Wij hadden bij de eerste heel veel baat bij een puckababy, na weken van niet slapen bleek dat dé oplossing en daar waren we zo blij mee! Die hadden we geleend en die moest dus terug, daarom bij de zwangerschap van nr 2 meteen zelf zo’n ding gekocht want no way dat we weer zo gingen klooien. En toen bleek nr 2 absoluut niks over haar armen te willen hebben en gewoon vrij te willen liggen en op die manier priiiiiima te slapen. Dus dat was een dure miskoopquote:Op maandag 27 augustus 2018 05:00 schreef Helsinki het volgende:
Ja toch wel he?. Een vriendin van me vond het heeeeel nodig en dan ben ik ook wel een hele vatbare muts hoor
.
Hier ook wakker aan het liggen. Hoor een hoop getik/gekraak uit mijn buik komen maar het is me nog altijd niet duidelijk wat dat nou precies is. Best apart!
Veel plezier morgen!
Wat fijn, Lein!quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:04 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik had hele zere boobs maar dat is minder, nu heb ik óf loeiveel honger(700 kcal ontbijt) of voel ik me mild misselijk. Ik vreet me echt een slag in de rondte en ben ontzettend moe of heb nergens geen pest zin in
En allebei m'n zussen zijn op dit moment ook zwanger, de een kan elk moment bevallen en de ander in december
Ze komen donderdag voor controle aan huis, als de baby er dan nog niet is..quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:19 schreef Loj het volgende:
Doel 1 is behaald, kleuter zelf naar school gebracht![]()
Nu tijd voor Netflix
Luna de 37 weken bereikt
Gekraak Helsinki! Dat herken ik niet, je hoort alleen dat vliezen soms met een krak breken
Breinaald lenen SillieWanneer moet je weer op controle?
Bijna vakantie voor VFT
Wij hadden ook met regelmaat gekraak/geknak bij m'n vriendin in de buik.. Nooit duidelijk geworden wat dat is geweest..quote:Op maandag 27 augustus 2018 05:00 schreef Helsinki het volgende:
Ja toch wel he?. Een vriendin van me vond het heeeeel nodig en dan ben ik ook wel een hele vatbare muts hoor
.
Hier ook wakker aan het liggen. Hoor een hoop getik/gekraak uit mijn buik komen maar het is me nog altijd niet duidelijk wat dat nou precies is. Best apart!
Veel plezier morgen!
Ik vind van wel, exact om wat jij beschrijft.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:49 schreef Flav het volgende:
Kun je met bijna 7 weken al iets van bandenpijn hebben?
Ik heb bij het snel op staan of een snelle beweging maken een herkenbare steek bij m’n liezen
Je kan niet uitsluitend de kinkhoestvaccinatie krijgen, het zit altijd in die booster “gemengd” met die andere vaccins. Die krijg je dan dus een keertje extra als je ze al gehad hebt.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Net de huisarts gebeld voor kinkhoestvaccinatie, maar echt een bevredigend antwoord kreeg ik niet. Weet iemand hier of je ook met de booster gevaccineerd moet worden als je nog nooit tegen kinkhoest bent ingeënt? Al m'n andere entingen heb ik wel gewoon gehad... Ik dacht dat ik dan misschien iets anders moest dan de booster, maar de website van het rivm zegt er niks over
Nee volgens mij is het gewoon die booster als je als kind de standaard vaccinaties hebt gehad. Bij twijfel zou ik even de GGD bellen ipv de huisarts: die zijn er wel meer in thuis...quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Net de huisarts gebeld voor kinkhoestvaccinatie, maar echt een bevredigend antwoord kreeg ik niet. Weet iemand hier of je ook met de booster gevaccineerd moet worden als je nog nooit tegen kinkhoest bent ingeënt? Al m'n andere entingen heb ik wel gewoon gehad... Ik dacht dat ik dan misschien iets anders moest dan de booster, maar de website van het rivm zegt er niks over
Ik heb dit sinds een week of twee ook. Net of iemand z'n vingers knakt, zo'n soort geluid hoor ik nu regelmatig uit m'n buik komen. Ik had hier tijden geleden over gelezen in dit topic dat anderen dit ook wel eens hadden dus ik vraag me eigenlijk niet eens af wat het is want het zal wel erbij horenquote:Op maandag 27 augustus 2018 05:00 schreef Helsinki het volgende:
quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:19 schreef Loj het volgende:
Doel 1 is behaald, kleuter zelf naar school gebracht![]()
Nu tijd voor Netflix
Bandenpijn tussen m'n bovenbenen was een van de eerste zwangerschapskwalen bij mij, volgens mij had ik het ergens tussen de 8 en 11 weken, ik weet nog dat dit een vraag aan m'n verloskundige was want ik had helemaal niet verwacht daar bandenpijn te hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:49 schreef Flav het volgende:
Kun je met bijna 7 weken al iets van bandenpijn hebben?
Ik heb bij het snel op staan of een snelle beweging maken een herkenbare steek bij m’n liezen
Ik hoef hem ook niet los, ik vroeg me af of de booster voldoende is als je het gewone vaccin als kind nooit gehad hebt. Dat ik difterie, tetanus en polio opnieuw krijg, maakt me niks uit.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:05 schreef Feyre het volgende:
[..]
Je kan niet uitsluitend de kinkhoestvaccinatie krijgen, het zit altijd in die booster “gemengd” met die andere vaccins. Die krijg je dan dus een keertje extra als je ze al gehad hebt.
Sorry dan snapte ik je vraag niet. Maar het antwoord op je vraag staat volgens mij op de site van het RIVM (even scrollen):quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik hoef hem ook niet los, ik vroeg me af of de booster voldoende is als je het gewone vaccin als kind nooit gehad hebt. Dat ik difterie, tetanus en polio opnieuw krijg, maakt me niks uit.
Maar ik ga wel even de ggd bellen, die weten misschien meer.
Vandaar. Opzich wel fijn dat je dan een voorbereidend gesprek hebt, maar hopelijk niet nodigquote:Op maandag 27 augustus 2018 19:42 schreef VKV het volgende:
@Fuchsia i.v.m. mijn te hoge BMI is er een risico dat na 41 weken de placenta niet meer goed functioneert. Dat risico willen ze niet lopen dus vandaar de grens op max. 41 weken. En aangezien het volgende week al de week is van de UD, is dan ook alvast het voorbereidende gesprek.
Fijn dat je zo gerust bent gesteld door je gyn!
Meltdown een beetje veroorzaakt door hormonen?Ik kan niet eens meer een willekeurig liedje meezingen zonder snik
Ja is voldoende. Het gaat er om dat jouw lijf antistoffen aanmaakt, die passeren de placenta en komen in het antistoffenrugzakje van je baby. Die antistoffen maak je ook aan met de booster. Na 6-8 weken ongeveer is dat weer op en dan gaat baby na reguliere vaccinatie zelf eigen antistoffen produceren. En die blijven 5 tot 10 jaar actief.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik hoef hem ook niet los, ik vroeg me af of de booster voldoende is als je het gewone vaccin als kind nooit gehad hebt. Dat ik difterie, tetanus en polio opnieuw krijg, maakt me niks uit.
Maar ik ga wel even de ggd bellen, die weten misschien meer.
Ik kocht vanaf de 38 weken iedere week een bakje filet americain bij de slager. Mijn man heeft het drie weken op kunnen eten. Mijn ouders kregen het vriendelijke verzoek om eerst langs de slager te gaan voor ze bij ons in het ziekenhuis kwamen. En broodjes zalm in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:45 schreef VKV het volgende:
Zijn jullie naast het aftellen tot de baby er is ook nog bezig met aftellen tot je weer iets mag eten of drinken wat je de afgelopen maanden enorm hebt gemist?
Ik krijg in ieder geval al aanbiedingen van vrienden en familie dat ze broodjes filet americain en carpaccio meenemen als ze op kraambezoek komen en volgens mij krijg ik als kraamkado van een aantal mensen ook flessen drankVooral dat laatste, dat heb ik het ergst gemist (en zal het i.v.m. borstvoeding sowieso ook nog wel even moeten missen), met name omdat er heel vaak voor m'n neus wel gedronken wordt, niks solidariteit. #bonnie
Al naar de dokter geweest? Beste behandeling lijkt me erg afhankelijk van de oorzaak.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:48 schreef zeefje het volgende:
Hallo dames,
Misschien kunnen jullie mij helpen
Ik heb al ongeveer 2 maanden last van ochtendmisselijkheid. Braken erbij en daarna voel ik mij helemaal slap. Ik ben absoluut niet zwanger. En dit wezen de 3 testen ook uit.
Hebben jullie tips hoe ik mijn misselijkheid kan verminderen?
Het is heel vervelend en beïnvloed m'n werk ook heel erg
Alvast bedankt
Ik krijg sushi op mijn kraambedquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 15:45 schreef VKV het volgende:
Zijn jullie naast het aftellen tot de baby er is ook nog bezig met aftellen tot je weer iets mag eten of drinken wat je de afgelopen maanden enorm hebt gemist?
Ik krijg in ieder geval al aanbiedingen van vrienden en familie dat ze broodjes filet americain en carpaccio meenemen als ze op kraambezoek komen en volgens mij krijg ik als kraamkado van een aantal mensen ook flessen drankVooral dat laatste, dat heb ik het ergst gemist (en zal het i.v.m. borstvoeding sowieso ook nog wel even moeten missen), met name omdat er heel vaak voor m'n neus wel gedronken wordt, niks solidariteit. #bonnie
de dokter heeft aan m'n buik gevoeld en voelde niets raars. Huh winpelde het een beetje af van ach is even vervelend maar kom je wel weer vanafquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 16:13 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Al naar de dokter geweest? Beste behandeling lijkt me erg afhankelijk van de oorzaak.
Ja na al die jaren samen posten mogen we er bijna aan gelovenquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:56 schreef Peacefulll het volgende:
Fuchs, het schiet bij jullie ook al heel erg op. Spannend zeg! Straks je eigen kindje in je armenHoe bijzonder na al die jaren.
Waw wat een spoedbevalling en prachtige naamquote:Op woensdag 29 augustus 2018 07:59 schreef silliegirl het volgende:
Ik meld mij weer, met baby op mn buik! Na een soort spoedbevalling (in anderhalf uur van 3 cm naar baby) heb ik thuis, in ons eigen bed, met een halve perswee onze dochter H.ay.ley de wereld in gelanceerd. Het was heftig snel, maar kijk er wel positief op terug!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |