Als je dit niet kan oplossen (en zonder hulp mag je daar zonder meer vanuit gaan), dan komt het echt niet meer goed.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 09:33 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Bij mijn vriend kan ik nog nadenken tijdens de seks, ook geen goed teken misschien, ik vind hem niet zo opwindend (meer).
Ik zie die Osho nog eerder wat opblazen dan dat hij mij wat tips kan geven omtrent sexquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:13 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik zat gisterenavond naar wat filmpjes van Osho te kijken.
Laat ik hier zo eentje posten, misschien heb je daar ook wel iets aan ?
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 09:33 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Bij mijn vriend kan ik nog nadenken tijdens de seks, ook geen goed teken misschien, ik vind hem niet zo opwindend (meer).
Dit klopt helemaal natuurlijk. Daarom ook dat ik zelf pleitte voor het open krijgen van dit alles. Ipv hier de zaken te bespreken, dit met je vriend aan te kaarten. Maar ja, dit vraagt een beetje lef en is ook niet leuk (je gaat ruzie krijgen, misschien is de relatie over, etc). Probleem is, als je het niet doet (en bij je vriend wilt blijven) dit kan blijven spelen. Die kracht van Eros op je. Of denk je dit een volgende keer niet meer tegen te komen ? Denk je gelukkig te worden (en blijven) op deze manier met je vriend. Waarbij de seks niet meer zo spannend is (leuk). En je kan hierover niet praten met je vriend. Wat doe je daarmee ? Met die gevoelens (behoeften) in je ? Ik heb geen idee...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
Als je dit niet kan oplossen (en zonder hulp mag je daar zonder meer vanuit gaan), dan komt het echt niet meer goed. Hele volksstammen die het zo volhouden hoor. Maar volgens mij ben jij nog te jong om nu al dit te accepteren. Ga je heel veel spijt van krijgen.
Je hebt dus echt in de kern iets op te lossen samen met jouw vriend. Heeft hij wel door hoe ver jullie inmiddels van elkaar verwijderd zijn?
Beetje 'ego' achtig geformuleerd, nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:14 schreef LanceVanceDance het volgende:
Ik zie die Osho nog eerder wat opblazen dan dat hij mij wat tips kan geven omtrent sex
niet z'n fan van bhagwan, heeft er in zijn tijd nogal een zooitje van gemaakt en daar weinig verantwoordelijkheid voor genomen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:27 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Beetje 'ego' achtig geformuleerd, nietIk vond vooral mooi aan de video, de manier waarop seks werd ingekleed. Als iets sacraal (meditatief), maar ook plezant (het is geen zonde, het is ok). Beetje romantisch ook. En ja, beetje "free love" ook natuurlijk.
Ja, er is van alles gebeurd (en ook fout gelopen). Zie de schitterende documentaire 'Wild Wild Country'. Het probleem dat zich daar een beetje stelde (denk ik), is dat Osho allerlei mensen om zich heen verzamelde. Die bepaalde functies ook kregen. Waarvan later bleek (zoals Sheela, en die kerel, weet zijn naam niet meer, die ze uiteindelijk verraden heeft bij de overheid) foute dingen hebben gedaan. Je kan wel allerlei mensen rondom je verzamelen, vanuit het idee daar een soort van "Zorbba De Boeddha" mens van te maken. Echter verandert dat allemaal nog niet de ware aard van die mensen. Zij waren Osho niet. Zij volgden maar (uit geheel vrije keuze, sommigen gingen er weg, zoals die Sheela). Maar zij waren hem niet.En hebben zaken gedaan, vanuit hun "verantwoordelijkheid". Niet de zijne.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:05 schreef dop het volgende:
Niet z'n fan van bhagwan, heeft er in zijn tijd nogal een zooitje van gemaakt en daar weinig verantwoordelijkheid voor genomen.Daarom voor mij moeilijk om serieus te nemen.
Denk dat ze nu zit te bellen met die ex-collega.quote:Op zondag 26 augustus 2018 10:41 schreef viceversa het volgende:
[..]
Jammer klinkt niet heel emotioneel verder.
Wil je er iets meer over vertellen TS? Hoe voel je je nu? Heb je zelf de stap genomen om het ter sprake te brengen? Hoe dan ook sterkte.quote:
Ofwel ze heeft wel iets anders aan haar kop dan hier haar emoties helemaal uitspellen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 10:41 schreef viceversa het volgende:
[..]
Jammer klinkt niet heel emotioneel verder.
Goed punt.quote:Op zondag 26 augustus 2018 15:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ofwel ze heeft wel iets anders aan haar kop dan hier haar emoties helemaal uitspellen.
Gewoon jammer?quote:
Inderdaad als dit waar is, kan ook gewoon kletskoek zijn om het topic te laten doodbloeden.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:43 schreef Ersa het volgende:
[..]
Gewoon jammer?
Zo erg vind je het dus niet en zoveel houd je dus niet van hem maar eerder van het gemak dat erbij kwam.
Ik ben blij voor je ex.
Als ze hier continu afgebrand word kan ik me voorstellen dat ze er hier verder niks over gaat vertellen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:43 schreef Ersa het volgende:
[..]
Gewoon jammer?
Zo erg vind je het dus niet en zoveel houd je dus niet van hem maar eerder van het gemak dat erbij kwam.
Ik ben blij voor je ex.
Risico van een topic openen waarbij je niet echt positief opvalt.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:59 schreef T-D het volgende:
[..]
Als ze hier continu afgebrand word kan ik me voorstellen dat ze er hier verder niks over gaat vertellen.
Sterkte ts, uit elkaar gaan is nooit leuk maar meestal wel beter.
Ik hoop dat je jezelf wel de ruimte geeft er met de psycholoog, en mogelijk ook met anderen over te praten.quote:
Geen reden om na te trappen of je negatieve gevoelens op de ts afgereageren.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:17 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Risico van een topic openen waarbij je niet echt positief opvalt.
Natrappen of spiegel voor houden. Mensen als Ts hebben echter vaak een plaat voor hun kop.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:41 schreef dop het volgende:
[..]
Geen reden om na te trappen of je negatieve gevoelens op de ts afgereageren.
Te makkelijk.
Er zijn maar heel weinig mensen die bewust vreemdgaan om een ander pijn te doen of scheit te hebben aan de rest van de wereld.
Als buitens staander mag je soms ook wel zien dat ze hulp en begrip nodig heeft.
Ze is ergens ook beschadigd en leeft in conflict met zichzelf.
Je kent de ts helemaal niet, dit baseer je mogelijk op je eigen ervaring.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:44 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Natrappen of spiegel voor houden. Mensen als Ts hebben echter vaak een plaat voor hun kop.
Goed gezegd.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:41 schreef dop het volgende:
[..]
Te makkelijk.
Er zijn maar heel weinig mensen die bewust vreemdgaan om een ander pijn te doen of scheit te hebben aan de rest van de wereld.
Als buitens staander mag je soms ook wel zien dat ze hulp en begrip nodig heeft.
Mooi gezegd : in conflict met zichzelf.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:41 schreef dop het volgende:
[..]
Te makkelijk.
Nee het is logisch en kritisch nadenken. Ts kwetst overduidelijk iemand anders en gaat vervolgens in de slachtofferrol kruipen. Hopelijk ziet ze dat ooit in.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:48 schreef dop het volgende:
[..]
Je kent de ts helemaal niet, dit baseer je mogelijk op je eigen ervaring.
Het brengt je nergens en levert niets op.
Een ieder zal uiteindelijk zo dapper moeten zijn om.te kijken achter zijn eigen boosheid en verdriet.
Joh, maakt dat nu echt nog uit? Ze heeft een fout gemaakt. Doen we allemaal wel eens.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:52 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Nee het is logisch en kritisch nadenken. Ts kwetst overduidelijk iemand anders en gaat vervolgens in de slachtofferrol kruipen. Hopelijk ziet ze dat ooit in.
Oké nu begrijpt ze het wel denk ik.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:52 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Nee het is logisch en kritisch nadenken. Ts kwetst overduidelijk iemand anders en gaat vervolgens in de slachtofferrol kruipen. Hopelijk ziet ze dat ooit in.
Gooi het topic dan lekker dicht.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Joh, maakt dat nu echt nog uit? Ze heeft een fout gemaakt. Doen we allemaal wel eens.
Kennelijk heeft ze nu haar conclusies getrokken. Wat wil je nog meer?
Eens hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:54 schreef Duveldrinker het volgende:
En nergens bespeur ik een beetje schuldgevoel naar haar partner toe. Werkelijk stuitend.
en jij doet je best om de ts te kwetsen, je kiest voor de rol van aanklager.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:52 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Waarom moet ik in deze kritisch zijn op mijzelf? Zat topics waarin ik dat ben hoor. Ik heb zelden zoveel onzin gelezen in een post. Chapeau.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:58 schreef dop het volgende:
[..]
en jij doet je best om de ts te kwetsen, je kiest voor de rol van aanklager.
Ook totaal niet kritisch op jezelf.
Uiteindelijk komen slachtoffer en aanklager in een soort negatieve spiraal.
Oordelen en aanklagen geeft je maar heel kort een gevoel van opluchting.
Uiteindelijk word je ook slachtoffer van jezelf.
Je hebt jezelf niet geholpen en het slachtoffer niet.
Wat heb jij gerookt?quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:58 schreef dop het volgende:
[..]
en jij doet je best om de ts te kwetsen, je kiest voor de rol van aanklager.
Ook totaal niet kritisch op jezelf.
Uiteindelijk komen slachtoffer en aanklager in een soort negatieve spiraal.
Oordelen en aanklagen geeft je maar heel kort een gevoel van opluchting.
Uiteindelijk word je ook slachtoffer van jezelf.
Je hebt jezelf niet geholpen en het slachtoffer niet.
Dus de TS is alleen maar dader?quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:00 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Waarom moet ik in deze kritisch zijn op mijzelf? Zat topics waarin ik dat ben hoor. Ik heb zelden zoveel onzin gelezen in een post. Chapeau.
Waarom? Misschien heeft TS later nog behoefte om haar verhaal te delen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:55 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Gooi het topic dan lekker dicht.
Empathie.quote:
Volgens mij ben jij dat , de moraalridder.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom? Misschien heeft TS later nog behoefte om haar verhaal te delen.
Maar ga echt effe ergens anders de moraalridder uitgangen. Zo saai...
Ik kan zelf niet zoveel empathie opbrengen voor iemand met weinig tot geen empathie. Ze heeft haar vent 2 jaar lang belazerd en toont daar maar weinig berouw over. Haar posts gaan alleen maar over hoe naar ze zichzelf voelt en amper over haar vriend, terwijl zij zelf degene is geweest die zichzelf en daarmee ook haar vriend in deze situatie gebracht heeft. Daarnaast weigert ze eerlijk en open te zijn naar haar vriend en wil hem, tot voor kort althans zo lijkt het, blijven voorliegen en doorgaan alsof het nooit gebeurd is.quote:
Niet op deze manier. Zij heeft haar kind in de steek gelaten. Maar ik herken heel veel erin, in de mindset van TS. Puur egoïsme en schijt aan andere hebben.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:21 schreef T-D het volgende:
Jij bent ook bedrogen door een vrouw Duveldrinker?
Nee hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:17 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij dat , de moraalridder.
Dat is toch niet vergelijkbaar met dit?quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:23 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Niet op deze manier. Zij heeft haar kind in de steek gelaten. Maar ik herken heel veel erin, in de mindset van TS. Puur egoïsme en schijt aan andere hebben.
Waarom niet? Ik denk dat zij hetzelfde doet wanneer er ook kinderen in het spel zouden zijn. Lekker haar eigen belang voorop stellen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:28 schreef T-D het volgende:
[..]
Dat is toch niet vergelijkbaar met dit?
dat ze met verkeerde keuzes bezig was en korte termijn oplossing, wil niet zeggen dat er ook voor haar uiterlijk geen empathie nodig is.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kan zelf niet zoveel empathie opbrengen voor iemand met weinig tot geen empathie. Ze heeft haar vent 2 jaar lang belazerd en toont daar maar weinig berouw over. Haar posts gaan alleen maar over hoe naar ze zichzelf voelt en amper over haar vriend, terwijl zij zelf degene is geweest die zichzelf en daarmee ook haar vriend in deze situatie gebracht heeft. Daarnaast weigert ze eerlijk en open te zijn naar haar vriend en wil hem, tot voor kort althans zo lijkt het, blijven voorliegen en doorgaan alsof het nooit gebeurd is.
Aanklagen ...waar heb jij het over ...dit is Fok geen rechtbank.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:33 schreef dop het volgende:
[..]
dat ze met verkeerde keuzes bezig was en korte termijn oplossing, wil niet zeggen dat er ook voor haar uiterlijk geen empathie nodig is.
Ze word niet beter leuker als je haar alleen maar aanklaagt.
Ook zij is op een bepaalde manier daadwerkelijk slachtoffer deels van haar eigen keuzes.
Aan klagen houd haar alleen maar in die hoek.
Word niemand een beter mens van valt niets te leren of mee op te lossen.
Kom op zeg, zij slachtoffer?quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:33 schreef dop het volgende:
[..]
dat ze met verkeerde keuzes bezig was en korte termijn oplossing, wil niet zeggen dat er ook voor haar uiterlijk geen empathie nodig is.
Ook zij is op een bepaalde manier daadwerkelijk slachtoffer deels van haar eigen keuzes.
Amenquote:Op zondag 26 augustus 2018 19:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kom op zeg, zij slachtoffer?
Als je de dupe wordt van je eigen keuzes ben je geen slachtoffer maar de dader in het toebrengen van leed aan je partner.
Dat ze er nu zelf ook last van heeft vind ik alleen maar prachtig.
Iets met gerechtigheid en karma zeg maar.
iemand die de schuld bij iemand neer legt en niet naar zijn eigen rol kijkt is een aanklager.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:34 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Aanklagen ...waar heb jij het over ...dit is Fok geen rechtbank.
Aub , pseudo psycholoog log uit. Wat zet jij jezelf voor lul zeg.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:41 schreef dop het volgende:
[..]
iemand die de schuld bij iemand neer legt en niet naar zijn eigen rol kijkt is een aanklager.
Model van Eric Berne.
De drama driehoek.
Lees er eens over misschien snap je me dan beter.
Ok. Je hebt gelijkquote:Op zondag 26 augustus 2018 19:33 schreef dop het volgende:
[..]
ik ga het spelletje niet verder mee spelen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Aub , pseudo psycholoog log uit. Wat zet jij jezelf voor lul zeg.
Je bent niet de enige hier, met voornamelijk JTL, die zo en nu dan wollige teksten willen typen. Daar is niks mis mee, maar het is abstract als je zulke termen of dingen erbij haalt uit boeken of filmpjes op internet die de rest verder niet heeft gelezen/bekeken. Je kunt iemand zijn/haar rol eindeloos gaan beschouwen en het zus of zo noemen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:41 schreef dop het volgende:
[..]
iemand die de schuld bij iemand neer legt en niet naar zijn eigen rol kijkt is een aanklager.
(Niet opzoek naar een oplossing)
Model van Eric Berne.
De drama driehoek.
Lees er eens over misschien snap je me dan beter.
Jij speelt een spelletje, ik ben niet boos ik veroordeel haar gedrag in deze situatie ipv het goed te lullen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:57 schreef dop het volgende:
[..]
ik ga het spelletje niet verder mee spelen.
Je mag boos en verontwaardigd zijn.
Als ze haar eigen belang voorop had gesteld had ze hier waarschijnlijk geen topic over geopend. Het zat haar dus wel dwars en ze weet heus wel dat haar daden geen schoonheidsprijs verdienen. Kennelijk is het nu uit, het hoe en waarom weten wij verder ook niet dus haar zo de grond intrappen is niet echt nodig of helpend.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:29 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik denk dat zij hetzelfde doet wanneer er ook kinderen in het spel zouden zijn. Lekker haar eigen belang voorop stellen.
Ja Einstein een topic geopend om te klagen hoe zielig ze is. Of zij misschien hulp nodig heeft omdat ze niet geil van haar vriend wordt en nadenkt als ze sex heeft. Godsamme.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:01 schreef T-D het volgende:
[..]
Als ze haar eigen belang voorop had gesteld had ze hier waarschijnlijk geen topic over geopend. Het zat haar dus wel dwars en ze weet heus wel dat haar daden geen schoonheidsprijs verdienen. Kennelijk is het nu uit, het hoe en waarom weten wij verder ook niet dus haar zo de grond intrappen is niet echt nodig of helpend.
Als dat waar zou zijn, waarom heeft ze dan zo veel zelfmedelijden en trekt ze de aandacht naar zich toe?quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:01 schreef T-D het volgende:
[..]
Als ze haar eigen belang voorop had gesteld had ze hier waarschijnlijk geen topic over geopend.
ik kan het misschien niet duidelijk uitleggen, ben ook maar een mensquote:Op zondag 26 augustus 2018 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je bent niet de enige hier, met voornamelijk JTL, die zo en nu dan wollige teksten willen typen. Daar is niks mis mee, maar het is abstract als je zulke termen of dingen erbij haalt uit boeken of filmpjes op internet die de rest verder niet heeft gelezen/bekeken. Je kunt iemand zijn/haar rol eindeloos gaan beschouwen en het zus of zo noemen.
Maar je kan het ook simpeler houden; TS is hier flink de fout in gegaan (hoe dat komt door emotionele of fysieke of geestelijke dingen is irrelevant). Zij is bovenal de dader in dit verhaal en ja ook deels een slachtoffer in de zin dat ze dingen wellicht niet zo bedoeld heeft en het nu kwijtraakt. Maar we moeten er niet omheen gaan draaien en haar voornamelijk in een slachtofferrol gaan duwen want ze mag (en wellicht moet zelfs) beseffen dat het in eerste plek haar verantwoordelijkheid was.
ik heb nergens haar gedrag goed geluld dat zit toch echt in jou hoofd.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:58 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Jij speelt een spelletje, ik ben niet boos ik veroordeel haar gedrag in deze situatie ipv het goed te lullen.
Het is niet natrappen het is met de neus op de feiten drukken. Misschien beseft ze dan eens hoe achterbaks ze bezig is ten opzichte van haar partner. Maar ik gok dat zij geen plaat maar een gigantische Chinese muur voor haar kop heeft zitten.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:07 schreef dop het volgende:
[..]
ik kan het misschien niet duidelijk uitleggen, ben ook maar een mens
Maar neem van mij aan.dat juist het na trappen en veroordelen haar in de slachtoffer rol drukt.
Wij zijn niet haar ex.(die kan.prima zelf boos en verontwaardigd zijn)
Je hoeft haar geen schouder klopje te geven, maar na trappen is ook niet nodig.
Ik schreef niet voor niks dat ik hoop dat ze wel over haar probleem spreekt en naar de psycholoog gaat.
Dat doe je wel, je vind zelfs dat TS niet alleen dader is. Wat dan, slachtoffer? In dit geval is haar partner slachtoffer en zij dader. Dat ze hulp nodig heeft...ja ... absoluut maar dit maakt haar geen slachtoffer.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:08 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb nergens haar gedrag goed geluld dat zit toch echt in jou hoofd.
ben jij haar vriend?quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:10 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Het is niet natrappen het is met de neus op de feiten drukken. Misschien beseft ze dan eens hoe achterbaks ze bezig is ten opzichte van haar partner. Maar ik gok dat zij geen plaat maar een gigantische Chinese muur voor haar kop heeft zitten.
Oké je hebt de fijten op een rij. Je lijkt meer op een vastgelopen grammafoonplaat.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:16 schreef dop het volgende:
[..]
ben jij haar vriend?
De fijten zijn echt wel duidelijk, wees niet bang.
Geen probleem als je geen empathie voor haar hebt.
Maar vraag je af waar de behoefte vandaan komt om haar met de neus op de feiten te drukken.
Dat stukje zit echt bij jezelf.
Ik vind dat na trappen.
Zeker Gezien het er op lijkt dat ze wel met haar vriend heeft gesproken.
dus als ik haar slachtoffer van zichzelf vind dan lul ik haar gedrag goed.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:14 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat doe je wel, je vind zelfs dat TS niet alleen dader is. Wat dan, slachtoffer? In dit geval is haar partner slachtoffer en zij dader. Dat ze hulp nodig heeft...ja ... absoluut maar dit maakt haar geen slachtoffer.
Psychologische hulp is geen pilletje dat je neemt en alles is weg. Dat is 99% er zelf voor gaan. Zie ik niet gebeuren bij haar. Die gaat eerder nog een keer in de fout en maakt weer slachtoffers. Beter zet je een tatoeage op haar voorhoofd, onbetrouwbare snol.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:22 schreef dop het volgende:
[..]
dus als ik haar slachtoffer van zichzelf vind dan lul ik haar gedrag goed.
Zal het niet ingewikkeld er maken dan het is.
Maar daders zijn uiteindelijk ook slachtoffer en moeten geholpen worden om te genezen.
nee roepen jij bent fout en schuldig zal haar genezen?quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:29 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Psychologische hulp is geen pilletje dat je neemt en alles is weg. Dat is 99% er zelf voor gaan. Zie ik niet gebeuren bij haar. Die gaat eerder nog een keer in de fout en maakt weer slachtoffers. Beter zet je een tatoeage op haar voorhoofd, onbetrouwbare snol.
Die fijten, hihi, laat ik aan jou over.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:38 schreef dop het volgende:
[..]
nee roepen jij bent fout en schuldig zal haar genezen?
Wel eens bij een goede psycholoog geweest?
Of van mening dat je altijd alles zelf op moet lossen?
ik heb zelf een ex die je in jou geval zeker als dader zou bestempelen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:41 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Die fijten, hihi, laat ik aan jou over.
Een goede psycholoog gaat haar spiegelen. Misschien minder bot als wij hier, maar dit is Fok en geen psychologische instelling.
Dat is jouw psycholoog en misschien heeft haar ex vriend dat ook nodig. We hebben het alleen nu over TS, heeft jouw ex een psycholoog en geleerd van haar gedrag?quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:53 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb zelf een ex die je in jou geval zeker als dader zou bestempelen.
Ik kom zelf ook wel bij een psycholoog.
Neem van mij aan dat de schuld bij mijn ex leggen en in dader en slachtoffer blijven denken niet de oplossing is.
Een goede psycholoog leert je naar je eigen pijn te kijken.
Voor zowel dader als slachtoffer.
Dat is nog maar de vraag.. Waar heb je dat gelezen?quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:16 schreef dop het volgende:
Zeker Gezien het er op lijkt dat ze wel met haar vriend heeft gesproken.
Ja lijkt mij ook meer waarschijnlijk.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:58 schreef Aventuras het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag.. Waar heb je dat gelezen?
Eerder gaf ze aan het liever uit te maken zodat hij het niet hoeft te weten (misschien maar beter ook voor die arme knul).
lijkt,quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:58 schreef Aventuras het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag.. Waar heb je dat gelezen?
Eerder gaf ze aan het liever uit te maken zodat hij het niet hoeft te weten (misschien maar beter ook voor die arme knul).
Of om dit topic af te sluiten en het allemaal maar te" vergeten".quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:03 schreef dop het volgende:
[..]
lijkt,
Ze kan het inderdaad ook alleen uit hebben gemaakt, we weten het niet.
In elk geval de conclusie dat het zo niet verder kan.
ja zij heeft ook een psycholoogquote:Op zondag 26 augustus 2018 20:56 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat is jouw psycholoog en misschien heeft haar ex vriend dat ook nodig. We hebben het alleen nu over TS, heeft jouw ex een psycholoog en geleerd van haar gedrag?
Nou prima toch.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:05 schreef dop het volgende:
[..]
ja zij heeft ook een psycholoog
Ik ben geen vriendjes met mijn ex, maar kan het verleden afsluiten en we kunnen beide verder.
Daar voor hoeft ze hier niets te posten.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:05 schreef Aventuras het volgende:
[..]
Of om dit topic af te sluiten en het allemaal maar te" vergeten".
zeker.quote:
Je goed recht, maar ik heb geen respect voor haar en ze mag alle hulp krijgen maar ik geloof er niet in. Uit mijn ervaring is zij een type die eeuwig in de slachtofferrol houding blijft zitten. Toen ze ineens begon over een moeilijke jeugd gingen bij mij alle alarmbellen af. Dit is een persoon die alles afschuift op andere in plaats van zichzelf.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:21 schreef dop het volgende:
[..]
zeker.
Ik wil er verder geen autoriteit op leggen.
Maar hoop dat je snapt dat ik hier door ook weet (denk te weten) dat een zogenaamde dader ook hulp nodig heeft.
Als slachtoffer is het soms erg moeilijk om empathie te hebben voor een dader.
Je hoeft ook geen begrip te hebben voor wat iemand heeft gedaan.
Maar ergens moet je iemand vergeven of het laten rusten om zelf verder te kunnen.
Gezien wij geen slachtoffers van de ts zijn heeft ze ook een beetje empathie nodig.
Hoe Ingewikkeld dat ook lijkt als je er als slachtoffer naar kijkt.
Iemand zal ook haar moeten helpen.
ik snap dat jij de slachtoffer rol ziet.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:26 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Je goed recht, maar ik heb geen respect voor haar en ze mag alle hulp krijgen maar ik geloof er niet in. Uit mijn ervaring is zij een type die eeuwig in de slachtofferrol houding blijft zitten. Toen ze ineens begon over een moeilijke jeugd gingen bij mij alle alarmbellen af. Dit is een persoon die alles afschuift op andere in plaats van zichzelf.
Leedvermaak ? TS had ook last van schuldgevoelens. Het is niet zo zwart/wit allemaal. Goed versus Slecht.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:37 schreef vannelle het volgende:
Dat ze er nu zelf ook last van heeft vind ik alleen maar prachtig.
Ja, bot ben je alvast wel. Daarvoor geef ik je 10/10. Geslaagd. Proficiat.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:19 schreef Duveldrinker het volgende:
Vastgelopen grammafoonplaat. Onbetrouwbare snol. Godsamme. Pseudo psycholoog. Lul
Helemaal mee eens. Eric Berne ken ik niet (maar klinkt zeer interessant, wat je hier vermeldt)quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:41 schreef dop het volgende:
Iemand die de schuld bij iemand neer legt en niet naar zijn eigen rol kijkt is een aanklager.
(Niet opzoek naar een oplossing) Model van Eric Berne.
Dat empatische mis ik vaak hier. Het lijkt wel alsof 75 procent (of meer) van de wereld liever loopt na te trappen. Zich lekker voelt in de aanklager rol. Natuurlijk heeft TS 'foute' dingen gedaan. En kan/mag ze daarop gewezen worden. Echter heeft TS ook gevoelens. Is ze ook maar een mens (niet meer of minder) dan ons. TS is niet rot slecht. Ze verdient ook een troostende schouder om op te huilen. Iemand die zich probeert in te leven in haar gevoel (haar zelf). Het puntje van kritiek dat TS zich wat meer had kunnen inleven in het gevoel van haar vriend (zijn situatie) is correct. Ook zij miste wat empathie.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:16 schreef dop het volgende:
Geen probleem als je geen empathie voor haar hebt.
Graag gedaan. Laat je niet door mensen (die hier vrij psychopathisch, alias totaal niet empathisch kunnen handelen noch denken) doen.quote:
quote:
1-0 voor jou.quote:
Klopt. En kan zien. Of wil zien. Ik besef dat wij mensen allemaal onze eigen meningen, oordelen (en ook gevoelens die daarbij horen) hebben. Niets mis mee. Ik heb dat ook. Echter, wat bijvoorbeeld het gevoel betreft deel ik niet graag op in twee kampen. Als twee kinderen ruzie en/of verdriet hebben, hebben ze beide recht op dat gevoel. Het verdriet van de één is niet beter dan het verdriet van de ander. Verdriet is verdriet. Mijn verdriet. Jouw verdriet. ONS verdriet. Ik vind het veel fijner wanneer mensen erin slagen in termen van ONS te denken. WIJ samen. Echter voor een "ons" benadering, heb je "empathie" nodig. Zoniet, wordt het een wij - zij verhaal. Blijft het daarin steken.quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:16 schreef dop het volgende:
Het lijkt soms wel of men het stuk wat achter hun eigen verontwaardiging of emotie zit niet eens kent.
Klopt. Helemaal mee eens. Ik heb hier zelf (op een bepaald moment) ook een paar harde (botte) woorden naar TS geschreven. Waarmee ik haar ergens uit haar tent wou lokken. TS is geen slecht mens. Alleen zit/zat ze een beetje teveel gevangen in haar zelf (vind ik). Het is/was geen gemakkelijk verhaal. Wij hebben daar maar een klein stukje van gelezen. Niet echt de essentie.quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:16 schreef dop het volgende:
Maar de opwelling om haar als slecht mens te zien en alleen maar rottigheid toe te wensen is echt niet okay.
Schot voor open doelquote:Op maandag 27 augustus 2018 10:46 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Graag gedaan. Laat je niet door mensen (die hier vrij psychopathisch, alias totaal niet empathisch kunnen handelen noch denken) doen.
Je reactie op J0kkebr0k vond ik schitterend.
Deed me glimlachen
[..]
Helemaal eensquote:[..]
Maar we houden hier geen scores bij (want dat is ook terug ego en dus onzin)
als je de TS als heel meester ziet van haar eigen wonden, dan lijkt hij wel iets meer te kloppen, maar verder geen spreekwoord dat je als raad en daad voor de dag moet gebruken.quote:Ik vraag me af, waar dat spreekwoord (zachte heelmeesters maken stinkende wonden) bij jullie vandaan komt ? Wat zijn etymologische oorsprong is.
wat extra les over emphatie zou zeker geen kwaad kunnen in het basis onderwijsquote:De schrik gekwetst te worden. Indien we allemaal eens zouden proberen om wat meer empathisch te proberen worden en zijn. Dat zou volgens mij al heel veel helpen. Maar ja, dat leren we niet op school zeker ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |