abonnement Unibet Coolblue
pi_181592591
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als het zomertijd is wordt het toch juist niet eerder licht? Als je de klok een uurtje vooruit zet heb je waar het in de wintertijd 4 uur licht is dan pas om 5 uur licht.

Ik hoop dat ik het nu niet verkeerd zeg, dan sta ik behoorlijk voor gek.
Ja, maar als je de zomterijd afschaf heb je dus geen zomertijd maar wintertijd. Dat betekent dat het in de zomer dus een uur eerder licht is ten opzichte van nu in de zomer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181592603
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, maar als je de zomterijd afschaf heb je dus geen zomertijd maar wintertijd. Dat betekent dat het in de zomer dus een uur eerder licht is ten opzichte van nu in de zomer.
Maar ze schaffen het systeem af (of willen ze afschaffen), wat ook kan betekenen dat we gewoon altijd in zomertijd blijven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181592608
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat de EU eerder keek naar altijd zomertijd.
Nee, dan zou het "afschaffing wintertijd" heten. En altijd zomertijd is in de winter helemaal niet wenselijk want dan wordt het pas hhalverwege de ochten licht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181592627
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar ze schaffen het systeem af (of willen ze afschaffen), wat ook kan betekenen dat we gewoon altijd in zomertijd blijven.
Nee, dat verzin je zelf. De vraag is of de zomertijd afgeschaft moet worden. En zoals ik zei is altijd zomertijd in de winter onwenselijk.

Kleine correctie mijnerzijds: er is ook gevraagd wat de voorkeur heeft, zomer of wintertijd het hele jaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181592635
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, dan zou het "afschaffing wintertijd" heten. En altijd zomertijd is in de winter helemaal niet wenselijk want dan wordt het pas hhalverwege de ochten licht.
Het heet nu ook nog helemaal geen 'afschaffing zomertijd', natuurlijk. Er is een zomertijd-enquête gehouden in de EU, waarin 80% van de mensen heeft aangegeven niet meer tweejaarlijks te willen wisselen van tijd. De zomertijd was voor de meeste geënquêteerden de favoriete tijd.

Nu gaan er nog allemaal onderzoeken komen, mogen lidstaten er wat over zeggen en noem het allemaal maar op, maar welke tijdszone afgeschaft gaat worden staat verder nog totaal niet vast, als het überhaupt al gaat gebeuren.

https://nos.nl/artikel/22(...)ten-in-de-zomer.html
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:39:01 #56
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181592637
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nee, dat verzin je zelf.
Juncker: "Sommerzeit kommt"
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:39:20 #57
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181592644


[ Bericht 100% gewijzigd door butz0rs op 31-08-2018 10:39:31 (oops) ]
pi_181592682
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het heet nu ook nog helemaal geen 'afschaffing zomertijd', natuurlijk. Er is een zomertijd-enquête gehouden in de EU, waarin 80% van de mensen heeft aangegeven niet meer tweejaarlijks te willen wisselen van tijd. De zomertijd was voor de meeste geënquêteerden de favoriete tijd.

Nu gaan er nog allemaal onderzoeken komen, mogen lidstaten er wat over zeggen en noem het allemaal maar op, maar welke tijdszone afgeschaft gaat worden staat verder nog totaal niet vast, als het überhaupt al gaat gebeuren.

https://nos.nl/artikel/22(...)ten-in-de-zomer.html
Hoe dan ook, iedere wijziging van het systeem is nadelig. Gewoon laten voor wat het is. De problemen die ontstaan door het verzetten van de klok lijken me schromelijk overdreven.

Oh oh oh wat hebben ze een last van dat uurtje, en zodra het vakantie is stappen ze in het vliegtuig om enkele tijdzones verderop vakantie te vieren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:41:48 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181592690
Als je naar de tijdzonekaarten kijkt dan zie je dat de voorkeur is van landen om aan de westkant van een tijdzone te zitten en de grenzen worden dus ook uitgerekt om dat te kunnen doen. Iedereen wil een late zonsondergang.

Dus als de hele wereld nou eventjes 1 uur opschuift dan is het opgelost. Dan kan die kaart een stuk simpeler.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181592741
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:46:11 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181592757
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het heet nu ook nog helemaal geen 'afschaffing zomertijd', natuurlijk. Er is een zomertijd-enquête gehouden in de EU, waarin 80% van de mensen heeft aangegeven niet meer tweejaarlijks te willen wisselen van tijd. De zomertijd was voor de meeste geënquêteerden de favoriete tijd.

Nu gaan er nog allemaal onderzoeken komen, mogen lidstaten er wat over zeggen en noem het allemaal maar op, maar welke tijdszone afgeschaft gaat worden staat verder nog totaal niet vast, als het überhaupt al gaat gebeuren.

https://nos.nl/artikel/22(...)ten-in-de-zomer.html
En dan 's winters allemaal janken omdat het pas om 10 uur een beetje licht is :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181592793
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:46 schreef Dven het volgende:

[..]

En dan 's winters allemaal janken omdat het pas om 10 uur een beetje licht is :')
Je bent een Nederlander of je bent het niet natuurlijk _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:47:56 #63
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181592801
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe dan ook, iedere wijziging van het systeem is nadelig. Gewoon laten voor wat het is. De problemen die ontstaan door het verzetten van de klok lijken me schromelijk overdreven.

Oh oh oh wat hebben ze een last van dat uurtje, en zodra het vakantie is stappen ze in het vliegtuig om enkele tijdzones verderop vakantie te vieren.
Wat jij vindt hoeft niet het feit te zijn natuurlijk (en dat geldt andersom evenzo).
Ik zie persoonlijk geen of nauwelijks voordelen van de tweejaarlijkse wisseling, en de in het veleden genoemde redenen (minder energieverbruik) blijken ook niet uit te pakken.
Wat is er dan op tegen om die continue wisseling af te schaffen, als blijkbaar 80% van de geënquêteerden dat graag wil?
En het gaat volgens de OP inderdaad om het invoeren van de zomertijd (dus GMT+2) als reguliere tijd.

quote:
De Europese Commissie zou tot het besluit zijn gekomen nadat de resultaten van een Europese enquête bekend werden. In een online enquête onder 4,6 miljoen Europeanen vond 80 procent dat de zomertijd de permanente tijd moet worden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181592869
quote:
De landen mogen dan zelf beslissen of ze de zomer- of wintertijd het hele jaar willen gebruiken.
dat gaat leuk worden *O*

https://www.ad.nl/buitenl(...)wintertijd~af8aa1a4/
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:56:13 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181592967
Wintertijd _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181592986
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe dan ook, iedere wijziging van het systeem is nadelig. Gewoon laten voor wat het is. De problemen die ontstaan door het verzetten van de klok lijken me schromelijk overdreven.

Oh oh oh wat hebben ze een last van dat uurtje, en zodra het vakantie is stappen ze in het vliegtuig om enkele tijdzones verderop vakantie te vieren.
En in de aanloop naar de overgang van winter naar zomertijd kun je natuurlijk ook zelf al beginnen met geleidelijk je wekker eerder te zetten als je dat zo lastig vindt. Snap nooit zo goed waarom dat niet zou kunnen.
pi_181593050
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat jij vindt hoeft niet het feit te zijn natuurlijk (en dat geldt andersom evenzo).
Ik zie persoonlijk geen of nauwelijks voordelen van de tweejaarlijkse wisseling, en de in het veleden genoemde redenen (minder energieverbruik) blijken ook niet uit te pakken.
Wat is er dan op tegen om die continue wisseling af te schaffen, als blijkbaar 80% van de geënquêteerden dat graag wil?
En het gaat volgens de OP inderdaad om het invoeren van de zomertijd (dus GMT+2) als reguliere tijd.
Wat ik zeg over het eerder donker en eerder licht is toch echt gewoon een feit. Wat jij of ik daarvan vinden is niet zo relevant. En dat is precies wat er op tegen is om dat in te voeren. En ja die 80%, mij is niets gevraagd en volgens mij is die enquete ingevuld door mensen die er zelf naar op zoek gegaan en is die niet afgenomen onder een aselecte groep. er valt dus voldoende te discussieren of die 80% representatief is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:00:11 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181593053
Waarom nemen we niet gewoon de tijd die Hitler in de WOII bedacht heeft? Dat werkte toen ook prima en je hoorde niemand klagen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181593107
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat ik zeg over het eerder donker en eerder licht is toch echt gewoon een feit. Wat jij of ik daarvan vinden is niet zo relevant. En dat is precies wat er op tegen is om dat in te voeren. En ja die 80%, mij is niets gevraagd en volgens mij is die enquete ingevuld door mensen die er zelf naar op zoek gegaan en is die niet afgenomen onder een aselecte groep. er valt dus voldoende te discussieren of die 80% representatief is.
Dat is hij sowieso niet, bijna 2/3e Duitsers van alle respondenten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:04:26 #70
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181593143
Als we dan toch de tijd veranderen, kunnen we meteen af van het 24/60/60 systeem en 10-tallen gaan gebruiken.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:04:41 #71
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181593152
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat ik zeg over het eerder donker en eerder licht is toch echt gewoon een feit.
Nee, jij poneert dat elke wijziging van het systeem nadelig is, alsof dat een feit is.
En dát valt nog maar te bezien.

quote:
Wat jij of ik daarvan vinden is niet zo relevant. En dat is precies wat er op tegen is om dat in te voeren. En ja die 80%, mij is niets gevraagd en volgens mij is die enquete ingevuld door mensen die er zelf naar op zoek gegaan en is die niet afgenomen onder een aselecte groep. er valt dus voldoende te discussieren of die 80% representatief is.
Het feit dat jou niks gevraagd is, en jouw mening afwijkt van de meerderheid die wél ondervraagd is, is evenmin een bewijs van dat de steekproef niet representatief is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181593209
Het domme gepeupel dat meedoet aan dit soort enquêtes heeft geen idee wat de gevolgen zijn. Lekker gillen om de zomertijd want ja, de zomer is lekker. En straks janken als we in de winter in het donker zitten.
pi_181593221
Vroeger genoot ik er altijd van dat de kroegen bij het ingaan van de wintertijd een uur langer mochten openblijven. Bij het ingaan van de zomertijd leken de kroegbazen ineens nergens van te weten en sloten ze gewoon om de tijd dat ze eigenlijk hadden moeten sluiten als het wintertijd was. Kortom het huidige systeem betekent een uurtje langer stappen per jaar. Maar die behoefte heb ik nu niet meer zo, dus mij boeit het niet zo heel veel.
pi_181593313
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:04 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, jij poneert dat elke wijziging van het systeem nadelig is, alsof dat een feit is.
En dát valt nog maar te bezien.

Dat is inderdaad mijn mening, die is gebaseerd op het feit dat afschaffing betekent dat het op incourante tijden licht en donker wordt.

quote:
Het feit dat jou niks gevraagd is, en jouw mening afwijkt van de meerderheid die wél ondervraagd is, is evenmin een bewijs van dat de steekproef niet representatief is.
Dat stel ik dan ook nergens.

En er is niemand ondervraagt. Mensen konden zelf als ze daar zin in hadden een lijstje op het internet het invullen. Zelfselectie dus van groepen die daar al een bovengemiddelde interesse in hebben en derhalve niet representatief (feit).
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:14:04 #75
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181593380
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat is inderdaad mijn mening, die is gebaseerd op het feit dat afschaffing betekent dat het op incourante tijden licht en donker wordt.
In de winter gaat het op wintertijd om ongeveer 17.00 schemeren. Dat wordt 18.00 als de zomertijd de standaardtijd wordt.
Nounou, wát incourant.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')