abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181481082

Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geïnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)

Dm mij even als je een leuke foto voor in de OP hebt. En weer verder met onze baby's! O+

^ Cleistocactus Colademononis.
pi_181481113
Deel 7!!

Wauw gaat hard. Toch maar alles ff binnen nu zetten nu, flinke wind. En dan van de week goed inrichten. Ga zo nog een tellen want zijn er sowieso veel meer dan ik vorige week telde. Ben een hoop vergeten.
pi_181481302
Oeps wilde ook wat foto's laten zien. Maar ging helemaal mis.
pi_181481926
Mijn aanwinsten van vandaag. Heerlijk lelijk, maar met plantjes erin wordt het wel tof.

Die foto in het vorige topic is mijn doel. Zover is het nog niet. Nog niet. Geef me nog een maandje. ;-)
pi_181482500
En ik heb net een plantengieter van 50 euro voor 7,50 kunnen fixen via Marktplaats. Zo wordt plantjes water geven nog leuker.

Genaamd De Diva.
pi_181482536
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:10 schreef bloempje-moi het volgende:
En ik heb net een plantengieter van 50 euro voor 7,50 kunnen fixen via Marktplaats. Zo wordt plantjes water geven nog leuker.

Genaamd De Diva.
[ afbeelding ]
Hahahaha, geweldig ding. :D
pi_181482551
Zou eigenlijk wel een flamingogieter willen.
Tap tap tap
pi_181483107
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:11 schreef CherryLips het volgende:
Zou eigenlijk wel een flamingogieter willen.
Die lijken mij helemaal niet lekker gieten. Ik heb ook geen idee hoe dat met de Diva zit, maar voor 50 euro en design neem ik aan dat daarover nagedacht is. Die van IKEA vind ik ook leuk. Ik moet er toch nog een voor de bovenverdieping, dus dan koop ik die erbij.

Bij Artis hebben ze olifantengietertjes. Die zijn ook zo leuk!
pi_181484154
Deel 7 alweer, lekker hoor. _O_

Helaas dit weekend mijn planten niet kunnen bewateren. Dus dat moet nog even gebeuren. Als afsluiter van het weekend een foto van een S. Parva die het potje uit wil wandelen. O+

pi_181484677
Die foto's van jou... _O_
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181484964
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:02 schreef Stratotanker het volgende:
Deel 7 alweer, lekker hoor. _O_

Helaas dit weekend mijn planten niet kunnen bewateren. Dus dat moet nog even gebeuren. Als afsluiter van het weekend een foto van een S. Parva die het potje uit wil wandelen. O+

[ afbeelding ]
Wat een mooie foto! Heb je een dure camera? Dit is geen mobiel foto. :P zo, de zooi is naar binnen. Valt me nog mee, alles heeft een plekje en heb nog ruimte over in de keuken! Die wordt alleen enorm koud in de winter want geen verwarming en heb volgens mij weinig planten die koud weggezet moeten worden in de winter.
pi_181486701
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:28 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die lijken mij helemaal niet lekker gieten. Ik heb ook geen idee hoe dat met de Diva zit, maar voor 50 euro en design neem ik aan dat daarover nagedacht is. Die van IKEA vind ik ook leuk. Ik moet er toch nog een voor de bovenverdieping, dus dan koop ik die erbij.

Bij Artis hebben ze olifantengietertjes. Die zijn ook zo leuk!
Ik heb zo'n goedkope gieter van de Ikea, die open is aan de bovenkant. Loop altijd zo te knoeien met dat ding. En nog een kleintje van de Blokker ofzo, die is vrij klein en heeft een lang tuitje zodat je overal bij kunt. Maar je loopt wel tig keer terug naar de kraan.
Plantenstruggles.
Tap tap tap
  zondag 26 augustus 2018 @ 23:26:43 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_181486840
Ik gebruik gewoon een oude frisdrankfles :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_181487570
Ik heb een gieter die best veel water kan bevatten maar dat tuitje zit zo kut dat als die voller dan de helft zit alles er al uitloopt. :')

Maar hij is wel okergeel en heeft een handvat waar je u tegen zegt. Moet ook maar eens kijken naar een betere :@

Deze unit dus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181490460
Dank! O+ Nee valt wel mee hoor. Een moderne telefoon is duurder. Maar het is al een oud beestje. Canon EOS 350d en een Sigma 17-70 f2.8-4.5.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2018 08:09:29 ]
pi_181490652
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2018 00:06 schreef Studiotje het volgende:
Ik heb een gieter die best veel water kan bevatten maar dat tuitje zit zo kut dat als die voller dan de helft zit alles er al uitloopt. :')

Maar hij is wel okergeel en heeft een handvat waar je u tegen zegt. Moet ook maar eens kijken naar een betere :@

Deze unit dus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel mooi, die kleur is prachtig! Ik geef gewoon water met wat ik in de buurt heb. Meestal theepot ofzo. Of m'n eigen fles water als ik ergens langsloopt en dan vervolgens op de bank te gaan zitten en denken shit hij is weer leeg!
pi_181490665
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:35 schreef Koettie het volgende:

[..]

Wel mooi, die kleur is prachtig! Ik geef gewoon water met wat ik in de buurt heb. Meestal theepot ofzo. Of m'n eigen fles water als ik ergens langsloopt en dan vervolgens op de bank te gaan zitten en denken shit hij is weer leeg!
Ik ga dan helemaal los op leuke spullen. Mijn mooie plantjes verdienen een mooie gieter. En ik ook. Because we're worth it.
En omdat dat ding dan in het zicht kan staan. Anders moet ie weer verstopt.
pi_181490688
Die van mij staan in het gootsteenkastje weggemoffeld.
Tap tap tap
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:44:04 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181490717
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 23:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik gebruik gewoon een oude frisdrankfles :@
Ik ook. Meestal gewoon een Lidl fles.
Resistance is futile.
pi_181490763
Dipje in een emmer hier. *O* Of een Coca-Cola fles. :@

pi_181490779
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:50 schreef Stratotanker het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb alles in aarde in pot staan. Dippen kan niet. Is ook zo kliederig.
Nee, ik en de Diva worden een toppaar! 😎
pi_181490913
quote:

[ afbeelding ]
doe je alleen het onderste van de pot onder water?
pi_181491091
quote:

[ afbeelding ]
Wat voor steentjes/mix gebruik jij? Zat te zoeken naar dat lava steen spul voor als ik m'n monster ooit wil verpotten maar iets anders kan natuurlijk ook. Ze gaven zelf hydrokorrels als advies, om het daarmee aan te vullen.
pi_181491114
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:36 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik ga dan helemaal los op leuke spullen. Mijn mooie plantjes verdienen een mooie gieter. En ik ook. Because we're worth it.
En omdat dat ding dan in het zicht kan staan. Anders moet ie weer verstopt.
Ik geef al m'n geld uit aan planten. :+ Dus ze doen 't maar met m'n dopper. Vet milieu bewust ook!
pi_181491156
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:52 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn aanwinsten van vandaag. Heerlijk lelijk, maar met plantjes erin wordt het wel tof.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die foto in het vorige topic is mijn doel. Zover is het nog niet. Nog niet. Geef me nog een maandje. ;-)
goed gescoord en die bovenste zou hier ook erg leuk staan.
Vroeger gaf ik mijn planten water met een multifunctionele lege wijnfles, dat was ook meteen mijn deegroller. Nu heb ik een schattig geel vintage gietertje van emsa https://goo.gl/images/Aan97m
pi_181491294
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:51 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik heb alles in aarde in pot staan. Dippen kan niet. Is ook zo kliederig.
Nee, ik en de Diva worden een toppaar! 😎
Dat geklieder is een grote reden geweest om over te stappen. :D Ik kreeg op een gegeven moment 'klachten' dat er potgrond in de douche lag. _O-

quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

doe je alleen het onderste van de pot onder water?
De hele pot gaat onderwater.

quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:17 schreef Koettie het volgende:

[..]

Wat voor steentjes/mix gebruik jij? Zat te zoeken naar dat lava steen spul voor als ik m'n monster ooit wil verpotten maar iets anders kan natuurlijk ook. Ze gaven zelf hydrokorrels als advies, om het daarmee aan te vullen.
1 deel grind (max 5mm), 1 deel Diatomaceous (Foetsie-ba) en als dat te zwaar wordt (+10L) voeg ik daar 1 deel boomschors (max 12mm) aan toe. Alles gezeefd op maat. Een nuttig effect van hydrokorrels zie ik niet zo.
pi_181491781
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dat geklieder is een grote reden geweest om over te stappen. :D Ik kreeg op een gegeven moment 'klachten' dat er potgrond in de douche lag. _O-

[..]

De hele pot gaat onderwater.

[..]

1 deel grind (max 5mm), 1 deel Diatomaceous (Foetsie-ba) en als dat te zwaar wordt (+10L) voeg ik daar 1 deel boomschors (max 12mm) aan toe. Alles gezeefd op maat. Een nuttig effect van hydrokorrels zie ik niet zo.
Haha hier ook altijd de preek dat ik de douche moet schoonmaken. Hij moet gewoon niet douchen als ik bezig ben met m'n jungle bevochtigen maarja.

Ik snapte die hydrokorrels ook niet zo, eerst vertellen hoe goed je korrels zijn van lava spul en dan dat aanraden. Hij hoeft voorlopig nog niet verpot gelukkig.
pi_181492144
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 09:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Weer een voordeel van vrijgezel zijn. Ik heb nooit geen klachten 😉
(Behalve van de stemmen in mijn hoofd, maar die tellen niet. 😆)
pi_181492287
Ik dompel eigenlijk alleen de orchideeën, maar dan laat ik ze een paar minuten in het water staan :@
Tap tap tap
  Spellchecker maandag 27 augustus 2018 @ 10:42:00 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181492622
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik dompel eigenlijk alleen de orchideeën, maar dan laat ik ze een paar minuten in het water staan :@
Ik ook, en de graslelies.
pi_181493019
Ik dompel bijna alles soms. Maar dat houdt hier in in de wasbak even kwartiertje laten staan of even in de vijver hangen.
pi_181494134
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:19 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Weer een voordeel van vrijgezel zijn. Ik heb nooit geen klachten 😉
(Behalve van de stemmen in mijn hoofd, maar die tellen niet. 😆)
Ik ben gewoon vrijgezel hoor. Dus voor eventuele klachten is er maar beperkt draagvlak. Het voordeel van vrijgezel zijn. 😇
pi_181494274
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:45 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik ben gewoon vrijgezel hoor. Dus voor eventuele klachten is er maar beperkt draagvlak. Het voordeel van vrijgezel zijn. 😇
Dat bedoel ik. ;)
pi_181507988
Ik heb een 5 liter gieter voor buiten in gebruik. Ander blijf ik lopen, heb niet veel planten (woonkamer 7, slaapkamer en studeerkamer 4) maar wel een aantal grote en ze staan allemaal in potten met een reservoir. Als ik ook de balkonbakken moet gieten en de kamerplanten moet ik 4 keer de gieter tot 4 liter vullen en 1 keer tot 2 liter voor de bovenverdieping.
pi_181515129
Ik heb een simpel klein gietertje van action waar de sticker niet vanaf wil. Heel lelijk dus, maar voldoet.
Ben de laatste tijd bang om mijn planten teveel water te geven. 1 plantje stond nog in erg veel water terwijl hij elke week een klein beetje krijgt. Het liep over de rand van het potje toen ik weer water ging geven.. Even beter op gaan letten weer dus.

Mijn Monstera lag vanmorgen op de grond. Kat bedacht dat hij daar voortaan wil gaan slapen ;( plant ziet er niet blij uit nu. Hopelijk laat de kat hem voorlopig staan en kan hij een beetje herstellen.
pi_181531669
Mag morgen deze ophalen!

Wordt weer leuk project.
pi_181539399
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181540936
quote:
Woow, die is lekker bezig!

Hoe is het met je boompje :o
pi_181541264
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:25 schreef Koettie het volgende:

[..]

Woow, die is lekker bezig!

Hoe is het met je boompje :o
Slecht. ;( Ik had hem onthoofd in een poging het zaadhulsel te verwijderen, en daar is ie ook niet meer van hersteld.

Ik heb nieuwe zaden, maar daar ga ik denk ik pas voorjaar weer een poging toe doen. Als ik er nu aan begin gaat ie de winterslaap in voordat het ook maar iets van een plantje is.
pi_181541301
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Slecht. ;( Ik had hem onthoofd in een poging het zaadhulsel te verwijderen, en daar is ie ook niet meer van hersteld.

Ik heb nieuwe zaden, maar daar ga ik denk ik pas voorjaar weer een poging toe doen. Als ik er nu aan begin gaat ie de winterslaap in voordat het ook maar iets van een plantje is.
He bah. Helemaal overleden of is er nog een sprankje hoop?
pi_181541521
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:41 schreef Koettie het volgende:

[..]

He bah. Helemaal overleden of is er nog een sprankje hoop?
Nee, helaas... echt helemaal overleden. Nog geprobeerd de top erop te zetten in de hoop dat die zou gaan hechten... maar no luck. Uiteindelijk gewoon helemaal uitgedroogd, 0 hechting.

Nou ja, volgende lente weer een poging. Met bomen die duizenden jaren oud worden maakt een jaartje meer of minder ook niet uit zullen we maar zeggen. :P
pi_181542645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, helaas... echt helemaal overleden. Nog geprobeerd de top erop te zetten in de hoop dat die zou gaan hechten... maar no luck. Uiteindelijk gewoon helemaal uitgedroogd, 0 hechting.

Nou ja, volgende lente weer een poging. Met bomen die duizenden jaren oud worden maakt een jaartje meer of minder ook niet uit zullen we maar zeggen. :P
Ah wat zonde! Gelukkig heb je nog zaadjes. In de lente hebben ze weer een goede start! En kan je op tijd beginnen met de zaadhuls slopen :P
pi_181542757
quote:
Wat een broedmachine is dat joh.
pi_181544072
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:41 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Wat een broedmachine is dat joh.
:D

Ik ben benieuwd hoeveel zaadjes erin zitten. Voorlopig laat ik hem gewoon zo tot de vrucht goed begint uit te drogen. Daarna zaadjes eruit halen en volgende lente samen met de nieuwe baobab zaden zaaien.
pi_181547114
Volgens mij een maximum van 10. Maar pin me daar niet op vast. Weet het niet zeker.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2018 15:46:18 ]
pi_181548196
Wauw deel 7 alweer.
Mooie foto's mensen!

Onlangs 2 boeken gekocht :)

Thuis in planten (creëer je eigen urban jungle)
Jason Chongue
SPOILER
Planten in huis
Isabelle Palmer
SPOILER
Vooral die eerste is erg interessant en informatief.
pi_181548644
Dat aquarium van Isabelle Palmer. Hartstikke leuk natuurlijk, drie dagen, waarna het water groen ziet van alg en je de eerste kalkrand ziet verschijnen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181548767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:28 schreef Stratotanker het volgende:
Volgens mij een maximum van 10. Maar pin me daar niet op vast. Weet het niet zeker.

[ afbeelding ]
Echt mooi om die structuur zo goed te zien O+
En gaaf met die achtergrond zo, lekker contrasterend.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:17 schreef BasNijmegen het volgende:
Wauw deel 7 alweer.
Mooie foto's mensen!

Onlangs 2 boeken gekocht :)

Thuis in planten (creëer je eigen urban jungle)
Jason Chongue
SPOILER
Planten in huis
Isabelle Palmer
SPOILER
Vooral die eerste is erg interessant en informatief.
Oh dat eerste boek klinkt idd wel erg interessant!
*op boeken-verlanglijstje zet
pi_181549684
M'n zusje belde dus gister dat ze op haar werk steeds van die ecosystemen met planten kopen, in het donker zetten en weggooien als ze dood gaan. Kon er net een ophalen.

Zit nog wat leven in dus heb hem nu in het licht staan en binnenkort wat plantjes bij zetten. Komt helemaal goed! Hoop dat ze me vaker gaan vragen om ze op te halen!!
  Spellchecker woensdag 29 augustus 2018 @ 17:09:09 #50
197773 crew  maily
pi_181549789
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:06 schreef Koettie het volgende:
M'n zusje belde dus gister dat ze op haar werk steeds van die ecosystemen met planten kopen, in het donker zetten en weggooien als ze dood gaan. Kon er net een ophalen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zit nog wat leven in dus heb hem nu in het licht staan en binnenkort wat plantjes bij zetten. Komt helemaal goed! Hoop dat ze me vaker gaan vragen om ze op te halen!!
Leuk!
pi_181550790
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Jammer dat ze zo mishandeld worden, maar voor jou leuk :P
Tap tap tap
pi_181550799

Nieuw potje O+
Tap tap tap
pi_181550943
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jammer dat ze zo mishandeld worden, maar voor jou leuk :P
Ja echt zonde maar schuif maar door :P Misschien ga ik ze wel terug verkopen.
pi_181551352
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kijk het even aan. Ze moeten eigenlijk zonder dop geplaatst worden, maar dan is het wel verstandig om enig reinigend vermogen toe te voegen, zoals wat actieve kool en/of eventueel een zooi springstaartjes.

Serpadesign heeft een paar duidelijke video's over dit onderwerp.
pi_181553005
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Kijk het even aan. Ze moeten eigenlijk zonder dop geplaatst worden, maar dan is het wel verstandig om enig reinigend vermogen toe te voegen, zoals wat actieve kool en/of eventueel een zooi springstaartjes.

Serpadesign heeft een paar duidelijke video's over dit onderwerp.
Ik heb actieve kool, zou ik dat er gewoon beetje bij kunnen strooien? Laat 'm deze week wel ff bijkomen. Toch weinig tijd en nog geen plantjes.
pi_181553342
Wat voegt zo'n vaas toe aan de plantjes? Groeien ze dan anders of harder?
pi_181554473
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:03 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik heb actieve kool, zou ik dat er gewoon beetje bij kunnen strooien? Laat 'm deze week wel ff bijkomen. Toch weinig tijd en nog geen plantjes.
Ja, dat kan, maar meestal verwerk je het in een dubbele bodem.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Het is een (afgesloten) terrarium. Een ecosysteempje op zichzelf. Je hoeft niet te snoeien (mag wel), je hoeft niet te bewateren. Het houdt zichzelf (als het goed is) in stand.

Veelal geïnspireerd door deze baas die zijn fles naar eigen zeggen al veertig jaar niet geopend heeft.

De toevoeging van actieve kool is om vervuilingen uit het water te halen (zoals tannines uit sierhout).

Springstaartjes zijn kleine witte beestjes die in Nederland meestal gebruikt worden als voer voor pijlgifkikkers. Ze zijn echter ook enorm goed in het omwoelen van de bodem, het vermalen en verteren van afgevallen/rottend blad en het in toom houden van schimmels (niet onbelangrijk in een relatief vochtige omgeving). Is niet per se nodig, maar gewoon een extra voorzorgsmaatregel.
pi_181555414
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Meer andersom, de plantjes voegen wat toe aan de vaas! :D
pi_181556903
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ooh dat is fijn. Moet er geen kruk op? Zit op die van ons wel anders werkt het ecosysteem niet
  Spellchecker woensdag 29 augustus 2018 @ 21:05:12 #60
197773 crew  maily
pi_181556968
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:03 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ooh dat is fijn. Moet er geen kruk op? Zit op die van ons wel anders werkt het ecosysteem niet
Kurk? ;)
pi_181557097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:05 schreef maily het volgende:

[..]

Kurk? ;)
stomme autocorrectie _O-
pi_181557942
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:03 schreef Goitske het volgende:

[..]

Heb ik! Maar het was te vochtig dus even luchten. Ze zullen wel geprobeerd hebben hem te redden met een scheut water. Op m'n andere heb ik geen kurk. Vergat het steeds en nu geen zin meer. Doet het heel mooi.

pi_181558741
Die is inderdaad prachtig. Laat die actieve koolstof maar zitten :D
pi_181558792
Ik zou er best nog een paar bij willen vind ze wel leuk. Toen mijn man er mee aan kwam dacht ik moet ik daar nou mee... Maar ben er erg blij mee
pi_181558913
Ohja heb dit weekend even hier alle planten weer eens verpot en gestekt

Ben nog bezig om te kijken of de "Varkensboom" wil stekken dus die staan nu ook als stek. Ze zijn na 4 dagen nog niet dood en lijken goed te gaan dus denk dat het wortelschieten goed gaat

Mijn plantjes

SPOILER
Er komen nog Sansevieria's bij

[ Bericht 8% gewijzigd door Goitske op 29-08-2018 21:59:18 ]
pi_181564539
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:35 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Echt mooi om die structuur zo goed te zien O+
En gaaf met die achtergrond zo, lekker contrasterend.

De achtergrond was eigenlijk paars. Had het even iets roder gemaakt want dat vind ik er - denk ik - beter bij staan. Maar speciaal voor jou natuurlijk nog even deze versie dan. :+
pi_181568019
Jouw foto's zijn prachtig, Stratski!

Gisteren ontving ik drie baby-bommenwerpers. Zo klein, dat ik heel goed moest kijken of ik ze niet ondersteboven in de aarde stopte. Hopelijk heb ik het goed gedaan en worden de babies snel groot.

Ik heb ook zojuist twee stekjes van de Zamioculcas Black Raven op de kop getikt. Morgen of vanavond ophalen. O+

[ Bericht 11% gewijzigd door bloempje-moi op 30-08-2018 10:04:29 ]
pi_181568109
Er gebeurt overigens helemaal niets met mijn Monkey Mask. Moet die even op gang komen ofzo?
pi_181568256
Hoi allemaal! Een vraagje: ik heb met de warme dagen denk ik mijn orchidee net even te veel in de zon gehad. De stengel met bloemen is nu al een tijdje langzaam aan het afsterven, maar de wortels en bladeren zijn gewoon nog gelukkig en blij. Hoe kan ik 'm nu het beste verzorgen tot 'ie weer een nieuwe stengel produceert? En hoe hoog/laag knip je een dode stengel af bij een orchidee?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_181568517
Ik heb een orchidee nog nooit weer in bloei gekregen, dus mijn truc was om een neptak tussen de bladeren te steken, dat zag er best overtuigend uit
pi_181568546
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb een orchidee nog nooit weer in bloei gekregen, dus mijn truc was om een neptak tussen de bladeren te steken, dat zag er best overtuigend uit
Hahaha, ik weet dat ik het kan want dit is al de 3e keer dat het is gelukt O-) maar hoopte nog wat extra tips te scoren hier.
pi_181569011
Ik knip de bloemstengels gewoon altijd zo ver mogelijk af of laat ze rustig sterven tot ze verdroogd zijn en je ze zo eruit kan trekken.
1 keer per week dompelen/scheutje water en wachten maar :P
Moet wel zeggen dat de ene het beter doet dan de ander.. Ik heb 1 orchidee al 5 jaar en die maakt bijna continu nieuwe bloemstengels en boeit dus regelmatig. Andere misschien 1 keer per jaar. Alle orchideeën blijven ook nieuwe bladeren aanmaken, wat ik net zo leuk vind om te zien.
pi_181569122
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 01:37 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

De achtergrond was eigenlijk paars. Had het even iets roder gemaakt want dat vind ik er - denk ik - beter bij staan. Maar speciaal voor jou natuurlijk nog even deze versie dan. :+
Je hebt weer wat punten verdiend. Paars O+
pi_181569372
Maranta en Hoya Kerrii besteld. Ik kan wel wat gebed en hartjes gebruiken. O+
pi_181569387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:59 schreef Dragonberry het volgende:
Ik knip de bloemstengels gewoon altijd zo ver mogelijk af of laat ze rustig sterven tot ze verdroogd zijn en je ze zo eruit kan trekken.
1 keer per week dompelen/scheutje water en wachten maar :P
Moet wel zeggen dat de ene het beter doet dan de ander.. Ik heb 1 orchidee al 5 jaar en die maakt bijna continu nieuwe bloemstengels en boeit dus regelmatig. Andere misschien 1 keer per jaar. Alle orchideeën blijven ook nieuwe bladeren aanmaken, wat ik net zo leuk vind om te zien.
Ja daarom, zolang 'ie verder blijft groeien gaat 'ie sowieso niet weg hoor O+ maar dan hou ik 'm lekker op de plek waar hij nu staat, daar gaat de groei voorspoedig, en laat ik de stengel gewoon rustig doodgaan.
  Official ESF Kreviewer donderdag 30 augustus 2018 @ 11:56:22 #76
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181570255
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:27 schreef Koettie het volgende:

[..]

Heb ik! Maar het was te vochtig dus even luchten. Ze zullen wel geprobeerd hebben hem te redden met een scheut water. Op m'n andere heb ik geen kurk. Vergat het steeds en nu geen zin meer. Doet het heel mooi.

[ afbeelding ]
Die dingen zijn tof. Zit er al jaren naar te kijken om eens een hele grote te maken, maar er vinden van een goede en tevens mooie glazen dinges die ook nog betaalbaar is, valt tegen. Ik zoek ook niet hard genoeg.
  Spellchecker donderdag 30 augustus 2018 @ 12:16:19 #77
197773 crew  maily
pi_181570640
Er zijn veel verschillende bloeicycli bij orchideen inderdaad. Ik heb er een boel gekregen van een mevrouw waar ik werkte, die gooide ze weg als ze uitgebloeid waren want dan vond ze er niks meer aan en ze had geen geduld. :)
pi_181570721
Debsel! Dit topic is gewoon een chickmagnet. _O_
pi_181570917
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Die dingen zijn tof. Zit er al jaren naar te kijken om eens een hele grote te maken, maar er vinden van een goede en tevens mooie glazen dinges die ook nog betaalbaar is, valt tegen. Ik zoek ook niet hard genoeg.
Zijn ook duur. Had deze van de koningmarkt voor een tientje. Twee andere werden zo voor m'n neus weggekaapt!
pi_181571016
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:22 schreef Stratotanker het volgende:
:D
Weten we ook weer waarom Stratotanker dit topic ooit begonnen is. ;)

Ik zag overigens een bekende foto op de stekjessite voorbij komen.... :Y
pi_181571036
quote:
Haha ja ik moest toch van jou mee posten hier :P? Nou, hier ben ik. Binnenkort tripje IKEA voor nieuwe potten en dan eens kijken of ik mijn jungle plant (geen idee wat het is, maar hij wordt te groot) kan splitsen naar 2 potten.
  Spellchecker donderdag 30 augustus 2018 @ 12:54:09 #82
197773 crew  maily
pi_181571183
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Haha ja ik moest toch van jou mee posten hier :P? Nou, hier ben ik. Binnenkort tripje IKEA voor nieuwe potten en dan eens kijken of ik mijn jungle plant (geen idee wat het is, maar hij wordt te groot) kan splitsen naar 2 potten.
Doe eens een foto?
pi_181571241

Ooit gekocht bij Ikea met 5 bladeren ofzo
pi_181571348
quote:
ssst. Straks hebben ze ons door. :|W
pi_181571407
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:57 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]

Calathea Orbifolia. My favorite.
En waar komt je pot vandaan? O-)
pi_181571443
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:06 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Calathea Orbifolia. My favorite.
En waar komt je pot vandaan? O-)
IKEA dus :Y. De randjes worden helaas regelmatig aangevreten en er verdwijnt wel eens een blad, maar groeit als kool verder.
pi_181571575
Google leert me trouwens dat ik ook nog een Calathea Medaillon heb :Y.
  Spellchecker donderdag 30 augustus 2018 @ 13:21:38 #88
197773 crew  maily
pi_181571871
quote:
[ afbeelding ]

Beauty!
pi_181571955
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:07 schreef Debsterr het volgende:

[..]

IKEA dus :Y. De randjes worden helaas regelmatig aangevreten en er verdwijnt wel eens een blad, maar groeit als kool verder.
Ga je deze echt splitsen? -O-
pi_181571973
Ik heb gister een nieuwe plant van mijn zus gehad en die klapt zichzelf 's avonds 'dicht'. De bladeren gaan omhoog staan. Hoe tof is dat? :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_181572036
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb gister een nieuwe plant van mijn zus gehad en die klapt zichzelf 's avonds 'dicht'. De bladeren gaan omhoog staan. Hoe tof is dat? :D
Calathea? :P
Tap tap tap
pi_181572142
quote:
[ afbeelding ]

Mooi! Mag wel een slokje water denk ik, of zijn de bladeren heel zwaar? Mijne staan een stuk meer omhoog. Calatheas <3
pi_181572228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Calathea? :P
Moest even Googlen, maar ja! Die is het.
pi_181572262
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:32 schreef Koettie het volgende:

[..]

Mooi! Mag wel een slokje water denk ik, of zijn de bladeren heel zwaar? Mijne staan een stuk meer omhoog. Calatheas <3
Bij mij hangt de orbi ook op half zeven -O- Alsof ze topzwaar zijn. Heb al een paar stelen gestut met stokken omdat ze anders helemaal doorzakken. En die van mij is ook lang niet zo vol als deze.
Tap tap tap
pi_181572411
Dompelen! Ben echt super pro dompelen bij deze dramaladys.

[ Bericht 61% gewijzigd door Koettie op 30-08-2018 13:52:30 ]
pi_181572629
Ik geef ze structureel te weinig water. Mijn twee diva's staan op seramis waardoor ik het maar moeilijk kan inschatten hoeveel water ze echt krijgen en nodig hebben. Mijn spastische Zebrina geef ik sinds een paar weken veel meer dan normaal en dat lijkt haar goed te doen. Die orbi doet het echter perfect en lijkt minder water te verbruiken, ook al is dat ding enorm aan het worden.
pi_181573011
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:43 schreef Koettie het volgende:
Dompelen! Ben echt super pro dompelen bij deze dramaladys.

[ afbeelding ]
Mooi O+
Tap tap tap
pi_181573497
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:24 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ga je deze echt splitsen? -O-
Is wel het plan, hij wordt echt te groot, anders moet ik 'm straks midden in de kamer gaan zetten :D
pi_181573512
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:32 schreef Koettie het volgende:

[..]

Geen recente foto, tijdens die hete dagen dronk 'ie ene liter of 2 per 3 tot 4 dagen _O-.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 14:34:37 #100
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_181573526
En de bladeren zijn inderdaad wel heel zwaar ook. Plus hij staat al een paar jaar in dezelfde pot/aarde :@.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')