abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181421073
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:33 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:

Bij mijn vriend kan ik nog nadenken tijdens de seks, ook geen goed teken misschien, ik vind hem niet zo opwindend (meer).

Als je dit niet kan oplossen (en zonder hulp mag je daar zonder meer vanuit gaan), dan komt het echt niet meer goed.

Hele volksstammen die het zo volhouden hoor. Maar volgens mij ben jij nog te jong om nu al dit te accepteren. Ga je heel veel spijt van krijgen.

Je hebt dus echt in de kern iets op te lossen samen met jouw vriend. Heeft hij wel door hoe ver jullie inmiddels van elkaar verwijderd zijn?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:14:50 #204
450878 LanceVanceDance
This is Vice City
pi_181421320
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:13 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]
Ik zat gisterenavond naar wat filmpjes van Osho te kijken.
Laat ik hier zo eentje posten, misschien heb je daar ook wel iets aan ?

Ik zie die Osho nog eerder wat opblazen dan dat hij mij wat tips kan geven omtrent sex :')
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
pi_181421403
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:33 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Bij mijn vriend kan ik nog nadenken tijdens de seks, ook geen goed teken misschien, ik vind hem niet zo opwindend (meer).
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
Als je dit niet kan oplossen (en zonder hulp mag je daar zonder meer vanuit gaan), dan komt het echt niet meer goed. Hele volksstammen die het zo volhouden hoor. Maar volgens mij ben jij nog te jong om nu al dit te accepteren. Ga je heel veel spijt van krijgen.

Je hebt dus echt in de kern iets op te lossen samen met jouw vriend. Heeft hij wel door hoe ver jullie inmiddels van elkaar verwijderd zijn?
Dit klopt helemaal natuurlijk. Daarom ook dat ik zelf pleitte voor het open krijgen van dit alles. Ipv hier de zaken te bespreken, dit met je vriend aan te kaarten. Maar ja, dit vraagt een beetje lef en is ook niet leuk (je gaat ruzie krijgen, misschien is de relatie over, etc). Probleem is, als je het niet doet (en bij je vriend wilt blijven) dit kan blijven spelen. Die kracht van Eros op je. Of denk je dit een volgende keer niet meer tegen te komen ? Denk je gelukkig te worden (en blijven) op deze manier met je vriend. Waarbij de seks niet meer zo spannend is (leuk). En je kan hierover niet praten met je vriend. Wat doe je daarmee ? Met die gevoelens (behoeften) in je ? Ik heb geen idee...
pi_181421517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:14 schreef LanceVanceDance het volgende:
Ik zie die Osho nog eerder wat opblazen dan dat hij mij wat tips kan geven omtrent sex :')
Beetje 'ego' achtig geformuleerd, niet ;) Ik vond vooral mooi aan de video, de manier waarop seks werd ingekleed. Als iets sacraal (meditatief), maar ook plezant (het is geen zonde, het is ok). Beetje romantisch ook. En ja, beetje "free love" ook natuurlijk.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:05:13 #207
545 dop
:copyright: dop
pi_181422160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:27 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Beetje 'ego' achtig geformuleerd, niet ;) Ik vond vooral mooi aan de video, de manier waarop seks werd ingekleed. Als iets sacraal (meditatief), maar ook plezant (het is geen zonde, het is ok). Beetje romantisch ook. En ja, beetje "free love" ook natuurlijk.
niet z'n fan van bhagwan, heeft er in zijn tijd nogal een zooitje van gemaakt en daar weinig verantwoordelijkheid voor genomen.
Daarom voor mij moeilijk om serieus te nemen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_181422583
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:05 schreef dop het volgende:
Niet z'n fan van bhagwan, heeft er in zijn tijd nogal een zooitje van gemaakt en daar weinig verantwoordelijkheid voor genomen.Daarom voor mij moeilijk om serieus te nemen.
Ja, er is van alles gebeurd (en ook fout gelopen). Zie de schitterende documentaire 'Wild Wild Country'. Het probleem dat zich daar een beetje stelde (denk ik), is dat Osho allerlei mensen om zich heen verzamelde. Die bepaalde functies ook kregen. Waarvan later bleek (zoals Sheela, en die kerel, weet zijn naam niet meer, die ze uiteindelijk verraden heeft bij de overheid) foute dingen hebben gedaan. Je kan wel allerlei mensen rondom je verzamelen, vanuit het idee daar een soort van "Zorbba De Boeddha" mens van te maken. Echter verandert dat allemaal nog niet de ware aard van die mensen. Zij waren Osho niet. Zij volgden maar (uit geheel vrije keuze, sommigen gingen er weg, zoals die Sheela). Maar zij waren hem niet.En hebben zaken gedaan, vanuit hun "verantwoordelijkheid". Niet de zijne.

Osho volgde dat ook allemaal zo sterk niet op. Hij was geen dictator of 'sekte' leider. Hij liet (in veel gevallen) de zaken soms maar hun gang gaan. Wist er ook soms niet van (of pas veel later). En soms reageerde hij. Echter het blijft inderdaad een wat raar figuur, daarin. Rebel, speelvogel. Is hij serieus of grappig ? Stelt hij je op de proef (test je uit) of niet. Je weet dat niet altijd zo goed. Los hiervan, vind ik zijn gedachten heel interessant. Daar ben ik vooral fan van. Niet zozeer van de man. En die gedachten leven voort.

[ Bericht 4% gewijzigd door JustTalkLove op 24-08-2018 18:53:05 ]
pi_181465582
Tis uit. Jammer..
pi_181465621
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:00 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Tis uit. Jammer..
Het is uitgegaan nadat je het hem verteld hebt?
pi_181465942
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:00 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Tis uit. Jammer..
Hoe dan?
pi_181466293
quote:
Tis uit. Jammer..
Jammer klinkt niet heel emotioneel verder.
pi_181466542
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:41 schreef viceversa het volgende:

[..]

Denk dat ze nu zit te bellen met die ex-collega.
pi_181466946
Het is gewoon een sletje ;)
pi_181470839
quote:
Tis uit. Jammer..
Wil je er iets meer over vertellen TS? Hoe voel je je nu? Heb je zelf de stap genomen om het ter sprake te brengen? Hoe dan ook sterkte.
pi_181472185
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:41 schreef viceversa het volgende:

[..]

Ofwel ze heeft wel iets anders aan haar kop dan hier haar emoties helemaal uitspellen.
pi_181472768
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ofwel ze heeft wel iets anders aan haar kop dan hier haar emoties helemaal uitspellen.
Goed punt.
pi_181473729
quote:
Tis uit. Jammer..
Jammer :( Heb je het toch maar verteld?
It All Goes Back in the Box
pi_181476821
quote:
Tis uit. Jammer..
Gewoon jammer?
Zo erg vind je het dus niet en zoveel houd je dus niet van hem maar eerder van het gemak dat erbij kwam.
Ik ben blij voor je ex.
pi_181477324
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 17:43 schreef Ersa het volgende:

[..]

Gewoon jammer?
Zo erg vind je het dus niet en zoveel houd je dus niet van hem maar eerder van het gemak dat erbij kwam.
Ik ben blij voor je ex.
Inderdaad als dit waar is, kan ook gewoon kletskoek zijn om het topic te laten doodbloeden.
Maar mits waar, blij voor je ex dat hij eindelijk de waarheid weet, arme jongen.
pi_181477404
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 17:43 schreef Ersa het volgende:

[..]

Gewoon jammer?
Ik ben blij voor je ex.
Als ze hier continu afgebrand word kan ik me voorstellen dat ze er hier verder niks over gaat vertellen.
Sterkte ts, uit elkaar gaan is nooit leuk maar meestal wel beter.
pi_181477726
quote:
Tis uit. Jammer..
sterkte
...
pi_181477831
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 17:59 schreef T-D het volgende:

[..]

Als ze hier continu afgebrand word kan ik me voorstellen dat ze er hier verder niks over gaat vertellen.
Sterkte ts, uit elkaar gaan is nooit leuk maar meestal wel beter.
Risico van een topic openen waarbij je niet echt positief opvalt.
  zondag 26 augustus 2018 @ 18:33:38 #224
545 dop
pi_181478211
quote:
Tis uit. Jammer..
Ik hoop dat je jezelf wel de ruimte geeft er met de psycholoog, en mogelijk ook met anderen over te praten.
Denk belangrijk voor jezelf om er achter te komen wat er precies is gebeurd en waar je jezelf en je vriend in de steek hebt gelaten (emotioneel)
Ook het besef dat niet voor alles wat er mis is gegaan in de relatie de schuld op je hoeft te nemen.
Je ex is waarschijnlijk boos, maar jij heb ook recht op je eigen stukje verdriet en teleurstelling.
Er word in het topic wederom makkelijk geoordeeld, maar vermoed/hoop dat je eerlijk kunnen zijn tegen je ex.
Als dat zo is dapper.
Of je er nu emoties over voelt of dat je gewoon leeg bent en er niet heel veel over kwijt wil is okay.
Zou iedereen verder moeten kunnen respecteren.

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 26-08-2018 18:45:31 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  zondag 26 augustus 2018 @ 18:41:36 #225
545 dop
pi_181478430
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:17 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Risico van een topic openen waarbij je niet echt positief opvalt.
Geen reden om na te trappen of je negatieve gevoelens op de ts afgereageren.
Te makkelijk.
Er zijn maar heel weinig mensen die bewust vreemdgaan om een ander pijn te doen of scheit te hebben aan de rest van de wereld.
Als buitens staander mag je soms ook wel zien dat ze hulp en begrip nodig heeft.
Ze is ergens ook beschadigd en leeft in conflict met zichzelf.
pi_181478520
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:41 schreef dop het volgende:

[..]

Te makkelijk.
Er zijn maar heel weinig mensen die bewust vreemdgaan om een ander pijn te doen of scheit te hebben aan de rest van de wereld.
Als buitens staander mag je soms ook wel zien dat ze hulp en begrip nodig heeft.
Natrappen of spiegel voor houden. Mensen als Ts hebben echter vaak een plaat voor hun kop.
  zondag 26 augustus 2018 @ 18:48:04 #227
545 dop
pi_181478619
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:44 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Natrappen of spiegel voor houden. Mensen als Ts hebben echter vaak een plaat voor hun kop.
Je kent de ts helemaal niet, dit baseer je mogelijk op je eigen ervaring.
Het brengt je nergens en levert niets op.
Een ieder zal uiteindelijk zo dapper moeten zijn om.te kijken achter zijn eigen boosheid en verdriet.
pi_181478633
Topics amper doorgelezen, dus wellicht wat overbodig.

Maar waar ben je bang voor als je het vertelt? Wat denk je ermee te winnen door het voor je te houden?

Niet het geheim gaat jullie relatie in de weg zitten, maar het afsluiten van jezelf tegenover je vriend. Hij ziet een gesloten vriendin en er is niets wat hij kan doen. Wat denk je hoe frusterend hij dat vindt (zeker op termijn). Je denkt dat het overwaait (je hoopt het), maar is dat ook daadwerkelijk zo?

Je mag best moeite met bepaalde dingen hebben, hoor. Dat je hem niet meer aantrekkelijk vindt, dat je anderen moeilijk vindt te weerstaan. Maar als je anderen niet toestaat om je helpen, dan wordt het lastig om die dingen op te lossen.
Somebody that I used to know
pi_181478668
quote:

[..]

Te makkelijk.
Goed gezegd.
pi_181478714
quote:

[..]

Te makkelijk.
Mooi gezegd : in conflict met zichzelf.
Somebody that I used to know
pi_181478740
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:48 schreef dop het volgende:

[..]

Je kent de ts helemaal niet, dit baseer je mogelijk op je eigen ervaring.
Het brengt je nergens en levert niets op.
Een ieder zal uiteindelijk zo dapper moeten zijn om.te kijken achter zijn eigen boosheid en verdriet.
Nee het is logisch en kritisch nadenken. Ts kwetst overduidelijk iemand anders en gaat vervolgens in de slachtofferrol kruipen. Hopelijk ziet ze dat ooit in.
pi_181478781
En nergens bespeur ik een beetje schuldgevoel naar haar partner toe. Werkelijk stuitend.
pi_181478798
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:52 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Nee het is logisch en kritisch nadenken. Ts kwetst overduidelijk iemand anders en gaat vervolgens in de slachtofferrol kruipen. Hopelijk ziet ze dat ooit in.
Joh, maakt dat nu echt nog uit? Ze heeft een fout gemaakt. Doen we allemaal wel eens.

Kennelijk heeft ze nu haar conclusies getrokken. Wat wil je nog meer?
pi_181478821
quote:

[..]

Oké nu begrijpt ze het wel denk ik.
Je weet niet eens hoe of wat over de hele breuk.
pi_181478827
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Joh, maakt dat nu echt nog uit? Ze heeft een fout gemaakt. Doen we allemaal wel eens.

Kennelijk heeft ze nu haar conclusies getrokken. Wat wil je nog meer?
Gooi het topic dan lekker dicht.
  zondag 26 augustus 2018 @ 18:55:52 #236
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181478832
Mooi dat hij het weet. Nu kan je aan jezelf werken.
pi_181478841
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:54 schreef Duveldrinker het volgende:
En nergens bespeur ik een beetje schuldgevoel naar haar partner toe. Werkelijk stuitend.
Eens hoor.

Men gaat hier nu ineens doen alsof TS het slachtoffer is in het verhaal.
  zondag 26 augustus 2018 @ 18:58:39 #238
545 dop
pi_181478906
quote:

[..]

en jij doet je best om de ts te kwetsen, je kiest voor de rol van aanklager.
Ook totaal niet kritisch op jezelf.
Uiteindelijk komen slachtoffer en aanklager in een soort negatieve spiraal.
Oordelen en aanklagen geeft je maar heel kort een gevoel van opluchting.
Uiteindelijk word je ook slachtoffer van jezelf.
Je hebt jezelf niet geholpen en het slachtoffer niet.
pi_181478956
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:58 schreef dop het volgende:

[..]

Waarom moet ik in deze kritisch zijn op mijzelf? Zat topics waarin ik dat ben hoor. Ik heb zelden zoveel onzin gelezen in een post. Chapeau.
pi_181479128
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:58 schreef dop het volgende:

[..]

Wat heb jij gerookt?
  zondag 26 augustus 2018 @ 19:08:01 #241
545 dop
pi_181479168
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Waarom moet ik in deze kritisch zijn op mijzelf? Zat topics waarin ik dat ben hoor. Ik heb zelden zoveel onzin gelezen in een post. Chapeau.
Dus de TS is alleen maar dader?
Verder niks mis mee heeft geen hulp nodig, alleen een trap na.
Wie er ook schuldig is doet er vaak helemaal niet toe uiteindelijk zijn er bij een breuk 2 slachtoffer die allebei recht hebben op een stukje verdriet over alles wat mis is gegaan.
(Ook als je daar zelf grotendeels de oorzaak van lijkt te zijn)

Jij bent fout jij bent schuldig lost niets op.
Dat is altijd het excuus om niet naar jezelf te hoeven kijken.
Je eigen pijn emoties en proces.
pi_181479190
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:55 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Gooi het topic dan lekker dicht.
Waarom? Misschien heeft TS later nog behoefte om haar verhaal te delen.

Maar ga echt effe ergens anders de moraalridder uitgangen. Zo saai...
  zondag 26 augustus 2018 @ 19:09:44 #243
545 dop
pi_181479197
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat heb jij gerookt?
Empathie.
pi_181479386
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:09 schreef dop het volgende:

[..]

Empathie.
Doet je geen goed.
pi_181479412
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom? Misschien heeft TS later nog behoefte om haar verhaal te delen.

Maar ga echt effe ergens anders de moraalridder uitgangen. Zo saai...
Volgens mij ben jij dat , de moraalridder.
pi_181479550
Jij bent ook bedrogen door een vrouw Duveldrinker?
pi_181479569
quote:

[..]

Empathie.
Ik kan zelf niet zoveel empathie opbrengen voor iemand met weinig tot geen empathie. Ze heeft haar vent 2 jaar lang belazerd en toont daar maar weinig berouw over. Haar posts gaan alleen maar over hoe naar ze zichzelf voelt en amper over haar vriend, terwijl zij zelf degene is geweest die zichzelf en daarmee ook haar vriend in deze situatie gebracht heeft. Daarnaast weigert ze eerlijk en open te zijn naar haar vriend en wil hem, tot voor kort althans zo lijkt het, blijven voorliegen en doorgaan alsof het nooit gebeurd is.
pi_181479613
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:21 schreef T-D het volgende:
Jij bent ook bedrogen door een vrouw Duveldrinker?
Niet op deze manier. Zij heeft haar kind in de steek gelaten. Maar ik herken heel veel erin, in de mindset van TS. Puur egoïsme en schijt aan andere hebben.
pi_181479654
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:17 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij dat , de moraalridder.
Nee hoor.
pi_181479724
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:23 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Niet op deze manier. Zij heeft haar kind in de steek gelaten. Maar ik herken heel veel erin, in de mindset van TS. Puur egoïsme en schijt aan andere hebben.
Dat is toch niet vergelijkbaar met dit?
pi_181479760
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:28 schreef T-D het volgende:

[..]

Dat is toch niet vergelijkbaar met dit?
Waarom niet? Ik denk dat zij hetzelfde doet wanneer er ook kinderen in het spel zouden zijn. Lekker haar eigen belang voorop stellen.
  zondag 26 augustus 2018 @ 19:33:07 #252
545 dop
pi_181479872
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik kan zelf niet zoveel empathie opbrengen voor iemand met weinig tot geen empathie. Ze heeft haar vent 2 jaar lang belazerd en toont daar maar weinig berouw over. Haar posts gaan alleen maar over hoe naar ze zichzelf voelt en amper over haar vriend, terwijl zij zelf degene is geweest die zichzelf en daarmee ook haar vriend in deze situatie gebracht heeft. Daarnaast weigert ze eerlijk en open te zijn naar haar vriend en wil hem, tot voor kort althans zo lijkt het, blijven voorliegen en doorgaan alsof het nooit gebeurd is.
dat ze met verkeerde keuzes bezig was en korte termijn oplossing, wil niet zeggen dat er ook voor haar uiterlijk geen empathie nodig is.
Ze word niet beter leuker als je haar alleen maar aanklaagt.
Ook zij is op een bepaalde manier daadwerkelijk slachtoffer deels van haar eigen keuzes.
Aan klagen houd haar alleen maar in die hoek.
Word niemand een beter mens van valt niets te leren of mee op te lossen.
pi_181479911
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:33 schreef dop het volgende:

[..]

dat ze met verkeerde keuzes bezig was en korte termijn oplossing, wil niet zeggen dat er ook voor haar uiterlijk geen empathie nodig is.
Ook zij is op een bepaalde manier daadwerkelijk slachtoffer deels van haar eigen keuzes.
Aanklagen ...waar heb jij het over ...dit is Fok geen rechtbank.
pi_181479916
Ik treed VEM2012 en Dop bij.
pi_181479980
quote:

[..]

Kom op zeg, zij slachtoffer?
Als je de dupe wordt van je eigen keuzes ben je geen slachtoffer maar de dader in het toebrengen van leed aan je partner.
Dat ze er nu zelf ook last van heeft vind ik alleen maar prachtig.
Iets met gerechtigheid en karma zeg maar.
pi_181480006
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kom op zeg, zij slachtoffer?
Als je de dupe wordt van je eigen keuzes ben je geen slachtoffer maar de dader in het toebrengen van leed aan je partner.
Iets met gerechtigheid en karma zeg maar.
Amen
  zondag 26 augustus 2018 @ 19:41:30 #257
545 dop
pi_181480079
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:34 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Aanklagen ...waar heb jij het over ...dit is Fok geen rechtbank.
iemand die de schuld bij iemand neer legt en niet naar zijn eigen rol kijkt is een aanklager.
(Niet opzoek naar een oplossing)
Model van Eric Berne.
De drama driehoek.
Lees er eens over misschien snap je me dan beter.
pi_181480105
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:41 schreef dop het volgende:

[..]

iemand die de schuld bij iemand neer legt en niet naar zijn eigen rol kijkt is een aanklager.
Model van Eric Berne.
De drama driehoek.
Aub , pseudo psycholoog log uit. Wat zet jij jezelf voor lul zeg.
pi_181480190
quote:

[..]

Ok. Je hebt gelijk

Sorry TS, het spijt me. Ik heb erg met je te doen en vind het verschrikkelijk voor je wat je is overkomen. Dat dit uitgerekend jou moest gebeuren is echt oneerlijk. Waaraan heb jij dit in hemelsnaam te danken? Vreemdgaan is niet makkelijk en heeft je waarschijnlijk heel veel stress opgeleverd. "Wat als ie er achterkomt" "Zou ie me eruit gooien" Lijkt me echt vreselijk die gedachten en dat zelfs 2 jaar lang. En hoe moet het nu verder? Moet je misschien weer helemaal overnieuw beginnen, net nu je zo lekker gesetteld was en een samen een huis had en zo. Echt kut.

Sterkte TS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 19:48:09 ]
  zondag 26 augustus 2018 @ 19:57:04 #260
545 dop
pi_181480423
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:42 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Aub , pseudo psycholoog log uit. Wat zet jij jezelf voor lul zeg.
ik ga het spelletje niet verder mee spelen.
Je mag boos en verontwaardigd zijn.
  zondag 26 augustus 2018 @ 19:57:05 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181480424
quote:

[..]

(Niet opzoek naar een oplossing)
Model van Eric Berne.
De drama driehoek.
Je bent niet de enige hier, met voornamelijk JTL, die zo en nu dan wollige teksten willen typen. Daar is niks mis mee, maar het is abstract als je zulke termen of dingen erbij haalt uit boeken of filmpjes op internet die de rest verder niet heeft gelezen/bekeken. Je kunt iemand zijn/haar rol eindeloos gaan beschouwen en het zus of zo noemen.

Maar je kan het ook simpeler houden; TS is hier flink de fout in gegaan (hoe dat komt door emotionele of fysieke of geestelijke dingen is irrelevant). Zij is bovenal de dader in dit verhaal en ja ook deels een slachtoffer in de zin dat ze dingen wellicht niet zo bedoeld heeft en het nu kwijtraakt. Maar we moeten er niet omheen gaan draaien en haar voornamelijk in een slachtofferrol gaan duwen want ze mag (en wellicht moet zelfs) beseffen dat het in eerste plek haar verantwoordelijkheid was.
pi_181480472
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:57 schreef dop het volgende:

[..]

ik ga het spelletje niet verder mee spelen.
Je mag boos en verontwaardigd zijn.
Jij speelt een spelletje, ik ben niet boos ik veroordeel haar gedrag in deze situatie ipv het goed te lullen.
pi_181480534
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik denk dat zij hetzelfde doet wanneer er ook kinderen in het spel zouden zijn. Lekker haar eigen belang voorop stellen.
Als ze haar eigen belang voorop had gesteld had ze hier waarschijnlijk geen topic over geopend. Het zat haar dus wel dwars en ze weet heus wel dat haar daden geen schoonheidsprijs verdienen. Kennelijk is het nu uit, het hoe en waarom weten wij verder ook niet dus haar zo de grond intrappen is niet echt nodig of helpend.
pi_181480591
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:01 schreef T-D het volgende:

[..]

Als ze haar eigen belang voorop had gesteld had ze hier waarschijnlijk geen topic over geopend. Het zat haar dus wel dwars en ze weet heus wel dat haar daden geen schoonheidsprijs verdienen. Kennelijk is het nu uit, het hoe en waarom weten wij verder ook niet dus haar zo de grond intrappen is niet echt nodig of helpend.
Ja Einstein een topic geopend om te klagen hoe zielig ze is. Of zij misschien hulp nodig heeft omdat ze niet geil van haar vriend wordt en nadenkt als ze sex heeft. Godsamme.
....
pi_181480664
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:01 schreef T-D het volgende:

[..]

Als ze haar eigen belang voorop had gesteld had ze hier waarschijnlijk geen topic over geopend.
Als dat waar zou zijn, waarom heeft ze dan zo veel zelfmedelijden en trekt ze de aandacht naar zich toe?
Ze wil graag steun krijgen maar dat valt niet mee in deze situatie.
Dit topic was een beetje een backfire en dat is heul niet erg.

Het enige goede aan dit verhaal is dat ze er zelf last van heeft en dat ze er tegen ons (vreemden) eerlijk over is.
Alleen jammer dat ze niet eerlijk tegenover de persoon die ze gruwelijk hard kwetst.
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:07:46 #266
545 dop
pi_181480694
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je bent niet de enige hier, met voornamelijk JTL, die zo en nu dan wollige teksten willen typen. Daar is niks mis mee, maar het is abstract als je zulke termen of dingen erbij haalt uit boeken of filmpjes op internet die de rest verder niet heeft gelezen/bekeken. Je kunt iemand zijn/haar rol eindeloos gaan beschouwen en het zus of zo noemen.

Maar je kan het ook simpeler houden; TS is hier flink de fout in gegaan (hoe dat komt door emotionele of fysieke of geestelijke dingen is irrelevant). Zij is bovenal de dader in dit verhaal en ja ook deels een slachtoffer in de zin dat ze dingen wellicht niet zo bedoeld heeft en het nu kwijtraakt. Maar we moeten er niet omheen gaan draaien en haar voornamelijk in een slachtofferrol gaan duwen want ze mag (en wellicht moet zelfs) beseffen dat het in eerste plek haar verantwoordelijkheid was.
ik kan het misschien niet duidelijk uitleggen, ben ook maar een mens
Maar neem van mij aan.dat juist het na trappen en veroordelen haar in de slachtoffer rol drukt.
Wij zijn niet haar ex.(die kan.prima zelf boos en verontwaardigd zijn)
Je hoeft haar geen schouder klopje te geven, maar na trappen is ook niet nodig.
Ik schreef niet voor niks dat ik hoop dat ze wel over haar probleem spreekt en naar de psycholoog gaat.
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:08:45 #267
545 dop
pi_181480723
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:58 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Jij speelt een spelletje, ik ben niet boos ik veroordeel haar gedrag in deze situatie ipv het goed te lullen.
ik heb nergens haar gedrag goed geluld dat zit toch echt in jou hoofd.
pi_181480782
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:07 schreef dop het volgende:

[..]

ik kan het misschien niet duidelijk uitleggen, ben ook maar een mens
Maar neem van mij aan.dat juist het na trappen en veroordelen haar in de slachtoffer rol drukt.
Wij zijn niet haar ex.(die kan.prima zelf boos en verontwaardigd zijn)
Je hoeft haar geen schouder klopje te geven, maar na trappen is ook niet nodig.
Ik schreef niet voor niks dat ik hoop dat ze wel over haar probleem spreekt en naar de psycholoog gaat.
Het is niet natrappen het is met de neus op de feiten drukken. Misschien beseft ze dan eens hoe achterbaks ze bezig is ten opzichte van haar partner. Maar ik gok dat zij geen plaat maar een gigantische Chinese muur voor haar kop heeft zitten.
pi_181480906
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:08 schreef dop het volgende:

[..]

ik heb nergens haar gedrag goed geluld dat zit toch echt in jou hoofd.
Dat doe je wel, je vind zelfs dat TS niet alleen dader is. Wat dan, slachtoffer? In dit geval is haar partner slachtoffer en zij dader. Dat ze hulp nodig heeft...ja ... absoluut maar dit maakt haar geen slachtoffer.
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:16:33 #270
545 dop
pi_181480965
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:10 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Het is niet natrappen het is met de neus op de feiten drukken. Misschien beseft ze dan eens hoe achterbaks ze bezig is ten opzichte van haar partner. Maar ik gok dat zij geen plaat maar een gigantische Chinese muur voor haar kop heeft zitten.
ben jij haar vriend?
De fijten zijn echt wel duidelijk, wees niet bang.
Geen probleem als je geen empathie voor haar hebt.
Maar vraag je af waar de behoefte vandaan komt om haar met de neus op de feiten te drukken.
Dat stukje zit echt bij jezelf.
Ik vind dat na trappen.
Zeker Gezien het er op lijkt dat ze wel met haar vriend heeft gesproken.
pi_181481049
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:16 schreef dop het volgende:

[..]

ben jij haar vriend?
De fijten zijn echt wel duidelijk, wees niet bang.
Maar vraag je af waar de behoefte vandaan komt om haar met de neus op de feiten te drukken.
Dat stukje zit echt bij jezelf.
Ik vind dat na trappen.
Oké je hebt de fijten op een rij. Je lijkt meer op een vastgelopen grammafoonplaat.
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:22:17 #272
545 dop
pi_181481136
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat doe je wel, je vind zelfs dat TS niet alleen dader is. Wat dan, slachtoffer? In dit geval is haar partner slachtoffer en zij dader. Dat ze hulp nodig heeft...ja ... absoluut maar dit maakt haar geen slachtoffer.
dus als ik haar slachtoffer van zichzelf vind dan lul ik haar gedrag goed.

Zal het niet ingewikkeld er maken dan het is.
Maar daders zijn uiteindelijk ook slachtoffer en moeten geholpen worden om te genezen.
pi_181481320
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:22 schreef dop het volgende:

[..]

dus als ik haar slachtoffer van zichzelf vind dan lul ik haar gedrag goed.

Zal het niet ingewikkeld er maken dan het is.
Maar daders zijn uiteindelijk ook slachtoffer en moeten geholpen worden om te genezen.
Psychologische hulp is geen pilletje dat je neemt en alles is weg. Dat is 99% er zelf voor gaan. Zie ik niet gebeuren bij haar. Die gaat eerder nog een keer in de fout en maakt weer slachtoffers. Beter zet je een tatoeage op haar voorhoofd, onbetrouwbare snol.
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:38:36 #274
545 dop
pi_181481555
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Psychologische hulp is geen pilletje dat je neemt en alles is weg. Dat is 99% er zelf voor gaan. Zie ik niet gebeuren bij haar. Die gaat eerder nog een keer in de fout en maakt weer slachtoffers. Beter zet je een tatoeage op haar voorhoofd, onbetrouwbare snol.
nee roepen jij bent fout en schuldig zal haar genezen?
Wel eens bij een goede psycholoog geweest?
Of van mening dat je altijd alles zelf op moet lossen?
pi_181481624
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:38 schreef dop het volgende:

[..]

nee roepen jij bent fout en schuldig zal haar genezen?
Wel eens bij een goede psycholoog geweest?
Of van mening dat je altijd alles zelf op moet lossen?
Die fijten, hihi, laat ik aan jou over.
Een goede psycholoog gaat haar spiegelen. Misschien minder bot als wij hier, maar dit is Fok en geen psychologische instelling.
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:53:50 #276
545 dop
pi_181481965
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:41 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Die fijten, hihi, laat ik aan jou over.
Een goede psycholoog gaat haar spiegelen. Misschien minder bot als wij hier, maar dit is Fok en geen psychologische instelling.
ik heb zelf een ex die je in jou geval zeker als dader zou bestempelen.
Ik kom zelf ook wel bij een psycholoog.
Neem van mij aan dat de schuld bij mijn ex leggen en in dader en slachtoffer blijven denken niet de oplossing is.
Een goede psycholoog leert je naar je eigen pijn te kijken.
Voor zowel dader als slachtoffer.
pi_181482053
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:53 schreef dop het volgende:

[..]

ik heb zelf een ex die je in jou geval zeker als dader zou bestempelen.
Ik kom zelf ook wel bij een psycholoog.
Neem van mij aan dat de schuld bij mijn ex leggen en in dader en slachtoffer blijven denken niet de oplossing is.
Een goede psycholoog leert je naar je eigen pijn te kijken.
Voor zowel dader als slachtoffer.
Dat is jouw psycholoog en misschien heeft haar ex vriend dat ook nodig. We hebben het alleen nu over TS, heeft jouw ex een psycholoog en geleerd van haar gedrag?
pi_181482110
quote:
Dat is nog maar de vraag.. Waar heb je dat gelezen?

Eerder gaf ze aan het liever uit te maken zodat hij het niet hoeft te weten (misschien maar beter ook voor die arme knul).
pi_181482147
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:58 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Eerder gaf ze aan het liever uit te maken zodat hij het niet hoeft te weten (misschien maar beter ook voor die arme knul).
Ja lijkt mij ook meer waarschijnlijk.
  zondag 26 augustus 2018 @ 21:03:12 #280
545 dop
pi_181482258
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:58 schreef Aventuras het volgende:

[..]

lijkt,
Ze kan het inderdaad ook alleen uit hebben gemaakt, we weten het niet.
In elk geval de conclusie dat het zo niet verder kan.
pi_181482314
Of het was een trol en ligt hij helemaal dubbel op de bank om dit topic.
pi_181482317
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:03 schreef dop het volgende:

[..]

lijkt,
Ze kan het inderdaad ook alleen uit hebben gemaakt, we weten het niet.
In elk geval de conclusie dat het zo niet verder kan.
Of om dit topic af te sluiten en het allemaal maar te" vergeten".
  zondag 26 augustus 2018 @ 21:05:06 #283
545 dop
pi_181482318
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:56 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat is jouw psycholoog en misschien heeft haar ex vriend dat ook nodig. We hebben het alleen nu over TS, heeft jouw ex een psycholoog en geleerd van haar gedrag?
ja zij heeft ook een psycholoog
Ik ben geen vriendjes met mijn ex, maar kan het verleden afsluiten en we kunnen beide verder.
pi_181482349
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:05 schreef dop het volgende:

[..]

ja zij heeft ook een psycholoog
Ik ben geen vriendjes met mijn ex, maar kan het verleden afsluiten en we kunnen beide verder.
Nou prima toch.
  zondag 26 augustus 2018 @ 21:12:47 #285
545 dop
pi_181482583
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:05 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Of om dit topic af te sluiten en het allemaal maar te" vergeten".
Daar voor hoeft ze hier niets te posten.
Zeker als je er zoals sommige van uit gaat dat ze geen empathie heeft.
Het zou haar dan een worst zijn wat hier gebeurt.
Ze zou gewoon nooit meer kijken.
  zondag 26 augustus 2018 @ 21:21:51 #286
545 dop
pi_181482919
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:06 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Nou prima toch.
zeker.
Ik wil er verder geen autoriteit op leggen.
Maar hoop dat je snapt dat ik hier door ook weet (denk te weten) dat een zogenaamde dader ook hulp nodig heeft.

Als slachtoffer is het soms erg moeilijk om empathie te hebben voor een dader.
Je hoeft ook geen begrip te hebben voor wat iemand heeft gedaan.
Maar ergens moet je iemand vergeven of het laten rusten om zelf verder te kunnen.

Gezien wij geen slachtoffers van de ts zijn, heeft ze ook een beetje empathie nodig.
Hoe Ingewikkeld dat ook lijkt als je er als slachtoffer naar kijkt.
We hoeven haar niet te vergeven nog schuldig te verklaren.
Iemand zal ook haar moeten helpen.
pi_181483072
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:21 schreef dop het volgende:

[..]

zeker.
Ik wil er verder geen autoriteit op leggen.
Maar hoop dat je snapt dat ik hier door ook weet (denk te weten) dat een zogenaamde dader ook hulp nodig heeft.

Als slachtoffer is het soms erg moeilijk om empathie te hebben voor een dader.
Je hoeft ook geen begrip te hebben voor wat iemand heeft gedaan.
Maar ergens moet je iemand vergeven of het laten rusten om zelf verder te kunnen.

Gezien wij geen slachtoffers van de ts zijn heeft ze ook een beetje empathie nodig.
Hoe Ingewikkeld dat ook lijkt als je er als slachtoffer naar kijkt.
Iemand zal ook haar moeten helpen.
Je goed recht, maar ik heb geen respect voor haar en ze mag alle hulp krijgen maar ik geloof er niet in. Uit mijn ervaring is zij een type die eeuwig in de slachtofferrol houding blijft zitten. Toen ze ineens begon over een moeilijke jeugd gingen bij mij alle alarmbellen af. Dit is een persoon die alles afschuift op andere in plaats van zichzelf.
pi_181483149
Wie geeft ze de schuld dan?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 26 augustus 2018 @ 21:41:24 #289
545 dop
pi_181483499
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:26 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Je goed recht, maar ik heb geen respect voor haar en ze mag alle hulp krijgen maar ik geloof er niet in. Uit mijn ervaring is zij een type die eeuwig in de slachtofferrol houding blijft zitten. Toen ze ineens begon over een moeilijke jeugd gingen bij mij alle alarmbellen af. Dit is een persoon die alles afschuift op andere in plaats van zichzelf.
ik snap dat jij de slachtoffer rol ziet.
Maar ze heeft geen kwaad woord over haar inmiddels ex gesproken.
Dat is geen gedrag van iemand die zuiver slachtoffer speelt.
Ze maakte heel duidelijk rare bokkensprongen om met zo min mogelijk schade te hopen verder te kunnen.(dom natuurlijk)
Empathie voor haar vriend is ook een pad waar ze niet in wou.(niet handig natuurlijk maar ook niet berekenend)
Maar wat schuld betreft gaf ze wel duidelijk aan fout te zitten.

Ik geloof niet dat ze door en door slecht is.
Haar gedrag was niet okay.
Maar dat maakt haar als persoon niet geheel slecht of niet okay.
pi_181491570
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:37 schreef vannelle het volgende:
Leedvermaak ? TS had ook last van schuldgevoelens. Het is niet zo zwart/wit allemaal. Goed versus Slecht.

quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:19 schreef Duveldrinker het volgende:
Vastgelopen grammafoonplaat. Onbetrouwbare snol. Godsamme. Pseudo psycholoog. Lul
Ja, bot ben je alvast wel. Daarvoor geef ik je 10/10. Geslaagd. Proficiat.
Maar kun je ook empathisch zijn ? Hoe scoor je daarop ?

quote:
Iemand die de schuld bij iemand neer legt en niet naar zijn eigen rol kijkt is een aanklager.
(Niet opzoek naar een oplossing) Model van Eric Berne.
Helemaal mee eens. Eric Berne ken ik niet (maar klinkt zeer interessant, wat je hier vermeldt) :)
Leuk dat iemand zoals jij wat niveau in dit topic brengt. Ipv zoals sommigen hier maar hard blijven schieten (de ander oordelen/veroordelen, zonder enige gevoel van empathie/begrip erin te kunnen leggen, zeer zwart/wit dus). Jij bent goed, en ik ben slecht. Of omgekeerd ;)

quote:
Dat empatische mis ik vaak hier. Het lijkt wel alsof 75 procent (of meer) van de wereld liever loopt na te trappen. Zich lekker voelt in de aanklager rol. Natuurlijk heeft TS 'foute' dingen gedaan. En kan/mag ze daarop gewezen worden. Echter heeft TS ook gevoelens. Is ze ook maar een mens (niet meer of minder) dan ons. TS is niet rot slecht. Ze verdient ook een troostende schouder om op te huilen. Iemand die zich probeert in te leven in haar gevoel (haar zelf). Het puntje van kritiek dat TS zich wat meer had kunnen inleven in het gevoel van haar vriend (zijn situatie) is correct. Ook zij miste wat empathie.

En dat is juist mijn punt hier. De wereld zou er stukken beter op worden, als wij (als mensen) eens zouden proberen wat meer MEDEDOGEN, EMPATHIE voor elkaar aan de dag te leggen. In dit in alle richtingen. Wij voor TS. TS voor ons. TS voor haar vriend. Haar vriend voor TS. Zelfs die ex-collega had beter wat empathie voor haar vriend gehad. Etc...

Ipv in de rol van aanklager te blijven vast zitten.

Het boek "Nul empathie" (van de Britse psychiater Simon Baron-Cohen) is een heel interessant boek om hierover eens te lezen.

Je merkt alvast (en dit is ergens ook mijn persoonlijke overtuiging) dat meeste persoonlijkheidsziekten waar wij mensen aan kunnen lijden, in hun KERN te maken hebben met een gebrek aan EMPATHIE.

Psychopatie, Borderline, Narcisme, etc. allemaal persoonlijkheidsstoornissen die voortkomen uit een gebrek aan empathie. Mensen die ergens blijven vastzitten in hun eigen pijn. En ja, daarin (in hun verleden) soms zelf slachtoffer zijn geweest, waarna ze in de rol van dader kruipen. De gepeste, wordt zelf een pester. Empathie heeft te maken met spiegelneuronen in onze hersenen. Wie de ander ZIJN pijn niet MEER voelt. Zich daarvoor afsluit (niet meer voor openstaat) zal - in dat moment - niet meer empathisch handelen. Daarnaast is empathie ook geen oneindig reservoir. We kunnen niet voor iedereen empathisch zijn, we moeten ook nog voor ons zelf zorgen. Zelf op krachten komen. Anders gaan we zelf kapot. Omgekeerd hoeven we de ander, echter ook niet altijd maar hard aan te pakken, te gebruiken. Volgens wat WIJ ok vinden. Want zo wordt op den duur ergens alles normaal. De Amerikanen (en velen nu nog steeds) vonden het ok maar 'normaal' dat Negers slaven waren. Sommige mannen vinden het ook maar normaal dat vrouwen dienen om geneukt te worden (als een object). Ze verder geen waarde hebben. Een lul in hun bek of poes krijgen, daar dienen ze voor. En dat ze maar veel geld binnenbrengen. In hun laatje. Hun mensenhandel. Al deze BOTTE pathologieën, kunnen toch maar op één ding wijzen ? Een gebrek aan empathie. Je voelt de ander zijn pijn/verdriet niet meer. De ander zijn hart. Een kind dat iets fout doet, mag daar zeker op gewezen worden. Dit belet je echter ook niet, het erna (en erbij) ook te troosten. Wees streng (correct) maar ook zalvend (troostend, helend).

Soms lijkt het wel alsof jullie Nederlanders daarin ergens het kind met het badwater zijn kwijt geraakt. Hoe komt dit ? Een dom gezegde van jullie luidt: "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden". Wat zo fout is aan dit IDIOTE spreekwoord, is dat het wijst op een correct proberen handelen. Doe het juiste. Akkoord. Tot zover is die boodschap duidelijk. En ok. Maar het hierbij wel vergeet, naast op dit correcte handelen te wijzen, ook nog 'lief' (begripvol, troostend, zacht) voor de ander te zijn. Mededogen te tonen. Een kracht waar de Tibetanen (volgers van Boeddha) heel sterk in zijn. Jullie soms heel "botte" Nederlands scoren daarop heel slecht. 10/10 in het botte correct willen zijn, 0/10 in het empathisch mededogen. En dat is best vrij schizofreen. Niet verlicht. Niet totaal. Bizar. Durf ook naar jezelf te kijken. Niet enkel de ander. Het is allemaal niet zo zwart/wit, zoals dat idiote spreekwoord jullie probeert wijs te maken. Mensen die foute dingen doen, verdienen het daarop gewezen te worden, maar verdienen ook de troost (de empathie). Het is niet omdat je iets fout gedaan hebt, dat je daarom niet meer op empathie (begrip) kan rekenen.

The 'Million Dollar Question' voor mezelf hierin is, deze: Wat kunnen we doen, opdat wij mensen (terug) wat meer empathischer worden. Zachter. Ipv nog botter. We kunnen we doen, opdat we ook naar ons zelf durven kijken (ons eigen gedrag, hoe we de ander behandelen). Wanneer moeten we hard zijn ? Wanneer zacht ? Wanneer hebben we gelijk ? Wanneer zijn we fout ? En kunnen we dit laatste ook toegeven ? Kunnen we ons zelf opzij zetten (onze eigen pijn). En zo ja, in welke mate (kunnen we dat aan). Ik besef ten volle dat begrip niet iets ONEINDIG is. Op een bepaald moment is dat op (kan dit op geraken). Echter bij sommige mensen is dat begrip wel zeer snel opgebrand. Een vrij zwart/wit gevoel. Dat totaal niet rekbaar is. Van enige elasticiteit getuigt. En dat is jammer. Met te lopen schelden naar elkaar (woorden als lul, en wat nog allemaal) bereiken we niet veel. Dat doen we ergens uit onmacht. Om gelijk te krijgen. Ons arm zielig ik. Arm zielig ego.

Dat invoelen is zo belangrijk.
Jammer genoeg (en dat merk je hier aan de reacties vrij snel) de één kan het 'beter', de ander niet 'goed'.

TS haar relatie is over, ze heeft een fout gemaakt. Ze heeft verdriet, pijn.
Ik wens haar veel sterkte en warmte en beterschap. Veel troost.

Niet enkel een zachte heelmeester maakt stinkende wonden.
Een botte heelmeester doet dit evenzo. Doet aan die wonden geen goed.

Net zoals een zachte heelmeester wonden kan genezen.
En een botte heelmeester ook.

Het gaat niet zozeer om zacht of hard (polair).
Het gaat om de totaliteit (nul referentie punt).

Met de beste groeten,
JTL (het wollige schaap). Mehhhhhh :)

[ Bericht 7% gewijzigd door JustTalkLove op 27-08-2018 13:19:46 ]
  maandag 27 augustus 2018 @ 10:16:11 #291
545 dop
pi_181492111
Dankje.
Het lijkt soms wel of men het stuk wat achter hun eigen verontwaardiging of emotie zit niet eens kent.
Geen van ons is door de TS bedrogen, we kennen maar een klein deel van het verhaal.
We zien haar struisvogel politiek en bam spring er maar boven op.

Als ze dan handeld naar de huisarts gaat en psycholoog.
Waarschijnlijk ook nog met haar vriend sprak.

Dan nog maar een keer schoppen.
Als of je zelf er ook maar een klein beetje beter van kan worden als je een ander zich extra kut kan laten voelen.
Op wie neem je dan wraak, voor wie?

Als je even geen empathie voelt je is er ook bij jezelf iets aan de hand.
Terecht helemaal okay dat mag.
Kijk naar jezelf waarom is dat.
Leg het uit met een voorbeeld.
Zoals sommige ook deden door over hun eigen situatie te spreken.
Dat heelt jezelf en kan de ts helpen.
Hee ts als je zo over je vriend spreekt voelt heel oneerlijk en met weinig empathie.
Prima!

Maar de opwelling om haar als slecht mens te zien en alleen maar rottigheid toe te wensen is echt niet okay.
pi_181492723
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:16 schreef dop het volgende:
Dankje.
Graag gedaan. Laat je niet door mensen (die hier vrij psychopathisch, alias totaal niet empathisch kunnen handelen noch denken) doen.

Je reactie op J0kkebr0k vond ik schitterend.
Deed me glimlachen :)

quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat heb jij gerookt?
quote:
Empathie.
1-0 voor jou.
Maar we houden hier geen scores bij (want dat is ook terug ego en dus onzin)

quote:
Het lijkt soms wel of men het stuk wat achter hun eigen verontwaardiging of emotie zit niet eens kent.
Klopt. En kan zien. Of wil zien. Ik besef dat wij mensen allemaal onze eigen meningen, oordelen (en ook gevoelens die daarbij horen) hebben. Niets mis mee. Ik heb dat ook. Echter, wat bijvoorbeeld het gevoel betreft deel ik niet graag op in twee kampen. Als twee kinderen ruzie en/of verdriet hebben, hebben ze beide recht op dat gevoel. Het verdriet van de één is niet beter dan het verdriet van de ander. Verdriet is verdriet. Mijn verdriet. Jouw verdriet. ONS verdriet. Ik vind het veel fijner wanneer mensen erin slagen in termen van ONS te denken. WIJ samen. Echter voor een "ons" benadering, heb je "empathie" nodig. Zoniet, wordt het een wij - zij verhaal. Blijft het daarin steken.

quote:
Maar de opwelling om haar als slecht mens te zien en alleen maar rottigheid toe te wensen is echt niet okay.
Klopt. Helemaal mee eens. Ik heb hier zelf (op een bepaald moment) ook een paar harde (botte) woorden naar TS geschreven. Waarmee ik haar ergens uit haar tent wou lokken. TS is geen slecht mens. Alleen zit/zat ze een beetje teveel gevangen in haar zelf (vind ik). Het is/was geen gemakkelijk verhaal. Wij hebben daar maar een klein stukje van gelezen. Niet echt de essentie.

Ik vind het rot voor TS dat haar relatie over is. Liefdevoller was het geweest, indien ze dit moment (deze biecht die ze gedaan heeft, of heeft ze het zomaar verbroken, geen idee ?) hadden aangegrepen als een kans, om in DIALOOG met elkaar te gaan. Een dialoog (gesprek) over haar lust gevoelens (visie op seks, wat haar aantrekt, stuurt, ze mistte). Alsook over haar ontrouw (ze is bezweken aan de lokroep van de lust-duivel ;) ), etc. Een dialoog samen, waarin ze hadden kunnen praten over elkaars gevoelens, sterktes en zwaktes. Alsook zichzelf tekort leren doen. Want wie zichzelf geen tekort kan doen, wie ook die leegte in zichzelf niet kan omarmen, geraakt er volgens mij niet in dit leven. Het is ergens jammer dat zoveel relaties stuk lopen. En dat wij mensen daarin soms zo narcistisch shoppen. Alsook onze eigen kwetsbaarheden, demonen erin niet te boven kunnen komen. Opzij zetten. Het wantrouwen voor de ander. De schrik gekwetst te worden. Indien we allemaal eens zouden proberen om wat meer empathisch te proberen worden en zijn. Dat zou volgens mij al heel veel helpen. Maar ja, dat leren we niet op school zeker ? Het is meer het idee van: 'ieder voor zich'. Survival of the fittest. Terwijl Darwin met fittest niet zozeer bedoelde de 'sterkste' (de grootste bullebak, de meest succesvolle, bv). Nee, fittest kan ook betekenen de meest empathische. De meest (ver)zorgende. Want die houden ook de groep samen. Zie Frans De Waal. En ergens veel beter dan bv zo een bullebak. Met zijn opruiende taal (zoals Hitler die ook kon verkondigen). Goh ja... We gaan de mensheid hier niet in één twee drie veranderen.

Wel fijn om lezen dat sommige FOKKERS hier toch ook nog een hart hebben.
Ze allemaal niet zo bot en harteloos zijn.

Ik vraag me af, waar dat spreekwoord (zachte heelmeesters maken stinkende wonden) bij jullie vandaan komt ? Wat zijn etymologische oorsprong is.

Net zoals sommigen in God geloven en door dat geloof, een bepaald handelen stellen. Een bepaalde manier van in het leven staan ontwikkelen. In teken van God. Het geloof.

Staat jullie botte handelen precies wat in relatie met dat spreekwoord. Wie heeft jullie daarin gebrainwasht ? Wie heeft die gedachte in jullie hoofd gestoken ? Waarover je bent gaan nadenken (vermoed ik) en sommige tot de conclusie zijn gekomen, dat wij Nederlanders vooral vrij hard en bot moeten zijn. Vooral moeten zeggen wat er op ONZE lever ligt. Onze GAL over de ander heen uitspuwen. En daarbij vooral hard zijn. Zeker niet te zacht. Te wollig. Want dan komt de dader met zijn gedrag weg. En dat kan niet. De dader kan daarin ook geen slachtoffer zijn. Allemaal zeer vreemd. Maar zo goed ken ik jullie geschiedenis niet.

Iedere cultuur bepaalt zijn 'soort' mensen zeker ?

Net zoals iedere maatschappij (door het bepalen van een bepaalde norm) zijn eigen afwijkingen (pathologische ziektes) creëert. Dat hangt samen. Zie ook Paul Verhaeghe. Een ander wijs man. Wel een Belg. Frans De Waal is een Nederlander.

1 - 1 ;)

Greetz,
JTL

[ Bericht 0% gewijzigd door JustTalkLove op 27-08-2018 13:07:16 ]
  maandag 27 augustus 2018 @ 17:29:32 #293
545 dop
pi_181500547
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:46 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Graag gedaan. Laat je niet door mensen (die hier vrij psychopathisch, alias totaal niet empathisch kunnen handelen noch denken) doen.

Je reactie op J0kkebr0k vond ik schitterend.
Deed me glimlachen :)

[..]

Schot voor open doel ;)
quote:
[..]

Maar we houden hier geen scores bij (want dat is ook terug ego en dus onzin)
Helemaal eens
quote:
Ik vraag me af, waar dat spreekwoord (zachte heelmeesters maken stinkende wonden) bij jullie vandaan komt ? Wat zijn etymologische oorsprong is.

als je de TS als heel meester ziet van haar eigen wonden, dan lijkt hij wel iets meer te kloppen, maar verder geen spreekwoord dat je als raad en daad voor de dag moet gebruken.
quote:
De schrik gekwetst te worden. Indien we allemaal eens zouden proberen om wat meer empathisch te proberen worden en zijn. Dat zou volgens mij al heel veel helpen. Maar ja, dat leren we niet op school zeker ?
wat extra les over emphatie zou zeker geen kwaad kunnen in het basis onderwijs
pi_181674175
Misschien heeft tegenwoordig niet iedereen dezelfde relatie-opvatting, maar ik kan hier niet echt bij. Sta er zelf heel anders in.

Voor mijzelf:
Je kiest voor je partner, ook al loopt het even niet lekker en ook al word je verliefd op een ander. Word je verliefd op een ander, dan spreek je dat uit naar je eigen partner. En dat je er niet naar handelt omdat je de ander niet kwijt wilt.

Als je wel met anderen wil sjansen ga dan op de moderne tour en ga lekker swingen of in een open relatie. Niet dat ik daar voor zou applaudiseren, maar wat je nu doet is al helemaal fout.

Niks is de mens vreemd echter. Stupiditeiten horen bij de mens, maar je bent zelf degene die kiest hoe je dit wil afhandelen.

Edit: Enfin. Probleem is blijkbaar weg.
Hoop wel dat je het hem gezegd hebt.
Anders was dit nog steeds moreel laakbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')