Waarom kan je dan niet uit de losse pols koken?quote:Op zondag 9 september 2018 17:49 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Nee ben niet relatief jong, alhoewel ik mij wel jong voel/uitzie
Ik zie het mijn moeder nog zo doen. Een beetje dit en dat erbij.quote:Op zondag 9 september 2018 17:54 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Waarom kan je dan niet uit de losse pols koken?
Ik heb dat vrij vroeg geleerd ( ook via moeder, later voor een opleiding) en na mijn 25e was ik er aardig handig in, da's inmiddels alweer een tijdje geleden.
En ik heb mijn kinderen gedurende de opvoeding ook een beetje wegwijs gemaakt met koken.
Mijn Baardaap heeft hier een tijdje geleden nog een carbonara voor mij gemaakt, wilde hij per se doen, hij wilde namelijk graag mijn oordeel horen.quote:Op zondag 9 september 2018 17:56 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik zie het mijn moeder nog zo doen. Een beetje dit en dat erbij.
Zou ik nu ook wel doen hoor, maar als ik iets nieuws maak. Dan heb ik liever recept erbij voor extra hulp zeg maarquote:Op zondag 9 september 2018 17:54 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Waarom kan je dan niet uit de losse pols koken?
Ik heb dat vrij vroeg geleerd ( ook via moeder, later voor een opleiding) en na mijn 25e was ik er aardig handig in, da's inmiddels alweer een tijdje geleden.
En ik heb mijn kinderen gedurende de opvoeding ook een beetje wegwijs gemaakt met koken.
Mwa, ik zie het mijn moeder nog zo maken. scheutje azijn met wat suiker mengen in een kopje en over de sla gieten.quote:Op zondag 9 september 2018 17:58 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik had afgelopen week sla in een eenvoudig restaurantje waarvan ik dacht, die dressing kan ik zelf beter maken, het was wel te eten daar niet van, maar ik vond hem iets te zoutig.
Vlees met saus daarentegen heeft mij wel op goede ideeën gebracht.
En wat was je oordeel?quote:Op zondag 9 september 2018 18:00 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Mijn Baardaap heeft hier een tijdje geleden nog een carbonara voor mij gemaakt, wilde hij per se doen, hij wilde namelijk graag mijn oordeel horen.
Ik lees vaak recepten en daar doe ik dan ideeën uit op, komt zelden voor dat ik iets letterlijk namaak.quote:Op zondag 9 september 2018 18:01 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Zou ik nu ook wel doen hoor, maar als ik iets nieuws maak. Dan heb ik liever recept erbij voor extra hulp zeg maar
Deed mn moeder altijd door de komkommerquote:Op zondag 9 september 2018 18:06 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mwa, ik zie het mijn moeder nog zo maken. scheutje azijn met wat suiker mengen in een kopje en over de sla gieten.
Hij had het goed gedaan, maar het is niet mijn favoriete gerecht.quote:
Zou zoiets ook wel te koop zijn,binnenkort ff rondneuzen in de boekenwinkelquote:Op zondag 9 september 2018 18:08 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik lees vaak recepten en daar doe ik dan ideeën uit op, komt zelden voor dat ik iets letterlijk namaak.
Dat doe ik alleen als ik gebak maak.
[ afbeelding ]
Heb zelf wel sinds 1983 dit kookboek in de kast staan, was destijds verplicht op de opleiding, is een heel goed basis kookboek zonder poeha, louter goede info, weinig overbodige illustraties.
Oh ja, dat was ook zo lekker.quote:Op zondag 9 september 2018 18:08 schreef chufi het volgende:
[..]
Deed mn moeder altijd door de komkommer
Komkommer in zuur maakte mijn oma altijdquote:Op zondag 9 september 2018 18:08 schreef chufi het volgende:
[..]
Deed mn moeder altijd door de komkommer
Er verschijnen nog steeds nieuwe uitgaven van dat boek, er staat in feite alles in dat je zou moeten weten.quote:Op zondag 9 september 2018 18:10 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Zou zoiets ook wel te koop zijn,binnenkort ff rondneuzen in de boekenwinkel
Wordt daar ook OLIJFolie gebruikt om mee te koken?quote:Op zondag 9 september 2018 18:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Er verschijnen nog steeds nieuwe uitgaven van dat boek, er staat in feite alles in dat je zou moeten weten.
Ik gebruik het soms om even dingen te checken, onthoud best veel, maar natuurlijk niet alles.
Het is een van de beste basiskookboeken vind ik, ben blij dat ik het moest kopen destijds, en heb het nog steeds, dat zegt genoeg.
Nee, je kan idd ook niet alles onthoudenquote:Op zondag 9 september 2018 18:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Er verschijnen nog steeds nieuwe uitgaven van dat boek, er staat in feite alles in dat je zou moeten weten.
Ik gebruik het soms om even dingen te checken, onthoud best veel, maar natuurlijk niet alles.
Het is een van de beste basiskookboeken vind ik, ben blij dat ik het moest kopen destijds, en heb het nog steeds, dat zegt genoeg.
Nee, men heeft het in het algemeen over olie en boter, het is een oudere uitgave, zal in de nieuwere wel aangepast zijn.quote:Op zondag 9 september 2018 18:14 schreef chufi het volgende:
[..]
Wordt daar ook OLIJFolie gebruikt om mee te koken?
quote:Op zondag 9 september 2018 18:23 schreef Superbadeendje het volgende:
Koken uit de losse pols en zonder kookboek vind ik toch wel het lekkerste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je de basis beheerst kan dat, maar bij beginners loopt de boel dan in het honderd.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
kep dat boek ookquote:Op zondag 9 september 2018 18:08 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik lees vaak recepten en daar doe ik dan ideeën uit op, komt zelden voor dat ik iets letterlijk namaak.
Dat doe ik alleen als ik gebak maak.
[ afbeelding ]
Heb zelf wel sinds 1983 dit kookboek in de kast staan, was destijds verplicht op de opleiding, is een heel goed basis kookboek zonder poeha, louter goede info, weinig overbodige illustraties.
quote:Op zondag 9 september 2018 18:26 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]Ik kan er ook niets aan doen aan al die magnetronmeuk die ik tegenkom bij de supermarkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je de basis beheerst kan dat, maar bij beginners loopt de boel dan in het honderd.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje
Dat kan je ook geen eten noemenquote:Op zondag 9 september 2018 18:30 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik kan er ook niets aan doen aan al die magnetronmeuk die ik tegenkom bij de supermarkt.
Of die Knorr Bobootie recepte dingen``quote:Op zondag 9 september 2018 18:30 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik kan er ook niets aan doen aan al die magnetronmeuk die ik tegenkom bij de supermarkt.
Ik doe overal inspiratie op en dan geef ik er mijn eigen draai aan.quote:Op zondag 9 september 2018 18:29 schreef Deisyy het volgende:
Internet!![]()
Met dan mijn eigen aanpassingen aan het recept, het komt bijna nooit voor dat ik exact het recept volg.
*buitendelijntjeskookboksquote:Op zondag 9 september 2018 18:32 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik doe overal inspiratie op en dan geef ik er mijn eigen draai aan.
Idd, dat je kant en klare tosties en voor gebakken pannenkoeken in de supermarkt kan vinden is toch te achterlijk voor woorden.quote:
Joh, een pannenkoek is een kwestie van één ei, 100 gr. bloem 1,5 dl. melk en een snufje zout, die hoeveelheid is goed voor twee pannenkoeken van ca 28 cm.quote:Op zondag 9 september 2018 18:40 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Idd, dat je kant en klare tosties en voor gebakken pannenkoeken in de supermarkt kan vinden is toch te achterlijk voor woorden.
Yes, en toen via een site geprobeerd up te loaden. Maarkt werkt ook niet, zit op mijn telquote:
Zo simpel om zelf te maken en de smaak is ook nog eens tig keer beter.quote:Op zondag 9 september 2018 18:40 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Idd, dat je kant en klare tosties en voor gebakken pannenkoeken in de supermarkt kan vinden is toch te achterlijk voor woorden.
Vertel mij niet hoe ik pannenkoeken moet maken. Het leukste vind ik om ze vanuit de de pan de lucht in te werpen en op zijn kop weer de pan in zien te belanden.quote:Op zondag 9 september 2018 18:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Joh, een pannenkoek is een kwestie van één ei, 100 gr. bloem 1,5 dl. melk en een snufje zout, die hoeveelheid is goed voor twee pannenkoeken van ca 28 cm.
Ik zal nooit die dingen uit de supermarkt kopen, gebruik dus zelf niet eens pannenkoekenmix maar heb het bovenstaande als basis.
Of aan het plafond zien plakken.quote:Op zondag 9 september 2018 18:47 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Vertel mij niet hoe ik pannenkoeken moet maken. Het leukste vind ik om ze vanuit de de pan de lucht in te werpen en op zijn kop weer de pan in zien te belanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |