abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:27:11 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181418702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:22 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dit probleem heb je bij het androgene klimaatsverandering-debat ook. Door beide kanten evenveel spreektijd te geven, suggereer je dat ze allebei evenveel valide standpunten hebben. Iets wat pertinent onwaar is. Zodra je dat gaat doen, is het misschien respectvoller naar de mensen met wie je direct de open discussie hebt, maar de buitenstaander die meeluistert, krijgt daardoor het idee dat allebei goed zou kunnen.
Het werkt niet zoals jij het je voorstelt.

We hebben jaren lang geprobeerd climate-change-deniers weg te duwen.. te de-platformen, uit te maken voor idioten... etc... wat heeft dit opgeleverd?

Helemaal niks.

Wat hielp wel? YouTube kanalen zoals Potholer die gewoon door alle literatuur heen gaan en de opponenten kapot maakt. Niet door ze te vernederen met hippe manieren om mensen voor dom uit te maken maar door de feiten neer te leggen naast hun claims. Die online over-en-weer discussies houdt.

Potholer heeft in zijn eentje meer mensen weggetrokken uit dat kamp dan 100.000 tierende "ik ben slim, jullie zijn dom" roepende figuren hebben gedaan. Sterker nog. Ik kan me voorstellen dat dat gedrag extra irritant inwerkt op de standvastigheid.

Doe vooral die schade ook in dit land aanbrengen... I fucking dare you.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Redactie Frontpage vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:27:16 #27
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181418705
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:23 schreef machtpen het volgende:
Wij werden vroeger ook niet gevaccineerd tegen mazelen en toen ging er ook niemand dood aan.
Nee precies, toen kregen vrouwen vanwege de mazelen gewoon miskramen tijdens de zwangerschap en was je al dood voordat je een voelend mens was. Of je werd geboren als een mergooltje en dan lag het natuurlijk niet aan de mazelen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181418750
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het werkt niet zoals jij het je voorstelt.

We hebben jaren lang geprobeerd climate-change-deniers weg te duwen.. te de-platformen, uit te maken voor idioten... etc... wat heeft dit opgeleverd?

Helemaal niks.

Wat hielp wel? YouTube kanalen zoals Potholer die gewoon door alle literatuur heen gaan en de opponenten kapot maakt. Niet door ze te vernederen met hippe manieren om mensen voor dom uit te maken maar door de feiten neer te leggen naast hun claims. Die online over-en-weer discussies houdt.

Potholer heeft in zijn eentje meer mensen weggetrokken uit dat kamp dan 100.000 tierende "ik ben slim, jullie zijn dom" roepende figuren hebben gedaan. Sterker nog. Ik kan me voorstellen dat dat gedrag extra irritant inwerkt op de standvastigheid.

Doe vooral die schade ook in dit land aanbrengen... I fucking dare you.
Ik zeg niet dat je ze voor gek moet uitmaken, ik zeg dat je ze niet moet uitnodigen bij serieuze discussies.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:31:07 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181418776
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:23 schreef machtpen het volgende:
Wij werden vroeger ook niet gevaccineerd tegen mazelen en toen ging er ook niemand dood aan.
1 op de 200 ongeveer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181418798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Nee precies, toen kregen vrouwen vanwege de mazelen gewoon miskramen tijdens de zwangerschap en was je al dood voordat je een voelend mens was. Of je werd geboren als een mergooltje en dan lag het natuurlijk niet aan de mazelen.
Nee , hoor dat gebeurde dus niet. Je loopt je aan te stellen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:33:38 #31
45206 Pietverdriet
pi_181418838
Ben blij als de schoolvakanties weer voorbij zijn
pi_181418862
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Debat is niet het probleem.

Het debat proberen kapot te drukken en ondergrond duwen is het probleem. Liever dat je er een open discussie van maakt. Beetje respect tonen voor de ander. Niet voor de standpunten per se maar je hebt het gewoon over mensen... mensen die zich zorgen maken over hun kinderen... roepen dat ze slechts bullshitgelovers zijn die met wetgeving eventjes aangepakt moeten worden... dat helpt echt he-le-maal niemand.
Waarom zou ik respect moeten tonen voor mensen die levens in gevaar brengen?

Laat die ouders maar lekker vaccin-vrije kinderdagverblijven oprichten waar ze allemaal mekaar kunnen aansteken maar de rest van de samenleving zo veel mogelijk met rust laten.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:36:44 #33
45206 Pietverdriet
pi_181418906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Laat die ouders maar lekker vaccin-vrije kinderdagverblijven oprichten waar ze allemaal mekaar kunnen aansteken maar de rest van de samenleving zo veel mogelijk met rust laten.
Niet gevaccineerd omdat u dat maar eng vind? Prima, dan behandelkosten voor eigen rekening.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:40:35 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181419016
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat het uiteindelijke effect is dat je die mensen (en anderen die jouw gedrag zien en concluderen dat JIJ de klootzak bent) weg duwt en je nog meer levens in gevaar brengt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Redactie Frontpage vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:44:42 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181419142
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:32 schreef machtpen het volgende:

[..]

Nee , hoor dat gebeurde dus niet. Je loopt je aan te stellen.
Ik was in de war met rodehond, ook zo'n ziekte waarvoor je je gewoon zou moeten inenten. In de orthodoxe gemeenschappen heeft dit flinke consequenties: of spontane abortus, of spontane vroeggeboorte of afwijkingen:
https://www.rivm.nl/Onderwerpen/R/Rodehond
In één uitbraak in NL 2 doden en 11 mergooltjes.

Daarnaast zijn de mazelen echt wel een probleem in Europa, en dan ook op de gezondheid en op kindersterfte, zie ook het stuk in Trouw van een paar dagen geleden:
https://www.trouw.nl/same(...)aat-alarm-~a19675ea/

Daarnaast verzwakken de mazelen het immuunsysteem van een (ex-)patient tot wel twee jaar lang:
https://nos.nl/artikel/20(...)-ruim-twee-jaar.html
Er is dus grotere kans op meer ziekte en de gevolgen daarvan, alleen omdat er een besmetting van de mazelen is geweest.

Noem dit soort dingen maar aanstellen...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181419160
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat het uiteindelijke effect is dat je die mensen (en anderen die jouw gedrag zien en concluderen dat JIJ de klootzak bent) weg duwt en je nog meer levens in gevaar brengt.
Ik denk eerder dat de overgrote meerderheid van Nederland de anti-vaxxers als een stel klootzakken ziet.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:47:42 #37
45206 Pietverdriet
pi_181419224
Een nadeel van vaccinaties is wel dat mensen geen idee meer hebben van hoe gevaarlijk besmettelijke ziektes zijn.
pi_181419233
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als mensen bewust het risico willen nemen om dood te gaan, moeten ze dat vooral doen. Het gaat om de bescherming van de rest van de maatschappij.

Verder valt met anti-vaxxers niet te argumenteren. Kijk maar eens op de website van de Stichting Vaccinvrij. Die hebben hele bergen met geloofwaardig uitziend materiaal tegen vaccinatie en beweren dat juist de argumenten voor vaccinatie op 'pseudowetenschap' zijn gebaseerd, gesponsord door het grote geld van de medische industrie. Als je daar andere feiten tegenover zet, is het voor een normaal mens niet te doen om te analyseren wat waar en niet waar is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 10:49:22 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:48:05 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181419236
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:45 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de overgrote meerderheid van Nederland de anti-vaxxers als een stel klootzakken ziet.
Dit.

Mocht mijn kind ziek worden door het kind van zo'n gek dan is die persoon nog niet jarig. Maar goed, toon dat maar eens aan he. Wij hebben het KDV gevraagd of er kinderen van anti-vaxxers zitten en die zitten er nu niet. We hebben ook gevraagd om ons op de hoogte te brengen wanneer een dergelijk kind wordt aangemeld en geaccepteerd omdat we dan een ander KDV gaan zoeken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:49:06 #40
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181419264
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Als mensen bewust het risico willen nemen om dood te gaan, moeten ze dat vooral doen. Het gaat om de bescherming van de rest van de maatschappij.

Verder valt met anti-vaxxers niet te argumenteren. Kijk maar eens op de website van de Stichting Vaccinvrij. Die hebben hele bergen met geloofwaardig uitziend materiaal tegen vaccinatie en beweren dat juist de argumenten voor vaccinatie op 'pseudowetenschap' zijn gebaseerd, gesponsord door het grote geld van de medische industrie. Als je daar andere feiten tegenover zet, is het voor een normaal mens niet te doen om te analyseren wat waar en niet waar is.
Beetje de flat earth aanpak. Oogkleppen op en geen enkel argument dat je ongelijk zou kunnen bewijzen willen accepteren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181419297
quote:

[..]

Zelf zullen ze niet doorhebben dat zij een gezondheidsrisico zijn, niet alleen voor zichzelf maar ook voor de rest van het land.

Maar dat verandert inderdaad niets aan de realiteit daarvan. Ik snap de insteek van "laten we die mensen proberen te overtuigen" dan ook niet helemaal. Als we mensen verplichten om onderwijs te volgen of mensen verplichten om een autogordel te dragen, dan gaan we daar ook niet eerst even gezellig over praten. Dat wordt gewoon verplicht, en terecht.

De verplichting uitleggen mag natuurlijk altijd, maar wel in die volgorde.

[ Bericht 10% gewijzigd door Molurus op 25-08-2018 12:31:11 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181419328
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Daarnaast zijn de mazelen echt wel een probleem in Europa, en dan ook op de gezondheid en op kindersterfte, zie ook het stuk in Trouw van een paar dagen geleden:
https://www.trouw.nl/same(...)aat-alarm-~a19675ea/

Daarnaast verzwakken de mazelen het immuunsysteem van een (ex-)patient tot wel twee jaar lang:
https://nos.nl/artikel/20(...)-ruim-twee-jaar.html
Er is dus grotere kans op meer ziekte en de gevolgen daarvan, alleen omdat er een besmetting van de mazelen is geweest.

Noem dit soort dingen maar aanstellen...
Ja, puur aanstellen. De griep is erger dan de mazelen, mazelen stelt niet zo heel erg veel voor.
pi_181419348
Misschien kunnen we etherische oliën gebruiken om de anti-vaxxers te genezen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:52:16 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181419352
quote:

[..]

Het gaat niet over meerderheid vs minderheid. Het gaat over groepen binnen gemeenschappen en hoe je die meetrekt.

Dat doe je door inhoudelijk debat. Niet door een pistool op tafel te leggen.
  Redactie Frontpage vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:54:56 #45
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181419418
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:51 schreef machtpen het volgende:

[..]

Ja, puur aanstellen. De griep is erger dan de mazelen, mazelen stelt niet zo heel erg veel voor.
Het feit dat er nog een vaccinatiegraad is tussen de 90 en 95% zorgt ervoor dat het niet veel erger is. Maar goed, daar wil je niet aan natuurlijk. Fijne dag verder.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181419423
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het gaat niet over meerderheid vs minderheid. Het gaat over groepen binnen gemeenschappen en hoe je die meetrekt.

Dat inhoudelijke debat gaat nooit iets veranderen aan die groep.

En als mensen vanuit naiviteit risico's voor zichzelf nemen, dan zou ik dat nog niet eens zo heel erg vinden. Wellicht dat ik dan je pleidooi voor een debat nog wel zou kunnen begrijpen. Het probleem is echter dat dit ook gaat over kinderen die hier geen enkele stem in hebben. Zowel kinderen van ouders die tegen vaccinatie zijn als kinderen van ouders die voor vaccinatie zijn.

En dan vind ik "laten we erover praten" toch net ff iets te halfslachtig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:55:14 #47
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181419425
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef Karstman het volgende:
Misschien kunnen we etherische oliën gebruiken om de anti-vaxxers te genezen.
Of healing stones.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:55:26 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181419432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Exact. En daarom moet je slim zijn mbt hoe je deze gemeenschappen gaat overtuigen. En dat is sowieso niet door ze voor rotte vis uit te maken of door hardhandig met sociaal werkers mensen hun kinderen af te laten pakken... haha zie je dat al voor je? We komen uw kind ophalen, mevrouw (pakt de gummiknuppel er bij).. is dit een probleem?.

Heerlijk.

quote:
Die stichtingen ga je ook niet overtuigen. Het gaat er om dat je ouders overtuigt. Dat je laat zien dat jouw argumenten beter zijn dan deze stichtingen. Dat je mensen uitlegt hoe medische wetenschap werkt. Hoe kwaliteitscontrole gaat... waarom dit anders is dan hoe deze mensen claimen dat het is met big pharma...

Zo doe je dat.
pi_181419552
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Exact. En daarom moet je slim zijn mbt hoe je deze gemeenschappen gaat overtuigen. En dat is sowieso niet door ze voor rotte vis uit te maken of door hardhandig met sociaal werkers mensen hun kinderen af te laten pakken... haha zie je dat al voor je? We komen uw kind ophalen, mevrouw (pakt de gummiknuppel er bij).. is dit een probleem?.

Heerlijk.
Eh, wie is daar voorstander van? Dijkhoff wil toch alleen regelen dat kinderdagverblijven geen juridische problemen hoeven te verwachten als ze vragen of ouders hun kind hebben ingeent?
  Redactie Frontpage vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:03:27 #50
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181419612
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Bedankt nog voor het aandragen van Potholer, meteen op geabonneerd. Die man kan het heel goed ontrafelen en beargumenteren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')