Blijkbaar gaat er nu iets mis in de voorlichting. Er is wantrouwen tegenover vaccineren. Verplichten is vaak niet wenselijk, dus hoe kun je het wantrouwen weghalen?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou je er gelukkiger van worden als je een uitgebreid scheikundig verhaal krijgt waar jij (en ik trouwens ook) verder toch geen hol van snappen?
Je kan ook een heleboel sites vinden die het tegendeel beweren, dus wat is dan waarheid?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ze gaan ook niet jouw huiswerk maken. Maar als je gewoon zelf even zoekt dan kun je alles vinden wat je er over wil weten.
Anders worden we alleen maar weer doodgegooid met een hoop brochures waar niks belangrijks in staat onder het kader van 'voorlichting'
De site van het RIVM en wat wetenschappelijke publicaties van universiteiten afwegen tegen het vivaforum, een paar obscure blogjes en een handjevol youtubefilmpjes. Moeilijk, moeilijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kan ook een heleboel sites vinden die het tegendeel beweren, dus wat is dan waarheid?
Dat is wat er gebeurt als je mensen zelf onderzoek laat doen. Teveel verschillende bronnen
Iedereen is vrij om zelf onderzoek te doen, dat lijkt me de insteek van onderzoek. Alleen de één komt in een gerenommeerd vakblad, de ander blijft een fraudeur te zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kan ook een heleboel sites vinden die het tegendeel beweren, dus wat is dan waarheid?
Dat is wat er gebeurt als je mensen zelf onderzoek laat doen. Teveel verschillende bronnen
Ach ja, er zijn ook mensen die de Nos niet vertrouwen en zich daarom verlaten op obscure nieuwssites. Omdat ze daar wel het nieuws vinden dat hun wereldbeeld ondersteunt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De site van het RIVM en wat wetenschappelijke publicaties van universiteiten afwegen tegen het vivaforum, een paar obscure blogjes en een handjevol youtubefilmpjes. Moeilijk, moeilijk.
de farmaceutische industrie is nou niet bepaald geloofwaardig te noemen. Doktoren en universiteiten worden van allerlei kanten gesubsidieerd door diezelfde industrie en zijn moeilijk objectief te noemen daardoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De site van het RIVM en wat wetenschappelijke publicaties van universiteiten afwegen tegen het vivaforum, een paar obscure blogjes en een handjevol youtubefilmpjes. Moeilijk, moeilijk.
Omdat daar vaak de achterliggende gedachte ligt, het is niet anders.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Heeft inmiddels niet zo veel meer met religieus/niet religieus te maken. Waar komt die ziekelijke fascinatie toch vandaan om in zo goed als iedere post maar op geloof te kankeren?
De grootste denkfout: vaccineren doe je eigenlijk niet primair voor je eigen kind - maar voor verzwakte en zieke kinderen die een slechte weerstand hebben. Die kunnen overlijden als er zieke, niet gevaccineerde mensen bij hen in de buurt komen - terwijl de niet gevaccineerden zelf de ziekte misschien prima overleven.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:20 schreef Postbus100 het volgende:
Een vriendin van mij is ook met dat soort literatuur aan de haal gegaanDe gedachte leeft vooral dat het goed is voor een kindje om ziektes door te maken en op een natuurlijke manier antistoffen (?) aan te maken in plaats van dit kunstmatig via vaccins te doen. Door vaccins verstoor je dat natuurlijke proces en daar doe je een kind meer kwaad dan goed mee. Zoiets.
Ja ze spelen allemaal onder één hoedje en er is er geen één die toch iets verklapt, want de mensen die studeren om dokter te worden zijn allemaal grote geldwolven die mensen het liefst kapot zien gaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:25 schreef Blik het volgende:
[..]
de farmaceutische industrie is nou niet bepaald geloofwaardig te noemen. Doktoren en universiteiten worden van allerlei kanten gesubsidieerd door diezelfde industrie en zijn moeilijk objectief te noemen daardoor.
Ik heb een dokter in de familie en je hoort de meest bizarre verhalen. Weken durende conferenties op tropische oorden die volledig betaald worden enzo
Je hebt ook sites die beweren dat de aarde plat is.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Nieuw schoolvak; kritisch denken en bronnen leren waarderen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou ja, ze zijn soms wel shady met de kostprijs e.d... Maar in deze ben je gewoon een debiel als je je kind niet laat inentenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:30 schreef Blik het volgende:
Mijn punt is dus eigenlijk, overheid, vaccinaties en de farmaceutische industrie hebben een zwaar imago-probleem.
Een verplichting gaat dat niet oplossen en zal eerder het imago verslechteren dan verbeteren.
Yep, dat was ook uiteindelijk onze eindconclusie over ons verschil in opvatting. Ik zou vaccineren voor het groepsbelang, zij vaccineert niet vanwege het individuele belang. En daar heb ik me bij neer te leggen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:28 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De grootste denkfout: vaccineren doe je eigenlijk niet primair voor je eigen kind - maar voor verzwakte en zieke kinderen die een slechte weerstand hebben. Die kunnen overlijden als er zieke, niet gevaccineerde mensen bij hen in de buurt komen - terwijl de niet gevaccineerden zelf de ziekte misschien prima overleven.
Denk niet dat het gaat om opzettelijk ziek maken, maar wel opzettelijk niet complete informatie geven. Ik gaf al een voorbeeld van een griepprik ( ik vind een griepprik voor normale gezonde mensen echt onzin, maar anderen verklaren mij voor gek). Er worden maar een paar griepvarianten gedekt door die griepprik, en het gebeurt dus regelmatig dat de griepprik helemaal niet de goede griepvarianten dekt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nou ja, ze zijn soms wel shady met de kostprijs e.d... Maar in deze ben je gewoon een debiel als je je kind niet laat inentenDe effecten van inenting zijn vrij simpel en al meer dan een eeuw bekend, voordat er uberhaubt iets gefinancierd werd (die vent die koeienziektes bij kinderen inspoot o.i.d.).
Dat je dan geloof dat 'big pharma' je opzettelijk ziek probeert te maken... Waarom zouden ze dat doen? Dat zogenaamde autisme wat je daarvan krijgt is ongeneeslijk, dus winst zullen ze er niet op maken. En sowieso als je denkt dat er groepen mensen in de zakenwereld zijn die opzettelijk miljoenen kinderen ziek willen maken om winst te maken en dat er dan niemand uit de school klapt...
Mensen die in dat soort sprookjes geloven kunnen gewoon echt niet nadenken.
Ja kijk ik snap wel wat je bedoelt, wellicht zouden informatieve video's e.d. kunnen helpen... Maar ik weet dat 80% van de weigeraars dat toch weer ziet als 'propoganda'. Laat staan wat velletjes papier van wetenschappelijke informatie erbij. Die mensen die weigeren komen waarschijnlijk niet eens door de intro heen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk niet dat het gaat om opzettelijk ziek maken, maar wel opzettelijk niet complete informatie geven. Ik gaf al een voorbeeld van een griepprik ( ik vind een griepprik voor normale gezonde mensen echt onzin, maar anderen verklaren mij voor gek). Er worden maar een paar griepvarianten gedekt door die griepprik, en het gebeurt dus regelmatig dat de griepprik helemaal niet de goede griepvarianten dekt.
Hetzelfde, in mindere mate, gebeurt ook met de normale vaccinaties. Er wordt gezegd dat je dan de ziekte niet meer kunt krijgen, maar ze vergeten wel erbij te vermelden dat er diverse varianten van die ziekte zijn die niet in het vaccin zitten.
Mensen missen gewoon een fatsoenlijk voorlichtings-programma over de vaccinaties. De huidige maatschappij ageert gewoon tegen een oproepbrief zonder daarbij een beetje fatsoenlijke informatie te krijgen. En die voorlichting-programma’s zijn er wel, maar komen vanuit het alternatieve circuit, en die zijn veelal negatief over vaccineren. Biedt gewoon een voorlichtings-programma aan voor twijfelaars, hoe moeilijk kan het zijn
Ik weet niet hoe het gaat vallen als de overheid verplicht naalden in baby’s gaat laten zetten, denk eerder averechtsquote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja kijk ik snap wel wat je bedoelt, wellicht zouden informatieve video's e.d. kunnen helpen... Maar ik weet dat 80% van de weigeraars dat toch weer ziet als 'propoganda'. Laat staan wat velletjes papier van wetenschappelijke informatie erbij. Die mensen die weigeren komen waarschijnlijk niet eens door de intro heen.
Het punt is, ze luisteren niet naar rede en brengen daarmee hun eigen kind en de kinderen van anderen in gevaar. Wil je dan maar hopen dat het nog zo lang mogelijk goed gaat of wil je actie ondernemen?
Boetes..Boetes per niet gevaccineerde dag/week/maand... Bij herhaald negeren het kind (tijdelijk) uit huis plaatsen en laten vaccineren.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:05 schreef TLC het volgende:
Het zal mij benieuwen hoe je andere wilt verplichten om diens kinderen te vaccineren
worden ze dan door de politie naar de huisarts gesleept en vastgebonden zodat de huisarts n vaccinatie kan geven ?
De mensen die het nu al doen zullen geen verschil ervaren, de weigeraars..tsja... ze riskeren nu eenmaal willens en wetens de gezondheid van hun kind en dat van anderen, dus veel sympathie heb ik er niet voor.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het gaat vallen als de overheid verplicht naalden in baby’s gaat laten zetten, denk eerder averechts
niks aan toevoegen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:33 schreef de_boswachter het volgende:
Dijkhoff, baas. Gewoon met gestrekt been ingaan richting al die religie gekkies.
Niemand heeft het meer over de dividendbelasting, best slim die Dijkhofquote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:26 schreef Manke het volgende:
Eerst was dijkhoff een verrader, en nu vindt men dijkhoff een held.
Heerlijk ook dat je op niemand meer ingaatquote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:33 schreef de_boswachter het volgende:
Dijkhoff, baas. Gewoon met gestrekt been ingaan richting al die religie gekkies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |