abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:46:44 #201
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181347982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:43 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

"De Ruyter slavernij protest"

Even in googlle gooien.

Krijg je er meer.

Al zal dat waarschijnlijk ook niet genoeg voor je zijn om aan te tonen dat De Ruyter voor sommigen een slavendrijver was.

Iets dat jij blijkbaar ontkent / niet wist etc.
Dat sommige mensen die mening toebedeeld zijn betekent niet dat het een algemeen aangenomen feit is. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181347986
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Even in googlle gooien.

Krijg je er meer.

Al zal dat waarschijnlijk ook niet genoeg voor je zijn om aan te tonen dat De Ruyter voor sommigen een slavendrijver was.

weet je wat jij moet doen? lekker in je safe space gaan zitten waar je niet geconfronteerd wordt met protestjes waar je de hele tijd triggered door bent, enorme snowflake...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2018 14:47:18 ]
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:48:18 #203
358523 IkStampOpTacos
pi_181348026
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:42 schreef Otger het volgende:

[..]

En je punt is? Volgens die logica heeft Schotland niet het recht om een beeld van William Wallace te bezitten omdat hij destijds een rebel was tegenover de Brits-Normandische troon. De mensen in het Amerikaanse zuiden zijn onder dwang onderdeel gebleven van de regering in Washington.

[ afbeelding ]
Dus het beeld van William Wallace eert de mensen die voorstander waren van slavernij?
-
pi_181348066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat sommige mensen die mening toebedeeld zijn betekent niet dat het een algemeen aangenomen feit is. :')
Precies wat ik al zei.

Zelfs een met feiten gestaafd en aangetoond feit ( dat De Ruyter voor sommigen een slavendrijver was ) ontkennen.

Triest hoor.
pi_181348069
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Even in googlle gooien.

Krijg je er meer.

Daar is dan tenminste discussie over de achtergrond.

Maar laten we nu eens aannemen dat die discussie er in het geval van De Ruyter niet is, zou je dat protest dan wel terecht vinden? Of vind je dat we standbeelden van slavendrijvers sowieso moeten laten staan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181348115
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

weet je wat jij moet doen? lekker in je safe space gaan zitten waar je niet geconfronteerd wordt met protestjes waar je de hele tijd triggered door bent, enorme snowflake...
Je leest / begrijpt het niet helemaal jofel vrees ik.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:54:24 #207
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181348156
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:50 schreef Molurus het volgende:

Maar laten we nu eens aannemen dat die discussie er in het geval van De Ruyter niet is, zou je dat protest dan wel terecht vinden? Of vind je dat we standbeelden van slavendrijvers sowieso moeten laten staan?
Ja. Het is onderdeel van onze geschiedenis.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:55:27 #208
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181348183
Liberalen. Het is ondertussen een religie geworden.
pi_181348192
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja. Het is onderdeel van onze geschiedenis.
Ah, en hoe ver gaat dat precies? Hadden bijvoorbeelden alle Nazi monumenten ook moeten blijven staan?

Ik ben wel benieuwd waar de mensen die hier schande van spreken precies de grens leggen.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:56:09 #210
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181348194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:55 schreef Jellereppe het volgende:
Liberalen. Het is ondertussen een religie geworden.
Liberalen in de Amerikaanse of de Nederlandse definitie?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:56:19 #211
471419 Otger
Reconquista
pi_181348198
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dus het beeld van William Wallace eert de mensen die voorstander waren van slavernij?
Nee domkop dat zeg ik niet. Eerder kwam je kwam met het argument dat een standbeeld van een rebel onethisch zou zijn aan de hand van een paar voorbeelden van de confederate staten. Want deze zouden namelijk de "vijanden van Verenigde Staten" zinn. Echter bestaan er overal ter wereld tal van stanbeelden waar lokale leiders worden geëerd die destijds streden tegen de (nog) bestaande autoritaire staat en welke nog altijd geen zelf determinatie hebben gekregen. Nog een voorbeeld daarvan is Grutte pier.

Kijk, als je nou zou zeggen dat zulke standbeelden onethisch zijn omdat ze racistisch zijn oké maar anders is je argument zwak.

dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:57:54 #212
358523 IkStampOpTacos
pi_181348219
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:56 schreef Otger het volgende:

[..]

Nee domkop dat zeg ik niet. Eerder kwam je kwam met het argument dat een standbeeld van een rebel onethisch zou zijn aan de hand van een paar voorbeelden van de confederate staten. Want deze zouden namelijk de "vijanden van Verenigde Staten" zinn. Echter bestaan er overal ter wereld tal van stanbeelden waar lokale leiders worden geëerd die destijds streden tegen de (nog) bestaande autoritaire staat en welke nog altijd geen zelf determinatie hebben gekregen. Nog een voorbeeld daarvan is Grutte pier.

Kijk, als je nou zou zeggen dat zulke standbeelden onethisch zijn omdat ze racistisch zijn oké maar anders is je argument zwak.

[ afbeelding ]
Ik heb nergens gezegd dat een standbeeld van een rebel onethisch is. Waarom leg je me woorden in de mond? Ik zei dat dat standbeeld in de OP onethisch op basis van een paar argumenten, waaronder dat het huidige beeld staat voor slavernij. Jij begint een hele tirade te houden over William Wallace. :')
-
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:59:22 #213
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181348241
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Liberalen in de Amerikaanse of de Nederlandse definitie?
Een pot nat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 21-08-2018 15:15:20 ]
pi_181348248
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Eh dit kun je net zo goed zeggen tegen de mensen die zich gekwetst voelen door een stenen beeld :+
Je hoeft alleen protestjes te wijzigen door standbeeldjes.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:02:15 #215
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181348303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een pot not.
Uhm nee. Liberalen in de Nederlandse definitie = VVD.

Amerikaans is (extreem) links.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:03:28 #216
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181348328
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Eh dit kun je net zo goed zeggen tegen de mensen die zich gekwetst voelen door een stenen beeld :+
Je hoeft alleen protestjes te wijzigen door standbeeldjes.
Nee sorry je hebt ongelijk.

Gr gr
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:04:32 #217
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181348346
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, en hoe ver gaat dat precies? Hadden bijvoorbeelden alle Nazi monumenten ook moeten blijven staan?

Ik ben wel benieuwd waar de mensen die hier schande van spreken precies de grens leggen.
Waarom voel jij je continue genoodzaakt om Nazi's bij elke discussie te halen?
Net zoals dat kansloze gifje van je met dat exploderende hakenkruis. Dit soort verwijzingen maken discussies helemaal dood.

In het geval van de Ruyter is het gewoon zo dat die man symbool staat voor de zeevaart en marine. Een belangrijk onderdeel van de Nederlandse identiteit. Een klein onbeduidend landje dat toch wel veel rijkdom en macht had in vergelijking met andere Europese landen in die periode. Dit geeft toch een gevoel van nationale trots.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181348351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Slavernij was / is een weerzinwekkend fenomeen.

Zoals meer uit het verleden en in het heden en de toekomst weerzinwekkend is / zal / kan zijn.

Op deze manier heel selectief sporen daarvan gaan vernielen en gaan uitwissen is in mijn optiek een gevaarlijk fenomeen.

Er is geen verleden zonder ellende, net als er geen toekomst zonder ellende is.

Het hoort erbij, vooral bij het mens zijn.

Wat ik al eerder zei : de voorvaderen van deze demonstranten en vernielers zullen waarschijnlijk ook heel wat op hun geweten hebben.

Gaan zij die confrontatie met hun familie / geschiedenis dan ook aan tot in het extreme?

Gaan ze foto albums leeg rukken, huizen terug schenken, schade vergoedingen betalen etc?

Als je de ingeslagen weg blijft volgen dan zal er niks meer overblijven...musea, gebouwen, kunst , films, literatuur etc.

Er is zoveel besmet met ellende dat er dan geen ontkomen meer zal zijn aan deze zuiveringen.

Laat geschiedenis voor wat het het is en probeer er juist van te leren in het heden en in de toekomst.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:06:25 #219
471419 Otger
Reconquista
pi_181348394
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat een standbeeld van een rebel onethisch is. Waarom leg je me woorden in de mond? Ik zei dat dat standbeeld in de OP onethisch op basis van een paar argumenten, waaronder dat het huidige beeld staat voor slavernij. Jij begint een hele tirade te houden over William Wallace. :')
Ik leg je niks in de mond vriend,

"Alleen dit standbeeld in de OP staat voor de vijand van de huidige VS en voor alles waardoor de huidige VS oorlog ging voeren met het zuiden zoals slavernij. Toch een klein verschil met een volksheld als Washington."

Het standeeld is een vijand voor de VS net zoals Wallace een vijand was voor de Engelse troon. Tevens hoop ik voor je dat je je realiseert dat bijna alle Founding Fathers,"volkshelden" een aantal slaven bezaten. Een behoorlijk deel van de huidige Afro-Amerikaanse burgers stamt af van Jefferson omdat hij z'n handjes niet thuis kon houden.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:06:50 #220
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181348408
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik vind het ook meer dan prima dat dat beeld weg is, alleen de manier waarop vind ik nogal kansloos.
Tsja, kansloos is niet het woord dat ik zou gebruiken.

Vanzelfsprekend zou het fijn zijn als TPTB dit beeld al lang hadden doen laten verdwijnen. Dat is niet gebeurd dus tja.

Als mijn gemeente weigert om afval op de openbare weg niet op te ruimen en het is mij een doorn in het oog dan doe ik het ook zelf. Zou niet de eerste keer zijn.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181348412
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waarom voel jij je continue genoodzaakt om Nazi's bij elke discussie te halen?
Net zoals dat kansloze gifje van je met dat exploderende hakenkruis. Dit soort verwijzingen maken discussies helemaal dood.
Dit is niet om je voor Nazi uit te maken of iets dergelijks. Het is een zogenaamde 'ad absurdum' wat allerminst een drogreden is. De vraag waar jij de grens dan legt lijkt mij volstrekt legitiem.

Jij zegt "het is onderdeel van onze geschiedenis, dus moet het blijven staan". Dan zeg ik: Nazi Duitsland is evengoed onderdeel van de geschiedenis. Dat impliceert dat zulke monumenten dan ook zouden moeten blijven staan.

Tenzij jij daar anders over denkt, maar dan ben ik benieuwd wat je argumenten daarvoor dan zijn.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:08:05 #222
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181348428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Uhm nee. Liberalen in de Nederlandse definitie = VVD.

Amerikaans is (extreem) links.
Amerikaanse definitie. Tuig.
pi_181348439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:04 schreef DrMabuse het volgende:

Laat geschiedenis voor wat het het is en probeer er juist van te leren in het heden en in de toekomst.
Hier kan ik het wel mee eens zijn. Maar dat betekent nog steeds niet dat het straatbeeld gevuld moet blijven met herinneringen aan zwarte bladzijden uit onze geschiedenis. Dat lijkt me meer iets voor musea en geschiedenisboeken.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:09:03 #224
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181348442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Slavernij was / is een weerzinwekkend fenomeen.

Zoals meer uit het verleden en in het heden en de toekomst weerzinwekkend is / zal / kan zijn.

Op deze manier heel selectief sporen daarvan gaan vernielen en gaan uitwissen is in mijn optiek een gevaarlijk fenomeen.

Er is geen verleden zonder ellende, net als er geen toekomst zonder ellende is.

Het hoort erbij, vooral bij het mens zijn.

Wat ik al eerder zei : de voorvaderen van deze demonstranten en vernielers zullen waarschijnlijk ook heel wat op hun geweten hebben.

Gaan zij die confrontatie met hun familie / geschiedenis dan ook aan tot in het extreme?

Gaan ze foto albums leeg rukken, huizen terug schenken, schade vergoedingen betalen etc?

Als je de ingeslagen weg blijft volgen dan zal er niks meer overblijven...musea, gebouwen, kunst , films, literatuur etc.

Er is zoveel besmet met ellende dat er dan geen ontkomen meer zal zijn aan deze zuiveringen.

Waarom haal je dit er allemaal bij? Dit beeld is bedoeld om iemand te eren die we verwerpelijk vinden. Het is een symbool op een publieke plaats. Al jouw voorbeelden zijn dat allemaal niet.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181348467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is niet om je voor Nazi uit te maken of iets dergelijks. Het is een zogenaamde 'ad absurdum' wat allerminst een drogreden is. De vraag waar jij de grens dan legt lijkt mij volstrekt legitiem.

Jij zegt "het is onderdeel van onze geschiedenis, dus moet het blijven staan". Dan zeg ik: Nazi Duitsland is evengoed onderdeel van de geschiedenis. Dat impliceert dat zulke monumenten dan ook zouden moeten blijven staan.

Tenzij jij daar anders over denkt, maar dan ben ik benieuwd wat je argumenten daarvoor dan zijn.
Duitsland staat ook nog vol met resten en sporen van Hitler's Derde Rijk.

Het is een deel van de Duitse geschiedenis (geworden).

Maar dat is ene andere discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')