abonnement Unibet Coolblue
pi_181579614
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:42 schreef Mani89 het volgende:

[..]

"Haha dat was dus een van mijn fop voorspellingen! En als 1 van mijn losse flodders straks toevallig wel uitkomt was dat dus een serieuze tweet, met insider informatie. Haha!"
pi_181582701
quote:
Nieuwe Roompot-kopman Van Aert nu al ontevreden

Met de fusie tussen Roompot en Sniper Cycling is de toekomst voor de oranje ploeg verzekerd. Trots communiceert het team dat Wout van Aert (23) de kopman gaat worden. Maar de Belg is hoogst ontevreden over de gang van zaken.

Door Pim Bijl

Een ronkend persbericht wordt ’s ochtends door Team Roompot de wereld ingeslingerd. De fusie met Sniper Cycling, het bedrijf achter de Belgische wielerploeg Veranda’s Willems-Crelan, is rond. Wout van Aert, drievoudig wereldkampioen veldrijder met een veelbelovende toekomst op de weg, wordt de nieuwe kopman. En het team hoopt op een wildcard voor een grote ronde (de Giro, Tour of Vuelta).

Een goednieuwsshow al met al. Maar achter de schermen is er nog volop onduidelijkheid en ook een heleboel onvrede over de snel beklonken deal. Want die nieuwe kopman? Die uitte van de week op Twitter al kritiek over de gang van zaken. Hij is totaal niet op de hoogte gehouden van de plannen en onderhandelingen. ,,Communicatie is de essentie van een goede samenwerking”, schreef Van Aert. Ook nu de fusie is afgerond, weet het kamp-Van Aert nog weinig tot niets over de plannen voor volgend jaar.

De beoogde kopman baalt ondertussen flink van de situatie. Hij gaat vanaf 2020 voor Lotto-Jumbo rijden, en koos mede vanwege de wetenschappelijke benadering voor het World Tour-team, maar lijkt in het tussenliggende seizoen nu terecht te komen in een omgeving waar het de voorbije jaren al schrapen was om trainingskampen en wattagemeters te financieren.

Michael Zijlaard
Maar het budget gaat flink omhoog, zegt Michael Zijlaard, die samen met de Belgen Nick Nuyens en Chris Compagnie, de dagelijkse leiding over Roompot-Crelan zal hebben. Dit jaar werkte Roompot-Nederlandse Loterij met een budget van 2,3 miljoen euro, met renners als Pieter Weening, Taco van der Hoorn en Jan-Willem van Schip als blikvangers. ,,Nu krijgen wij meer ruimte, armslag en kunnen dus nog professioneler werken”, vertelt Zijlaard.

Zijlaard heeft nog niet met Van Aert gesproken. Erik Breukink (samen met Michael Boogerd en Jean-Paul van Poppel de sportieve leiding) belde een aantal minuutjes met de Belg. ,,Maar de inkt is nog niet droog", zegt Zijlaard. ,,Ik ben niet op de hoogte van wat er zich daar allemaal in het verleden heeft afgespeeld, maar wij kijken lekker naar de toekomst. Ik hoop dat Wout ons de kans geeft, wil luisteren naar ons verhaal, ons leert kennen. Wij willen veel energie in hem steken en denken dat wij binnen onze mogelijkheden al hebben laten zien een heel stabiele ploeg met een eigen identiteit te kunnen vormen.”

Transformatie
Die identiteit zal een transformatie ondergaan. In 2015 werd de ploeg opgericht en werd als doel gesteld om jonge Nederlandse talenten op te leiden. Om als pro-continentale ploeg de brug te vormen naar de Nederlandse World Tour-teams (destijds Belkin en Argos). Omdat hoofdsponsor Roompot Vakanties een gevestigde naam in België wil worden, zal de ploeg nu een mix worden tussen renners uit Nederlanders en Belgen. Ook het oranje tenue zal hoogstwaarschijnlijk voor een groot deel worden aangepast.

Het team is ondertussen ver weggegleden van het oorspronkelijke plan. Al zegt Zijlaard: ,,Wij laten jonge Nederlandse talenten nu niet in de steek en gaan ze nog steeds kansen geven. Het budget gaat omhoog, de kans op wildcards wordt met Van Aert vergroot. En als we de laatste jaren een groot talent hadden, was het koffers pakken en op de trein springen. Nu hopen we dat zulke jongens wél geneigd zijn nog een extra jaar bij ons te rijden.”

https://www.ad.nl/wielren(...)gn=socialsharing_web
pi_181590208
quote:
Verrassende transfer: Baptiste Planckaert keert terug naar procontinentaal team

Baptiste Planckaert verlaat Katusha-Alpecin volgend jaar voor het procontinentale WB Aqua Protect-Veranclassics van Chris­tophe Brandt.

De 29-jarige West-Vlaming verliet de ploeg in 2017 voor een promotie naar de World Tour, reed dit jaar met de Giro zijn eerste grote ronde, maar kon er mede door blessures nooit spraakmakende resultaten boeken. De sprinter genoot ook interesse van AG2R-La Mondiale, Cofidis en Roompot, maar verkiest een terugkeer naar de ploeg waar hij in 2016 zo succesvol was. “De gesprekken verlopen constructief. We naderen een akkoord”, aldus Brandt. Planckaert won gisteren overigens in Kortemark.

Versterking voor Mathieu

Roy Jans is de eerste aankoop voor de wegploeg van Corendon-Circus rond Mathieu van der Poel. De 27-jarige Limburger reed dit jaar voor Cibel-Cebon. Ook Kenneth Vanbilsen (Cofidis) heeft al met het team van de broers Roodhooft gepraat maar concentreert zich nu op de Vuelta waar hij gisteren Nacer Bouhanni mee aan de dagzege hielp. Jasper Philipsen van zijn kant is er nog niet uit. Blijven bij het team van Axel Merckx of toch maar ingaan op de voorstellen van Lotto-Soudal, Quick Step Floors of één van de ander WT-teams.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180831_03693124
pi_181590311
quote:
Van Aert wil niet mee overstappen naar Roompot-Crelan: “Ze hebben té veel met mij geleurd. Het is genoeg geweest”

Veranda’s Willems-Crelan en Roompot-Nederlandse Loterij smelten op 1 januari samen tot Roompot-Crelan, een procontinentaal team met Wout van Aert voor één jaar als uithangbord. Tenminste, zo denkt teammanager Nick Nuyens. Maar dat is zonder de wereldkampioen veldrijden gerekend. “De maat is vol”, klinkt het bij Van Aert. “Amper te geloven dat een werknemer in de 21ste eeuw zo gebruikt kan worden.”
Hashtag ‘sabbatjaar’. Zo beëindigde Wout van Aert (23) dinsdagavond een tweet waarin hij zijn mening uitte over de nakende samensmelting van zijn Sniper Cycling Team met het Nederlandse Roompot. Natuurlijk zal Van Aert in 2019 zijn fiets niet op stal laten, maar wie hem kent, weet dat de Kempenaar nadenkt over de woordkeuze op zijn Twitterpagina. Gisternamiddag, tijdens zijn terugreis vanuit stageoord Livigno naar huis, nam Van Aert ruim de tijd om een en ander te verduidelijken.

“Een sabbatjaar is iets te ver gezocht”, geeft hij toe. “Maar zonder blozen, ik heb het de voorbije twee weken in Italië niet gemakkelijk gehad.” De telefoon in de wagen staat op speaker. Vrouwlief Sarah springt bij. “Niet gemakkelijk? Hij voelt zich een wrak. Ze hebben hem mentaal gekraakt. Maar Wout is te stoer om dat toe te geven.” Een diepe zucht weerklinkt. Maandenlang had de buitenwereld het over een vertroebelde relatie tussen teammanager Nick Nuyens en zijn kopman. Vandaag blijkt dat de frustratie veel dieper zit.

“Onder het vriespunt”, verwoordt Van Aert het. “Kijk naar de samenstelling van het team waarin ik goed anderhalf jaar geleden ben terechtgekomen. Mijn vaste verzorger Wesley Theunis is vertrokken. Jan Verstraeten ook. Tim Merlier, toprenner en mijn vaste maatje in de cross, kreeg niet eens een voorstel voor een contractverlenging. Ook Niels Albert liet deze week weten te vertrekken. Ik vergeet een pak namen. Hoofdsponsor Veranda’s Willems weigert een verlengd verblijf. Dit kan toch geen toeval meer zijn? De volledige structuur van de ploeg die begin 2017 zo veelbelovend van start ging, is weg. Het begon met de ellende met de fietsen. Daarna sukkelden we van het ene probleem in het andere. Kijk wat er overblijft. Communicatie met de renners? Nihil. Een paar weken geleden moesten we in de pers lezen dat we zouden opgeslorpt worden door Aqua Blue Sports. Niemand was op de hoogte. Vandaag komt een persbericht dat het team fusioneert met Roompot. Vijf minuten voor het versturen van het officiële communiqué ben ik op de hoogte gebracht. Ploegleider Michiel Elijzen kreeg ook een telefoontje. ‘Goed nieuws, we hebben een deal’, werd hem gezegd. Om in één adem er bij te vertellen dat er ook een minpuntje aan het verhaal was: voor Michiel is er geen plaats.”

Doorslaggevend: Van Aert voelt zich letterlijk een speelbal in de handen van Nuyens. “Eerlijk? Ik wist niet dat werknemers in de 21ste eeuw nog zo gebruikt konden worden. Bijna iedereen in het team is vertrokken, maar ik kon geen kant op omdat ik onder contract lig. Toch houdt het een keer op. En dat moment is nu gekomen. Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen Team Roompot, een zeer degelijk team. Maar ik wil zélf mijn carrière plannen. Me niet laten leiden door anderen. Zo zit ik niet in mekaar. Ik merk trouwens vooral dat - ook al wordt gesproken over een Belgisch-Nederlands project - het team vooral een Nederlandse Roompotcultuur zal hebben. Ik kom dus weer in een nieuwe structuur terecht, terwijl ik twaalf maanden later opnieuw verhuis (naar Team Jumbo, red.) en moet herbeginnen. Het is genoeg geweest. Ja, het was in eerste instantie mijn bedoeling om mijn contract tot eind 2019 te respecteren, maar die mening wil ik herzien. Ze hebben iets té veel met mij geleurd, zonder mij ook maar ergens bij te betrekken of mijn mening te vragen. En zeggen dat ik een paar maanden geleden nog heb overwogen om mijn carrière voort te zetten bij Team Sniper. Vandaag weet ik wel zeker dat ik toen de juiste beslissing heb genomen.”

Lange trip naar Herentals
Over hoe het nu verder moet, tast Van Aert voorlopig in het duister. “In een kort telefoongesprek met Nuyens’ medevennoot Chris Compagnie heb ik alvast mijn ongenoegen geuit en verteld dat het voor mij ophoudt. Ik hoop wel dat we als volwassen mensen om de tafel kunnen zitten om naar een oplossing te zoeken”, besluit de drievoudige Belgische en wereldkampioen met een knik in de stem. “Het wordt nog een lange 700 kilometer naar Herentals. Een trip met best wat kopzorgen...”
Volgens het Nieuwsblad zou Taco van der Hoorn ook dicht bij een akkoord met Jumbo zijn en zou Boom een voorstel hebben gehad van Roompot, maar dat hebben afgewezen omdat hij het salaris te laag vond.( :') )
pi_181590379
Haha Boom :')
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:17:58 #206
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_181590488
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 07:53 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Volgens het Nieuwsblad zou Taco van der Hoorn ook dicht bij een akkoord met Jumbo zijn en zou Boom een voorstel hebben gehad van Roompot, maar dat hebben afgewezen omdat hij het salaris te laag vond.( :') )
Van Aert’s foute keuzes in het verleden...., maar hij vergeet gemakshalve even te melden dat buiten het vertrek van Elijzen alle andere vertrekkenden reeds bekend waren voordat hij bevestigde zijn contract tot 2019 uit te dienen. Het vertrek van Albert staat daar volledig buiten want die had nooit een functie binnen Crelan maar was slechts persoonlijk begeleider van Van Aert. De rat, om zo ik weet niet hoeveel arbeidsplaatsen op het spel te zetten. Ga maar lekker een jaartje van je truien handel genieten. België heeft in ieder geval alvast een excuus wanneer die rat deze winter iedere week naar huis gereden wordt. w/
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:22:25 #207
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_181590526
Heerlijk dit. Gelijk opdoeken dat hele Roompot.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_181590585
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 08:22 schreef Mani89 het volgende:
Heerlijk dit. Gelijk opdoeken dat hele Roompot.
Roompot, Aqua Blue(Delaney) en Sniper(Nuyens) die alledrie binnen korte tijd van elkaar imploderen. Kan het mooier? :9~
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:32:33 #209
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_181590632
Ik heb dat Roompot altijd al een totaal overbodig bij elkaar geraapt teringzooitje gevonden maar dit spant wel de kroon. Er is echt 0,0 competentie in die hele ploeg te vinden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:36:50 #210
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181590695
Haten op Roompot :')

Lekker kansloos aanvallen _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181590710
Was natuurlijk wachten op dit bericht van Wout
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:38:54 #212
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181590723
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 08:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Van Aert’s foute keuzes in het verleden...., maar hij vergeet gemakshalve even te melden dat buiten het vertrek van Elijzen alle andere vertrekkenden reeds bekend waren voordat hij bevestigde zijn contract tot 2019 uit te dienen. Het vertrek van Albert staat daar volledig buiten want die had nooit een functie binnen Crelan maar was slechts persoonlijk begeleider van Van Aert. De rat, om zo ik weet niet hoeveel arbeidsplaatsen op het spel te zetten. Ga maar lekker een jaartje van je truien handel genieten. België heeft in ieder geval alvast een excuus wanneer die rat deze winter iedere week naar huis gereden wordt. w/
Wat een boosheid hier...
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:41:13 #213
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_181590738
Buzzgod
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_181590786
Djumbo doet zo wel erg goede zaken. Ze vervangen de dure Boom, die toch weinig presteert, met de waarschijnlijk een stuk goedkopere Van der Hoorn en hebben er gelijk een renner bij die veel meer perspectief heeft dan Boom. Tevens begint het team voor het Vlaamse voorjaar aardig vorm te krijgen met Teunissen, Van der Hoorn, Roosen en Jansen volgend jaar en dan het jaar daarna ook nog Van Aert erbij.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:48:37 #215
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_181590820
Zonder WvA blijft het toch weer subtobben in de klassiekers ben ik bang. Hopelijk kan hij al een contract voor 2019 forceren.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_181591125
Ze zullen het vast wel goed dichtgetimmerd hebben zodat van Aert niet zomaar (gratis) weg kan, al kan hij het altijd proberen via een verstoorde arbeidsrelatie natuurlijk.. (maar dat zie je eigenlijk alleen bij voetballers)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:07:51 #217
14505 OProg
A Life in Music
pi_181591957
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 09:14 schreef Marcoss het volgende:
Ze zullen het vast wel goed dichtgetimmerd hebben zodat van Aert niet zomaar (gratis) weg kan,
Zou kunnen, maar echt veel vertrouwen in dit soort dingen goed regelen heb ik eigenlijk niet met Nuyens en Roompot. :') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:11:22 #218
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_181592036
quote:
Ploegleider Michiel Elijzen kreeg ook een telefoontje. ‘Goed nieuws, we hebben een deal’, werd hem gezegd. Om in één adem er bij te vertellen dat er ook een minpuntje aan het verhaal was: voor Michiel is er geen plaats.”
Hier moest ik wel heel hard om lachen. _O-
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_181592098
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar echt veel vertrouwen in dit soort dingen goed regelen heb ik eigenlijk niet met Nuyens en Roompot. :') :')
Ze zijn toch ook pas een paar dagen geleden begonnen met praten toen die hele fusie met Aqua Blue definitief niet door ging? Zijlaard zei nota bene 3 dagen geleden nog dat ze in de verkennende fase zaten. Het lijkt me niet dat er goed en doordacht beleid achter zit als je zon fusie er in een paar dagen doorheen jast.. :')
pi_181592218
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 09:14 schreef Marcoss het volgende:
Ze zullen het vast wel goed dichtgetimmerd hebben zodat van Aert niet zomaar (gratis) weg kan, al kan hij het altijd proberen via een verstoorde arbeidsrelatie natuurlijk.. (maar dat zie je eigenlijk alleen bij voetballers)
Crelan heeft zich verbonden aan Wout. Als je Wout laat gaan, ben je Crelan kwijt. Houd je in principe alleen de nadelen van de fusie over.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:24:33 #221
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_181592390
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:18 schreef showtimer het volgende:

[..]

Crelan heeft zich verbonden aan Wout. Als je Wout laat gaan, ben je Crelan kwijt. Houd je in principe alleen de nadelen van de fusie over.
Er zitten alleen maar nadelen aan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:30:29 #222
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181592531
Je weet dat Wout sowieso gaat vertrekken, als het niet in nu al is dan wel in 2020. Dan is een fuseren en dan Wout als belangrijkste renner neerzetten gewoon dom. Je moet een beter beleid hebben gericht op toekomst. Niet gek dat Roompot ipv 2+2 nu 1+1 heeft bedongen
pi_181594062
Lotto_Soudal twitterde op vrijdag 31-08-2018 om 11:46:26 STAN DEWULF TO BECOME PRO AT LOTTO SOUDAL IN 2019!💬 Kurt Van De Wouwer: "It's definitely the right choice for Stan."💬 @Stan_Dewulf1: “I’m at my best in the spring races and I hope to have a future in those races."📝 Read all about the new WT rider: https://t.co/ojO84HPdoe https://t.co/9Ou1o6HO7Z reageer retweet
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:49:57 #224
14505 OProg
A Life in Music
pi_181594102
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:13 schreef Pistolero het volgende:

Ze zijn toch ook pas een paar dagen geleden begonnen met praten toen die hele fusie met Aqua Blue definitief niet door ging? Zijlaard zei nota bene 3 dagen geleden nog dat ze in de verkennende fase zaten. Het lijkt me niet dat er goed en doordacht beleid achter zit als je zon fusie er in een paar dagen doorheen jast.. :')
"Er is helemaal niks aan de hand, de toekomst is helemaal zeker" om vervolgens als een gek met allemaal partijen te gaan praten om zsm te fuseren. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:48:20 #225
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_181595426
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:49 schreef OProg het volgende:

[..]

"Er is helemaal niks aan de hand, de toekomst is helemaal zeker" om vervolgens als een gek met allemaal partijen te gaan praten om zsm te fuseren. :')
Ach, nu ff snel een persbericht de wereld in maar zodra due dilligence onderzoeken zijn afgerond, implodeert dat hele Roompot en Crelan tegelijkertijd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')