abonnement Unibet Coolblue
pi_182044535
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mooi zo, en en ook al waarom een kleinere scope beter is? ^O^
Het staat er niet letterlijk, maar ik vermoed dat het gaat om de "veiligheid". Hoe kleiner de scope hoe minder methodes en expressies er bij de variabele kunnen en eventueel met de waarde kunnen knoeien.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_182044718
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:37 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Het staat er niet letterlijk, maar ik vermoed dat het gaat om de "veiligheid". Hoe kleiner de scope hoe minder methodes en expressies er bij de variabele kunnen en eventueel met de waarde kunnen knoeien.
Ja precies. _O_

Hoe kleiner de scope hoe kleiner de side effects. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182053057
Even een ander soort vraag, wordt het bedenken en ontwerpen van een programma nog steeds gedaan in UML?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_182053602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:55 schreef uppie83 het volgende:
Even een ander soort vraag, wordt het bedenken en ontwerpen van een programma nog steeds gedaan in UML?
Waar ik stage liep wel. Maar niet alles.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:42:05 #155
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_182055350
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:55 schreef uppie83 het volgende:
Even een ander soort vraag, wordt het bedenken en ontwerpen van een programma nog steeds gedaan in UML?
Sure, wellicht niet alles maar wrl veel. Is er een goed alternatief dan?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_182089483
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:42 schreef embedguy het volgende:

[..]

Sure, wellicht niet alles maar wrl veel. Is er een goed alternatief dan?
Geen idee... ik ken alleen UML van lang lang lang geleden.

Ben trouwens weer een stukje verder. Nu kwam het stuk over recursieve methoden/functies. Die vind ik wel lastig. Ik snap dat het gaat over methoden die zichzelf aanroepen. Maar naar wat ik er tot nu toe van begrijp zijn het eigenlijk een soort fancy loop-methoden. Waarom zou je dit dan verkiezen boven iets als een for of while loop?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  zondag 23 september 2018 @ 23:07:11 #157
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_182094111
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:26 schreef uppie83 het volgende:

Ben trouwens weer een stukje verder. Nu kwam het stuk over recursieve methoden/functies. Die vind ik wel lastig. Ik snap dat het gaat over methoden die zichzelf aanroepen. Maar naar wat ik er tot nu toe van begrijp zijn het eigenlijk een soort fancy loop-methoden. Waarom zou je dit dan verkiezen boven iets als een for of while loop?
doorlopen van directories is veel makkelijker met een recursieve functie, vgl (pseudocode):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
function listfiles(directory)
{
  foreach(file in directory)
  {
     if (file is a file)
        doe iets met file   
     if (file is a directory)
        listfiles(directory + file)
  }
}
//loop door directory
listfiles("C:\")

vs

function listfilesrecursive(directory)
{
  directorylist=[]
  directorylist.add(directory)

  while(directorylist.Count > 0)
  {
      var directory = directorylist.RemoveLast;
      foreach(file in directory)
      {
         if (file is a file)
            doe iets met file   
         if (file is a directory)
            directorylist.add(directory + file)
      }
  }
}

Recursieve functies zijn zo veel makkerlijker te schrijven, maar hebben ook beperkingen zoals dat sommige talen die diepte waarop je recursief functies kan blijven aanroepen beperkt is, en dat dit soms minder efficient is als met een list werken. Zelf gebruik ik het liefste optie 2, maar optie 1 is verreweg makkelijker te begrijpen en schrijven.
pi_182094393
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 19:26 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Geen idee... ik ken alleen UML van lang lang lang geleden.

Ben trouwens weer een stukje verder. Nu kwam het stuk over recursieve methoden/functies. Die vind ik wel lastig. Ik snap dat het gaat over methoden die zichzelf aanroepen. Maar naar wat ik er tot nu toe van begrijp zijn het eigenlijk een soort fancy loop-methoden. Waarom zou je dit dan verkiezen boven iets als een for of while loop?
Heb je een vak data structuren en algoritmen of zo iets? Daar komt dit wel weer terug iig.

Maakt inderdaad het doorlopen van bomen een stuk makkelijker.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182094459
Het wordt trouwens in het functionele paradigma ook gebruikt i.p.v. de loops zoals jij ze kent. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182098894
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:07 schreef ralfie het volgende:

[..]

doorlopen van directories is veel makkelijker met een recursieve functie, vgl (pseudocode):
[ code verwijderd ]

Recursieve functies zijn zo veel makkerlijker te schrijven, maar hebben ook beperkingen zoals dat sommige talen die diepte waarop je recursief functies kan blijven aanroepen beperkt is, en dat dit soms minder efficient is als met een list werken. Zelf gebruik ik het liefste optie 2, maar optie 1 is verreweg makkelijker te begrijpen en schrijven.
Is het dan toch ook een kwestie van 'smaak'?

quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 23:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heb je een vak data structuren en algoritmen of zo iets? Daar komt dit wel weer terug iig.

Maakt inderdaad het doorlopen van bomen een stuk makkelijker.
Bomen ben ik nog niet, denk ook niet dat dit behandeld wordt in dit boek. Dit is hoofdstuk 6 van 'A Beginner's Guide'. Daarnaast heb ik geen vakken ;)
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_182099872
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:31 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Is het dan toch ook een kwestie van 'smaak'?

[..]

Bomen ben ik nog niet, denk ook niet dat dit behandeld wordt in dit boek. Dit is hoofdstuk 6 van 'A Beginner's Guide'. Daarnaast heb ik geen vakken ;)
Ah excuus ik dacht dat jij ook een student was. Wat wel leuk is, eens een bepaalde boom structuur te programmeren en een zoek algoritme en jezelf daarin wat te verdiepen.

Recursie gaat wel wat verder dan een voorkeur iig, soms is het de beste oplossing.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182099908
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 11:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah excuus ik dacht dat jij ook een student was. Wat wel leuk is, eens een bepaalde boom structuur te programmeren en een zoek algoritme en jezelf daarin wat te verdiepen.

Recursie gaat wel wat verder dan een voorkeur iig, soms is het de beste oplossing.
oh codinggame.com heeft daar een paar leuke opdrachten in. (online code schrijven, in ELKE taal die je leuk vindt) die ik zelf ook eens wil gaan maken. :*
Redacted
pi_182100040
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:35 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

oh codinggame.com heeft daar een paar leuke opdrachten in. (online code schrijven, in ELKE taal die je leuk vindt) die ik zelf ook eens wil gaan maken. :*
Klinkt goed ga ik ook eens proberen. :P _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182101245
Ziet er zeker tof uit!
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_182112591
Hebben jullie ook vaak een idee, en dat je dan denkt dat je iets cools bedacht hebt en het al lang blijkt te bestaan? :')


Mahadsanidin Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182119477
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
       static void Main(string[] args)
        {
            Console.WriteLine("Enter Score: ");

            string invoerScore = Console.ReadLine();
            int score = int.Parse(invoerScore);

            if (score > 69)
            {
                Console.WriteLine("Course passed");
            }

            else
            {
                Console.WriteLine("Course not passed");
            }

            switch (score)
            {
                case 90 - 100:
                    Console.WriteLine("Grade A");
                    break;
                case 80 - 89:
                    Console.WriteLine("Grade B");
                    break;
                case 70 - 79:
                    Console.WriteLine("Grade C");
                    break;
                case 60 - 69:
                    Console.WriteLine("Grade D");
                    break;
                case 0 - 59: 
                    Console.WriteLine("Grade F");
                    break;
                default:
                    Console.WriteLine("Enter score between 0 and 100! ");
                    break;
                  }

            Console.ReadKey();
        }

Heren, even een vraag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ingevoerde score in categorie Grade A/B/C/D/F valt?

Met andere woorden, wat moet ik achter de ''case'' zetten? 90 - 100 werkt bijvoorbeeld niet. Of zou ik alles met if/ else if moeten doen?

Overigens is dit in C#.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2018 08:36:06 ]
pi_182120509
case > 90

case > 80

case > 70 et cetera

Of

case < 60

case < 70 ...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182123334
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:35 schreef Luppie0110 het volgende:
Met andere woorden, wat moet ik achter de ''case'' zetten? 90 - 100 werkt bijvoorbeeld niet. Of zou ik alles met if/ else if moeten doen?
Switch is een grote IF ELSE statement. :P
Dus het meeste wat je met if else kan , kan je ook met een switch statement.
Redacted
pi_182123711
Vanavond verder met bitshiften en kijken hoe het werkt. *O* Ik voel me gelijk een jaren 1980 programmeur. Bitjes tellen en kijken of het klopt . :D
Redacted
pi_182125556
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:46 schreef cablegunmaster het volgende:
Vanavond verder met bitshiften en kijken hoe het werkt. *O* Ik voel me gelijk een jaren 1980 programmeur. Bitjes tellen en kijken of het klopt . :D
Ah daar zijn de bitwise operators weer (8>
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_182126400
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:46 schreef cablegunmaster het volgende:
Vanavond verder met bitshiften en kijken hoe het werkt. *O* Ik voel me gelijk een jaren 1980 programmeur. Bitjes tellen en kijken of het klopt . :D
Wat ga je er mee maken dan? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182126752
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 16:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat ga je er mee maken dan? :o
Websocket Exchanging data frames ben ik nu mee bezig.

Zie:
https://developer.mozilla(...)ng_WebSocket_servers
Redacted
pi_182128800
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:19 schreef FlippingCoin het volgende:
case > 90

case > 80

case > 70 et cetera

Of

case < 60

case < 70 ...
Hoe noteer ik het juist achter de case? Als ik noteer zoals jij dan werkt het niet.
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:03:48 #174
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_182128883
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:35 schreef Luppie0110 het volgende:

[ code verwijderd ]

Heren, even een vraag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ingevoerde score in categorie Grade A/B/C/D/F valt?

Met andere woorden, wat moet ik achter de ''case'' zetten? 90 - 100 werkt bijvoorbeeld niet. Of zou ik alles met if/ else if moeten doen?

Overigens is dit in C#.
score eerst door 10 delen. Integers worden standaard getruncated, dus werkt prima. C# ondersteunt geen ranges bij case statements.
pi_182128930
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:03 schreef ralfie het volgende:

[..]

score eerst door 10 delen. Integers worden standaard getruncated, dus werkt prima. C# ondersteunt geen ranges bij case statements.
Helder. Thanks!
pi_182128994
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:03 schreef ralfie het volgende:

[..]

score eerst door 10 delen. Integers worden standaard getruncated, dus werkt prima. C# ondersteunt geen ranges bij case statements.
Heeft C# een range operator op die manier? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:10:15 #177
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_182129017
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:06 schreef Luppie0110 het volgende:

[..]

Helder. Thanks!
vanaf c# v 7 is er trouwens ook

case int x when x>0 && x < 9:

maar ik bel de politie als je dat gebruikt. Bovendien werkt dit maar 1 keer (case statements zijn mutually exclusive): https://docs.microsoft.co(...)ence/keywords/switch
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:12:39 #178
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_182129071
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heeft C# een range operator op die manier? :o
100/10 -> 10
99/10 -> 9
92/10 -> 9
88/10 -> 8
etc.
pi_182129123
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:12 schreef ralfie het volgende:

[..]

100/10 -> 10
99/10 -> 9
92/10 -> 9
88/10 -> 8
etc.
Oh op die manier ik dacht al. :@ Maar waarom zou je dat verkiezen over de groter dan operator?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 25 september 2018 @ 19:19:05 #180
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_182129192
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oh op die manier ik dacht al. :@ Maar waarom zou je dat verkiezen over de groter dan operator?
omdat case > 9 niet kan maar case 9 wel:

select (score/10)
{
case 10://100
case 9://99-90
etc
}
pi_182129462
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:19 schreef ralfie het volgende:

[..]

omdat case > 9 niet kan maar case 9 wel:

select (score/10)
{
case 10://100
case 9://99-90
etc
}
Oh oké dat wist ik niet dacht dat de switch case overal gelijk was. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182152924
Momenteel in het hoofdstuk over interfaces. Van de volgende zin weet ik even niet exact wat er bedoeld wordt:

"If a class includes an interface but does not fully implement the methods defined by that interface, then that class must be declared as abstract."

Bedoelen ze hier de class die de interface implementeert? Of bedoelen ze hier een interface die genest is in een class? Misschien nog iets anders?
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_182158599
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:31 schreef uppie83 het volgende:
Momenteel in het hoofdstuk over interfaces. Van de volgende zin weet ik even niet exact wat er bedoeld wordt:

"If a class includes an interface but does not fully implement the methods defined by that interface, then that class must be declared as abstract."

Bedoelen ze hier de class die de interface implementeert? Of bedoelen ze hier een interface die genest is in een class? Misschien nog iets anders?
Klasse die een interface implementeert.
Want een interface is een contract.

pseudo voorbeeld:
1
2
3
4
5
6
interface CleanUpProtocol {

removeStuff();

dustRoom();
}
Interface iCleanupProtocol met 2 functies. Wil je een cleanupProtocol implementen dan moet je allebei de methodes uitschrijven en gebruiken.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public class Cleaner implements iCleanupProtocol {

public void removeStuff(){
   //do stuff.
}

public void dustRoom(){
  //do dust.
}

}
Hier is een volledige "Cleaner" klasse die beide methode implementeert. Interfaces zijn als kleine contractjes.

Als het niet volledig implementeert en een functie vergeet dan is het een abstracte implementatie. want dan zijn er functies niet uitgeschreven. dan snapt dat object niet hoe die een functie moet uitvoeren.

Aantekening:
het zorgt ervoor dat ik functies ergens anders kan aanroepen die er ALTIJD zijn. Dan kan ik zeggen alle objecten die de interface "Cleaner" hebben doe "cleaner.dustroom();" Het kan een cleaner object zijn of een geheel ander object dat ook de Interface implementeert.

Aantekening:
"abstract" is een term voor niet geheel uitgeschreven functies, die uit een interface komen, maar die wel gebruik maken van interfaces. een halve interface met wat werkende code maar niet geheel.

Meer voorbeelden:
https://o7planning.org/en(...)nd-interface-in-java
Redacted
pi_182159670
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 07:56 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Klasse die een interface implementeert.
Want een interface is een contract.

...

Meer voorbeelden:
https://o7planning.org/en(...)nd-interface-in-java
Bedankt voor de uitleg, het is weer helder!
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_182180542
Zelf wil ik bitwise operators leren maar begrijp ik ze nog niet helemaal :o .
Redacted
pi_182186034
Iemand hier ervaring met functioneel programmeren?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 29 september 2018 @ 13:34:54 #187
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_182203888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:49 schreef cablegunmaster het volgende:
Zelf wil ik bitwise operators leren maar begrijp ik ze nog niet helemaal :o .
Misschien eens spelen met een Arduino of iets vergelijkbaars. Dan leer je het snel zat.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 29 september 2018 @ 13:39:20 #188
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_182203939
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Iemand hier ervaring met functioneel programmeren?
Niemand echt denk ik, afaik wordt het alleen maar gebruikt op universiteiten. Nooit echt in het bedrijfsleven, behalve dan een beetje met JavaScript.

Zelf een beetje aan het hobbyen met React Redux (voor state management in React applicaties). Zitten ook wat functionele aspecten aan waar ze leuke voordelen uit weten te halen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_182204114
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:39 schreef embedguy het volgende:

[..]

Niemand echt denk ik, afaik wordt het alleen maar gebruikt op universiteiten. Nooit echt in het bedrijfsleven, behalve dan een beetje met JavaScript.

Zelf een beetje aan het hobbyen met React Redux (voor state management in React applicaties). Zitten ook wat functionele aspecten aan waar ze leuke voordelen uit weten te halen.
Ik zie er steeds meer talks over voorbij komen en vind de gedachte erachter niet verkeerd eigenlijk. Wel inderdaad aan de front-end allemaal. Vooral React gaat steeds meer funtioneel, zelfs tot purescript. Ik snap alleen niet als je bijvoorbeeld een wizard menu hebt, normaal maak je een object en die vul je gewoon in bijvoorbeeld in drie stappen aan.

Zou je volgens het functionele paradigma een map gebruiken in combinatie met gecurryde(? geen hoe je dat Nederlands schrijft) functies? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 29 september 2018 @ 15:21:47 #190
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_182205400
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik zie er steeds meer talks over voorbij komen en vind de gedachte erachter niet verkeerd eigenlijk. Wel inderdaad aan de front-end allemaal. Vooral React gaat steeds meer funtioneel, zelfs tot purescript. Ik snap alleen niet als je bijvoorbeeld een wizard menu hebt, normaal maak je een object en die vul je gewoon in bijvoorbeeld in drie stappen aan.

Zou je volgens het functionele paradigma een map gebruiken in combinatie met gecurryde(? geen hoe je dat Nederlands schrijft) functies? :?
Hmmm, ik ben er ook nogal onbekend mee. Net even een presentatie bekeken van Purescript. Ik kende het niet eens.

Ik snap je vraag over de wizard menu niet helemaal. Bedoel je iets met React icm Purescript?

Wel interessante materie 😇
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_182205480
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:21 schreef embedguy het volgende:

[..]

Hmmm, ik ben er ook nogal onbekend mee. Net even een presentatie bekeken van Purescript. Ik kende het niet eens.

Ik snap je vraag over de wizard menu niet helemaal. Bedoel je iets met React icm Purescript?

Wel interessante materie 😇
Nou voor mijn app heb ik een menu verspreid over drie schermen, een soort wizard menu. Eerste scherm selecteer je een winkel, tweede scherm met wie je de lijst wil delen et cetera.

Normaal zou ik een Lijst object maken, en per scherm de attributen van dat object invoeren.

Volgens het functionele paradigma is een mutatie van state ongewenst, dan vraag ik mij af hoe je dit het beste aan kan pakken. Een oplossing zou zijn een curried function, waarbij je de argumenten in meerdere stappen kan geven en in de tussentijd de functies bewaart. Maar of dat de beste manier is weet ik niet echt.

Ізгі тілектер Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 29 september 2018 @ 21:10:05 #192
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_182211544
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou voor mijn app heb ik een menu verspreid over drie schermen, een soort wizard menu. Eerste scherm selecteer je een winkel, tweede scherm met wie je de lijst wil delen et cetera.

Normaal zou ik een Lijst object maken, en per scherm de attributen van dat object invoeren.

Volgens het functionele paradigma is een mutatie van state ongewenst, dan vraag ik mij af hoe je dit het beste aan kan pakken. Een oplossing zou zijn een curried function, waarbij je de argumenten in meerdere stappen kan geven en in de tussentijd de functies bewaart. Maar of dat de beste manier is weet ik niet echt.

Ізгі тілектер Flip.
Van welke stack maak je gebruik? React, Context API, TypeScript?

Wat ik zo snel bedenk;
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
 
import React from "react";

interface Menu {
    options: string[];
    selected?: number;
 }
 interface MenuWizardResult {
    menus: Menu[];
 } 
 interface MenuWizardState extends MenuWizardResult{
    menuIndex: number;
 } 
 
 interface AppState {
    menuWizard: MenuWizardState;
    otherComponent: OtherComponentState;
    showWizard: boolean;
 } 
 
 class App extends React.Component<AppState> {
    constructor(props) {
        super(props);
        this.state = {
            menuWizard: {
                menus: [
                    { options: ["winkel 1", "winkel 2", "winkel 3"]},
                    { options: ["option 1", "option 2", "option 3"]},
                    { options: ["option 1", "option 2", "option 3"]},
                ],
                menuIndex = 0,
            },
            otherComponent: {}.
            showWizard: true, 
        };
    }
    
    render() {
        if (!this.state.showWizard) {
           return <OtherComponent options={this.state.otherComponent} setState={(newState) => this.setState(newState)} />;
        } else { 
            return <MenuWizard options={this.state.menuWizars} setState={(newState) => {
                const menuWizardFinished = newState.menuWizardState.menus.find((menu) => menu.selected === undefined) === undefined;
                if (menuWizardFinished) {
                    // handle results
                } 
                this.setState({
                    ...this.state,
                    showWizard: !menuWizardFinished, 
                    menuWizardState: newState
                });
            }} />;
        }
    }
}
const MenuWizard = ({options, setState}) => {
    return <StatelessMenuWindow options={options.menu[options.menuIndex]} selectOption={(index: number) => {
        const newState = {
            ...options,
            menuIndex: options.menuIndex+1,
        };
        newState.menus[options.menuIndex] = {
            ...newState.menus[options.menuIndex],
            selected: index
        }; 
        setState(newState);
    }} />; 
}

Disclaimer; op de mobiel getypt. En dit is hopeloos op een mobiel, dus nu ren ik even naar de pc om het netter te maken :+.

[ Bericht 13% gewijzigd door embedguy op 29-09-2018 22:21:56 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_182211555
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:10 schreef embedguy het volgende:

[..]

Van welke stack maak je gebruik? React, Context API, TypeScript?

Wat ik zo snel bedenk;
[ code verwijderd ]

Disclaimer; op de mobiel getypt. En dit hopeloos op een mobiel, dus nu ren ik even naar de pc om het netter te maken :+.
TypeScript ja, even bekijken.

Z poważaniem Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 29 september 2018 @ 22:29:03 #194
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_182213347
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

TypeScript ja, even bekijken.

Z poważaniem Flip.
Aja, heb de code wat netter gemaakt. Ik wist overigens niet zeker wat je bedoelde met de menuwizard. Ik hoop dat je zoiets bedoelde als in mijn voorbeeld. Zelf ook nog geen ervaring met die stateless functionele react componenten, wel interessant om even in te verdiepen :).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_182213839
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:29 schreef embedguy het volgende:

[..]

Aja, heb de code wat netter gemaakt. Ik wist overigens niet zeker wat je bedoelde met de menuwizard. Ik hoop dat je zoiets bedoelde als in mijn voorbeeld. Zelf ook nog geen ervaring met die stateless functionele react componenten, wel interessant om even in te verdiepen :).
Thanks zal het morgen even rustig bekijken. ^O^

Heb net ook een boek gevonden over functioneel programmeren in ES6 van 180 bladzijden of zo. Ook maar eens doorlezen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182253114
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Thanks zal het morgen even rustig bekijken. ^O^

Heb net ook een boek gevonden over functioneel programmeren in ES6 van 180 bladzijden of zo. Ook maar eens doorlezen. :P
Ga je met flux of redux werken?

Redux cartoon:
https://code-cartoons.com/a-cartoon-intro-to-redux-3afb775501a6

Flux cartoon:
https://code-cartoons.com/a-cartoon-guide-to-flux-6157355ab207

Werkt perfect de uitleg . :Y

React-native een Redux github repo een keer gemaakt om te kijken hoe het werkt:
https://github.com/cablegunmaster/Simple-Redux-Boilerplate

[ Bericht 4% gewijzigd door cablegunmaster op 01-10-2018 16:07:44 ]
Redacted
pi_182268874
Vrijdag ben ik achter gekomen hoe het werkt met het uitlezen van een reeks van bytes.
Elke byte heeft zijn eigen waarde en die moet ik uitlezen per bit. ik begrijp het bit lezen nog niet helemaal. als iemand een uitleg heeft hoe het lezen moet hiervoor? Want ik begrijp het nog maar half. (helft meer als ervoorheen). ;)

Ik doe het nu op de waarde van de bit als in Integer groter of gelijk aan 128 dan doe iets,
maar kan dit niet praktischer? Heeft iemand hier ervaring mee :)?

[ Bericht 21% gewijzigd door cablegunmaster op 02-10-2018 11:45:11 ]
Redacted
pi_182273180
Eindelijk een goed UML / diagam teken programma gevonden.

https://www.draw.io/ O+
Redacted
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:17:15 #199
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_182280877
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:25 schreef cablegunmaster het volgende:
Eindelijk een goed UML / diagam teken programma gevonden.

https://www.draw.io/ O+
Ziet er op het eerste gezicht wel handig eruit ja, ga ik onthouden al ben ik zelf niet zo van webbases apps. Zelf gebruik ik yEd, werkt wel aardig. Iig 100x beter dan Visio imho.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_182281001
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:17 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ziet er op het eerste gezicht wel handig eruit ja, ga ik onthouden al ben ik zelf niet zo van webbases apps. Zelf gebruik ik yEd, werkt wel aardig. Iig 100x beter dan Visio imho.
Opensource, download het als standalone app. :P
Redacted
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')