Fuchsia is onovertroffen.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 21:37 schreef realAIVD het volgende:
Dit is toch wel m'n lievelings
[ afbeelding ]
Grappig, ook onze laatsye aanwinst op kookboeken gebied.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 21:37 schreef realAIVD het volgende:
Dit is toch wel m'n lievelings
[ afbeelding ]
"To-die-for-recepten"quote:Op zaterdag 22 september 2018 17:28 schreef Goitske het volgende:
Mijn nieuwe aanwinsten deze week
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de Stamppotbijbel komt 1 november uit en die heb ik gereserveerd ik kan niet wachten tot die hier is. Ik ben dol op stamppotten
Staat ook op mijn lijstje. Is de Engelstalige editie in gram in ml? Of is het een Amerikaanse editie? .quote:
quote:Op woensdag 31 oktober 2018 13:40 schreef rhubarb het volgende:
Mijn meest bijzondere kookboek:
[ afbeelding ]
Inclusief krabbeltje van ene Ferran Adria:
[ afbeelding ]
Lijkt het wat? Ik heb deze op mijn lijstje staan voor de kerstmanquote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:27 schreef Goitske het volgende:
Vandaag kwam de Stamppotbijbel binnen een dag eerder dan ik hem had verwacht
[ afbeelding ]
Heb ‘m net ook besteld samen met de soepbijbelquote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:27 schreef Goitske het volgende:
Vandaag kwam de Stamppotbijbel binnen een dag eerder dan ik hem had verwacht
[ afbeelding ]
ik vind hem leuk! Staan natuurlijk een paar dingen in dat je denkt moah laat maar maar ook verrassende dingenquote:Op woensdag 7 november 2018 11:35 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Lijkt het wat? Ik heb deze op mijn lijstje staan voor de kerstman
koop een grote pan voor je soep zou ik zeggenquote:Op woensdag 7 november 2018 11:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb ‘m net ook besteld samen met de soepbijbel
Heb ik, zou me nieteens verbazen als ik er 2 heb Heb nagenoeg alles wel aan keukenspullenquote:Op woensdag 7 november 2018 11:50 schreef Goitske het volgende:
[..]
koop een grote pan voor je soep zou ik zeggen
Ik heb daar nu de Italiaanse bonen ministrone uit gemaakt en de pompoen en beide erg lekker. De bonen ministrone is wel lekkerder op dag 2! Dan zit die linzen/bonensmaak er meer aan
Ik vind haar boeken wel top!quote:Op woensdag 7 november 2018 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb ik, zou me nieteens verbazen als ik er 2 heb Heb nagenoeg alles wel aan keukenspullen
Dit gaat iig een winter worden waarin ik heelveel ga koken en bakken.
Deze komt vanmiddag binnen. Was ik helemaal vergeten
[ afbeelding ]
Smaken verschillen, ik vind haar erg aardig!quote:Op dinsdag 13 november 2018 19:52 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat jammer dat ze in het echt niet leuk is dan Goitske
laat ik het wat minder aardig zeggen ze was stront chagrijnig dat ik dacht jij maakt het ook niet aantrekkelijk! Ze stond op taart en trends met een eigen kraam. Maar echt chagrijnig te doe en te reageren op mensenquote:Op dinsdag 13 november 2018 21:27 schreef Trusten het volgende:
[..]
Smaken verschillen, ik vind haar erg aardig!
Misschien had haar man haar net verlaten voor een jong boterknoopje of roombroodje?quote:Op woensdag 14 november 2018 07:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
laat ik het wat minder aardig zeggen ze was stront chagrijnig dat ik dacht jij maakt het ook niet aantrekkelijk! Ze stond op taart en trends met een eigen kraam. Maar echt chagrijnig te doe en te reageren op mensen
ja of een beter sneetjequote:Op woensdag 14 november 2018 07:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Misschien had haar man haar net verlaten voor een jong boterknoopje of roombroodje?
Aanradersquote:Op zondag 13 januari 2019 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb twee boeken over. Van Harold McGee heb ik de nieuwe uitgave en mag de oude paperbackversie uit 1996 (690 pagina's) weg. Van Heston Blumenthal blijk ik er twee te hebben. Ook hier mag de paperback (390 pagina's) naar een ander. ¤15 per stuk? PM indien interesse.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het boek “de mijne is de beste” . Is eigenlijk een Belgisch kookboek en ik vind er erg leuke recepten in staan! Wel een aantal specifieke bieren, maar ik ga dan naar een speciaalzaak en vraag die of een vergelijkbare, dat weten ze altijd wel. Het gaat vaak om een specifieke smaak: fruit, zwaar enzquote:Op zondag 3 november 2019 14:39 schreef Stansfield het volgende:
Iemand tips voor het beste kookboek voor stoven.
Dit wordt de volgende die ik koop. 😁quote:Op vrijdag 4 januari 2019 09:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Deze gekocht.
Vanuit reviews op internet vreesde ik dat het allemaal veel te complexe en tijdrovende recepten zouden zijn, maar op het eerste gezicht lijkt dat mee te vallen. Geen dingen die je 's avonds na je werk even in elkaar flanst, maar voor een druilerige zaterdag goed te doen.
Die ligt hier al thuis. Ik zit nu braaf op DHL te wachten die mijn braadpan komen brengenquote:Op dinsdag 5 november 2019 23:58 schreef MrsDuck het volgende:
Er schijnt net een Stoofbijbel te zijn verschenen, geschreven door Julius Jaspers. Geen idee of het wat is.
Hoe is deze?quote:
Nieuwquote:
Dank je!quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:12 schreef maily het volgende:
V&A / [GEZ] Receptenboek Boekoe Bagoes, Boekoe Kita, Boekoe Bangsa.
Met toestemming van Lucky Strike.
@:kuolema
Moest ook even zoekenquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:46 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dank je!
Ik meende me te kunnen herinneren dat er zo'n topic was maar zag hem niet.
Die is super! Die pittige maissalade die er in staat is ook zo lekkerquote:Op maandag 26 april 2021 15:22 schreef Sorella het volgende:
https://www.google.com/ur(...)m_ACFQAAAAAdAAAAABAU
Dan maar zo
Kookboek de complete antilliaanse keuken.
Het is een van de weinige kookboeken die ik heb waarvan mij een heleboel recepten lekker lijken, vooral de taarten met drank .quote:Op maandag 26 april 2021 17:27 schreef Goitske het volgende:
[..]
Die is super! Die pittige maissalade die er in staat is ook zo lekker
Op zijn Facebook geeft hij vaak ook recepten dan wel vaak met link naar de pagina https://www.facebook.com/antilliaanseten
quote:Op maandag 26 april 2021 19:40 schreef Sorella het volgende:
[..]
Het is een van de weinige kookboeken die ik heb waarvan mij een heleboel recepten lekker lijken, vooral de taarten met drank .
Ik heb geen fb meer. maar antilliaans-eten.nl werkt ook
Kip met citrusvruchten uit de oven is ook zo lekker 🥰 moet er nodig weer wat uit maken maar heb meer boeken waarbij ik dat moet doenquote:Op maandag 26 april 2021 19:40 schreef Sorella het volgende:
[..]
Het is een van de weinige kookboeken die ik heb waarvan mij een heleboel recepten lekker lijken, vooral de taarten met drank .
Ik heb geen fb meer. maar antilliaans-eten.nl werkt ook
Waarom dat verbod?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
Ik heb mezelf eigenlijk een verbod op met kookboeken opgelegd, maar deze twee heb ik toch gekocht omdat ik merk dat de rest van mijn collectie toch wel heel erg veel vlees omvat, wat me intussen een beetje tegen staat.
Ik heb er al te veel. Ooit uitgerekend dat als ik elke dag een ander recept zou koken, ik meerdere decennia bezig zou zijn.quote:
Je kan er natuurlijk nooit teveel hebbenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:52 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb er al te veel. Ooit uitgerekend dat als ik elke dag een ander recept zou koken, ik meerdere decennia bezig zou zijn.
Die tweede heb ik ook, maar ik kook er maar weinig uit vanwege de exotische ingredienten die ik nodig heb. Heb jij al wat dingen hieruit gekookt?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
Ik heb mezelf eigenlijk een verbod op met kookboeken opgelegd, maar deze twee heb ik toch gekocht omdat ik merk dat de rest van mijn collectie toch wel heel erg veel vlees omvat, wat me intussen een beetje tegen staat.
Ik vind het wel meevallen met die exotische ingrediënten. Ja, je zult een keer langs de toko moeten voor wat dashi-poeder en misschien een paar vellen zeewier. Maar als je die eenmaal hebt, wordt het niet meer veel gekker dan bananen of pindakaas.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:31 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Die tweede heb ik ook, maar ik kook er maar weinig uit vanwege de exotische ingrediënten die ik nodig heb. Heb jij al wat dingen hieruit gekookt?
@marcb1974: Hoe vind jij deze? Ik heb hem onlangs bij mij maar weer eens uit de kast gehaald maar ik wordt er maar niet enthousiast van. Nou ben ik geen expert op het gebied van Indiaas eten, maar bij de meeste recepten heb ik achteraf het gevoel dat er iets ontbreekt of dat er iets in het recept niet klopt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier alweer deel 5 van het grote kookboekentopic.
Heb je een nieuw kookboek gekocht? Twijfel je welk boek je zou kopen? Komt er een nieuw kookboek uit? Laat het ons weten!
Laatste paar aankopen uit het vorige topic:
marcb1974:
Hij ligt hier al enige tijd in een verhuisdoos kook er dus nooit uit. Kan me ook niet echt herinneren er veel uit gemaakt te hebben.quote:@:marcb1974: Hoe vind jij deze? Ik heb hem onlangs bij mij maar weer eens uit de kast gehaald maar ik wordt er maar niet enthousiast van. Nou ben ik heb expert op het gebied van Indiaas eten, maar bij de meeste recepten heb ik achteraf het gevoel dat er iets ontbreekt of dat er iets in het recept niet klopt.
Fresh India en vooral Azië (wat breder Aziatisch) van Meera Sodha gebruik ik wel regelmatig. Vooral die laatste.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hij ligt hier al enige tijd in een verhuisdoos kook er dus nooit uit. Kan me ook niet echt herinneren er veel uit gemaakt te hebben.
Gebruik jij wel andere Indiase kookboeken veel?
Prima dan toch om wat te gaan ruimen. Alleen dan wel zorgen dat je weer niet nieuwe gaat kopenquote:Op maandag 19 juli 2021 17:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Fresh India en vooral Azië (wat breder Aziatisch) van Meera Sodha gebruik ik wel regelmatig. Vooral die laatste.
Maar dat is naar mijn idee ook een wat betere voorselectie van echt goede, gevarieerde en geteste recepten dan zomaar 1000 recepten achter elkaar plakken in India.
Ik wil hier weer wat orde in de kookboeken aanbrengen vandaar dat ik de relatief weinig gebruikte kookboeken nog een laatste kans geef. Bevallen ze dan nog niet, dan gaan ze het huis uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |