Hahahaha, geweldig ding.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:10 schreef bloempje-moi het volgende:
En ik heb net een plantengieter van 50 euro voor 7,50 kunnen fixen via Marktplaats. Zo wordt plantjes water geven nog leuker.
Genaamd De Diva.
[ afbeelding ]
Die lijken mij helemaal niet lekker gieten. Ik heb ook geen idee hoe dat met de Diva zit, maar voor 50 euro en design neem ik aan dat daarover nagedacht is. Die van IKEA vind ik ook leuk. Ik moet er toch nog een voor de bovenverdieping, dus dan koop ik die erbij.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:11 schreef CherryLips het volgende:
Zou eigenlijk wel een flamingogieter willen.
Wat een mooie foto! Heb je een dure camera? Dit is geen mobiel foto.quote:Op zondag 26 augustus 2018 22:02 schreef Stratotanker het volgende:
Deel 7 alweer, lekker hoor.
Helaas dit weekend mijn planten niet kunnen bewateren. Dus dat moet nog even gebeuren. Als afsluiter van het weekend een foto van een S. Parva die het potje uit wil wandelen.
[ afbeelding ]
Ik heb zo'n goedkope gieter van de Ikea, die open is aan de bovenkant. Loop altijd zo te knoeien met dat ding. En nog een kleintje van de Blokker ofzo, die is vrij klein en heeft een lang tuitje zodat je overal bij kunt. Maar je loopt wel tig keer terug naar de kraan.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:28 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Die lijken mij helemaal niet lekker gieten. Ik heb ook geen idee hoe dat met de Diva zit, maar voor 50 euro en design neem ik aan dat daarover nagedacht is. Die van IKEA vind ik ook leuk. Ik moet er toch nog een voor de bovenverdieping, dus dan koop ik die erbij.
Bij Artis hebben ze olifantengietertjes. Die zijn ook zo leuk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 augustus 2018 00:06 schreef Studiotje het volgende:
Ik heb een gieter die best veel water kan bevatten maar dat tuitje zit zo kut dat als die voller dan de helft zit alles er al uitloopt.
Maar hij is wel okergeel en heeft een handvat waar je u tegen zegt. Moet ook maar eens kijken naar een betere
Deze unit dus:Wel mooi, die kleur is prachtig! Ik geef gewoon water met wat ik in de buurt heb. Meestal theepot ofzo. Of m'n eigen fles water als ik ergens langsloopt en dan vervolgens op de bank te gaan zitten en denken shit hij is weer leeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga dan helemaal los op leuke spullen. Mijn mooie plantjes verdienen een mooie gieter. En ik ook. Because we're worth it.quote:Op maandag 27 augustus 2018 08:35 schreef Koettie het volgende:
[..]
Wel mooi, die kleur is prachtig! Ik geef gewoon water met wat ik in de buurt heb. Meestal theepot ofzo. Of m'n eigen fles water als ik ergens langsloopt en dan vervolgens op de bank te gaan zitten en denken shit hij is weer leeg!
Ik ook. Meestal gewoon een Lidl fles.quote:Op zondag 26 augustus 2018 23:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik gebruik gewoon een oude frisdrankfles
Ik heb alles in aarde in pot staan. Dippen kan niet. Is ook zo kliederig.quote:Op maandag 27 augustus 2018 08:50 schreef Stratotanker het volgende:
Dipje in een emmer hier.Of een Coca-Cola fles.
[ afbeelding ]
doe je alleen het onderste van de pot onder water?quote:Op maandag 27 augustus 2018 08:50 schreef Stratotanker het volgende:
[ afbeelding ]
Wat voor steentjes/mix gebruik jij? Zat te zoeken naar dat lava steen spul voor als ik m'n monster ooit wil verpotten maar iets anders kan natuurlijk ook. Ze gaven zelf hydrokorrels als advies, om het daarmee aan te vullen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 08:50 schreef Stratotanker het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geef al m'n geld uit aan planten.quote:Op maandag 27 augustus 2018 08:36 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik ga dan helemaal los op leuke spullen. Mijn mooie plantjes verdienen een mooie gieter. En ik ook. Because we're worth it.
En omdat dat ding dan in het zicht kan staan. Anders moet ie weer verstopt.
goed gescoord en die bovenste zou hier ook erg leuk staan.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:52 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn aanwinsten van vandaag. Heerlijk lelijk, maar met plantjes erin wordt het wel tof.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die foto in het vorige topic is mijn doel. Zover is het nog niet. Nog niet. Geef me nog een maandje. ;-)
Dat geklieder is een grote reden geweest om over te stappen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 08:51 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik heb alles in aarde in pot staan. Dippen kan niet. Is ook zo kliederig.
Nee, ik en de Diva worden een toppaar! 😎
De hele pot gaat onderwater.quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
doe je alleen het onderste van de pot onder water?
1 deel grind (max 5mm), 1 deel Diatomaceous (Foetsie-ba) en als dat te zwaar wordt (+10L) voeg ik daar 1 deel boomschors (max 12mm) aan toe. Alles gezeefd op maat. Een nuttig effect van hydrokorrels zie ik niet zo.quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:17 schreef Koettie het volgende:
[..]
Wat voor steentjes/mix gebruik jij? Zat te zoeken naar dat lava steen spul voor als ik m'n monster ooit wil verpotten maar iets anders kan natuurlijk ook. Ze gaven zelf hydrokorrels als advies, om het daarmee aan te vullen.
Haha hier ook altijd de preek dat ik de douche moet schoonmaken. Hij moet gewoon niet douchen als ik bezig ben met m'n jungle bevochtigen maarja.quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:31 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat geklieder is een grote reden geweest om over te stappen.Ik kreeg op een gegeven moment 'klachten' dat er potgrond in de douche lag.
[..]
De hele pot gaat onderwater.
[..]
1 deel grind (max 5mm), 1 deel Diatomaceous (Foetsie-ba) en als dat te zwaar wordt (+10L) voeg ik daar 1 deel boomschors (max 12mm) aan toe. Alles gezeefd op maat. Een nuttig effect van hydrokorrels zie ik niet zo.
Weer een voordeel van vrijgezel zijn. Ik heb nooit geen klachten 😉quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:31 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat geklieder is een grote reden geweest om over te stappen.Ik kreeg op een gegeven moment 'klachten' dat er potgrond in de douche lag.
Ik ook, en de graslelies.quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik dompel eigenlijk alleen de orchideeën, maar dan laat ik ze een paar minuten in het water staan
Ik ben gewoon vrijgezel hoor. Dus voor eventuele klachten is er maar beperkt draagvlak. Het voordeel van vrijgezel zijn. 😇quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:19 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Weer een voordeel van vrijgezel zijn. Ik heb nooit geen klachten 😉
(Behalve van de stemmen in mijn hoofd, maar die tellen niet. 😆)
Dat bedoel ik.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:45 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ik ben gewoon vrijgezel hoor. Dus voor eventuele klachten is er maar beperkt draagvlak. Het voordeel van vrijgezel zijn. 😇
Slecht.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 11:25 schreef Koettie het volgende:
[..]
Woow, die is lekker bezig!
Hoe is het met je boompje
He bah. Helemaal overleden of is er nog een sprankje hoop?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 11:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Slecht.Ik had hem onthoofd in een poging het zaadhulsel te verwijderen, en daar is ie ook niet meer van hersteld.
Ik heb nieuwe zaden, maar daar ga ik denk ik pas voorjaar weer een poging toe doen. Als ik er nu aan begin gaat ie de winterslaap in voordat het ook maar iets van een plantje is.
Nee, helaas... echt helemaal overleden. Nog geprobeerd de top erop te zetten in de hoop dat die zou gaan hechten... maar no luck. Uiteindelijk gewoon helemaal uitgedroogd, 0 hechting.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 11:41 schreef Koettie het volgende:
[..]
He bah. Helemaal overleden of is er nog een sprankje hoop?
Ah wat zonde! Gelukkig heb je nog zaadjes. In de lente hebben ze weer een goede start! En kan je op tijd beginnen met de zaadhuls slopenquote:Op woensdag 29 augustus 2018 11:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, helaas... echt helemaal overleden. Nog geprobeerd de top erop te zetten in de hoop dat die zou gaan hechten... maar no luck. Uiteindelijk gewoon helemaal uitgedroogd, 0 hechting.
Nou ja, volgende lente weer een poging. Met bomen die duizenden jaren oud worden maakt een jaartje meer of minder ook niet uit zullen we maar zeggen.
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:41 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Wat een broedmachine is dat joh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Planten in huis
Isabelle PalmerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral die eerste is erg interessant en informatief.
Echt mooi om die structuur zo goed te zienquote:Op woensdag 29 augustus 2018 15:28 schreef Stratotanker het volgende:
Volgens mij een maximum van 10. Maar pin me daar niet op vast. Weet het niet zeker.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 16:17 schreef BasNijmegen het volgende:
Wauw deel 7 alweer.
Mooie foto's mensen!
Onlangs 2 boeken gekocht
Thuis in planten (creëer je eigen urban jungle)
Jason ChongueSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Planten in huis
Isabelle PalmerOh dat eerste boek klinkt idd wel erg interessant!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral die eerste is erg interessant en informatief.
*op boeken-verlanglijstje zet
Leuk!quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:06 schreef Koettie het volgende:
M'n zusje belde dus gister dat ze op haar werk steeds van die ecosystemen met planten kopen, in het donker zetten en weggooien als ze dood gaan. Kon er net een ophalen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zit nog wat leven in dus heb hem nu in het licht staan en binnenkort wat plantjes bij zetten. Komt helemaal goed! Hoop dat ze me vaker gaan vragen om ze op te halen!!
Jammer dat ze zo mishandeld worden, maar voor jou leukquote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:06 schreef Koettie het volgende:
M'n zusje belde dus gister dat ze op haar werk steeds van die ecosystemen met planten kopen, in het donker zetten en weggooien als ze dood gaan. Kon er net een ophalen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zit nog wat leven in dus heb hem nu in het licht staan en binnenkort wat plantjes bij zetten. Komt helemaal goed! Hoop dat ze me vaker gaan vragen om ze op te halen!!
Ja echt zonde maar schuif maar doorquote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jammer dat ze zo mishandeld worden, maar voor jou leuk
Kijk het even aan. Ze moeten eigenlijk zonder dop geplaatst worden, maar dan is het wel verstandig om enig reinigend vermogen toe te voegen, zoals wat actieve kool en/of eventueel een zooi springstaartjes.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:06 schreef Koettie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb actieve kool, zou ik dat er gewoon beetje bij kunnen strooien? Laat 'm deze week wel ff bijkomen. Toch weinig tijd en nog geen plantjes.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Kijk het even aan. Ze moeten eigenlijk zonder dop geplaatst worden, maar dan is het wel verstandig om enig reinigend vermogen toe te voegen, zoals wat actieve kool en/of eventueel een zooi springstaartjes.
Serpadesign heeft een paar duidelijke video's over dit onderwerp.
Ja, dat kan, maar meestal verwerk je het in een dubbele bodem.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:03 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik heb actieve kool, zou ik dat er gewoon beetje bij kunnen strooien? Laat 'm deze week wel ff bijkomen. Toch weinig tijd en nog geen plantjes.
Het is een (afgesloten) terrarium. Een ecosysteempje op zichzelf. Je hoeft niet te snoeien (mag wel), je hoeft niet te bewateren. Het houdt zichzelf (als het goed is) in stand.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat voegt zo'n vaas toe aan de plantjes? Groeien ze dan anders of harder?
Meer andersom, de plantjes voegen wat toe aan de vaas!quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat voegt zo'n vaas toe aan de plantjes? Groeien ze dan anders of harder?
Ooh dat is fijn. Moet er geen kruk op? Zit op die van ons wel anders werkt het ecosysteem nietquote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:06 schreef Koettie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kurk?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:03 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ooh dat is fijn. Moet er geen kruk op? Zit op die van ons wel anders werkt het ecosysteem niet
Heb ik! Maar het was te vochtig dus even luchten. Ze zullen wel geprobeerd hebben hem te redden met een scheut water. Op m'n andere heb ik geen kurk. Vergat het steeds en nu geen zin meer. Doet het heel mooi.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:03 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ooh dat is fijn. Moet er geen kruk op? Zit op die van ons wel anders werkt het ecosysteem niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er komen nog Sansevieria's bij
[ Bericht 8% gewijzigd door Goitske op 29-08-2018 21:59:18 ]
De achtergrond was eigenlijk paars. Had het even iets roder gemaakt want dat vind ik er - denk ik - beter bij staan. Maar speciaal voor jou natuurlijk nog even deze versie dan.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 16:35 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Echt mooi om die structuur zo goed te zien
En gaaf met die achtergrond zo, lekker contrasterend.
Hahaha, ik weet dat ik het kan want dit is al de 3e keer dat het is geluktquote:Op donderdag 30 augustus 2018 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb een orchidee nog nooit weer in bloei gekregen, dus mijn truc was om een neptak tussen de bladeren te steken, dat zag er best overtuigend uit
Je hebt weer wat punten verdiend. Paarsquote:Op donderdag 30 augustus 2018 01:37 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
De achtergrond was eigenlijk paars. Had het even iets roder gemaakt want dat vind ik er - denk ik - beter bij staan. Maar speciaal voor jou natuurlijk nog even deze versie dan.
Ja daarom, zolang 'ie verder blijft groeien gaat 'ie sowieso niet weg hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2018 10:59 schreef Dragonberry het volgende:
Ik knip de bloemstengels gewoon altijd zo ver mogelijk af of laat ze rustig sterven tot ze verdroogd zijn en je ze zo eruit kan trekken.
1 keer per week dompelen/scheutje water en wachten maar![]()
Moet wel zeggen dat de ene het beter doet dan de ander.. Ik heb 1 orchidee al 5 jaar en die maakt bijna continu nieuwe bloemstengels en boeit dus regelmatig. Andere misschien 1 keer per jaar. Alle orchideeën blijven ook nieuwe bladeren aanmaken, wat ik net zo leuk vind om te zien.
Die dingen zijn tof. Zit er al jaren naar te kijken om eens een hele grote te maken, maar er vinden van een goede en tevens mooie glazen dinges die ook nog betaalbaar is, valt tegen. Ik zoek ook niet hard genoeg.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:27 schreef Koettie het volgende:
[..]
Heb ik! Maar het was te vochtig dus even luchten. Ze zullen wel geprobeerd hebben hem te redden met een scheut water. Op m'n andere heb ik geen kurk. Vergat het steeds en nu geen zin meer. Doet het heel mooi.
[ afbeelding ]
Zijn ook duur. Had deze van de koningmarkt voor een tientje. Twee andere werden zo voor m'n neus weggekaapt!quote:Op donderdag 30 augustus 2018 11:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die dingen zijn tof. Zit er al jaren naar te kijken om eens een hele grote te maken, maar er vinden van een goede en tevens mooie glazen dinges die ook nog betaalbaar is, valt tegen. Ik zoek ook niet hard genoeg.
quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:22 schreef Stratotanker het volgende:
Debsel! Dit topic is gewoon een chickmagnet.
Haha ja ik moest toch van jou mee posten hierquote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:22 schreef Stratotanker het volgende:
Doe eens een foto?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:42 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Haha ja ik moest toch van jou mee posten hier? Nou, hier ben ik. Binnenkort tripje IKEA voor nieuwe potten en dan eens kijken of ik mijn jungle plant (geen idee wat het is, maar hij wordt te groot) kan splitsen naar 2 potten.
ssst. Straks hebben ze ons door.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:22 schreef Stratotanker het volgende:
Calathea Orbifolia. My favorite.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:57 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]
Ooit gekocht bij Ikea met 5 bladeren ofzo
IKEA dusquote:Op donderdag 30 augustus 2018 13:06 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Calathea Orbifolia. My favorite.
En waar komt je pot vandaan?
Beauty!quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:57 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]
Ga je deze echt splitsen?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 13:07 schreef Debsterr het volgende:
[..]
IKEA dus. De randjes worden helaas regelmatig aangevreten en er verdwijnt wel eens een blad, maar groeit als kool verder.
Calathea?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 13:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb gister een nieuwe plant van mijn zus gehad en die klapt zichzelf 's avonds 'dicht'. De bladeren gaan omhoog staan. Hoe tof is dat?
Mooi! Mag wel een slokje water denk ik, of zijn de bladeren heel zwaar? Mijne staan een stuk meer omhoog. Calatheas <3quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:57 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]
Moest even Googlen, maar ja! Die is het.quote:
Bij mij hangt de orbi ook op half zevenquote:Op donderdag 30 augustus 2018 13:32 schreef Koettie het volgende:
[..]
Mooi! Mag wel een slokje water denk ik, of zijn de bladeren heel zwaar? Mijne staan een stuk meer omhoog. Calatheas <3
Mooiquote:Op donderdag 30 augustus 2018 13:43 schreef Koettie het volgende:
Dompelen! Ben echt super pro dompelen bij deze dramaladys.
[ afbeelding ]
Is wel het plan, hij wordt echt te groot, anders moet ik 'm straks midden in de kamer gaan zettenquote:
Geen recente foto, tijdens die hete dagen dronk 'ie ene liter of 2 per 3 tot 4 dagenquote:Op donderdag 30 augustus 2018 13:32 schreef Koettie het volgende:
[..]
Mooi! Mag wel een slokje water denk ik, of zijn de bladeren heel zwaar? Mijne staan een stuk meer omhoog. Calatheas <3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |