Het staat er niet letterlijk, maar ik vermoed dat het gaat om de "veiligheid". Hoe kleiner de scope hoe minder methodes en expressies er bij de variabele kunnen en eventueel met de waarde kunnen knoeien.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mooi zo, en en ook al waarom een kleinere scope beter is?
Ja precies.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:37 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Het staat er niet letterlijk, maar ik vermoed dat het gaat om de "veiligheid". Hoe kleiner de scope hoe minder methodes en expressies er bij de variabele kunnen en eventueel met de waarde kunnen knoeien.
Waar ik stage liep wel. Maar niet alles.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:55 schreef uppie83 het volgende:
Even een ander soort vraag, wordt het bedenken en ontwerpen van een programma nog steeds gedaan in UML?
Sure, wellicht niet alles maar wrl veel. Is er een goed alternatief dan?quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:55 schreef uppie83 het volgende:
Even een ander soort vraag, wordt het bedenken en ontwerpen van een programma nog steeds gedaan in UML?
Geen idee... ik ken alleen UML van lang lang lang geleden.quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:42 schreef embedguy het volgende:
[..]
Sure, wellicht niet alles maar wrl veel. Is er een goed alternatief dan?
doorlopen van directories is veel makkelijker met een recursieve functie, vgl (pseudocode):quote:Op zondag 23 september 2018 19:26 schreef uppie83 het volgende:
Ben trouwens weer een stukje verder. Nu kwam het stuk over recursieve methoden/functies. Die vind ik wel lastig. Ik snap dat het gaat over methoden die zichzelf aanroepen. Maar naar wat ik er tot nu toe van begrijp zijn het eigenlijk een soort fancy loop-methoden. Waarom zou je dit dan verkiezen boven iets als een for of while loop?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | function listfiles(directory) { foreach(file in directory) { if (file is a file) doe iets met file if (file is a directory) listfiles(directory + file) } } //loop door directory listfiles("C:\") vs function listfilesrecursive(directory) { directorylist=[] directorylist.add(directory) while(directorylist.Count > 0) { var directory = directorylist.RemoveLast; foreach(file in directory) { if (file is a file) doe iets met file if (file is a directory) directorylist.add(directory + file) } } } |
Heb je een vak data structuren en algoritmen of zo iets? Daar komt dit wel weer terug iig.quote:Op zondag 23 september 2018 19:26 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Geen idee... ik ken alleen UML van lang lang lang geleden.
Ben trouwens weer een stukje verder. Nu kwam het stuk over recursieve methoden/functies. Die vind ik wel lastig. Ik snap dat het gaat over methoden die zichzelf aanroepen. Maar naar wat ik er tot nu toe van begrijp zijn het eigenlijk een soort fancy loop-methoden. Waarom zou je dit dan verkiezen boven iets als een for of while loop?
Is het dan toch ook een kwestie van 'smaak'?quote:Op zondag 23 september 2018 23:07 schreef ralfie het volgende:
[..]
doorlopen van directories is veel makkelijker met een recursieve functie, vgl (pseudocode):
[ code verwijderd ]
Recursieve functies zijn zo veel makkerlijker te schrijven, maar hebben ook beperkingen zoals dat sommige talen die diepte waarop je recursief functies kan blijven aanroepen beperkt is, en dat dit soms minder efficient is als met een list werken. Zelf gebruik ik het liefste optie 2, maar optie 1 is verreweg makkelijker te begrijpen en schrijven.
Bomen ben ik nog niet, denk ook niet dat dit behandeld wordt in dit boek. Dit is hoofdstuk 6 van 'A Beginner's Guide'. Daarnaast heb ik geen vakkenquote:Op zondag 23 september 2018 23:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heb je een vak data structuren en algoritmen of zo iets? Daar komt dit wel weer terug iig.
Maakt inderdaad het doorlopen van bomen een stuk makkelijker.
Ah excuus ik dacht dat jij ook een student was. Wat wel leuk is, eens een bepaalde boom structuur te programmeren en een zoek algoritme en jezelf daarin wat te verdiepen.quote:Op maandag 24 september 2018 10:31 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Is het dan toch ook een kwestie van 'smaak'?
[..]
Bomen ben ik nog niet, denk ook niet dat dit behandeld wordt in dit boek. Dit is hoofdstuk 6 van 'A Beginner's Guide'. Daarnaast heb ik geen vakken
oh codinggame.com heeft daar een paar leuke opdrachten in. (online code schrijven, in ELKE taal die je leuk vindt) die ik zelf ook eens wil gaan maken.quote:Op maandag 24 september 2018 11:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah excuus ik dacht dat jij ook een student was. Wat wel leuk is, eens een bepaalde boom structuur te programmeren en een zoek algoritme en jezelf daarin wat te verdiepen.
Recursie gaat wel wat verder dan een voorkeur iig, soms is het de beste oplossing.
Klinkt goed ga ik ook eens proberen.quote:Op maandag 24 september 2018 11:35 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
oh codinggame.com heeft daar een paar leuke opdrachten in. (online code schrijven, in ELKE taal die je leuk vindt) die ik zelf ook eens wil gaan maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Enter Score: "); string invoerScore = Console.ReadLine(); int score = int.Parse(invoerScore); if (score > 69) { Console.WriteLine("Course passed"); } else { Console.WriteLine("Course not passed"); } switch (score) { case 90 - 100: Console.WriteLine("Grade A"); break; case 80 - 89: Console.WriteLine("Grade B"); break; case 70 - 79: Console.WriteLine("Grade C"); break; case 60 - 69: Console.WriteLine("Grade D"); break; case 0 - 59: Console.WriteLine("Grade F"); break; default: Console.WriteLine("Enter score between 0 and 100! "); break; } Console.ReadKey(); } |
Switch is een grote IF ELSE statement.quote:Op dinsdag 25 september 2018 08:35 schreef Luppie0110 het volgende:
Met andere woorden, wat moet ik achter de ''case'' zetten? 90 - 100 werkt bijvoorbeeld niet. Of zou ik alles met if/ else if moeten doen?
Ah daar zijn de bitwise operators weerquote:Op dinsdag 25 september 2018 13:46 schreef cablegunmaster het volgende:
Vanavond verder met bitshiften en kijken hoe het werkt.Ik voel me gelijk een jaren 1980 programmeur. Bitjes tellen en kijken of het klopt .
Wat ga je er mee maken dan?quote:Op dinsdag 25 september 2018 13:46 schreef cablegunmaster het volgende:
Vanavond verder met bitshiften en kijken hoe het werkt.Ik voel me gelijk een jaren 1980 programmeur. Bitjes tellen en kijken of het klopt .
Websocket Exchanging data frames ben ik nu mee bezig.quote:Op dinsdag 25 september 2018 16:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat ga je er mee maken dan?
Hoe noteer ik het juist achter de case? Als ik noteer zoals jij dan werkt het niet.quote:Op dinsdag 25 september 2018 10:19 schreef FlippingCoin het volgende:
case > 90
case > 80
case > 70 et cetera
Of
case < 60
case < 70 ...
score eerst door 10 delen. Integers worden standaard getruncated, dus werkt prima. C# ondersteunt geen ranges bij case statements.quote:Op dinsdag 25 september 2018 08:35 schreef Luppie0110 het volgende:
[ code verwijderd ]
Heren, even een vraag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ingevoerde score in categorie Grade A/B/C/D/F valt?
Met andere woorden, wat moet ik achter de ''case'' zetten? 90 - 100 werkt bijvoorbeeld niet. Of zou ik alles met if/ else if moeten doen?
Overigens is dit in C#.
Helder. Thanks!quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:03 schreef ralfie het volgende:
[..]
score eerst door 10 delen. Integers worden standaard getruncated, dus werkt prima. C# ondersteunt geen ranges bij case statements.
Heeft C# een range operator op die manier?quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:03 schreef ralfie het volgende:
[..]
score eerst door 10 delen. Integers worden standaard getruncated, dus werkt prima. C# ondersteunt geen ranges bij case statements.
vanaf c# v 7 is er trouwens ookquote:
100/10 -> 10quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heeft C# een range operator op die manier?
Oh op die manier ik dacht al.quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:12 schreef ralfie het volgende:
[..]
100/10 -> 10
99/10 -> 9
92/10 -> 9
88/10 -> 8
etc.
omdat case > 9 niet kan maar case 9 wel:quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh op die manier ik dacht al.Maar waarom zou je dat verkiezen over de groter dan operator?
Oh oké dat wist ik niet dacht dat de switch case overal gelijk was.quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:19 schreef ralfie het volgende:
[..]
omdat case > 9 niet kan maar case 9 wel:
select (score/10)
{
case 10://100
case 9://99-90
etc
}
Klasse die een interface implementeert.quote:Op woensdag 26 september 2018 21:31 schreef uppie83 het volgende:
Momenteel in het hoofdstuk over interfaces. Van de volgende zin weet ik even niet exact wat er bedoeld wordt:
"If a class includes an interface but does not fully implement the methods defined by that interface, then that class must be declared as abstract."
Bedoelen ze hier de class die de interface implementeert? Of bedoelen ze hier een interface die genest is in een class? Misschien nog iets anders?
1 2 3 4 5 6 | interface CleanUpProtocol { removeStuff(); dustRoom(); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | public class Cleaner implements iCleanupProtocol { public void removeStuff(){ //do stuff. } public void dustRoom(){ //do dust. } } |
Bedankt voor de uitleg, het is weer helder!quote:Op donderdag 27 september 2018 07:56 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Klasse die een interface implementeert.
Want een interface is een contract.
...
Meer voorbeelden:
https://o7planning.org/en(...)nd-interface-in-java
Misschien eens spelen met een Arduino of iets vergelijkbaars. Dan leer je het snel zat.quote:Op vrijdag 28 september 2018 09:49 schreef cablegunmaster het volgende:
Zelf wil ik bitwise operators leren maar begrijp ik ze nog niet helemaal.
Niemand echt denk ik, afaik wordt het alleen maar gebruikt op universiteiten. Nooit echt in het bedrijfsleven, behalve dan een beetje met JavaScript.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Iemand hier ervaring met functioneel programmeren?
Ik zie er steeds meer talks over voorbij komen en vind de gedachte erachter niet verkeerd eigenlijk. Wel inderdaad aan de front-end allemaal. Vooral React gaat steeds meer funtioneel, zelfs tot purescript. Ik snap alleen niet als je bijvoorbeeld een wizard menu hebt, normaal maak je een object en die vul je gewoon in bijvoorbeeld in drie stappen aan.quote:Op zaterdag 29 september 2018 13:39 schreef embedguy het volgende:
[..]
Niemand echt denk ik, afaik wordt het alleen maar gebruikt op universiteiten. Nooit echt in het bedrijfsleven, behalve dan een beetje met JavaScript.
Zelf een beetje aan het hobbyen met React Redux (voor state management in React applicaties). Zitten ook wat functionele aspecten aan waar ze leuke voordelen uit weten te halen.
Hmmm, ik ben er ook nogal onbekend mee. Net even een presentatie bekeken van Purescript. Ik kende het niet eens.quote:Op zaterdag 29 september 2018 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik zie er steeds meer talks over voorbij komen en vind de gedachte erachter niet verkeerd eigenlijk. Wel inderdaad aan de front-end allemaal. Vooral React gaat steeds meer funtioneel, zelfs tot purescript. Ik snap alleen niet als je bijvoorbeeld een wizard menu hebt, normaal maak je een object en die vul je gewoon in bijvoorbeeld in drie stappen aan.
Zou je volgens het functionele paradigma een map gebruiken in combinatie met gecurryde(? geen hoe je dat Nederlands schrijft) functies?
Nou voor mijn app heb ik een menu verspreid over drie schermen, een soort wizard menu. Eerste scherm selecteer je een winkel, tweede scherm met wie je de lijst wil delen et cetera.quote:Op zaterdag 29 september 2018 15:21 schreef embedguy het volgende:
[..]
Hmmm, ik ben er ook nogal onbekend mee. Net even een presentatie bekeken van Purescript. Ik kende het niet eens.
Ik snap je vraag over de wizard menu niet helemaal. Bedoel je iets met React icm Purescript?
Wel interessante materie 😇
Van welke stack maak je gebruik? React, Context API, TypeScript?quote:Op zaterdag 29 september 2018 15:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou voor mijn app heb ik een menu verspreid over drie schermen, een soort wizard menu. Eerste scherm selecteer je een winkel, tweede scherm met wie je de lijst wil delen et cetera.
Normaal zou ik een Lijst object maken, en per scherm de attributen van dat object invoeren.
Volgens het functionele paradigma is een mutatie van state ongewenst, dan vraag ik mij af hoe je dit het beste aan kan pakken. Een oplossing zou zijn een curried function, waarbij je de argumenten in meerdere stappen kan geven en in de tussentijd de functies bewaart. Maar of dat de beste manier is weet ik niet echt.
Ізгі тілектер Flip.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 | import React from "react"; interface Menu { options: string[]; selected?: number; } interface MenuWizardResult { menus: Menu[]; } interface MenuWizardState extends MenuWizardResult{ menuIndex: number; } interface AppState { menuWizard: MenuWizardState; otherComponent: OtherComponentState; showWizard: boolean; } class App extends React.Component<AppState> { constructor(props) { super(props); this.state = { menuWizard: { menus: [ { options: ["winkel 1", "winkel 2", "winkel 3"]}, { options: ["option 1", "option 2", "option 3"]}, { options: ["option 1", "option 2", "option 3"]}, ], menuIndex = 0, }, otherComponent: {}. showWizard: true, }; } render() { if (!this.state.showWizard) { return <OtherComponent options={this.state.otherComponent} setState={(newState) => this.setState(newState)} />; } else { return <MenuWizard options={this.state.menuWizars} setState={(newState) => { const menuWizardFinished = newState.menuWizardState.menus.find((menu) => menu.selected === undefined) === undefined; if (menuWizardFinished) { // handle results } this.setState({ ...this.state, showWizard: !menuWizardFinished, menuWizardState: newState }); }} />; } } } const MenuWizard = ({options, setState}) => { return <StatelessMenuWindow options={options.menu[options.menuIndex]} selectOption={(index: number) => { const newState = { ...options, menuIndex: options.menuIndex+1, }; newState.menus[options.menuIndex] = { ...newState.menus[options.menuIndex], selected: index }; setState(newState); }} />; } |
TypeScript ja, even bekijken.quote:Op zaterdag 29 september 2018 21:10 schreef embedguy het volgende:
[..]
Van welke stack maak je gebruik? React, Context API, TypeScript?
Wat ik zo snel bedenk;
[ code verwijderd ]
Disclaimer; op de mobiel getypt. En dit hopeloos op een mobiel, dus nu ren ik even naar de pc om het netter te maken.
Aja, heb de code wat netter gemaakt. Ik wist overigens niet zeker wat je bedoelde met de menuwizard. Ik hoop dat je zoiets bedoelde als in mijn voorbeeld. Zelf ook nog geen ervaring met die stateless functionele react componenten, wel interessant om even in te verdiepenquote:Op zaterdag 29 september 2018 21:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
TypeScript ja, even bekijken.
Z poważaniem Flip.
Thanks zal het morgen even rustig bekijken.quote:Op zaterdag 29 september 2018 22:29 schreef embedguy het volgende:
[..]
Aja, heb de code wat netter gemaakt. Ik wist overigens niet zeker wat je bedoelde met de menuwizard. Ik hoop dat je zoiets bedoelde als in mijn voorbeeld. Zelf ook nog geen ervaring met die stateless functionele react componenten, wel interessant om even in te verdiepen.
Ga je met flux of redux werken?quote:Op zaterdag 29 september 2018 22:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Thanks zal het morgen even rustig bekijken.![]()
Heb net ook een boek gevonden over functioneel programmeren in ES6 van 180 bladzijden of zo. Ook maar eens doorlezen.
Ziet er op het eerste gezicht wel handig eruit ja, ga ik onthouden al ben ik zelf niet zo van webbases apps. Zelf gebruik ik yEd, werkt wel aardig. Iig 100x beter dan Visio imho.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:25 schreef cablegunmaster het volgende:
Eindelijk een goed UML / diagam teken programma gevonden.
https://www.draw.io/
Opensource, download het als standalone app.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 21:17 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ziet er op het eerste gezicht wel handig eruit ja, ga ik onthouden al ben ik zelf niet zo van webbases apps. Zelf gebruik ik yEd, werkt wel aardig. Iig 100x beter dan Visio imho.
In welke taal ben je bezig?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 09:52 schreef cablegunmaster het volgende:
Vrijdag ben ik achter gekomen hoe het werkt met het uitlezen van een reeks van bytes.
Elke byte heeft zijn eigen waarde en die moet ik uitlezen per bit. ik begrijp het bit lezen nog niet helemaal. als iemand een uitleg heeft hoe het lezen moet hiervoor? Want ik begrijp het nog maar half. (helft meer als ervoorheen).![]()
Ik doe het nu op de waarde van de bit als in Integer groter of gelijk aan 128 dan doe iets,
maar kan dit niet praktischer? Heeft iemand hier ervaring mee?
1 2 3 4 5 6 7 | if((value >> 7) & 0x01) { // the 8th bit was high } if((value >> 6) & 0x01){ // the 7th bit was high } |
1 2 3 4 5 6 7 | if(value & (0x01 << 7)) { // the 8th bit was high } if(value & (0x01 << 6)){ // the 7th bit was high } |
Nicequote:Op dinsdag 2 oktober 2018 21:21 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Opensource, download het als standalone app.
Ik ben bezig in Java.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 21:23 schreef embedguy het volgende:
[..]
In welke taal ben je bezig?
1<<7 == 128
[ code verwijderd ]
Of het zelfde;
[ code verwijderd ]
Allemaal de schuld van die gene die dacht dat het decimale getallenstelsel handig was. Hoe een grote fout was dat zeg.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 09:47 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze zulke onleesbare waardes?
quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:04 schreef embedguy het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van die gene die dacht dat het decimale getallenstelsel handig was. Hoe een grote fout was dat zeg.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 21:23 schreef embedguy het volgende:
[..]
In welke taal ben je bezig?
1<<7 == 128
[ code verwijderd ]
Of het zelfde;
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 | /** * @param bitFromRight (0 - 7) is range. * @return */ private Boolean checkBitActivated(int bitFromRight, int value){ return ((value >> bitFromRight) & 0x01) == 1; } |
de windows 10 calculator heeft een 'programmer' mode. Kan je helpen om lshift, rshift, and or xor etc wat beter te visualiseren door de visualisatie van dex of hex naar bin om te zetten of met de bit togging keypad te spelenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 09:47 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ik ben bezig in Java.maar, ik ga eens kijken om er een paar mini programmaatjes te maken, zodat ik het voor mezelf helder heb.
. collega van me heeft snel Or en AND uitgelegd als binair operators. maar zit soms nog wel met hexadecimaal combinatie met bits en met andere cijfer waarde.
Waarom gebruiken ze zulke onleesbare waardes?
Als ze bezig gaan met bytes.![]()
Ah fuck, hier vergeten op terug te komen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:30 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ga je met flux of redux werken?
Redux cartoon:
https://code-cartoons.com/a-cartoon-intro-to-redux-3afb775501a6
Flux cartoon:
https://code-cartoons.com/a-cartoon-guide-to-flux-6157355ab207
Werkt perfect de uitleg .
React-native een Redux github repo een keer gemaakt om te kijken hoe het werkt:
https://github.com/cablegunmaster/Simple-Redux-Boilerplate
Omdat je ook waardes en namen kunnen hebben die NIET gelijk zijn aan elkaar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 10:19 schreef uppie83 het volgende:
Nog steeds bezig in Java! Inmiddels een stuk verder en bij enumerations beland. De uitleg over de methode valueOf() is mij echter niet helemaal duidelijk, mede doordat elke uitleg het anders brengt.
Ik weet dat je een enumeratie voorziet van constanten, waarbij de naam en de waarde volgens mij identiek zijn. De methode valueOf is als volgt: public static enum-type valueOf(String str). Een uitleg is dat de constante wordt terug gegeven waarvan de waarde gelijk is aan str. Maar een andere uitleg leek juist weer te zeggen dat je de constante opgeeft bij str en dan de waarde terugkrijgt. Ik weet het, het resultaat is hetzelfde aangezien waarde en naam gelijk zijn, maar het is toch handig om te weten.
Daarnaast...aangezien waarde en naam gelijk zijn, waarom wil je de ander hebben als je de een al weet?
1 2 3 4 5 6 7 | public enum AppleTreeTypes { ELSTAR("Lescus Applescusini"), COX("Appelicus Vagicus namus"), GALA("Namus Defticus"); private final String description; } |
en nu alweerquote:Op vrijdag 12 oktober 2018 20:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah fuck, hier vergeten op terug te komen.![]()
Saúdos Flip.
Excuus voor de late reactie, was even op een lager pitje omwille van de studie die weer is gestart. Ik maak gebruikt van Typescript samen met Ramda (beginnend). Ik wil vooral het functionele paradigma zelf wat meer toepassen waar mogelijk om zo mijn code beter testbaar te maken en zonder minder bijeffecten.quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:30 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ga je met flux of redux werken?
Redux cartoon:
https://code-cartoons.com/a-cartoon-intro-to-redux-3afb775501a6
Flux cartoon:
https://code-cartoons.com/a-cartoon-guide-to-flux-6157355ab207
Werkt perfect de uitleg .
React-native een Redux github repo een keer gemaakt om te kijken hoe het werkt:
https://github.com/cablegunmaster/Simple-Redux-Boilerplate
Helder, dus de uitleg variant dat 'str' de naam van de constante is waarvan je de waarde wilt ophalen is toch de uitleg die correct is (gezien de naam van de functie had ik dit ook wel verwacht).quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:10 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Omdat je ook waardes en namen kunnen hebben die NIET gelijk zijn aan elkaar.
[ code verwijderd ]
Waarde van de enum is in dit geval niet hetzelfde als de NAME van de enum.
Soms wil je namen opvragen met de sleutel, en soms wil je valueOf() de ENUM waarde ophalen op basis van een STRING, om deze verder te gebruiken om je applicatie te verhelderen.
Waarom is dit handig? Dan kan je een DB gebruiken om de ENUM waarde daarbij te zetten / op te halen. De applicatie kan dan alleen de waardes te accepteren die in de ENUM zitten en andere keihard te negeren.
De AppleTreeType.valueOf("FUJI") Appelsoort is onbekend en mag niet meedoen aan mijn persoonlijke appelsoorten, die ik verkoop. (bijv). en zou een "IllegalArgumentException" geven.
Ander voorbeeld met "rechten":
http://tutorials.jenkov.com/java/enums.html
Hopelijk verheldert dit iets wat.
Zojuist heb ik die video ook bekeken. Ik merk dat ik steeds meer interesse krijg in dat functioneel programmeren. Misschien toch maar eens een keer een proefprojectje opstarten om het uit te proberen 🤔.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Excuus voor de late reactie, was even op een lager pitje omwille van de studie die weer is gestart. Ik maak gebruikt van Typescript samen met Ramda (beginnend). Ik wil vooral het functionele paradigma zelf wat meer toepassen waar mogelijk om zo mijn code beter testbaar te maken en zonder minder bijeffecten.
Deze talk van de week gekeken en a.d.h.v. nog een hoop gelezen waardoor mijn kijk op het functionele paradigma wat verandert is.De vergelijking dat functioneel tijdloos is en o.a. OO niet, maar dat ze toch niet erg van elkaar verschillen is mij het meeste bijgebleven.
Ik stoei alleen nog een beetje met state, want met een form ontkom je daar niet aan.
S priateľským pozdravom Flip.
Ik las vandaag een paper van Peter van Roy, en hierin schreef die dat er sowieso vier maten van OO zijn, ook stateless, die komt dan zeker erg in de buurt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 22:04 schreef embedguy het volgende:
[..]
Zojuist heb ik die video ook bekeken. Ik merk dat ik steeds meer interesse krijg in dat functioneel programmeren. Misschien toch maar eens een keer een proefprojectje opstarten om het uit te proberen 🤔.
Ik vraag me af in hoeverre oo toch niet zo heel veel verschilt met functioneel. Inderdaad wel mooi gedaan hoe ze ze langs elkaar legde maar als het iets complexer wordt, kun je het volgens mij al niet meer voor elkaar krijgen om de programma's op elkaar te laten lijken.
Ookal willen ze het zelfde probleem oplossen, dan nog kan het een wereld van een verschil zijn. Maar misschien dat stateles oo er wel dicht bij in de buurt komt ja.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 22:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik las vandaag een paper van Peter van Roy, en hierin schreef die dat er sowieso vier maten van OO zijn, ook stateless, die komt dan zeker erg in de buurt.
Maar volgens mij verschilt het in zekere zin niet super erg van elkaar omdat beide paradigma hetzelfde probleem willen oplossen itt sommige andere paradigma?
Ik moet nu een paper schrijven over een programmeertaal, en ik heb voor javascript gekozen omdat het een beetje raar is en meerdere paradigma's omvat. Dus ik hoop er nog wel een stuk meer over te leren. Vind sowieso paradigma's en ontwerppatronen wel erg boeiend allemaal.
https://en.wikipedia.org/wiki/Programming_paradigm
op deze wiki staan er rechts in het menu trouwens een hele hoop, en die chart komt uit de paper van van Roy die ik gelezen heb.
Prijazni pozdravi Flip.
Deze leek mij zelf wel interessant.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 18:52 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ookal willen ze het zelfde probleem oplossen, dan nog kan het een wereld van een verschil zijn. Maar misschien dat stateles oo er wel dicht bij in de buurt komt ja.
Interessant allemaal, mocht je een keer leesvoer voor me hebben over dit onderwerp dan is dat meer dan welkom. Die linkjes op de wiki page zal ik ook eens gaan bekijken.
Jij was destijds bezig met iets wat je in een journal zou komen of zo toch?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 19:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Goed bezig... ik ben benieuwd hoe lang ik deze blackberry kan volhouden
Heb de reactie op de peer-review maandag opgestuurd... nu is het wachten of ze het accepteren.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 19:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jij was destijds bezig met iets wat je in een journal zou komen of zo toch?
Saúdos Flip.
Gaaf en spannend, hoe lang duurt dat voor je dat te horen krijgt?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 19:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb de reactie op de peer-review maandag opgestuurd... nu is het wachten of ze het accepteren.
Totdat de reviewers er klaar mee zijn. Geen idee we hebben het in augustus opgestuurd, reactie gekregen mid september, dus het kan best nog wel eens een maandje duren. maar het kan ook sneller gaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Gaaf en spannend, hoe lang duurt dat voor je dat te horen krijgt?
آداب Flip.
Ik heb geen ervaring met C# maar ik denk dat voor alle grote spelere wel een C# API is. Dus Postgress en MySql et cetera.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:24 schreef DevFreak het volgende:
Hey hoe is het met jullie?![]()
Ik heb nu wat tijd om me te verdiepen in C#. Ik kan alleen zo weinig duidelijke informatie vinden over opslagmethoden...
Wat voor manieren bestaan er om met databases om te gaan? Wat voor manieren heb je om op afstand te verbinden en DB's lokaal te gebruiken op bv. een server of mobiel apparaat?
Zelf kom ik echt uit de PHP-wereld en heb ik me altijd een beetje beperkt tot MySQL. Heb even een duw in de juiste richting nodig.
Ja oef, ik heb de Microsoft-documentatie altijd ervaren als pittige hap...quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met C# maar ik denk dat voor alle grote spelere wel een C# API is. Dus Postgress en MySql et cetera.
In de C# libraries en frameworks ben ik totaal niet thuis.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:24 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ja oef, ik heb de Microsoft-documentatie altijd ervaren als pittige hap...
Maar wat ik tot nu toe begrijp is dat je...
- met de ADO.NET bibliotheken op basisniveau query's af kunt vuren op MS databases.
- Ik heb dus Entity Framework nodig en kan afhankelijk van de situatie de juiste bibliotheek kiezen.
Ik heb een paar maanden stil gezeten dus ik begin gewoon met wat simpele oefeningen, ben eigenlijk nog niet bij het hoofdstukje 'databases' aangeland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |