Volgens mij is een autostoel verplicht tot 22 kilo. Pas daarna kun je over naar een zitverhoger.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 14:43 schreef FlyingFish het volgende:
Je zoontje van 3 hoeft na de geboorte van je dochter al niet meer in een autostoel als ze allemaal tegelijk in de auto achterin zitten, dus als het je puur daarom gaat zou ik daar niet op wachten.
Verplicht weet ik niet, maar:quote:Op woensdag 22 augustus 2018 14:58 schreef Kyara het volgende:
[..]
Volgens mij is een autostoel verplicht tot 22 kilo. Pas daarna kun je over naar een zitverhoger.
quote:Vanaf 2017 mogen zittingverhogers zonder rugleuning niet meer geproduceerd worden voor kinderen < 125cm en < 22kilo. VeiligheidNL adviseert altijd een zittingverhoging met rugleuning.
Nee, niet voor een derde kind op de achterbank, daar is een uitzonderingsregel voor dat die vanaf 3 jaar niet in een zitje hoeft, mits er gordels aanwezig zijn, er geen derde autostoel past en hij in het midden zit.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 14:58 schreef Kyara het volgende:
[..]
Volgens mij is een autostoel verplicht tot 22 kilo. Pas daarna kun je over naar een zitverhoger.
Wat een bizarre regel. Zo van je hebt toch al genoeg kinderen dus de 3e mag wel met zijn kop door de voorruit vliegen omdat de gordel niet goed werkt bij een te laat gewicht?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 15:10 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nee, niet voor een derde kind op de achterbank, daar is een uitzonderingsregel voor dat die vanaf 3 jaar niet in een zitje hoeft, mits er gordels aanwezig zijn, er geen derde autostoel past en hij in het midden zit.
Lijkt me niet iets wat je wilt doen overigens.
https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/met-de-auto/wetgevingquote:Op woensdag 22 augustus 2018 16:36 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wat een bizarre regel. Zo van je hebt toch al genoeg kinderen dus de 3e mag wel met zijn kop door de voorruit vliegen omdat de gordel niet goed werkt bij een te laat gewicht?
Ik zou het niet aanraden nee....
Net als dat je je eigen kinderen in een veilig zitje moet vervoeren. Voor de kinderen van een andere maakt dat dan weer niet uit.
Nee dat heb ik inderdaad gelezen dat het toegestaan is maar no way dat ik mijn zoontje van 3 zonder stoeltje achterin in de gordel plaats... maar dat is natuurlijk persoonlijk en ieders eigen keuze.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 16:48 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/met-de-auto/wetgeving
Hier staat het wel. Het zal vast niet geheel onveilig zijn anders was het wel verboden.
Wij hebben ook 1 auto, als het achterin niet past gaat er 1 conform de eisen op de bijrijdersstoel. Ook niet wat je het liefste hebt maar wel volgens de wet voor zover ik dat heb kunnen beoordelen. Daarnaast verwacht ik dat we met 3 niet heel vaak op pad zullen gaan en zeker niet ver. We gaan het zienquote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:15 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Nee dat heb ik inderdaad gelezen dat het toegestaan is maar no way dat ik mijn zoontje van 3 zonder stoeltje achterin in de gordel plaats... maar dat is natuurlijk persoonlijk en ieders eigen keuze.
Dilemma’s.
En nee we gebruiken meestal maar een auto as we met zijn alle op pad gaan, niet de Clio dus daar passen de 2 stoeltjes maar net in 😂
Wel een uitdagende zoektocht hoor
Mjah, maar er is ook een regel dat je andermans kinderen zonder autostoeltje mag vervoeren. Je eigen kinderen los in de auto vervoeren is onveilig. Maar blijkbaar niet als het om andermans kinderen gaat.....quote:Op woensdag 22 augustus 2018 16:48 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/met-de-auto/wetgeving
Hier staat het wel. Het zal vast niet geheel onveilig zijn anders was het wel verboden.
Die regel die ken ik niet..die is ook niet logisch wat dat betreft. Kind hoort op een bepaalde manier vervoerd te worden dat staat vast. Of het je eigen kind of die van een ander? Bij een ongeval heb je hetzelfde effect.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:58 schreef Kyara het volgende:
[..]
Mjah, maar er is ook een regel dat je andermans kinderen zonder autostoeltje mag vervoeren. Je eigen kinderen los in de auto vervoeren is onveilig. Maar blijkbaar niet als het om andermans kinderen gaat.....
Cmax is prima toch ! Hebben wij inderdaad ook naar gekeken. Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding 😁 ik denk inderdaad dat de keren dat je met zijn alle weg gaat niet zo vaak voor komen, maar fijn als alles past als het wel zo is. Bij ons wonen opa en oma om de hoek gelukkig 😋 maar op de bijrijderstoel kan ook makkelijk hè als je de airbag uitzetquote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:18 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Wij hebben ook 1 auto, als het achterin niet past gaat er 1 conform de eisen op de bijrijdersstoel. Ook niet wat je het liefste hebt maar wel volgens de wet voor zover ik dat heb kunnen beoordelen. Daarnaast verwacht ik dat we met 3 niet heel vaak op pad zullen gaan en zeker niet ver. We gaan het zien
Is zeker prima! En de airbag uit dat gaat dan ook op die wijzequote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:38 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Cmax is prima toch ! Hebben wij inderdaad ook naar gekeken. Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding 😁 ik denk inderdaad dat de keren dat je met zijn alle weg gaat niet zo vaak voor komen, maar fijn als alles past als het wel zo is. Bij ons wonen opa en oma om de hoek gelukkig 😋 maar op de bijrijderstoel kan ook makkelijk hè als je de airbag uitzet
Vind dat altijd onveilig over komen die kleine koekblikken, zeker vol bepakt en met de kinderkoppies tegen de achterruit :Squote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb een heerlijk koekblikMijn Citroën C1 (4 deurs) brengt me echt overal, zelfs naar Zuid-Frankrijk. Je hebt voorin nauwelijks ruimte met een autostoel achter je en de kofferbak zit helemaal vol als je er een buggy/kinderwagen (zonder wielen) in probeert te proppen, maar ik houd van mijn kleine autootje.
Die hebben wij ook zelfs met die citroen c4 picasso er nog op.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:45 schreef Tenninetyfive het volgende:
[ afbeelding ]Deze, alleen soms onhandig dat de bank niet omgeklapt kan worden. Gaat net met bagage en buggy, nu komt er een 2e aan. Wanneer we met vakantie zouden gaan, moet er een dakkoffer komen.
Goed verzonnenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:24 schreef Blue_note het volgende:
2 Range Rover sport
Audi RS3
Lamborghini Huracan
Die laatste kan alleen op de papa dag.
Foto's zwerven ergens rond hier.
Een dakkoffer heb ik zolang mogelijk proberen uit te stellen want ik hou van een aërodynamische auto, ging allemaal prima als gezin met 1 kind. 2 kinderen vereisen dan wel echt meer ruimte, dus dan moet die dakkoffer er wel komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die hebben wij ook zelfs met die citroen c4 picasso er nog op.
Ligt wel aan of het zomer of winter vakantie is.
Zeker.quote:
Met 3 kinderen. Ja het gaat allemaal wel, maar wij rijden ook echt flinke stukken. Dus we hebben ook altijd een koelkast bij ons enzo.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:32 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Een dakkoffer heb ik zolang mogelijk proberen uit te stellen want ik hou van een aërodynamische auto, ging allemaal prima als gezin met 1 kind. 2 kinderen vereisen dan wel echt meer ruimte, dus dan moet die dakkoffer er wel komen.
Dach dat de C4 picasso sowieso al heel ruim was, echt een familie auto? Of valt dat dus alsnog tegen.
Ok dat vraagt inderdaad dan net even meer!quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Met 3 kinderen. Ja het gaat allemaal wel, maar wij rijden ook echt flinke stukken. Dus we hebben ook altijd een koelkast bij ons enzo.
Gelukkig zijn de veiligheidscijfers van de huidige C1 heel erg goed, dus is er niets aan de hand. En opletten moet je toch op de weg, of je nu in een Volvo rijdt of in een Cuore uit 1985.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:59 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Vind dat altijd onveilig over komen die kleine koekblikken, zeker vol bepakt en met de kinderkoppies tegen de achterruit :S
Nice man, daar kon ik ook mee leven !quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:24 schreef Blue_note het volgende:
2 Range Rover sport
Audi RS3
Lamborghini Huracan
Die laatste kan alleen op de papa dag.
Foto's zwerven ergens rond hier.
ik had met ons 2 en een hond in een toyota avensis toch echt wel een flinke dakkoffer nodig. Voor 10 dagen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 21:46 schreef Ggirl het volgende:
Wij hebben een Nissan Juke. Twee kindjes (2 en 3 jaar) in een groep 1 stoel (maxi cosi Tobi) op de achterbank en wij zijn zonder dakkoffer 16 dagen op vakantie vertrokken. Ik moet wel zeggen dat we geen buggy of kinderwagen meer meenemen. Twee Tula’s kosten beduidend minder ruimte in de kofferbak 🙊
Dit!quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 21:46 schreef Ggirl het volgende:
Wij hebben een Nissan Juke. Twee kindjes (2 en 3 jaar) in een groep 1 stoel (maxi cosi Tobi) op de achterbank en wij zijn zonder dakkoffer 16 dagen op vakantie vertrokken. Ik moet wel zeggen dat we geen buggy of kinderwagen meer meenemen. Twee Tula’s kosten beduidend minder ruimte in de kofferbak 🙊
meer dan de helft van de kofferbak ben ik kwijt voor een fatsoenlijke en veilige bench voor onze hond. Die zit niet in een goedkoop ding van een paar tientjes, maar in de veiligste bench die je op dit moment kan kopen. En dat is dus behoorlijk robuust en neemt dan dus meer plaats in dan een gammel goedkoop ding.quote:Op zondag 26 augustus 2018 08:59 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dit!
Wij hadden de Seat Leon station mee. Met peuter van 2 en baby van 2,5 maand. Dus wel de kinderwagen met reiswieg en de loopfiets voor peuter mee. Maar we gingen maar 12 dagen. Geen dakkoffer nodig gehad. Ik vraag me altijd af wat al die andere mensen allemaal meer meenemen dan wij...
Wat een kofferbak heeft die mazda 6 hequote:Op vrijdag 24 augustus 2018 22:32 schreef vosss het volgende:
Mazda 6 Sportbreak en een Toyota Yaris Full Hybrid.
Ons gezin bestaat uit mijn vriendin, onze hond en ikzelf.
Die Yaris gewoon omdat Toyota en betrouwbaar en die Mazda van mij omdat dat een van de weinige auto's is waar de bench van onze hond achterin past zonder de achterbank plat te moeten gooien.
jep, grote kofferbak. Formaat avensis of bmw 5 serie. Met de achterbank plat zelfs groter. Mooi systeem dat de bank vanzelf omlaag zakt waardoor je een vlakke laadvloer krijgt tot aan de voorstoelen zonder dat daar nog een opgeklapte zitting van de bank tussen zit.quote:Op zondag 26 augustus 2018 09:20 schreef Tally het volgende:
[..]
Wat een kofferbak heeft die mazda 6 he![]()
Die reden wij lease want hij werkt bij de mazda. Nu na de vakantie ingewisseld voor een mazda 2. Want bijtelling en zo.
En zelf rijd ik sinds gister in een ASX
Wat neem je in hemelsnaam allemaal mee dan? Wij zijn deze zomer met zijn 3en 3 weken op vakantie geweest met 1 koffer voor ons 3 en dan allemaal nog een kleine rugzak als handbagage...quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:15 schreef vosss het volgende:
[..]
ik had met ons 2 en een hond in een toyota avensis toch echt wel een flinke dakkoffer nodig. Voor 10 dagen.
Maargoed, wij zeulen dan ook zo een beetje alles mee. Moeten behelpen op vakantie heb ik een hekel aan.
Het is niet zozeer wat, maar een aantal dingen zijn nogal groot, dus dan gaat het hardquote:Op zondag 26 augustus 2018 09:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat neem je in hemelsnaam allemaal mee dan?
Laatste type carens ? Daar hebben wij ook voor gekeken, ziet er nog leuk uit voor een minivan 😋quote:Op zondag 26 augustus 2018 09:47 schreef aapieannie het volgende:
Wij hebben een kia carens.
Straks met 2 baby's en een kleuter past dat prima. Kleuter in het midden op de achterbank op een zitverhoger.
Ook de kofferbak is ruim genoeg voor de tweelingwagen en boodschappen ofzo. Hoe we volgend jaar op vakantie gaan zien we dan wel. Dan zijn de jongens ook al wat groter en zullen ze niet meer in de reiswieg liggen waarschijnlijk dus dat scheelt ook al iets.
We rijden al een oudje, uit 2001quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:23 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Laatste type carens ? Daar hebben wij ook voor gekeken, ziet er nog leuk uit voor een minivan 😋
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |