Doet me ook denken aan deze moord:quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:05 schreef lno_ het volgende:
[..]
Zeer verontrustend. Het leest als de limburgse versie van pitcairn.
https://en.wikipedia.org/(...)ssault_trial_of_2004
Volgens mij moest er eerst toestemming zijn voor een verwantschapsonderzoek. Daarom duurde het ook zo lang.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:08 schreef Loekie1 het volgende:
Maar als zo iemand verdwijnt zodra de politie voor de deur staat, en hij een dna weigert, is het dan niet slim om meteen het dna van de familie af te nemen? Als je dan een match hebt kun je hem meteen in Frankrijk oppakken.
er zit natuurlijk nog een hele wereld tussen iemands gegevens opschrijven en iemand in het gevang gooien...quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er komen wel vaker mensen bij PD's kijken toch? Het is al heel goed dat ze van die mensen in ieder geval de gegevens noteren want je hoort vaker dat een verdachte terugkomt.
Daarom hebben ze uiteindelijk ook hem uitgenodigd voor een DNA onderzoek, wat hem verdacht maakte voor de rechercheurs omdat hij niet meewerkte.
Maar jij had hem gelijk opgepakt en in het gevang gegooid?
Dat was er toch al toen ie verdween?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij moest er eerst toestemming zijn voor een verwantschapsonderzoek. Daarom duurde het ook zo lang.
Bedankt daar de privacyridders maar voor.
Mijn familie komt uit de buurt van Heibloem en ik kan dit beeld alleen maar bevestigen. Die mensen zijn uit wanhoop verhuisd. Daarnaast is misbruik - en dan niet alleen binnen de kerk maar ook bij sportclubs en andere verenigingen -een enorm probleem. Ken talloze verhalen van mensen die enorm geliefd waren en uiteindelijk bleek dat het smeerlappen waren die niet van kinderen af konden blijven. En elkaar maar de hand boven het hoofd houden.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die familie is op een gegeven moment ook buitengesloten* en verhuisd.
* waarbij het verhaal ongetwijfeld twee kanten kent, maar dat ze het zwaar hebben gehad staat wel vast.
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja wtf, altijd gedacht dat het een meisje was...![]()
Die oude zaak was volgens mij geseponeerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar hij was kennelijk wel een verdacht figuur al lang geleden inzake een zedenzaak waar hij bij betrokken was. Alleen kwam dat niet naar boven in de politiesystemen destijds. Aldus de site van de politie. (linkje op vorige pagina.)
Erfenisje van de RK-kerk wrs, die daar endemisch is.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:16 schreef electronique het volgende:
[..]
Mijn familie komt uit de buurt van Heibloem en ik kan dit beeld alleen maar bevestigen. Die mensen zijn uit wanhoop verhuisd. Daarnaast is misbruik - en dan niet alleen binnen de kerk maar ook bij sportclubs en andere verenigingen -een enorm probleem. Ken talloze verhalen van mensen die enorm geliefd waren en uiteindelijk bleek dat het smeerlappen waren die niet van kinderen af konden blijven. En elkaar maar de hand boven het hoofd houden.
Bron: mijn lieve oma (inmiddels overleden helaas, rip) die altijd op de hoogte was van de laatste roddels
Ja, en er is toch ook DNA van de familie afgenomen? Dat was dacht ik de hele reden dat hij vertrokken was, want hij wist natuurlijk dat ze bij hem uit gingen komen.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat was er toch al toen ie verdween?
Je hebt gewoon niet zoveel middelen om op dat moment een passant aan te pakken.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
er zit natuurlijk nog een hele wereld tussen iemands gegevens opschrijven en iemand in het gevang gooien...
kan me ook niet voorstellen dat het daar zwart zag van de mensen, als het nou midden in een drukke winkelstraat was geweest ga je dat inderdaad niet met iedereen doen...
Niet zomaar een passant, een passant die leiding heeft gegevens aan jongens in de leeftijd van Nikki Verstappen, van een zedendelict verdacht is geweest, bij een kleuterdagverblijf heeft gewerkt, en die niet mee wil werken aan een DNA-onderzoek, die laat je gewoon lopen in 2008?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je hebt gewoon niet zoveel middelen om op dat moment een passant aan te pakken.
Je kunt iemand die als passant geregistreerd is en twee keer als getuige gehoord is (2001) prima verzoeken DNA af te staan, het is bijna bizar dat dat niet gebeurd is.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je hebt gewoon niet zoveel middelen om op dat moment een passant aan te pakken.
Hij was niet de enige, ze hebben op dat moment meerdere namen genoteerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een meisje jongen verkracht en vermoord in the middle of fucking nowhere en de enige persoon die "toevallig" in de buurt is hoeft alleen maar even zijn gegevens op te geven?
![]()
Wel toch? Dat weigerde hij.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt iemand die als passant geregistreerd is en twee keer als getuige gehoord is (2001) prima verzoeken DNA af te staan, het is bijna bizar dat dat niet gebeurd is.
Hij zat iig niet bij die groep van 144 mannen die ze om DNA gevraagd hebben.
Hij zat niet bij de groep die in 2010 om dna gevraagd isquote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, en er is toch ook DNA van de familie afgenomen? Dat was dacht ik de hele reden dat hij vertrokken was, want hij wist natuurlijk dat ze bij hem uit gingen komen.
Dat 1 op 1 onderzoek dat hij weigerde is al veel langer geleden. Toen mocht er nog geen verwantschapsonderzoek gehouden worden.
3 zelfs.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:44 schreef Drekkoning het volgende:
Ah, is er later nogmaals een 1 op 1 DNA onderzoek geweest? Wist niet dat dat er twee waren.
Ik heb zonet nog eens naar die politievrouw geluisterd, in 2009 werden er 144 mannen geselecteerd voor een vrijwillig DNA-onderzoek, en de verdachte was hiervoor niet geselecteerd omdat hij werd aangemerkt als een toevallige passant op de Brunsummerheide. (let wel, om halfeen 's nachts liep hij daar rond.)quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij was dat later, die groep van 144 mannen eerder, en daar zat hij niet bij.
Als je iemand als toevallige passant aanmerkt dan dan ga je niet zijn hele doopceel lichten.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:52 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb zonet nog eens naar die politievrouw geluisterd, in 2009 werden er 144 mannen geselecteerd voor een vrijwillig DNA-onderzoek, en de verdachte was hiervoor niet geselecteerd omdat hij werd aangemerkt als een toevallige passant.
'Met de kennis van nu hadden we dat anders gedaan.' Maar ze wisten toen toch al dat hij met jongetjes had gewerkt, bij een kleuterverblijf had gewerkt en verdachte was geweest van een zedendelict?
Zonder het DNA dat toen veiliggesteld is waren we niet waar we nu zijn. Onlosmakelijk zijn er fouten gemaakt, maar 20 jaar geleden was de manier van onderzoek doen ook nog behoorlijk anders.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik snap niet wat het voor zin heeft om nu nog het handelen van de politie toendertijd ter discussie te stellen.
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:52 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Maar ze wisten toen toch al dat hij met jongetjes had gewerkt, bij een kleuterverblijf had gewerkt en verdachte was geweest van een zedendelict?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |