Errr er zullen vast heeeeel veel huizen met ergens PUR zijnquote:7
Wat is de omvang van de problemen met het isoleren van PUR-schuim? Hoeveel huizen zijn er met PUR-schuim geïsoleerd?
En of de Minister die even wil gaan tellen.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 18:59 schreef Bosbeetle het volgende:
De familie Keijzer uit vriezenveen kon hun PUR schuim niet bij de afvalverwerker afleveren
[..]
Errr er zullen vast heeeeel veel huizen met ergens PUR zijn
quote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En of de Minister die even wil gaan tellen.
Zul je zien dat ze de niet in te leveren PUR ook nog kwijt zijn geraaktquote:3
Is het u bekend wat er uiteindelijk is gebeurd met het puin en de PUR-resten van de familie Keijzer?
Of in brand gestoken samen met die bibliotheekboeken.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Zul je zien dat ze de niet in te leveren PUR ook nog kwijt zijn geraakt
Mwah. Even 3750 euro uitgeven aan wat gedoe over PUR-schuim in de milieustraat van Schubbevriezeveen.quote:(ben benieuwd naar de antwoorden)
Ah dat is wel eg vervelend inderdaad...quote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:19 schreef JeMoeder het volgende:
Ik ken dit verhaal, ik kom van origine uit dit dorp.
Deze mensen hadden hun woning laten na isoleren met PUR. Vervolgens werd het hele gezin ziek, doodziek. Niemand geloofde ze, en toen besloten ze zelf het huis te slopen om een nieuw huis te kunnen zetten. De overheid was nergens te bekennen om haar burgers te helpen.
Tijdens de sloop zijn een aantal mensen die met de sloop meehielpen doodziek geworden.
Toen men het sloopafval wilde dumpen kon dat ineens niet meer, omdat het 'te giftig' zou zijn, ook volgens de overheid.
Erg grappig: zolang je zelf een probleem hebt is de overheid nergens om je te helpen, zodra je zelf een oplossing uitvoert is de overheid er ineens wel om te erkennen dat het vergif is en zorgt het actief dat je niet geholpen wordt. Meten met twee maten noemen we dat, standaard hypocrisie van een of meerdere bestuurslagen.
Zelfde gemeente, zelfde monniken, zelfde kappenquote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah dat is wel eg vervelend inderdaad...
zoiets zou in vroomshoop niet gebeuren gok ik
gemeente twenterampquote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zelfde gemeente, zelfde monniken, zelfde kappen
Die naam is wel echt verschrikkelijk inderdaad. Inmiddels woon ik er al dik 10 jaar niet meer, maar ik krijg nog veel ins en outs mee.quote:
Ik ben geboren en getogen in Ommen en heb vier jaar lang Ommen -> Almelo gebust met overstap in vriezenveen.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:26 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die naam is wel echt verschrikkelijk inderdaad. Inmiddels woon ik er al dik 10 jaar niet meer, maar ik krijg nog veel ins en outs mee.
Ommen! Ging je dan ook altijd naar zaal Dijk in Lemelequote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben geboren en getogen in Ommen en heb vier jaar lang Ommen -> Almelo gebust met overstap in vriezenveen.En heb aangetrouwende familie uit Den Ham en ik geloof zeker dat je ins en outs nog meekrijgt
soms lijkt het of iedereen iedereen kent uit die contreien...
Maarja wel balen voor die familie, nu ben ik nog benieuwder naar de antwoorden, en hoe ze het gaan oplossen als PUR straks echt niet meer normaal afgevoerd kan worden.
De overheid had hun huis geisoleerd?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:19 schreef JeMoeder het volgende:
Deze mensen hadden hun woning laten na isoleren met PUR. Vervolgens werd het hele gezin ziek, doodziek. Niemand geloofde ze, en toen besloten ze zelf het huis te slopen om een nieuw huis te kunnen zetten. De overheid was nergens te bekennen om haar burgers te helpen.
Dit lijkt mij idd meer voor de gemeenteraad.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of in brand gestoken samen met die bibliotheekboeken.
[..]
Mwah. Even 3750 euro uitgeven aan wat gedoe over PUR-schuim in de milieustraat van Schubbevriezeveen.
Dat lijkt mij geen normale pur te zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:19 schreef JeMoeder het volgende:
Tijdens de sloop zijn een aantal mensen die met de sloop meehielpen doodziek geworden.
Toen men het sloopafval wilde dumpen kon dat ineens niet meer, omdat het 'te giftig' zou zijn, ook volgens de overheid.
Erg grappig: zolang je zelf een probleem hebt is de overheid nergens om je te helpen, zodra je zelf een oplossing uitvoert is de overheid er ineens wel om te erkennen dat het vergif is en zorgt het actief dat je niet geholpen wordt. Meten met twee maten noemen we dat, standaard hypocrisie van een of meerdere bestuurslagen.
Van wat ik heb begrepen was het wel normale pur, maar niet goed uitgehard. In dat geval blijven er gassen in de belletjes zitten. Die gassen zijn giftig, ontsnappen natuurlijk langzaam toch (bewoners ziek), en bij sloop/breekwerk ontsnapt het zeker (slopers ziek) en als afval is het chemisch afval.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 20:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat lijkt mij geen normale pur te zijn.
Overigens verwacht ik op termijn dat pur het nieuwe asbest gaat worden.
Huh te giftig om te dumpen maar prima bruikbaar als isolatie in een woning?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:19 schreef JeMoeder het volgende:
Jep, dat is hier het geval. Het hele gezin werd ziek.quote:Op zondag 2 september 2018 17:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Huh te giftig om te dumpen maar prima bruikbaar als isolatie in een woning?
Saúdos Flip.
Hmmm dat is niet fraai.quote:Op zondag 2 september 2018 20:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Jep, dat is hier het geval. Het hele gezin werd ziek.
Dat bedoel ik met geen normale pur.quote:Op zondag 2 september 2018 16:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Van wat ik heb begrepen was het wel normale pur, maar niet goed uitgehard. In dat geval blijven er gassen in de belletjes zitten. Die gassen zijn giftig, ontsnappen natuurlijk langzaam toch (bewoners ziek), en bij sloop/breekwerk ontsnapt het zeker (slopers ziek) en als afval is het chemisch afval.
Als ik het goed begreep gaat het om normale pur,die giftige gassen zitten altijd in pur. Als er iets misgaat met ventileren of aanbrengen kunnen mensen die gassen binnenkrijgen, en daarna blijf je dan last houden van pur.quote:Op zondag 2 september 2018 21:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met geen normale pur.
Fabricage fout.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat er kamervragen over gesteld worden is vanwege de eigenaardigheid dat de overheid enerzijds isoleren -ook met pur- een warm hart toedraagt, alsof er geen grote risico's aan kleven.
Vervolgens worden mensen die getroffen worden door purgifgas niet geholpen, terwijl ze in een chemisch (en medisch) rampgebied terecht zijn gekomen (ongeacht wiens schuld/verantwoordelijkheid dat is)
En als laatste gaat de overheid dwarsliggen om de rommel af te voeren, door dán opeens te stellen dat dat levensgevaarlijk vergif is.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |