En toen was Indië gewoon Nederlands, dus niks buitenlander.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:03 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze beiden half indisch waren maar dat is ten dele waar. Wilders is maar een kwart indish en Thiery één-achtste
Voorbeelden ten over van veranderingen door "Nieuwe Nederlanders" die niet ten gunste van de Nederlandse cultuur zijn (geen verrijking maar afbraak).quote:Op donderdag 6 september 2018 23:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welja... het zijn Nederlanders die de Nederlandse cultuur maken en die zijn niet van plan hun cultuur kapot te maken. Niet- nederlanders kunnen de Nederlandse cultuur niet kapot maken, Je maakt hen tot zondebok van een 'kapot' die er niet is...
Klopt, dankzij de tolerantie van de Nederlanders kunnen nu islamitische haatpaleizen dood en verderf spreken over homo's en ongelovigen. Over misbruik van vrijheden gesproken.quote:Op vrijdag 7 september 2018 06:54 schreef Lunatiek het volgende:
Daar ligt ook het mislukte integreren: niet doorhebben hoe die tolerantie en het polderen werken (of het in theorie wel weten maar het in praktijk uitbuiten voor eigen gewin).
Als dat nou werkelijk gebeurt, doe dan gewoon aangifte.quote:Op vrijdag 7 september 2018 07:57 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Klopt, dankzij de tolerantie van de Nederlanders kunnen nu islamitische haatpaleizen dood en verderf spreken over homo's en ongelovigen. Over misbruik van vrijheden gesproken.
Politiek correcte users hier vinden dat dat moet kunnen want als ik zeg dat dergelijke lui moeten oprotten uit Nederland dan ben ik een racist.
Wie zijn hier nou een voorstander van vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 7 september 2018 07:57 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Klopt, dankzij de tolerantie van de Nederlanders kunnen nu islamitische haatpaleizen dood en verderf spreken over homo's en ongelovigen. Over misbruik van vrijheden gesproken.
Politiek correcte users hier vinden dat dat moet kunnen want als ik zeg dat dergelijke lui moeten oprotten uit Nederland dan ben ik een racist.
Waarom maak je dan wel bezwaar dat ik pleit voor het met pek en veren uitzetten van deze lui?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wie zijn hier nou een voorstander van vrijheid van meningsuiting.
Verder heb ik nog geen pc users kunnen betrappen dat ze haat richting homo’s en ongelovigen oké vinden.
Nouja, je kan Wilders verwijten dat hij getrouwd is met een Oost Europese regeringsfunctionaris en daar geen mogelijk loyaliteitsconflict zietquote:Op vrijdag 7 september 2018 06:46 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En toen was Indië gewoon Nederlands, dus niks buitenlander.
Je kunt hun hooguit verwijten niet 100% blank te zijn.
Ik heb er anders totaal geen moeite mee als die haatimams worden weggebonjourd.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:43 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Waarom maak je dan wel bezwaar dat ik pleit voor het met pek en veren uitzetten van deze lui?
Kom niet aan met het argument van 'dat staat de wet niet toe' want wetten zijn er om gemaakt te worden of te worden aangepast. Door de volksvertegenwoordiging. Wetten zijn geen constante natuurwetten maar veranderlijke door mensen gemaakte rechtsregels.
Kortom, alle niet-Nederlandse klootzakken die onze normen en waarden niet accepteren het land uitzetten. Dat zal de druk op de discussie over "het nut van nieuwe Nederlanders' doen wegnemen.
Als je de wet moet aanpassen om daarmee het principe van gelijke behandeling in de prullenbak te gooien ben je sowieso verkeerd bezig.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:43 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Waarom maak je dan wel bezwaar dat ik pleit voor het met pek en veren uitzetten van deze lui?
Kom niet aan met het argument van 'dat staat de wet niet toe' want wetten zijn er om gemaakt te worden of te worden aangepast. Door de volksvertegenwoordiging. Wetten zijn geen constante natuurwetten maar veranderlijke door mensen gemaakte rechtsregels.
Kortom, alle niet-Nederlandse klootzakken die onze normen en waarden niet accepteren het land uitzetten. Dat zal de druk op de discussie over "het nut van nieuwe Nederlanders' doen wegnemen.
Finally we agree to agree.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik heb er anders totaal geen moeite mee als die haatimams worden weggebonjourd.
Finally we agree to disagree ... as usual.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je de wet moet aanpassen om daarmee het principe van gelijke behandeling in de prullenbak te gooien ben je sowieso verkeerd bezig.
En zoals gezegd: als ze wetten overtreden, doe aangifte. Of mensen in jouw perceptie wel of niet "Nederlands" zijn is verder compleet oninteressant.
Als dat het einde van je pleidooi is dan is het wat mij betreft maar goed dat jij niks te zeggen hebt.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:35 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Finally we agree to disagree ... as usual.
Laten we dat principe is toepassen dan: Geen dienstplicht of vervangende heffing voor mensen met een Nederlandse nationaliteit. Geen rechten tegenover een vreemde staat, geen strafbepalingen die in Nederland van toepassing zijn op een deel van de Nederlanders, kortom, geen dubbele nationaliteit.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je de wet moet aanpassen om daarmee het principe van gelijke behandeling in de prullenbak te gooien ben je sowieso verkeerd bezig.
Met een kleurtje blijf je altijd buitenlands, zeker wanneer je zwart bent. Dit heeft met uiterlijke oenmerken te maken en die gaan nooit weg. Wanneer blanken beweren dat je als zwarte niet meer buitenlands bent omdat je een Nlse nationaliteit hebt, dat noemen ze virtue-signaling. Want wie houd je voor de gek.quote:Op vrijdag 7 september 2018 06:46 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En toen was Indië gewoon Nederlands, dus niks buitenlander.
Je kunt hun hooguit verwijten niet 100% blank te zijn.
Niet alle zwarten zijn buitenlanders.
Op straat misschien, niet in de statistieken.quote:Op vrijdag 7 september 2018 12:15 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Met een kleurtje blijf je altijd buitenlands, zeker wanneer je zwart bent. Dit heeft met uiterlijke oenmerken te maken en die gaan nooit weg. Wanneer blanken beweren dat je als zwarte niet meer buitenlands bent omdat je een Nlse nationaliteit hebt, dat noemen ze virtue-signaling. Want wie houd je voor de gek.
Waarom zou een dubbele nationaliteit strijdig zijn met het principe van gelijke behandeling?quote:Op vrijdag 7 september 2018 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Laten we dat principe is toepassen dan: Geen dienstplicht of vervangende heffing voor mensen met een Nederlandse nationaliteit. Geen rechten tegenover een vreemde staat, geen strafbepalingen die in Nederland van toepassing zijn op een deel van de Nederlanders, kortom, geen dubbele nationaliteit.
Omdat het Nederlanders in een ongelijke rechtspositie zet.quote:Op vrijdag 7 september 2018 12:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarom zou een dubbele nationaliteit strijdig zijn met het principe van gelijke behandeling?
Nee hoor.quote:Op vrijdag 7 september 2018 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat het Nederlanders in een ongelijke rechtspositie zet.
Nee, de rechtspositie in Nederland is anders. Dat weet je zelf ook wel.quote:Op vrijdag 7 september 2018 12:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee hoor.
Maar misschien denk jij dat "gelijke behandeling" ook de rechtspositie in andere landen omvat. In dat geval is dat gewoon onjuist.
Vertel.quote:Op vrijdag 7 september 2018 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, de rechtspositie in Nederland is anders. Dat weet je zelf ook wel.
Als je hier in Nederlands als Nederlander uit Turkse ouders geboren wordt dan moet je op een gegeven moment kiezen tussen een paar duizend euro aftikken of in militaire dienst gaan. Nederlandse jongens van Turkse afkomst kunnen dat geld of die tijd niet in hun eigen toekomst steken en worden zo dus op achterstand gezet tov Nederlanders zonder Turkse afkomst.quote:
Zover ik kan zien gaat dit over van alles en nog wat, *behalve* de rechtspositie in Nederland.quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je hier in Nederlands als Nederlander uit Turkse ouders geboren wordt dan moet je op een gegeven moment kiezen tussen een paar duizend euro aftikken of in militaire dienst gaan. Nederlandse jongens van Turkse afkomst kunnen dat geld of die tijd niet in hun eigen toekomst steken en worden zo dus op achterstand gezet tov Nederlanders zonder Turkse afkomst.
Ook geniet zo'n Turkse jongen niet de Nederlandse vrijheid van meningsuiting, het Turkse strafrecht is namelijk ook van toepassing op Turken in het buitenland waar het gaat om delicten als belediging van Ataturk en/of de Turkse staat. Sterker nog, die uitspraken worden zwaarder bestraft wanneer in het buitenland begaan.
Die rechtspositie is heel concreet, het gaat over rechten en plichten die in Nederland gelden voor Nederlanders.quote:Op vrijdag 7 september 2018 13:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zover ik kan zien gaat dit over van alles en nog wat, *behalve* de rechtspositie in Nederland.
Nederland laat toe dat die via het nationaliteitsrecht in Nederland van toepassing is, en is daarmee medeplichting.quote:De Nederlandse staat heeft geen drol te zeggen over Turkse wetgeving. Ik mag hopen dat dat je niet verbaast.
Jij houdt hier een betoog voor ongelijke behandeling, eerst doe je alsof die niet bestaat, en als die dan toch 'blijkt' te bestaan doe je alsof dat niet uitmaakt omdat de Nederlandse staat daar alleen maar zijn medewerking aan verleent.quote:Overigens zie ik ook niet waar je nou heen wilt met je betoog voor ongelijke behandeling. Dat Turkije dat doet maakt het nog niet OK om dat hier ook te gaan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |