lolwatquote:Die kerel vind ik er gewoon vies uitzien. Make-up dragen en hoge hakken maar wel een baard laten staan. Het is pure provocatie in mijn ogen.
Mên, het blijft leuk, mensen die zichzelf in dezelfde zin tegenspreken; "ik ben niet ..., maar'".quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 18:11 schreef -AMG- het volgende:
Alleen maar zeiken kunnen ze, net echte wijven.
Het maakt mij niet maar als ik lees dat ze aan de andere kant van de wereld je hol verlijmen als ze denken dat je homo bent, moet je hier niet klagen. De maatschapij betaalt notabene mee.
Ik ben geen racist, maar <insert domme rant over Sylvana en haar huidskleur>.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 18:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mên, het blijft leuk, mensen die zichzelf in dezelfde zin tegenspreken; "ik ben niet ..., maar'".
TS ook: "Ze moeten het zelf weten, maar...".
Ik vind dat de mensen die er voor kiezen om dit te doen in onze maatschapij voldoende worden ondersteund.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 18:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mên, het blijft leuk, mensen die zichzelf in dezelfde zin tegenspreken; "ik ben niet ..., maar'".
TS ook: "Ze moeten het zelf weten, maar...".
Dat heeft in dit geval wel met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 18:19 schreef zarGon het volgende:
En je bent twee dingen door elkaar aan het bespreken.
Ik ook.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 18:28 schreef CoolGuy het volgende:
De manier van praten van die 2e gast in de OP, die met dat witte shirtje aan, daar krijg ik echt de kriebels van.
Bij mij triggert het hooguit een hunkering om foute jaren 80-muziek te gaan luisteren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 18:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
lolwat
Wat triggert het bij jou dan? Bij mij is het: oh okay, mja, okay.
Je bedoelt geaardheid? Want genderidentiteit heeft alles met seksualiteit te maken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 17:40 schreef Homijn het volgende:
Ik vind - in algemene zin - dat seksualiteit veel te vaak wordt verward met genderidentiteit.
Ik bedoelde inderdaad seksuele geaardheid.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 21:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Je bedoelt geaardheid? Want genderidentiteit heeft alles met seksualiteit te maken.
Kort samengevat: Ben jij transseksueel en wil jij een geslachtsoperatie en leven volgens het andere geslacht? Go for it als dat nodig is om gelukkig met jezelf te zijn. Ben je in mindere mate genderdysfoor waardoor je geen geslachtsoperatie hoeft maar wel als een soort 'tweeslachtig' mens wilt leven omdat je je niet volledig kan vinden in je biologische geslacht? Ook dan - leef je leven op de manier waarbij jij gelukkig wordt.
Twijfels over of je nou man of vrouw bent en in hoeverre, komt vaker voor. Dat heeft in de meeste gevallen niks met genderdysforie te maken maar wel met een psychische aandoening. Ik denk dat de 'gender-hype' het voor die groep mensen het een stuk moeilijker maakt.
Dat je niet moet meegaan in de waanbeelden van wat gekkies. Bespaart je in het vervolg een hele OP.quote:
Ik denk dat iedereen wel mannelijke en vrouwelijke eigenschappen bezit. Er zal niemand zijn die 100% man is qua persoonlijkheid of 100% vrouw, bovendien, over wat voor persoonlijkheden heb je het dan?quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Vrijwel iedereen is 'genderfluide'. Er zijn namelijk maar weinig mannen die zich ubermacho voelen en weinig vrouwen die zich op en top vrouwelijk voelen. De meeste mensen zweven daartussen.
Gender is een sociaal-construct, sekse is biologisch.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Vrijwel iedereen is 'genderfluide'. Er zijn namelijk maar weinig mannen die zich ubermacho voelen en weinig vrouwen die zich op en top vrouwelijk voelen. De meeste mensen zweven daartussen.
Ik denk dat die jou een vooringenomen eikel vinden. En dat ben je ook. Denk je nou echt dat na zo'n veroordelende OP, een trans nog zin heeft om hier zijn verhaal te doen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 01:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Op FOK! zijn toch wat transseksuele mensen? Ik ben wel benieuwd wat zij ervan vinden
Omdat je verder durft te kijken, omdat je bepaalde zaken heel helder uit elkaar kunt houden en omdat je blijkbaar niet bang bent voor je vrouwelijke kanten. Anders had je ook zo spastisch als TS gepost.quote:
Maar ik ken eerlijk gezegd niemand die daar 'bang' voor is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 14:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat je verder durft te kijken, omdat je bepaalde zaken heel helder uit elkaar kunt houden en omdat je blijkbaar niet bang bent voor je vrouwelijke kanten. Anders had je ook zo spastisch als TS gepost.
En dan nog wat: beta (als in, OK zijn met jezelf en dus ook de vrouwelijker aspecten van jouw karakter), dat is pas écht bazengedrag. Mensen die echt OK in hun vel zitten en zich niks aantrekken van genderrollen: ik hou ervan.
En waarom ben ik een vooringenomen eikel? Omdat ik een bepaalde mening heb of op een bepaalde manier tegen dingen aankijk?quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 14:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat die jou een vooringenomen eikel vinden. En dat ben je ook. Denk je nou echt dat na zo'n veroordelende OP, een trans nog zin heeft om hier zijn verhaal te doen.
Ik ken maar 2 mannen die daar niet bang voor zijn. De één is mijn partner, de ander is mijn beste maatje.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 14:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ik ken eerlijk gezegd niemand die daar 'bang' voor is.
Als je echt benieuwd bent hoe een transseksueel naar gendervloeibaarheid aankijkt, stel dan gewoon een vraag in plaats van het ventileren van je mening.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 14:50 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
En waarom ben ik een vooringenomen eikel? Omdat ik een bepaalde mening heb of op een bepaalde manier tegen dingen aankijk?
Als je goed leest, heb ik helemaal niks tegen transseksuele mensen. Ik heb ze ook in mijn kennissenkring. Die willen gelukkig als vrouw kunnen leven. Ze hebben hun geslachtoperatie gehad en daar zijn jarenlang heel veel onderzoeken aan vooraf gegaan. Ook voor zichzelf om na te gaan of ze dit echt willen, want je verandert niet zomaar even je geslacht.
Ik ben vooral benieuwd hoe transseksuele mensen die trend beleven. Het zou kunnen dat ze zich daardoor erkend en gesteund voelen. Het zou ook kunnen dat ze het juist als beledigend ervaren, aangezien transseksualiteit nogal wat complexer is dan jezelf niet echt mannelijk of vrouwelijk voelen.
Niet mee eens. Transgenders zijn immers ook individueen, die van mening kunnen verschillen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 14:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als je echt benieuwd bent hoe een transseksueel naar gendervloeibaarheid aankijkt, stel dan gewoon een vraag in plaats van het ventileren van je mening.
Het is net als een blanke die stelt dat het allemaal wel meevalt met racisme, omdat hij er zelf niets van merkt. Je weet pas hoe het is, als je zelf te maken hebt met dit probleem.
Ik mag net als ieder ander mijn mening of zienswijze uiten. En anderen mogen het daarmee oneens zijn. Jammer dat je dan zo snel een persoonlijk oordeel velt, want daarmee doe je exact hetzelfde als wat je mij en anderen verwijtquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 14:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als je echt benieuwd bent hoe een transseksueel naar gendervloeibaarheid aankijkt, stel dan gewoon een vraag in plaats van het ventileren van je mening.
Het is net als een blanke die stelt dat het allemaal wel meevalt met racisme, omdat hij er zelf niets van merkt. Je weet pas hoe het is, als je zelf te maken hebt met dit probleem.
100% mee eens, ik heb nooit begrepen waarom al die nieuwe hoofdletters bij het COC naar binnen zijn geschoven, met geaardheid heeft het niks te maken, maar die verschuiving zet al veel verder door, wat oorspronkelijk bedoeld was als Gaypride met als doel te tonen dat gays doodnormale mensen zijn is nu verworden tot een acceptatie pride waarbij het zwaartepunt ligt op acceptatie van een hele hoop letters die veel mensen incluis ik niks zeggen. Het feestje heet nu dan ook Amsterdam Pride in plaats van Gaypride, 'nuff said.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 17:40 schreef Homijn het volgende:
Ik vind - in algemene zin - dat seksualiteit veel te vaak wordt verward met genderidentiteit. Beide zaken worden op één hoop geveegd en daarbij helpt het niet dat organisaties als het COC zich tegenwoordig ook bezighouden met genderissues. LGBTIQ en dan nog een hele trits letters; niemand die het nog snapt.
Volgens mij moet je gewoon een knip aanbrengen. Laat mensen met genderissues maar een eigen belangenvereniging oprichten die zich specifiek met hun belangen bezighoudt.
Ik snap niet goed wat je hiermee wilt zeggen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 18:28 schreef -AMG- het volgende:
[..]
Ik vind dat de mensen die er voor kiezen om dit te doen in onze maatschapij voldoende worden ondersteund.
Ik vraag mij af wat het COC überhaupt bijdraagt aan de acceptatie van behalve genderdysforie ook homoseksualiteit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 15:42 schreef YuckFou het volgende:
[..]
100% mee eens, ik heb nooit begrepen waarom al die nieuwe hoofdletters bij het COC naar binnen zijn geschoven, met geaardheid heeft het niks te maken, maar die verschuiving zet al veel verder door, wat oorspronkelijk bedoeld was als Gaypride met als doel te tonen dat gays doodnormale mensen zijn is nu verworden tot een acceptatie pride waarbij het zwaartepunt ligt op acceptatie van een hele hoop letters die veel mensen incluis ik niks zeggen. Het feestje heet nu dan ook Amsterdam Pride in plaats van Gaypride, 'nuff said.
De knip die je voorstelt ben ik voorstander van, er is een levensgroot verschil tussen geaardheid en genderissues.
Deze uitspraak van CoolGuy impliceert toch ook niet dat hij problemen heeft met mensen met genderdysforie?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 18:28 schreef CoolGuy het volgende:
De manier van praten van die 2e gast in de OP, die met dat witte shirtje aan, daar krijg ik echt de kriebels van.
Ik heb geen probleem met wie dan ook. Het interesseert me ook geen hol wat die gozer, of wie dan ook for that matter voor geaardheid heeft. Wat me wel een beetje stoort aan die gast met dat witte shirtje is dat hij zo overdreven doet over iets wat in weze gewoon een ruzie met zijn vader is, maar hij wil er bijna een toneelstuk uit maken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 16:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Deze uitspraak van CoolGuy impliceert toch ook niet dat hij problemen heeft met mensen met genderdysforie?
Ik denk eerder dat hij problemen heeft met die gast omdat hij zich zo theatraal opdringt en hem daarom niet mag als persoon.
Ik ben het met je eens, maar ik vraag me echt af waar iedereen zich nou zo ontzettend druk over maakt. Het is in de basis namelijk oude wijn in nieuwe zakken; het is toch vrij normaal dat de één wat meer masculien is en de ander meer feminien - onafhankelijk van welk geslacht ze hebben?quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Dat is nu net het probleem. Er is een sekte die van hele normale zaken (zoals genderfluide) activisme hebben gemaakt. De ultieme vorm van anti-intellectualisme.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 17:12 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar ik vraag me echt af waar iedereen zich nou zo ontzettend druk over maakt. Het is in de basis namelijk oude wijn in nieuwe zakken; het is toch vrij normaal dat de één wat meer masculien is en de ander meer feminien - onafhankelijk van welk geslacht ze hebben?
Wat de discussie anno nu extra lijkt mee te brengen is dat al die zeikmillenials er hun extra special snowflake mentaliteit overheen sprinkelen en "gender" ineens onderdeel is van authenticiteitsexpressie. Iedereen is dan extra superuniek "want ik heb 75 op de schaal van feminien-masculien dus dan heb je groen haar en roze schoenen maar wel een baard".
Fok dat echt. Doe je ding, wees wie je wilt zijn, maar als het vervolgens mijn unieke mening is dat ik vind dat je er bij loopt als een mongool dan heb je dat vervolgens ook maar te accepteren.
Je hebt mij geholpen om in één zin te verwoorden waar ik met dit topic naartoe wil gaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit soort dingen van in de war zijn over je eigen geaardheid, seksualiteit, geslacht etc is wel vaker in de geschiedenis voor gekomen.
Liep nooit goed af en ging meestal vooraf aan grote maatschappijke onrust zoals oorlogen/invasies etc.
Panseksueel heeft niks met genderdysforie te maken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 22:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Je hebt mij geholpen om in één zin te verwoorden waar ik met dit topic naartoe wil gaan.
Zijn mensen die zichzelf panseksueel of genderfluid noemen in de war of hebben ze echt genderdysforie?
En noem eens een voorbeeld van zo'n geschiedenis en waarom dat slecht afliep. Want ik kan eigenlijk geen significant voorbeeld bedenken. Jeanne d'Arc? Die hoorde ook stemmen. En voor haar liep het hoofdzakelijk slecht af vanwege politieke motieven.
100% Mee eens. Men doet altijd alsof "echte mannen" van nature agressief en dominant zijn en op deze eigenschappen het biologische alleenrecht op hebben en dan niks anders kunnen zijn en vrouwen het biologische alleenrecht op onderdanig en lief en zorgzaam zijn en alles aan besigheden wat daar maar uit voortvloeit of zo bij de eerste indruk voort uit lijkt te vloeien. Vanwege hun lichaam. Dat deze stereotype mensen , archetypen eerder, zo veelvoorkomend zijn dat iedereen die niet aan deze stereotypen voldoet afwijkend is en psychisch gezien een soort misvormd is, een soort siamese tweeling is van wat eigenlijk bij "normale" mensen gescheiden had moeten zijn wat men dan weer gaat verdedigen als zijnde genderfluide, ik ben weliswaar misvormd maar ik vind mijn misvorming sexy.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Correct. Nu is het wel zo dat je ook niet volledig over moet slaan naar de andere kant. Er zijn natuurlijk best algemene stereotypes/verschillen. Het is alleen dat je open moet staan voor de individu.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:51 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
100% Mee eens. Men doet altijd alsof "echte mannen" van nature agressief en dominant zijn van sport houden en daar het alleenrecht op hebben en vrouwen op het onderdanig en lief en zorgzaam zijn. Vanwege hun lichaam. Dat deze stereotype mensen zo veelvoorkomend zijn dat iedereen die niet aan deze stereotypen voldoet afwijkend is en psychisch gezien een soort misvormd is, een soort siamese tweeling is van wat eigenlijk bij "normale" mensen gescheiden had moeten zijn wat men dan weer gaat verdedigen als zijnde genderfluide, ik ben weliswaar misvormd maar ik vind mijn misvorming sexy.
Terwijl ik ook het gevoel heb dat deze mensen psychisch gezien volkomen normaal zijn alleen niemand wil ervoor uitkomen anders, vager te zijn dan wat hun onrealistische neppe masker van het stereotype voorschrijft, men is bang voor de uiteindwlijke vaagheid en het besef dat gender en de gradaties daarvan niks met geslacht te maken hebben, misschien zelfs wel niks met persoonlijkheid, alleen het hokje waar men de persoonlijkheid om onduidelijke redenen opdeelt, wat volkomen nutteloos is, behalve voor seksuele aantrekkingskracht, wat deels een sociale, kunstmatige constructie is die men vooral gebruikt om anderen te veroordelen.
Maar stel in de toekomst komen mensen erachter hoe ze hun lichaam kunnen manipuleren op een manier waardoor zelfs biologische sexeverschillen in het brein ongedaan kunnen worden gemaakt, als die uberhaupt nu in belangrijke mate bestaan. Wat zou dat dan betekenen voor hoe de samenleving tegen geslacht en gender aankijkt?quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Correct. Nu is het wel zo dat je ook niet volledig over moet slaan naar de andere kant. Er zijn natuurlijk best algemene stereotypes/verschillen. Het is alleen dat je open moet staan voor de individu.
Waarom zou je dat willen? ik omarm juist de diversiteit.quote:Op maandag 20 augustus 2018 21:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Maar stel in de toekomst komen mensen erachter hoe ze hun lichaam kunnen manipuleren op een manier waardoor zelfs biologische sexeverschillen in het brein ongedaan kunnen worden gemaakt, als die uberhaupt nu in belangrijke mate bestaan. Wat zou dat dan betekenen voor hoe de samenleving tegen geslacht en gender aankijkt?
Jij wel ja. Maar de mensen die door hun aangeboren eigenschappen, zoals empathie, medelijden, besluiteloosheid, onontwikkelde rechter hersenhelft, stress en angst, die veel mensen in verband schijnen te brengen met geslacht, zichzelf altijd in een ondergeschikte positie van bedroevend weinig zelfstandigheid en maatschappelijk succes brengen wellicht niet. Nu spreek ik vanuit mezelf maar het zou misschien ook best kunnen dat sommige mannen de last om altijd meer verantwoordelijkheid te krijgen, gevaar moeten riskeren en geen emoties mogen tonen niet meer willen waardoor het in hun geval juist aantrekkelijk kan zijn zich als overtuigend machteloos te kunnen presenteren. Het is een naieve gedachte dat niet heel veel mensen niets liever willen dan zich bevrijden van de beperkingen die de schepper hen volgens deze maatschappij kennelijk heeft opgelegd.quote:Op maandag 20 augustus 2018 21:10 schreef theunderdog het volgende:
Waarom zou je dat willen? ik omarm juist de diversiteit.
Het leven is ook nemen zoals het is. Het is niet alleen maar vreugde.quote:Op maandag 20 augustus 2018 21:35 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Jij wel ja. Maar de mensen die door hun aangeboren eigenschappen, zoals empathie, medelijden, besluiteloosheid, onontwikkelde rechter hersenhelft, stress en angst, die veel mensen in verband schijnen te brengen met geslacht, zichzelf altijd in een ondergeschikte positie van bedroevend weinig zelfstandigheid en maatschappelijk succes brengen wellicht niet. Het is een naieve gedachte dat niet heel veel mensen niets liever willen dan zich bevrijden van de beperkingen die de schepper hen volgens deze maatschappij kennelijk heeft opgelegd.
Volgens wie? Het leven hier is vreugde in vergelijking met derdewereldlanden of landen waar ze nog strafkampen hebben. Ook lees ik in dit forum verder nooit posts als deze. Vaker is het "je moet gewoon lol hebben in het leven, plezier maken, dat is alles wat telt" of niet somsquote:Op maandag 20 augustus 2018 21:37 schreef theunderdog het volgende:
Het leven is ook nemen zoals het is. Het is niet alleen maar vreugde.
Elk land, elk individu heeft zijn problemen. Het is niet anders.quote:Op maandag 20 augustus 2018 21:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Volgens wie? Het leven hier is vreugde in vergelijking met derdewereldlanden of landen waar ze nog strafkampen hebben.
En toch is dat besef nog niet echt bij de meeste mensen neergedaald want heeft men een forum r&p gemaakt waarin men niets anders doet dan de eigen problemen voorleggen alsof deze niet onvermijdelijk zijnquote:Op maandag 20 augustus 2018 21:41 schreef theunderdog het volgende:
Elk land, elk individu heeft zijn problemen. Het is niet anders.
Veel mensen kunnen het leven dan ook niet aan. Maar dat doet niets met de realiteit.quote:Op maandag 20 augustus 2018 21:45 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
En toch is dat besef nog niet echt bij de meeste mensen neergedaald want heeft men een forum r&p gemaakt waarin men niets anders doet dan de eigen problemen voorleggen alsof deze niet onvermijdelijk zijn
Wat is de realiteit dan volgens jou? Het lijkt mij voor de hand liggend dat iedereen zal doen wat in hun macht ligt om van hun eigen problemen af te komen. Of dat voor geslachtelijk/genetisch minder bedeelden ooit mogelijk zal worden is inderdaad maar de vraag. Maar wat ik stelde was dan ook geen realiteit gewoon een idee. Als het een realiteit wordt, hoe gaat men er dan mee om. Als emancipatie/vooruitgang in de kennis van het menselijk lichaam en de invloed van substanties hierop (waar je ook maar in wil geloven) de weinige nu nog vastgelegde mentale genderverschillen volledig heeft weggevaagd. Is het geslacht van lichaam dan voldoende om hier nog steeds de waarde voor indeling van mensen aan toe te kennen zoals dat nu gebeurt. Of je lichamelijk gehandicapt bent , 11 vingers/tenen hebt, een oog mist of dat je bepaalde fetisjen hebt zoals voetfetisj of dat je bepaalde erfelijke ziekten hebt staat ook niet in je paspoort en als iemand zou besluiten dat bij wijze van praktisch nut of traditie erop te zetten dan verandert dit de persoonlijkheid van mensen? misschien als gevolg van die indeling maar verder?quote:Op maandag 20 augustus 2018 21:48 schreef theunderdog het volgende:
Veel mensen kunnen het leven dan ook niet aan. Maar dat doet niets met de realiteit.
Pardon? Heb je wel een in je onderbroek en in die van je vriend gekeken? En dat is slechts één van de meest voor de hand liggende verschillen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 21:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Maar stel in de toekomst komen mensen erachter hoe ze hun lichaam kunnen manipuleren op een manier waardoor zelfs biologische sexeverschillen in het brein ongedaan kunnen worden gemaakt, als die uberhaupt nu in belangrijke mate bestaan. Wat zou dat dan betekenen voor hoe de samenleving tegen geslacht en gender aankijkt?
hoe kun je nou onderscheid maken tussen een verzonnen en een echte psychische aandoening als het verschil niet eens aan te tonen is?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 08:40 schreef Nappetje het volgende:
Iedereen is tegenwoordig een sneeuwvlokje. Ik word er doodmoe van.
Heb je geen psychische aandoening dan maak je er gewoon een.
Wat bedoel je? Geilen types als jij er echt op om onzin posts te typen? Natuurlijk is het lichaam anders, hè he , maar wat natuurlijk wordt bedoelt is hoe dat uitmaakt in de samenleving. Wat vind jij bijvoorbeeld een argument waarom het selecteren van mensen op geslacht nuttig is, een niet hormonaal ingegeven argument?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:09 schreef AgLarrr het volgende:
Pardon? Heb je wel een in je onderbroek en in die van je vriend gekeken? En dat is slechts één van de meest voor de hand liggende verschillen.
Dit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 08:40 schreef Nappetje het volgende:
Iedereen is tegenwoordig een sneeuwvlokje. Ik word er doodmoe van.
Heb je geen psychische aandoening dan maak je er gewoon een.
Ik vind het helemaal geen onzin. Je bent of een man of een vrouw. Als jij je geen echte vrouw voelt, wil dat nog helemaal niet zeggen dat je geen echte vrouw bent.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 22:06 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat bedoel je? Geilen types als jij er echt op om onzin posts te typen? Natuurlijk is het lichaam anders, hè he , maar wat natuurlijk wordt bedoelt is hoe dat uitmaakt in de samenleving.
Las jij mijn vorige posts wel? Dan wist je dat ik het geen onzin vind om die reden, ik voel mij dan ook een echte vrouw omdat ik zo geboren ben, maar hij beweert dat ik op basis daarvan een persoonlijkheid heb. Dat is deels wetenschappelijk aangetoont, hoewel dat waarschijnlijk hetzelfde is als met de gezondheid van broccoli of de kankerverwekkendheid van buitenlucht, het ene onderzoek zegt dat er totaal geen verschillen gevonden zijn en het andere ineens dat de verschillen wel groot zijn, lekker weer iets waar je van op aan kan maar niet heus, maar hoe dan ook er wordt weer zomaar iets gezegd zonder argumenten of bewijs, dat is waarom ik zeg dat het onzin is.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 04:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind het helemaal geen onzin. Je bent of een man of een vrouw. Als jij je geen echte vrouw voelt, wil dat nog helemaal niet zeggen dat je geen echte vrouw bent.
De mensen die zich genderfluid noemen, gebruiken die term naar mijn idee eerder om voor zichzelf te ontkennen dat ze met zichzelf worstelen.
Top postquote:Op woensdag 22 augustus 2018 07:16 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Las jij mijn vorige posts wel? Dan wist je dat ik het geen onzin vind om die reden, ik voel mij dan ook een echte vrouw omdat ik zo geboren ben, maar hij beweert dat ik op basis daarvan een persoonlijkheid heb. Dat is deels wetenschappelijk aangetoont, hoewel dat waarschijnlijk hetzelfde is als met de gezondheid van broccoli of de kankerverwekkendheid van buitenlucht, het ene onderzoek zegt dat er totaal geen verschillen gevonden zijn en het andere ineens dat de verschillen wel groot zijn, lekker weer iets waar je van op aan kan maar niet heus, maar hoe dan ook er wordt weer zomaar iets gezegd zonder argumenten of bewijs, dat is waarom ik zeg dat het onzin is.
Hij kent kennelijk geen vrouwen die op basis van hun geslacht van meer dan koken, zingen en kinderen opvoeden houden? Ik zie veel vrouwen om me heen waarvan ik geen verschil zie qua innerlijk met mannen, behalve dan hun lichaam. En dan vraag ik me af, waarom hecht iedereen nu dan nog zoveel waarde aan de indeling in geslachten als ze het over anderen hebben "vrouwen werken altijd parttime.." Dat bedoelde ik. Als dat soort vooroordelen verdwijnen, dan is er toch geen verschil meer tussen mannen en vrouwen behalve qua lichaam en dan bestaat genderfluide toch ook niet meer, alleen interseksueel, maar dat is wat anders.
Mensen moeten consequent zijn, dan is er geen probleem. Als jij gelooft in allerlei regeltjes wanneer iemand pas een echte man zou zijn, zoals voetbal kijken, moet je ook accepteren dat dus heel veel vrouwen mannen zijn en ze zo accepteren (want die mensen zeggen okk vaak "vrouw of gay ben je altijd al gewoon) Als jij gelooft dat geslacht de persoonlijkheid /het gender bepaalt dan kun je niet eens genderfluide mensen bekritiseren want die bestaan dan al niet. Je kunt ze dan ook niet op het rechte pad brengen want dat zitten ze dan al.
dank jequote:
Dus voor dat handjevol overgevoelige mensen moet zoiets prachtig als sekseverschillen opgeofferd worden? De waanzin!!!!quote:Op maandag 20 augustus 2018 21:35 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Jij wel ja. Maar de mensen die door hun aangeboren eigenschappen, zoals empathie, medelijden, besluiteloosheid, onontwikkelde rechter hersenhelft, stress en angst, die veel mensen in verband schijnen te brengen met geslacht, zichzelf altijd in een ondergeschikte positie van bedroevend weinig zelfstandigheid en maatschappelijk succes brengen wellicht niet. Nu spreek ik vanuit mezelf maar het zou misschien ook best kunnen dat sommige mannen de last om altijd meer verantwoordelijkheid te krijgen, gevaar moeten riskeren en geen emoties mogen tonen niet meer willen waardoor het in hun geval juist aantrekkelijk kan zijn zich als overtuigend machteloos te kunnen presenteren. Het is een naieve gedachte dat niet heel veel mensen niets liever willen dan zich bevrijden van de beperkingen die de schepper hen volgens deze maatschappij kennelijk heeft opgelegd.
quote:Op maandag 20 augustus 2018 15:08 schreef Krollie het volgende:
[..]
Panseksueel heeft niks met genderdysforie te maken.
Ik kan er niets aan doen dat jij nature en nurture niet uit elkaar kan houden en niet begrijpt dat een effect op een totale populatie niet gelijk staat aan eenzelfde effect op een een individu. Jij trekt in jouw eerste post die ik aanhaal in twijfel óf er überhaupt wel natuurlijke verschillen zijn tussen mannen en vrouwen.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 07:16 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Las jij mijn vorige posts wel? Dan wist je dat ik het geen onzin vind om die reden, ik voel mij dan ook een echte vrouw omdat ik zo geboren ben, maar hij beweert dat ik op basis daarvan een persoonlijkheid heb. Dat is deels wetenschappelijk aangetoont, hoewel dat waarschijnlijk hetzelfde is als met de gezondheid van broccoli of de kankerverwekkendheid van buitenlucht, het ene onderzoek zegt dat er totaal geen verschillen gevonden zijn en het andere ineens dat de verschillen wel groot zijn, lekker weer iets waar je van op aan kan maar niet heus, maar hoe dan ook er wordt weer zomaar iets gezegd zonder argumenten of bewijs, dat is waarom ik zeg dat het onzin is.
Hij kent kennelijk geen vrouwen die op basis van hun geslacht van meer dan koken, zingen en kinderen opvoeden houden? Ik zie veel vrouwen om me heen waarvan ik geen verschil zie qua innerlijk met mannen, behalve dan hun lichaam. En dan vraag ik me af, waarom hecht iedereen nu dan nog zoveel waarde aan de indeling in geslachten als ze het over anderen hebben "vrouwen werken altijd parttime.." Dat bedoelde ik. Als dat soort vooroordelen verdwijnen, dan is er toch geen verschil meer tussen mannen en vrouwen behalve qua lichaam en dan bestaat genderfluide toch ook niet meer, alleen interseksueel, maar dat is wat anders.
Mensen moeten consequent zijn, dan is er geen probleem. Als jij gelooft in allerlei regeltjes wanneer iemand pas een echte man zou zijn, zoals voetbal kijken, moet je ook accepteren dat dus heel veel vrouwen mannen zijn en ze zo accepteren (want die mensen zeggen okk vaak "vrouw of gay ben je altijd al gewoon) en dat mannen vrouwen kunnen zijn zonder het lichaam ("ik ben geen homo " van heteroseksuele mannen tegenover vrouwelijke gay man kan dan niet). Als jij gelooft dat geslacht de persoonlijkheid /het gender bepaalt dan kun je niet eens genderfluide mensen bekritiseren want die bestaan dan al niet. Je kunt ze dan ook niet op het rechte pad brengen want dat zitten ze dan al.
Dat is het hele probleem.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 07:50 schreef Tha_Flash het volgende:
Je mag en kan in Nederland zijn wie of wat je wilt, waarom moet de samenleving dan dat nog bevestigen ?
Wil je dan niet anders gevonden worden ?
Geen inspiratie noem je jezelf, beetje veel links en onderzoeken. Maar hee leuk leesvoer.quote:
Dan zal ik dat maar eens doen danquote:Op woensdag 22 augustus 2018 12:32 schreef Krollie het volgende:
Frappant dat hier niet op gereageerd wordt. 👇🏻
[..]
vooraf aan grote maatschappelijke onrust zoals oorlogen/invasies gingen mensen ook altijd bier drinken in de lokale kroeg, pub, herberg of taveerne. wat wil je zeggen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit soort dingen van in de war zijn over je eigen geaardheid, seksualiteit, geslacht etc is wel vaker in de geschiedenis voor gekomen.
Liep nooit goed af en ging meestal vooraf aan grote maatschappijke onrust zoals oorlogen/invasies etc.
Dat hoeft niet, sommige bronnen bewijzen je gelijk wel:quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:35 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik zal over drie jaar wel reageren. Dan ben ik denk ik wel klaar met dat allemaal doorlezen
Leuk dat jij jouw persoonlijke ervaring deelt, maar wat ik mij dan afvraag ben je dan nooit in de war over je genderrol in relaties of je geaardheid?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 23:32 schreef Tikbalang het volgende:
Geen inspiratie noem je jezelf, beetje veel links en onderzoeken. Maar hee leuk leesvoer.
Ik ben zo'n genderdysfoor persoon, travestiet, androgyn, crossdresser, whatever wat maakt mij dat uit wat voor labeltje eraan gehangen wordt. Ach en meestal ook nog met baardje en hoge hakken. En daar tussen in mix van man/vrouwenkleding en de ene keer meer man de andere keer meer vrouw. Soms helemaal man (not want dat is alleen de buitenschil die iedereen ziet) en soms helemaal vrouw zonder baard.
Social construct maakt mij dat ik de ene keer meer man ben dan een andere keer. Vindt ik dat erg, nope. That is life, niet iedereen zit erop te wachten om zoiets te zien. Want wat ik draag is een uiting van mijn gedachten. En ja bij travestieten zijn de gedachten zichtbaar, als je een ander soortige psychisch iets hebt als bi polair ik noem maar wat dat zie je niet per direct aan de buitenkant.
Is dat niet het alomvattende probleem? En dat probeerde ik al eerder uit te leggen. (Maar kon denk ik niet de juiste woorden vinden, zodat mensen mij niet begrepen.)quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:47 schreef Elvi het volgende:
Ik vind vooral al die labeltjes vervelend worden. Als een man graag mascara op wil moet hij dat vooral doen. Dan ben je toch niet meteen genderfluid? Dan ben je gewoon een man met mascara. Nou en? Waarom moet er meteen een label op van 1 of ander obscure onderdrukte groep?
Dat is een dilemma bij iedere vorm van psychische klachten, bij alles weet je niet of men echt een ziekte/afwijking heeft of er graag 1 wil hebben tenzij er een manier wordt gevonden om dit betrouwbaar lichamelijk aan te tonen. En dan nog kun je nog gaan denken, misschien dat er nog dingen niet ontdekt zijn die nu over het hoofd worden gezien waardoor men iets lichamelijks niet lijkt te hebben maar toch heeft.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:30 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Is dat niet het alomvattende probleem? En dat probeerde ik al eerder uit te leggen. (Maar kon denk ik niet de juiste woorden vinden, zodat mensen mij niet begrepen.)
Er hangt de laatste jaren sowieso een vreemde sfeer onder de mensheid wereldwijd. Heel veel mensen voelen zich slachtoffer. Heel veel mensen denken dat ze niets hoeven te doen om gelukkig te worden en kiezen de makkelijkste weg en houden geen enkele rekening meer met anderen en normen en waarden.
En wat dit onderwerp betreft. Je bent genderdysfoor of je bent het niet. Voor zover ik weet word je bij de VU heel goed psychologisch getest om in aanmerking te komen voor een geslachtsoperatie en bij een klein deel is dat het geval.
Hoe zit dat bij de rest? Er zullen transseksuele mensen bij zitten die het bijvoorbeeld niet kunnen opbrengen een routine te maken om dagelijks hormonen te blijven slikken of de operatie zal bij hen complicaties geven. Een groot deel zal genderdysfoor in mindere mate zijn. Maar zitten er ook niet veel bij die een psychische stoornis blijken te hebben? En is het niet die groep die een fictief label verzinnen en afdwingen om als zodanig geaccepteerd te worden?
In de war geweest, nu helemaal geaccepteerd. Mannelijk wanneer nodig, liefst gewoon vrouwelijk. Tja zou je in mijn hoofd kunnen kijken is wel een warboel.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Leuk dat jij jouw persoonlijke ervaring deelt, maar wat ik mij dan afvraag ben je dan nooit in de war over je genderrol in relaties of je geaardheid?
Genderdysforie is geen psychische aandoening maar een neurologische aandoening. De hersenen hebben in hun hele structuur meer overeenkomsten met die van het andere geslacht.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:51 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat is een dilemma bij iedere vorm van psychische klachten, bij alles weet je niet of men echt een ziekte/afwijking heeft of er graag 1 wil hebben tenzij er een manier wordt gevonden om dit betrouwbaar lichamelijk aan te tonen. En dan nog kun je nog gaan denken, misschien dat er nog dingen niet ontdekt zijn die nu over het hoofd worden gezien waardoor men iets lichamelijks niet lijkt te hebben maar toch heeft.
Klinkt best wel verwarrend ja... Dus je bent qua karakter dan als je het moet omschrijven een biseksuele vrouw die lesbisch romantisch is en heteroseksueel, of voelt het zo ook weer niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 22:56 schreef Tikbalang het volgende:
In de war geweest, nu helemaal geaccepteerd. Mannelijk wanneer nodig, liefst gewoon vrouwelijk. Tja zou je in mijn hoofd kunnen kijken is wel een warboel.
Ik hou van vrouwen, enige waar ik een relatie mee wil zijn vrouwen. Toch als ik porno kijk dan vrouw dan ben ik in gedachten de vrouw en wil dan sex met een man, nee niet met een man, gewoon een mooie pik. Heb helemaal niks met mannen, bevind mij liever onder vrouwen, maar ja zal nooit een vriendin worden.
Als dat zo zou zijn ipv dat de hersenen van de meesten uberhaupt intersex zijn, dan nog zijn er ook genetische verschillen in structuur van de hersenen tussen mensen met en zonder psychische aandoening gevonden. Ik geloof zelf dat een psychische stoornis alleen bestaat als containerbegrip om het leven van de meeste hulpverleners te vergemakkelijken die zelf denken of beweren daardoor het lijden van mensen zonder op dit moment aantoonbare ziekte te "verzachten", en het zal ook wel iets beter zijn dan niets aangezien deze mensen vaak anders op geen enkele andere vorm van medelijden een beroep kunnen doenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 23:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Genderdysforie is geen psychische aandoening maar een neurologische aandoening. De hersenen hebben in hun hele structuur meer overeenkomsten met die van het andere geslacht.
Ik herken dat wel, alleen van vanuit de andere kant. Heb het inmiddels ook geaccepteerd en heb daar verder ook geen labels voor nodig. Ik ben nu eenmaal zoals ik ben.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 22:56 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
In de war geweest, nu helemaal geaccepteerd. Mannelijk wanneer nodig, liefst gewoon vrouwelijk. Tja zou je in mijn hoofd kunnen kijken is wel een warboel.
Dat is mooi om te horen!quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 23:28 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik herken dat wel, alleen van vanuit de andere kant. Heb het inmiddels ook geaccepteerd en heb daar verder ook geen labels voor nodig. Ik ben nu eenmaal zoals ik ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |