abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181624362
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik heb de anekdote vast al vaker gemeld, maar ik zat in de auto op weg naar een familieweekend. Ik kon mee naar de wedstrijd, maar ik geloofde er totaal niet in dus geen moeite gedaan om de familie af te wimpelen.

Bij de laatste goal van PSV heb ik van binnenuit een deuk in het dak van mijn leasewagen geslagen. Dat moest ik wel even uitleggen toen ik hem inleverde.
Eerste keer dat ik m lees. Lexus?
Land of the free. Home of the brave.
pi_181624708
Dejann de undercover Ajacied is weer lekker aan het stoken zo te zien ;(

18:00 ,Bologna vs Inter
Op ziggo voetbal.
pi_181624910
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:47 schreef PSVCL het volgende:

Op ziggo voetbal.
Icardi geblesseerd.
Ik hoop niet dat boswachter online is.
pi_181624971
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:55 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Icardi geblesseerd.
Klopt ,Vrsalljko ook
pi_181624976
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:55 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Icardi geblesseerd.
Heeft Boswachter iets tegen Feyenoord denk je?
pi_181625116
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:58 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Heeft Boswachter iets tegen Feyenoord denk je?
Dat sluit ik niet uit.
pi_181625204
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:15 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Je slaat door in een poging je punt te maken. Zo begon je verder best aardig. Punt is juist dat Ajax, middelmatige talenten te snel brengt en daar gaat het al jaren fout. Nu ze afstappen van dat beleid lijkt er een stijgende lijn in te zitten. Sinds Sneijder/VD Vaart generatie is er weinig meer doorgekomen. Pas nu staat een speler als De Ligt of De Jong op. Daar gaan we met Oranje nog plezier aan beleven. De rest is echt nog niets van te zeggen.

Jij hebt het er over dat Ajax betere talenten voortbrengt en dat wanneer ze weggaan bij allen de voortgang stagneert. Maar daar ga je fout. Dat zou je in geval van een enkeling zo kunnen bestempelen, maar als het structureel is, is dat wel gewoon standaard een gebrek aan kwaliteit. En ik denk dat dat ook daadwerkelijk het geval is. Noem mij in de tussenliggende periode (generatie Sneijder - De Ligt) 5 Nederlandse Ajax talenten op die hun potentie volledig waar hebben gemaakt op en je krijgt van mij een sticker. (met potentie waargemaakt bedoel ik overigens de heldenstatus waargemaakt die ze op hun 16e mee hebben gekregen.) I.e: De talenten van Ajax zijn tegenwoordig niet per se beter maar worden eerder gebracht en het pad naar het eerste is geëffend vanuit de jeugd. Immers is dat altijd het beleid geweest en staat Ajax daar, terecht, ook om bekend.

PSV was altijd beter in het aantrekken van spelers die zich al een beetje bewezen hadden en ze beter maken om ze uiteindelijk met winst door te verkopen. En nu zie je dat Ajax en PSV daar een beetje de middenweg in vinden. Daardoor zijn dit ook de twee clubs met visie en lijkt het er sterk op dat ze de komende jaren in de competitie gaan heersen.

Hendrix was overigens, even voor jouw info, altijd een groot verdedigend talent die heel vaak naar Ajax toe heeft gekund en dat nooit heeft gedaan. Dat type speler is wel wat Ajax vaak mist. Een bijtertje die kilometers wil maken om zijn medespelers te laten shinen.
Ik ben het er zeker niet mee eens dat dit vaak middelmatige spelers betreft. De namen die werden genoemd hier waren allen veelbelovend, maar zijn natuurlijk ook niet bepaald door de voordeur vertrokken bij Ajax. Hoe hun carrière is verlopen zegt weinig over de kwaliteiten die ze in Nederland lieten zien. Dat gaf ik net ook al aan, dat wil niet zeggen dat deze spelers simpelweg middelmaat zijn. Maar verloren jaren tussen je 20 en 25e trek je niet meer snel recht. De kwaliteit en potentie zat er wel in, maar het is er niet uitgekomen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:19 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Maar eigenlijk bevestig je hier dus wat ik zeg ;)

Ik heb hier trouwens nooit iets gezegd over Bergwijn vs Kluivert. Zou ik wel kunnen, maar doe ik niet. Gaat het me ook niet om, voor hetzelfde geld gaat een Babel of Vormer eruit. Maar hij verdient die plek gewoon.

Maar hoeveel wedstrijden heeft Kluivert moeten spelen om geselecteerd te worden en hoeveel een Bergwijn? Of Pröpper? Of Hendrix?

En ja, Ajax-opleiding is/was beter. Maar Ajax is ook beter in het ophemelen van hun eigen talenten. Misschien valt het allemaal ook wel mee hoe goed ze waren. Hendrix was samen met Bazoer een enorm talent die ook al jaren geleden naar Ajax hadden kunnen gaan trouwens. Die was daar nooit eruit gebonjourd.

Maar uiteindelijk gaat het er volgens mij niet om of je een belofte bent en uit een leuke jeugdopleiding komt, daarvoor zit je bij Jong Oranje. Bij het grote Oranje zit je omdat je kwaliteiten hebt en dat ook enigszins hebt laten zien op het hoogste niveau.

Wellicht heb je wel een punt betreft je laatste alinea ja. Maar het zit ook wel iets breder dan alleen opgeleide spelers natuurlijk. Maar soit.
Bergwijn/Kluivert was ook niet expliciet richting jou, maar het werd hier wel geopperd (door PSV-fans) ;)

Om op je volgende punt in te haken, Kluivert wist vrij snel indruk te maken bij Ajax. Bergwijn heeft inmiddels al drie (?) seizoenen PSV achter de rug en wist eigenlijk pas vanaf de tweede helft van het afgelopen seizoen echt indruk te maken. Dat zal een grote factor zijn die meeweegt. Zo zie je dat wel vaker bij van die Ajax-talenten, de piek lijkt in het begin te liggen. Daarmee geef je direct je visitekaartje af. Hendrix en Pröpper betreft wel middelmaat, Pröpper doet het nu weliswaar prima in de EPL, maar die zal geen stap richting Tottenham of Arsenal gaan maken lijkt me.

Ik weet zeker als PSV een Malen in de spits zou zetten, en hij er vijf in tien wedstrijden zou scoren, hij gegarandeerd bij Oranje zit. Hetzelfde verhaal voor een Obispo mocht hij indruk maken, al zit Oranje qua verdedigers wel ruim op dit moment.

Dat laatste is natuurlijk een kwestie op zich. Door het gebrek aan topspelers komen jonge talenten nu eenmaal sneller in beeld tegenwoordig.

quote:

Op ziggo voetbal.
Helaas, zelfs undercover niet voor Ajax ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 18:08:52 ]
pi_181625316
Ben benieuwd of PSV in dezelfde flow als tegen BATE kan blijven zitten vanavond. Ben erg benieuwd. Hopen op vroege invalbeurten van Mauro en Malen.
pi_181625490
Inter gaat eraan.
pi_181625941
Romero begint wel zorgelijk te worden hè.
pi_181625962
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:08 schreef Dejannn het volgende:
De kwaliteit en potentie zat er wel in, maar het is er niet uitgekomen.
Maar wat is daar in je graadmeter dan? En hoe kun je zeggen dat dat hoger ligt dan bij PSV als die spelers niet spelen omdat ze niet goed genoeg bevonden zijn? :)
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:51:45 #112
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181625995
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:30 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Eerste keer dat ik m lees. Lexus?
Nee, dat was een Skoda.
pi_181626044
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:47 schreef Lange_Lans het volgende:
Romero begint wel zorgelijk te worden hè.
Hoe speelde ie gister? Ik zou m nog een half jaar geven. Staat ie er na de winterstop niet kunnen we m afschrijven. Gelukkig hebben we Malen en Bergwijn die beide ook in de spits kunnen spelen mocht Luukgod wegvallen.
pi_181626149
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Hoe speelde ie gister? Ik zou m nog een half jaar geven. Staat ie er na de winterstop niet kunnen we m afschrijven. Gelukkig hebben we Malen en Bergwijn die beide ook in de spits kunnen spelen mocht Luukgod wegvallen.
Beetje vroeg lijkt me .. hij is pas 18 he
En zo een jongen kan natuurlijk ook gewoon effe wat pech hebben.

Met Bergwijn moesten we ook geduld hebben.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:00:21 #115
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181626152
Opstelling van vanavond?
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:01:24 #116
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_181626179
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:00 schreef tja77 het volgende:
Opstelling van vanavond?
Het gebruikelijke elftal staat er weer.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:02:09 #117
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181626195
quote:

Dejann stookt overal op uiterst subtiele wijze. Is voor niemand, maar zit in alle topics uiterst subtiel te zuigen.

Het intelligentere broertje van GGMM, alleen dan (volgens hemzelf) zonder clubvoorkeur.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:03:27 #118
342627 tja77
pi_181626225
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:01 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Het gebruikelijke elftal staat er weer.
Dankje, ik las het al bij TwitterRik.
Geen blessures en geen rust, misschien juist goed om door te gaan met dezelfde 11.
pi_181626228
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:00 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Is al 19.

Maar met Bergwijn kon je meteen al zien dat hij goed was. Hij scoorde alleen niet zoveel. Blijkbaar kan Romero naast scoren helemaal niets, alhoewel ik begrepen heb dat hij in de kleine ruimte ook best aardig is.
pi_181626253
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:00 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Dat is ook zeker zo. Maar van een van de duurste aankopen ooit in de clubgeschiedenis mag toch wel iets verwachten na een jaar. Daarom tot winterstop en in de winter verhuren aan FC Utrecht ofzo.

En bij Bergwijn zag je inderdaad al bij vlagen zijn talent en potentie. Van Romero hebben we nog niks gezien.
pi_181626314
Romero was mijn standaard aankoop met FM. Dat zegt ook wat.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:14:13 #122
342627 tja77
pi_181626446
Zoveel moeite gedaan voor die Romero, er zullen toch wel 1 of meerdere scouts van hem onder de indruk zijn geweest? Joch is nog relatief jong en laat alles en iedereen achter, misschien dat hij nog moet wennen aan het leven an sich in Eindhoven.
Maar ik had er (zeker voor dat geld) al meer van verwacht.
  Moderator zaterdag 1 september 2018 @ 19:18:10 #123
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_181626528
What can change the nature of a man?
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:18:23 #124
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_181626532
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dejann stookt overal op uiterst subtiele wijze. Is voor niemand, maar zit in alle topics uiterst subtiel te zuigen.

Het intelligentere broertje van GGMM, alleen dan (volgens hemzelf) zonder clubvoorkeur.
Dat is niet heel moeilijk natuurlijk.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:28:37 #125
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181626797
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:14 schreef tja77 het volgende:
Zoveel moeite gedaan voor die Romero, er zullen toch wel 1 of meerdere scouts van hem onder de indruk zijn geweest? Joch is nog relatief jong en laat alles en iedereen achter, misschien dat hij nog moet wennen aan het leven an sich in Eindhoven.
Maar ik had er (zeker voor dat geld) al meer van verwacht.
Nogmaals, het heeft allemaal niets met zijn voetballende kwaliteiten te maken, er zit of zat gewoon fysiek iets niet goed. Mogelijk speelt dat hem nog parten of is men bij PSV (of hijzelf) bang voor terugval.

Die gast kan echt goed voetballen, echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')