abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181327300
Goedemiddag allemaal,

Niet dat ik er trots op ben. Helemaal niet, maar ik moet het kwijt. Ik heb niemand waarmee ik hierover kan communiceren, hoewel ik ernaar neig om naar een psycholoog te gaan om mijn situatie te bespreken.

Ik ben vorig jaar te ver gegaan met een collega. Zonder in teveel details te treden, probeer ik het inzichtelijk te maken, ook voor mezelf. Het is twee jaar geleden begonnen toen ik daar kwam werken. Er was interesse in elkaar. Hij had een vriendin, dat ging uit en daardoor kwamen we steeds dichterbij elkaar. Vorig jaar is het helemaal verkeerd gegaan voor een aantal maanden, dit allemaal terwijl ik mijn partner heb. Nu bijna vijf jaar een relatie.

Maar ik weet niet of ik gelukkig ben binnen mijn relatie. Ja, ik ben gelukkig met mijn vriend en ik houd zielsveel van hem. Maar dat verliefde gevoel, de kriebel als ik hem zie en de spanning zijn weg. Ook als ik mijn best doe. Het voelt heel vertrouwd en geborgen tussen ons, maar ik mis van mijn kant de spanning. Er is gevoel, maar niet meer dat verliefde gevoel, terwijl ik weet dat mijn vriend dat nog wel heeft.

Ik wil mijn vriend niet kwijt, want houden van is er wel. Soms voel ik nog wel een soort kriebel, dan bekruipt de gedachte mij spontaan dat ik zoveel van hem houd, maar ik heb niet meer dat opgewonden gevoel bij hem vol spanning en verlangen. Dit had (heb) ik bij mijn collega wel.

Ik ging/ga kapot van schuldgevoel. Het is slopend, oneerlijk en daarom ben ik ermee gestopt, hoe enorm moeilijk ik het ook vind. Ik heb ondertussen een andere werkgever en ben met allerlei activiteiten bezig om het, en vooral hem, proberen te vergeten. Maar dat gaat niet makkelijk. Hij heeft een nieuwe partner, maar we hebben laatst nog samen wat gedronken. Hij heeft aangegeven ook nog continue met mij in zijn hoofd te zitten.

Ondertussen wil ik mijn vriend niet kwijt. We hebben een verleden samen en een fijne toekomst. Er is stabiliteit, maar ook twijfel. Ik heb hem niks gezegd en dat wil ik ook zo houden. Hij denkt nu dat ik slecht in mijn vel zit doordat ik niet weet op het gebied van carrière. Erover praten met mensen kan ik niet. Niet met mijn moeder, zusje, vriendinnen of wie dan ook. Ik wil graag eerlijke adviezen, meningen, wat te doen in deze situatie?

Alvast bedankt!
  maandag 20 augustus 2018 @ 18:08:18 #2
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181327506
Dacht je dan dat dat verliefde gevoel voor de rest van je leven zou duren? Bij je vriend gaat het waarschijnlijk ook een keer weg hoor.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Moderator maandag 20 augustus 2018 @ 18:08:46 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181327516
Uitmaken want je vriend verdient beter dan jou. Je bent geen slachtoffer, je ging vreemd omdat je dat wilde.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181327560
Het is niet ongewoon dat je niet meer hetzelfde voelt na 5 jaar tov wat je in het begin voelde.

Maar wees eens eerlijk: waarom ben je nog wel bij hem? Het klinkt meer als de combi gemak, vertrouwd, teveel geïnvesteerd in de relatie en niet los willen laten, enz.

Wat allemaal voorbodes zijn van een breuk.
pi_181327655
Nee dat niet maar ik mis dat gevoel dat ik ernaar verlang om hem te zien, dat ik hem mis als ik hem twee dagen niet zie of dat ik de kleding van zijn lijf wil scheuren. Dat heb ik niet meer. En dat terwijl ik hem nog steeds heel knap en aantrekkelijk vind. De vlam is weg. Als ik hem twee dagen niet zie vind ik het fijn om hem weer te zien, om hem te knuffelen, maar het grote verlangen is er niet meer. Ik hoop dat ik het nu heb verduidelijkt.
pi_181327841
gewoon dumpen en een ander zoeken
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_181327864
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:14 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Nee dat niet maar ik mis dat gevoel dat ik ernaar verlang om hem te zien, dat ik hem mis als ik hem twee dagen niet zie of dat ik de kleding van zijn lijf wil scheuren. Dat heb ik niet meer. En dat terwijl ik hem nog steeds heel knap en aantrekkelijk vind. De vlam is weg. Als ik hem twee dagen niet zie vind ik het fijn om hem weer te zien, om hem te knuffelen, maar het grote verlangen is er niet meer. Ik hoop dat ik het nu heb verduidelijkt.
Ok. Maar waarom zou je wel bij hem blijven? Want dat is eigenlijk de vraag.
  maandag 20 augustus 2018 @ 18:22:29 #8
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_181327888
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:57 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Ondertussen wil ik mijn vriend niet kwijt. We hebben een verleden samen en een fijne toekomst.
Dat moet nog maar blijken...
pi_181328070
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:57 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:

Ik ging/ga kapot van schuldgevoel. Het is slopend, oneerlijk en daarom ben ik ermee gestopt, hoe enorm moeilijk ik het ook vind. Ik heb ondertussen een andere werkgever en ben met allerlei activiteiten bezig om het, en vooral hem, proberen te vergeten. Maar dat gaat niet makkelijk. Hij heeft een nieuwe partner, maar we hebben laatst nog samen wat gedronken. Hij heeft aangegeven ook nog continue met mij in zijn hoofd te zitten.
Vooral zo doorgaan dan ja :')14.gif

En wat is de relevantie van de laatste zin? Even aangeven dat hij dus nog wel een optie is, ook al is hij bezet? :') Wel mooi hoor, jullie zouden elkaar wel echt verdienen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:08 schreef CoolGuy het volgende:
Uitmaken want je vriend verdient beter dan jou. Je bent geen slachtoffer, je ging vreemd omdat je dat wilde.
Verder wat hij zegt.
know'm sayin?
word? word.
pi_181328151
Een fijne toekomst? Ik vermoed zomaar dat jouw vriend daar anders over denkt als blijkt dat hij al die tijd een illusie leefde.
pi_181328204
quote:
Ik wil graag eerlijke adviezen, meningen, wat te doen in deze situatie?
Bkecht het op, ga uit elkaar en betaal de SOA-test van je aanstaande ex-vriend om te laten zien dat je nog enig fatsoen in je donder hebt.
quote:
Alvast bedankt!
Graag gedaan.
pi_181328264
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:14 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Tja, het is een klassiek probleem. Je bent verre van de enige. Sterker, ik denk dat het gros van de mensen er zo in staat na verloop van tijd.

Ik ben bang dat er geen oplossing voor is. Je kunt natuurlijk gewoon bij elkaar blijven terwijl je eigenlijk niet meer echt warm (lees: geil) van de ander wordt. Of je beëindigt de relatie.
Optie 1 is permanent suboptimaal
Optie 2 is tijdelijk kut. Veel kutter, maar misschien wel verstandiger. Tenzij je stabiliteit en zekerheid belangrijker vindt en een relatie zonder echte aantrekkingskracht ook prima vindt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181328377
@VEM2012, het is een combinatie. Er is liefde, vertrouwen en inderdaad er zit zoveel in deze relatie. Ik zie en wil daadwerkelijk een toekomst met hem. Ik Weet ook niet wat mij mankeert nu, daarom denk ik erover om een psycholoog te bezoeken. Ik ben verliefd op iemand anders dan mijn vriend. Maar hoe ga ik daarmee om?
pi_181328508
Soa test opmerkingen zijn onnodig. Ik kom hier voor serieuze adviezen.

@Puntenjager, dat zou betekenen dat veel mensen in langere relaties daar tegenaan lopen en het accepteren. Het is niet dat uk niet opgewonden meer word, maar er is geen echt verlangen. Het is fijn, maar niet zo vol opwinding meer. Pff, moeilijk uitleggen. HEt is een klote situatie.
pi_181328584
Alors ja dat staat er een beetje dom, maar dat heeft hij inderdaad gezegd. Maar ik wil verder met mijn vriend. Dat klinkt ook raar met alles wat ik beschrijf en de afwezigheid van spanning en verlangen, maar ik zie hem jn mijn toekomst. Altijd al gedaan. Hoewel ik wel fantaseer over een relatie met de ander, maar dat hoort ook bij verliefdheid natuurlijk.
pi_181328648
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:48 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Soa test opmerkingen zijn onnodig. Ik kom hier voor serieuze adviezen.
Is serieus, als mijn vrouw zou vertellen dat ze zich al vijf maanden door een ander laat uitwonen is dat het tweede wat ik zou doen na haar de deur te wijzen.

Leugenachtige kutwijven geloof ik namelijk nooit zo als ze zeggen dat een SOA-test niet nodig zou zijn.
pi_181328676
Dacht je nou echt dat dat verliefde gevoel voor altijd blijft? Wees realistisch, het maakt plaats voor vertrouwdheid, houden van enzo. Maar goed als jij verliefdheid eist dan zoek je toch elke zoveel jaar weer een nieuwe? De tweede heb je al gevonden.

Ohja en jij blijft je gevoel voeden, door hem te idealiseren, door met hem af te spreken. Ik durf te wedden dat je nog met hem appt ook. Gaat niet werken.
know'm sayin?
word? word.
pi_181328752
quote:
Hij heeft een nieuwe partner
:')

Daar is de aap.
pi_181328852
Het is wel opmerkelijk altijd weer. Wist bij het lezen van de titel dat er een ander in het spel was.

Okay, zoals vele anderen heb jij twee problemen, en die haal je door elkaar. Wat je moet doen is ze apart benaderen en oplossen.

Probleem 1: niet genoeg gevoelens voor je partner.

Probleem 2: gevoelens voor een ander binnen een relatie.

Je hebt het hoofdprobleem (1) groter gemaakt door het niet tijdig aan te pakken en door probleem 2 te introduceren.

Het antwoord weet je zelf ook al, maar dat zul je toch niet doen, want niet fijn. Komt-ie: zowel met je partner als je collega breken; blijkbaar zijn beide mannen niet goed genoeg om er eentje uit te kiezen.

En dan kun je een paar dingen doen, waaronder:
- Kiezen voor je partner, breken met collega. Dit houdt wel in: je gaat godverdomme hard werken aan je relatie; heb je dat er niet voor over, houd er dan maar meteen mee op.

- Kiezen voor collega: blijkbaar werkt het niet met je partner en in plaats van eraan werken koos jij ervoor om ruimte te maken voor een ander. Die ander vind je wel spannend, hem zie je wel zitten. Ga maar een poging wagen om te kijken of hij echt wel zo leuk is.

Maar we weten allemaal al wat je gaat doen. Dooretteren met een relatie dat niet werkt en aanpappen met een ander omdat dat zooo fijn voelt.
pi_181329005
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:50 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Maar ik wil verder met mijn vriend.
Waarom?

En wie houd je voor de gek? Je hebt laatst nog wat met die collega gedronken.

Zeg eens even eerlijk wat je wil in plaats van zeggen wat je denkt dat anderen willen horen.
pi_181329070
Iets wat scheef is recht lullen :')

Maak het dan gewoon uit, laffe kut.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_181329164
Goede basis voor de rest van jullie fijne toekomst. Leven bouwen op een leugen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_181329214
Wat heb je nou met die collega gedaan dan? Potje tongen of seks?
Dit, dus.
pi_181329333
Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik verder wil en ga met mijn vriend, maar de ander blijft in mijn hoofd. Wordt ook tijd dat ik hem overal verwijder en ons contact helemaal stop zet. Wat jij zegt zargon (optie 1), dat ga en wil ik doen. Maar het is even heel moeilijk en warrig, ook omdat ik niet open kan zijn.
pi_181329374
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:14 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik verder wil en ga met mijn vriend, maar de ander blijft in mijn hoofd. Wordt ook tijd dat ik hem overal verwijder en ons contact helemaal stop zet. Wat jij zegt zargon (optie 1), dat ga en wil ik doen. Maar het is even heel moeilijk en warrig, ook omdat ik niet open kan zijn.
Het minste wat je nu kunt doen is het opbiechten. Dit ben je hem verplicht, vind ik. Kan hij beslissen of hij nog door met jou wil.

Ik zou je het huis uit schoppen in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 19:15:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')