abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181340186


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 310 Miljoen inwoners (Schatting Census Oktober 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:



Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten: Nederlandse Ambassade in Washington.Consulaat Generaal in ChicagoConsulaat Generaal in San FranciscoConsulaat Generaal in MiamiConsulaat Generaal in New York • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland: Amerikaanse Ambassade in Den HaagConsulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs) Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving. DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers. LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament. Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel. 50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen: Topic reeks 65

De OP vind je hier.

Hier verder. :P
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181352136
Waar in de US wonen jullie? Wij wonen officieel in Washington state maar vanwege mn vrouw dr werk reizen we het hele land door en wonen we elke 3 maanden ergens anders.

Heb zon beetje 70% tot 75% van t land gezien ondertussen. Alle staten aan t westen gezien en een aantal aan het oosten. We zijn er nog steeds niet over uit waar we definitief willen gaan settelen. We neigen naar Texas. Oregon past perfect bij ons qua cultuur. Alleen hou ik niet zo van de hoeveelheid regen die daar valt. Wel een erg mooie staat.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 26 augustus 2018 @ 17:27:34 #3
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_181476417
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 04:34 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Misschien dat ik het ooit doe maar ik vind het nogal een gedoe. Je zou maar vergeten je paspoort te verlengen ben je dan permanent je nationaliteit kwijt? Volgens mij is het een heel bureaucratisch proces dan.
Je moet erg je best doen, in niets doen, wil je staatloos worden. Maar dat heb je dan echt aan jezelf te danken.

Ik heb twee paspoorten straks, nog vier weken wachten. Wilders vindt 't niks maar dat zal me een worst zijn. Grappig dat de Nederlandse wetgeving er veel strikter over is dan de Amerikaanse.

En het 'interview' duurde maar vijf minuten, die vragen die ik ook kreeg. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_181476499
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 17:27 schreef popolon het volgende:

[..]

Je moet erg je best doen, in niets doen, wil je staatloos worden. Maar dat heb je dan echt aan jezelf te danken.

Ik heb twee paspoorten straks, nog vier weken wachten. Wilders vindt 't niks maar dat zal me een worst zijn. Grappig dat de Nederlandse wetgeving er veel strikter over is dan de Amerikaanse.

En het 'interview' duurde maar vijf minuten, die vragen die ik ook kreeg. :D
Wat vroegen ze?

Ik zit nu in het proces om de conditions van mn greencard te halen. Deze maand al het papierwerk opsturen voor de ROC. Dan voor 10 jaar gelukkig van USCIS af.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 26 augustus 2018 @ 17:37:00 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_181476644
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 17:31 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat vroegen ze?

Ik zit nu in het proces om de conditions van mn greencard te halen. Deze maand al het papierwerk opsturen voor de ROC. Dan voor 10 jaar gelukkig van USCIS af.
Who wrote the Declaration of Indepence?
What is 'The Rule of Law'?
How many U.S. Senators are there?
What stops one branch of government from becoming too powerful?

En nog eentje, ff kwijt.

Kat in 't bakkie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 26 augustus 2018 @ 17:40:51 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_181476753
Als je deze er in weet te rammen, half uurtje, dan zit je goed.

https://www.uscis.gov/cit(...)stination=node/41139

En dan ben je meer op de hoogte dan de gemiddelde Amerikaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_181478555
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 17:40 schreef popolon het volgende:
Als je deze er in weet te rammen, half uurtje, dan zit je goed.

https://www.uscis.gov/cit(...)stination=node/41139

En dan ben je meer op de hoogte dan de gemiddelde Amerikaan.
Dat zijn simpele vragen inderdaad :) Daar over gesproken. Het valt me op dat de gemiddelde Amerikaan nooit verder komt dan de staat waar ze wonen en Amerika niet kan aanwijzen op de wereldkaart. Best wel sneu opzich.

Of dat Amerikanen aan me vragen hoe we in Europa thanksgiving of independance day vieren... Het verbaast me soms echt hoe weinig wereldkennis ze hebben.
Land of the free. Home of the brave.
pi_181479490
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:18 schreef Scarface88 het volgende:
Waar in de US wonen jullie? Wij wonen officieel in Washington state maar vanwege mn vrouw dr werk reizen we het hele land door en wonen we elke 3 maanden ergens anders.

Heb zon beetje 70% tot 75% van t land gezien ondertussen. Alle staten aan t westen gezien en een aantal aan het oosten. We zijn er nog steeds niet over uit waar we definitief willen gaan settelen. We neigen naar Texas. Oregon past perfect bij ons qua cultuur. Alleen hou ik niet zo van de hoeveelheid regen die daar valt. Wel een erg mooie staat.
Waarom zou je in vredesnaam vrijwillig in TX gaan wonen. De hitte, de mensen, de politiek... ik kon er weinig mee. New England bevalt veel beter.
Jesus saves but death prevails.
pi_181480128
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:20 schreef Shivo het volgende:

[..]

Waarom zou je in vredesnaam vrijwillig in TX gaan wonen. De hitte, de mensen, de politiek... ik kon er weinig mee. New England bevalt veel beter.
Ik vond Galveston en Corpus Christi best leuke steden. Maar zou absoluut niet in El Paso of Houston willen wonen. Hangt er echt van af waar in Texas. Het is er vrij betaalbaar wonen.

Oregon staat ook hoog op het lijstje daar hadden we het enorm naar ons zin. Erg groen, mooie natuur en fijne mensen. New England ben ik nog nooit geweest. We hadden wel een aanbod voor 3 maanden Long Island maar dat ging helaas niet door. Ik wil zeker nog een aantal staten in het oosten bezoeken voor we definitief besluiten.

Ook in New Orleans geweest. Erg culturele stad wat bijna Europees aanvoelt maar jezus wat zijn ze daar racistisch. Dat verschil tussen zwart en blank is daar nog steeds schrijnend. Ook veel crime. Leuke stad nogmaals te bezoeken maar zou er nooit willen wonen.

Arizona en Utah vond ik ook erg mooi. Lekker in de winter buiten kunnen zwemmen heeft ook wat.

Waar ik absoluut nooit zou willen wonen is California. En dan met name SoCal. Het verkeer, de smog, de mensen, de misdaad. Vreselijke staat en erg smerig. Familie in San Diego wonen die binnenkort terug naar Seattle gaan omdat ze er niet meer tegen kunnen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_181523213
Ik woon in SoCal en het bevalt mij uitstekend, het is wel erg duur.

Dat gezegd hebbende woon ik er nog maar een jaar dus de roze bril zal nog wel afgaan uiteindelijk. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_181535677
Galveston heeft idd wel wat maar de hitte is niet te harden. En dan nog de occasional orkaan etc... nah. New England is where its at.

SoCal is zo fake, naar mijn ervaring. En duur. Maar misschien ben ik gewoon jaloers.
Jesus saves but death prevails.
pi_181536826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:37 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik woon in SoCal en het bevalt mij uitstekend, het is wel erg duur.

Dat gezegd hebbende woon ik er nog maar een jaar dus de roze bril zal nog wel afgaan uiteindelijk. :P
Ik vind de mensen daar zon vreselijke arrogantie en "de wereld draait alleen maar om mij" attitude hebben. Elke dag wel vier of vijf keer kans op ongelukken in het verkeer daar omdat ze als een gek rijden. Invoegen zonder te kijken of met telefoon bezig zijn. Overal troep op straat. Zelfs complete bankstellen.

In San Diego hebben ze scooter en fiets verhuur. Die zie je overal kapot in de bosjes liggen. Vernield door junks. Het eerste wat we zagen in San Diego was een junk die met zn skateboard een truck aan het vernielen was...

Het is allemaal niks voor mij. En daar komt het prijskaartje nog bij inderdaad.

LA ga ik met een grote boog omheen. Maar ook de bay area. San Francisco enz al vind ik dat wel een erg mooie stad om te bezoeken.

Ik vond sequoia national park en redwood forest wel erg mooi trouwens. Dat is absoluut een reden California nog eens te bezoeken als ik in de buurt ben.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 03:18 schreef Shivo het volgende:
Galveston heeft idd wel wat maar de hitte is niet te harden. En dan nog de occasional orkaan etc... nah. New England is where its at.

SoCal is zo fake, naar mijn ervaring. En duur. Maar misschien ben ik gewoon jaloers.
Orkanen is een goed punt inderdaad. In New Oreleans zie je zelfs nu nog wat Katrina daar kapot heeft gemaakt. Best bizar.

Waar in New Egland woon je?
Land of the free. Home of the brave.
pi_181537059
Het is al weer even geleden, maar ik heb iedere keer enorm genoten van bezoeken aan Californie. Goede infrastructuur, prachtige natuur.Enige minpuntje was een conferentie in San Francisco, waar we bijna in een bar fight terecht kwamen. En ik verdwaald raakte tussen de homeless - wat een zombie town is dat SF na 8 pm.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181586943
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:09 schreef Lyrebird het volgende:
Het is al weer even geleden, maar ik heb iedere keer enorm genoten van bezoeken aan Californie. Goede infrastructuur, prachtige natuur.Enige minpuntje was een conferentie in San Francisco, waar we bijna in een bar fight terecht kwamen. En ik verdwaald raakte tussen de homeless - wat een zombie town is dat SF na 8 pm.
Ik wil ook graag naar Californië , om ook LA te bezoeken. Maar hoeveel ben je gemiddeld voor een maand kwijt?

Heb je er plekken waar je relatief goedkoop kan verblijven/overnachten?
pi_181588001
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 23:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik wil ook graag naar Californië , om ook LA te bezoeken. Maar hoeveel ben je gemiddeld voor een maand kwijt?

Heb je er plekken waar je relatief goedkoop kan verblijven/overnachten?
Ga maar uit van tussen de 100 en 150 dollar per nacht. En dan zit je in een simpele Days Inn hotel ofzo. Beste optie is een AirBNB of longstay hotel. Maar dan ben je ook al snel 600 per week kwijt.
Land of the free. Home of the brave.
pi_181588343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 23:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik wil ook graag naar Californië , om ook LA te bezoeken. Maar hoeveel ben je gemiddeld voor een maand kwijt?

Heb je er plekken waar je relatief goedkoop kan verblijven/overnachten?
Ik zou voor een hotel ook 100-150 dollar per nacht rekenen, dan kun je overigens wel een stuk beter zitten dan in een Days Inn, maargoed het hangt af van of je aan het strand in Santa Monica wil zitten of dat je iets verder inland (richting downtown, bijvoorbeeld) ook prima vindt.

Als je geen auto wilt huren kun je iets langs een station op de Expo line vinden, hoewel een auto altijd wel aan te raden is.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_181598406
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 01:10 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik zou voor een hotel ook 100-150 dollar per nacht rekenen, dan kun je overigens wel een stuk beter zitten dan in een Days Inn, maargoed het hangt af van of je aan het strand in Santa Monica wil zitten of dat je iets verder inland (richting downtown, bijvoorbeeld) ook prima vindt.

Als je geen auto wilt huren kun je iets langs een station op de Expo line vinden, hoewel een auto altijd wel aan te raden is.
Ik was eigenlijk niet van plan in een hotel te gaan. Meer in van die onderhuur appartementen. Je hebt ze voor 30 a 40 euro per nacht.
pi_181602333
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 15:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk niet van plan in een hotel te gaan. Meer in van die onderhuur appartementen. Je hebt ze voor 30 a 40 euro per nacht.
Ook prima. Als je zulke dingen al gevonden hebt vraag ik me alleen af waar je je van afvraagt hoeveel geld je kwijt bent aan een maand, je kunt het (zoals overal) zo gek maken als je zelf wilt. :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_181603921
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:09 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ook prima. Als je zulke dingen al gevonden hebt vraag ik me alleen af waar je je van afvraagt hoeveel geld je kwijt bent aan een maand, je kunt het (zoals overal) zo gek maken als je zelf wilt. :D
Jawel, maar is het leven daar gemiddeld duurder dan hier?
  maandag 3 september 2018 @ 13:55:41 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_181662233
Uhmm ja.

Ik word elke dag 'aangesproken' om een dollar. Ik werk downtown Grand Rapids, is geen LA maar goed.
Mel Trotters zit om de hoek. Krijgen daar geen alcohol dus ja.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 3 september 2018 @ 14:47:12 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_181663347
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:45 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat zijn simpele vragen inderdaad :) Daar over gesproken. Het valt me op dat de gemiddelde Amerikaan nooit verder komt dan de staat waar ze wonen en Amerika niet kan aanwijzen op de wereldkaart. Best wel sneu opzich.

Of dat Amerikanen aan me vragen hoe we in Europa thanksgiving of independance day vieren... Het verbaast me soms echt hoe weinig wereldkennis ze hebben.
Te simpel. Maar voor de gemiddelde Amerikaan. .... ;)

Twee paspoorten heb ik straks, ben van plan ze beide te houden zo lang 't kan.
De Amerikaanse overheid vind 't prima, het is voornamelijk de Nederlandse overheid dat het wat moeilijker maakt
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_181668796
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Te simpel. Maar voor de gemiddelde Amerikaan. .... ;)

Twee paspoorten heb ik straks, ben van plan ze beide te houden zo lang 't kan.
De Amerikaanse overheid vind 't prima, het is voornamelijk de Nederlandse overheid dat het wat moeilijker maakt
Zolang Nederland moeilijk blijft doen denk ik dat ik gewoon mn greencard aan blijf houden. Ik vind t nogal een risico om de Nederlandse nationaliteit kwijt te raken.

Ik ben iemand die er niet bij stilstaat en altijd met een verlopen ID kaart of rijbewijs rondloop. 1 dag te laat met je Nederlandse paspoort verlengen en je bent m kwijt toch? Of is er nog een mogelijkheid m terug te krijgen?
Land of the free. Home of the brave.
  maandag 3 september 2018 @ 21:41:52 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_181671924
Je raakt 't niet kwijt in bepaalde situaties, zie ook deze post:

KAA / Verenigde Staten van Amerika, deel 45

Dat geldt voor mij dus. Dual citizenship, suck it Geert. w/

Ik snap al die heisa ook niet echt, heeft heel waarschijnlijk iets te maken met mensen met Turkse of Marokkaanse roots. Kan er naast zitten hoor.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_181675504
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:41 schreef popolon het volgende:
Je raakt 't niet kwijt in bepaalde situaties, zie ook deze post:

KAA / Verenigde Staten van Amerika, deel 45

Dat geldt voor mij dus. Dual citizenship, suck it Geert. w/

Ik snap al die heisa ook niet echt, heeft heel waarschijnlijk iets te maken met mensen met Turkse of Marokkaanse roots. Kan er naast zitten hoor.
Die had ik gelezen inderdaad. Maar wat gebeurt er als je je paspoort niet verlengt? Voor zover ik had begrepen ben je je nationaliteit dan definitief kwijt toch?

In mijn geval (getrouwd met Amerikaanse) zou ik in de uitzonderingsregel vallen mits ik elke 10 jaar verleng.

Waardeloos dat Nederland het niet toestaat en nog steeds zo moeilijk over doet inderdaad.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:56:48 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_181741472
Nederland staat 't dus wel toe maar het heeft wat meer regels wat dat betreft. ;)

Ik verleng zolang ik adem. En nog kan vliegen :P Je paspoort verlengen op Schiphol is echt ideaal en was echt een makkie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_181749823
Binnenkort mijn K-1 interview. De eerste papieren zijn goedgekeurd. Het plan is in januari naar New York te verhuizen en in februari te trouwen.

Dan ben ik weer een Kaaskop in het buitenland.
pi_181753514
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:46 schreef TheJanitor het volgende:
Binnenkort mijn K-1 interview. De eerste papieren zijn goedgekeurd. Het plan is in januari naar New York te verhuizen en in februari te trouwen.

Dan ben ik weer een Kaaskop in het buitenland.
Mooi man :) ^O^ Ik heb ook de K1 route gedaan. Als je vragen hebt mag je me altijd DM'en.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 20 september 2018 @ 12:47:11 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_182024890
Is dat een visum m.b.t. kickboxing? :P

Morgen de 'United States Oath of Allegiance', kan bijna kwartetten met paspoorten. Nog twee te gaan. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_182039943
Heb maandag mijn ROC pakket opgestuurd naar USCIS. 6 pond aan papierwerk. Vandaag bezorgd door FedEx samen met een 680 dollar cashier check.

Hoop dat het allemaal goed is aangekomen. Gozer van FedEx office zei dat een standaard doos niet paste dus moest ie op zoek naar een grotere doos. Heb mn papieren daar zo achtergelaten hij zei dat hij het in orde zou maken en voor me in zou pakken.

Is dit gebruikelijk bij FedEx?

Mocht het toch fout gaan heb ik gelukkig nog genoeg tijd het te fixen. Mn 90 day window voor ROC begon maandag.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 21 september 2018 @ 04:54:34 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_182040077
Komt wel goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:09:28 #31
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_195380455
Heeft er iemand ervaring met bestellen in de US bij bedrijven die niet leveren in NL? En dat je het dus via een freight carrier laat verzenden.

Met welke zaken moet je rekening houden, formulieren, onverwachte kosten?
pi_195432955
Haaaa.. Ik heb een topic gevonden specifiek gericht op Kaaskoppen in de Verenigde Staten van Amerika.

Ja, zonder gekheid.. Ik zit er al een tijdje te denken om, wanneer tijden weer wat rustiger zijn, naar de Verenigde Staten te emigreren. Ben toe aan een nieuw avontuur.

Maar, hoe is het nou om daar te wonen en werken? Zijn er hier op FOK! ervaringsdeskundigen die e.e.a. willen delen wat betreft informatie en ervaringen? :)
pi_195992670
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:24 schreef DrKingSchultz het volgende:
Haaaa.. Ik heb een topic gevonden specifiek gericht op Kaaskoppen in de Verenigde Staten van Amerika.

Ja, zonder gekheid.. Ik zit er al een tijdje te denken om, wanneer tijden weer wat rustiger zijn, naar de Verenigde Staten te emigreren. Ben toe aan een nieuw avontuur.

Maar, hoe is het nou om daar te wonen en werken? Zijn er hier op FOK! ervaringsdeskundigen die e.e.a. willen delen wat betreft informatie en ervaringen? :)
Emigreren is de laatste tijd erg lastig, maar laten we even aannemen dat het in de toekomst wat makkelijker wordt. De meesten in dit topic zijn of via werk/studie of via een Amerikaanse partner binnen gekomen. Als je een goede studie hebt gedaan en misschien al wat relevante werkervaring hebt op gedaan, dan kun je gaan solliciteren bij een Amerikaans bedrijf of bij een Nederlands bedrijf met Amerikaanse vestigingen. Zelf had ik gesolliciteerd bij een Universiteit en ben via een J-visum naar H1B naar permanent resident gegaan.

En wonen? Tsja, het is een groot land :D Florida is totaal anders dan Michigan of California.
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 09:28:42 #34
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210610178
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210618671
Ter ere van popo, een korte update. Mijn gezin en ik wonen net als toen dit topic geopend werd, in centraal CT. We zijn momenteel in maand twee van in totaal zes maanden in Nederland. Dit om de kinderen wat binding met het moederland te geven. Benieuwd hoe het met andere (ex-)US oldtimers gaat.
Jesus saves but death prevails.
pi_210619197
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:46 schreef Shivo het volgende:
Ter ere van popo, een korte update. Mijn gezin en ik wonen net als toen dit topic geopend werd, in centraal CT. We zijn momenteel in maand twee van in totaal zes maanden in Nederland. Dit om de kinderen wat binding met het moederland te geven. Benieuwd hoe het met andere (ex-)US oldtimers gaat.
Hoe oud zijn jullie kinderen? Gaan zij ook naar school?

Triest ja, van popolon. Toen er nog sjeu in het (kaa) topic was, las ik graag mee.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:47:52 #37
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_211110553
pi_211126434
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 23:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hoe oud zijn jullie kinderen? Gaan zij ook naar school?

Triest ja, van popolon. Toen er nog sjeu in het (kaa) topic was, las ik graag mee.
Kids zijn groep zeven (x2) en groep 1 (1x). Gaat verrassend goed, de transitie van US naar NL. NL scholen wel veel relaxter, geen huiswerk, minder uren.
Jesus saves but death prevails.
pi_211945270
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:17 schreef Shivo het volgende:

[..]
Kids zijn groep zeven (x2) en groep 1 (1x). Gaat verrassend goed, de transitie van US naar NL. NL scholen wel veel relaxter, geen huiswerk, minder uren.
Jullie gaan ondertussen weer bijna terug dan denk ik? Wat mis je nou zoal aan de VS als je zo 6 maanden in Nederland bent?
pi_211945512
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:18 schreef Scarface88 het volgende:

Heb zon beetje 70% tot 75% van t land gezien ondertussen. Alle staten aan t westen gezien en een aantal aan het oosten. We zijn er nog steeds niet over uit waar we definitief willen gaan settelen. We neigen naar Texas. Oregon past perfect bij ons qua cultuur. Alleen hou ik niet zo van de hoeveelheid regen die daar valt. Wel een erg mooie staat.
Waarom neig je naar Texas? Mogelijk dat ik ook in Texas ga wonen, maar ik vraag mij af hoe ik zomers met de hitte daar kan omgaan. Overdag hele dag binnen zitten met airco lijkt mij ook geen pretje.
pi_211945662
De post die je quotte is ruim 5 jaar oud, just fyi :P.
pi_211946907
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 00:19 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Jullie gaan ondertussen weer bijna terug dan denk ik? Wat mis je nou zoal aan de VS als je zo 6 maanden in Nederland bent?
Leuke vraag! Nog een paar weken tot we teruggegaan. We missen ons huis, onze eigen spullen en vriendjes.

Eerlijk gezegd wordt het knap lastig om weer in de VS te wonen. Wat mij betreft is het leven in NL zoveel fijner, simpeler en veiliger.
Jesus saves but death prevails.
pi_211946933
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 01:28 schreef FordSierra het volgende:

[..]
Waarom neig je naar Texas? Mogelijk dat ik ook in Texas ga wonen, maar ik vraag mij af hoe ik zomers met de hitte daar kan omgaan. Overdag hele dag binnen zitten met airco lijkt mij ook geen pretje.
Ik heb zes jaar in Houston gewoond. Je raakt tot op zekere hoogte aan gewend aan de hitte. En de winters zijn erg prettig. Er zijn echter legio redenen waarom ik nooit meer in Texas zou willen wonen en het weer staat daarbij niet in de top vijf.
Jesus saves but death prevails.
pi_211947783
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 03:40 schreef Smart_ass het volgende:
De post die je quotte is ruim 5 jaar oud, just fyi :P.
Ik zie het nu :o.
pi_211947805
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 10:35 schreef Shivo het volgende:

[..]
Ik heb zes jaar in Houston gewoond. Je raakt tot op zekere hoogte aan gewend aan de hitte. En de winters zijn erg prettig. Er zijn echter legio redenen waarom ik nooit meer in Texas zou willen wonen en het weer staat daarbij niet in de top vijf.
Dank voor je bijdrage :).
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 10:32 schreef Shivo het volgende:

Eerlijk gezegd wordt het knap lastig om weer in de VS te wonen. Wat mij betreft is het leven in NL zoveel fijner, simpeler en veiliger.
Dan vraag ik mij af wat je dan tegenhoudt om weer in NL te gaan wonen?

[ Bericht 25% gewijzigd door FordSierra op 07-01-2024 14:00:16 ]
pi_211949030
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 12:08 schreef FordSierra het volgende:

[..]
Dan vraag ik mij af wat je dan tegenhoudt om weer in NL te gaan wonen?
Tekort aan huizen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_211949116
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 10:32 schreef Shivo het volgende:

[..]
Leuke vraag! Nog een paar weken tot we teruggegaan. We missen ons huis, onze eigen spullen en vriendjes.

Eerlijk gezegd wordt het knap lastig om weer in de VS te wonen. Wat mij betreft is het leven in NL zoveel fijner, simpeler en veiliger.
Ah ja, je eigen vertrouwde omgeving natuurlijk. En nog bepaalde VS-specifieke dingen, of dat niet echt?

Hoe vonden je vrouw en kinderen het? Denken jullie weleens aan een permanente verhuizing naar Nederland, of niet? Wij denken er regelmatig aan om (terug) te verhuizen naar Nederland maar ik vind het een enorm lastige keuze.
pi_211949654
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 14:04 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wij denken er regelmatig aan om (terug) te verhuizen naar Nederland maar ik vind het een enorm lastige keuze.
Dat brengt mij natuurlijk op de vraag waarom je overweegt naar Nederland te verhuizen. M'n partner heeft een koophuis in VS (Texas) met een goede baan. Ik zit in een vergelijkbare situatie hier, we zijn er nog niet over uit :).
pi_211949943
Voornamelijk om dichterbij mijn ouders te zijn. Wij hebben hier geen familie dichtbij maar wel kleine kinderen en als ik zie hoe erg mijn ouders en mijn kinderen van elkaar genieten gun ik ze dat veel meer (plus we zouden best wat hulp kunnen gebruiken en mijn ouders zouden met liefde bijspringen). En ik denk dat Nederland een fijner land is om op te groeien voor kinderen. Maargoed er zijn even zoveel redenen voor ons (misschien wel meer) om hier te blijven. Staat jouw partner open voor een verhuizing naar Nederland? Ik denk dat het voor de meeste Nederlanders wel makkelijker is om in de VS te aarden dan andersom.
pi_211952348
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 12:08 schreef FordSierra het volgende:

[..]
Dan vraag ik mij af wat je dan tegenhoudt om weer in NL te gaan wonen?
Professioneel zit ik beter op mijn plek in de VS; ik zou dat echter wel opgeven maar ik verhuis niet alleen maar samen met een gezin. Mijn vrouw's medische licentie wordt niet zomaar in de EU erkend, bijvoorbeeld, nog afgezien van de taal barriere. Dus geen eenvoudige beslissing. Zeg nooit nooit aangezien ik mijn bedenkingen heb over hoe de VS er als natie bij staat (zie topic).
Jesus saves but death prevails.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')