abonnement Unibet Coolblue
pi_181669232
quote:
Advocaat Lili en Howick: ‘We kunnen uitzetting niet voorkomen’

De in Nederland opgegroeide Armeense kinderen Lili (12) en Howick (13) zijn “heel erg verdrietig en boos” nu hun uitzetting onafwendbaar lijkt, zo zeiden ze woensdag in het NOS Jeugdjournaal. In dezelfde uitzending liet de advocaat van de kinderen, Flip Schüller, weten dat hij niets meer voor de kinderen kan doen.

“Ik heb sinds vrijdag goed uitgezocht of er nog mogelijkheden zijn om bij een nog hogere, internationale rechter door te gaan. En helaas kan dat niet. We kunnen de uitzetting niet voorkomen”, zei de advocaat. Afgelopen vrijdag oordeelde de Raad van State dat de beide kinderen terug moeten naar hun geboorteland, waar hun moeder vorig jaar al naar is uitgezet. Uiterlijk 8 september moeten ze terug.

Dit is een angstaanjagende periode”, aldus Howick. “Hoe moeten we daar leven, we hebben daar niks. We spreken de taal niet, we hebben er geen familie en vrienden. We kunnen er niet wonen.” “Het is gemeen en niet eerlijk. Daar denk je de hele dag aan”, aldus Lili. Als de twee worden uitgezet, komen ze waarschijnlijk terecht in een weeshuis. Hun moeder is te kleinbehuisd om de twee op te vangen, vertelde Howick.

De enige die de uitzetting nog kan voorkomen is staatssecretaris Mark Harbers van Immigratie, maar hij zei woensdag dat “het niet voor de hand ligt dat we tot een ander oordeel komen”. Een onmenselijk oordeel, vindt Howick. “We hopen dat hij een beetje menselijk wordt en ons toch kan helpen.”

Ook Defence for Children heeft die hoop nog niet opgegeven, zegt een woordvoerster. Volgens haar toont deze zaak aan dat de politiek er werk van moet maken om kinderrechten een voorname rol te laten spelen in migratiewetgeving.
Uitzetting is blijkbaar niet te voorkomen en biedt de gang naar een internationaal gerechtshof zoals het EHRM geen mogelijkheid. Ik vind het verontrustend dat ondanks de maatregelen de asielprocedures te versnellen sinds 2010 het nog steeds mogelijk blijkt meer dan 10 jaar door te kunnen procederen vanwege beroepsmogelijkheden etc.
pi_181669260
Het zou gewoon geen 10 jaar moeten duren.
pi_181669335
Dubbel topic
pi_181669354
Triest voor de kinderen. De moeder heeft blijkbaar wel echt op allerlei toegestane en niet toegestane manieren de boel geprobeerd te vertragen.

We moeten inderdaad.echt af van die lange procedures. Je kan nog beter een paar mensen onterecht toelaten of afwijzen dan op deze manier met mensen omgaan.

Binnen twee jaar na aanmelding moet iemand weten of ze wel of niet kunnen blijven. Een eerste beoordeling moet in een half jaar zijn gedaan. En beroep.moet alleen worden toegestaan als er daadwerkelijk nieuwe extra informatie is die eerder niet verkrijgbaar was.

En pogingen tot misbruik van de regels zou tot directe afwijzing moeten leiden.

Helaas, diegenen die nu zo klagen over deze kinderen steunen ook keer op keer al die beroepsprocedures etc.

Er wordt over de rug van de kinderen politiek bedreven. Kwalijk. want hierdoor kan de minister nu ook geen gratie verlenen. Precedent na precedent (Mauro etc)
Whatever...
pi_181669355
Ik heb dit niet gevolgd, maar hoezo kan iemand zomaar van de één op de andere dag niet meer welkom zijn in Nederland? Dan moet je het toch wel heel bont hebben gemaakt.
Bonter dan Jos Brech in ieder geval, die juist met alle geweld terug moet komen.
pindazakje
pi_181669376
Zijn ze al opgepakt en uitgezet?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181669405
Ondergedoken
  maandag 3 september 2018 @ 19:56:08 #8
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181669450
De moeder is bijna een jaar geleden uitgezet. De kinderen hebben een jaar de dans weten te ontspringen.

Zouden ze in de tussentijd al voorbereidingen hebben getroffen door bijv. de Armeense taal te leren? Of zullen die er nog steeds vanuit gaan dat ze alsnog mogen blijven ?
pi_181669508
Er is al een 3e draad geopend, zou deze dicht kunnen.

zie: NWS / Armeense kinderen Lili(12) en Howick(13) mogen worden uitgezet #3
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181669530
Vind het eigenlijk wel apart dat ze als hyena's op deze kinderen duiken maar dat het gros van de illegalen kan gaan en staan waar ze maar willen.
pi_181669570
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Vind het eigenlijk wel apart dat ze als hyena's op deze kinderen duiken maar dat het gros van de illegalen kan gaan en staan waar ze maar willen.
Waarschijnlijk omdat deze illegalen wel Nederland spreken en ons verstaan
pi_181669626
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:58 schreef Digi2 het volgende:
Er is al een 3e draad geopend, zou deze dicht kunnen.

zie: NWS / Armeense kinderen Lili(12) en Howick(13) mogen worden uitgezet #3
Ik weet niet hoe ik het weer dicht kan doen. Ik zag niet dat er al een geopend was
pi_181669656
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:05 schreef woxxel het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ik het weer dicht kan doen. Ik zag niet dat er al een geopend was
Dat zal een Mod moeten doen die daar rechten toe heeft.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181674701
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:56 schreef Kamelenteen het volgende:
Zouden ze in de tussentijd al voorbereidingen hebben getroffen door bijv. de Armeense taal te leren?
Wie zegt dat ze die uberhaupt al niet spreken? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 3 september 2018 @ 23:22:42 #15
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181674759
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:20 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze die uberhaupt al niet spreken? :?
Geen idee. Dacht dat het verhaal was dat dat niet het geval was. Maar in ieder geval, ze zouden verleden jaar al uitgezet zijn geworden, maar hebben dat een jaar weten te rekken tot nu. In dat jaar hadden ze zich voor kunnen bereiden op dr vertrek naar Armenie dus het argument ' we spreken de taal niet' is zeker nu geen argument meer.
pi_181674832
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:22 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Geen idee. Dacht dat het verhaal was dat dat niet het geval was.
Ja, dat is inderdaad het geval. Maar waarom zouden wij dat geloven?
quote:
Maar in ieder geval, ze zouden verleden jaar al uitgezet zijn geworden, maar hebben dat een jaar weten te rekken tot nu. In dat jaar hadden ze zich voor kunnen bereiden op dr vertrek naar Armenie dus het argument ' we spreken de taal niet' is zeker nu geen argument meer.
Tja, de vraag is dus in hoeverre dat klopt en dat in de eerste plaats een goed argument zou zijn. 1 jaar meer of minder maakt daar mijns insziens niet heel erg veel verschil op.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 3 september 2018 @ 23:31:43 #17
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181674964
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:25 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad het geval. Maar waarom zouden wij dat geloven?

Dat doen we dan ook niet, want moeders was niet vies van een leugentje :)

quote:
Tja, de vraag is dus in hoeverre dat klopt en dat in de eerste plaats een goed argument zou zijn. 1 jaar meer of minder maakt daar mijns insziens niet heel erg veel verschil op.
Zeker wel. Ze zouden defenitief worden uitgezet, mochten of eigenlijk: konden desondanks nog een jaar blijven. Daarmee hadden ze de taal moeten/kunnen leren, om in ieder geval een stukje voorbereid te zijn.

Maakt verder ook neit zoveel uit; ze spreken echt wel wat Armeens, want de eerste jaren zullen ze met moeders gewoon Armeens hebben gesproken.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 september 2018 @ 23:47:09 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181675270
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')