Ik heb hoogtevrees.quote:Op vrijdag 7 september 2018 22:24 schreef Prisha het volgende:
Bizar dit Space elevator
[ afbeelding ]
FFquote:
Zo bizar dit Ik probeer echt de physics ervan te begrijpen en snap wel ongeveer hoe ze het bedacht hebben. Maar echt...hoe bedenk je zoiets.quote:
Onmogelijk het gewicht van het touw doet de contraptie breken.quote:Op vrijdag 7 september 2018 22:24 schreef Prisha het volgende:
Bizar dit Space elevator
[ afbeelding ]
blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 7 september 2018 22:29 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
Onmogelijk het gewicht van het touw doet de contraptie breken.
Heb je echt hoogtevrees?quote:
Ja dan zit je hoogquote:Op vrijdag 7 september 2018 22:32 schreef BoonDockSaint het volgende:
Leuk werk ben je zo van je hoogtevrees af![]()
![]()
Zouden ze bovenop de space elevator ook zo’n schommel bouwenquote:
Je zou denken dat er van alles tegenaan gaat knallen. Er zweeft zoveel troep daarboven rond.quote:Op vrijdag 7 september 2018 22:33 schreef TillyB het volgende:
[..]
Zouden ze bovenop de space elevator ook zo’n schommel bouwen
plastic space soep?quote:Op vrijdag 7 september 2018 22:35 schreef Prisha het volgende:
[..]
Je zou denken dat er van alles tegenaan gaat knallen. Er zweeft zoveel troep daarboven rond.
te grijs GB. Tenzij je er je leeftijd in wilt reflecteren natuurlijkquote:Op vrijdag 7 september 2018 22:35 schreef Ghostbuster het volgende:
Nou ik zou best een suri naast me willen
Ja het is een doffe ellende soort tafel waar je aan blijft zagenquote:Op vrijdag 7 september 2018 22:36 schreef Prisha het volgende:
[..]
te grijs GB. Tenzij je er je leeftijd in wilt reflecteren natuurlijk
space crapquote:
Daar hoef je niet bang te zijn dat je naar beneden valt.... Ik heb er niet in gezeten ... Ik heb ook hoogtevrees gekregen na een vaag nachtelijk avontuur lang geledenquote:Op vrijdag 7 september 2018 22:33 schreef TillyB het volgende:
[..]
Zouden ze bovenop de space elevator ook zo’n schommel bouwen
Hoi Prishaquote:
Wat dan?quote:Op vrijdag 7 september 2018 22:37 schreef chufi het volgende:
[..]
Daar hoef je niet bang te zijn dat je naar beneden valt.... Ik heb er niet in gezeten ... Ik heb ook hoogtevrees gekregen na een vaag nachtelijk avontuur lang geleden
mmquote:Op vrijdag 7 september 2018 22:31 schreef Prisha het volgende:
[..]
blijkbaar niet.
Indien de massa met de rotatiesnelheid van de aarde beweegt, zijn op geostationaire hoogte (35 786 km boven de evenaar) de zwaartekracht en de centrifugale kracht in balans. Het deel van de kabel dat zich beneden geostationaire hoogte bevindt ondervindt een nettokracht naar de aarde toe. Het deel van de kabel boven geostationaire hoogte ondervindt een kracht van de aarde af. Als de kabel lang genoeg is, is de nettokracht van de totale kabel van de aarde af gericht en is er een reactiekracht (trek) bij de verankering van de kabel op de evenaar. Het systeem is daardoor verticaal in evenwicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |