Dit is de christelijke versie wat men er later van gemaakt heeft.quote:De doop van Johannes had tot doel om te getuigen van Jezus, om kenbaar te maken wie de Christus is, het neerdalen van de Geest zalft Hem ook, gezalfde koning, Christus.
De schrijver van het Johannesevangelie was geen ooggetuige he?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 14:50 schreef Manke het volgende:
[..]
Johannes ook, maar hoe nam hij dat waar?
En voor de geleerden hier, wat is te zeggen over Johannes 1:18 in de jg text? De eniggeboren god (itt de eniggeboren Zoon in andere varianten) , dit ondersteunt wel hun geloof. Zowel de wh als na hebben het, tr niet.
https://www.jw.org/en/pub(...)lation/books/john/1/
Ff doorzetten en we zijn het centrale Christendomtopic voorbij.quote:
De NBV en de Statenvertaling vertalen dit onjuist. Er staat duidelijk: θεὸςquote:[quote]Op woensdag 22 augustus 2018 20:25 schreef manke het volgende:
Op woensdag 22 augustus 2018 14:50 schreef Manke het volgende:
En voor de geleerden hier, wat is te zeggen over Johannes 1:18 in de jg text? De eniggeboren god (itt de eniggeboren Zoon in andere varianten) , dit ondersteunt wel hun geloof. Zowel de wh als na hebben het, tr niet.
https://www.jw.org/en/pub(...)lation/books/john/1/
Ene keer wel, de andere keer nietquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:45 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Wat verder opvalt is dat bij de Jehova Getuigen bijbel geen gebruik wordt gemaakt van een hoofdletter.
In het geval van Johannes denk ik dat dit is omdat ze Jezus niet als God zien. Maar dit geval? Ik zou het niet weten. Gebeurt trouwens ook met 'Waarachtige'quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:59 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ene keer wel, de andere keer niet
In the beginning was the Word, and the Word was toward the God, and god was the Word.
In the beginning was the Word, and the Word was toward the God, and god was the Word.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:49 schreef Panterjong het volgende:
[..]
In het geval van Johannes denk ik dat dit is omdat ze Jezus niet als God zien. Maar dit geval? Ik zou het niet weten. Gebeurt trouwens ook met 'Waarachtige'
Was onduidelijk geformuleerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 22:00 schreef ATON het volgende:
[..]
In the beginning was the Word, and the Word was toward the God, and god was the Word.
Ik zie Jezus daar niet in voorkomen of mis ik hier iets ?
Ben nog steeds niet mee.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 00:48 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Was onduidelijk geformuleerd.
In het geval van Johannes1.18 denk ik dat dit is omdat ze Jezus niet als God zien. Maar bij Johannes 1.1?quote:
Johannes 1:14 En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid gezien, een heerlijkheid als van de Eniggeborene van de Vader), vol van genade en waarheid.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 08:30 schreef Panterjong het volgende:
[..]
In het geval van Johannes1.18 denk ik dat dit is omdat ze Jezus niet als God zien. Maar bij Johannes 1.1?
uit welke engelse bijbelvertaling komt deze tekst?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 22:00 schreef ATON het volgende:
ik denk https://en.m.wikipedia.org/wiki/Concordant_Versionquote:Op donderdag 23 augustus 2018 09:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
uit welke engelse bijbelvertaling komt deze tekst?
ik denk sowieso niet de engelse king james versie.
klopt inderdaad, heb het even opgezocht.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 09:16 schreef dop het volgende:
[..]
ik denk https://en.m.wikipedia.org/wiki/Concordant_Version
In de Griekse tekst staat Θεός (wordt vertaald met God) en θεός (wordt vertaald met god) .quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:49 schreef Panterjong het volgende:
[..]
In het geval van Johannes denk ik dat dit is omdat ze Jezus niet als God zien. Maar dit geval? Ik zou het niet weten. Gebeurt trouwens ook met 'Waarachtige'
Je moet wel blind zijn dit niet te zien; dit is zuivere gnostiek wat geschreven is in de eerste helft 2e eeuw. Hier zijn al boeken vol over geschreven. Dit is hoe ik het zie. Let wel, deze teksten zijn niet dogmatisch maar moeten gezien worden als filosofische materie.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 08:30 schreef Panterjong het volgende:
In het geval van Johannes1.18 denk ik dat dit is omdat ze Jezus niet als God zien. Maar bij Johannes 1.1?
Logos betekend woord, maar ook onder meer 'gedachte', 'taal', 'rede', 'principe', 'leerstelling' of 'logica'. Binnen de filosofie, analytische filosofie en religie spelen nog speciale betekenissen en connotaties een rol. In dit geval zou ik kiezen voor logische gedachte. Dus : In den beginne was er een goddelijke gedachte. Deze gedachte hoor God toe :quote:Joh. 1: 1In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.
Dit gezegd zijnde introduceert de auteur Johannes de Doper:quote:Dit was in den beginne bij God.
Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.
In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.
En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.
Johannes predikt hier het Licht wat staat voor de ware joodse leer wat staat voor de Torah. Gevolgd door verwijten aan de afvalligen ( Helleense joden ) omdat ze JHWH hebben laten vallen. "Hij" staat voor JHWH/God :quote:Er was een mens van God gezonden, wiens naam was Johannes.
Deze kwam tot een getuigenis, om van het Licht te getuigen, opdat zij allen door hem geloven zouden.
Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou.
Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een iegelijk mens, komende in de wereld.
En nu een opsteker voor de vrome joden, de kinderen Gods:quote:Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend.
Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.
De tekst tussen haakjes is een latere toevoeging. Gods leer is " vlees geworden " in de persoon van Jezus :quote:Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.
" Hij was eer dan ik." Johannes was enkel Jezus' boodschapper.quote:En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.
Johannes getuigt van Hem, en heeft geroepen, zeggende: Deze was het, van Welken ik zeide: Die na mij komt, is voor mij geworden, want Hij was eer dan ik.
En uit Zijn volheid hebben wij allen ontvangen, ook genade voor genade.
Want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid is door Jezus Christus geworden.
quote:18 : Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon,
Die in den schoot des Vaders is, Die heeft Hem ons verklaard.
Heb je mijn post hiervoor niet gelezen ? Welk deel ervan begrijp je niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dan moet je ook kolossenzen 1 vers 15 t/m 23 lezen want dat slaat ook op die teksten.
15 Hij is het Beeld van de onzichtbare God, de Eerstgeborene van heel de schepping.
16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zichtbaar en die onzichtbaar zijn: tronen, heerschappijen, overheden of machten; alle dingen zijn door Hem en voor Hem geschapen.
17 En Hij is vóór alle dingen, en alle dingen bestaan tezamen door Hem.
18 En Hij is het hoofd van het lichaam, namelijk van de gemeente, Hij, Die het begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn.
19 Want het heeft de Vader behaagd dat in Hem heel de volheid wonen zou,
20 en dat Hij door Hem alle dingen met Zichzelf verzoenen zou, door vrede te maken door het bloed van Zijn kruis, ja door Hem, zowel de dingen die op de aarde zijn als de dingen die in de hemelen zijn.
21 En Hij heeft u, die voorheen vervreemd was en vijandig gezind, zoals bleek uit uw slechte daden, nu ook verzoend,
22 in het lichaam van Zijn vlees, door de dood, om u heilig en smetteloos en onberispelijk voor Zich te plaatsen,
23 als u tenminste in het geloof blijft, gefundeerd en vast, en u niet laat afbrengen van de hoop van het Evangelie, dat u gehoord hebt, dat gepredikt is in de hele schepping die onder de hemel is, waarvan ik, Paulus, een dienaar geworden ben.
En verder nog even dit.
En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond... deze tekst hangt juist samen met vers 1 uit johannes 1, want in vers 1 wordt gezegd dat het woord God is en in vers 14 wordt gezegd dat het woord is vlees geworden dit verwijst uiteindelijk dus naar Jezus.
Omdat Johannes op een gegeven moment Jezus ziet lopen en dan aan geeft dat Hij het is waar johannes over sprak.
heb hem wel gelezen, maar ik probeer juist aan te geven dat het wel het "woord" moet zijn en zeer waarschijnlijk niks anders.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Heb je mijn post hiervoor niet gelezen ? Welk deel ervan begrijp je niet?
aldus wikipedia?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:34 schreef ATON het volgende:
De brief van Paulus aan de Kolossenzen noemt Paulus en Timoteüs als auteurs en afzenders. Dat de brief inderdaad door Paulus geschreven is, wordt door veel deskundigen betwijfeld. Een van de belangrijkste redenen voor deze twijfel is de stijl van de brief, die verschilt met die van andere Paulusbrieven. De schrijver van Kolossenzen maakt gebruik van lange, ingewikkelde zinnen, terwijl Paulus elders veelal gebruikmaakt van korte, krachtige zinnen. Ook wat de theologie betreft zijn er verschillen tussen de brief aan de Kolossenzen en andere Paulusbrieven, met name als het gaat om de persoon en het werk van Christus en de kerk als het lichaam van Christus.
Daar ben ik het inderdaad mee eens.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 02:49 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
De doop redt niet en was voor de joden in Handelingen 2 wat niet voor de gemeente is. Je wordt gered door de gratie van God door geloof en daarvoor moet je in gebed gaan en toegeven dat je een zondaar bent en dat doe je meestal pas als je niet meer verder kan en kapot bent en ziek bent van dit leven en de zonde en je niet naar de hel wilt. En dan door Gods gratie wordt je gered en niet zoals o.a de valse Katholieken die geloven dat je aan je eigen redding kan werken en gaan dus ook verloren mits ze van dat valse geloof afstappen. En dan als je opnieuw geboren bent gaat je leven veranderen en dat willen de meeste mensen niet helaas en zijn ze bang voor. Markus 2:17 En toen Jezus dat hoorde, zei Hij tegen hen: Wie gezond zijn, hebben geen dokter nodig, maar wie ziek zijn. Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen tot bekering te roepen, maar zondaars tot bekering.
Maar dat dal bestaat dus niet meer daar ligt heden ten dage een park.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 15:03 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Zo waarschijnlijk vind ik dat niet maar ik begrijp dat jij het zo interpreteert. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat het gewoon om het betreffende dal gaat.
Er staat LOGOS !! Kolossenzen is een sterk geredigeerde versie als het al niet een totale vervalsing is.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
heb hem wel gelezen, maar ik probeer juist aan te geven dat het wel het "woord" moet zijn en zeer waarschijnlijk niks anders.
Want het slaat ook op genesis 1, dus het WOORD waarmee God de aarde schiep is ook het woord dat vlees geworden is.
en zoals de kolosenzen brief aangeeft dat alles voor en door en om Jezus is gemaakt en draait en dat wij mensen eigenlijk aan hem voor bestemd zijn.
Volgens deze bronnen :quote:
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar dat dal bestaat dus niet meer daar ligt heden ten dage een park.
Maar toch wordt er in de bijbel nog steeds over een "toekomstige" hel en of gehenna gepraat.
Dus moet er ergens anders een vergelijkbare plek zijn lijkt mij.
kun je wel raar doen, maar er is nog steeds een hel, een plek waar de duivel zit met zijn demonen.quote:
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
kun je wel raar doen, maar er is nog steeds een hel, een plek waar de duivel zit met zijn demonen.
Hoewel veel demonen ook over de aarde rond trekken, en verderf zaaien en mensen bij God proberen weg te houden.
Maar logos betekend ook WOORD dus waarom zou dat er niet kunnen staan?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:25 schreef ATON het volgende:
[..]
Er staat LOGOS !! Kolossenzen is een sterk geredigeerde versie als het al niet een totale vervalsing is.
ik doe niet raar, ik zeg waar het op staat of je het geloofd of nietquote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:34 schreef ATON het volgende:
[..]Wie doet hier raar ? Welkom in de 21e eeuw.
Knoflook boven de deur hangen, dat helpt naar het schijnt.
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:44 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar logos betekend ook WOORD dus waarom zou dat er niet kunnen staan?
Natuurlijk niet, demonen bestaan niet, dat is iets uit de middeleeuwse verhalen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
ik doe niet raar, ik zeg waar het op staat of je het geloofd of nietdus inderdaad welkom in de 21e eeuw
en nog even dit knoflook helpt niet tegen demonen.
Je moet nooit terug naar naar het Grieks want we hebben het perfecte woord van God in de KJV en bij ons de Staten alle anders bijbels zijn vals en gebruiken valse teksten uit Alexandrië en niet die uit Antiochië. Want denk dat jij het beter kan vertalen dan al die mensen die er 7 jaar over gedaan hebben om het woord van God neer te zetten. Ik denk het niet,je moet schrift met schrift vergelijken maar dat zal je ook wel niet snappen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:25 schreef ATON het volgende:
[..]
Er staat LOGOS !! Kolossenzen is een sterk geredigeerde versie als het al niet een totale vervalsing is.
Alleen de Staten is Gods woord de rest een perversie van valse grondteksten uit Egypte. Nooit terug gaan naar het Grieks,want ga je een eigen uitleg aan Gods woord geven en dat verbiedt God in 2 Petrus 1:20 Dit wetende dat geen profetie der schrift is van eigen uitlegquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:45 schreef Panterjong het volgende:
[..]
De NBV en de Statenvertaling vertalen dit onjuist. Er staat duidelijk: θεὸς
De Naardense vertaald het ook in God. NBV en Statenvertaling zijn meer uitleggend. Naardense wat meer letterlijk. Wat verder opvalt is dat bij de Jehova Getuigen bijbel geen gebruik wordt gemaakt van een hoofdletter.
De NBV maakt het overigens wel erg bont door de toevoeging 'die zelf God is'.
Jezus is dezelfde God geen andere Godquote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:35 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dus Buiten God is er geen god maar Jezus is toch God...
Right...
God heeft ongelovigen al veroordeeld en ik deel dat want is de waarheid en die staat jullie nogal tegen. Net zoals satan God afwees en Hem tegenwerkte, en daarom naar die plaats van foltering wordt gestuurd, zo zal ook een mens die weigert om Christus te aanvaarden dit lot delen en zo aan de toorn van God worden blootgesteld. Dus de keuze is aan een ieder....quote:Op woensdag 22 augustus 2018 12:57 schreef dop het volgende:
Doedelzak denkt, dat als je zoveel mogelijk hel en verdoemenis preekt, je vanzelf vegeven word.
In zijn evangelie word je niet beoordeeld op je daden, maar op je woorden.
Iemand die er zeker niks van snapt ben jij wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:13 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Je moet nooit terug naar naar het Grieks want we hebben het perfecte woord van God in de KJV en bij ons de Staten alle anders bijbels zijn vals en gebruiken valse teksten uit Alexandrië en niet die uit Antiochië. Want denk dat jij het beter kan vertalen dan al die mensen die er 7 jaar over gedaan hebben om het woord van God neer te zetten. Ik denk het niet,je moet schrift met schrift vergelijken maar dat zal je ook wel niet snappen.
Zie je wel dat je er niks van snapt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:19 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Jezus is dezelfde God geen andere God
Wat raar want Jezus moet verantwoording afleggen aan God.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:19 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Jezus is dezelfde God geen andere God
Hoezo alleen de staten vertaling is God's woord, hoezo denk/ zeg je dat?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:17 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Alleen de Staten is Gods woord de rest een perversie van valse grondteksten uit Egypte. Nooit terug gaan naar het Grieks,want ga je een eigen uitleg aan Gods woord geven en dat verbiedt God in 2 Petrus 1:20 Dit wetende dat geen profetie der schrift is van eigen uitleg
in eerste instantie wordt je op je geloof veroordeeld door God.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 12:57 schreef dop het volgende:
Doedelzak denkt, dat als je zoveel mogelijk hel en verdoemenis preekt, je vanzelf vegeven word.
In zijn evangelie word je niet beoordeeld op je daden, maar op je woorden.
Indien God bestaat zou die het beschouwen van een bijbel in wat voor vertaling dan ook als blasfemie zien.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:17 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Alleen de Staten is Gods woord de rest een perversie van valse grondteksten uit Egypte. Nooit terug gaan naar het Grieks,want ga je een eigen uitleg aan Gods woord geven en dat verbiedt God in 2 Petrus 1:20 Dit wetende dat geen profetie der schrift is van eigen uitleg
haha. Teveel aan m'n hoofd denk ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 09:58 schreef ATON het volgende:
[..]
Je moet wel blind zijn dit niet te zien;
De vallei bestond toen wel. De waarschuwing was voor de mensen op dat moment,voor de mensen waar het evangelie voor geschreven is. Het waarschuwt alleen hen voor hun nabije toekomst.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar dat dal bestaat dus niet meer daar ligt heden ten dage een park.
Maar toch wordt er in de bijbel nog steeds over een "toekomstige" hel en of gehenna gepraat.
Dus moet er ergens anders een vergelijkbare plek zijn lijkt mij.
Amen!quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:39 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
God heeft ongelovigen al veroordeeld en ik deel dat want is de waarheid en die staat jullie nogal tegen. Net zoals satan God afwees en Hem tegenwerkte, en daarom naar die plaats van foltering wordt gestuurd, zo zal ook een mens die weigert om Christus te aanvaarden dit lot delen en zo aan de toorn van God worden blootgesteld. Dus de keuze is aan een ieder....
Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood. Jezus beschreef de hel als een plaats van eeuwig vuur, (Matteüs 25:41) eeuwige bestraffing (Matteüs 25:46), en een plaats van kwelling, vlammen, en lijden (Lucas 16:23-24). Jezus onderwees tijdens Zijn leven vele malen specifiek over de hel (Matteüs 5:22, 29-30; 10:28; 18:9; 23:15,33; Marcus 9:43-47; Lucas 12:6; 16:23). Dus blijf het maar ontkennen zodat je verder kan leven in duisternis want dat hebben mensen liever dan het licht.
Oei, deze zin was niet naar jou gericht. Vervang 'je' door ' men'.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:44 schreef Panterjong het volgende:
[..]
haha. Teveel aan m'n hoofd denk ik.
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:03 schreef ATON het volgende:
[..]
Oei, deze zin was niet naar jou gericht. Vervang 'je' door ' men'.
Is dat zo laat maar zien..?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:39 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat raar want Jezus moet verantwoording afleggen aan God.
Voor de rest:ik heb met je te doen. Je bent nog erger dan mijn overgrootmoeder destijds.
Ja je werken worden zeker beoordeeld en die heb je ook als je gered bentquote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Hoezo alleen de staten vertaling is God's woord, hoezo denk/ zeg je dat?
en alles wat daarvoor of daarna geschreven of vertaald zijn?
Het is alleen een kwestie van woordkeuze maken, sommige bijbels schrijven er juist ook bij dat andere vertalingen een andere woordkeuze doen.
[..]
in eerste instantie wordt je op je geloof veroordeeld door God.
Daarna worden de gelovigen ook nog wel beoordeeld op hun daden maar ze komen daardoor nog wel in de hemel. Want het heeft alleen betrekking op de gelovigen.
1 korinthe 3 vers 12 t/m 15
12 Of nu iemand op dit fundament bouwt met goud, zilver, edelstenen, hout, hooi of stro,
13 ieders werk zal openbaar worden. De dag zal het namelijk duidelijk maken, omdat die in vuur verschijnt. En hoe ieders werk is, zal het vuur beproeven.
14 Als iemands werk dat hij op het fundament gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen.
15 Als iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden. Hijzelf echter zal behouden worden, maar wel zo: als door vuur heen.
Dus het "werk" van gelovigen wordt ook door God openbaar gemaakt, maar dat zorgt er niet voor dat je daarna als nog naar de hel zou gaan als je slecht presteert zal ik maar zeggen.
Alleen worden je werken beoordeeld.
Nee want die is toch nodig om te laten zien wie God is en wat hij van ons wil,waar we vandaan komen,waar we heen gaan,waar het fout is gegaan en waarom we Jezus nodig hebben.En dat is bewaard gebleven dor God in de KJV en bij ons de Statenvertaling,die bevatten de enige juiste grondteksten en is het onfeilbare woord van God. Die de standaard is en onze autoriteit. Alle andere zijn katholieke satanische bijbalvervalsingen waar je bij vandaan moet blijven,want die voegen toe of halen af van het woord en dat kan je gewoon checken door goed te onderzoeken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:40 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Indien God bestaat zou die het beschouwen van een bijbel in wat voor vertaling dan ook als blasfemie zien.
Daar denken wij gewoon anders over. Dat is toch alleen maar fijn. Ik zie de bijbel als een verzameling door mensen geschreven boeken dat laat zien hoe de betreffende schrijver op dat moment over God dacht. Natuurlijk staan er mooie dingen in over God. Hij gaf zijn eigen zoon, maakte een mooie aarde en alles wat er op leeft, hij bevrijdde zijn volk uit slavernij maar er staan ook genoeg zaken in waarvan de objectieve lezer al snel het idee krijgt dat God nogal een wispelturige tiran is. Ik denk niet dat God daar blij mee is.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:23 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee want die is toch nodig om te laten zien wie God is en wat hij van ons wil,waar we vandaan komen,waar we heen gaan,waar het fout is gegaan en waarom we Jezus nodig hebben.En dat is bewaard gebleven dor God in de KJV en bij ons de Statenvertaling,die bevatten de enige juiste grondteksten en is het onfeilbare woord van God. Die de standaard is en onze autoriteit. Alle andere zijn katholieke satanische bijbalvervalsingen waar je bij vandaan moet blijven,want die voegen toe of halen af van het woord en dat kan je gewoon checken door goed te onderzoeken.
waar vertelt god of Jezus dat de kjv de enige echte en juiste bijbel is?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:23 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee want die is toch nodig om te laten zien wie God is en wat hij van ons wil,waar we vandaan komen,waar we heen gaan,waar het fout is gegaan en waarom we Jezus nodig hebben.En dat is bewaard gebleven dor God in de KJV en bij ons de Statenvertaling,die bevatten de enige juiste grondteksten en is het onfeilbare woord van God. Die de standaard is en onze autoriteit. Alle andere zijn katholieke satanische bijbalvervalsingen waar je bij vandaan moet blijven,want die voegen toe of halen af van het woord en dat kan je gewoon checken door goed te onderzoeken.
Ja dat is te gek voor woorden. Het grappige is dat er niet zoiets is als de juiste bijbel.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:53 schreef dop het volgende:
[..]
waar vertelt god of Jezus dat de kjv de enige echte en juiste bijbel is?
De kjv heeft een rooms katholieke oorsprong, wat maakt de kjv dan juist, en de roomse onjuist?
Heeft men eerst 1200tot1500 jaar in een valse bijbel gelooft?
Om vervolgens van een valse bijbel de enige juiste te maken?
Katholieke oorsprong? Kjv maakt juist duidelijk dat de apocriefen er niet inhoren. Kjv is vertaald van de Griekse en Hebreeuwse grondteksten, de roomse hield vast aan de Latijnse tekst, naar mijn weten. De statenvertaling (en kjv) wordt juist de reformatie-bijbel genoemd. Bezit ervan stond de doodstraf op, dat zegt ook wel wat over de roomse kerk.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:53 schreef dop het volgende:
[..]
De kjv heeft een rooms katholieke oorsprong, wat maakt de kjv dan juist, en de roomse onjuist?
Heeft men eerst 1200tot1500 jaar in een valse bijbel gelooft?
voor ons atheïsten is dat eenvoudig.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:59 schreef ATON het volgende:
[..]
Ja dat is te gek voor woorden. Het grappige is dat er niet zoiets is als de juiste bijbel.
Tijd dat hij zichzelf eens wat kritischer gaat opstellen en zelf op onderzoek uitgaat.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:09 schreef dop het volgende:
[..]
voor ons atheïsten is dat eenvoudig.
Voor ons is het sowieso mensenwerk en niet onfeilbaar.
Snap wel dat sommige christenen wat geïndoctrineerd zijn en het niet helemaal snappen.
Maar doedelzak maakt het wel erg bont.
Ja.quote:
Reeds vanaf de 3e eeuw.quote:Kjv maakt juist duidelijk dat de apocriefen er niet inhoren.
Dat is niet zo. De auteurs van het N.T. hebben niet de Hebreeuwse, maar de Septuagint gebruikt. De Roomse kerk heeft de Griekse manuscripten in het Latijn vertaald zoals jij nu de Nederlandstalige versie gebruikt die ook op ( zoveel mogelijk op de oudste manuscripten ) Griekse tekst is gebaseerd. En begrijp me niet verkeerd, er bestaat geen originele grondtekst die terug gaat tot de bron en er bestaat geen perfecte vertaling. Een voorbeeld:quote:Kjv is vertaald van de Griekse en Hebreeuwse grondteksten, de roomse hield vast aan de Latijnse tekst, naar mijn weten.
Wie heeft jou dat wijsgemaakt ?? Statenvertaling is wel niet de beste.quote:De statenvertaling (en kjv) wordt juist de reformatie-bijbel genoemd. Bezit ervan stond de doodstraf op, dat zegt ook wel wat over de roomse kerk.
Geef mij een goede reden of tekst die aan geeft dat het hele evangelie niet voor ons zou zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:52 schreef Panterjong het volgende:
[..]
De vallei bestond toen wel. De waarschuwing was voor de mensen op dat moment,voor de mensen waar het evangelie voor geschreven is. Het waarschuwt alleen hen voor hun nabije toekomst.
Het beeld dat jij van de hel hebt heeft daar naar mijn idee niets mee te maken en het evangelie is niet voor ons geschreven.
Nu moet je eens aandachtig lezen wat ik hier ga schrijven en als er nog steeds iets niet duidelijk is, laat het dan weten:quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
Geef mij een goede reden of tekst die aan geeft dat het hele evangelie niet voor ons zou zijn.
Dus niet voor de heidenen.
Waarom heeft paulus het dan ook af en toe over voor jood en OOK de griek?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:21 schreef ATON het volgende:
[..]
Nu moet je eens aandachtig lezen wat ik hier ga schrijven en als er nog steeds iets niet duidelijk is, laat het dan weten:
- De manuscripten die we kennen als het N.T. waren eenmalig geschreven teksten die werden voorgelezen aan een al dan niet gelovig joods publiek.
- Wat werd er verstaan onder ' heidenen ' : Alle joden die de wetten van de Torah niet meer navolgden, afvallige joden, ook gehelleniseerde joden genoemd.
- Paulus ging ronselen in de diaspora waar zich de meeste " heidenen " bevonden, nog steeds etnische joden en daar horen ik en jij niet bij.
- Later heeft men het evangelie volgens Marcus en de brieven van Paulus geredigeerd met een ander doel en er een andere doelgroep mee willen bereiken wat we kennen als het gnostisch christendom. Toen heeft men wel deze geredigeerde versies honderden malen overgeschreven en aan de wensen van de opdrachtgever aangepast. In de eerste eeuwen waren zo verschillende versie van het N.T. in omloop. Hier is dan weer later het Rooms christendom uit ontstaan.
- Als we lezen " ter vergeving van onze zonden " slaat dit enkel en alleen op de zonden van de afvallige joden. " Door onze zonden ", waar weer ONZE staat voor deze afvallige joden, is dit een verwijzing naar dat deze groep joden Jezus niet gesteund hebben met zijn opzet en hij gefaald heeft en gekruisigd is. Wat dit opzet was hebben de gnostici en de Roomse christenen onder de mat geveegd, gezien dit niet meer aan de orde was: Het beloofde land was gevallen en Jeruzalem en zijn tempel verwoest.
Lees dit nog enkele keren rustig door.
M.i. is de oproep tot bekering omdat de dag des Heeren nabij was (ad70), daar is de doop van Johannes voor. Het offer van Jezus maakt de belofte die vanaf genesis is gedaan, toegankelijk voor iedereen die gelooft: de Heilige Geest, omdat iedereen geheiligd, gereinigd en gerechtvaardigd is door en dóór Jezus.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Geef mij een goede reden of tekst die aan geeft dat het hele evangelie niet voor ons zou zijn.
Je hebt mijn post niet aandachtig gelezen ! Het helpt écht niet door Paulus te citeren, gezien dit nu net de meest geredigeerde teksten zijn. Les eens een boek i.p.v. het net af te schuimen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Waarom heeft paulus het dan ook af en toe over voor jood en OOK de griek?
Romeinen 2 vers 9 en 10 bijvoorbeeld.
9 Verdrukking en benauwdheid zullen komen over de ziel van ieder mens die het kwade teweegbrengt, eerst over de Jood, en ook over de Griek,
10 maar heerlijkheid en eer en vrede over ieder die het goede werkt, eerst over de Jood, en ook over de Griek.
Met die griek worden dus de rest van de wereld bedoelt dus alle niet joden
of lees ook Efeze 3 vers 1 t/m 13 eens, dit gaat ook over heidenen.
Wil je beweren dat die mensen daar allemaal joods of zo waren?
Het geheimenis van de roeping van de heidenen
1 Om deze reden ben ik, Paulus, de gevangene van Christus Jezus, voor u, die heidenen bent,
2 als u tenminste gehoord hebt van de uitdeling van de genade van God die aan mij gegeven is ten behoeve van u,
3 dat Hij mij door openbaring dit geheimenis bekendgemaakt heeft (zoals ik eerder in het kort geschreven heb;
4 waaraan u, als u dit leest, mijn inzicht kunt bemerken in het geheimenis van Christus),
5 dat in andere tijden niet bekendgemaakt is aan de mensenkinderen, zoals het nu geopenbaard is aan Zijn heilige apostelen en profeten door de Geest,
6 namelijk dat de heidenen mede-erfgenamen zijn en tot hetzelfde lichaam behoren en mededeelgenoten zijn van Zijn belofte in Christus, door het Evangelie,
7 waarvan ik een dienaar geworden ben, krachtens de gave van de genade van God, die mij gegeven is, overeenkomstig de werking van Zijn kracht.
8 Mij, de allerminste van alle heiligen, is deze genade gegeven, om onder de heidenen door het Evangelie de onnaspeurlijke rijkdom van Christus te verkondigen,
9 en allen te verlichten, opdat zij mogen begrijpen wat de gemeenschap aan het geheimenis inhoudt, dat door de eeuwen heen verborgen is geweest in God, Die alle dingen geschapen heeft door Jezus Christus,
10 opdat nu door de gemeente aan de overheden en de machten in de hemelse gewesten de veelvuldige wijsheid van God bekendgemaakt zou worden,
11 volgens het eeuwige voornemen dat Hij gemaakt heeft in Christus Jezus, onze Heere.
12 In Hem hebben wij de vrijmoedigheid en de toegang met vertrouwen, door het geloof in Hem.
13 Daarom vraag ik u dat u de moed niet verliest vanwege mijn verdrukkingen omwille van u, want dat is uw heerlijkheid.
Heb jij dan voorbeelden van geredigeerde bijbels die geheel anders zijn dan de eerste?
en ook dus voorbeelden van teksten die volgens jou geredigeerd zijn.
Dat is niet zo. Zoek het maar eens op.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:01 schreef Manke het volgende:
Ben het niet helemaal eens met jouw definitie van heidenen.
In het Griekse NT staat er ethnos. In het Hebreeuwse OT staat er voor heidenvolken: goy, goyim, en in de lxx staat er op de zelfde plaats ook ethnos.
Het slaat op etnische niet-joden.
Nonsens.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:22 schreef Manke het volgende:
[..]
M.i. is de oproep tot bekering omdat de dag des Heeren nabij was (ad70), daar is de doop van Johannes voor. Het offer van Jezus maakt de belofte die vanaf genesis is gedaan, toegankelijk voor iedereen die gelooft: de Heilige Geest, omdat iedereen geheiligd, gereinigd en gerechtvaardigd is door en dóór Jezus.
Je ziet Paulus ook steeds in de synagoge bewijzen vanuit de geschriften dat Jezus de Christus is.
Compleet naast de kwestie. Je wil het gewoon niet vatten. Zielig hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
openbaring 14 vers 6 spreekt al over de verkondiging van een eeuwig evangelie aan hen die op de aarde wonen, dus alles mensen en ook van alle tijd.
6 En ik zag een andere engel, die hoog aan de hemel vloog. En hij had het eeuwige Evangelie, om dat te verkondigen aan hen die op de aarde wonen, en aan elke natie, stam, taal en volk.
Waarom zou dit alles alleen voor de joden zijn?
Waarom zijn wij dan hier op aarde?
De liefde van God is ook voor ons niet alleen voor de Joden.
ook romeinen 11 geeft gewoon duidelijk weer dat het evangelie ook voor de rest van de wereld (de heidenen) is en er dus verschil is tussen de Joden (Israëlieten) en de rest van de mensen in de wereld.
Beloften voor Israël
1 Ik zeg dan: Heeft God Zijn volk verstoten? Volstrekt niet! Ik ben immers ook een Israëliet, uit het nageslacht van Abraham, van de stam Benjamin.
2 God heeft Zijn volk, dat Hij van tevoren kende, niet verstoten. Of weet u niet wat de Schrift zegt in de geschiedenis van Elia, hoe hij God aanspreekt over Israël en zegt:
3 Heere, Uw profeten hebben zij gedood en Uw altaren afgebroken, en ik ben alleen overgebleven. Ook staan zij mij naar het leven.
4 Maar wat zegt het Goddelijk antwoord tegen hem? Ik heb voor Mijzelf nog zevenduizend mannen overgelaten, die de knie voor het beeld van Baäl niet gebogen hebben.
5 Zo is er dan ook in deze tegenwoordige tijd een overblijfsel ontstaan, overeenkomstig de verkiezing van de genade.
6 Maar als het door genade is, is het niet meer uit de werken, anders is genade geen genade meer. En als het uit de werken is, is het geen genade meer, anders is het werk geen werk meer.
7 Wat dan? Wat Israël zoekt, dat heeft het niet verkregen, maar het uitverkoren deel heeft het verkregen en de anderen zijn verhard,
8 zoals geschreven staat: God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven, ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.
9 En David zegt: Laat hun tafel voor hen worden tot een strik, tot een valkuil, tot een struikelblok en tot vergelding.
10 Laat hun ogen verduisterd worden, zodat zij niet zien en maak hun rug voor altijd krom.
11 Ik zeg dan: Zijn zij soms gestruikeld met de bedoeling dat zij vallen zouden? Volstrekt niet! Door hun val echter is de zaligheid tot de heidenen gekomen om hen tot jaloersheid te verwekken.
12 Als dan hun val voor de wereld rijkdom betekent en hun verlies rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!
Het is niet voor ons geschreven maar voor de toehoorder op dat moment. Dat waren de joden in de diaspora. Het is verder wel voor jou of voor ons. Voor jou bijvoorbeeld omdat je er geloof uit put. Dat is allemaal mooi en fijn maar het is niet voor ons geschreven. Dat verschil moet je toch wel zien? Christenen zijn er slechts mee aan de haal gegaan maar dat was oorspronkelijk natuurlijk niet de bedoeling voor een boek dat geschreven is voor de joden in de diaspora.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Uit eindelijk gaf Jezus de opdracht dat het evangelie naar alle volken gebracht moest worden niet alleen de Joden. En waarom zijn dan christen gemeenten opgericht die in eerste instantie door paulus werden vervolgd, maar van paulus er later juist zelf een christen geworden is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:20 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Het is niet voor ons geschreven maar voor de toehoorder op dat moment. Dat waren de joden in de diaspora. Het is verder wel voor jou of voor ons. Voor jou bijvoorbeeld omdat je er geloof uit put. Dat is allemaal mooi en fijn maar het is niet voor ons geschreven. Dat verschil moet je toch wel zien? Christenen zijn er slechts mee aan de haal gegaan maar dat was oorspronkelijk natuurlijk niet de bedoeling voor een boek dat geschreven is voor de joden in de diaspora.
Aton zet het verder helder uiteen. In details kun je daar natuurlijk wel iets vinden om over te zeuren. Maar in grote lijnen komt het dicht bij hoe het werkelijk is gegaan.
Matteus 1.21 Uit de statenvertaling:
En zij zal een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten JEZUS; want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.
nee, jij wil de waarheid niet zien dus ik heb te doen met jou.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:15 schreef ATON het volgende:
[..]
Compleet naast de kwestie. Je wil het gewoon niet vatten. Zielig hoor.
Ik heb juist aandachtig gelezen waardoor ik dus mijn conclusie heb geschreven met bijbelteksten die het aantonen. Maar ik vroeg jouw ook om voorbeelden van geredigeerde bijbels en teksten die dat zouden zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:10 schreef ATON het volgende:
[..]
Je hebt mijn post niet aandachtig gelezen ! Het helpt écht niet door Paulus te citeren, gezien dit nu net de meest geredigeerde teksten zijn. Les eens een boek i.p.v. het net af te schuimen.
We hebben het over het evangelie van Mattheus. Nu haal je de aankondiging van het Koninkrijk van Jezus erbij. Dat zijn twee verschillende 'goede boodschappen'.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Uit eindelijk gaf Jezus de opdracht dat het evangelie naar alle volken gebracht moest worden niet alleen de Joden. En waarom zijn dan christen gemeenten opgericht die in eerste instantie door paulus werden vervolgd, maar van paulus er later juist zelf een christen geworden is.
Het is toch totaal onlogisch dat het evangelie alleen voor de Joden zou zijn geschreven of de joden in de diaspora, de Joden zijn juist in verdeeld geraakt over de aarde opdat het evangelie naar de rest van de wereld gebracht kon worden. En ook zodat enkele profetieën in vervulling konden gaan.
Dat maakt jij ervan, maar daarvoor is dit nog niet zo.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
Uit eindelijk gaf Jezus de opdracht dat het evangelie naar alle volken gebracht moest worden niet alleen de Joden.
Paulus is nooit christen geworden. Hij had de opdracht van het sanhedrin de partizanen van Jezus op te sporen gezien deze een bedreiging waren voor de vrede met de Romeinen. Op een zeker ogenblik is Paulus daarmee gestopt en heeft zich erbij aangesloten ( als dubbelagent ? ). Later is hij ontmaskerd en alsnog door de Romeinen onthoofd. Wat jij onder ' christenen ' verstaat bestond toen nog niet. Het is niet Jezus die het christendom gesticht heeft en dat heb ik je al te moede duidelijk gemaakt.quote:En waarom zijn dan christen gemeenten opgericht die in eerste instantie door paulus werden vervolgd, maar van paulus er later juist zelf een christen geworden is.
Ben je daar weer met je nep profetieën ? Als het eerste evangelie is geschreven waren er nog enkel diaspora. Les eens wat geschiedenis dan ga je weten hoe het komt dat de joden verdeeld geraakt zijn over de wereld. Baaidewee, de wereld was toen het Romeinse Rijk en niet de hele wereld, laat dat duidelijk zijn.quote:Het is toch totaal onlogisch dat het evangelie alleen voor de Joden zou zijn geschreven of de joden in de diaspora, de Joden zijn juist in verdeeld geraakt over de aarde opdat het evangelie naar de rest van de wereld gebracht kon worden. En ook zodat enkele profetieën in vervulling konden gaan.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee, jij wil de waarheid niet zien dus ik heb te doen met jou.
Weet je nog wat ik geschreven heb over die Bijbelteksten ?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:36 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik heb juist aandachtig gelezen waardoor ik dus mijn conclusie heb geschreven met bijbelteksten die het aantonen.
Denk je nu écht dat ik hier de moeite ga doen hele flappen tekst neer te schrijven als jij nog niet eens de moeite wil doen er een boek over te lezen? ( en je weet verdomd goed genoeg waarover ik het heb ! )quote:Maar ik vroeg jouw ook om voorbeelden van geredigeerde bijbels en teksten die dat zouden zijn.
Jouw mening is van ondergeschikt belang. Hier als voorbeeld uw brief nog eens die je aanbracht:quote:En volgens mij is het allemaal nog niet eens volstrekt bewezen dat het geredigeerd zou zijn.
Het zijn tot op heden alleen maar aannames en dat betekend dus dat hij nog niet vast staat da het zo is.
Niet duidelijk genoeg ?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee, jij haalde die er bij. nu moet je niet de rollen omdraaien.
jij begon over Mattheüs 1 vers 21.
Nergens haal ik de twee verschillende 'goede boodschappen' door elkaar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee, jij haalde die er bij. nu moet je niet de rollen omdraaien.
jij begon over Mattheüs 1 vers 21.
De KJV heeft juist geen katholieke oorsprong maar alle andere juist wel. KJV gebruikt de teksten uit Antiochië en niet uit Alexandriëquote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:53 schreef dop het volgende:
[..]
Heeft men eerst 1200tot1500 jaar in een valse bijbel gelooft?[youtube][/youtube]
Buiten alle feiten om, die het bestaan van de Septuaginta, feitelijk loochenen: heeft u wel eens aan de volgende gegevens gedacht? Er vanuitgaand dat de Septuaginta WEL zou bestaan:quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:54 schreef ATON het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Reeds vanaf de 3e eeuw.
[..]
Dat is niet zo. De auteurs van het N.T. hebben niet de Hebreeuwse, maar de Septuagint gebruikt. De Roomse kerk heeft de Griekse manuscripten in het Latijn vertaald zoals jij nu de Nederlandstalige versie gebruikt die ook op ( zoveel mogelijk op de oudste manuscripten ) Griekse tekst is gebaseerd. En begrijp me niet verkeerd, er bestaat geen originele grondtekst die terug gaat tot de bron en er bestaat geen perfecte vertaling. Een voorbeeld:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Sinaiticus
[..]
Wie heeft jou dat wijsgemaakt ?? Statenvertaling is wel niet de beste.
Openbaring 14:9-11 En een derde engel volgde hen, die met een luide stem zei: Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt, en het merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt, dan zal hij ook drinken van de wijn van de toorn van God, die onvermengd is ingeschonken in de drinkbeker van Zijn toorn, en gepijnigd worden in vuur en zwavel voor het oog van de heilige engelen en van het Lam.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:34 schreef ATON het volgende:
[..]Wie doet hier raar ? Welkom in de 21e eeuw.
Knoflook boven de deur hangen, dat helpt naar het schijnt.
Paulus is onze apostel en dus alle boeken van Hem(Romeinen tot Filémon)zijn voor ons en 1 en 2 Petrus(maar ook voor joodse christenen in de grote verdrukking),2 Johannes,Judas en Openbaringen beginnen ook allemaal met genade zij u en vrede van God,omdat vrede opnieuw geboren christenen toekomt en Jezus o.a. de Vredesprins genoemd wordt, En de boeken Mattheus,Markus,Lukas en Johannes hebben dat niet en Hebreeën,Jacobus,1 en 3 Johannes hebben dat niet en kunnen christenen wel dingen van leren maar leerstellig zijn ze voor de joden. Dat heet het woord van God rechtsnijden want niet alles is voor ons,soms voor joden,soms de gemeente en soms heidenen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Openbaringen ?quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:12 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Openbaring 14:9-11 En een derde engel volgde hen, die met een luide stem zei: Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt, en het merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt, dan zal hij ook drinken van de wijn van de toorn van God, die onvermengd is ingeschonken in de drinkbeker van Zijn toorn, en gepijnigd worden in vuur en zwavel voor het oog van de heilige engelen en van het Lam.
En de rook van hun pijniging stijgt op tot in alle eeuwigheid, en zij die het beest en zijn beeld aanbidden, hebben dag en nacht geen rust, evenmin als iemand die het merkteken van zijn naam ontvangt.
En dat moet nog gebeuren dus ja blijf maar tegen Gods woord ingaan
Wikipedia en dat neem jij voor waarheid aanquote:Op zondag 26 augustus 2018 17:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Openbaringen ?![]()
https://nl.wikipedia.org/(...)ohannes#Canoniciteit
Doe me een lol en weerleg het.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:48 schreef Doedelzak77 het volgende:
Wikipedia en dat neem jij voor waarheid aan.
En ik geloof Openbaringen niet.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:48 schreef Doedelzak77 het volgende:
De bijbel bevat het boek toch en ik geloof God en zo moeilijk is het boek niet hoor mits je gered bent. En als je de bijbel snapt dan snap je ook dat het nog niet gebeurd kan zijn en het langzaam uit gaat komen. Hier wat info
Je gaat het wel meemaken,want alle ellende vroeger kwam van de mens en in openbaringen komt de ellende van God zelfquote:
Doemdenker, wat zielig.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Je gaat het wel meemaken,want alle ellende vroeger kwam van de mens en in openbaringen komt de ellende van God zelf
Psalms 8 vers 6 (5 in kjv) komt in de statenvertaling uit het Griekse OT en Hebreeën citeert de Griekse variant. Toevallig vandaag te weten gekomen. Handelingen 8:32-33 is ook een citaat van de Griekse variant in het OT, viel me op toen ik het ging vergelijken.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:09 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Buiten alle feiten om, die het bestaan van de Septuaginta, feitelijk loochenen: heeft u wel eens aan de volgende gegevens gedacht? Er vanuitgaand dat de Septuaginta WEL zou bestaan:
Jaja, al 2000 jaar aangekondigd, maar het gaat er binnenkort toch echt van komen!quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Je gaat het wel meemaken,want alle ellende vroeger kwam van de mens en in openbaringen komt de ellende van God zelf
quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jaja, al 2000 jaar aangekondigd, maar het gaat er binnenkort toch echt van komen!
Dat valt nu onder de teken van de tijd.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jaja, al 2000 jaar aangekondigd, maar het gaat er binnenkort toch echt van komen!
ik kijk sowieso uit naar de dag dat Jezus terug komt.quote:
Ik ook.quote:Op zondag 26 augustus 2018 23:42 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik kijk sowieso uit naar de dag dat Jezus terug komt.
Ik ook.quote:Op zondag 26 augustus 2018 23:42 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
ik kijk sowieso uit naar de dag dat Jezus terug komt.
Kun je dit kwantitatief onderbouwen? Hoeveel meer?quote:Op zondag 26 augustus 2018 23:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Dat valt nu onder de teken van de tijd.
dat kun je sowieso al zijn aan alle natuur rampen en epidemieën etc die er de afgelopen jaren zijn geweest en die er tot +/- 50 tot 100 jaar geleden zijn geweest over de wereld.
Dat zijn er veel meer dan die tot 50 jaar terug zijn geweest.
De bijbel (Paulus, Jezus) spreekt over een eindtijd die zeer spoedig zal aanbreken, een voorspelling die duidelijk niet is uitgekomen.quote:en wat dacht je van het gebruik van de opbrengsten van de aarde ten op zichte van wat de gehele mensheid nu gebruikt daar zaten we 1 of 2 weken geleden al overheen.
en ook de wereld bevolking is in 550 jaar verdrievoudigd als we wikipedia in dit geval mogen geloven
al deze dingen vallen onder de zogenaamde barensweeën waar de bijbel over spreekt.
Je snapt dat dit al vele malen eerder is gezien? De val van het Romeinse rijk, de uitbraak van de pest, en noem maar op?quote:de wereld lijkt in barensnood te zijn door alles wat er nu op de aarde gebeurd.
ziektes, voedsel tekorten, oorlogen, orkanen, aardbevingen, etc noem maar op aan rampen die zin de afgelopen 5 jaar al hebben voor gedaan.
dat houd de aarde niet lang vol en wij mensen ook niet.
Dat eerste moet ik even uitzoeken.quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je dit kwantitatief onderbouwen? Hoeveel meer?
[..]
De bijbel (Paulus, Jezus) spreekt over een eindtijd die zeer spoedig zal aanbreken, een voorspelling die duidelijk niet is uitgekomen.
Nog een vraag: hoe lang zou het moeten duren voordat jij zou gaan twijfelen aan je stelling dat we een eindtijd krijgen? Wat als Jezus over 100, 500 of 1000 jaar nog niet is teruggekeerd? Vanaf wanneer wordt het ongeloofwaardig voor je?
[..]
Je snapt dat dit al vele malen eerder is gezien? De val van het Romeinse rijk, de uitbraak van de pest, en noem maar op?
Maar dit keer is het voor het echie, zeker?
Bij de JG's wordt er de laatste tijd volgens mij in ieder geval weer extra de nadruk erop gelegd dat 'Armageddon' nu echt heel erg dichtbij is. Dat zeggen ze natuurlijk al meer dan honderd jaar maar gezien de aansporingen vanuit mijn familie is die boodschap nu dringender dan ooit (op 1975 misschien na dan).quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:41 schreef Haushofer het volgende:
Dus het is zo vaag en algemeen dat over 10.000 jaar, mochten we dan nog bestaan, er nog steeds dit soort ideeën heersen.
Ben benieuwd naar die kwantitatieve onderbouwing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |