abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:12:00 #76
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_181370615
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:08 schreef fetX het volgende:

[..]

Op termijn dus wel als je de jeugd meer de kans gaat geven en daarin meer investeert. Dat ze het nu nog niet kunnen staat buiten kijf, maar je zult langzaam je beleid moeten aanpassen.
Als je elk jaar 4 spelers koopt geef je je eigen jeugd sowieso niet heel veel kans.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:12:38 #77
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181370630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:12 schreef satecl het volgende:

[..]

Als je elk jaar 4 spelers koopt geef je je eigen jeugd sowieso niet heel veel kans.
Er vanuitgaande dat je ook spelers verkoopt, waarom niet? Die talenten die je erbij haalt zijn natuurlijk niet meteen voor de basis. Die zijn juist om aan te sluiten bij de jeugd. Je doet dus 2 gerichte aankopen voor de basis. En dat is een richtlijn he, geen must.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:12:51 #78
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181370637
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 12:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat lees ik :')
3D tevee op een vivoding!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:13:47 #79
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_181370658
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:11 schreef fetX het volgende:

[..]

Mee eens. Ik hoop dan ook dat er meer ingezet gaat worden op eigen jeugd zodat je uiteindelijk jaarlijks bijvoorbeeld 2 gerichte aankopen kunt doen in plaats van de subtoppers die nu worden gehaald. Het is allemaal nog niet te laat he, er zit een prima lichting aan te komen.

Overigens ben ik sowieso voorstander van mutaties in de selectie. Dit jaar is er helemaal niets gebeurd bij Feyenoord. Je hoeft het team niet overhoop te gooien, maar er had wel wat weg en bij gemogen.
Ik heb echt het gevoel dat iedereen de aankomende lichting van Feyenoord zwaar overschat :')

Zit wel wat tussen, maar de meeste worden niet eens geselecteerd in de jeugdelftallen van Oranje.

Verwacht geen nieuwe de Ligt. Wellicht een Karsdorpje of Kongolo als je mazzel hebt.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:17:03 #80
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181370737
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:13 schreef satecl het volgende:

[..]

Ik heb echt het gevoel dat iedereen de aankomende lichting van Feyenoord zwaar overschat :')

Zit wel wat tussen, maar de meeste worden niet eens geselecteerd in de jeugdelftallen van Oranje.

Verwacht geen nieuwe de Ligt. Wellicht een Karsdorpje of Kongolo als je mazzel hebt.
Het is natuurlijk altijd afwachten, maar spelers als Bijlow, Kokcu, Bouchataoui, Malacia, Geertruida hebben vorig jaar wel laten zien echt talent te hebben. Kokcu, Geertruida, Bouchataoui waren altijd een van de beteren tijdens de Youth League bijvoorbeeld.

Dan heb je daaronder nog spelers als Wehrmann, Burger, Toure en Vente wat redelijke talenten zijn.

Maar nogmaals, het is altijd afwachten.
pi_181370879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:11 schreef fetX het volgende:

[..]

Mee eens. Ik hoop dan ook dat er meer ingezet gaat worden op eigen jeugd zodat je uiteindelijk jaarlijks bijvoorbeeld 2 gerichte aankopen kunt doen in plaats van de subtoppers die nu worden gehaald. Het is allemaal nog niet te laat he, er zit een prima lichting aan te komen.

Overigens ben ik sowieso voorstander van mutaties in de selectie. Dit jaar is er helemaal niets gebeurd bij Feyenoord. Je hoeft het team niet overhoop te gooien, maar er had wel wat weg en bij gemogen.
Jeugd en jonge spelers aantrekken zou de basis moeten zijn. Maar dan moet je wel eerst een fatsoenlijk scoutingnetwerk op poten gaan zetten. Aangevuld met wat routiniers, een Ayoub is ook een prima aankoop. Voor niks gekomen en qua leeftijd kan hij nog stappen maken en heeft restwaarde. Viel ook prima in.

We moeten dat hele krampachtige idee dat we kampioen kunnen worden laten varen en vanaf de grond beginnen met iets neerzetten. Als je in dat proces een keer zevende zou worden so be it.

En tussen de oren moet het ook goed zitten.
Onze duurste aankoop ooit heb ik nog nooit zelfs maar op een glimlach kunnen betrappen.

Een buitenlandse samenwerking a la Vitesse is ook nog niet eens een slecht idee.
Durf te wedden dat er bij City wel 5 rechtsbacks rondlopen die nooit spelen maar beter zijn dan Nieuwkoop.
blablablabla
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:23:42 #82
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181370932
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Jeugd en jonge spelers aantrekken zou de basis moeten zijn. Aangevuld met wat routiniers, een Ayoub is ook een prima aankoop. Voor niks gekomen en qua leeftijd kan hij nog stappen maken en heeft restwaarde. Viel ook prima in.

We moeten dat hele krampachtige idee dat we kampioen kunnen worden laten varen en vanaf de grond beginnen met iets neerzetten. Als je in dat proces een keer zevende zou worden so be it.

En tussen de oren moet het ook goed zitten.
Onze duurste aankoop ooit heb ik nog nooit zelfs maar op een glimlach kunnen betrappen.
Maar dat begint wel bovenin. Met van Geel gaat dit niet lukken en Gio is niet de trainer die talenten beter maakt. Dus daar moet verandering in komen en dat gaat op z'n vroegst volgend seizoen beginnen.

Die Hoetmer is bijvoorbeeld vertrokken, maar wie zit er in godsnaam op zijn plaats? Waarom is zijn positie nog niet ingevuld? Is daar iets over bekend?
pi_181371012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:23 schreef fetX het volgende:

[..]

Maar dat begint wel bovenin. Met van Geel gaat dit niet lukken en Gio is niet de trainer die talenten beter maakt. Dus daar moet verandering in komen en dat gaat op z'n vroegst volgend seizoen beginnen.

Die Hoetmer is bijvoorbeeld vertrokken, maar wie zit er in godsnaam op zijn plaats? Waarom is zijn positie nog niet ingevuld? Is daar iets over bekend?
Eens over dat eerste, daarom zie ik het ook somber in.
Hoetmer vertrekt pas na dit seizoen toch? Wel terecht als je dit verhaal leest.
https://dagblad010.nl/feyenoord-voorzitter-hoetmer-moest-weg/
blablablabla
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:30:13 #84
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181371086
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Jeugd en jonge spelers aantrekken zou de basis moeten zijn. Maar dan moet je wel eerst een fatsoenlijk scoutingnetwerk op poten gaan zetten. Aangevuld met wat routiniers, een Ayoub is ook een prima aankoop. Voor niks gekomen en qua leeftijd kan hij nog stappen maken en heeft restwaarde. Viel ook prima in.

We moeten dat hele krampachtige idee dat we kampioen kunnen worden laten varen en vanaf de grond beginnen met iets neerzetten. Als je in dat proces een keer zevende zou worden so be it.

En tussen de oren moet het ook goed zitten.
Onze duurste aankoop ooit heb ik nog nooit zelfs maar op een glimlach kunnen betrappen.

Een buitenlandse samenwerking a la Vitesse is ook nog niet eens een slecht idee.
Durf te wedden dat er bij City wel 5 rechtsbacks rondlopen die nooit spelen maar beter zijn dan Nieuwkoop.
Tussen 2011 en 2014 zaten we ook in zo'n proces en werden we 2e, 3e en 2e. Ik denk dat met een fatsoenlijke trainer 5e echt de ondergrens is. Vergeet niet dat we nog altijd 40/45 miljoen meer begroting hebben dan Vitesse en AZ, laat staan ten opzichte wat daarachter komt. Dat zou zich altijd moeten tonen in de kwaliteit van de selectie, ook al werk je met talenten.
pi_181371173
Zo een begroting en dan Verdonk en Nieuwkoop als backs en Toornstra als 10. Dan gaat er toch iets gruwelijk mis.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:35:14 #86
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181371214
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Eens over dat eerste, daarom zie ik het ook somber in.
Hoetmer vertrekt pas na dit seizoen toch? Wel terecht als je dit verhaal leest.
https://dagblad010.nl/feyenoord-voorzitter-hoetmer-moest-weg/
Aha, ik dacht dat hij al weg was. Hopelijk komt daar nu een beetje een capabele man te zitten.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:42:37 #87
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181371414
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Eens over dat eerste, daarom zie ik het ook somber in.
Hoetmer vertrekt pas na dit seizoen toch? Wel terecht als je dit verhaal leest.
https://dagblad010.nl/feyenoord-voorzitter-hoetmer-moest-weg/
Van wanneer is dit artikel? Hij stond laatst niet meer op de RvC pagina op feyenoord.nl. Daar staan nu 4 man zonder voorzitter.
pi_181371494
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:30 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Tussen 2011 en 2014 zaten we ook in zo'n proces en werden we 2e, 3e en 2e. Ik denk dat met een fatsoenlijke trainer 5e echt de ondergrens is. Vergeet niet dat we nog altijd 40/45 miljoen meer begroting hebben dan Vitesse en AZ, laat staan ten opzichte wat daarachter komt. Dat zou zich altijd moeten tonen in de kwaliteit van de selectie, ook al werk je met talenten.
2011 werden we tiende, never forget.
Met op papier een hele aardige selectie. De Vrij en Vlaar centraal achterin. Fer en Wijnaldum en Castaignos in de spits.

Niet dat dat je ambitie moet zijn :') maar wel gewoon vasthouden aan je initiële plan. Blijf relatief kleine bedragen investeren a la AZ aan hele jonge talenten of gerichte aankopen, en blijf je verder louter focussen op eigen jeugd en scoutingapparaat en investeer daar ook in.

Feyenoord kijkt teveel omhoog naar PSV en Ajax, die met hele andere geldstromen opereren.
blablablabla
pi_181371547
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Van wanneer is dit artikel? Hij stond laatst niet meer op de RvC pagina op feyenoord.nl. Daar staan nu 4 man zonder voorzitter.
14 april.

AD meldt in die periode ook dat hij pas na dit seizoen vertrekt.
https://www.ad.nl/nederla(...)-feyenoord~af336be8/
blablablabla
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:51:31 #90
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181371608
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:48 schreef Elan het volgende:

[..]

14 april.

AD meldt in die periode ook dat hij pas na dit seizoen vertrekt.
https://www.ad.nl/nederla(...)-feyenoord~af336be8/
Wat toen dit seizoen was is dus nu vorig seizoen hè :D

Die is dus al weg.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:56:13 #91
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181371728
Dan is hij dus toch al weg. Vreemd dat er nog niks bekend is over wie hem opvolgt.
pi_181371745
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:51 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wat toen dit seizoen was is dus nu vorig seizoen hè :D

Die is dus al weg.
Och ja natuurlijk, was in de war met jaar omdat er 2018 stond :') .

Maar goed, opvolger vinden hoeft toch geen maanden te duren? Of willen ze überhaupt geen opvolger in die hoedanigheid?
blablablabla
pi_181372452
Ik denk dat de scouting het grote probleem blijft.

Dumphries had je ook kunnen hebben, van Drongelen, spelers als Angelino, Ziyech...

Je koopt nu allemaal min of meer gearriveerde spelers bij subtoppers weg.

En als Gio andere keuzes had gemaakt had je ws gewoon Trencin gewonnen bv.
pi_181373102
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:34 schreef macca728 het volgende:
Ik denk dat de scouting het grote probleem blijft.

Dumphries had je ook kunnen hebben, van Drongelen, spelers als Angelino, Ziyech...

Je koopt nu allemaal min of meer gearriveerde spelers bij subtoppers weg.

En als Gio andere keuzes had gemaakt had je ws gewoon Trencin gewonnen bv.
Vreemd om deze namen te noemen als je een betere scouting verlangt.

Dumfries, Van Drongelen, Haps, St Juste, Larsson en Lucassen, Ziyech (een jaar of 2 eerder) werden allemaal een beetje in hetzelfde rijtje gezet. Deden het goed bij de subtop. Daar hebben wij er dus 3 van gehaald, waarvan er 2 ook gewoon naar behoren presteren, wanneer ze fit zijn.

Lucassen haalt het bij PSV bijvoorbeeld weer niet, halen ze nu Angelino weer voor, het is niet zo spelers bij de concurrentie allemaal slagen, schrijven het hooguit iets sneller af (kijk ook naar een Sinkgraven bv of die jonge spits van Groningen die Ajax moest en zou hebben?).

Ziyech hadden we op de korrel, werd alleen dubieus door Twente weggekaapt (al had hij ook gewoon niet zoveel zin in Feyenoord geloof ik).

Ik ben er nog altijd wel van overtuigd dat er niet zo heel veel mis is met de selectie, dat er alleen veel en veel meer uitgehaald kan worden dan wat Gio er momenteel mee presteert.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 15:13:26 #95
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_181373154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:17 schreef fetX het volgende:

[..]

Het is natuurlijk altijd afwachten, maar spelers als Bijlow, Kokcu, Bouchataoui, Malacia, Geertruida hebben vorig jaar wel laten zien echt talent te hebben. Kokcu, Geertruida, Bouchataoui waren altijd een van de beteren tijdens de Youth League bijvoorbeeld.

Dan heb je daaronder nog spelers als Wehrmann, Burger, Toure en Vente wat redelijke talenten zijn.

Maar nogmaals, het is altijd afwachten.
Mijn voorspelling bij die spelers:
Bijlow: Inderdaad een groot talent, zie ik wel een echte Feyenoord 1 speler worden
Kokcu: Geef ik nog wel een kansje op de nummer 10 positie, Maar middelmaat als Toornstra krijgen nu al de voorrang en zal dus nu een jaar op maandagmiddag spelen. Daar word je niet beter van. Zie Emill Hansson.
Bouchataoui: Zal geen kans krijgen vanwege de bezetting
Malacia: Veel te wild, en als Haps nou een keer fit blijft zal hij banken. Maar heeft wel potentie.
Geertruida: Zal geen kans krijgen vanwege de bezetting. Verder te klein voor CV.
Wehrmann: Is nu al te oud om nog echt door te breken aangezien hij volgend jaar pas een kans zou kunnen krijgen.
Burger: Te lomp en traag in handelingssnelheid. Ik snap echt niet wat mensen in hem zien?
Toure: Altijd geblesseerd. Nu weer. Verder te veel de ren je rot show en weinig techniek. Type Manu.
Vente: Te klein. Zal net als Sam Lammers of Achahbar leuk zijn voor een middenmoter.

Conclusie: Ik zie alleen Bijlow echt doorbreken en geef Malacia een kans. Kokcu en Geertruida een klein kansje, maar verwacht het eigenlijk niet.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_181373157
quote:
''Trots op de club, maar niet op hoe ze met mij zijn omgegaan''
woensdag 22 augustus 2018 14:50
Gustavo Hamer slaagde er niet in om door te breken bij Feyenoord. De middenvelder voelde zich bij de Rotterdamse club niet serieus genomen. Ook tijdens zijn verhuurperiode bij FC Dordrecht was er weinig contact met de club. ''Ik vroeg wat ik moest doen om nog beter te worden. Minuten maken, was het enige antwoord dat ik kreeg."

Hamer benadrukt dat hij de club Feyenoord hoog heeft zitten, maar met diverse mensen heeft hij moeite. "Ik ben heel trots op de club, maar niet op hoe ze met mij zijn omgegaan. Nadat ik de overstap had gemaakt vanuit de jeugd, heeft geen enkele trainer mij nog aangesproken op wat ik anders of beter kon doen,'' vertelt Hamer in gesprek met Voetbal International. ''Dat zat mij persoonlijk erg dwars, net als mijn ontwikkeling."

Een voorbeeld was de Johan Cruijff Schaal van afgelopen seizoen. "Ik wist al dat ik verhuurd zou worden aan FC Dordrecht, maar ik mocht nog niet weg. Bart kon niet spelen, ik was de stand-in van Kevin Diks. Met nog een kwartier te spelen ging Kevin naar de kant. De trainer bracht Sofyan Amrabat. Dat was voor mij het zoveelste signaal.''
Dit blijven dit natuurlijk wel trieste verhalen, dit is niet de 1e verhuurde speler die met zo een soort verhaal komt :N
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181373443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:13 schreef satecl het volgende:

[..]

Mijn voorspelling bij die spelers:
Bijlow: Inderdaad een groot talent, zie ik wel een echte Feyenoord 1 speler worden
Kokcu: Geef ik nog wel een kansje op de nummer 10 positie, Maar middelmaat als Toornstra krijgen nu al de voorrang en zal dus nu een jaar op maandagmiddag spelen. Daar word je niet beter van. Zie Emill Hansson.
Bouchataoui: Zal geen kans krijgen vanwege de bezetting
Malacia: Veel te wild, en als Haps nou een keer fit blijft zal hij banken. Maar heeft wel potentie.
Geertruida: Zal geen kans krijgen vanwege de bezetting. Verder te klein voor CV.
Wehrmann: Is nu al te oud om nog echt door te breken aangezien hij volgend jaar pas een kans zou kunnen krijgen.
Burger: Te lomp en traag in handelingssnelheid. Ik snap echt niet wat mensen in hem zien?
Toure: Altijd geblesseerd. Nu weer. Verder te veel de ren je rot show en weinig techniek. Type Manu.
Vente: Te klein. Zal net als Sam Lammers of Achahbar leuk zijn voor een middenmoter.

Conclusie: Ik zie alleen Bijlow echt doorbreken en geef Malacia een kans. Kokcu en Geertruida een klein kansje, maar verwacht het eigenlijk niet.
- Ik denk inderdaad ook wel dat Bijlow het wel zal halen (als in minstens 1e keeper ergens op eredivisieniveau de komende jaren, of hij veel hogerop kan zal moeten blijken)
- Vente is toch niet zo heel klein? Volgens transfermarkt.nl is hij 1m84. Zou alleen wel iets sterker moeten worden, eredivisie moet hij wel kunnen halen, ik schat in dat hij een hoger niveau niet gaat halen.
- Malacia zou nog wel een hoop kunnen leren van Haps, en dan wel een solide LB kunnen worden.

Verder heb ik de jeugd niet heel veel zien spelen, zo nu en dan een samenvattinkje, maar ben ik nog niet echt onder de indruk geraakt van de minuten die ik heb gezien van de overige bovenstaande spelers :@
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 15:33:02 #98
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181373661
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:13 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Dit blijven dit natuurlijk wel trieste verhalen, dit is niet de 1e verhuurde speler die met zo een soort verhaal komt :N
:r

Walgelijk gebrek aan respect én visie. Ik weet niet wie er binnen de staf verantwoordelijk is voor dat contact, maar dit is zo'n slecht signaal om af te geven. Hij vroeg nota bene zelf naar mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen...
pi_181373666
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja maar als je vervolgens op Larsson en Amrabat weer 8 miljoen afschrijft zet het nog amper zoden aan de dijk financieel gezien.

Zijn ook amper bedragen waar je echt beter van kan worden, AZ beurt al 15-25 miljoen voor hun topspelers. Laat staan Ajax en PSV.
Ik denk dat je nu wel heel rigoreus afschrijft. Lijkt me overdreven.

Verder hadden we afgelopen winter ook 17 mln kunnen ontvangen voor Jorgensen, dus ik weet niet wat je punt is, maar we lopen in dat opzicht niet echt achter op AZ ofzo.. Ja, na een zwakke periode zul je niet de hoofdprijs ontvangen, maar het is niet alsof de hele selectie voor een 10-tje opgepikt kan worden ofzo.

Lopen echt nog wel de nodige spelers met een fatsoenlijke restwaarde rond. Weinig van 20-30 mln per speler, maar wel genoeg die net een categorie daaronder zouden moeten opleveren.

Dat er daarnaast een aantal spelers zijn gehaald waarbij er weinig rek in zat, dat klopt, dat is inderdaad bewust zo ingekocht, en ik ben het wel eens dat er daar ondertussen wel eens doorgeselecteerd zou mogen worden.. :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181373783
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

:r

Walgelijk gebrek aan respect én visie. Ik weet niet wie er binnen de staf verantwoordelijk is voor dat contact, maar dit is zo'n slecht signaal om af te geven. Hij vroeg nota bene zelf naar mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen...
Ja eens. Lijkt me eigenlijk dat ze m al hadden afgeschreven, maar nog even een jaartje ervaring wilden laten opdoen zodat ze er nog wat voor konden vangen oid. Ik weet ook niet wie daar verantwoordelijk voor zou moeten zijn, ik kan me voorstellen dat Gio dat niet is.

Al zou je verwachten dat, als een speler er expliciet om vraagt, iemand uit de TS wel zou moeten kunnen wijzen op zijn tekortkomingen. Ze kiezen er toch bewust voor om m niet op te nemen in de selectie..
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')