abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 september 2018 @ 23:46:21 #176
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_181740259
Maak er maar een soort Dinamo Kiev van uit de jaren 90 . Al moet je daarvoor wel heel veel discipline hebben en dat hebben veel van die mannetjes niet helaas
RED ONS HENNIEGOD
pi_181740304
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:46 schreef PowerLoungen het volgende:
Maak er maar een soort Dinamo Kiev van uit de jaren 90 .
Genot. ;(
pi_181740317
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat risicoloze balbezit was natuurlijk niet de intentie, maar het gevolg van de matige tactiek. We konden veel te makkelijk worden afgestopt. Het is een slechte trainer, maar hij wilde voetballen volgens de ouderwetse Nederlandse tactieken waarmee je 'het spel maakt'.

Ik vind dat we moeten oppassen niet weer te naïef te worden tegen tegenstanders die veel beter zijn. Dit team heeft niet de tijd om volledig op elkaar ingespeeld raken en onze verdediging is met afstand de beste linie. Bovendien hebben we de ideale counteraanvallers. We moeten de tegenstander uit de tent lokken en dan toeslaan.
Maar die matige tactiek is dan toch de intentie? Hij gaf dan blijkbaar aan om veel op te bouwen via de backs om balverlies in het centrum te mijden en dat soort geneuzel. Dus dan is je intentie al verkeerd omdat je dan geen risico wil nemen, en zonder risico nemen ga je geen resultaten boeken.

En waarom is druk zetten op de tegenstander nou weer naïef? Het is een wapen, ik vind het veel naïever om af te wachten tot wat de tegenstander doet en dat die er dan doorheen voetballen en dat je dan weer de lul bent. We kunnen wel goede verdedigers hebben maar dat zijn wel verdedigers die gewend zijn in aanvallende systemen te spelen, die dus moeten doordekken en op een hoge lijn te spelen en niet die de boel dichtgooien en de boel opwachten. Doe gewoon wat veel van je spelers gewend zijn.

En ja we hebben snelle aanvallers, maar dat heeft Liverpool ook en weten ook op het juiste moment al te pressen voorin zodat ze daar profijt van hebben.
Oh.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:49:11 #179
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_181740336
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:47 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

Genot. ;(
Lekker Barcelona wegspelen met Rebrov die daarna overal mislukt is
Puur genot
RED ONS HENNIEGOD
pi_181740342
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik vind dat we moeten oppassen niet weer te naïef te worden tegen tegenstanders die veel beter zijn. Dit team heeft niet de tijd om volledig op elkaar ingespeeld raken en onze verdediging is met afstand de beste linie. Bovendien hebben we de ideale counteraanvallers. We moeten de tegenstander uit de tent lokken en dan toeslaan.
Bergwijngod (lol).
pi_181740348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:44 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Daarnaast lijkt Blind het ook gewoon niet (meer) te kunnen belopen. Oogt gewoon erg sloom en houterig.
Bij Ajax was hij gewoon goed de afgelopen weken, en het is niet alsof dit matige spel kwam omdat Peru een wereldploeg was. Het ligt vaak ook aan een niet kloppende tactiek of dat hij de bal niet goed kwijt kon voor hem waardoor hij het even verloor.
Oh.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:51:08 #182
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_181740392
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bij Ajax was hij gewoon goed de afgelopen weken, en het is niet alsof dit matige spel kwam omdat Peru een wereldploeg was. Het ligt vaak ook aan een niet kloppende tactiek of dat hij de bal niet goed kwijt kon voor hem waardoor hij het even verloor.
Uhm Blind was gewoon extreem beroerd bij die ene grote kans en de tegengoal . Heeft echt niks met tactiek te maken.
RED ONS HENNIEGOD
pi_181740398
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:46 schreef PowerLoungen het volgende:
Maak er maar een soort Dinamo Kiev van uit de jaren 90 . Al moet je daarvoor wel heel veel discipline hebben en dat hebben veel van die mannetjes niet helaas
Ja daar hebben we totaal de spelers niet voor.

Is altijd wel een aparte gedachte dat als je mindere spelers hebt je perse verdedigend moet spelen, alsof je alleen aanvallend kan spelen als je de betere spelers hebt.
Oh.
pi_181740416
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En waarom is druk zetten op de tegenstander nou weer naïef?
Dat zegt hij ook niet toch?

Maar dat heb ik vandaag eigenlijk wel erg gemist. Vind dat PSV en Ajax dat op dit moment prima doen. We hebben daar ook de spelers voor.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:52:18 #185
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181740423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar die matige tactiek is dan toch de intentie? Hij gaf dan blijkbaar aan om veel op te bouwen via de backs om balverlies in het centrum te mijden en dat soort geneuzel. Dus dan is je intentie al verkeerd omdat je dan geen risico wil nemen, en zonder risico nemen ga je geen resultaten boeken.

En waarom is druk zetten op de tegenstander nou weer naïef? Het is een wapen, ik vind het veel naïever om af te wachten tot wat de tegenstander doet en dat die er dan doorheen voetballen en dat je dan weer de lul bent. We kunnen wel goede verdedigers hebben maar dat zijn wel verdedigers die gewend zijn in aanvallende systemen te spelen, die dus moeten doordekken en op een hoge lijn te spelen en niet die de boel dichtgooien en de boel opwachten. Doe gewoon wat veel van je spelers gewend zijn.

En ja we hebben snelle aanvallers, maar dat heeft Liverpool ook en weten ook op het juiste moment al te pressen voorin zodat ze daar profijt van hebben.
Voor de tactiek van Liverpool moet je extreem goed georganiseerd zijn, dat kan met nationale teams eigenlijk niet.
pi_181740439
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:51 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

Dat zegt hij ook niet toch?

Maar dat heb ik vandaag eigenlijk gemist overigens. Vind dat PSV en Ajax dat op dit moment prima doen. We hebben daar ook de spelers voor.
Ik werd er mad om ja, toen ze ook een beetje half half deden. Gewoon de tegenstander laten komen en dan eerst afwachten en daarna een beetje erheen lopen maar niet vol druk zetten om die bal echt te veroveren zoals Ajax onder Bosz toen.
Oh.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:52:59 #187
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_181740443
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja daar hebben we totaal de spelers niet voor.

Is altijd wel een aparte gedachte dat als je mindere spelers hebt je perse verdedigend moet spelen, alsof je alleen aanvallend kan spelen als je de betere spelers hebt.
Dat was niet alleen verdedigen hoor . Wat Lyon ook later had , het kunnen omschakelen en druk zetten op gepaste momenten . Die konden opeens uit hun verdedigende stellingen ook opeens massaal druk zetten waardoor de tegenstander helemaal in paniek raakte.
RED ONS HENNIEGOD
pi_181740457
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Voor de tactiek van Liverpool moet je extreem goed georganiseerd zijn, dat kan met nationale teams eigenlijk niet.
Maar met verdedigend voetbal moet je dat ook.
Oh.
pi_181740511
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:52 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Dat was niet alleen verdedigen hoor . Wat Lyon ook later had , het kunnen omschakelen en druk zetten op gepaste momenten . Die konden opeens uit hun verdedigende stellingen ook opeens massaal druk zetten waardoor de tegenstander helemaal in paniek raakte.
Nja je zal tussen het soms vele druk zetten sowieso wel wat rustmomenten hebben om dan weer even terug te zakken, dus dat is prima.
Oh.
pi_181740552
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:52 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Dat was niet alleen verdedigen hoor . Wat Lyon ook later had , het kunnen omschakelen en druk zetten op gepaste momenten . Die konden opeens uit hun verdedigende stellingen ook opeens massaal druk zetten waardoor de tegenstander helemaal in paniek raakte.
Wat soms verdedigend lijkt is soms juist heel aanvallend. Het woord "reactie" wordt ook vaak denigrerend uitgesproken terwijl het erg mooi en aanvallend kan zijn.
pi_181740573
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:57 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

Wat soms verdedigend lijkt is soms juist heel aanvallend. Het woord "reactie" wordt ook vaak denigrerend uitgesproken terwijl het juist erg mooi en aanvallend kan zijn.
Oranje in 2008 was ook meer op de reactie en dat was ook prima, als je maar een idee hebt in balbezit om van daaruit te kunnen blijven voetballen.
Oh.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:58:58 #192
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_181740584
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja je zal tussen het soms vele druk zetten sowieso wel wat rustmomenten hebben om dan weer even terug te zakken, dus dat is prima.
Soms duurden die momenten 30 minuten lang . Maar verder geloof ik niet dat een idee van 80 van de 90 minuten druk zetten werkt . Je moet heel flexibel zijn in mijn ogen om succes te hebben . Van Gaal probeerde dat trouwens ook bij AZ totdat die met schitterend countervoetbal kampioen werd hier.
RED ONS HENNIEGOD
pi_181740607
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Oranje in 2008 was ook meer op de reactie en dat was ook prima, als je maar een idee hebt in balbezit om van daaruit te kunnen blijven voetballen.
Natuurlijk, makker.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:00:33 #194
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181740623
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:58 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Soms duurden die momenten 30 minuten lang . Maar verder geloof ik niet dat een idee van 80 van de 90 minuten druk zetten werkt . Je moet heel flexibel zijn in mijn ogen om succes te hebben . Van Gaal probeerde dat trouwens ook bij AZ totdat die met schitterend countervoetbal kampioen werd hier.
Nee maar het is ook de bedoeling dat je ook op genoeg momenten zelf de bal dan hebt hè :+ Ik denk dan meer zoals een Bosz dat deed bij Ajax, juist als je goede verdedigers hebt kan je je meer permitteren om vooruit te spelen want dan heb je een stabiele basis.
Oh.
pi_181740688
Ik trek nog één biertje open.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:03:39 #196
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_181740703
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nee maar het is ook de bedoeling dat je ook op genoeg momenten zelf de bal dan hebt hè :+ Ik denk dan meer zoals een Bosz dat deed bij Ajax, juist als je goede verdedigers hebt kan je je meer permitteren om vooruit te spelen want dan heb je een stabiele basis.
Vooruit spelen kan ook slecht uitpakken als je verdedigers wat traag zijn zoals een Blind bijvoorbeeld .

Maar verder denken trainers hier al niet verder dan dat balbezit . Stel dat je 90 minuten achterin alleen maar wat rond tikt , dan noemen ze het al 'domineren' . Het is eerder jezelf ophangen in mijn ogen met dat naïeve gedoe . Allemaal willen ze het Ajax uit de jaren 90 zijn en niemand kan het uitvoeren lol.
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:06:24 #197
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_181740764
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:57 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

Wat soms verdedigend lijkt is soms juist heel aanvallend. Het woord "reactie" wordt ook vaak denigrerend uitgesproken terwijl het erg mooi en aanvallend kan zijn.
Notabene het laatste succesvolle team hier in Europa speelde op reactie (PSV 2004/2005) Was absoluut niet slecht om naar te kijken.
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:06:58 #198
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181740773
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:03 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Vooruit spelen kan ook slecht uitpakken als je verdedigers wat traag zijn zoals een Blind bijvoorbeeld .

Maar verder denken trainers hier al niet verder dan dat balbezit . Stel dat je 90 minuten achterin alleen maar wat rond tikt , dan noemen ze het al 'domineren' . Het is eerder jezelf ophangen in mijn ogen met dat naïeve gedoe . Allemaal willen ze het Ajax uit de jaren 90 zijn en niemand kan het uitvoeren lol.
Ja maar ik zou dat dus niet perse naïef noemen, maar eerder gewoon ontzettend dom. Het idee van de essentie van voetbal is dan gewoon verloren, en een walgelijke tendens en de moderne invloeden helemaal uit het oog verloren.

Dat eerste punt moet je dan maar snelle verdedigers erbij opstellen en geen Blind in de verdediging :P
Oh.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:08:25 #199
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181740801
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:06 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Notabene het laatste succesvolle team hier in Europa speelde op reactie (PSV 2004/2005) Was absoluut niet slecht om naar te kijken.
Jij vond Ajax onder Bosz niet succesvol in Europa?

En dat was met aanvallend spel en druk zetten, wat jarenlang werd weggezet als "naïef" en "kan niet meer in deze tijd" en dat soort onzin. Ja de finale was tactisch matig, maar het is ook meer een basis waar je op verder moet borduren.
Oh.
pi_181740815
Ik wil trouwens nogmaals even een diepe buiging maken voor Frenkie. Lang niet meer zo enthousiast geweest over een (Nederlandse) voetballer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')