Dit zou ik eigenlijk ook wel een goed alternatief vinden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ach, sleep het naar een museum voor mijn part.
Omdat het een monument is dat is opgericht om blanke suprematie te eren. Ik kan me voorstellen dat men daar aanstoot aan neemt. Zeker in de VS waar die gelijkheid in de praktijk gewoon een wassen neus is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je dit monument moet vernietigen, behalve de reden dat je geschiedenis wilt vervalsen of verwijderen.
Er is geen slavernij meer.
Racisme is strafbaar.
Zwarte, donkere, gele, rode, witte, en blauwe Amerikanen zijn gelukkig nu gelijk volgens de wet.
Dus waarom gaan huilen als je langs zo'n standbeeld loopt?
Niets lastigs aan hoor. Toon gewoon aan dat een Noordeling met een standbeeld niet okselfris was en laat het ook neerhalen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Bljift natuurlijk een vrije dunne scheidingslijn om met de normen en waarden van vandaag de situaties van toen te beoordelen. Nu ben ik het er wel deels mee eens dat het niet heel OK is om t Zuiden te vereren met standbeelden, maar je zou ook heel makkeljik kunnen beargumenten dat personen uit t Noorden ook niet okselfris waren. Hell, gezien de Amerikaanse situatie kun je alles discussieerbaar stellen van voor 1960.
Blijft dus lastig.
Dit is echt een volstrekt belachelijke redenering. Hoe vertaal jij het neerhalen van een standbeeld naar geschiedenis vervalsen of verwijderen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je dit monument moet vernietigen, behalve de reden dat je geschiedenis wilt vervalsen of verwijderen.
Waar is de geschiedvervalsing?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:16 schreef Refragmental het volgende:
Links geweld, censuur, en geschiedvervalsing lijkt aan de orde van de dag.
Ga vooral zo door, het opent de ogen van veel mensen
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:16 schreef Refragmental het volgende:
Geschiedenisvervalsing en censuur ja? Klinkt natuurlijk hartstikke leuk hoor, maar daar is natuurlijk compleet geen sprake van.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:16 schreef Refragmental het volgende:
Gebruik nog meer grote woorden, dan lijkt het allemaal nog interessanter.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:16 schreef Refragmental het volgende:
Zomaar cultureel erfgoed slopen, schandalig!quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:20 schreef Molurus het volgende:
Dit zal dan ook wel geschiedvervalsing zijn:
[ afbeelding ]
Vrijwel alle generaals hebben in de Indian Wars gevochten? Of Seminole Wars. Of the Mexican-American wars.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Niets lastigs aan hoor. Toon gewoon aan dat een Noordeling met een standbeeld niet okselfris was en laat het ook neerhalen.
Lees nog eens wat je quote zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Vrijwel alle generaals hebben in de Indian Wars gevochten? Of Seminole Wars. Of the Mexican-American wars.
Vochten ze toen ook aan de goede zijde in jouw ogen?
Ik probeer geen gevalletje whataboutism te starten ofzo, maar er wordt nu heel erg gefocust op puur de Civil War. Dan krijg je een wat eenzijdige visie lijkt me.
Neuh. De reden waarom dat standbeeld werd geplaatst is gewoon duidelijk. Ik geloof niet dat er in de VS ook maar 1 standbeeld staat dat geplaatst is met als reden om die roodhuidjes te laten zien wie er de baas is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Vrijwel alle generaals hebben in de Indian Wars gevochten? Of Seminole Wars. Of the Mexican-American wars.
Vochten ze toen ook aan de goede zijde in jouw ogen?
Ik probeer geen gevalletje whataboutism te starten ofzo, maar er wordt nu heel erg gefocust op puur de Civil War. Dan krijg je een wat eenzijdige visie lijkt me.
Je argumenten neigen erg naar "het is jaar-x, dus laten we het maar aanpassen." Ook het argument van "verandering is altijd goed" neem ik waar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 12:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Die standbeelden zijn daar inderdaad ooit neergezet met dat soort intenties. Wat mij betreft betekent dat echter niet dat ze daardoor permanent verzekerd zijn van een plaats. Als samenleving verander je in de loop van 90 jaar, en op een gegeven moment moet je dan ook kunnen accepteren dat bepaalde standbeelden wellicht beter vervangen kunnen worden.
Zeker in dit soort gevallen, waar het is neergezet om de dappere strijders van de confederatie te eren en werd geopend door iemand die zijn speech afsluit met een anekdote over hoe hij een neger er met de zweep van langs gaf moet je je misschien gaan afvragen of het nog wel zo belangrijk is om te laten staan.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Lees nog eens wat je quote zou ik zeggen.
Oh dus we moeten enkel kijken naar de intentie waarom het beeld is neergezet? Dan wordt t wederom een hele andere discussie, als je maar 1 goede daad van diegene vindt is een standbeeld dus al gerechtvaardigd volgens jou?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Neuh. De reden waarom dat standbeeld werd geplaatst is gewoon duidelijk. Ik geloof niet dat er in de VS ook maar 1 standbeeld staat dat geplaatst is met als reden om die roodhuidjes te laten zien wie er de baas is.
Compleet geen sprake van zelfs?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:19 schreef richolio het volgende:
[..]
Geschiedenisvervalsing en censuur ja? Klinkt natuurlijk hartstikke leuk hoor, maar daar is natuurlijk compleet geen sprake van.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:31 schreef Refragmental het volgende:
Grappig ook al die mensen die m'n reactie uitlachen, maar stiekem wel weten dat het gewoon waar is.
Deed dit standbeeld dat allemaal?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Compleet geen sprake van zelfs?
Behalve dan dat conservatieven op zowat alle platformen (facebook, twitter, instagram, reddit, youtube, etc) worden geband. En dan heb ik het niet over dat debiele Infowars, maar over congressleden en andere bekende conservatieven.
En het met terugwerkende kracht aanpassen van oudere nieuwsartikelen door bijvoorbeeld de NYT omdat ze opeens toch wel behoorlijk hypocriet overkomen. Is natuurlijk geen geschiedvervalsing.
Grappig ook al die mensen die m'n reactie uitlachen, maar stiekem wel weten dat het gewoon waar is. Links is extreem gewelddadig gebleken in de laatste 2 jaar, krijgt men niet hun zin, dan worden ze gewelddadig. En maar lachen, en maar wegkijken, en maar "ja maar alt-right" bla bla.
De vraag die jij eerder jezelf zou moeten stellen is: waarom verdedig ik dit standbeeld zo hardnekkig?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eerste voorbeeldje bv.
[..]
Oh dus we moeten enkel kijken naar de intentie waarom het beeld is neergezet? Dan wordt t wederom een hele andere discussie, als je maar 1 goede daad van diegene vindt is een standbeeld dus al gerechtvaardigd volgens jou?
Gewoon laten gaan. Het komt van de gast die vorig jaar met de rellen in Charlottesville stelde dat het dodelijke slachtoffer het allemaal aan haarzelf te danken had.quote:
Verdedigen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De vraag die jij eerder jezelf zou moeten stellen is: waarom verdedig ik dit standbeeld zo hardnekkig?
Wat wil je hier nou precies mee dan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eerste voorbeeldje bv.
Oh ja, was ik helemaal vergeten, jouw aparte manier van discussies voeren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Deed dit standbeeld dat allemaal?
Godverdomme, heb je al een afspraak met slachtofferhulp?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 13:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Compleet geen sprake van zelfs?
Behalve dan dat conservatieven op zowat alle platformen (facebook, twitter, instagram, reddit, youtube, etc) worden geband. En dan heb ik het niet over dat debiele Infowars, maar over congressleden en andere bekende conservatieven.
En het met terugwerkende kracht aanpassen van oudere nieuwsartikelen door bijvoorbeeld de NYT omdat ze opeens toch wel behoorlijk hypocriet overkomen. Is natuurlijk geen geschiedvervalsing.
Grappig ook al die mensen die m'n reactie uitlachen, maar stiekem wel weten dat het gewoon waar is. Links is extreem gewelddadig gebleken in de laatste 2 jaar, krijgt men niet hun zin, dan worden ze gewelddadig. En maar lachen, en maar wegkijken, en maar "ja maar alt-right" bla bla.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |