar ik was er niet bij wat er gezegd is en hoe.

Serena is geen schande voor de wereld, maar iemand waarbij je het goede maar met het kwade moet nemen denk ik (denk: Maradona).
Ze is een absolute topvrouw, maar ik vind haar géén groot mens. Ze haalt het nooit in haar hoofd om excuses aan te bieden, om te zeggen dat ze fout zat. Dat maakt haar anders en minder likeable dan Steffi Graf bijvoorbeeld.

Er zal vast nog genoeg racisme, seksisme en andere vormen van isme rondzwerven op de aarde, dat ontkent ook niemand, maar die wedstrijd van zaterdag was zeker géén aanleiding om hierover moord en brand te schreeuwen.

Sterker nog, ik vind Serena zelf een beetje een bully, net als Lance Armstrong dat was vroeger. Ze weten dat ze macht hebben, een grote aanhang, en maken daar misbruik van door tegenstanders (Armstrong) en scheids- en lijnrechters (Serena) zwart te maken en te vernederen.

Had ik al gezegd dat mijn antwoord op jouw vraag dus driedubbel "nee" dient te zijn?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181850142
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 23:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zou Serene Williams een beetje een punt kunnen hebben?

Of is dat absolute lariekoek, zonde om überhaupt een beetje over na te demkem en is Serene een schande voor de wereld?
Lariekoek, Serena zou eens met een lijst moeten komen met drie voorbeelden: man a heeft zich op moment x erger gedragen dan ik en werd niet bestraft, man b heeft zich op moment y erger gedragen dan ik en werd niet bestraft en man c heeft zich op moment z erger gedragen dan ik en werd niet bestraft.

Ik denk dat de meeste amateur sportverenigingen in Nederland een lid dat zich tegen een tegenstander, teamgenoot of scheidsrechter zo gedraagt als Serena tegen de scheids, naar huis stuurt om af te koelen, een goed gesprek aangaat met het lid en als het nog eens gebeurd dan is zo'n lid niet meer welkom. Dit wangedrag ging gewoon nergens over.
pi_181895303
Euh waar is iedereen?
Federer is the best player in history - no other player has ever had such quality." - Rafael Nadal
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 september 2018 @ 09:32:04 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181895370
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:26 schreef TennispeRFect het volgende:
Euh waar is iedereen?
De wedstrijden liggen even stil :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 14 september 2018 @ 19:46:01 #85
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_181905407
Op dit moment is dat Watts bezig op Eurosport. Die beelden vind ik vaak nog wel aardig, maar die muziekjes/geluidjes erbij maken - en dat weet ik uit ervaring - dat je er dommer van wordt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')