Waarom niet ?quote:Op maandag 3 september 2018 01:34 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien heb ik het mis, maar ik heb de indruk dat je denkt dat er een greepspoor (techniek 2017) van Jos B. is aangetroffen, dat is niet het geval.
Ik denk dat die er niet is.quote:Op maandag 3 september 2018 01:11 schreef Vallon het volgende:
Nogmaals, we speculeren er hier vrolijk op los. Ik nodig je uit om jouw visie dan maar te geven op grond waarvan Jos B serieus anders verhoord kan worden. Wanneer je het hebt over alleen DNA sporen - die mobiel - gaat de hele zaak sws mank.
Wanneer dat zo zou zijn... wat - ik geef toe - niet uit te sluiten is, verdient het OM een zeperd en mag het hele zooitje met onmiddellijk ontslag en de eigen bak in vanwege manipulatie.quote:Op maandag 3 september 2018 01:48 schreef Za het volgende:
De zaak ging verjaren, door dit pad in te slaan gebeurt dat niet, ook niet wanneer de uiteindelijke verdachte iemand anders dan Jos B blijkt.
Omdat een dergelijk spoor na 3 maanden in minder dan de helft van de gevallen nog maar te detecteren valt, na 20 jaar kun je er dan niets meer van verwachten.quote:
Dat is niet wat ik begrijp uit de NFI documenten en redenatie. Ik ga er vanuit dat de sporen fatsoenlijk zijn opgeborgen. Juist door die nieuwe (opdamp) technieken, kunnen ze de plaats van ingetrokken DNA in/op stoffen zichtbaar maken.quote:Op maandag 3 september 2018 01:56 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat een dergelijk spoor na 3 maanden in minder dan de helft van de gevallen nog maar te detecteren valt, na 20 jaar kun je er dan niets meer van verwachten.
Waarom ga je daar steeds vanuit?quote:Op maandag 3 september 2018 01:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
NB: Er even vanuit gaande dat er geen ander dader (als ondersteunend) bewijs is dan alleen "DNA". Ik kan mij niet voorstellen dat een verdachte (uit zich)zelf aanvullende bewijzen gaat aandragen.
Snap ik ook niet.quote:Op maandag 3 september 2018 06:01 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Waarom ga je daar steeds vanuit?
Hier is zeker wat voor te zeggen. Hoeven de mensen die zich druk maken om privacy niet aan mee te doen, maar je krijgt hopelijk wel een redelijk dekkende verwantschapsdatabank.quote:Op maandag 3 september 2018 08:14 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens mij zijn er veel gepensioneerde rechercheurs, die nu uit verveling cryptogrammen op zitten te lossen om hun verstand scherp te houden, die graag mee willen denken over de onopgeloste zaken. Het is een gemiste kans om dit te laten liggen.
Ik wil er ook voor pleiten een nationale dna-bank op te richten waar men op vrijwillige basis zijn of haar dna af kan staan. Niet dat ik trots zou zijn een misdadiger als bloedverwant te hebben, maar wel heel blij als mijn deelname een deel van de oplossing van een misdrijf blijkt te zijn!
Marianne B.Janssen, Bussum
https://www.telegraaf.nl/(...)zelen-aan-cold-cases
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Geen idee wie Marianne Janssen is maar de aanname dat gepensioneerde rechercheurs eigenlijk liever nog aan het werk zouden zijn vind ik nogal zeer vreemd.quote:Op maandag 3 september 2018 08:14 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens mij zijn er veel gepensioneerde rechercheurs, die nu uit verveling cryptogrammen op zitten te lossen om hun verstand scherp te houden, die graag mee willen denken over de onopgeloste zaken. Het is een gemiste kans om dit te laten liggen.
Ik wil er ook voor pleiten een nationale dna-bank op te richten waar men op vrijwillige basis zijn of haar dna af kan staan. Niet dat ik trots zou zijn een misdadiger als bloedverwant te hebben, maar wel heel blij als mijn deelname een deel van de oplossing van een misdrijf blijkt te zijn!
Marianne B.Janssen, Bussum
https://www.telegraaf.nl/(...)zelen-aan-cold-cases
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ja dat bedoel ik een advocaat in Nederlandquote:Op maandag 3 september 2018 00:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is er dan al een beschuldiging?
Of bedoel je voorlopig raadsheer, voor deze?
Je wandelt z'n cel in, forceert hem, stopt een wattenstaafje in z'n wang en klaar?quote:
Je bent niet bekend met de cold-case teams?quote:Op maandag 3 september 2018 10:33 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Geen idee wie Marianne Janssen is maar de aanname dat gepensioneerde rechercheurs eigenlijk liever nog aan het werk zouden zijn vind ik nogal zeer vreemd.
Dat hoeft niet eens, een kop te drinken geven daar hangt zijn dna dan aan, aan die kop of beker, rechtmatig verkregen, nee ik denk het niet?quote:Op maandag 3 september 2018 10:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je wandelt z'n cel in, forceert hem, stopt een wattenstaafje in z'n wang en klaar?
Of je boeit hem aan een stoel, steekt een spuit in z'n poot en trekt er wat bloed uit?
Bij een kop thee drinken wellicht niet want dat impliceert dat je de verdachte niet op de hoogte stelt van de dna afname maar waarom zou je dat doen als je hem gewoon kunt dwingen?quote:Op maandag 3 september 2018 10:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eens, een kop te drinken geven daar hangt zijn dna dan aan, aan die kop of beker, rechtmatig verkregen, nee ik denk het niet?
Ik heb de overheid mijn dna al eens gestuurd, had de postzegel zelf gelikt!quote:Op maandag 3 september 2018 10:52 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Bij een kop thee drinken wellicht niet want dat impliceert dat je de verdachte niet op de hoogte stelt van de dna afname maar waarom zou je dat doen als je hem gewoon kunt dwingen?
Volgens mij kijk je teveel Amerikaanse films.
quote:Op maandag 3 september 2018 10:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb de overheid mijn dna al eens gestuurd, had de postzegel zelf gelikt!
Ja joh, nog even en dat wordt je excuus om niet mee te doen aan het verwantschapsonderzoek.quote:Op maandag 3 september 2018 10:56 schreef john2406 het volgende:
En tijdens het onderzoek, van vele mensen dna onderzoeken, waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Dat bureau was door dit onderzoek al door hun budget heen voor het hele jaar las ik eens ergens.
Als jij verdachte bent dan kan de politie gewoon dna van je afnemen. Of je het daar nou wel of niet mee eens bent doet niet ter zake.quote:Op maandag 3 september 2018 10:54 schreef john2406 het volgende:
Als ik niet tijdens het onderzoek van begin tot het einde erbij ben, verkrijgt men van mij niks
Ben jij al geweest Leandra, heb jij al dna afgestaan?quote:Op maandag 3 september 2018 10:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja joh, nog even en dat wordt je excuus om niet mee te doen aan het verwantschapsonderzoek.
Asociaal kutvolk die weigeraars, en dan hier ook nog een beetje allerlei bagger gaan zitten posten omdat weigeren goed te praten, hou toch op man.
Als je in een onderzoek als dit weigert ben je gewoon een asociaal stuk stront. Doe het er maar mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |