abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181678384
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181678504
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Moet je niet nog online inchecken? Met je ticketnummer waarbij je stoelen tegen betaling mag uitzoeken?
Geen idee, ik heb dit nog nooit zelf geregeld. :P
De biersmiley.
Nuchter zijn is een ongemakkelijke situatie.
pi_181678736
Poverty vluchten boeken en dan telkens klagen over niet bij elkaar zitten etc. etc. ;(

Dat zijn toch geen vragen over vliegen, maar basiskennis...
Jack does it in real time...
pi_181678810
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Poverty vluchten boeken en dan telkens klagen over niet bij elkaar zitten etc. etc. ;(

Dat zijn toch geen vragen over vliegen, maar basiskennis...
Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
pi_181678820
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:06 schreef dimmak het volgende:
Ik heb 2 vragen eigenlijk waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voordat ik de klantenservice benader.

1. Ik heb een mail waarin staat dat dit het mijn reisdocument is. In de mail staan de elektronische ticketnummers. Ik heb echter geen e-tickets in mijn bijlage staan zoals ik dat normaal gesproken gewend bent. Hoe werkt dit verder? Kan ik door het laten zien van mijn e-mail aan boord?

2. Ik keek in de KLM app of ik misschien al stoelen kon uitzoeken. Nu blijkt dat ik per stoel nog 20 euro p.p. bovenop mijn ticket van 800 p.p. moet betalen. Is dit normaal? En is het noodzakelijk dat ik stoelen uit zoek?
Met je ticketnummer moet je nog inchecken: online of op het vliegveld. Doe je het online, dan kan je daarna je boarding pass downloaden en printen of in een app laten zien. Via een eventuele app kan je ook het inchecken doen. Check je in op het vliegveld, dan krijg je daar je boarding pass. Daarmee kan je verder.

Bijbetalen voor stoelkeuze kan zeker, ook als je ticket aan de prijs is. Zoek je geen stoel uit dan krijg je een van de overgebleven stoelen, maar heb je dus geen inspraak in welke stoel dat is.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181679012
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Met je ticketnummer moet je nog inchecken: online of op het vliegveld. Doe je het online, dan kan je daarna je boarding pass downloaden en printen of in een app laten zien. Via een eventuele app kan je ook het inchecken doen. Check je in op het vliegveld, dan krijg je daar je boarding pass. Daarmee kan je verder.

Bijbetalen voor stoelkeuze kan zeker, ook als je ticket aan de prijs is. Zoek je geen stoel uit dan krijg je een van de overgebleven stoelen, maar heb je dus geen inspraak in welke stoel dat is.
Duidelijk, dus als ik in de KLM app een stoel ga kiezen, zal mijn boardingpass hoogstwaarschijnlijk ook zichtbaar worden?
De biersmiley.
Nuchter zijn is een ongemakkelijke situatie.
pi_181679144
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
United had laatst ook stroopwafels _O_
Mijn andere account is "Danny"
Op dinsdag 18 oktober 2016 11:31 schreef Antaris het volgende:
Hallojo heeft gelijk.
pi_181679306
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Poverty vluchten boeken en dan telkens klagen over niet bij elkaar zitten etc. etc. ;(

Dat zijn toch geen vragen over vliegen, maar basiskennis...
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
Ik moet bij KLM juist betalen om naast elkaar te zitten. Dus geen poverty vlucht. Ik had juist bij KLM geboekt om dit te vermijden, maar moet ik alsnog betalen. :')
De biersmiley.
Nuchter zijn is een ongemakkelijke situatie.
pi_181679342
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Poverty vluchten boeken en dan telkens klagen over niet bij elkaar zitten etc. etc. ;(
Opzich is het wel klachtwaardig dat er maatschappijen als ryanair en easyjet bestaan. Maar goed alle waar naar zijn geld.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181681569
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:01 schreef dimmak het volgende:

[..]

Duidelijk, dus als ik in de KLM app een stoel ga kiezen, zal mijn boardingpass hoogstwaarschijnlijk ook zichtbaar worden?
Niet direct waarschijnlijk. Als je vlucht pas over een maand gaat krijg je nog geen boarding pass, dat is pas na het inchecken. Vertrekt je vlucht morgen dan kan het wel direct na elkaar.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 4 september 2018 @ 13:03:57 #11
479807 JanPawelII
Beste paus ooit
pi_181681874
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:16 schreef dimmak het volgende:

[..]


[..]

Ik moet bij KLM juist betalen om naast elkaar te zitten. Dus geen poverty vlucht. Ik had juist bij KLM geboekt om dit te vermijden, maar moet ik alsnog betalen. :')
Race to the Bottom genot.
Bij british airways betaal je zelfs voor je stoel keuze als je duizenden pond neerlegt voor business als je geen status hebt. :D
pi_181682274
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Niet direct waarschijnlijk. Als je vlucht pas over een maand gaat krijg je nog geen boarding pass, dat is pas na het inchecken. Vertrekt je vlucht morgen dan kan het wel direct na elkaar.
Ok, nou ik heb stoelen uitgezocht en vastgelegd, dus dan wacht ik het wel af. :) Bedankt voor je hulp. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:03 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Race to the Bottom genot.
Bij british airways betaal je zelfs voor je stoel keuze als je duizenden pond neerlegt voor business als je geen status hebt. :D
:') Lekker dan
De biersmiley.
Nuchter zijn is een ongemakkelijke situatie.
pi_181686359
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:03 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Race to the Bottom genot.
Bij british airways betaal je zelfs voor je stoel keuze als je duizenden pond neerlegt voor business als je geen status hebt. :D
Afgelopen november was ik wel teleurgesteld toen ik bij BA op mijn vlucht naar Londen geen gratis drankje kreeg ;( . Wist niet dat ze die eruit hadden gegooid
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181689181
Bij klm is het bij de checkin kosteloos om normale stoelen te kiezen. Als je er gewoon op het moment bij bent dat ie opent heb je plek naast elkaar.
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:59:54 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_181689728
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:03 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Race to the Bottom genot.
Bij british airways betaal je zelfs voor je stoel keuze als je duizenden pond neerlegt voor business als je geen status hebt. :D
Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boeken
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:31:24 #16
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181692160
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:36 schreef Yreal het volgende:
Bij klm is het bij de checkin kosteloos om normale stoelen te kiezen. Als je er gewoon op het moment bij bent dat ie opent heb je plek naast elkaar.
Over het algemeen lukt dat met KLM wel ja.
Al zijn er vluchten die door de vele transferpassagiers door een groot deel van de overige passagiers al eerder kunnen worden vastgelegd omdat de eerste vlucht ook veel eerder vertrekt waardoor de stoelkeuze beperkt is.
Helemaal kansloos ben je als je een vlucht hebt met vertrek vanaf Antwerpen of Brussel treinstation, dan kan je dus niet online inchecken, moet je dus je ticket ophalen en kan je pas op Schiphol, na verificatie of je de trein genomen hebt, nog kiezen uit de stoelen, nou dan zijn er nog bijzonder weinig over zo relatief kort voor vertrek. Voor mij persoonlijk een non issue, want ik kan de stoelen gratis vooraf vastleggen, maar ik heb genoeg gesproken met passagiers die moesten bijbetalen om naast elkaar te kunnen zitten in de zogenaamde preffered stoelen voorin de cabine (dus niet eens economy comfort) om naast elkaar te kunnen zitten, en ik schrok eigenlijk best van de prijzen van die stoelen voor niet status houders...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:36:42 #17
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181692316
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:59 schreef XL het volgende:

[..]

Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boeken
BA gaat het ondanks deze maatregelen niet redden, men is van premium carrier aan het proberen een low cost carrier te worden met net niet low cost prijzen, maar wel een low cost indeling en service. Ik snap dat dit het beleid is van de holding, maar verstandig lijkt he tme niet.
Het no service concept voor reguliere prijs overkomt een nietsvermoedende passagier één keer, maar de volgende keer niet.
BA is vaak wel de goedkoopste tegenover de andere 'reguliere' lijndienstmaatschappijen, maar de kans dat ik vrijwillig in een toestel van Iberia/BA/Vueling stap is nihil.... BA heeft geen toegevoegde waarde ten opzichte van een Easyjet, Ryanair of Wizz Air....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181693809
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:59 schreef XL het volgende:

[..]

Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boeken
Guilty! :P

Vlieg binnenkort weer met BA in WBC naar Azië. In vergelijking met andere carriers is er natuurlijk heel wat op aan te merken maar qua prijs zeer scherp t.o.v. andere carriers. En A380 bovendek (zijn "maar" 7 seats naast elkaar :P ) en dan seat 53A/K of 59A/K (direct gangpad toegang) is op zich niet heel verkeerd. Ben Oneworld Silver dus stoelselectie is dan gratis bij boeken.

Wat een ramp blijft is de BA website, zie nu dit staan bij de loungeinfo voor AMS bij mijn booking info:
FkbYpBr.png
Misschien eens tijd om bij te werken, zou ik zeggen. :P
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:01:54 #19
479807 JanPawelII
Beste paus ooit
pi_181694402
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:59 schreef XL het volgende:

[..]

Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boeken
Zoals welke?
Zonder layflat vlieg ik niet richting Azië in principe. Dus eco plus kom ik in principe niet.
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:12:18 #20
479807 JanPawelII
Beste paus ooit
pi_181694617
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

BA gaat het ondanks deze maatregelen niet redden, men is van premium carrier aan het proberen een low cost carrier te worden met net niet low cost prijzen, maar wel een low cost indeling en service. Ik snap dat dit het beleid is van de holding, maar verstandig lijkt he tme niet.
Het no service concept voor reguliere prijs overkomt een nietsvermoedende passagier één keer, maar de volgende keer niet.
BA is vaak wel de goedkoopste tegenover de andere 'reguliere' lijndienstmaatschappijen, maar de kans dat ik vrijwillig in een toestel van Iberia/BA/Vueling stap is nihil.... BA heeft geen toegevoegde waarde ten opzichte van een Easyjet, Ryanair of Wizz Air....
De meerwaarde van BA zit hem natuurlijk nog altijd in de vliegvelden (binnen de M25 scheelt me gewoon een hoop tijd) en vliegtijden, hoewel easyjet redelijk aan de weg timmert op LGW.

Plus concorde room.
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:20:14 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_181694763
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:12 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

De meerwaarde van BA zit hem natuurlijk nog altijd in de vliegvelden (binnen de M25 scheelt me gewoon een hoop tijd) en vliegtijden, hoewel easyjet redelijk aan de weg timmert op LGW.

Plus concorde room.
Concorde is voor first class, dat is bij BA vergelijkbaar met een goede business class. De lounge zal ongetwijfeld goed zijn. De normale first lounge is dat iig al.

Air New Zealand is in premium economy beter dan BA in business. Kleinere cabine, betere stoelen, betere service. Vliegen die nog van LHR naar SIN?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:22:46 #22
479807 JanPawelII
Beste paus ooit
pi_181694811
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:20 schreef XL het volgende:
Concorde is voor first class, dat is bij BA vergelijkbaar met een goede business class. De lounge zal ongetwijfeld goed zijn. De normale first lounge is dat iig al.
Concorde pass, dus altijd met oneworld.
pi_181695295
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

BA heeft geen toegevoegde waarde ten opzichte van een Easyjet, Ryanair of Wizz Air....
De goedkope vluchten van BA naar LGW kosten ook niet heel veel meer dan bij easyJet. Maar ja, je krijgt dan niet meer service... alleen wat punten. Als je een keer per jaar een tripje naar Londen doet heb je niet heel veel reden om met BA te gaan, tenzij je heel graag op LHR of City wil vliegen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181698474
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:20 schreef XL het volgende:

[..]

Concorde is voor first class, dat is bij BA vergelijkbaar met een goede business class. De lounge zal ongetwijfeld goed zijn. De normale first lounge is dat iig al.

Air New Zealand is in premium economy beter dan BA in business. Kleinere cabine, betere stoelen, betere service. Vliegen die nog van LHR naar SIN?
Ik kan geen prijzen vinden van LHR naar SIN met Air New Zealand.

Lie flat stoel is voor mij dé reden om voor Business te kiezen. De rest is dan minder van belang wat mij betreft.

En dan boek ik eigenlijk ook alleen nog de acties/aanbiedingen (vorig jaar voor ¤950 naar de VS geweest).

Normaal tarief momenteel met BA:
AMS-BKK: ¤1440
AMS-HKG: ¤1863
  woensdag 5 september 2018 @ 12:01:26 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_181701595
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:22 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Concorde pass, dus altijd met oneworld.
Ah, bij BA kun je het verdienen met punten. Ik heb mijn status elders in de alliance. Dan zal die lounge ook wel overlopen zijn. Wel een gepaste oplossing, als compensatie voor de beroerde on board experience iets duurdere champagne in de lounge.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 5 september 2018 @ 12:02:37 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_181701624
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:53 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik kan geen prijzen vinden van LHR naar SIN met Air New Zealand.

Lie flat stoel is voor mij dé reden om voor Business te kiezen. De rest is dan minder van belang wat mij betreft.

En dan boek ik eigenlijk ook alleen nog de acties/aanbiedingen (vorig jaar voor ¤950 naar de VS geweest).

Normaal tarief momenteel met BA:
AMS-BKK: ¤1440
AMS-HKG: ¤1863
De tickets zijn sowieso duurder dan dat en het is niet lie flat bij Air New Zealand.

Je hebt alleen een bredere en betere stoel. Betere service en beter eten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_181714880
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

De goedkope vluchten van BA naar LGW kosten ook niet heel veel meer dan bij easyJet. Maar ja, je krijgt dan niet meer service... alleen wat punten. Als je een keer per jaar een tripje naar Londen doet heb je niet heel veel reden om met BA te gaan, tenzij je heel graag op LHR of City wil vliegen
Das natuurlijk een puntje, voor een frequente reiziger kan het frequent flyer programma handig zijn, zo doe ik dat met Skyteam, en eerlijk is eerlijk die loungetoegang en gratis stoelkeuze is handig, maar voor de eenmalige reiziger die BA kiest om de naam en dan bedrogen uit komt zal niet zo snel nog een keer boeken, met als gevolg dat BA om de toestellen vol te krijgen de prijssetting echt lager moet zetten met als gevolg dat de strategie niet goed werkt in mijn ogen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181733247
Ben nu aan het kijken naar vliegtickets naar Colombo (Sri Lanka) en ik kom (o,a,) de de volgende vlucht tegen:

AMS --> Dammam
11:10 -> 18:25

Dammam --> Muscat
19:15 -> 22:00

Muscat --> Colombo
02:10 --> 07:40

2x overstappen dus, waarvan maar 50min overstap in Dammam, dat is toch niet haalbaar?
Drugs are good mkay?
pi_181733990
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:45 schreef Party_P het volgende:
Ben nu aan het kijken naar vliegtickets naar Colombo (Sri Lanka) en ik kom (o,a,) de de volgende vlucht tegen:

AMS --> Dammam
11:10 -> 18:25

Dammam --> Muscat
19:15 -> 22:00

Muscat --> Colombo
02:10 --> 07:40

2x overstappen dus, waarvan maar 50min overstap in Dammam, dat is toch niet haalbaar?
Is dat niet de "directe" vlucht van Amsterdam naar Muscat - KL421? Die heeft een stop in Dammam. In sommige zulke gevallen mag je gewoon blijven zitten. Ik weet echter niet of dat hier het geval is.
EDIT: Zo te lezen hoef je inderdaad niet uit te stappen in Dammam bij KL421. Heb onlangs in 45 minuten moeten overstappen op Pleso (Zagreb) - dat ging makkelijk maar erg groot is het daar niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door miro86 op 06-09-2018 20:21:23 ]
2016: MGA UII SAL MAD SXF PAR CMB ALC DME ULN PEK BKK DMK KBV CNX CEI BKK MDL
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_181734167
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:15 schreef miro86 het volgende:

[..]

Is dat niet de "directe" vlucht van Amsterdam naar Muscat - KL421? Die heeft een stop in Dammam. In sommige zulke gevallen mag je gewoon blijven zitten. Ik weet echter niet of dat hier het geval is.
EDIT: Zo te lezen hoef je inderdaad niet uit te stappen in Dammam bij KL421. Heb onlangs in 45 minuten moeten overstappen op Pleso (Zagreb) - dat ging makkelijk maar erg groot is het daar niet.
Ik zie dat de vluchten van AMS-->DMM en DMM-->MCT beiden hetzelfde vluchtnummer hebben, namelijk WY5441 (uitgevoerd door KLM).
Klinkt als zelfde vliegtuig.
Drugs are good mkay?
pi_181736832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:23 schreef Party_P het volgende:
WY5441
Ja, dat is de KLM421, Oman Air verkoopt dat als WY5441. Zelfde vliegtuig en je mag hoogstwaarschijnlijk gewoon blijven zitten.

Zelfde vlucht nummer betekent niet automatisch dat je mag blijven zitten. Ik geloof dat AA64 zowel Miami-JFK is als JFK-Zurich. Daar moet je wel uitstappen en alweer boarden.
2016: MGA UII SAL MAD SXF PAR CMB ALC DME ULN PEK BKK DMK KBV CNX CEI BKK MDL
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_181746480
Op kleine vliegveldjes is 45 minuten peanuts, maar op Frankfurt is de mct 45 minuten. Dat was ook eens maar nooit meer.

De vraag of je mag blijven zitten hangt er een beetje vanaf. Klm421 is sowieso dezelfde kist, maar soms willen ze iedereen eruit, soms niet. Geen pijl op te trekken. Totaal afhankelijk van de maatschappij/vliegveld. Ik heb geen idee hoe ze dat doen met die specifieke vlucht.
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:02:53 #33
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181746676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
Twee tientjes? Minimaal 150 euro op de bestemmingen die ik dit jaar heb aangedaan en dan vlieg je ook nog vanaf dat ellendige Schiphol.

Sommige mensen menen echt als een koning behandeld te moeten worden als ze gaan vliegen, ook al is het nog geen twee uurtjes. Als je twee uurtjes in de trein zit, hoef je toch ook niet ineens allerlei voorzieningen? En dan zijn die twee uurtjes in de trein nog duurder dan een ticket bij Ryanair ook...
Don't let my username fool you...
pi_181746735
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:51 schreef Yreal het volgende:
Op kleine vliegveldjes is 45 minuten peanuts, maar op Frankfurt is de mct 45 minuten. Dat was ook eens maar nooit meer.

De vraag of je mag blijven zitten hangt er een beetje vanaf. Klm421 is sowieso dezelfde kist, maar soms willen ze iedereen eruit, soms niet. Geen pijl op te trekken. Totaal afhankelijk van de maatschappij/vliegveld. Ik heb geen idee hoe ze dat doen met die specifieke vlucht.
Hier mochten ze wel blijven zitten (rond 6:25)
2016: MGA UII SAL MAD SXF PAR CMB ALC DME ULN PEK BKK DMK KBV CNX CEI BKK MDL
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:51:10 #35
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_181748678
Blijven zitten of niet, maakt mij niet veel uit. Zolang koffers er maar uit hoeven en naar ander toestel moeten, dan lijkt 50min mij wel erg weinig.
Drugs are good mkay?
pi_181762185
quote:
ohja maar ik nam wel aan dat die specifieke vlucht wel goed zat hoor. Ze gaan je natuurlijk sowieso niet laten staan.
pi_181832162
Iemand enig idee of er serieus een restrictie zit op boardingpas printen? Geprobeerd heatrow Amsterdam al in Athene te printen, maar dat werkt dus niet.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:46:56 #38
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181837700
Weet iemand hoe luchtvaartmaatschappijen omgaan met drones en hun batterijen? Moeten die mee in het bagageruim of in de handbagage?
pi_181838366
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:46 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hoe luchtvaartmaatschappijen omgaan met drones en hun batterijen? Moeten die mee in het bagageruim of in de handbagage?
Elke maatschappij heeft weer andere regels, volgens mij. Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 11 september 2018 @ 15:38:27 #40
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181838570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Elke maatschappij heeft weer andere regels, volgens mij. Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij.
Toevallig bekend met de regels van Kenya Airways? Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.
pi_181839027
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Toevallig bekend met de regels van Kenya Airways? Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.
Totaal niet bekend mee. Even contact opnemen met ze dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181844720
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:29 schreef Yreal het volgende:
Iemand enig idee of er serieus een restrictie zit op boardingpas printen? Geprobeerd heatrow Amsterdam al in Athene te printen, maar dat werkt dus niet.
Mijn ervaring is dat het uit de machine niet lukt, althans, als het niet in één boeking zit, dan lukt het niet.
Wat in ieder geval bij KLM kan is 2 verschillende tickets aan elkaar koppelen, ik heb regelmatig het segment Kuala Lumpur - Jakarta apart van de andere KLM vlucht Amsterdam - Kuala Lumpur geboekt omdat ik namelijk wel heen naar Jakarta moet maar op de terugweg vanaf Kuala Lumpur en ik echt niet in Jakarta kan opstappen om alles dan in de tussenstop van 1 uur en 15 minuten te regelen in Kuala Lumpur.
Dan lukt het dus wel om de boarding pass te krijgen uit de machine.

Aan een balie een boarding pass krijgen vanaf een andere luchthaven als het niet in één reservering maar wel in één alliantie zit ligt soms aan de skills van de medewerker en soms kan men echt niet in het systeem van de andere maatschappij ook al is het één alliantie. (Gelukkig valt het tegenwoordig wel mee met de overlast die het geeft omdat je met online inchecken een eind komt).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181845285
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het uit de machine niet lukt, althans, als het niet in één boeking zit, dan lukt het niet.
Wat in ieder geval bij KLM kan is 2 verschillende tickets aan elkaar koppelen, ik heb regelmatig het segment Kuala Lumpur - Jakarta apart van de andere KLM vlucht Amsterdam - Kuala Lumpur geboekt omdat ik namelijk wel heen naar Jakarta moet maar op de terugweg vanaf Kuala Lumpur en ik echt niet in Jakarta kan opstappen om alles dan in de tussenstop van 1 uur en 15 minuten te regelen in Kuala Lumpur.
Dan lukt het dus wel om de boarding pass te krijgen uit de machine.

Aan een balie een boarding pass krijgen vanaf een andere luchthaven als het niet in één reservering maar wel in één alliantie zit ligt soms aan de skills van de medewerker en soms kan men echt niet in het systeem van de andere maatschappij ook al is het één alliantie. (Gelukkig valt het tegenwoordig wel mee met de overlast die het geeft omdat je met online inchecken een eind komt).
allereerste keer dat ik op heatrow kom, dus ik heb echt de allerlaatste Embraer terug naar Amsterdam. Van de 2.5 uur misschien drie kwartier nodig gehad.

En herboeken? ho maar.

Maar het viel me heeeeel erg mee om eerlijk te zijn.
pi_181845546
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:45 schreef Party_P het volgende:
Ben nu aan het kijken naar vliegtickets naar Colombo (Sri Lanka) en ik kom (o,a,) de de volgende vlucht tegen:

AMS --> Dammam
11:10 -> 18:25

Dammam --> Muscat
19:15 -> 22:00

Muscat --> Colombo
02:10 --> 07:40

2x overstappen dus, waarvan maar 50min overstap in Dammam, dat is toch niet haalbaar?
Ik zag bij KLM tickets vanuit de VS met een overstap van 30 minuten in de VS, volgens hun klantenservice is dat haalbaar.
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:27:57 #45
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_181845902
Hoi! Ik ben tot kort grondpersoneel geweest op Schiphol bij het kantoor van vermiste/beschadigde bagage van 20 airlines. Dus mochten daar vragen over zijn kun je ze hier aan mij stellen (mij quoten) of dm’men. :D
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_181846134
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:46 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hoe luchtvaartmaatschappijen omgaan met drones en hun batterijen? Moeten die mee in het bagageruim of in de handbagage?
Dji mavic pro / phantom??

Dan de drone zelf en de losse batterijen mee in handbagage. Al je accesoires en de remote en alles kunnen in het bagageruim.

Als je de drone toch in het ruim doet zal die 9/10 keer geweigerd worden.
Rip City
pi_181849437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:38 schreef Sunri5e het volgende:
Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.
Wat is er mis met bellen? Die jeugd van tegenwoordig. :{w
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
  woensdag 12 september 2018 @ 08:09:07 #48
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181852671
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:37 schreef RipCity het volgende:

[..]

Dji mavic pro / phantom??

Dan de drone zelf en de losse batterijen mee in handbagage. Al je accesoires en de remote en alles kunnen in het bagageruim.

Als je de drone toch in het ruim doet zal die 9/10 keer geweigerd worden.
Het is een Mavic Air.
  woensdag 12 september 2018 @ 08:22:09 #49
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_181852772
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 23:32 schreef static het volgende:

[..]

Wat is er mis met bellen? Die jeugd van tegenwoordig. :{w
Bellen :') opa!

Je stuurt KLM toch gewoon een whatsappje
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_181858942
quote:
99s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:22 schreef XL het volgende:

[..]

Bellen :') opa!

Je stuurt KLM toch gewoon een whatsappje
Met een reactietijd van 12 uur was dat niet echt een succes gister
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')