abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181375829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:05 schreef lno_ het volgende:

[..]

Zeer verontrustend. Het leest als de limburgse versie van pitcairn.

https://en.wikipedia.org/(...)ssault_trial_of_2004
Doet me ook denken aan deze moord:

https://www.ed.nl/cranend(...)weezenbeek~afc32c50/

Langer geleden enigszins in de buurt en ook nooit opgelost... Haar ouders hebben het dorp ook verlaten destijds.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:13:03 #202
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181375849
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:08 schreef Loekie1 het volgende:
Maar als zo iemand verdwijnt zodra de politie voor de deur staat, en hij een dna weigert, is het dan niet slim om meteen het dna van de familie af te nemen? Als je dan een match hebt kun je hem meteen in Frankrijk oppakken.
Volgens mij moest er eerst toestemming zijn voor een verwantschapsonderzoek. Daarom duurde het ook zo lang.

Bedankt daar de privacyridders maar voor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181375853
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er komen wel vaker mensen bij PD's kijken toch? Het is al heel goed dat ze van die mensen in ieder geval de gegevens noteren want je hoort vaker dat een verdachte terugkomt.

Daarom hebben ze uiteindelijk ook hem uitgenodigd voor een DNA onderzoek, wat hem verdacht maakte voor de rechercheurs omdat hij niet meewerkte.

Maar jij had hem gelijk opgepakt en in het gevang gegooid?
er zit natuurlijk nog een hele wereld tussen iemands gegevens opschrijven en iemand in het gevang gooien...

kan me ook niet voorstellen dat het daar zwart zag van de mensen, als het nou midden in een drukke winkelstraat was geweest ga je dat inderdaad niet met iedereen doen...
pi_181375904
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens mij moest er eerst toestemming zijn voor een verwantschapsonderzoek. Daarom duurde het ook zo lang.

Bedankt daar de privacyridders maar voor.
Dat was er toch al toen ie verdween?
pi_181375923
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die familie is op een gegeven moment ook buitengesloten* en verhuisd.

* waarbij het verhaal ongetwijfeld twee kanten kent, maar dat ze het zwaar hebben gehad staat wel vast.
Mijn familie komt uit de buurt van Heibloem en ik kan dit beeld alleen maar bevestigen. Die mensen zijn uit wanhoop verhuisd. Daarnaast is misbruik - en dan niet alleen binnen de kerk maar ook bij sportclubs en andere verenigingen -een enorm probleem. Ken talloze verhalen van mensen die enorm geliefd waren en uiteindelijk bleek dat het smeerlappen waren die niet van kinderen af konden blijven. En elkaar maar de hand boven het hoofd houden.

Bron: mijn lieve oma (inmiddels overleden helaas, rip) die altijd op de hoogte was van de laatste roddels
pi_181375939
quote:
6s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja wtf, altijd gedacht dat het een meisje was... :o :')
:').
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:17:50 #207
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181375945
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar hij was kennelijk wel een verdacht figuur al lang geleden inzake een zedenzaak waar hij bij betrokken was. Alleen kwam dat niet naar boven in de politiesystemen destijds. Aldus de site van de politie. (linkje op vorige pagina.)
Die oude zaak was volgens mij geseponeerd.
Zou me ook niet verbazen als die oude zaak nooit in de systemen terecht is gekomen. 1985, toen werd er wel meer alleen op papier bijgehouden. Het bevolkingsregister is bijvoorbeeld pas sinds 1994 landelijk digitaal. Daarvoor werd er op papieren persoonskaarten geadministreerd.
pi_181375986
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:16 schreef electronique het volgende:

[..]

Mijn familie komt uit de buurt van Heibloem en ik kan dit beeld alleen maar bevestigen. Die mensen zijn uit wanhoop verhuisd. Daarnaast is misbruik - en dan niet alleen binnen de kerk maar ook bij sportclubs en andere verenigingen -een enorm probleem. Ken talloze verhalen van mensen die enorm geliefd waren en uiteindelijk bleek dat het smeerlappen waren die niet van kinderen af konden blijven. En elkaar maar de hand boven het hoofd houden.

Bron: mijn lieve oma (inmiddels overleden helaas, rip) die altijd op de hoogte was van de laatste roddels
Erfenisje van de RK-kerk wrs, die daar endemisch is.

Het rijke Roomse leven.
I´m back.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:21:08 #209
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181375988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat was er toch al toen ie verdween?
Ja, en er is toch ook DNA van de familie afgenomen? Dat was dacht ik de hele reden dat hij vertrokken was, want hij wist natuurlijk dat ze bij hem uit gingen komen.

Dat 1 op 1 onderzoek dat hij weigerde is al veel langer geleden. Toen mocht er nog geen verwantschapsonderzoek gehouden worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:22:14 #210
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181376008
quote:
6s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

er zit natuurlijk nog een hele wereld tussen iemands gegevens opschrijven en iemand in het gevang gooien...

kan me ook niet voorstellen dat het daar zwart zag van de mensen, als het nou midden in een drukke winkelstraat was geweest ga je dat inderdaad niet met iedereen doen...
Je hebt gewoon niet zoveel middelen om op dat moment een passant aan te pakken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_181376089
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niet zomaar een passant, een passant die leiding heeft gegevens aan jongens in de leeftijd van Nikki Verstappen, van een zedendelict verdacht is geweest, bij een kleuterdagverblijf heeft gewerkt, en die niet mee wil werken aan een DNA-onderzoek, die laat je gewoon lopen in 2008?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:26:24 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181376093
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je kunt iemand die als passant geregistreerd is en twee keer als getuige gehoord is (2001) prima verzoeken DNA af te staan, het is bijna bizar dat dat niet gebeurd is.
Hij zat iig niet bij die groep van 144 mannen die ze om DNA gevraagd hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181376095
quote:
9s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een meisje jongen verkracht en vermoord in the middle of fucking nowhere en de enige persoon die "toevallig" in de buurt is hoeft alleen maar even zijn gegevens op te geven?

8)7
Hij was niet de enige, ze hebben op dat moment meerdere namen genoteerd.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:39:05 #214
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181376256
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt iemand die als passant geregistreerd is en twee keer als getuige gehoord is (2001) prima verzoeken DNA af te staan, het is bijna bizar dat dat niet gebeurd is.
Hij zat iig niet bij die groep van 144 mannen die ze om DNA gevraagd hebben.
Wel toch? Dat weigerde hij.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:41:12 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181376279
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wel toch? Dat weigerde hij.
Volgens mij was dat later, die groep van 144 mannen eerder, en daar zat hij niet bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181376300
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, en er is toch ook DNA van de familie afgenomen? Dat was dacht ik de hele reden dat hij vertrokken was, want hij wist natuurlijk dat ze bij hem uit gingen komen.

Dat 1 op 1 onderzoek dat hij weigerde is al veel langer geleden. Toen mocht er nog geen verwantschapsonderzoek gehouden worden.
Hij zat niet bij de groep die in 2010 om dna gevraagd is
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:44:13 #217
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181376316
Ah, is er later nogmaals een 1 op 1 DNA onderzoek geweest? Wist niet dat dat er twee waren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_181376329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:44 schreef Drekkoning het volgende:
Ah, is er later nogmaals een 1 op 1 DNA onderzoek geweest? Wist niet dat dat er twee waren.
3 zelfs.
pi_181376346
Hoe zijn jullie dan aan het DNA van de man gekomen terwijl de man vermist is?
De familie heeft hem in april 2018 als vermist opgegeven.
In het kader van de vermissingszaak zijn door een ander politieteam buiten Limburg persoonlijke goederen van de man voor DNA-onderzoek ingezonden naar het NFI. Daarnaast heeft het onderzoeksteam Nicky Verstappen ook persoonlijke spullen van de man naar het NFI gezonden. Er werd door het onderzoeksteam ook DNA van twee verre verwanten van de man ingestuurd.
Op 8 juni jl. berichtte het NFI dat de DNA-profielen uit het vermissingsonderzoek en het onderzoek Nicky Verstappen en de profielen van de verre verwanten van de man overeenkwamen met de verdachte sporen op de kleding van Nicky Verstappen.
Voor het onderzoeksteam stond toen vast dat deze man de donor is van de verdachte sporen.

Waarom is hij in 2010 niet meegenomen in het DNA onderzoek?
In 2010 is een beperkte groep mannen gevraagd DNA af te staan en daar zat de verdachte niet bij. Hij werd toen aangemerkt als een toevallige passant op de hei.

Bron: politie.nl
pi_181376482
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij was dat later, die groep van 144 mannen eerder, en daar zat hij niet bij.
Ik heb zonet nog eens naar die politievrouw geluisterd, in 2009 werden er 144 mannen geselecteerd voor een vrijwillig DNA-onderzoek, en de verdachte was hiervoor niet geselecteerd omdat hij werd aangemerkt als een toevallige passant op de Brunsummerheide. (let wel, om halfeen 's nachts liep hij daar rond.)
'Met de kennis van nu hadden we dat anders aangepakt.' Maar ze wisten toen toch al dat hij met jongetjes had gewerkt, bij een kleuterverblijf had gewerkt en verdachte was geweest van een zedendelict?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:53:47 #221
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181376498
Ik snap niet wat het voor zin heeft om nu nog het handelen van de politie toendertijd ter discussie te stellen.
pi_181376570
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb zonet nog eens naar die politievrouw geluisterd, in 2009 werden er 144 mannen geselecteerd voor een vrijwillig DNA-onderzoek, en de verdachte was hiervoor niet geselecteerd omdat hij werd aangemerkt als een toevallige passant.
'Met de kennis van nu hadden we dat anders gedaan.' Maar ze wisten toen toch al dat hij met jongetjes had gewerkt, bij een kleuterverblijf had gewerkt en verdachte was geweest van een zedendelict?
Als je iemand als toevallige passant aanmerkt dan dan ga je niet zijn hele doopceel lichten.
pi_181376576
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik snap niet wat het voor zin heeft om nu nog het handelen van de politie toendertijd ter discussie te stellen.
Zonder het DNA dat toen veiliggesteld is waren we niet waar we nu zijn. Onlosmakelijk zijn er fouten gemaakt, maar 20 jaar geleden was de manier van onderzoek doen ook nog behoorlijk anders.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:08:33 #224
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_181376745
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]
Maar ze wisten toen toch al dat hij met jongetjes had gewerkt, bij een kleuterverblijf had gewerkt en verdachte was geweest van een zedendelict?
Waarom denk je dat?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_181376814
Zou hij nog steeds onder dezelfde naam leven die Jos ? wellicht heeft ie allang met valse papieren n andere identiteit aangenomen
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')