Geen idee, ik heb dit nog nooit zelf geregeld.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Moet je niet nog online inchecken? Met je ticketnummer waarbij je stoelen tegen betaling mag uitzoeken?
Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Poverty vluchten boeken en dan telkens klagen over niet bij elkaar zitten etc. etc.
Dat zijn toch geen vragen over vliegen, maar basiskennis...
Met je ticketnummer moet je nog inchecken: online of op het vliegveld. Doe je het online, dan kan je daarna je boarding pass downloaden en printen of in een app laten zien. Via een eventuele app kan je ook het inchecken doen. Check je in op het vliegveld, dan krijg je daar je boarding pass. Daarmee kan je verder.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:06 schreef dimmak het volgende:
Ik heb 2 vragen eigenlijk waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voordat ik de klantenservice benader.
1. Ik heb een mail waarin staat dat dit het mijn reisdocument is. In de mail staan de elektronische ticketnummers. Ik heb echter geen e-tickets in mijn bijlage staan zoals ik dat normaal gesproken gewend bent. Hoe werkt dit verder? Kan ik door het laten zien van mijn e-mail aan boord?
2. Ik keek in de KLM app of ik misschien al stoelen kon uitzoeken. Nu blijkt dat ik per stoel nog 20 euro p.p. bovenop mijn ticket van 800 p.p. moet betalen. Is dit normaal? En is het noodzakelijk dat ik stoelen uit zoek?
Duidelijk, dus als ik in de KLM app een stoel ga kiezen, zal mijn boardingpass hoogstwaarschijnlijk ook zichtbaar worden?quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Met je ticketnummer moet je nog inchecken: online of op het vliegveld. Doe je het online, dan kan je daarna je boarding pass downloaden en printen of in een app laten zien. Via een eventuele app kan je ook het inchecken doen. Check je in op het vliegveld, dan krijg je daar je boarding pass. Daarmee kan je verder.
Bijbetalen voor stoelkeuze kan zeker, ook als je ticket aan de prijs is. Zoek je geen stoel uit dan krijg je een van de overgebleven stoelen, maar heb je dus geen inspraak in welke stoel dat is.
United had laatst ook stroopwafelsquote:Op dinsdag 4 september 2018 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Poverty vluchten boeken en dan telkens klagen over niet bij elkaar zitten etc. etc.
Dat zijn toch geen vragen over vliegen, maar basiskennis...
Ik moet bij KLM juist betalen om naast elkaar te zitten. Dus geen poverty vlucht. Ik had juist bij KLM geboekt om dit te vermijden, maar moet ik alsnog betalen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
Opzich is het wel klachtwaardig dat er maatschappijen als ryanair en easyjet bestaan. Maar goed alle waar naar zijn geld.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Poverty vluchten boeken en dan telkens klagen over niet bij elkaar zitten etc. etc.
Niet direct waarschijnlijk. Als je vlucht pas over een maand gaat krijg je nog geen boarding pass, dat is pas na het inchecken. Vertrekt je vlucht morgen dan kan het wel direct na elkaar.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Duidelijk, dus als ik in de KLM app een stoel ga kiezen, zal mijn boardingpass hoogstwaarschijnlijk ook zichtbaar worden?
Race to the Bottom genot.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:16 schreef dimmak het volgende:
[..]
[..]
Ik moet bij KLM juist betalen om naast elkaar te zitten. Dus geen poverty vlucht. Ik had juist bij KLM geboekt om dit te vermijden, maar moet ik alsnog betalen.
Ok, nou ik heb stoelen uitgezocht en vastgelegd, dus dan wacht ik het wel af. Bedankt voor je hulp.quote:Op dinsdag 4 september 2018 12:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Niet direct waarschijnlijk. Als je vlucht pas over een maand gaat krijg je nog geen boarding pass, dat is pas na het inchecken. Vertrekt je vlucht morgen dan kan het wel direct na elkaar.
Lekker danquote:Op dinsdag 4 september 2018 13:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Race to the Bottom genot.
Bij british airways betaal je zelfs voor je stoel keuze als je duizenden pond neerlegt voor business als je geen status hebt.
Afgelopen november was ik wel teleurgesteld toen ik bij BA op mijn vlucht naar Londen geen gratis drankje kreeg . Wist niet dat ze die eruit hadden gegooidquote:Op dinsdag 4 september 2018 13:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Race to the Bottom genot.
Bij british airways betaal je zelfs voor je stoel keuze als je duizenden pond neerlegt voor business als je geen status hebt.
Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boekenquote:Op dinsdag 4 september 2018 13:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Race to the Bottom genot.
Bij british airways betaal je zelfs voor je stoel keuze als je duizenden pond neerlegt voor business als je geen status hebt.
Over het algemeen lukt dat met KLM wel ja.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:36 schreef Yreal het volgende:
Bij klm is het bij de checkin kosteloos om normale stoelen te kiezen. Als je er gewoon op het moment bij bent dat ie opent heb je plek naast elkaar.
BA gaat het ondanks deze maatregelen niet redden, men is van premium carrier aan het proberen een low cost carrier te worden met net niet low cost prijzen, maar wel een low cost indeling en service. Ik snap dat dit het beleid is van de holding, maar verstandig lijkt he tme niet.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:59 schreef XL het volgende:
[..]
Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boeken
Guilty!quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:59 schreef XL het volgende:
[..]
Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boeken
Zoals welke?quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:59 schreef XL het volgende:
[..]
Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boeken
De meerwaarde van BA zit hem natuurlijk nog altijd in de vliegvelden (binnen de M25 scheelt me gewoon een hoop tijd) en vliegtijden, hoewel easyjet redelijk aan de weg timmert op LGW.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
BA gaat het ondanks deze maatregelen niet redden, men is van premium carrier aan het proberen een low cost carrier te worden met net niet low cost prijzen, maar wel een low cost indeling en service. Ik snap dat dit het beleid is van de holding, maar verstandig lijkt he tme niet.
Het no service concept voor reguliere prijs overkomt een nietsvermoedende passagier één keer, maar de volgende keer niet.
BA is vaak wel de goedkoopste tegenover de andere 'reguliere' lijndienstmaatschappijen, maar de kans dat ik vrijwillig in een toestel van Iberia/BA/Vueling stap is nihil.... BA heeft geen toegevoegde waarde ten opzichte van een Easyjet, Ryanair of Wizz Air....
Concorde is voor first class, dat is bij BA vergelijkbaar met een goede business class. De lounge zal ongetwijfeld goed zijn. De normale first lounge is dat iig al.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:12 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
De meerwaarde van BA zit hem natuurlijk nog altijd in de vliegvelden (binnen de M25 scheelt me gewoon een hoop tijd) en vliegtijden, hoewel easyjet redelijk aan de weg timmert op LGW.
Plus concorde room.
Concorde pass, dus altijd met oneworld.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:20 schreef XL het volgende:
Concorde is voor first class, dat is bij BA vergelijkbaar met een goede business class. De lounge zal ongetwijfeld goed zijn. De normale first lounge is dat iig al.
De goedkope vluchten van BA naar LGW kosten ook niet heel veel meer dan bij easyJet. Maar ja, je krijgt dan niet meer service... alleen wat punten. Als je een keer per jaar een tripje naar Londen doet heb je niet heel veel reden om met BA te gaan, tenzij je heel graag op LHR of City wil vliegenquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
BA heeft geen toegevoegde waarde ten opzichte van een Easyjet, Ryanair of Wizz Air....
Ik kan geen prijzen vinden van LHR naar SIN met Air New Zealand.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:20 schreef XL het volgende:
[..]
Concorde is voor first class, dat is bij BA vergelijkbaar met een goede business class. De lounge zal ongetwijfeld goed zijn. De normale first lounge is dat iig al.
Air New Zealand is in premium economy beter dan BA in business. Kleinere cabine, betere stoelen, betere service. Vliegen die nog van LHR naar SIN?
Ah, bij BA kun je het verdienen met punten. Ik heb mijn status elders in de alliance. Dan zal die lounge ook wel overlopen zijn. Wel een gepaste oplossing, als compensatie voor de beroerde on board experience iets duurdere champagne in de lounge.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:22 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Concorde pass, dus altijd met oneworld.
De tickets zijn sowieso duurder dan dat en het is niet lie flat bij Air New Zealand.quote:Op woensdag 5 september 2018 08:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik kan geen prijzen vinden van LHR naar SIN met Air New Zealand.
Lie flat stoel is voor mij dé reden om voor Business te kiezen. De rest is dan minder van belang wat mij betreft.
En dan boek ik eigenlijk ook alleen nog de acties/aanbiedingen (vorig jaar voor ¤950 naar de VS geweest).
Normaal tarief momenteel met BA:
AMS-BKK: ¤1440
AMS-HKG: ¤1863
Das natuurlijk een puntje, voor een frequente reiziger kan het frequent flyer programma handig zijn, zo doe ik dat met Skyteam, en eerlijk is eerlijk die loungetoegang en gratis stoelkeuze is handig, maar voor de eenmalige reiziger die BA kiest om de naam en dan bedrogen uit komt zal niet zo snel nog een keer boeken, met als gevolg dat BA om de toestellen vol te krijgen de prijssetting echt lager moet zetten met als gevolg dat de strategie niet goed werkt in mijn ogen...quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De goedkope vluchten van BA naar LGW kosten ook niet heel veel meer dan bij easyJet. Maar ja, je krijgt dan niet meer service... alleen wat punten. Als je een keer per jaar een tripje naar Londen doet heb je niet heel veel reden om met BA te gaan, tenzij je heel graag op LHR of City wil vliegen
Is dat niet de "directe" vlucht van Amsterdam naar Muscat - KL421? Die heeft een stop in Dammam. In sommige zulke gevallen mag je gewoon blijven zitten. Ik weet echter niet of dat hier het geval is.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:45 schreef Party_P het volgende:
Ben nu aan het kijken naar vliegtickets naar Colombo (Sri Lanka) en ik kom (o,a,) de de volgende vlucht tegen:
AMS --> Dammam
11:10 -> 18:25
Dammam --> Muscat
19:15 -> 22:00
Muscat --> Colombo
02:10 --> 07:40
2x overstappen dus, waarvan maar 50min overstap in Dammam, dat is toch niet haalbaar?
Ik zie dat de vluchten van AMS-->DMM en DMM-->MCT beiden hetzelfde vluchtnummer hebben, namelijk WY5441 (uitgevoerd door KLM).quote:Op donderdag 6 september 2018 20:15 schreef miro86 het volgende:
[..]
Is dat niet de "directe" vlucht van Amsterdam naar Muscat - KL421? Die heeft een stop in Dammam. In sommige zulke gevallen mag je gewoon blijven zitten. Ik weet echter niet of dat hier het geval is.
EDIT: Zo te lezen hoef je inderdaad niet uit te stappen in Dammam bij KL421. Heb onlangs in 45 minuten moeten overstappen op Pleso (Zagreb) - dat ging makkelijk maar erg groot is het daar niet.
Ja, dat is de KLM421, Oman Air verkoopt dat als WY5441. Zelfde vliegtuig en je mag hoogstwaarschijnlijk gewoon blijven zitten.quote:
Twee tientjes? Minimaal 150 euro op de bestemmingen die ik dit jaar heb aangedaan en dan vlieg je ook nog vanaf dat ellendige Schiphol.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
Hier mochten ze wel blijven zitten (rond 6:25)quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:51 schreef Yreal het volgende:
Op kleine vliegveldjes is 45 minuten peanuts, maar op Frankfurt is de mct 45 minuten. Dat was ook eens maar nooit meer.
De vraag of je mag blijven zitten hangt er een beetje vanaf. Klm421 is sowieso dezelfde kist, maar soms willen ze iedereen eruit, soms niet. Geen pijl op te trekken. Totaal afhankelijk van de maatschappij/vliegveld. Ik heb geen idee hoe ze dat doen met die specifieke vlucht.
ohja maar ik nam wel aan dat die specifieke vlucht wel goed zat hoor. Ze gaan je natuurlijk sowieso niet laten staan.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:05 schreef miro86 het volgende:
[..]
Hier mochten ze wel blijven zitten (rond 6:25)
Elke maatschappij heeft weer andere regels, volgens mij. Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij.quote:Op dinsdag 11 september 2018 14:46 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hoe luchtvaartmaatschappijen omgaan met drones en hun batterijen? Moeten die mee in het bagageruim of in de handbagage?
Toevallig bekend met de regels van Kenya Airways? Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Elke maatschappij heeft weer andere regels, volgens mij. Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij.
Totaal niet bekend mee. Even contact opnemen met ze dus.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Toevallig bekend met de regels van Kenya Airways? Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.
Mijn ervaring is dat het uit de machine niet lukt, althans, als het niet in één boeking zit, dan lukt het niet.quote:Op dinsdag 11 september 2018 07:29 schreef Yreal het volgende:
Iemand enig idee of er serieus een restrictie zit op boardingpas printen? Geprobeerd heatrow Amsterdam al in Athene te printen, maar dat werkt dus niet.
allereerste keer dat ik op heatrow kom, dus ik heb echt de allerlaatste Embraer terug naar Amsterdam. Van de 2.5 uur misschien drie kwartier nodig gehad.quote:Op dinsdag 11 september 2018 20:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het uit de machine niet lukt, althans, als het niet in één boeking zit, dan lukt het niet.
Wat in ieder geval bij KLM kan is 2 verschillende tickets aan elkaar koppelen, ik heb regelmatig het segment Kuala Lumpur - Jakarta apart van de andere KLM vlucht Amsterdam - Kuala Lumpur geboekt omdat ik namelijk wel heen naar Jakarta moet maar op de terugweg vanaf Kuala Lumpur en ik echt niet in Jakarta kan opstappen om alles dan in de tussenstop van 1 uur en 15 minuten te regelen in Kuala Lumpur.
Dan lukt het dus wel om de boarding pass te krijgen uit de machine.
Aan een balie een boarding pass krijgen vanaf een andere luchthaven als het niet in één reservering maar wel in één alliantie zit ligt soms aan de skills van de medewerker en soms kan men echt niet in het systeem van de andere maatschappij ook al is het één alliantie. (Gelukkig valt het tegenwoordig wel mee met de overlast die het geeft omdat je met online inchecken een eind komt).
Ik zag bij KLM tickets vanuit de VS met een overstap van 30 minuten in de VS, volgens hun klantenservice is dat haalbaar.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:45 schreef Party_P het volgende:
Ben nu aan het kijken naar vliegtickets naar Colombo (Sri Lanka) en ik kom (o,a,) de de volgende vlucht tegen:
AMS --> Dammam
11:10 -> 18:25
Dammam --> Muscat
19:15 -> 22:00
Muscat --> Colombo
02:10 --> 07:40
2x overstappen dus, waarvan maar 50min overstap in Dammam, dat is toch niet haalbaar?
Dji mavic pro / phantom??quote:Op dinsdag 11 september 2018 14:46 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hoe luchtvaartmaatschappijen omgaan met drones en hun batterijen? Moeten die mee in het bagageruim of in de handbagage?
Wat is er mis met bellen? Die jeugd van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:38 schreef Sunri5e het volgende:
Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.
Het is een Mavic Air.quote:Op dinsdag 11 september 2018 21:37 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dji mavic pro / phantom??
Dan de drone zelf en de losse batterijen mee in handbagage. Al je accesoires en de remote en alles kunnen in het bagageruim.
Als je de drone toch in het ruim doet zal die 9/10 keer geweigerd worden.
Bellen opa!quote:Op dinsdag 11 september 2018 23:32 schreef static het volgende:
[..]
Wat is er mis met bellen? Die jeugd van tegenwoordig.
Met een reactietijd van 12 uur was dat niet echt een succes gisterquote:Op woensdag 12 september 2018 08:22 schreef XL het volgende:
[..]
Bellen opa!
Je stuurt KLM toch gewoon een whatsappje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |