abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:33:44 #126
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181424016
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, en toen zei hij dat hij op jonge jongens viel, in het verleden was behandeld door het riagg, en eerder met justitie in aanraking was geweest vanwege ontucht,

En dan denkt de politie:

"deze pedofiel die eerder misbruik heeft gepleegd troffen we snachts aan op de plaatsdelict, 3,5 uur na de vondst van het lichaam. Laten we hem schrappen uit het onderzoek"

Daar is echt geen enkel excuus voor te bedenken. Dit is niet uit te leggen.
Hij is helemaal niet geschrapt uit het onderzoek. Er was gewoon geen reden om aan te nemen dat hij iets met de zaak te maken had.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181424024
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:32 schreef NoXia het volgende:
Goede zaak!

[..]

bron
:')

Inb4 "too soon".
pi_181424037
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat wisten ze in een later stadium van het onderzoek wel. Dat heeft hij ze namelijk zelf verteld en ze hebben vanuit de politie zelfs de scouting waar hij actief was nog getipt over zijn zedenverleden.

Dan kun je natuurlijk niet achteraf beweren dat er geen aanleiding was hem te onderzoeken:
- is 3,5 uur na de vondst op een plaats delict
- valt op jongens in de leeftijd van het slachtoffer
- is eerder met de politie in aanraking geweest wegens gerommel met jongens in die leeftijd.

En zoals ik zei ken ik het gebied niet, maar je maakt mij niet wijs dat het daar woensdagnacht 00:30 een drukke boel is met nachtelijke fietsers.
Ja, dat wisten ze inderdaad in een later stadium. Toen is hij dus twee keer verhoord (en waarschijnlijk ook onderzocht), en daar is dus geen enkele nuttige informatie uit gekomen. Wat hadden ze volgens jou dan vervolgens moeten doen? Vele uren na een misdaad langs een plaats delict fietsen en toevallig een pedofiel zijn is niet genoeg om een gerechtelijk bevel voor DNA te krijgen. Plus, DNA-analyse was toendertijd enorm beperkt.

Een drukke boel? Nee, maar het is er ook niet uitgestorven 's nachts. Voordat ik m'n rijbewijs had fietste ik er vaak 's nachts (snelste route tussen de stad waar ik woonde, en de stad waar m'n toenmalige vriendin woonde), en kwam er altijd wel wat andere fietsers tegen.
En al was hij de enige geweest... er waren 100+ andere mensen die daar waren rondom het tijdstip waarop de misdaad gepleegd werd. Logisch dat aan hen in eerste instantie meer aandacht werd geschonken dan aan iemand die er vele uren later langs kwam.
pi_181424046
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:28 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Of dood of ondergedoken, zoveel voedsel biedt dat gebied ook niet, of jaagt hij ook
Tijdens de zomer moet er genoeg voedsel te vinden zijn. Een akker met piepers is ook in de Vogezen wel te vinden.
pi_181424083
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:33 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hij is helemaal niet geschrapt uit het onderzoek. Er was gewoon geen reden om aan te nemen dat hij iets met de zaak te maken had.
Onzin, hij is 2009 van de lijst geschrapt:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-2009-van-dna-lijst
En er was alle reden om aan te nemen dat hij iets met de zaak te maken was:

- pedofiel
- praktiserend want eerder misbruik bekend.
- valt op jongens van de leefttijd van het slachtoffer
- was snachts (!!!) op de plaats delict met een vaag verhaal.
- geeft geen DNA af.

Werk jij bij de recherche zuid limburg?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181424084
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En dan wordt het verhaaltje geslikt dat ie post bezorgd 's nachts....werkte
Hij uberhaupt bij de postbezorging, wat voor post was dat dan?
Dat verhaal is toch door iemand op dit forum verzonnen. Ik meen gelezen te hebben dat Brech verklaart heeft dat hij ging fietsen omdat het warm was en hij wat wilde afkoelen
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:38:22 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181424111
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:35 schreef grimselman het volgende:

[..]

Tijdens de zomer moet er genoeg voedsel te vinden zijn. Een akker met piepers is ook in de Vogezen wel te vinden.
Zijn mogelijkheden tot overleven twijfel ik ook het minst aan.... daarbij heeft hij er vast niet zo'n moeite mee terrein te betreden waar hij niet hoort te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:38:37 #133
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181424114
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:37 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat verhaal is toch door iemand op dit forum verzonnen. Ik meen gelezen te hebben dat Brech verklaart heeft dat hij ging fietsen omdat het warm was en hij wat wilde afkoelen
Hij verklaarde nog wat brieven rond gebracht te hebben. Hij bezuinigde op postzegels. En het was warm dus wilde er ook even tussenuit.
pi_181424126
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:35 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo, ik was er nog niet zo lang geleden, maar in het hoge alpengedeelte, daar was het maar een kale boel.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181424131
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:21 schreef Za het volgende:

[..]

Er is geen enkele aanwijzing dat hij nog in leven is, en hij heeft 6 maanden voorsprong, ik zie ook niet hoe hij nog gevonden gaat worden maar wie weet.

Daarnaast woont in elke straat in NL, FR, BEL, DE wel een Jos Brech, lastig.
Ja is het zo'n veelvoorkomende naam?

Ik ben zelf bang voor het scenario waarin hij zichzelf een andere taal geleerd heeft, bijvoorbeeld Russisch. In Rusland heb je dorpen waar ze denken dat Stalin nog regeert bij wijze van. Hem daar vinden lijkt me echt niet te doen.
pi_181424134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:34 schreef Royyy het volgende:
Een drukke boel? Nee, maar het is er ook niet uitgestorven 's nachts. Voordat ik m'n rijbewijs had fietste ik er vaak 's nachts (snelste route tussen de stad waar ik woonde, en de stad waar m'n toenmalige vriendin woonde), en kwam er altijd wel wat andere fietsers tegen.
En al was hij de enige geweest... er waren 100+ andere mensen die daar waren rondom het tijdstip waarop de misdaad gepleegd werd. Logisch dat aan hen in eerste instantie meer aandacht werd geschonken dan aan iemand die er vele uren later langs kwam.
Wat ze dan hadden moeten doen? Hem niet sschrappen van de DNA lijst en een kruisje achter zijn naam zetten natuurlijk.

Van alle passanten, schrap je de praktiserende pedofiel die op jongens in de leeftijd van Nikki valt van de DNA lijst. En dan kom jij het nog verdedigen ook. :')

En wat fietsers tegenkomen is natuurlijk iets anders dan druk. Ik woon midden in een grote stad, als ik op woensdagnacht op de fiets stap is het al zo goed als uitgestorven, en ja dan kom ik ook wel wat fietsers tegen. Je maakt mij niet wijs dat het een drukke boel is in Limburg in de natuurgebieden. Maar ja, er zal heus wel iemand fietsen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:39:38 #137
186587 Byzantynixschii
pi_181424145
Die bushcrafters hebben al lang bevestigd dat iemand met Jos' capaciteiten in staat is om in theorie de rest van z'n leven te overleven op zo'n plek.

Is hij dat inderdaad aan het doen dan zullen zijn hunter/gatherer skills niet het probleem. Het gevaar is veel eerder dat het gebied te klein is om onopgemerkt te blijven, hij een ongeluk krijgt waarvoor hij medische hulp nodig heeft of behoefte krijgt aan gezelschap.

Persoonlijk betwijfel ik sterk of hij nu aan het bushcraften is, al dan niet in de Vogezen, maar goed speculeren is voor huisvrouwen met sherry flessen.
pi_181424146
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

Hou nou eens op met die onzin.

Er is juist geen enkele aanwijzing dat hij dood is.
Dit is gewoon onderdeel van de discussie.
Mensen die vermoeden dat hij niet meer in leven is vinden gespeculeer dat Jos nog ergens in de Vogezen rondhangt misschien onzin, beide discussies moeten gevoerd kunnen worden.

In elke andere situatie waarin een persoon al 6 maanden vermist is nadat hij de bossen is ingedoken zou geen mens denken dat die persoon nog steeds in het bos zit, in zijn geval is het anders, maar hij heeft geen toekomst perspectief meer, dus wat is zijn drive dan verder.
pi_181424162
quote:
Met al die gegevens die ze toen hadden, concluderen dat er geen reden is om een sterretje achter zijn naam te zetten, dan ben je gewoon niet geschikt voor het vak.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:41:51 #140
192592 SureD1
------------------------------
pi_181424197
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:37 schreef grimselman het volgende:

[..]

Nee - vanochtend in de pers, hij bracht brieven rond voor scouting. An sich niks geks aan, maar was kilometers van Nuth (waar hij scoutingleider was) en Simpelveld (waar hij woonde) vandaan en de brunssumerheide ligt daar niet logisch tussen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:42:19 #141
186587 Byzantynixschii
pi_181424211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Onzin, hij is 2009 van de lijst geschrapt:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-2009-van-dna-lijst
En er was alle reden om aan te nemen dat hij iets met de zaak te maken was:

- pedofiel
- praktiserend want eerder misbruik bekend.
- valt op jongens van de leefttijd van het slachtoffer
- was snachts (!!!) op de plaats delict met een vaag verhaal.
- geeft geen DNA af.

Werk jij bij de recherche zuid limburg?
Dat hij toen niet op de dna afname lijst is gezet betekent nog niet dat hij uit het onderzoek is geschrapt.

De redenen die jij noemt zijn geen redenen om aan te nemen dat hij iets met deze zaak te maken had, nee. Dat is gewoon totale onzin.

Met uitzondering van het niet afstaan van dna maar dat was pas nu aan de orde.
pi_181424220
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:39 schreef bamibij het volgende:

Ja is het zo'n veelvoorkomende naam?
Nee, ik bedoelde dat zijn uiterlijk zo veelvoorkomend is.
pi_181424230
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:39 schreef Byzantynixschii het volgende:
Die bushcrafters hebben al lang bevestigd dat iemand met Jos' capaciteiten in staat is om in theorie de rest van z'n leven te overleven op zo'n plek.

Is hij dat inderdaad aan het doen dan zullen zijn hunter/gatherer skills niet het probleem. Het gevaar is veel eerder dat het gebied te klein is om onopgemerkt te blijven, hij een ongeluk krijgt waarvoor hij medische hulp nodig heeft of behoefte krijgt aan gezelschap.

Persoonlijk betwijfel ik sterk of hij nu aan het bushcraften is, al dan niet in de Vogezen, maar goed speculeren is voor huisvrouwen met sherry flessen.
Onzin. Ze hebben zelfs het tegenovergestelde bevestigd:
https://www.destentor.nl/(...)rdwenen-is~a8ff385a/
pi_181424233
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:38 schreef NoXia het volgende:

[..]

Hij verklaarde nog wat brieven rond gebracht te hebben. Hij bezuinigde op postzegels. En het was warm dus wilde er ook even tussenuit.
Ah op die fiets
pi_181424237
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:41 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee - vanochtend in de pers, hij bracht brieven rond voor scouting. An sich niks geks aan, maar was kilometers van Nuth (waar hij scoutingleider was) en Simpelveld (waar hij woonde) vandaan en de brunssumerheide ligt daar niet logisch tussen.
De politievrouw vertelde dus niet de waarheid tijdens de persconferentie. Zij zei dat zijn antwoord was dat hij op dit tijdstip naar huis fietste omdat het overdag zo warm was.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:44:06 #146
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181424261
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:42 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ah op die fiets
Juist. Waarom zou je de auto pakken als je op postzegels wilt bezuinigen ;)
pi_181424265
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:42 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat hij toen niet op de dna afname lijst is gezet betekent nog niet dat hij uit het onderzoek is geschrapt.

De redenen die jij noemt zijn geen redenen om aan te nemen dat hij iets met deze zaak te maken had, nee. Dat is gewoon totale onzin.

Met uitzondering van het niet afstaan van dna maar dat was pas nu aan de orde.
Dat betekent het wel degelijk want het onderzoek was dood en focuste zich volledig op de mensen die gevraagd waren DNA af te staan, Als Jos Brecht van de DNA lijst is geschrapt is hij dus gewoon geschrapt uit het onderzoek.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:44:17 #148
186587 Byzantynixschii
pi_181424266
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:39 schreef Za het volgende:

[..]

Dit is gewoon onderdeel van de discussie.
Mensen die vermoeden dat hij niet meer in leven is vinden gespeculeer dat Jos nog ergens in de Vogezen rondhangt misschien onzin, beide discussies moeten gevoerd kunnen worden.

In elke andere situatie waarin een persoon al 6 maanden vermist is nadat hij de bossen is ingedoken zou geen mens denken dat die persoon nog steeds in het bos zit, in zijn geval is het anders, maar hij heeft geen toekomst perspectief meer, dus wat is zijn drive dan verder.
Nee, dat is helemaal geen onderdeel van de discussie. Het is onzinnige speculatie.
pi_181424275
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:42 schreef Za het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde dat zijn uiterlijk zo veelvoorkomend is.
Ah, ik dacht al _O-

Ja hij heeft geen typische kop. In z'n voordeel.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:46:22 #150
192592 SureD1
------------------------------
pi_181424317
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De politievrouw vertelde dus niet de waarheid tijdens de persconferentie. Zij zei dat zijn antwoord was dat hij op dit tijdstip naar huis fietste omdat het overdag zo warm was.
Dat heeft hij ook gezegd, tegen die twee van de KMAR. Wat ik begreep kwam in 2001 tijdens zijn eerste verhoor dat brievenverhaal op tafel. Tijdens het tweede verhoor (ook in 2001?) wist hij niet meer waar hij de dagen rondom Nicky’s verdwijning was geweest...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')