quote:
Op zaterdag 1 september 2018 17:15 schreef Lange_Lans het volgende:[..]
Je slaat door in een poging je punt te maken. Zo begon je verder best aardig. Punt is juist dat Ajax, middelmatige talenten te snel brengt en daar gaat het al jaren fout. Nu ze afstappen van dat beleid lijkt er een stijgende lijn in te zitten. Sinds Sneijder/VD Vaart generatie is er weinig meer doorgekomen. Pas nu staat een speler als De Ligt of De Jong op. Daar gaan we met Oranje nog plezier aan beleven. De rest is echt nog niets van te zeggen.
Jij hebt het er over dat Ajax betere talenten voortbrengt en dat wanneer ze weggaan bij allen de voortgang stagneert. Maar daar ga je fout. Dat zou je in geval van een enkeling zo kunnen bestempelen, maar als het structureel is, is dat wel gewoon standaard een gebrek aan kwaliteit. En ik denk dat dat ook daadwerkelijk het geval is. Noem mij in de tussenliggende periode (generatie Sneijder - De Ligt) 5 Nederlandse Ajax talenten op die hun potentie volledig waar hebben gemaakt op en je krijgt van mij een sticker. (met potentie waargemaakt bedoel ik overigens de heldenstatus waargemaakt die ze op hun 16e mee hebben gekregen.) I.e: De talenten van Ajax zijn tegenwoordig niet per se beter maar worden eerder gebracht en het pad naar het eerste is geëffend vanuit de jeugd. Immers is dat altijd het beleid geweest en staat Ajax daar, terecht, ook om bekend.
PSV was altijd beter in het aantrekken van spelers die zich al een beetje bewezen hadden en ze beter maken om ze uiteindelijk met winst door te verkopen. En nu zie je dat Ajax en PSV daar een beetje de middenweg in vinden. Daardoor zijn dit ook de twee clubs met visie en lijkt het er sterk op dat ze de komende jaren in de competitie gaan heersen.
Hendrix was overigens, even voor jouw info, altijd een groot verdedigend talent die heel vaak naar Ajax toe heeft gekund en dat nooit heeft gedaan. Dat type speler is wel wat Ajax vaak mist. Een bijtertje die kilometers wil maken om zijn medespelers te laten shinen.
Ik ben het er zeker niet mee eens dat dit vaak middelmatige spelers betreft. De namen die werden genoemd hier waren allen veelbelovend, maar zijn natuurlijk ook niet bepaald door de voordeur vertrokken bij Ajax. Hoe hun carrière is verlopen zegt weinig over de kwaliteiten die ze in Nederland lieten zien. Dat gaf ik net ook al aan, dat wil niet zeggen dat deze spelers simpelweg middelmaat zijn. Maar verloren jaren tussen je 20 en 25e trek je niet meer snel recht. De kwaliteit en potentie zat er wel in, maar het is er niet uitgekomen.
quote:
Op zaterdag 1 september 2018 17:19 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:[..]
Maar eigenlijk bevestig je hier dus wat ik zeg

Ik heb hier trouwens nooit iets gezegd over Bergwijn vs Kluivert. Zou ik wel kunnen, maar doe ik niet. Gaat het me ook niet om, voor hetzelfde geld gaat een Babel of Vormer eruit. Maar hij verdient die plek gewoon.
Maar hoeveel wedstrijden heeft Kluivert moeten spelen om geselecteerd te worden en hoeveel een Bergwijn? Of Pröpper? Of Hendrix?
En ja, Ajax-opleiding is/was beter. Maar Ajax is ook beter in het ophemelen van hun eigen talenten. Misschien valt het allemaal ook wel mee hoe goed ze waren. Hendrix was samen met Bazoer een enorm talent die ook al jaren geleden naar Ajax hadden kunnen gaan trouwens. Die was daar nooit eruit gebonjourd.
Maar uiteindelijk gaat het er volgens mij niet om of je een belofte bent en uit een leuke jeugdopleiding komt, daarvoor zit je bij Jong Oranje. Bij het grote Oranje zit je omdat je kwaliteiten hebt en dat ook enigszins hebt laten zien op het hoogste niveau.
Wellicht heb je wel een punt betreft je laatste alinea ja. Maar het zit ook wel iets breder dan alleen opgeleide spelers natuurlijk. Maar soit.
Bergwijn/Kluivert was ook niet expliciet richting jou, maar het werd hier wel geopperd (door PSV-fans)

Om op je volgende punt in te haken, Kluivert wist vrij snel indruk te maken bij Ajax. Bergwijn heeft inmiddels al drie (?) seizoenen PSV achter de rug en wist eigenlijk pas vanaf de tweede helft van het afgelopen seizoen echt indruk te maken. Dat zal een grote factor zijn die meeweegt. Zo zie je dat wel vaker bij van die Ajax-talenten, de piek lijkt in het begin te liggen. Daarmee geef je direct je visitekaartje af. Hendrix en Pröpper betreft wel middelmaat, Pröpper doet het nu weliswaar prima in de EPL, maar die zal geen stap richting Tottenham of Arsenal gaan maken lijkt me.
Ik weet zeker als PSV een Malen in de spits zou zetten, en hij er vijf in tien wedstrijden zou scoren, hij gegarandeerd bij Oranje zit. Hetzelfde verhaal voor een Obispo mocht hij indruk maken, al zit Oranje qua verdedigers wel ruim op dit moment.
Dat laatste is natuurlijk een kwestie op zich. Door het gebrek aan topspelers komen jonge talenten nu eenmaal sneller in beeld tegenwoordig.
quote:
Helaas, zelfs undercover niet voor Ajax
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 18:08:52 ]