De tickets zijn sowieso duurder dan dat en het is niet lie flat bij Air New Zealand.quote:Op woensdag 5 september 2018 08:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik kan geen prijzen vinden van LHR naar SIN met Air New Zealand.
Lie flat stoel is voor mij dé reden om voor Business te kiezen. De rest is dan minder van belang wat mij betreft.
En dan boek ik eigenlijk ook alleen nog de acties/aanbiedingen (vorig jaar voor ¤950 naar de VS geweest).
Normaal tarief momenteel met BA:
AMS-BKK: ¤1440
AMS-HKG: ¤1863
Das natuurlijk een puntje, voor een frequente reiziger kan het frequent flyer programma handig zijn, zo doe ik dat met Skyteam, en eerlijk is eerlijk die loungetoegang en gratis stoelkeuze is handig, maar voor de eenmalige reiziger die BA kiest om de naam en dan bedrogen uit komt zal niet zo snel nog een keer boeken, met als gevolg dat BA om de toestellen vol te krijgen de prijssetting echt lager moet zetten met als gevolg dat de strategie niet goed werkt in mijn ogen...quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De goedkope vluchten van BA naar LGW kosten ook niet heel veel meer dan bij easyJet. Maar ja, je krijgt dan niet meer service... alleen wat punten. Als je een keer per jaar een tripje naar Londen doet heb je niet heel veel reden om met BA te gaan, tenzij je heel graag op LHR of City wil vliegen
Is dat niet de "directe" vlucht van Amsterdam naar Muscat - KL421? Die heeft een stop in Dammam. In sommige zulke gevallen mag je gewoon blijven zitten. Ik weet echter niet of dat hier het geval is.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:45 schreef Party_P het volgende:
Ben nu aan het kijken naar vliegtickets naar Colombo (Sri Lanka) en ik kom (o,a,) de de volgende vlucht tegen:
AMS --> Dammam
11:10 -> 18:25
Dammam --> Muscat
19:15 -> 22:00
Muscat --> Colombo
02:10 --> 07:40
2x overstappen dus, waarvan maar 50min overstap in Dammam, dat is toch niet haalbaar?
Ik zie dat de vluchten van AMS-->DMM en DMM-->MCT beiden hetzelfde vluchtnummer hebben, namelijk WY5441 (uitgevoerd door KLM).quote:Op donderdag 6 september 2018 20:15 schreef miro86 het volgende:
[..]
Is dat niet de "directe" vlucht van Amsterdam naar Muscat - KL421? Die heeft een stop in Dammam. In sommige zulke gevallen mag je gewoon blijven zitten. Ik weet echter niet of dat hier het geval is.
EDIT: Zo te lezen hoef je inderdaad niet uit te stappen in Dammam bij KL421. Heb onlangs in 45 minuten moeten overstappen op Pleso (Zagreb) - dat ging makkelijk maar erg groot is het daar niet.
Ja, dat is de KLM421, Oman Air verkoopt dat als WY5441. Zelfde vliegtuig en je mag hoogstwaarschijnlijk gewoon blijven zitten.quote:
Twee tientjes? Minimaal 150 euro op de bestemmingen die ik dit jaar heb aangedaan en dan vlieg je ook nog vanaf dat ellendige Schiphol.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
Hier mochten ze wel blijven zitten (rond 6:25)quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:51 schreef Yreal het volgende:
Op kleine vliegveldjes is 45 minuten peanuts, maar op Frankfurt is de mct 45 minuten. Dat was ook eens maar nooit meer.
De vraag of je mag blijven zitten hangt er een beetje vanaf. Klm421 is sowieso dezelfde kist, maar soms willen ze iedereen eruit, soms niet. Geen pijl op te trekken. Totaal afhankelijk van de maatschappij/vliegveld. Ik heb geen idee hoe ze dat doen met die specifieke vlucht.
ohja maar ik nam wel aan dat die specifieke vlucht wel goed zat hoor. Ze gaan je natuurlijk sowieso niet laten staan.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:05 schreef miro86 het volgende:
[..]
Hier mochten ze wel blijven zitten (rond 6:25)
Elke maatschappij heeft weer andere regels, volgens mij. Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij.quote:Op dinsdag 11 september 2018 14:46 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hoe luchtvaartmaatschappijen omgaan met drones en hun batterijen? Moeten die mee in het bagageruim of in de handbagage?
Toevallig bekend met de regels van Kenya Airways? Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Elke maatschappij heeft weer andere regels, volgens mij. Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij.
Totaal niet bekend mee. Even contact opnemen met ze dus.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Toevallig bekend met de regels van Kenya Airways? Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.
Mijn ervaring is dat het uit de machine niet lukt, althans, als het niet in één boeking zit, dan lukt het niet.quote:Op dinsdag 11 september 2018 07:29 schreef Yreal het volgende:
Iemand enig idee of er serieus een restrictie zit op boardingpas printen? Geprobeerd heatrow Amsterdam al in Athene te printen, maar dat werkt dus niet.
allereerste keer dat ik op heatrow kom, dus ik heb echt de allerlaatste Embraer terug naar Amsterdam. Van de 2.5 uur misschien drie kwartier nodig gehad.quote:Op dinsdag 11 september 2018 20:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het uit de machine niet lukt, althans, als het niet in één boeking zit, dan lukt het niet.
Wat in ieder geval bij KLM kan is 2 verschillende tickets aan elkaar koppelen, ik heb regelmatig het segment Kuala Lumpur - Jakarta apart van de andere KLM vlucht Amsterdam - Kuala Lumpur geboekt omdat ik namelijk wel heen naar Jakarta moet maar op de terugweg vanaf Kuala Lumpur en ik echt niet in Jakarta kan opstappen om alles dan in de tussenstop van 1 uur en 15 minuten te regelen in Kuala Lumpur.
Dan lukt het dus wel om de boarding pass te krijgen uit de machine.
Aan een balie een boarding pass krijgen vanaf een andere luchthaven als het niet in één reservering maar wel in één alliantie zit ligt soms aan de skills van de medewerker en soms kan men echt niet in het systeem van de andere maatschappij ook al is het één alliantie. (Gelukkig valt het tegenwoordig wel mee met de overlast die het geeft omdat je met online inchecken een eind komt).
Ik zag bij KLM tickets vanuit de VS met een overstap van 30 minuten in de VS, volgens hun klantenservice is dat haalbaar.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:45 schreef Party_P het volgende:
Ben nu aan het kijken naar vliegtickets naar Colombo (Sri Lanka) en ik kom (o,a,) de de volgende vlucht tegen:
AMS --> Dammam
11:10 -> 18:25
Dammam --> Muscat
19:15 -> 22:00
Muscat --> Colombo
02:10 --> 07:40
2x overstappen dus, waarvan maar 50min overstap in Dammam, dat is toch niet haalbaar?
Dji mavic pro / phantom??quote:Op dinsdag 11 september 2018 14:46 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hoe luchtvaartmaatschappijen omgaan met drones en hun batterijen? Moeten die mee in het bagageruim of in de handbagage?
Wat is er mis met bellen? Die jeugd van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:38 schreef Sunri5e het volgende:
Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.
Het is een Mavic Air.quote:Op dinsdag 11 september 2018 21:37 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dji mavic pro / phantom??
Dan de drone zelf en de losse batterijen mee in handbagage. Al je accesoires en de remote en alles kunnen in het bagageruim.
Als je de drone toch in het ruim doet zal die 9/10 keer geweigerd worden.
Bellen opa!quote:Op dinsdag 11 september 2018 23:32 schreef static het volgende:
[..]
Wat is er mis met bellen? Die jeugd van tegenwoordig.
Met een reactietijd van 12 uur was dat niet echt een succes gisterquote:Op woensdag 12 september 2018 08:22 schreef XL het volgende:
[..]
Bellen opa!
Je stuurt KLM toch gewoon een whatsappje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |