abonnement Unibet Coolblue
pi_181251591
Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181251955
Willen jullie niet weer een gietvloer?

Wij zijn nog steeds verliefd op onze vloer, dus zoiets komt er weer. Misschien iets grotere/bredere latjes, omdat de vloeroppervlakte nu groter is, maar weer een lichte visgraat houten vloer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181252035
As. maandag inloop, van 17-19 uur. Gezallig met het halve dorp door de woning trampelen.

Als verkoper zijnde zie ik dat zelf ook wel zitten. Abders blijf je schoonmaken.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_181252502
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:12 schreef miss_sly het volgende:
Willen jullie niet weer een gietvloer?

Wij zijn nog steeds verliefd op onze vloer, dus zoiets komt er weer. Misschien iets grotere/bredere latjes, omdat de vloeroppervlakte nu groter is, maar weer een lichte visgraat houten vloer.
In ons nieuwe huis zit een houten vloer, dus we kunnen niet zonder meer nemen wat we nu hebben (epoxy coating). Waarschijnlijk is zoiets wel mogelijk als we wat bewerkingen op de vloer toepassen, maar we moeten eerst maar eens kijken hoeveel geld dat gaat kosten. De architect heeft ook nog wat opties, bijvoorbeeld een egalinevloer.

Ik weet vooral wat ik niet wil: geen laminaat, geen pvc, geen tegelvloer, en bij voorkeur ook geen houten vloer. De linoleumvloer die ik mooi vind is me iets te duur (en heeft ook belangrijke nadelen). Blijft niet veel over. :+ Mijn ideaal is een witte gietvloer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181252541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:16 schreef Syrena het volgende:
As. maandag inloop, van 17-19 uur. Gezallig met het halve dorp door de woning trampelen.

Als verkoper zijnde zie ik dat zelf ook wel zitten. Abders blijf je schoonmaken.
Spannend! Ga je nog iets anders doen behalve schoonmaken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181252766
Hier een houten vloer. Eckt hout, geen laminaat, nooit meer.

We zitten nog erg te twijfelen over of we alleen laag willen (ruimtelijker), of een combinatie met wat wanddelen richting de bijkeuken zodat we daar dingen als borden en glazen enzo kwijt kunnen.

'Gelukkig' hebben we door het verloop van dit geweldige proces en het geld wat we in moeten leveren heel wat extra tijd om daar over te plannen en nadenken de komende anderhalf jaar ofzo omdat we dus weer moeten gaan sparen om dat te kunnen laten doen. _O- :')

Dus post vooral veel inspiratie O-)
Ja doei.
pi_181252915
Wij hebben op begane en eerste nu ook een houten vloer en dat vind ik heerlijk. Vanwege logistieke problemen op zolder in onze slaapkamer laminaat en wat vind ik dat vreselijk. Hdr kraakt en piept en voelt helemaal niet comfortabel, zoals de houten vloeren. Dus nu overal hout.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181253107
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In ons nieuwe huis zit een houten vloer, dus we kunnen niet zonder meer nemen wat we nu hebben (epoxy coating). Waarschijnlijk is zoiets wel mogelijk als we wat bewerkingen op de vloer toepassen, maar we moeten eerst maar eens kijken hoeveel geld dat gaat kosten. De architect heeft ook nog wat opties, bijvoorbeeld een egalinevloer.

Ik weet vooral wat ik niet wil: geen laminaat, geen pvc, geen tegelvloer, en bij voorkeur ook geen houten vloer. De linoleumvloer die ik mooi vind is me iets te duur (en heeft ook belangrijke nadelen). Blijft niet veel over. :+ Mijn ideaal is een witte gietvloer.
Een houten vloer als basisvoer, of een parketvloer? Dat laatste kun je er toch gewoon uit slopen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181253273
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een houten vloer als basisvoer, of een parketvloer? Dat laatste kun je er toch gewoon uit slopen?
Als ondervloer. Een cementvloer was makkelijker geweest.

Ik vind een houten vloer op zich wel oké, maar niet alle houten vloeren gaan samen met vloerverwarming. Daar komt bij dat ik niet weg ben van houten vloeren en dan vind ik het een wel heel forse investering. De huidige vloer bewerken en een gietvloer nemen op alle verdiepingen is waarschijnlijk goedkoper omdat de prijs per m2 best fors daalt bij een groter oppervlak. Maar dat zijn dingen die we nog uit moeten zoeken.

Heb je al een idee hoeveel jullie vloer per m2 gaat kosten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181253468
Nope! Zou ook afhankelijk zijn van hoe de uiteindelijke openbreking zou (kunnen) werken.

Idee is dus van woon, eet en keuken een grote open ruimte te maken, maar misschien doen we wel tegels in de keuken en een overgang naar hout in het eet- en woongedeelte...
Ja doei.
pi_181253517
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:46 schreef motorbloempje het volgende:

'Gelukkig' hebben we door het verloop van dit geweldige proces en het geld wat we in moeten leveren heel wat extra tijd om daar over te plannen en nadenken de komende anderhalf jaar ofzo omdat we dus weer moeten gaan sparen om dat te kunnen laten doen. _O- :')

Dus post vooral veel inspiratie O-)
Ah, een rasoptimist! :Y)

Ik vind zelf qua indeling bijna alle keukens wel iets hebben, ook keukens met bovenkasten. Ik ben weg van een kookeiland (wie niet tegenwoordig) en dan in het bijzonder een eiland met een 'waterfall edge':



Wat voor mij lastig is, is dat ik niet van grepen houd en bovendien de gleuven die in greeploze keukens ontstaan niet mooi vind. Ik heb al wat systemen bekeken voor greeploze keukens zonder gleuven, maar die vind ik niet praktisch. Zoiets vind ik prachtig, hoe minimalistischer hoe beter:



Waar ik me al een tijdje aan zit te verlekkeren, dat is de tegels-in-geometrische-vormen-hype, met name de 'fish scale' tegels:







Dikke kans dat dat idee sneuvelt omdat ik het geld er niet voor over heb (en het misschien iets te modegevoelig is).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181253662
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ondervloer. Een cementvloer was makkelijker geweest.

Ik vind een houten vloer op zich wel oké, maar niet alle houten vloeren gaan samen met vloerverwarming. Daar komt bij dat ik niet weg ben van houten vloeren en dan vind ik het een wel heel forse investering. De huidige vloer bewerken en een gietvloer nemen op alle verdiepingen is waarschijnlijk goedkoper omdat de prijs per m2 best fors daalt bij een groter oppervlak. Maar dat zijn dingen die we nog uit moeten zoeken.

Heb je al een idee hoeveel jullie vloer per m2 gaat kosten?
Een cementvloer is gemakkelijker inderdaad.
Er zijn heel veel.houten vloeren die wel goed gaan mef vloerverwarming tegenwoordig. Het isoleert ook erg goed en houdt warmte vast. Ik moet zeggen dat ik dat ook erg preffig vind aan onze vloer: het is altijd zo'n 21 graden bij ons. Je moet alleen in de winter een bevochtiger hebben om de droge lucht wat vochtig te maken.

We hebben nog geen idee wat de M2 prijs nu is. Gaan we in de.loop van het jaar allemaal uitzoeken. En bedenken of we boven weer olijfgroen laten schilderen. Ik vond dat erg mooi, maar S heeft al gezegd dat ze dat niet weer in haar kamer wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181253767
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, een rasoptimist! :Y)

Ik vind zelf qua indeling bijna alle keukens wel iets hebben, ook keukens met bovenkasten. Ik ben weg van een kookeiland (wie niet tegenwoordig) en dan in het bijzonder een eiland met een 'waterfall edge':

[ afbeelding ]

Wat voor mij lastig is, is dat ik niet van grepen houd en bovendien de gleuven die in greeploze keukens ontstaan niet mooi vind. Ik heb al wat systemen bekeken voor greeploze keukens zonder gleuven, maar die vind ik niet praktisch. Zoiets vind ik prachtig, hoe minimalistischer hoe beter:

[ afbeelding ]

Waar ik me al een tijdje aan zit te verlekkeren, dat is de tegels-in-geometrische-vormen-hype, met name de 'fish scale' tegels:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dikke kans dat dat idee sneuvelt omdat ik het geld er niet voor over heb (en het misschien iets te modegevoelig is).
Dat eerste voorbeeld vind ik prachtig. Zou graag zoiets willen met een bar/zitruimte, al dan niet vrijstaand of zoals hier als een soort bar/L-vorm. Wel aan een werkbladdeel, dus niet aan een echt kookeiland of met een wasbak. O+
Ja doei.
pi_181253768
Ja, laten schilderen kun je natuurlijk ook doen. Scheelt dat kosten of wordt het alleen duurder?

Ik houd de optie van hout wel open, maar alleen als dat prijstechnisch interessant is. Als het maar geen laminaat of pvc is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181253793
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat eerste voorbeeld vind ik prachtig. Zou graag zoiets willen met een bar/zitruimte, al dan niet vrijstaand of zoals hier als een soort bar/L-vorm. Wel aan een werkbladdeel, dus niet aan een echt kookeiland of met een wasbak. O+
Wij begrijpen elkaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181253859
Zoiets vind ik ook mooi, maar ik ben een beetje huiverig voor een gekleurde keuken:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181254064
Zoals die eerste hebben wij ongeveer. Twee bladen parallel en het blad dat de keuken in komt is breder en loopt aan de zijkant door tot de grond. Basis is wit, blad lichte houtkleur en dan de kastenwand die er haaks opstaat lichtgroen. Als ik die kleur beu ben kan ik hem zo vervangen. De vloer is pvc grijs betonlook, de woonkamer is visgraat eiken. Op de verdiepingen hebben we overal novilon oa vanwege allergieën en astma. Ik vind gietvloeren mooi maar ook duur en kwetsbaar, dan zijn dit prima alternatieven.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181254208
Ik vond Novilon zelf ook fijn. De naden vond ik wel jammer, net als de meubelafdrukken die erin bleven staan. En de afwerking rondom bijvoorbeeld radiatoren is nooit perfect. Dan heb ik liever een gietvloer die er wat afgeleefd uit gaat zien. Maar inderdaad, goedkoop is die niet.

Edit: deze vloer hadden we van Novilon. Een van de toffere vloeren die we hebben gehad.



[ Bericht 33% gewijzigd door Claudia_x op 17-08-2018 14:52:30 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181254311
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij begrijpen elkaar.
Zit je met allemaal spetters enzo als je dat aan een 'actief' deel doet :@ dat snap ik dan echt niet _O- :@
Ja doei.
pi_181254524
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, een rasoptimist! :Y)

Ik vind zelf qua indeling bijna alle keukens wel iets hebben, ook keukens met bovenkasten. Ik ben weg van een kookeiland (wie niet tegenwoordig) en dan in het bijzonder een eiland met een 'waterfall edge':

[ afbeelding ]

Wat voor mij lastig is, is dat ik niet van grepen houd en bovendien de gleuven die in greeploze keukens ontstaan niet mooi vind. Ik heb al wat systemen bekeken voor greeploze keukens zonder gleuven, maar die vind ik niet praktisch. Zoiets vind ik prachtig, hoe minimalistischer hoe beter:

[ afbeelding ]

Waar ik me al een tijdje aan zit te verlekkeren, dat is de tegels-in-geometrische-vormen-hype, met name de 'fish scale' tegels:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dikke kans dat dat idee sneuvelt omdat ik het geld er niet voor over heb (en het misschien iets te modegevoelig is).
Wat is een waferfall edge?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181254576
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zit je met allemaal spetters enzo als je dat aan een 'actief' deel doet :@ dat snap ik dan echt niet _O- :@
Als je er voldoende ruimte tussen laat, heb je daar geen last van.

Ik vind het juist heel gezellig als er iemand bij mij staat of zit als ik aan het koken ben ❤️
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181254685
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Spannend! Ga je nog iets anders doen behalve schoonmaken?
Ik ga ergens kijken. Onze eigen woonst staat nog niet te koop.

Zodra dat wel zo is, en bij ons komt er ook een inloopdag (nog geen idee of dat zo is, we hebben nog geen makelaar gekozen) dan denk ik dat ik met man en katbeest bij mijn moeder ga zitten :+

Opruimrondes heb ik al gedaan. Er moet nog een plintje geplakt. Voor de rest is er geen beginnen aan, keuken moet geheel vervangen en op termijn de badkamer, en overal nieuw stucwerk. Dat gaat niet opwegen tegen de vraagprijs (ca. 155-160.000).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_181254781
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat is een waferfall edge?
Volgens mij zo'n werkblad dat via de zijkant van de keuken doorloopt tot de grond
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_181254787
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je er voldoende ruimte tussen laat, heb je daar geen last van.

Ik vind het juist heel gezellig als er iemand bij mij staat of zit als ik aan het koken ben ❤️
Ja, maar dat kan ook als je aan een werkblad-only stuk zit, zoals bijvoorbeeld die eerste foto van Claudia :)
Ja doei.
pi_181254826
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan ook als je aan een werkblad-only stuk zit, zoals bijvoorbeeld die eerste foto van Claudia :)
Kan, maar dan is er weer afstand. Maar dat is dus heel persoonlijk :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181254848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij zo'n werkblad dat via de zijkant van de keuken doorloopt tot de grond
Ah, ok. Inderdaad ik mooi. Mijn vriend vond juist mooi als de rand van de deurtjes doorliep, waardoor samen met de plint het eiland lijkt te zweven. Ik had geen voorkeur, dus is het dat laatste geworden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:19:36 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181260339
Fuck, Argenta heeft de offerteaanvraag afgewezen... Reden... Mijn vriendin heeft bijna 5 jaar geleden een NHG kwijtschelding gehad en die staat nog tot december bij BKR genoteerd. Dus op moment van passeren niet meer :') Ook heeft ze een brief van de NHG dat dit geen gevolgen heeft voor een evt nieuwe NHG aanvraag, maar schijnbaar dus wel voor een bank....

Nu naar een duurder alternatief kijken...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:51:45 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181260946
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat voor mij lastig is, is dat ik niet van grepen houd en bovendien de gleuven die in greeploze keukens ontstaan niet mooi vind. Ik heb al wat systemen bekeken voor greeploze keukens zonder gleuven, maar die vind ik niet praktisch. Zoiets vind ik prachtig, hoe minimalistischer hoe beter:

[ afbeelding ]


Die middelste keuken! O+

* Brighteyes leest hier mee om jullie verhalen mijn motivator te zijn mezelf een schop onder mijn hol te geven en ons huis verkoopklaar te gaan maken...
Maar durven we wel, of durven we niet... en wat willen we dan? :')
***
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:10:58 #29
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181261357
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die middelste keuken! O+

* Brighteyes leest hier mee om jullie verhalen mijn motivator te zijn mezelf een schop onder mijn hol te geven en ons huis verkoopklaar te gaan maken...
Maar durven we wel, of durven we niet... en wat willen we dan? :')
Hup, doen! Jullie huis is toch prima verkoopbaar? Het is zo leuk! O+ Daar gaan nieuwe kopers wel weer heel erg gelukkig mee zijn hoor! En ik zou vooral niet te veel op eigen initiatief gaan opknappen. Nodig een stuk of wat verkoopmakelaars uit en laat je bijpraten over wat je eraan zou moeten doen. Hier hadden we zelf een hele lijst en was de uitkomst na makelaarsbezoek: niks meer an doen.
Keigoed verkocht.

Misschien wel handig om eerst te kopen. Dat was hier wel praktischer. Weet niet hoe het in G. is. Maar dat krijg je ook wel in de gaten als je een aantal aankoopmakelaar over de vloer hebt gehad.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181262434
Wij hebben in de bouw de radiatoraansluiting uit de muur laten komen, dus geen problemen met de vloer. En de naad zit precies onder de deur (en ja, ook daar hadden we rekening mee gehouden). Maar onze vloeren zijn niet compleet effen, dus een naad zie je sowieso minder goed.

Balen Sanger, heb je een alternatief?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:25:48 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181263265
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:52 schreef d.k. het volgende:
Balen Sanger, heb je een alternatief?
Ja op zich zijn er alternatieven te bedenken, uiteenlopend van andere verstrekker die makkelijker is (Argenta is hierin schijnbaar moeilijk), grote schenking vanuit moeders en alleen op mijn naam kopen, kopen bij shabby verstrekker met variabele rente en over 4-5 maanden oversluiten naar een Argenta of in eerste instantie financieren vanuit familie, wat liggende gelden aanwezig zijn. Maar we willen het gewoon op de normale manier kopen :')

Helemaal sneu is dat de notering dus op 5 december weg valt....

Nu is een offerteaanvraag de deur uit bij ASR, de adviseur heeft al contact gehad met hun en die zeggen en soepeler beleid te hebben.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181263431
En de hypotheek gewoon later aanvragen en met familie afspreken dat ze helpen als je overbrugging nodig hebt?
pi_181264057
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja op zich zijn er alternatieven te bedenken, uiteenlopend van andere verstrekker die makkelijker is (Argenta is hierin schijnbaar moeilijk), grote schenking vanuit moeders en alleen op mijn naam kopen, kopen bij shabby verstrekker met variabele rente en over 4-5 maanden oversluiten naar een Argenta of in eerste instantie financieren vanuit familie, wat liggende gelden aanwezig zijn. Maar we willen het gewoon op de normale manier kopen :')

Helemaal sneu is dat de notering dus op 5 december weg valt....

Nu is een offerteaanvraag de deur uit bij ASR, de adviseur heeft al contact gehad met hun en die zeggen en soepeler beleid te hebben.
Wij hebben destijds familie mee laten tekenen voor het deel dat ik tekort kwam op mijn salaris. Mijn vriendin zat nog in dr proeftijd. Na 5 december kun je dit omzetten naar je vriendin voor een paar honderd euro (wel aan te raden). Jullie zijn ten alle tijden eigenaar, maar mocht je niet betalen heeft de bank zekerheid.

Overigens begrijp ik dat een bank niet meteen staat te springen om een lening te verstrekken aan ex NHG klanten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 17-08-2018 22:11:04 ]
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:15:39 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181264243
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hup, doen! Jullie huis is toch prima verkoopbaar? Het is zo leuk! O+ Daar gaan nieuwe kopers wel weer heel erg gelukkig mee zijn hoor! En ik zou vooral niet te veel op eigen initiatief gaan opknappen. Nodig een stuk of wat verkoopmakelaars uit en laat je bijpraten over wat je eraan zou moeten doen. Hier hadden we zelf een hele lijst en was de uitkomst na makelaarsbezoek: niks meer an doen.
Keigoed verkocht.

Misschien wel handig om eerst te kopen. Dat was hier wel praktischer. Weet niet hoe het in G. is. Maar dat krijg je ook wel in de gaten als je een aantal aankoopmakelaar over de vloer hebt gehad.
Wij hebben het 10 jaar lang best laten versloffen. Gedoe aan ons hoofd enzo, dus even goed in de verf voelt wel beter.

2 jaar terug sloeg een makelaar al onze hoop de grond door een vraagprijs voor te stellen die ruim 50.000 euro lager lag dan onze hypotheek. :’)

Maar goed, sindsdien wel een nieuwe badkamer er in gezet, dat helpt al.

En op zich ook een gespannen markt, vandaar dat we de gok ook maar gewoon moeten gaan wagen.
***
pi_181264305
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wij hebben het 10 jaar lang best laten versloffen. Gedoe aan ons hoofd enzo, dus even goed in de verf voelt wel beter.

2 jaar terug sloeg een makelaar al onze hoop de grond door een vraagprijs voor te stellen die ruim 50.000 euro lager lag dan onze hypotheek. :’)

Maar goed, sindsdien wel een nieuwe badkamer er in gezet, dat helpt al.

En op zich ook een gespannen markt, vandaar dat we de gok ook maar gewoon moeten gaan wagen.
Weet niet welke regio, maar bij ons zijn de prijzen sinds enkele jaren echt hard aan het stijgen, best kans dat die 50k alweer terug is verdient.

Wij verkochten uiteindelijk ver boven de geschatte waarde van de makelaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 13:52 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben op begane en eerste nu ook een houten vloer en dat vind ik heerlijk. Vanwege logistieke problemen op zolder in onze slaapkamer laminaat en wat vind ik dat vreselijk. Hdr kraakt en piept en voelt helemaal niet comfortabel, zoals de houten vloeren. Dus nu overal hout.
Wij nemen overal, behalve de keuken en gang, parket in onze nieuwe woning, moet eerlijk zeggen dat ik het best spannend vind icm vloerverwarming en kinderen. Pvc en keramisch parket vonden we niet zo mooi.

Hebben in ons appartement ook een houten vloer en het heeft een hele mooie uitstraling.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 17-08-2018 22:26:33 ]
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:22:14 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181264383
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond Novilon zelf ook fijn. De naden vond ik wel jammer, net als de meubelafdrukken die erin bleven staan. En de afwerking rondom bijvoorbeeld radiatoren is nooit perfect. Dan heb ik liever een gietvloer die er wat afgeleefd uit gaat zien. Maar inderdaad, goedkoop is die niet.

Edit: deze vloer hadden we van Novilon. Een van de toffere vloeren die we hebben gehad.

[ afbeelding ]
Die hebben wij op de overloop boven en op zolder en in de kleedkamer in de bijna witte variant, ik had hem net zo lief op de hele verdieping(en) willen hebben, maar die beslissing was niet alleen aan mij, dus op de slaapkamers Novilon met een houtprint.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:06:12 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181279770
De kriebels zijn hier volop los! :o Ik heb weer eens ouderwets de kolder in de kop! Ben dus maar meteen begonnen met mijn studeerkamertje vandaag. Boel geschuurd en geplamuurd en nu net alvast het oranje van de muren ( why did I ever think that was a good idea???) overgeverfd. *O*
Het was ooit hardblauw, toen vond ik dat oranje een goed idee was, dat is nooit echt mooi geworden. En toen verhuisde kind2 een paar maanden terug naar de zolder en hebben we de boel snelsnel omgegooid zonder er meer iets aan te doen.

Morgen het wit van de wanden en beginnen met het schilderwerk *O*



Op dat eerste foto'tje linksboven zie je goed hoe slecht het er eigenlijk uit zag. Allemaal vlekken, weggewerkte gaten etc. etc. Die vijf die nog goed te zien zijn bij de rand blijven, daar komt een plank terug. ;)
***
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:39:22 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181282357
Leuk die kriebels BE ;)

Ik ben ook de hele dag aan het klussen geweest. Het timmerwerk beneden is nu echt bijna helemaal af... Morgen nog rondom 1 raam afmaken. Eindelijk :')

Morgen ook alles verder schilderklaar maken, wat kit werk en kleine plamuurstukjes. Vriendin gaat maandag alles schilderen.

Van de week komt mijn stiefvader om één van de plavuizen te vervangen, die is ooit gebroken en doordat die precies voor de koelkast ligt valt dat erg op.

Beneden is zo goed als verkoopklaar, en boven alleen wat plintjes en 1 koofje maken. En met de makelaar overleggen over de kleuren van bv kozijnen en deuren. Mijn ex heeft die in nogal specifieke, niet courante, kleuren geschilderd en ik heb er niet de moeite genomen dat reeds te veranderen :')

En opruimen.... Dat gaat ook nog tijd kosten.

[ Bericht 13% gewijzigd door sanger op 18-08-2018 20:44:26 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181282542
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:31 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets vind ik ook mooi, maar ik ben een beetje huiverig voor een gekleurde keuken:

[ afbeelding ]
Grappig om die foto te zien! Ik ben bezig zelf een kastenwand voor de bijkeuken te maken in bijna dezelfde kleur en ook met verticale greeplijsten. Binnenkort zal ik het resultaat eens posten. :)
pi_181283492
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:39 schreef sanger het volgende:
Leuk die kriebels BE ;)

Ik ben ook de hele dag aan het klussen geweest. Het timmerwerk beneden is nu echt bijna helemaal af... Morgen nog rondom 1 raam afmaken. Eindelijk :')

Morgen ook alles verder schilderklaar maken, wat kit werk en kleine plamuurstukjes. Vriendin gaat maandag alles schilderen.

Van de week komt mijn stiefvader om één van de plavuizen te vervangen, die is ooit gebroken en doordat die precies voor de koelkast ligt valt dat erg op.

Beneden is zo goed als verkoopklaar, en boven alleen wat plintjes en 1 koofje maken. En met de makelaar overleggen over de kleuren van bv kozijnen en deuren. Mijn ex heeft die in nogal specifieke, niet courante, kleuren geschilderd en ik heb er niet de moeite genomen dat reeds te veranderen :')

En opruimen.... Dat gaat ook nog tijd kosten.
is het nu al gelukt met sketchup, of heb je het opgegeven? :P
pi_181284058
Ik heb sketchup lang geleden al opgegeven. Ik snap het gewoon niet. Mijn verloofde is tekenaar van beroep, die had binnen 5 minuten een basis staan oO<

Ik heb ook altijd ruzie met de planners van Ikea.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_181284921
Duurde bij mij wat langer dan 5 minuten en het is her en der nog wat scheef :P, maar voor het idee wel goed bruikbaar. :).

Nou we het toch over sketchup hebben.. gelijk maar een vraag : onderstaand onze woning, we lopen te stoeien met de indeling van de woonkamer. Witte in de woonkamer op onderstaande plattegrond is de
haard
, die is helaas niet meer te verplaatsen. Waar zouden jullie de tv neerzetten? Rekening houdend met ca50cm afstand tot de haard ivm warmte.



[ Bericht 9% gewijzigd door Sport_Life op 18-08-2018 22:27:59 ]
pi_181285677
De tv zou ik schuin in de verste hoek ( linker bovenhoek op je plaatje) zetten/hangen, als je je bank inderdaad zo hebt staan als op het plaatje. Oh en ik zou de eettafel draaien en een van die zwarte fauteuils naast de haard zetten
pi_181285927
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:40 schreef Doedezemaar het volgende:
De tv zou ik schuin in de verste hoek ( linker bovenhoek op je plaatje) zetten/hangen, als je je bank inderdaad zo hebt staan als op het plaatje. Oh en ik zou de eettafel draaien en een van die zwarte fauteuils naast de haard zetten
tnx! Linkerhoek heeft toevallig ook de voorkeur omdat daar alle bedrading uitkomt (4x speakerkabels, utp, etc). Enige probleem is de kijkhoek ben ik bang.. Tv moet ook ver de hoek in ivm warmte.

Bank hebben we nog niet gekocht, maar dit wordt waarschijnlijk een hoekbank.

Eettafel draaien bekijken we nog even, de erker is 3 meter lang, dus past net de tafel in.
pi_181286255
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:48 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

tnx! Linkerhoek heeft toevallig ook de voorkeur omdat daar alle bedrading uitkomt (4x speakerkabels, utp, etc). Enige probleem is de kijkhoek ben ik bang.. Tv moet ook ver de hoek in ivm warmte.

Bank hebben we nog niet gekocht, maar dit wordt waarschijnlijk een hoekbank.

Eettafel draaien bekijken we nog even, de erker is 3 meter lang, dus past net de tafel in.
hang de tv met een systeem zo aan de muur dat je ‘m wat meer naar je toe kunt draaien, een draaibare muurbeugel ( eventueel electrisch)
pi_181296906
Huisideeen opdoen.

Leuk idee voor tuintafel:

Ja doei.
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:10:35 #47
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181299265
Jaja na 11 jaar studentenkamer ga ik eindelijk ook verhuizen. Naar iets voor mezelf. Klein beetje groter niet veel. Totaal 44m2. Woon en slaapkamer zijn beiden 15m2.
Het gaat in oktober gebeuren. Dus nu vooral voorpret met het maken van lijstjes en kopen van vooral kleine spullen. En het uitzoeken van verfkleuren. Ik ben van team kleur. Dus geen witte muren voor mij. Het kleurenpalet wordt roze, groen, wit, bruin, klein beetje zwart.
En natuurlijk nog een beetje inventariseren wat er mogelijk is op het gebied van zachte vloerbedekking. Er mag van de verhuurder absoluut geen laminaat in wegens geluidsoverlast.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181301480
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:18 schreef Sport_Life het volgende:
Duurde bij mij wat langer dan 5 minuten en het is her en der nog wat scheef :P, maar voor het idee wel goed bruikbaar. :).

Nou we het toch over sketchup hebben.. gelijk maar een vraag : onderstaand onze woning, we lopen te stoeien met de indeling van de woonkamer. Witte in de woonkamer op onderstaande plattegrond is de
haard
, die is helaas niet meer te verplaatsen. Waar zouden jullie de tv neerzetten? Rekening houdend met ca50cm afstand tot de haard ivm warmte.

[ link | afbeelding ]
Het is moeilijk om advies te geven op basis van deze informatie. Kun je een groter plaatje toevoegen met de maten erbij? En heb je foto's van de kamer?

Ik zou denk ik voor zoiets als hieronder kiezen. Dan kun je tv nog een klein beetje schuin zetten op het kastje. En ik zou geen hoekbank nemen, maar een voetenbank zodat je wat kunt experimenteren met de opstelling van de bank.



[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 19-08-2018 17:05:25 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181301601
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Jaja na 11 jaar studentenkamer ga ik eindelijk ook verhuizen. Naar iets voor mezelf. Klein beetje groter niet veel. Totaal 44m2. Woon en slaapkamer zijn beiden 15m2.
Het gaat in oktober gebeuren. Dus nu vooral voorpret met het maken van lijstjes en kopen van vooral kleine spullen. En het uitzoeken van verfkleuren. Ik ben van team kleur. Dus geen witte muren voor mij. Het kleurenpalet wordt roze, groen, wit, bruin, klein beetje zwart.
En natuurlijk nog een beetje inventariseren wat er mogelijk is op het gebied van zachte vloerbedekking. Er mag van de verhuurder absoluut geen laminaat in wegens geluidsoverlast.
Gefeliciteerd! Je zou het eerder genoemde Novilon kunnen overwegen, een soort luxe zeil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181301698
Heeft er iemand tips voor een badkamer winkel met leuke prijzen? Mijn schoonmoeder kwam met sanidirect maar ik werd niet heel erg vrolijk van die reviews.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 19 augustus 2018 @ 17:11:39 #51
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181301889
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Je zou het eerder genoemde Novilon kunnen overwegen, een soort luxe zeil.
Dat vind ik veel te duur.
Ik dacht meer aan iets van 15 euro per m2. Aangezien ik er vanuit ga dat ik er maar een paar jaar ga wonen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181302011
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:11 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Dat vind ik veel te duur.
Ik dacht meer aan iets van 15 euro per m2. Aangezien ik er vanuit ga dat ik er maar een paar jaar ga wonen.
Je kunt Novilon vanaf zo'n 20 euro per m2 krijgen. Maar dat is nog steeds meer dan je in gedachten hebt en ik weet niet of leggen daarbij in zit (en hoe moeilijk of makkelijk het zelf te leggen is). De ondervloer moet ook nog eens goed geëgaliseerd zijn.

Dan zul je wel bij gewone vloerbedekking uitkomen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 19 augustus 2018 @ 17:33:03 #53
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181302447
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt Novilon vanaf zo'n 20 euro per m2 krijgen. Maar dat is nog steeds meer dan je in gedachten hebt en ik weet niet of leggen daarbij in zit (en hoe moeilijk of makkelijk het zelf te leggen is). De ondervloer moet ook nog eens goed geëgaliseerd zijn.

Dan zul je wel bij gewone vloerbedekking uitkomen?
Ik denk dat het het simpel vinyl wordt van kwantum of leen bakker oid. Ik haat tapijt.
En het is allemaal net gerenoveerd dus de vloer is verder vlak. Ze hadden in de modelwoning tapijttegels liggen, maar dat is helemaal niet praktisch. De vloer moet ook in het stukje keuken gaan liggen .
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181302493
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:33 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ik denk dat het het simpel vinyl wordt van kwantum of leen bakker oid. Ik haat tapijt.
En het is allemaal net gerenoveerd dus de vloer is verder vlak. Ze hadden in de modelwoning tapijttegels liggen, maar dat is helemaal niet praktisch. De vloer moet ook in het stukje keuken gaan liggen .
Ik heb ooit vinyl van de Leen Bakker in m'n post-studentenwoning gelegd, in de keuken. Lag er mooi in, dus wij waggelden de koelkast pootje voor pootje op z'n plek. Keken we achterom, zat het zeil vol met gaten. :o Konden we weer opnieuw beginnen.

Verder heel blij mee trouwens, maar dus wel uitkijken met zware spullen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 19 augustus 2018 @ 17:40:14 #55
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181302614
quote:
10s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb ooit vinyl van de Leen Bakker in m'n post-studentenwoning gelegd, in de keuken. Lag er mooi in, dus wij waggelden de koelkast pootje voor pootje op z'n plek. Keken we achterom, zat het zeil vol met gaten. :o Konden we weer opnieuw beginnen.

Verder heel blij mee trouwens, maar dus wel uitkijken met zware spullen. :+
Tja ik heb geen andere keuze. Nog steeds stom dat laminaat niet mag, zelfs niet met een zeer geluidsreducerende ondervloer. Zijn ze best streng in.
Voor de rest heeft pvc click ook wel mijn voorkeur, maar da's ook nog best prijzig.
Ik heb nog een meer dan een maand om voor een vloer te kijken.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181303827
Wij hebben in de slaapkamer vinyl van Kwantum liggen, met visgraatmotief, maar met verhuizen zijn er al scheuren in gekomen, schuiven/kantelen van ladekasten was niet zo’n goed idee. Verder ligt het er prima in, met een ondervloer eronder, want de vloer was niet echt egaal vanwege oa lijmresten van eerdere vloerbedekking.
Ik ben benieuwd naar je nieuwe naaihoek, Ieni, heb je al ideetjes daarvoor verzameld?
  zondag 19 augustus 2018 @ 18:45:54 #57
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181304318
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Wij hebben in de slaapkamer vinyl van Kwantum liggen, met visgraatmotief, maar met verhuizen zijn er al scheuren in gekomen, schuiven/kantelen van ladekasten was niet zo’n goed idee. Verder ligt het er prima in, met een ondervloer eronder, want de vloer was niet echt egaal vanwege oa lijmresten van eerdere vloerbedekking.
Ik ben benieuwd naar je nieuwe naaihoek, Ieni, heb je al ideetjes daarvoor verzameld?
Mijn huidige bureau dan wel tafel wordt mijn nieuwe naaitafel. En ik wilde een eetkamer dan wel hobbykamer maken en dan van de andere een woon/slaapkamer maar daar is net niet genoeg ruimte voor denk ik.
Dus waarschijnlijk wordt het een slaap/naaikamer.
En voor de naaihoek had ik verder niets speciaals bedacht. Alleen een grotere tafel dan nu zodat naai en locker naast elkaar kunnen staan
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zondag 19 augustus 2018 @ 18:48:43 #58
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181304400
Als ik verder zo de verhalen lees moet ik dus voor iets kiezen wat steviger is dan vinyl.
Ik ben namelijk een kluns en zal nog veel met meubels gaan schuiven.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181304626
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heeft er iemand tips voor een badkamer winkel met leuke prijzen? Mijn schoonmoeder kwam met sanidirect maar ik werd niet heel erg vrolijk van die reviews.
Hoeveel wil je eventueel zelf doen (of door iemand laten doen)?

Als je weet wat je precies wil hebben kan het erg kosteneffectief zijn de spullen te bestellen en dan door iemand te laten plaatsen.
pi_181304637
Dan is vinyl geen goed plan tenzij het duurdere vinyl en helemaal verlijmd, maar dan nog. Pvc is nog duurder en dan moet je echt egaliseren, standaard afwerkvloer is niet glad genoeg. Dat klik pvc geeft volgens mij hetzelfde geluid als laminaat, dus of dat mag? Ik vrees dat je toch bij tapijt uit gaat komen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  zondag 19 augustus 2018 @ 19:09:15 #61
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181304882
Tapijt is echt hel als je constant knoeit, lang haar hebt, hobby's hebt met allemaal draadjes en ga zo maar door.
Er moet een oplossing voor zijn dat niet tapijt heet.
Ik mijn huidige kamer ligt vinyl met daarover tapijt met daarover laminaat. Vinyl lag er al in, tapijt heb ik zelf gedaan bij aankomst en na een jaar zag het al er niet meer uit. En ook vet onhandig. Dus laminaat erover gelegd.
Ik vind het contact geluid echt meevallen maar mijn toekomstige verhuurder denkt daar dus anders over.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zondag 19 augustus 2018 @ 19:34:41 #62
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181305646
En plattegrond

Ja er is een 2e toilet :')
Keuken zit helemaal in de ruimte waar je binnenkomt. En inbouwkasten in het stukje voor de badkamer.
Niet ideaal allemaal, maar dit was beschikbaar.

Plannen verder: ik wil kijken of ik de vensterbanken iets kan verbreden oid. Meer ruimte voor mijn planten en kijken of ik het zo kan maken dat ik er zelf ook nog een beetje op kan zitten om lekker in het licht te kunnen lezen.
De keuken heeft al een koelkast maar die is echt klein. Kan je voor 1 persoon niet eens een hele week boodschappen in kwijt. Dus mijn huidige tafelmodel koelkast gaat mee. Die komt of naast het aanrecht of op het 1e toilet. Sowieso komt er naast het aanrecht iets van een kast om combimagnetron op te bergen en andere spullen. En iets van opbergmogelijkheden in dat 1e toilet om schoonmaakspul e.d. opdracht te bergen. Was niet echt van plan dat toilet verder te gebruik.
En gordijnen dus nog naaien. Voor de slaapkamer iets verduisterend, voor de woonkamer hoeft dat niet. Voor de gordijnen had ik wel iets neutraal in gedachten zodat ik die wel kan door verkopen aan de volgende.

Tot zover de plannen.

[ Bericht 54% gewijzigd door ieniminimuis op 19-08-2018 19:46:32 ]
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181305764
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:34 schreef ieniminimuis het volgende:
En plattegrond
[ afbeelding ]
Ja er is een 2e toilet :')
Keuken zit helemaal in de ruimte waar je binnenkomt. En inbouwkasten in het stukje voor de badkamer.
Niet ideaal allemaal, maar dit was beschikbaar.
en wat moet je dan op de vloer in de keuken leggen? Ook tapijt? Het ziet eruit als twee samengevoegde hotelkamers, zonde van je ruimte zeg, dat je twee toiletten hebt
  zondag 19 augustus 2018 @ 19:50:36 #64
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181306011
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:39 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

en wat moet je dan op de vloer in de keuken leggen? Ook tapijt? Het ziet eruit als twee samengevoegde hotelkamers, zonde van je ruimte zeg, dat je twee toiletten hebt
Ja overal dus zachte vloerbedekking.
Het gebouw was een oud bejaardentehuis, waar in 1e instantie dus alleen een kamer studios inzaten. Later hebben ze 2 kamers tot een samengevoegd.
Ik was helaas uitgeloot voor die paar die dus geen 2e toilet hadden.
Betaalbaar huren in omgeving Wageningen is al een uitdaging en er zijn zoveel mensen opzoek dat ik allang blij was met iets. En hier accepteren ze mijn uitzendcontract die dit jaar nog over gaat in een contract bij het bedrijf zelf. Dus ik ben allang blij.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181306065
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:50 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ja overal dus zachte vloerbedekking.
Het gebouw was een oud bejaardentehuis, waar in 1e instantie dus alleen een kamer studios inzaten. Later hebben ze 2 kamers tot een samengevoegd.
Ik was helaas uitgeloot voor die paar die dus geen 2e toilet hadden.
Betaalbaar huren in omgeving Wageningen is al een uitdaging en er zijn zoveel mensen opzoek dat ik allang blij was met iets. En hier accepteren ze mijn uitzendcontract die dit jaar nog over gaat in een contract bij het bedrijf zelf. Dus ik ben allang blij.
met een beetje creatief bezig zijn maak je gewoon een bergkast van dat tweede toilet
  zondag 19 augustus 2018 @ 19:55:36 #66
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181306115
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

met een beetje creatief bezig zijn maak je gewoon een bergkast van dat tweede toilet
Was ook de bedoeling. Er zou eerst een wasmachine aansluiting komen, maar dat kon niet ivm het aantal beschikbare electra groepen. Dus nu gemeenschappelijke wasmachines. Heb ik helemaal geen problemen mee. Scheelt weer 500 euro.
Dus nu van dat toilet maar een bijkeukentje maken.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181306923
quote:
5s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:58 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hoeveel wil je eventueel zelf doen (of door iemand laten doen)?

Als je weet wat je precies wil hebben kan het erg kosteneffectief zijn de spullen te bestellen en dan door iemand te laten plaatsen.
Installeren kunnen we zelf wel. Alleen Tegelen vind ik vakwerk. Maar hoe kom je aan die mensen buiten de winkel? :@
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 19 augustus 2018 @ 20:38:21 #68
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181307160
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Installeren kunnen we zelf wel. Alleen Tegelen vind ik vakwerk. Maar hoe kom je aan die mensen buiten de winkel? :@
Via via of werkspot.nl en dat soort websites. Er zijn ook genoeg klusjesbedrijven die het doen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181308036
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Installeren kunnen we zelf wel. Alleen Tegelen vind ik vakwerk. Maar hoe kom je aan die mensen buiten de winkel? :@
Ik kan je over 2 weken zeggen of het bedrijf dat wij hebben fijn is. Ze beginnen morgen. Volgens mij tegelen zij ook als je er geen tegels koopt. En in jouw buurt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181317008
Ach ach, wat is dit toch weer irritant. In januari en februari had ik ouderschapsverlof. Nu zag de bank een discrepantie tussen mijn maandsalaris en het jaarsalaris zoals op de werkgeversverklaring stond. Dat is dus verklaarbaar door dat verlof. Ik heb de twee salarisspecificaties nog gestuurd van die beide maanden. Daar staat ook duidelijk op dat ik ouderschapsverlof had en de verrekening met mijn salaris. Ook heb ik het document waarin staat dat het verlof mij verleend is. Maar nu wil de bank toch een aparte verklaring van mijn werkgever dat ik verlof heb gekregen, van wanneer tot wanneer, en dat ik dat nu niet meer heb. o|O . Wat een gezeur.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 20 augustus 2018 @ 11:20:32 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181317682
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:25 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

is het nu al gelukt met sketchup, of heb je het opgegeven? :P
Opgegeven :') Ben overgegaan op oldschool ruitjespapier :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 20 augustus 2018 @ 11:28:31 #72
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181317776
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:05 schreef Sport_Life het volgende:

Overigens begrijp ik dat een bank niet meteen staat te springen om een lening te verstrekken aan ex NHG klanten.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar het is zo dubbel imo.

Allereerst is het inmiddels 5 jaar geleden dat de kwijtschelding is uitbetaald. Door de termijn zo lang te maken belemmer je mensen verder te gaan met hun leven (lees iets te kopen in een nieuwe relatie).

Daarnaast is NHG een soort van verzekering voor dit soort situaties, en zeker niet makkelijk met uitkeren. Je betaald er een premie voor bv. Het is nu net alsof de fietsenwinkel je nieuwe fiets niet wilt leveren omdat je ooit een fietsverzekering hebt aangesproken, terwijl de verzekeraar je wel graag als klant wilt...

Ook is de bank in kwestie nooit iets tekort gekomen. Ze hebben alles, tot op de laatste cent, gekregen. Er is nooit een achterstand geweest, alleen de kwijtschelding. Er is ook een brief vanuit NHG dat het geen enkele invloed zal hebben op het opnieuw aanvragen van NHG. Vooral dat laatste maakt het zo vreemd in onze ogen. De toko die destijds heeft betaald ziet geen probleem...

En als we bv. een tophypotheek aan zouden willen vragen en totaal geen eigen geld zouden hebben, ok dan snap ik dat ze een risico zien. Maar de huidige hypotheek is gebaseerd op 70% van ons beider inkomens, en dan nog iets reserve. En we brengen iets van 50k eigen geld in (overwaarde oude huis), betalen de kosten koper uit liggende gelden waardoor ook de waarde van het onderpand niet snel onder water zal komen te staan. Daarmee laat ze ook zien dat ze iets geleerd heeft van de les die NHG heet....

Het risico voor de bank is gewoon heel erg klein en daarom snap ik het niet echt....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181318702
quote:
8s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:30 schreef Franny_G het volgende:
Ach ach, wat is dit toch weer irritant. In januari en februari had ik ouderschapsverlof. Nu zag de bank een discrepantie tussen mijn maandsalaris en het jaarsalaris zoals op de werkgeversverklaring stond. Dat is dus verklaarbaar door dat verlof. Ik heb de twee salarisspecificaties nog gestuurd van die beide maanden. Daar staat ook duidelijk op dat ik ouderschapsverlof had en de verrekening met mijn salaris. Ook heb ik het document waarin staat dat het verlof mij verleend is. Maar nu wil de bank toch een aparte verklaring van mijn werkgever dat ik verlof heb gekregen, van wanneer tot wanneer, en dat ik dat nu niet meer heb. o|O . Wat een gezeur.
Ja, irritant hè? De werkgeversverklaring van mijn lief is zojuist ook afgewezen. We weten nog niet waarom. Ik kan het niet zo gauw bedenken, want die van mij is goedgekeurd en we hebben dezelfde werkgever (en hetzelfde formulier volgens dezelfde procedure ingevuld).

Gelukkig hebben we een week verlenging gekregen voor het voorbehoud. En de verkopers hebben de volmacht geregeld gekregen, dus dat is goed nieuws.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181318816
O balen, dat soort geneuzel.

Wij hadden kennelijk een andere datum voor het latexspuiten van de muren staan dan diegene die het moet komen doen. En op zich is dat te overleven, hij komt nu twee dagen later, maar het wordt allemaal zo krap voor de verhuizing nu. En ik zie het niet meer zitten om die te verzetten, ben de chaos van twee huizen wel zo zat. Zo mag bijvoorbeeld het weer niet omslaan want ik heb alle echte winter/herfst dingen in dozen zitten en die staan al in het nieuwe huis. Dus de weersverwachting volg ik met argusogen. En ik ben telkens dingen kwijt. We kregen begin juli de sleutel en zijn sindsdien bezig met spullen overhuizen en tussendoor zijn we nog op vakantie geweest, dus als je nu iets niet kan vinden dan is het gokken waar het gebleven is. Irritant. Focus maar op het goed doel: het nieuwe huis :D
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  maandag 20 augustus 2018 @ 13:29:15 #75
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181320119
Ochja gedoe met werkgeversverklaringen en zulks. Ik weet er ook alles van. Het is zo vervelend.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181322518
Mysterie opgelost: we hebben recentelijk een salarisverhoging gehad en de ingediende salarisstrook van mijn lief was ouder dan de werkgeversverklaring (die nog op het laatste moment is aangevraagd en ingediend). Bij mij speelde dat niet omdat ik een iets oudere werkgeversverklaring heb ingediend. Oplossing: geen nieuwe werkgeversverklaring maar een recente salarisstrook indienen.

Dit is trouwens een typisch voorbeeld van iets wat ik al aan zag komen maar waar ik niks mee heb gedaan omdat iedereen zei 'komt wel goed'. En het komt nooit goed! Banken doen over echt alles moeilijk. Ik heb nog zo'n punt op mijn lijstje staan. Afwachten maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 20 augustus 2018 @ 15:37:19 #77
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181323428
Wij hadden echt nul problemen met de aanvraag. Was binnen een week rond volgens mij en we leverden wat standaard administratie in. Wat een gedoe voor sommigen zeg. :{

Je weet dan dat je het allemaal kan betalen et cetera, maar moet dan nog van alles regelen. Níet fijn!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181323635
Bij ons ging het bijna mis bij de aanvraag van de overlijdensrisicoverzekering. Die was nodig voor de hypotheek. Alles ging soepel en binnen een week was de verzekering aangevraagd en de eerste informatie ingediend.

Uiteindelijk moest mijn huisarts extra informatie aanleveren. Toen ik de huisarts belde bleek dat hij met vakantie zou zijn tot na de uiterlijke aanleverdatum. Dit heb ik aangegeven bij de verzekering en ze gingen bekijken of ik bij de vervanger terecht kon. Gelukkig bleek ondertussen dat mijn huisarts toevallig nog thuis was toen hij de aanvraag ontving (praktijk aan huis) en heeft hij de stukken nog net voor zijn vakantie getekend *O*
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 20 augustus 2018 @ 15:59:07 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181324149
Zooo, even uitpuffen hoor.
Oranje = blauw, wit = weer wit, plinten, plafondplinten, raam en kozijn, vensterbank en binnenkant deur plus kozijn in de lak.
Morgen laatste stukken tape rond het plafond verwijderen en alles weer op zijn plek zetten en mijn studeerkamertje is weer helemaal mooi en netjes. Oh ja, op plintjes op de vloer na. :+

En passant ook de twee badkamerdeuren plus kozijnen geschilderd. *O*

I’m on a roll! *)

Ik heb wel een vraag waar iemand hier vast een antwoord op heeft.
Stel dat we een opknap-pand kopen, hoe zit dat dan met bouwdepot bijlenen? Kan dat nog? Of is dat echt geen optie meer?
***
pi_181324261
quote:
17s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:59 schreef Brighteyes het volgende:

Ik heb wel een vraag waar iemand hier vast een antwoord op heeft.
Stel dat we een opknap-pand kopen, hoe zit dat dan met bouwdepot bijlenen? Kan dat nog? Of is dat echt geen optie meer?
Kan wel, maar je hebt 2 taxaties nodig een van de huidige waarde en een van de waarde na verbouwing. Dan moet je een gespecificeerde lijst opgeven van zaken die je wil verbouwen incl. de kosten. En je krijgt geloof ik 70 of 75% van deze kosten (als ze onder de waarde na verbouwing) als bouwdepot. Zo ging het in ieder geval bij ons.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_181324272
quote:
17s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
Zooo, even uitpuffen hoor.
Oranje = blauw, wit = weer wit, plinten, plafondplinten, raam en kozijn, vensterbank en binnenkant deur plus kozijn in de lak.
Morgen laatste stukken tape rond het plafond verwijderen en alles weer op zijn plek zetten en mijn studeerkamertje is weer helemaal mooi en netjes. Oh ja, op plintjes op de vloer na. :+

En passant ook de twee badkamerdeuren plus kozijnen geschilderd. *O*

I’m on a roll! *)

Ik heb wel een vraag waar iemand hier vast een antwoord op heeft.
Stel dat we een opknap-pand kopen, hoe zit dat dan met bouwdepot bijlenen? Kan dat nog? Of is dat echt geen optie meer?
Bij mij kon het mits waarde verhogend. Dit wordt bij de taxatie van de woning meegenomen en bepaald
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:06:22 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181324373
Ah kijk, dat biedt perspectieven!
***
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:33:42 #83
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181325011
Vriend van me was heel enthousiast over Sanidump. Goed advies gekregen, fijne service (zeer makkelijk met ruilen van onderdelen toen ze toch net ff wat anders wilden). Edit: hmz, volgens mij reageer ik op een vraag uit p.1, over de badkamertoko’s dus...

O, en hoi. Ik kom hier ook meekijken. Ik heb vandaag de papieren naar onze verkoopmakelaar gebracht. Onze nieuwbouw (2011) tussenwoning gaat in de verkoop, en deze week tekenen we het voorlopig koopcontract voor een twee-onder-1-kap woning in hetzelfde dorp, maar met een tuin die 2.5 keer zo diep en anderhalf keer zo breed is *O*

De komende 3 avonden zijn hypotheekadviesgesprekken gepland, en op basis daarvan kiezen we er straks éen om mee verder te gaan. Ik ben al druk bezig geweest met alle benodigde papieren verzamelen, en ik dénk dat ik nu alles heb, maar dat zal vast niet :P
pi_181326204
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:33 schreef mousemicky het volgende:
Vriend van me was heel enthousiast over Sanidump. Goed advies gekregen, fijne service (zeer makkelijk met ruilen van onderdelen toen ze toch net ff wat anders wilden). Edit: hmz, volgens mij reageer ik op een vraag uit p.1, over de badkamertoko’s dus...

O, en hoi. Ik kom hier ook meekijken. Ik heb vandaag de papieren naar onze verkoopmakelaar gebracht. Onze nieuwbouw (2011) tussenwoning gaat in de verkoop, en deze week tekenen we het voorlopig koopcontract voor een twee-onder-1-kap woning in hetzelfde dorp, maar met een tuin die 2.5 keer zo diep en anderhalf keer zo breed is *O*

De komende 3 avonden zijn hypotheekadviesgesprekken gepland, en op basis daarvan kiezen we er straks éen om mee verder te gaan. Ik ben al druk bezig geweest met alle benodigde papieren verzamelen, en ik dénk dat ik nu alles heb, maar dat zal vast niet :P
Dankje ga ik onthouden en succes met het regelen van de hypotheek :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181327248
Sanidump hebben wij ook, prima ervaring tot nu toe. Die in N. TP.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181333344
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is moeilijk om advies te geven op basis van deze informatie. Kun je een groter plaatje toevoegen met de maten erbij? En heb je foto's van de kamer?

Ik zou denk ik voor zoiets als hieronder kiezen. Dan kun je tv nog een klein beetje schuin zetten op het kastje. En ik zou geen hoekbank nemen, maar een voetenbank zodat je wat kunt experimenteren met de opstelling van de bank.


Foto's hebben we niet, want ze zijn nog bezig met bouwen :). Wel nog wat plaatjes:





(haard is met glas rondom).

Ik heb eens gekeken naar zo'n Vogels Next arm en dat lijkt me wel wat, zodra de tv aangaat klapt de arm naar zijn positie!

[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 20-08-2018 21:46:54 ]
pi_181334125
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoeld, maar het is zo dubbel imo.

Allereerst is het inmiddels 5 jaar geleden dat de kwijtschelding is uitbetaald. Door de termijn zo lang te maken belemmer je mensen verder te gaan met hun leven (lees iets te kopen in een nieuwe relatie).

Daarnaast is NHG een soort van verzekering voor dit soort situaties, en zeker niet makkelijk met uitkeren. Je betaald er een premie voor bv. Het is nu net alsof de fietsenwinkel je nieuwe fiets niet wilt leveren omdat je ooit een fietsverzekering hebt aangesproken, terwijl de verzekeraar je wel graag als klant wilt...

Ook is de bank in kwestie nooit iets tekort gekomen. Ze hebben alles, tot op de laatste cent, gekregen. Er is nooit een achterstand geweest, alleen de kwijtschelding. Er is ook een brief vanuit NHG dat het geen enkele invloed zal hebben op het opnieuw aanvragen van NHG. Vooral dat laatste maakt het zo vreemd in onze ogen. De toko die destijds heeft betaald ziet geen probleem...

En als we bv. een tophypotheek aan zouden willen vragen en totaal geen eigen geld zouden hebben, ok dan snap ik dat ze een risico zien. Maar de huidige hypotheek is gebaseerd op 70% van ons beider inkomens, en dan nog iets reserve. En we brengen iets van 50k eigen geld in (overwaarde oude huis), betalen de kosten koper uit liggende gelden waardoor ook de waarde van het onderpand niet snel onder water zal komen te staan. Daarmee laat ze ook zien dat ze iets geleerd heeft van de les die NHG heet....

Het risico voor de bank is gewoon heel erg klein en daarom snap ik het niet echt....
Ja ik bedoel het ook niet vervelend, maar puur vanuit de bank gezien ben je een risico, want je hebt nou eenmaal dat label. Hoe de details verder zijn is dan irrelevant, helaas. Zelfde als een vriend van mij, die heeft een goedlopend bedrijfje waarmee hij makkelijk 300k kan betalen, maar aangezien hij pas 2 jaar bezig is krijgt ie 0 euro.. Als hij 2,5 jaar geleden obv zijn loondienst een woning had gekocht, was er niets aan de hand geweest.
  maandag 20 augustus 2018 @ 22:14:45 #88
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181335058
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:44 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ja ik bedoel het ook niet vervelend, maar puur vanuit de bank gezien ben je een risico, want je hebt nou eenmaal dat label. Hoe de details verder zijn is dan irrelevant, helaas. Zelfde als een vriend van mij, die heeft een goedlopend bedrijfje waarmee hij makkelijk 300k kan betalen, maar aangezien hij pas 2 jaar bezig is krijgt ie 0 euro.. Als hij 2,5 jaar geleden obv zijn loondienst een woning had gekocht, was er niets aan de hand geweest.
Ik ben financieel opgeleid, dus snap wel waarom de bank het zo ziet hoor. Al ben ik zelf van mening dat het risico voor de bank dus eigelijk heel minimaal is... Genoeg eigen geld, dus onderpand dekt wel. Verder heb ik totaal geen slechte BKR noteringen, mijn vriendin alleen vanwege de NHG destijds. Allebei dus eigenlijk een heel mooi track record op dat gebied. En dan nog eens een hypotheek op 70-80% van het inkomen van beiden, waardoor genoeg reserve is ingebakken.

Als ik het had liggen zou ik het zo in iemands hypotheek stoppen :Y

Enfin, ik verwacht woensdag de offerte (of afwijzing), dan kunnen we van daaruit verder.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181336173
Oh jongens, wat een gribushuis was het. Werkelijk álles moest op de schop. En dan ook nog kleine ramen en donker van binnen. We zijn 45 min binnen geweest en in die tijd zijn zeker nog 7 andere stellen door het huis gelopen 8)7

Heb nu een wedje met m'n vriend, ik denk dat het voor 275.000 verkocht gaat worden, hij denkt 230.000 (vraagprijs 250.000)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_181336318
Ligt eraan waar hij staat. In Eindhoven gingen de grootste bouwvallen nog voor ver boven de vraagprijs weg.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181336599
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik ben financieel opgeleid, dus snap wel waarom de bank het zo ziet hoor. Al ben ik zelf van mening dat het risico voor de bank dus eigelijk heel minimaal is... Genoeg eigen geld, dus onderpand dekt wel. Verder heb ik totaal geen slechte BKR noteringen, mijn vriendin alleen vanwege de NHG destijds. Allebei dus eigenlijk een heel mooi track record op dat gebied. En dan nog eens een hypotheek op 70-80% van het inkomen van beiden, waardoor genoeg reserve is ingebakken.

Als ik het had liggen zou ik het zo in iemands hypotheek stoppen :Y

Enfin, ik verwacht woensdag de offerte (of afwijzing), dan kunnen we van daaruit verder.
Ik ben het helemaal met je eens hoor :).
Maar kan er niet iemand garant staan?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:31:34 #92
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181340870
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:12 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor :).
Maar kan er niet iemand garant staan?
Ja dat kan, en dat zal de noodoplossing zijn indien het nodig is :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181341365
Hypotheek is altijd wel de struikelblok. Zelfs met maar 60% ltv maakten we ons zorgen omdat we 1) geen overlijdensrisicoverzekering willen die gebonden is aan de hypotheek (we willen liever 1 kiezen die op onze plannen is gebonden)
2) een overbruggingshypotheek willen.

Uiteindelijk geen probleem, maar toch spannende tijd
pi_181341579
Wij zijn ook bezig met de onze. Eerst wilde we er gedeeltelijk eigen geld in leggen. Maar gezien de rente besloten om toch maar het volledige hypotheek bedrag te doen en de overwaarde te gebruiken voor glas, badkamer, keuken en misschien zonnepanelen. Dus ik hoop dat ze akkoord gaan. Orv hebben we nog van ons vorige huis dekt niet alles maar wel zeker zo'n 75% dus dat zou genoeg moeten zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181341643
TP voor panelen kan je soms bij de gemeente nog subsidie krijgen of korting op een lening. Onze hypotheekverstrekker was zelfs zo aardig dat je een standaardbedrag mocht opvoeren voor de energiezuinige maatregelen. Dat kwam zonder moeite bovenop het bouwdepot en we hebben het niet hoeven specificeren.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181341688
quote:
17s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Ik heb wel een vraag waar iemand hier vast een antwoord op heeft.
Stel dat we een opknap-pand kopen, hoe zit dat dan met bouwdepot bijlenen? Kan dat nog? Of is dat echt geen optie meer?
Zoals hierboven al geschreven is dat prima mogelijk.
Je moet dan bij je hypotheekaanvraag gelijk je verbouwplannen indienen. De taxateur gaat dan kijken wat de waarde na de verbouwing is. Afhankelijk van de verbouwing zal je dan een deel mee kunnen financieren. Als je bijvoorbeeld een bijna nieuwe keuken gaat vervangen omdat het niet je smaak is, zal je een lager percentage kunnen bijlenen (waarschijnlijk niks) dan wanneer de huidige keuken helemaal verrot is. En zaken als (spouwmuur)isolatie of enkel glas vervangen door HR++ krijg je waarschijnlijk 100% gefinancierd.

Overigens zijn er ook andere financieringsmogelijkheden voor dit soort (duurzaamheids)maatregelen, zoals https://www.svn.nl/
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_181341790
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:42 schreef d.k. het volgende:
TP voor panelen kan je soms bij de gemeente nog subsidie krijgen of korting op een lening. Onze hypotheekverstrekker was zelfs zo aardig dat je een standaardbedrag mocht opvoeren voor de energiezuinige maatregelen. Dat kwam zonder moeite bovenop het bouwdepot en we hebben het niet hoeven specificeren.
Ik denk niet dat we het bij hoeven te lenen. Als wij een volledige hypotheek op het huis hebben hebben we nog genoeg eigen middelen over en anders leggen we die panelen er volgend jaar op.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181341822
Maar als je een 'standaard' bedrag mag opvoeren en dat niet hoeft aan te tonen kan je daarmee je bouwbudget wel oprekken ;-) Dat je een deel dus wel aan panelen of isolatie oid besteed maar een deel ook aan iets anders.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181341949
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef d.k. het volgende:
Maar als je een 'standaard' bedrag mag opvoeren en dat niet hoeft aan te tonen kan je daarmee je bouwbudget wel oprekken ;-) Dat je een deel dus wel aan panelen of isolatie oid besteed maar een deel ook aan iets anders.
Dat kan inderdaad maar alles wat je leent moet je ook terug betalen met rente hé ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181342006
Bij ons is er alleen onder nog stroom maar gelukkig gaat de elektricien volgende week aan de slag :7

Jaren 50 groepenkast is echt aan vervanging toe _O-
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:11:06 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181342018
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:10 schreef ManianMan het volgende:
Bij ons is er alleen onder nog stroom maar gelukkig gaat de elektricien volgende week aan de slag :7

Jaren 50 groepenkast is echt aan vervanging toe _O-
Wat is nu uiteindelijk de prijs van de offerte geworden, en wat krijg je daarvoor? Want daar hadden we het maaaanden geleden over.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181342056
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:33 schreef mousemicky het volgende:
Vriend van me was heel enthousiast over Sanidump. Goed advies gekregen, fijne service (zeer makkelijk met ruilen van onderdelen toen ze toch net ff wat anders wilden). Edit: hmz, volgens mij reageer ik op een vraag uit p.1, over de badkamertoko’s dus...

O, en hoi. Ik kom hier ook meekijken. Ik heb vandaag de papieren naar onze verkoopmakelaar gebracht. Onze nieuwbouw (2011) tussenwoning gaat in de verkoop, en deze week tekenen we het voorlopig koopcontract voor een twee-onder-1-kap woning in hetzelfde dorp, maar met een tuin die 2.5 keer zo diep en anderhalf keer zo breed is *O*

De komende 3 avonden zijn hypotheekadviesgesprekken gepland, en op basis daarvan kiezen we er straks éen om mee verder te gaan. Ik ben al druk bezig geweest met alle benodigde papieren verzamelen, en ik dénk dat ik nu alles heb, maar dat zal vast niet :P
Wij zijn bij sanidirect geweest viel tegen. De hele tijd over grohe kranen gehad en werd ook toegevoegd op eens werd de koopovereenkomst uitgedraaid maar moest maar tekenen want hij had iets anders te doen. Vriendelijkheid was prima dus ik tekenen.

2 dagen later kijk ik alles na alles huismerk en kan niks bewijzen kan niet meer terug alleen als ik 2200 euro betaal voor annuleren. :|W

Normaal kijk ik alles na maar kan mij wel voor de kopslaan. o|O

Achja dan maar het huismerk proberen. Gelukkig heb ik wel een keuken met siemens apparatuur w/
pi_181342086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat is nu uiteindelijk de prijs van de offerte geworden, en wat krijg je daarvoor? Want daar hadden we het maaaanden geleden over.
Prijs is 17500 met btw maar zat geen leidingwerk bij.

Maar goed we hebben ondersteuning van ouders dus gaat de goede kant op :) ^O^
pi_181342096
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:14 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Wij zijn bij sanidirect geweest viel tegen. De hele tijd over grohe kranen gehad en werd ook toegevoegd op eens werd de koopovereenkomst uitgedraaid maar moest maar tekenen want hij had iets anders te doen. Vriendelijkheid was prima dus ik tekenen.

2 dagen later kijk ik alles na alles huismerk en kan niks bewijzen kan niet meer terug alleen als ik 2200 euro betaal voor annuleren. :|W

Normaal kijk ik alles na maar kan mij wel voor de kopslaan. o|O

Achja dan maar het huismerk proberen. Gelukkig heb ik wel een keuken met siemens apparatuur w/
Is sanidirect hetzelfde als sanidump? Sanidirect lees ik alleen maar slechte dingen over.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181342125
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Is sanidirect hetzelfde als sanidump? Sanidirect lees ik alleen maar slechte dingen over.
Geen idee of dat hetzelfde is maar zet geen stap bij sanidirect die koppelen alles op slinkse wijze af. Veranderen de offerte terwijl anders besproken. Manupileren je grotendeels :{w
pi_181342145
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Geen idee of dat hetzelfde is maar zet geen stap bij sanidirect die koppelen alles op slinkse wijze af. Veranderen de offerte terwijl anders besproken. Manupileren je grotendeels :{w
Was het niet van plan inderdaad haha.

Hier in het dorp zit ook nog een sanidrome. Misschien daar ook even kijken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181342158
Wij zijn ooit bij Sanidump bij de Villa ArenA geweest en ik heb er slechte ervaringen. Weinig keuze, verkeerde tegels geleverd. Ze hebben ook niet echt hun best gedaan om hun fout te voorkomen (ik heb een paar keer gevraagd om extra controle en ze hebben dat geweigerd omdat het wel goed zou zitten).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181342213
Alle documenten hier zijn goedgekeurd, dus de offerte komt hopelijk snel. Nu zit ik alleen nog met de overlijdensrisicoverzekering, maar volgens mij hebben we die niet nodig voor de hypotheek en kunnen we eventueel onze oude wel meenemen. Weet iemand of dat laatste gebruikelijk is?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:30:20 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181342252
Sanidirect is DMG en zal dus dezelfde praktijken hanteren als alle andere dochters van de Mandemakers Holdings.

Als je "kwaliteitsmerk" Ben ziet ben je bij een DMG winkel en doe je jezelf een plezier te vertrekken voor je iemand spreekt, zodra je doorgeeft wat je wilt en voor welk adres zit je in hun systeem en ga je bij iedere DMG vestiging naar binnen met minder kennis over jouw keuken/badkamer dan zij, want hij staat dan al in hun systeem.

Ben is overigens de voornaam van de heer Mandemakers, en hun huismerk is verre van een kwaliteitsmerk, ongeveer dezelfde categorie als huismerk Hornbach, mogelijk deels ook van dezelfde leveranciers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181342275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Alle documenten hier zijn goedgekeurd, dus de offerte komt hopelijk snel. Nu zit ik alleen nog met de overlijdensrisicoverzekering, maar volgens mij hebben we die niet nodig voor de hypotheek en kunnen we eventueel onze oude wel meenemen. Weet iemand of dat laatste gebruikelijk is?
hier kon de oude ORV meegenomen worden, maar de hypotheekadviseur vond een goedkopere optie en heeft die toen geregeld.
pi_181342375
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Alle documenten hier zijn goedgekeurd, dus de offerte komt hopelijk snel. Nu zit ik alleen nog met de overlijdensrisicoverzekering, maar volgens mij hebben we die niet nodig voor de hypotheek en kunnen we eventueel onze oude wel meenemen. Weet iemand of dat laatste gebruikelijk is?
Die kun je gewoon meenemen. Doen wij wel.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:38:17 #112
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181342389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Alle documenten hier zijn goedgekeurd, dus de offerte komt hopelijk snel. Nu zit ik alleen nog met de overlijdensrisicoverzekering, maar volgens mij hebben we die niet nodig voor de hypotheek en kunnen we eventueel onze oude wel meenemen. Weet iemand of dat laatste gebruikelijk is?
Dat ligt helemaal aan de situatie. Ik had een ORV die liep tot mijn 55e. Als ik na mijn 55e zou overlijden keerde die verzekering niets uit. Dat heb ik, toen ik mijn huidige huis kocht, laten veranderen naar een ORV die én goedkoper was, én loopt gedurende de hele looptijd van de hypotheek.

Je kúnt je oude ORV meenemen, dat kon ik ook, maar ik heb er voor gekozen om dat niet te doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181342399
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:30 schreef Leandra het volgende:
Sanidirect is DMG en zal dus dezelfde praktijken hanteren als alle andere dochters van de Mandemakers Holdings.

Als je "kwaliteitsmerk" Ben ziet ben je bij een DMG winkel en doe je jezelf een plezier te vertrekken voor je iemand spreekt, zodra je doorgeeft wat je wilt en voor welk adres zit je in hun systeem en ga je bij iedere DMG vestiging naar binnen met minder kennis over jouw keuken/badkamer dan zij, want hij staat dan al in hun systeem.

Ben is overigens de voornaam van de heer Mandemakers, en hun huismerk is verre van een kwaliteitsmerk, ongeveer dezelfde categorie als huismerk Hornbach, mogelijk deels ook van dezelfde leveranciers.
Ik ga eens kijken wat er nog meer onder de DMG valt. Vorige keer onze keuken gehaald bij bleek later ook van Mandemakers te zijn. Ik vind dat handje klap bij die lui zo ergelijk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181342430
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad maar alles wat je leent moet je ook terug betalen met rente hé ;)
Helemaal gelijk, maar juist bij een verbouwing krijg je niet alles zo maar in je bouwdepot en dan is het goed te weten dat je die panelen misschien een jaartje eerder kan leggen (en dus eerder profiteren en gewoon je btw terugkrijgen enzo).
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:40:55 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181342436
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken wat er nog meer onder de DMG valt. Vorige keer onze keuken gehaald bij bleek later ook van Mandemakers te zijn. Ik vind dat handje klap bij die lui zo ergelijk.
Op de site van DMG zelf kom je een heel eind bij de categorie "werken bij", daar staan ze nagenoeg allemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181342483
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Is sanidirect hetzelfde als sanidump? Sanidirect lees ik alleen maar slechte dingen over.
Nee, Sanidump is iets anders. Daar hebben ze geen eens huismerk geloof ik. Wij zijn er in ieder geval heel tevreden over. Hadden daar alleen nog geen wastafelkraan gekocht (want we hadden nog geen idee van de wastafelkast en wastafel). Wastafel hadden we nog eentje liggen maar die kraan moest nog. En aangezien Sanidirect zegt dat je meteen kan meenemen, wij daarheen. Kozen een kraan uit...ja, die is niet op voorraad. Moest besteld en dat ging allemaal snel, snel tussendoor (de verkoper was eigenlijk bezig met een tekening voor een ander stel). Uiteindelijk was het geen probleem, hij was er twee dagen later, maar ik vond de manier van benaderen niet heel fijn. Voor onze tweede badkamer gaan we gewoon weer naar Sanidump, dat liep veel fijner.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181342492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:40 schreef d.k. het volgende:

[..]

Helemaal gelijk, maar juist bij een verbouwing krijg je niet alles zo maar in je bouwdepot en dan is het goed te weten dat je die panelen misschien een jaartje eerder kan leggen (en dus eerder profiteren en gewoon je btw terugkrijgen enzo).
Ik snap je even niet geloof ik. Ik heb momenteel geen lening voor verbouwen nodig. Als ik geld ga lenen dus een bouwdepot voor zonnepanelen verlies ik de winst daarop toch al weer aan rente? Kan ik dan niet gewoon nog beter even doorsparen en ze volgend jaar laten leggen. Ze kosten de wereld immers niet :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:45:22 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181342499
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:14 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Wij zijn bij sanidirect geweest viel tegen.
Vervelend van deze slechte ervaring. Maar sanidirect is toch niet hetzelfde als sanidump... ervaring hier was trouwens sanidump in 013 :)

Wij hadden gisteren het eerste hypotheekgesprek, via online videoverbinding. Dat werkt dus niet echt voor mij, vooral omdat de goede man niet de juiste gegevens had gebruikt voor zijn berekeningen weten we nu eigenlijk nog niet zo veel. Behalve dan dat we de hypotheek die we nu hebben (deel bankspaar, deels hybride, deels aflossingsvrij) in deze vorm maar naar 2 banken/verzekeraars mee kunnen nemen. Vanavond tweede ronde, dan komt de adviseur die onze huidige hypotheek heeft geregeld hier thuis. En dan morgen nog naar de bank, en het voorlopog koopcontract tekenen.
pi_181342509
O, wacht, ik dacht dat jij wel een bouwdepot nodig had...nee, dan is het niet handig. Je hebt gelijk.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181343037
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat ligt helemaal aan de situatie. Ik had een ORV die liep tot mijn 55e. Als ik na mijn 55e zou overlijden keerde die verzekering niets uit. Dat heb ik, toen ik mijn huidige huis kocht, laten veranderen naar een ORV die én goedkoper was, én loopt gedurende de hele looptijd van de hypotheek.

Je kúnt je oude ORV meenemen, dat kon ik ook, maar ik heb er voor gekozen om dat niet te doen.
Ah, dank voor jullie snelle reacties! We hebben zo te horen best wel wat opties. Nou ja, die overleggen we nog wel met onze financieel adviseur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181343120
Ik weet het nog niet met zonnepanelen. We houden de optie open, maar ik vraag me af of het een zinnige investering is. M'n lief is erg sceptisch, maar ik heb er nog geen onderzoek naar gedaan. We hebben wat ligging van het dak betreft wel een goede plek voor panelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:24:38 #122
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181343179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:16 schreef athlonkmf het volgende:
Hypotheek is altijd wel de struikelblok. Zelfs met maar 60% ltv maakten we ons zorgen omdat we 1) geen overlijdensrisicoverzekering willen die gebonden is aan de hypotheek (we willen liever 1 kiezen die op onze plannen is gebonden)
2) een overbruggingshypotheek willen.

Uiteindelijk geen probleem, maar toch spannende tijd
Ja inderdaad. We weten dat er genoeg verdiend wordt om het rond te krijgen, dat er genoeg back up mogelijkheden zijn maar toch maken we ons er wel een beetje druk om.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:25:27 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181343200
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:42 schreef d.k. het volgende:
TP voor panelen kan je soms bij de gemeente nog subsidie krijgen of korting op een lening. Onze hypotheekverstrekker was zelfs zo aardig dat je een standaardbedrag mocht opvoeren voor de energiezuinige maatregelen. Dat kwam zonder moeite bovenop het bouwdepot en we hebben het niet hoeven specificeren.
Je krijgt inderdaad extra leencapaciteit :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:26:36 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181343233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet het nog niet met zonnepanelen. We houden de optie open, maar ik vraag me af of het een zinnige investering is. M'n lief is erg sceptisch, maar ik heb er nog geen onderzoek naar gedaan. We hebben wat ligging van het dak betreft wel een goede plek voor panelen.
Als je renoveert en je doet dat ook gelijk met een flink stuk isolatie, en je creëert daarmee de situatie dat je je huis met LTV (Laag Temperatuur Verwarming) kunt verwarmen dan kun je op een gegeven moment van het gas af en je huis met een warmtepomp verwarmen, die gebruikt veel stroom, dus dan wil je zonnepanelen om iig dat extra stroomverbruik te compenseren, maar verder is het ook lekker om gratis stroom te hebben.

Gas gaat de komende jaren iig gruwelijk duur worden, dus alles wat je kunt doen om je gasverbruik fors te beperken is pure winst, vooral op de langere termijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:30:43 #125
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181343331
Nou, gelukkig deed ASR niet zo moeilijk als Argenta... Rente aanbod is binnen en geen gekke voorwaarden. Donderdag afspraak bij de hypotheekadviseur en alles compleet toesturen.

[ Bericht 2% gewijzigd door sanger op 21-08-2018 11:40:15 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181343390
Fijn Sanger!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:39:57 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181343568
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:30 schreef sanger het volgende:
Nou, gelukkig deed ASR niet zo moeilijk als ASR... Rente aanbod is binnen en geen gekke voorwaarden. Donderdag afspraak bij de hypotheekadviseur en alles compleet toesturen.
Als ASR?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:40:28 #128
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181343579
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ASR?
Aangepast :') Moest Argenta zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181343645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet het nog niet met zonnepanelen. We houden de optie open, maar ik vraag me af of het een zinnige investering is. M'n lief is erg sceptisch, maar ik heb er nog geen onderzoek naar gedaan. We hebben wat ligging van het dak betreft wel een goede plek voor panelen.
Wij hadden ze op ons vorige huis en daar lagen ze niet eens ontzettend gunstig ofzo maar scheelde iedere maand flink. Dak voor het volgende huis ligt wel heel gunstig dus dat is ook wel lekker als dat maandelijks weer scheelt.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:02:15 #130
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181344077
Mij lijkt een investering in een alternatieve energiebron helemaal niet vreemd. En waarom zelf niet "gratis" stroom opwekken ipv het kopen? Ik denk dat we in de toekomst steeds meer op elektra gaan doen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:18:51 #131
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181344431
Ik heb geen gas, doe alles op elektra en 12 panelen dekken mijn totale verbruik.
Ik zeg doen ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:24:49 #132
5428 crew  miss_sly
pi_181344533
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet het nog niet met zonnepanelen. We houden de optie open, maar ik vraag me af of het een zinnige investering is. M'n lief is erg sceptisch, maar ik heb er nog geen onderzoek naar gedaan. We hebben wat ligging van het dak betreft wel een goede plek voor panelen.
Wij zijn momenteel met 11 panelen vrijwel energieneutraal, betreffende elektra dan. Dat betekent dat onze maandlasten echt heel erg laag zijn.
Ik ben erg blij dat we deze investering toen gedaan hebben, zowel uit financiële als uit (idealistische) milieuoverwegingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181344962
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:30 schreef Leandra het volgende:
Sanidirect is DMG en zal dus dezelfde praktijken hanteren als alle andere dochters van de Mandemakers Holdings.

Als je "kwaliteitsmerk" Ben ziet ben je bij een DMG winkel en doe je jezelf een plezier te vertrekken voor je iemand spreekt, zodra je doorgeeft wat je wilt en voor welk adres zit je in hun systeem en ga je bij iedere DMG vestiging naar binnen met minder kennis over jouw keuken/badkamer dan zij, want hij staat dan al in hun systeem.

Ben is overigens de voornaam van de heer Mandemakers, en hun huismerk is verre van een kwaliteitsmerk, ongeveer dezelfde categorie als huismerk Hornbach, mogelijk deels ook van dezelfde leveranciers.
Helaas kwam ik erachter toen ik al getekend had |:(
pi_181345537
Wij hebben nu 12 panelen liggen, die gaan bij ons niet alle stroom leveren vermoed ik zo, maar het gaat in ieder geval helpen. Wij hadden niet echt keus (epc norm die gehaald moest worden) maar we hebben het aantal panelen wel zelf verhoogd. Ze liggen ook nog eens bijna ideaal.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181346089
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hadden ze op ons vorige huis en daar lagen ze niet eens ontzettend gunstig ofzo maar scheelde iedere maand flink. Dak voor het volgende huis ligt wel heel gunstig dus dat is ook wel lekker als dat maandelijks weer scheelt.
M'n lief blijft maar zeggen dat ze steeds goedkoper gaan worden en het te vroeg is om in te stappen. Hij moet duidelijk financieel overtuigd zijn. Maar ook daar helpt de architect mee. Voor een warmtepomp vind ik het nog wel te vroeg, maar zonnepanelen zijn het onderzoeken waard.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181346096
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:15 schreef d.k. het volgende:
Wij hebben nu 12 panelen liggen, die gaan bij ons niet alle stroom leveren vermoed ik zo, maar het gaat in ieder geval helpen. Wij hadden niet echt keus (epc norm die gehaald moest worden) maar we hebben het aantal panelen wel zelf verhoogd. Ze liggen ook nog eens bijna ideaal.
Heb je een idee van de terugverdientijd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181346158
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:30 schreef sanger het volgende:
Nou, gelukkig deed ASR niet zo moeilijk als Argenta... Rente aanbod is binnen en geen gekke voorwaarden. Donderdag afspraak bij de hypotheekadviseur en alles compleet toesturen.
Fijn! Ga je nu het proces in van documenten toesturen? Bij ons was/is dat juist het spannende deel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181346174
Wij beginnen met 10 gaan ze zo leggen dat we later nog wel uit kunnen breiden.

Wij gebruiken wat we terug verdienen voor extra aflossing van onze hypotheek.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:41:23 #139
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181346237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij beginnen met 10 gaan ze zo leggen dat we later nog wel uit kunnen breiden.

Wij gebruiken wat we terug verdienen voor extra aflossing van onze hypotheek.
Kijk ook even naar de grootte van je omvormer als je nog uit wilt breiden later.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:42:32 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181346275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je een idee van de terugverdientijd?
Die is wat lastiger momenteel ivm de salderingsregeling die op de schop gaat. Het is even afwachten wat de overheid voor overgangsregeling aanbrengt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:43:46 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181346307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

M'n lief blijft maar zeggen dat ze steeds goedkoper gaan worden en het te vroeg is om in te stappen. Hij moet duidelijk financieel overtuigd zijn. Maar ook daar helpt de architect mee. Voor een warmtepomp vind ik het nog wel te vroeg, maar zonnepanelen zijn het onderzoeken waard.
Het is idd nog wat vroeg voor een warmtepomp, dat ontwikkelt zich allemaal razendsnel, maar het is zeker met een oud huis vooral van belang te zorgen dat de warmte binnenblijft, en nu heb je de boel leeg, nu grondig isoleren is veel makkelijker dan wanneer je het na de verbouwing nog een keer moet doen.

Als je huis maar warmtepompklaar is qua isolatie heb je de grootste stappen al gezet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181346315
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je renoveert en je doet dat ook gelijk met een flink stuk isolatie, en je creëert daarmee de situatie dat je je huis met LTV (Laag Temperatuur Verwarming) kunt verwarmen dan kun je op een gegeven moment van het gas af en je huis met een warmtepomp verwarmen, die gebruikt veel stroom, dus dan wil je zonnepanelen om iig dat extra stroomverbruik te compenseren, maar verder is het ook lekker om gratis stroom te hebben.

Gas gaat de komende jaren iig gruwelijk duur worden, dus alles wat je kunt doen om je gasverbruik fors te beperken is pure winst, vooral op de langere termijn.
In theorie klinkt dat goed, maar hoe meer ik over warmtepompen lees hoe minder ik overtuigd ben. Dat is wel echt een enorme investering en die heb je niet zomaar terug. We hebben wel als onderdeel van de verbouwing allerlei werkzaamheden voorzien waarmee we naar zo'n situatie zouden kunnen gaan. Denk aan isoleren en vloerverwarming nemen.

Overigens sta ik volledig achter het dichtdraaien van de gaskraan in het noorden van ons land, maar ik ben niet zo anti-gas als veel Nederlanders nu lijken te zijn. De emoties lijken de overhand te krijgen. Zie bijv. dit stuk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181346350
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Kijk ook even naar de grootte van je omvormer als je nog uit wilt breiden later.
Zeker ook meegenomen. Zou toch jammer zijn als we dan weer een andere moeten kopen haha. Maar bedankt voor de tip.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181346352
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Die is wat lastiger momenteel ivm de salderingsregeling die op de schop gaat. Het is even afwachten wat de overheid voor overgangsregeling aanbrengt.
En we moeten dat natuurlijk zien in samenhang met maatregelen die gas duurder gaan maken. De rekensom is best lastig te maken nu.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181346374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je een idee van de terugverdientijd?
Die hebben we nooit uitgerekend, maar was in ons geval ook niet relevant. Die 11 panelen waren verplicht voor de vergunning. Het paneel dat we extra kochten is ivm ons doorstroomapparaat dat relatief veel stroom gebruikt. We zouden eigenlijk ook nog panelen op de garage krijgen, maar dat kon alleen met een extra omvormer (andere zonligging, schaduw, optimizers etc) en dat werd wel zo duur dat we ervan gezien hebben. DIe hadden terugverdientijd van >12 jaar. We hebben er daarom voor gekozen om die voor nu te laten zitten, mijn man verwacht dat ze nog wel goedkoper gaan worden en dan kan het altijd later nog.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:50:01 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181346487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In theorie klinkt dat goed, maar hoe meer ik over warmtepompen lees hoe minder ik overtuigd ben. Dat is wel echt een enorme investering en die heb je niet zomaar terug. We hebben wel als onderdeel van de verbouwing allerlei werkzaamheden voorzien waarmee we naar zo'n situatie zouden kunnen gaan. Denk aan isoleren en vloerverwarming nemen.

Overigens sta ik volledig achter het dichtdraaien van de gaskraan in het noorden van ons land, maar ik ben niet zo anti-gas als veel Nederlanders nu lijken te zijn. De emoties lijken de overhand te krijgen. Zie bijv. dit stuk.
Ik ben ook niet anti-gas, maar wel pro eigen portemonnee, en ik verwacht een forse stijging van de gasprijs, al dan niet doordat de overheid er enorme belastingen op gaat heffen om mensen op die manier te "overtuigen" gasloos te gaan.

Ik verwacht dat dat gasprijs over 10 jaar boven de euro per m³ zit.
En wij verbruiken met een zonneboiler die ook de CV kan ondersteunen al 1650 m³ en dat is minder dan gemiddeld voor een tweekapper in NL, maar ons huis is dan ook al uit 1970 en nieuwbouwhuizen zijn al veel beter geïsoleerd.

Ter vergelijking; mijn buurman een paar huizen verderop gebruikt in zijn in 2004 herbouwde vrijstaande woning 2600 m³ en dan mag dat wel een erg fors huis zijn, het is ook een stuk nieuwer.
Maar dan word je dus niet blij als je een euro per m³ voor gas moet betalen.

Edit: met de kennis van nu zou ik overigens niet voor die zonneboiler hebben gekozen, maar voor toen (2015) was het nog steeds een goede keuze.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:50:23 #147
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181346500
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Fijn! Ga je nu het proces in van documenten toesturen? Bij ons was/is dat juist het spannende deel.
Eerst het aanbod ondertekenen, dat doen we donderdag.

Zo ongeveer alles is per direct beschikbaar, alleen de werkgeversverklaring van mijn vriendin is in het verkeerde/oude model gemaakt. Verder willen ze bewijs dat het huidige huis in ieder geval de eigen woning schuld opbrengt, en de vraag is of de opdracht bevestiging v van de makelaar afdoende is of dat er getaxeerd zal moeten worden.

Maar het blijft spannend inderdaad :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181346611
Wij zijn ook niet anti-gas. Sterker nog, wij hebben gewoon gas laten aanleggen. We hebben wel gevraagd naar gas-loos, maar dat was twee jaar terug nog een rare vraag en toen kon het niet. Grap van de dag: waar we nu wonen is het allerlaatste nieuwbouwdeel van onze wijk waar nog gas komt te liggen.
We hebben wel goede isolatie, vloerverwarming en een heel zuinige ketel. Ik ben benieuwd wat we gaan verbruiken.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181346907
Offerte binnen! *O* Pff, wel een opluchting. Het is een dag voor het aflopen van het voorbehoud als we het niet een week hadden verlengd. Lekker last minute.

De adviseur wil nog een tweede rente-aanbod afwachten. Ik weet niet of m'n zenuwen dat op kunnen brengen. Ik denk dan: wat als ze een BKR-registratie vinden en het alsnog allemaal niet doorgaat? Slaat nergens op, want we betalen alles heel trouw en staan er financieel prima voor. Maar je hoort wel eens van die verhalen van kleine schulden die nooit zijn betaald vanwege post die iemand niet heeft bereikt.. etc. Mijn lief wordt (terecht) gek van mijn ge-wat-als.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181347093
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:54 schreef d.k. het volgende:

We hebben wel goede isolatie, vloerverwarming en een heel zuinige ketel. Ik ben benieuwd wat we gaan verbruiken.
Wij gaan van nieuwbouw met stadsverwarming naar jaren '60, dus die rekening zal wel even slikken worden. Gelukkig kijk ik nooit naar rekeningen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181347095
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Offerte binnen! *O* Pff, wel een opluchting. Het is een dag voor het aflopen van het voorbehoud als we het niet een week hadden verlengd. Lekker last minute.

De adviseur wil nog een tweede rente-aanbod afwachten. Ik weet niet of m'n zenuwen dat op kunnen brengen. Ik denk dan: wat als ze een BKR-registratie vinden en het alsnog allemaal niet doorgaat? Slaat nergens op, want we betalen alles heel trouw en staan er financieel prima voor. Maar je hoort wel eens van die verhalen van kleine schulden die nooit zijn betaald vanwege post die iemand niet heeft bereikt.. etc. Mijn lief wordt (terecht) gek van mijn ge-wat-als.
Oh ik ken dat gevoel zo goed. Hier precies zo hoor. Nou spannend!
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:11:43 #152
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181347138
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij gaan van nieuwbouw met stadsverwarming naar jaren '60, dus die rekening zal wel even slikken worden. Gelukkig kijk ik nooit naar rekeningen. :+
Dan is een eventuele BKR-notering ook niet zo'n gekke angst :+ ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:19:05 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181347334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij gaan van nieuwbouw met stadsverwarming naar jaren '60, dus die rekening zal wel even slikken worden. Gelukkig kijk ik nooit naar rekeningen. :+
Heeft de woning wel spouwmuren? Want dat is zelfs geen garantie met een jaren 60 woning, dat vonden sommige mensen maar nonsens :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181347348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan is een eventuele BKR-notering ook niet zo'n gekke angst :+ ;)
:D

M'n lief doet de financiën, daar ben ik heel ongeëmancipeerd in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181347407
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heeft de woning wel spouwmuren? Want dat is zelfs geen garantie met een jaren 60 woning, dat vonden sommige mensen maar nonsens :X
Ja! Dat is iets waar ik op heb gelet omdat energiebesparing voor mij van meet af aan een van de voornaamste aandachtspunten was. Het was wel een mazzeltje ten opzichte van de vorige woning die we hadden gekocht en ook verbouwd moest worden; die had geen spouwmuren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:22:06 #156
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181347408
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij gaan van nieuwbouw met stadsverwarming naar jaren '60, dus die rekening zal wel even slikken worden. Gelukkig kijk ik nooit naar rekeningen. :+
Ik ben vast helemaal abuis, maar jullie kochten toch een jaren '30-woning? Wanneer is dit jaren '60 geworden? Kan me het haast niet voorstellen. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181347448
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:22 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben helemaalabuis, maar julie kochten toch een jaren '30-woning?
Dat was de vorige woning (waarvan de koop niet doorging op het laatste moment) .
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:25:09 #158
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181347476
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat was de vorige woning.
Ah, ik dacht dat de huidige in hetzelfde plaatje paste. Wel heel iets anders dan, qua stijl en smaak!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181347575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat de huidige in hetzelfde plaatje paste. Wel heel iets anders dan!
Behoorlijk anders. M'n Pinterestboard "Typisch jaren '30'" kon ik meteen weggooien.

In vrijwel alle opzichten is dit een toffer huis, op de bouwperiode na. Het heeft die typische jaren '60 charme. Dan weet je het wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:30:52 #160
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181347634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Behoorlijk anders. M'n Pinterestboard "Typisch jaren '30'" kon ik meteen weggooien.

In vrijwel alle opzichten is dit een toffer huis, op de bouwperiode na. Het heeft die typische jaren '60 charme. Dan weet je het wel.
Heb je ook foto's van het huis? Ik ben wel benieuwd. Ik woon overigens zelf in een jaren '30 huis. Daar kom je ook wel verrassingen tegen hoor :+ :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181347691
Wij gingen van een woning uit 2005 naar eentje uit 2014 en van twee onder 1 kap naar rij met warmtepomp als aanvulling op cv. Maar ons huurhuis is zo onlogisch en tochtig en raar dat we daar evenveel betalen als onze oude woning. Nu moet het dus beter worden.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181347724
En fijn Claudia van de offerte *O*
Wij kregen die toen ook onverwacht snel, zo fijn.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181347741
Ik mis mijn jaren 20 huis waar je de wind voelde binnen als het buiten stormde nog steeds. Echt je stookte je gek maar had wel een sfeertje :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181347767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heb je ook foto's van het huis? Ik ben wel benieuwd. Ik woon overigens zelf in een jaren '30 huis. Daar kom je ook wel verrassingen tegen hoor :+ :')
Ik mag van m'n lief geen foto's delen. }:|

Het is een niet heel bijzonder huis. De jaren '30 woning had nog weinig authentieke details, maar wel een statige kap, een erker en een stukje glas-in-lood. Wel is de bouwkundige staat van het jaren '60 huis beter terwijl die juist bij huizen in de naoorlogse periode meestal te wensen overlaat, heb ik begrepen. Het scheelt denk ik dat het geen rijtjeshuis is maar een vrijstaand huis door de huidige bewoner gebouwd (die zelf ook iets in de bouw deed).

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 21-08-2018 14:42:51 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:37:15 #165
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181347784
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik mag van m'n lief geen foto's delen. }:| Het is zo'n soort huis (maar dan in te verbouwen staat):

Niet heel bijzonder. De jaren '30 woning had nog weinig authentieke details, maar wel een statige kap, een erker en een stukje glas-in-lood. Wel is de bouwkundige staat van het jaren '60 huis beter terwijl die juist bij huizen in de naoorlogse periode meestal te wensen overlaat, heb ik begrepen. Het scheelt denk ik dat het geen rijtjeshuis is maar een vrijstaand huis door de huidige bewoner gebouwd (die zelf ook iets in de bouw deed).
Oef, mooi zeg! (jaja, ik weet dat het dit huis niet is, maar toch).

[ Bericht 6% gewijzigd door CoolGuy op 21-08-2018 15:02:14 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181348706
Oh, misschien is het volgende nog wel aardig om te weten voor anderen. Bij onze hypotheekaanvraag stond dat een BKR-check plaatsvindt als onderdeel van de documentencheck. Ik zag de BKR-check echter ook als enige voorbehoud in de offerte staan. Navraag leert dat er door onze hypotheekverstrekker twee keer een check plaatsvindt: één keer als onderdeel van de documentencheck en één keer als onderdeel van acceptatie van de offerte om zeker te weten dat er in de tussentijd geen nieuwe ontwikkelingen zijn die de leencapaciteit negatief beïnvloeden.

De komende dagen de post dus openen en dan komt dat wel goed. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:24:00 #167
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181348728
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Offerte binnen! *O* Pff, wel een opluchting. Het is een dag voor het aflopen van het voorbehoud als we het niet een week hadden verlengd. Lekker last minute.

De adviseur wil nog een tweede rente-aanbod afwachten. Ik weet niet of m'n zenuwen dat op kunnen brengen. Ik denk dan: wat als ze een BKR-registratie vinden en het alsnog allemaal niet doorgaat? Slaat nergens op, want we betalen alles heel trouw en staan er financieel prima voor. Maar je hoort wel eens van die verhalen van kleine schulden die nooit zijn betaald vanwege post die iemand niet heeft bereikt.. etc. Mijn lief wordt (terecht) gek van mijn ge-wat-als.
Vraag je eigen BKR historie op. Kan online, via DigiD :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181348754
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Vraag je eigen BKR historie op. Kan online, via DigiD :Y
Ik heb er even naar gekeken en heb het overwogen. Het kost 4,95 euro. Maar dat hoeft dus niet meer.

Overigens kun je je gegevens ook eenmalig gratis opvragen. Dat kost wel wat meer moeite en dan moet je tot 28 dagen wachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:25:47 #169
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181348764
Iemand enig idee wat voor investering het is om bv. 12 zonnepanelen te installeren? Wij hebben de ideale dakligging er voor namelijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:27:55 #170
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181348816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Behoorlijk anders. M'n Pinterestboard "Typisch jaren '30'" kon ik meteen weggooien.

In vrijwel alle opzichten is dit een toffer huis, op de bouwperiode na. Het heeft die typische jaren '60 charme. Dan weet je het wel.
:o

Maar je hebt je eigen haventje, toch? Ook gaaf. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181348881
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:25 schreef sanger het volgende:
Iemand enig idee wat voor investering het is om bv. 12 zonnepanelen te installeren? Wij hebben de ideale dakligging er voor namelijk.
Voor 10 dacht ik ongeveer 5000 euro geïnstalleerd en al. Maar pin me er niet op vast.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181348889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:27 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

:o

Maar je hebt je eigen haventje, toch? Ook gaaf. O+
En ik ben stiekem ook wel weg van het huis. Maar ik geloof meteen dat ik de enige ter wereld ben die weg kan zijn van een jaren '60 huis. Met een volière! (Ik ben al de hele week op m'n lief aan het inpraten om er zijdehoenders in onder te brengen.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181348901
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En ik ben stiekem ook wel weg van het huis. Maar ik geloof meteen dat ik de enige ter wereld ben die weg kan zijn van een jaren '60 huis. Met een volière! (Ik ben al de hele week op m'n lief aan het inpraten om er zijdehoenders in onder te brengen.)
Oh maar die zijn ook awesome O+
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:33:10 #174
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181348954
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Voor 10 dacht ik ongeveer 5000 euro geïnstalleerd en al. Maar pin me er niet op vast.
Dat valt me nog reuze mee :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:37:03 #175
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181349045
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En ik ben stiekem ook wel weg van het huis. Maar ik geloof meteen dat ik de enige ter wereld ben die weg kan zijn van een jaren '60 huis. Met een volière! (Ik ben al de hele week op m'n lief aan het inpraten om er zijdehoenders in onder te brengen.)
Die kippen moeten er gewoon komen. Komt goed. Mannen moeten altijd even wennen aan kippen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:41:23 #176
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181349130
Kippen O+

En HELP!

Iemand goede tips voor als er kijkers komen?

Vandaag is de makelaar geweest om ons huis in te meten, en ze heeft daarna een mailing naar haar klantenbestand gedaan (let wel, we staan nog niet op funda of op de site van de makelaar, foto's zijn nog niet eens gemaakt).

Er is al een bezichtiging gepland voor donderdag :o
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:51:34 #177
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181349367
Net de taxateur gesproken :) Huis is hoger getaxeerd dan de oopsom, dus ook dat is geen probleem voor de hypotheek :)

*O*
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:52:58 #178
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181349400
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:41 schreef mousemicky het volgende:
Kippen O+

En HELP!

Iemand goede tips voor als er kijkers komen?

Vandaag is de makelaar geweest om ons huis in te meten, en ze heeft daarna een mailing naar haar klantenbestand gedaan (let wel, we staan nog niet op funda of op de site van de makelaar, foto's zijn nog niet eens gemaakt).

Er is al een bezichtiging gepland voor donderdag :o
Zorg voor een aangename geur in huis. Geur kan zo bepalend zijn..... Denk maar aan de verse appeltaart in de supermarkt of bij de bakker ;)

En opgeruimd, maar niet klinisch. Laat ruimtes zien waarvoor ze bedoeld zijn. Een kast mag best vol zitten. Een kinderkamer mag best schoon maar een beetje gebruikt er uit zien.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:03:21 #179
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181349677
Geur, check.

De kat gaat mee het huis uit, en de kattenbakken verhuizen tijdelijk naar de schuur. En verder zal ik eens in de plaatselijke super/ drogist kijken voor een geurverfrisser die geen hoofdpijn bezorgt.
pi_181349684
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:41 schreef mousemicky het volgende:
Kippen O+

En HELP!

Iemand goede tips voor als er kijkers komen?

Vandaag is de makelaar geweest om ons huis in te meten, en ze heeft daarna een mailing naar haar klantenbestand gedaan (let wel, we staan nog niet op funda of op de site van de makelaar, foto's zijn nog niet eens gemaakt).

Er is al een bezichtiging gepland voor donderdag :o
Ik hoor ook graag die tips!

Ik ben zelf dit weekeinde nog flink met de tuin bezig geweest om de illusie te wekken dat die onderhoudsvriendelijk is. :+ Komende vrijdag worden bij ons de foto's gemaakt; duimen maar dat het niet regent, want anders wordt de afspraak verzet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181349694
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:51 schreef sanger het volgende:
Net de taxateur gesproken :) Huis is hoger getaxeerd dan de oopsom, dus ook dat is geen probleem voor de hypotheek :)

*O*
Oh, dat is heel fijn! En ook een prettig idee voor jezelf, dat je niet bent afgezet, toch?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:05:16 #182
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181349718
Toevallig had ik de achtertuin gisteren gesnoeid, dus die is netjes.
Wat denken jullie. We hebben hortensia's in de voortuin. Die zijn door de warme zomer bruin geworden/ uitgebloeid. Zo laten staan, of de bruine bloemen er af knippen?
pi_181349756
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:05 schreef mousemicky het volgende:
Toevallig had ik de achtertuin gisteren gesnoeid, dus die is netjes.
Wat denken jullie. We hebben hortensia's in de voortuin. Die zijn door de warme zomer bruin geworden/ uitgebloeid. Zo laten staan, of de bruine bloemen er af knippen?
Eraf knippen!

Ik heb ook nog een herfstanemoon in de tuin gezet zodat de komende tijd nog iets bloeit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:07:32 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181349760
Even hierheen verplaatsen maar. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:49 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

*O* _O_ ^O^ (Hoe is dit afgelopen?)
Nou zo... afgelopen. :+
F ziet het niet en het is ook eig net te ver buiten onze huidige woonplaats. De jongste kan niet naar zomaar een andere basisschool dus daar moeten we wel even bij nadenken.

Het ging om deze: https://www.funda.nl/koop/berkenwoude/huis-49708099-kerkweg-53/

Ik had iig wel even willen kijken. ;) Mooi oppervlakte toch? ;)
***
pi_181349855
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:07 schreef Brighteyes het volgende:

Ik had iig wel even willen kijken. ;) Mooi oppervlakte toch? ;)
Nou, sodeju!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:21:33 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181350030
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:07 schreef Brighteyes het volgende:
Even hierheen verplaatsen maar. ;)

[..]

Nou zo... afgelopen. :+
F ziet het niet en het is ook eig net te ver buiten onze huidige woonplaats. De jongste kan niet naar zomaar een andere basisschool dus daar moeten we wel even bij nadenken.

Het ging om deze: https://www.funda.nl/koop/berkenwoude/huis-49708099-kerkweg-53/

Ik had iig wel even willen kijken. ;) Mooi oppervlakte toch? ;)
Meer woonoppervlak dan perceeloppervlak, en dan ook nog een perceeloppervlak waar de gemiddelde vinexbewoner al jaloers op is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:24:24 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181350087
Maar ja... hij vindt het te veel werk en het trekt hem niet... -O-
***
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:25:52 #188
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181350106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:03 schreef mousemicky het volgende:
Geur, check.

De kat gaat mee het huis uit, en de kattenbakken verhuizen tijdelijk naar de schuur. En verder zal ik eens in de plaatselijke super/ drogist kijken voor een geurverfrisser die geen hoofdpijn bezorgt.
Flink geurkaarsjes branden :P

Je hebt ook natuurlijke geurproducten. Vanille bv. werkt goed.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:26:54 #189
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181350129
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat is heel fijn! En ook een prettig idee voor jezelf, dat je niet bent afgezet, toch?
Jup, zeker omdat we boven vraagprijs geboden hebben :Y

En afgezet, ach als je iets graag wilt hebben moet je de knip trekken. Afgezet worden kun je niet echt, je zet zelf je handtekenig ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:26:58 #190
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181350133
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Voor 10 dacht ik ongeveer 5000 euro geïnstalleerd en al. Maar pin me er niet op vast.
Dat kan inmiddels wel goedkoper ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:27:40 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181350145
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:24 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ja... hij vindt het te veel werk en het trekt hem niet... -O-
Dit zal wel boven budget zijn zeker? Als het ook nog naar deze eeuw gehaald moet worden?
https://www.funda.nl/koop/reeuwijk/huis-49328880-zoutmansweg-34/

Je kunt dat huisje in de tuin wel verhuren.... desnoods alleen in de zomermaanden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:29:03 #192
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181350166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit zal wel boven budget zijn zeker? Als het ook nog naar deze eeuw gehaald moet worden?
https://www.funda.nl/koop/reeuwijk/huis-49328880-zoutmansweg-34/

Je kunt dat huisje in de tuin wel verhuren.... desnoods alleen in de zomermaanden :D
Daar zit ook een hoop werk in anders... :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181350176
Niet teveel van die geur rotzooi. Ik vond dat bij bezichtiging erg onprettig. Ik heb voor ons huis toen gewoon lekker schoongemaakt en flink gelucht en het rook lekker fris binnen :) misschien kun je iets subtiels doen. Ik vind de sakura lijn van de rituals wel aardig zacht bijvoorbeeld.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181350191
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:26 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat kan inmiddels wel goedkoper ^O^
Oh vertel *)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:31:21 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181350209
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Daar zit ook een hoop werk in anders... :P
Ja, daarom ga ik er ook vanuit dat de vraagprijs plus de verbouwing het te duur maken, en gezien het al meer dan 6 maanden te koop staat....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:33:44 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181350239
Deze anders BE? Als je zin hebt in een projectje dan is dit wel ehm... een project hoor :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181350264
Wat ook werkt: zorgen dat er een dienblad met kopjes klaar staat en koekjes. Dan kunnen ze eventueel even zitten en wat drinken. Toen wij een tweede bezichtiging hadden van de mensen die het uiteindelijke kochten, wist ik dat zij kinderen mee zouden nemen. Toen had ik dus ook ranja klaar staan. We hoorden achteraf dat ze dat superfijn vonden. De kinderen waren het kijken beu geweest en konden zo wat drinken en daarna de speeltuin tegenover het huis in.

Zonnepanelen: 12 panelen, in dak systeem (dus gelijkliggend met de pannen), met omvormer was zo'n 5500 euro.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:38:22 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181350292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:33 schreef Leandra het volgende:
Deze anders BE? Als je zin hebt in een projectje dan is dit wel ehm... een project hoor :D
Jaaaa!!! O+ :Y
Maar zo gek krijg ik hem nooit! 😂 En het is wat klein. ;)
Die andere is idd te duur.
***
pi_181350322
Dat gelijk liggend met dakpannen zou dat ook kunnen bij een bestaand huis?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181350335
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat gelijk liggend met dakpannen zou dat ook kunnen bij een bestaand huis?
Lijkt me wel, bij ons liggen er een soort van kunststof vierkanten op de dakplaten en daarop liggen de panelen. De pannen liggen gewoon op daklatten en komen dan even hoog.

edit: zo dus

*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:01:21 #201
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181350679
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit zal wel boven budget zijn zeker? Als het ook nog naar deze eeuw gehaald moet worden?
https://www.funda.nl/koop/reeuwijk/huis-49328880-zoutmansweg-34/

Je kunt dat huisje in de tuin wel verhuren.... desnoods alleen in de zomermaanden :D
Poeh, daar zit wel een bak werk in zeg ! -O-
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:11:17 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181350856
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jaaaa!!! O+ :Y
Maar zo gek krijg ik hem nooit! 😂 En het is wat klein. ;)
Die andere is idd te duur.
Ja, het souterrain is eigenlijk niet goed ingedeeld, dat zou zoveel gunstiger kunnen.... als de berging op de plek van de badkamer en/of wasruimte was en de badkamer op de plek van de berging zonder ramen dan zou de berging met ramen en deur een slaapkamer kunnen worden, heb je op de eerste verdieping ook de mogelijkheid een slaapkamer tot badkamer om te bouwen, en toch 3 slaapkamers te houden.
Maar 3 slaapkamers zou mij ook te weinig zijn :@
Hoewel je op de overloop ook nog wel een simpele badkamer zou kunnen maken; douche, toilet, wastafel, hou je toch 3 slaapkamers boven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:26:20 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181351170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:01 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Poeh, daar zit wel een bak werk in zeg ! -O-
Ja, maar de basis is goed en de locatie is sinds de nieuwe weg nog veel beter.
Je had daar eerste een drukke doorgaande weg voor de deur, dat heb je nu niet meer.

Ik wil echt niet terug naar Gouda, maar als het toch moest dan zou ik deze wel interessant vinden.
Maar ik zou net niet genoeg budget hebben voor de verbouwing die het nodig heeft.... en om nou eerst 3 jaar in de guesthouse te wonen met het hele gezin terwijl het grote huis verbouwd wordt.... neuh :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:36:07 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181351376
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh vertel *)
Even lezen in het zonnepanelen topic. Daar staan veel offertes van mensen en het commentaar er op wat anderen vinden van de prijs.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:48:13 #205
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181351625
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Niet teveel van die geur rotzooi. Ik vond dat bij bezichtiging erg onprettig. Ik heb voor ons huis toen gewoon lekker schoongemaakt en flink gelucht en het rook lekker fris binnen :) misschien kun je iets subtiels doen. Ik vind de sakura lijn van de rituals wel aardig zacht bijvoorbeeld.
Teveel is ook niet goed nee :N

Wij hebben sowieso al van die vanille geurstokjes in huis voor ons zelf, en die zetten we dan ook strategisch neer :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181351679
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Niet teveel van die geur rotzooi. Ik vond dat bij bezichtiging erg onprettig. Ik heb voor ons huis toen gewoon lekker schoongemaakt en flink gelucht en het rook lekker fris binnen :) misschien kun je iets subtiels doen. Ik vind de sakura lijn van de rituals wel aardig zacht bijvoorbeeld.
Voor mij zijn luchtverfrissers, geurkaarsjes, geurstokjes, wierook en dergelijke echt verschrikkelijk. Wat andere mensen subtiel vinden trek ik al nauwelijks. Ik zou die dus niet in huis halen. Beddengoed wassen, flink schoonmaken, lekker doorluchten - lijkt me allemaal slim.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181351801
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:36 schreef laziness het volgende:

[..]

Even lezen in het zonnepanelen topic. Daar staan veel offertes van mensen en het commentaar er op wat anderen vinden van de prijs.
Ik zoek die even op thanks. We zijn ook lid van eigen huis die hebben ook korting geloof ik.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181351807
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor mij zijn luchtverfrissers, geurkaarsjes, geurstokjes, wierook en dergelijke echt verschrikkelijk. Wat andere mensen subtiel vinden trek ik al nauwelijks. Ik zou die dus niet in huis halen. Beddengoed wassen, flink schoonmaken, lekker doorluchten - lijkt me allemaal slim.
Ik heb dat dus precies zo. Ik kreeg het is sommige huizen zo benauwd.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:03:07 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181351871
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zoek die even op thanks. We zijn ook lid van eigen huis die hebben ook korting geloof ik.
Ik zou toch goed vergelijken, ik heb van EH nog geen aanbieding gezien die werkelijk interessant was.
Het is overigens ook zo dat panelen die ook dakbedekking zijn (dus in dak ipv op dak) een lagere BTW-teruggave van de belastingdienst kennen, want de belastingdienst stelt dat je met in dak panelen bespaart op het aantal dakpannen dat je nodig hebt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181351976
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou toch goed vergelijken, ik heb van EH nog geen aanbieding gezien die werkelijk interessant was.
Het is overigens ook zo dat panelen die ook dakbedekking zijn (dus in dak ipv op dak) een lagere BTW-teruggave van de belastingdienst kennen, want de belastingdienst stelt dat je met in dak panelen bespaart op het aantal dakpannen dat je nodig hebt :')
Dat is flauw want het is nou niet alsof die pannen er nog niet op liggen :+
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:21:30 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181352192
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is flauw want het is nou niet alsof die pannen er nog niet op liggen :+
Ja, maar dan heb je dus straks pannen over hè.... dus als er een keer een andere pan kapot gaat hoef je geen nieuwe te kopen, want die heb je nog.

Het is echt te bizar voor woorden, want het is nog duurder ook, zo'n in dak systeem.
Maar goed, laat het maar aan de BD over om daar een of andere bizarre constructie voor te bedenken, zodat men vooral niet de duurdere en fraaiere oplossing kiest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:23:49 #212
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181352235
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:36 schreef laziness het volgende:

[..]

Even lezen in het zonnepanelen topic. Daar staan veel offertes van mensen en het commentaar er op wat anderen vinden van de prijs.
Thanks voor de tip :) Zie ook meteen een topic voor warmtepompen ook, al denk ik dat dat voor mij niet rendabel is toch leuk leesvoer :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:25:43 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181352265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Thanks voor de tip :) Zie ook meteen een topic voor warmtepompen ook, al denk ik dat dat voor mij niet rendabel is toch leuk leesvoer :Y
Voor je aan een warmtepomp kunt beginnen moet je je huis comfortabel kunnen verwarmen met LTV (vloerverwarming is ook LTV) anders is het zinloos.
Mocht je radiatoren moeten vervangen, vervang ze dan voor LTV radiatoren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181352378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je dus straks pannen over hè.... dus als er een keer een andere pan kapot gaat hoef je geen nieuwe te kopen, want die heb je nog.

Het is echt te bizar voor woorden, want het is nog duurder ook, zo'n in dak systeem.
Maar goed, laat het maar aan de BD over om daar een of andere bizarre constructie voor te bedenken, zodat men vooral niet de duurdere en fraaiere oplossing kiest.
Welkom in Nederland.. :+

Denk dat wij dan gewoon voor de op dak constructie gaan is nog goedkoper ook.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181352788
Het systeem dat wij hebben telt kennelijk niet als in dak voor de Belastingdienst. Ik weet de details niet meer, maar had te maken met dat zwarte vierkant waar ze op liggen. Kennelijk zijn er ook systemen die echt ook dakbedekking zijn en dat zijn deze niet.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:55:32 #216
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181352911
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:49 schreef d.k. het volgende:
Het systeem dat wij hebben telt kennelijk niet als in dak voor de Belastingdienst. Ik weet de details niet meer, maar had te maken met dat zwarte vierkant waar ze op liggen. Kennelijk zijn er ook systemen die echt ook dakbedekking zijn en dat zijn deze niet.
De mijne zijn net zo en bleek uiteindelijk ook geen in dak te zijn. Hadden we net op tijd dankzij andere bewoners door voordat we btw terug gingen vragen!
Onze constructie is precies hetzelfde als bij jou :Y

Wij hebben 3 jaar geleden er ook dezelfde prijs als jij voor betaald.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:35:55 #217
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181355344
Ik ben net langs het huis gereden, en bij de buren gespiekt hoeveel panelen ze hebben liggen. Dat zijn er dus 20. Daar moet je wel aardig mee kunnen opwekken :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:50:17 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181355694
Hihi! Sanger op speurderspad! :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:33 schreef Leandra het volgende:
Deze anders BE? Als je zin hebt in een projectje dan is dit wel ehm... een project hoor :D
OMG!!!
Van deze dacht ik 2 mnd terug nog: als die toch eens te koop kwam:
https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-40853846-boelekade-36/

O+
Eens kijken of ik F net zo enthousiast krijg om iig te gaan bezichtigen, hoewel ik verwacht dat het in no time verkocht is.
***
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:17:14 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181356691
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:50 schreef Brighteyes het volgende:
Hihi! Sanger op speurderspad! :D

[..]

OMG!!!
Van deze dacht ik 2 mnd terug nog: als die toch eens te koop kwam:
https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-40853846-boelekade-36/

O+
Eens kijken of ik F net zo enthousiast krijg om iig te gaan bezichtigen, hoewel ik verwacht dat het in no time verkocht is.
Oh, langs de looproute van de parkeerplaats naar de stad (wij parkeerden daar altijd).
Die is wel heel leuk ja O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:18:24 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181356762
Ja, maar wel dus altijd mensen die langs je raam of gevel lopen. En een druk punt om te komen.
Maar ja, hij is wel erg cute! O+ Maar niet super praktisch verder... ik zou er compleet verliefd op kunnen worden, maar toch is het niet HET huis geloof ik.
***
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:51:22 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181358036
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar wel dus altijd mensen die langs je raam of gevel lopen. En een druk punt om te komen.
Maar ja, hij is wel erg cute! O+ Maar niet super praktisch verder... ik zou er compleet verliefd op kunnen worden, maar toch is het niet HET huis geloof ik.
Qua privacy is dat behoorlijk beperkt idd, en ook niet echt een tuin waar je die privacy dan wel hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181361392
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er even naar gekeken en heb het overwogen. Het kost 4,95 euro. Maar dat hoeft dus niet meer.

Overigens kun je je gegevens ook eenmalig gratis opvragen. Dat kost wel wat meer moeite en dan moet je tot 28 dagen wachten.
Ik begrijp niet zo goed waarom ik dat zou doen. Je weet zelf toch wel welke leningen/kredieten je hebt en of je daar betalingsachterstand bij hebt gehad de afgelopen vijf jaar? :D .

Bij ons is het nu allemaal (voorlopig) goedgekeurd. En vrijdag komt bij ons ook de fotograaf. :D .
Gelukkig hebben we geen tuin, maar tjongejonge wat is het een uitdaging om je huis heel erg opgeruimd te krijgen met twee jonge kinderen. Mede om die reden het afgelopen jaar weinig tijd/energie gehad om het goed bij te houden allemaal. Nu in een week tijd de hele boel opnieuw georganiseerd en heel veel weggedaan, waaronder alle baby spullen. :o . Toch even een momentje wel, mijn baby is geen baby meer en alles is ook meteen foetsie.

Daarop voortbordurend: hoe leeg/kaal horen kinderkamers te zijn? Dat zijn bij ons toch de kamers die het minst 'strak' zijn. Maar moeten we dat ook echt 'steriel' maken? Als ik zelf op funda kijk, merk ik dat ik het meestal maar raar vind, van die hele kale kinderkamers. Maar voor de foto's misschien toch beter?

Oke, dit was even een OUD-dingetje tussendoor. *) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181361556
Ikzelf zou het leeg maken. Is voor de mensen zonder kinderen misschien wat makkelijker doorheen te kijken. Maargoed ik ben dan ook #Teamstrak :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181362429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:33 schreef Leandra het volgende:
Deze anders BE? Als je zin hebt in een projectje dan is dit wel ehm... een project hoor :D
Ooooh O+
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 22 augustus 2018 @ 06:28:39 #225
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_181364283
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:29 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed waarom ik dat zou doen. Je weet zelf toch wel welke leningen/kredieten je hebt en of je daar betalingsachterstand bij hebt gehad de afgelopen vijf jaar? :D .

Bij ons is het nu allemaal (voorlopig) goedgekeurd. En vrijdag komt bij ons ook de fotograaf. :D .
Gelukkig hebben we geen tuin, maar tjongejonge wat is het een uitdaging om je huis heel erg opgeruimd te krijgen met twee jonge kinderen. Mede om die reden het afgelopen jaar weinig tijd/energie gehad om het goed bij te houden allemaal. Nu in een week tijd de hele boel opnieuw georganiseerd en heel veel weggedaan, waaronder alle baby spullen. :o . Toch even een momentje wel, mijn baby is geen baby meer en alles is ook meteen foetsie.

Daarop voortbordurend: hoe leeg/kaal horen kinderkamers te zijn? Dat zijn bij ons toch de kamers die het minst 'strak' zijn. Maar moeten we dat ook echt 'steriel' maken? Als ik zelf op funda kijk, merk ik dat ik het meestal maar raar vind, van die hele kale kinderkamers. Maar voor de foto's misschien toch beter?

Oke, dit was even een OUD-dingetje tussendoor. *) .
Het klinkt onlogisch om zelf je BKR registratie te moeten opvragen maar bij ons was dat dus absoluut nodig. Er kwamen na de eerste check van de hypotheekverstrekker ineens torenhoge registraties naar voren op vooral mijn mans naam, terwijl wij zeker wisten dat er niets geregistreerd kon staan. Dan moet je dat zelf gaan bewijzen en het dus direct op gaan vragen. Blijkt dat de eerste check door een geldverstrekker alleen op naam en geboortedatum gaat en dan kunnen er dus wel eens rare resultaten uit komen. We schrokken ons rot :o (er bleek dus niets aan de hand te zijn)

Over die kinderkamers, goede vraag. Wat mij betreft mag het er wel gewoon duidelijk als kinderkamers uit zien maar dan wel heel netjes? Dus meeste speelgoed in de kast maar wel iets (het mooiste spul) laten staan. Dat ga ik denk ik doen als we zover zijn.
pi_181364479
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:29 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed waarom ik dat zou doen. Je weet zelf toch wel welke leningen/kredieten je hebt en of je daar betalingsachterstand bij hebt gehad de afgelopen vijf jaar? :D .


Bij ons was de koop niet doorgegaan omdat de dolenthousiaste kopers twee jaar geleden een wehkampbestelling vergeten waren te betalen. Daarna wel betaald, maar die BKR notering was killing voor hij hypotheekaanvraag

Ik vind dat een BKR check ook standaard bij hypotheekadvies moet gebeuren. Nu kost het de verkoper en koper tijd en geld.

[ Bericht 6% gewijzigd door athlonkmf op 22-08-2018 07:44:26 ]
pi_181364602
Een kinderkamer blijft een kinderkamer, ook als het speelgoed is opgeruimd. Onze makelaar zei dat je best mocht zien dat er kinderkamers waren, het was tenslotte ook een huis voor een gezin. Wat wel echt opgeruimd moest zijn was de woonkamer. Daar is toen al het speelgoed uit het zicht gelegd en stond er ook geen tafeltje meer om aan te spelen terwijl dat eerst wel zo was.
De kinderkamers waren opgeruimd en zo kon je wel zien dat het grote slaapkamers waren, dat is dan wel van belang.
Overigens had ik alles steriel en onpersoonlijk gemaakt en toen kwam de fotograaf en die wilde sfeerfotos. Kon ik vaasjes gaan zoeken, moesten er kookboeken open in de keuken met een snijplank enzo. Het bad moest vol, er moesten tijdschriften op bed etc. Ik was behoorlijk geïrriteerd door zowel de foto's als de fotograaf. Zo druk met het sfeertje en technisch zo slecht. Maar goed, week erna wat foto's overgedaan en toen was het goed.
Ons de enige plek waar ik geurstokjes had was de wc en de badkamer. Ik zorgde wel voor verse bloemen tijdens bezichtigingen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 07:52:54 #228
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181364650
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:50 schreef Brighteyes het volgende:
Hihi! Sanger op speurderspad! :D

En het leuke is dat we dus een ontzettend opvallende autokleur hebben, en we al vaker langsgereden zijn.... De buurtbewoners zullen wel bang zijn voor een dievenbende ofzo :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 07:54:26 #229
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181364664
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:29 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed waarom ik dat zou doen. Je weet zelf toch wel welke leningen/kredieten je hebt en of je daar betalingsachterstand bij hebt gehad de afgelopen vijf jaar? :D .

Bij ons is het nu allemaal (voorlopig) goedgekeurd. En vrijdag komt bij ons ook de fotograaf. :D .
Gelukkig hebben we geen tuin, maar tjongejonge wat is het een uitdaging om je huis heel erg opgeruimd te krijgen met twee jonge kinderen. Mede om die reden het afgelopen jaar weinig tijd/energie gehad om het goed bij te houden allemaal. Nu in een week tijd de hele boel opnieuw georganiseerd en heel veel weggedaan, waaronder alle baby spullen. :o . Toch even een momentje wel, mijn baby is geen baby meer en alles is ook meteen foetsie.

Daarop voortbordurend: hoe leeg/kaal horen kinderkamers te zijn? Dat zijn bij ons toch de kamers die het minst 'strak' zijn. Maar moeten we dat ook echt 'steriel' maken? Als ik zelf op funda kijk, merk ik dat ik het meestal maar raar vind, van die hele kale kinderkamers. Maar voor de foto's misschien toch beter?

Oke, dit was even een OUD-dingetje tussendoor. *) .
Ik ga de kinderkamers echt niet steriel maken :N

Nieuwe bewoners hebben/willen kinderen en die mogen best zien dat er in de kinderkamers geleefd kan worden door kinderen :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 07:56:10 #230
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181364681
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 06:28 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Het klinkt onlogisch om zelf je BKR registratie te moeten opvragen maar bij ons was dat dus absoluut nodig. Er kwamen na de eerste check van de hypotheekverstrekker ineens torenhoge registraties naar voren op vooral mijn mans naam, terwijl wij zeker wisten dat er niets geregistreerd kon staan. Dan moet je dat zelf gaan bewijzen en het dus direct op gaan vragen. Blijkt dat de eerste check door een geldverstrekker alleen op naam en geboortedatum gaat en dan kunnen er dus wel eens rare resultaten uit komen. We schrokken ons rot :o (er bleek dus niets aan de hand te zijn)

Dit dus :Y

Bij mijn allereerste hypotheekaanvraag kwamen er roodstandfaciliteiten naar voren, persoonlijke leningen en een credit card. Hadden ze mijn tweelingbroer zijn BKR gecheckt....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 07:57:17 #231
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181364698
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 07:30 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vind dat een BKR check ook standaard bij hypotheekadvies moet gebeuren. Nu kost het de verkoper en koper tijd en geld.
Maar de (onafhankelijke) adviseur kan niet bepalen wat voor een bank wel of niet acceptabel is.

Onze adviseur heeft wel geadviseerd het te doen voor mijn vriendin. Mijne was nog/al bekend van het oversluiten van vorig jaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 07:58:16 #232
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181364713
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 07:46 schreef d.k. het volgende:
Een kinderkamer blijft een kinderkamer, ook als het speelgoed is opgeruimd. Onze makelaar zei dat je best mocht zien dat er kinderkamers waren, het was tenslotte ook een huis voor een gezin. Wat wel echt opgeruimd moest zijn was de woonkamer. Daar is toen al het speelgoed uit het zicht gelegd en stond er ook geen tafeltje meer om aan te spelen terwijl dat eerst wel zo was.
De kinderkamers waren opgeruimd en zo kon je wel zien dat het grote slaapkamers waren, dat is dan wel van belang.
Overigens had ik alles steriel en onpersoonlijk gemaakt en toen kwam de fotograaf en die wilde sfeerfotos. Kon ik vaasjes gaan zoeken, moesten er kookboeken open in de keuken met een snijplank enzo. Het bad moest vol, er moesten tijdschriften op bed etc. Ik was behoorlijk geïrriteerd door zowel de foto's als de fotograaf. Zo druk met het sfeertje en technisch zo slecht. Maar goed, week erna wat foto's overgedaan en toen was het goed.
Ons de enige plek waar ik geurstokjes had was de wc en de badkamer. Ik zorgde wel voor verse bloemen tijdens bezichtigingen.
Als je die goed kiest geeft dat ook een lekkere geur :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181366038
Ik ga niezen van de meeste bloemen, dus ik zou je huis direct weer uit lopen. Bij de bezichtiging hier waren de geurstokjes op de badkamer overduidelijk aanwezig om een naar luchtje (uit de afvoer van de douche) te maskeren, jammer, truc mislukt.
pi_181366471
Ik rook de kat door de geur brander heen die ze hadden staan. Maargoed die nemen ze mee. :+
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:49:38 #235
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181367376
Tja, die kat. Ze zal niet thuis zijn als de kijkers komen, en ze verhuist natuurlijk mee. Het huis wordt extra gelucht. Kattenbakken en voer gaan weg. Heel veel meer doen is lastig als ik niet wil vervallen in geurstokjes en luchtverfrissers. Daar krijg ik trouwens zelf ook hoofdpijn van, dus is niet zo’n goed idee.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:38:24 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181376244
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar wel dus altijd mensen die langs je raam of gevel lopen. En een druk punt om te komen.
Maar ja, hij is wel erg cute! O+ Maar niet super praktisch verder... ik zou er compleet verliefd op kunnen worden, maar toch is het niet HET huis geloof ik.
En deze dan, die zag ik net in het Fundatopic:
K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #178
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:14:47 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181387051
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

En deze dan, die zag ik net in het Fundatopic:
K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #178
Haha! Vet!
***
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:17:17 #238
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181396883
Wij hebben vanmorgen het rente aanbod nog eens doorgenomen met de adviseur, en deze ondertekend. Alle documentatie is al beschikbaar en hij gaat het vandaag nog opsturen :)

Er was nog een vraag om een verklaring van de oude geldschieter van mijn vriendin, waar de NHG toen afgelost heeft, waarin staat dat er nooit achterstanden waren geweest. Maar dat was destijds ook ASR, dus de adviseur verwijst daar naar en dan mogen ze da intern nakijiken :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:25:49 #239
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181397063
Ik kreeg gisteren een combimagnetron van een collega. Doet het nog prima, even een schoonmaak beurt gegeven en hij is weer als nieuw.
Scheelt toch weer 200 euro op de begroting.

En dit weekend verder op vloeren jacht. En even naar een andere bouwmarkt voor andere verfstalen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181399487
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 07:46 schreef d.k. het volgende:
Een kinderkamer blijft een kinderkamer, ook als het speelgoed is opgeruimd. Onze makelaar zei dat je best mocht zien dat er kinderkamers waren, het was tenslotte ook een huis voor een gezin. Wat wel echt opgeruimd moest zijn was de woonkamer. Daar is toen al het speelgoed uit het zicht gelegd en stond er ook geen tafeltje meer om aan te spelen terwijl dat eerst wel zo was.
De kinderkamers waren opgeruimd en zo kon je wel zien dat het grote slaapkamers waren, dat is dan wel van belang.
Dank voor het meedenken, ik heb het nu ook zo aangepakt. Woonkamer echt helemaal vrij van alles wat afleidt. Dus inderdaad ook alle kinderspullen weg. Verder hebben wij een oud bijzettafeltje, dat als grapje twee benen heeft. Sommige mensen vinden het inderdaad grappig en leuk, maar mensen kijken er wel altijd even van op en sommige mensen vinden het zelfs griezelig. Dus ik heb het maar even weggezet. Anders zitten mensen vooral op de foto op funda naar dat tafeltje te turen. Balkon en terras zijn ook netjes. Het is wel balen van die droge zomer, want alles staat er gewoon dor bij. Ons terras grenst aan een gezamenlijke binnentuin en die ziet er veel minder mooi uit dan anders. Maar niks aan te doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181399861
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:12 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dank voor het meedenken, ik heb het nu ook zo aangepakt. Woonkamer echt helemaal vrij van alles wat afleidt. Dus inderdaad ook alle kinderspullen weg. Verder hebben wij een oud bijzettafeltje, dat als grapje twee benen heeft. Sommige mensen vinden het inderdaad grappig en leuk, maar mensen kijken er wel altijd even van op en sommige mensen vinden het zelfs griezelig. Dus ik heb het maar even weggezet. Anders zitten mensen vooral op de foto op funda naar dat tafeltje te turen. Balkon en terras zijn ook netjes. Het is wel balen van die droge zomer, want alles staat er gewoon dor bij. Ons terras grenst aan een gezamenlijke binnentuin en die ziet er veel minder mooi uit dan anders. Maar niks aan te doen.
Ik heb me in elke kamer de vraag gesteld: 'Zou dit in het Fok! Funda-topic kunnen belanden?' Zo had m'n lief vanochtend even 12 rollen wc-papier in het toilet gezet en dat kwam niet door die check heen. :Y)

In de kinderkamers heb ik wel veel weggehaald en bijv. neutraal beddengoed gebruikt, maar je ziet nog steeds dat het kinderkamers zijn. Daarvan denk ik ook zoals iemand anders al zei: dit is een huis voor mensen met kinderen, dus dat mogen ze wel zien. Ons tuintje ziet er ondanks de droge zomer nog goed uit. Gelukkig heeft de buurman ervoor gezorgd toen we weggingen. Nu maar duimen dat het morgen niet zo donker is als nu, anders worden er bij ons geen foto's gemaakt en heb ik alles voor niets opgeruimd. -O-

Leuk dat we zo gelijk opgaan!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181400142
Ja, het moet echt doorgaan hoor, want mijn dochter is nu al aan het piepen dat al haar speelgoed weg is. :') . Geen zin om het weer tevoorschijn te gaan halen en weer op te gaan ruimen.

Wij hebben morgenavond in ieder geval gepland dat we gaan vieren dat de hypotheek definitief rond is en dat we die verdomde fotosessie achter de rug hebben. :D .

Alhoewel het met de aankoop van het huis, en met het verkopen van ons huidige huis allemaal wel voorspoedig lijkt te gaan, is er nu wel een grote baalmoment: de twee scholen in de nieuwe buurt die mijn voorkeur hadden, zitten vol. Ik wist dat de kans groot was, maar had toch wel hoop. Er zijn gelukkig nog wel genoeg andere scholen, maar het is heel belangrijk dat de kinderen straks weer op een fijne school en opvang zitten. Zolang dat nog niet duidelijk is, kan ik nog niet helemaal opgelucht ademhalen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181400376
quote:
11s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:37 schreef Franny_G het volgende:
Alhoewel het met de aankoop van het huis, en met het verkopen van ons huidige huis allemaal wel voorspoedig lijkt te gaan, is er nu wel een grote baalmoment: de twee scholen in de nieuwe buurt die mijn voorkeur hadden, zitten vol. Ik wist dat de kans groot was, maar had toch wel hoop. Er zijn gelukkig nog wel genoeg andere scholen, maar het is heel belangrijk dat de kinderen straks weer op een fijne school en opvang zitten. Zolang dat nog niet duidelijk is, kan ik nog niet helemaal opgelucht ademhalen.
Ah, dat is vervelend. Ik kan me voorstellen dat je er dan nog niet helemaal gerust op bent. Hopelijk vinden jullie een fijne school en opvang (of eventueel een oppas?).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181400653
Het gaat vast wel goedkomen, eventueel wat verder bij ons vandaan. Een optie is ook nog dat we op een wachtlijst gaan en I komend schooljaar laten afmaken op haar huidige school. Ik ben nu maar aan het bellen naar de scholen om afspraken te maken voor gesprekken om te kijken of zo'n wachtlijst nog hoop biedt. Het is wel een bijzondere hoek van DH waar we heengaan: er zitten echt van die hele elitaire scholen die ook allemaal leerling plafonds hebben maar ook heel gewone scholen, een school die ik als optie had, had afgelopen jaar een heel erg slecht inspectierapport (ineens ook, want daarvoor altijd goed), veel verschillende onderwijsvisies, van vrije school, montessori tot heel degelijk/traditioneel en dat allemaal op zo'n 5 tot 10 minuten afstand van ons huis.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181401430
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:57 schreef Franny_G het volgende:
Het gaat vast wel goedkomen, eventueel wat verder bij ons vandaan. Een optie is ook nog dat we op een wachtlijst gaan en I komend schooljaar laten afmaken op haar huidige school.
Kost dat je veel extra reistijd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:33:18 #246
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181401509
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:57 schreef Franny_G het volgende:
Het gaat vast wel goedkomen, eventueel wat verder bij ons vandaan. Een optie is ook nog dat we op een wachtlijst gaan en I komend schooljaar laten afmaken op haar huidige school. Ik ben nu maar aan het bellen naar de scholen om afspraken te maken voor gesprekken om te kijken of zo'n wachtlijst nog hoop biedt. Het is wel een bijzondere hoek van DH waar we heengaan: er zitten echt van die hele elitaire scholen die ook allemaal leerling plafonds hebben maar ook heel gewone scholen, een school die ik als optie had, had afgelopen jaar een heel erg slecht inspectierapport (ineens ook, want daarvoor altijd goed), veel verschillende onderwijsvisies, van vrije school, montessori tot heel degelijk/traditioneel en dat allemaal op zo'n 5 tot 10 minuten afstand van ons huis.
Als je zoveel keuze hebt zit er vast wel iets tussen. Scholen gaan bijna weer beginnen, dus kun je ook beter overleggen :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181417495
Gaat het foto's maken door Claudia? HIer is het niet echt donker, hopelijk bij jullie ook niet.

Er zit bij ons eindelijk weer wat schot in de zaak. De tegelzetter (waarom heten ze zo? Ze hebben het zelf elke keer over 'tegels plakken' dus dan zou het toch een tegelplakker moeten zijn?) heeft hard gewerkt deze week. Alle wandtegels in de badkamer zitten erin, nu de vloer nog. En van de wc is ook al 1 wand gedaan, de rest lukt vast vandaag, zo groot is die wc niet. Maandag komt de laatste vloer, die van de woonkamer en dit weekend gaan we zelf weer aan de slag met de Ikea keuken. Nog 2 weken en dan gaan we over, eindelijk!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:36:56 #248
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181417765
Gisteren zijn hier de eerste kijkers geweest. Ze waren postief over het huis en de ruimte boven, vonden badkamer en keuken prima. Enige twijfelpunt was de ruimte in de woonkamer (= de reden dat wij gaan verhuizen) aldus onze makelaar. Huis staat inmiddels ook (zonder interieurfoto’s) op de site van de makelaar, en ik heb de facebooklink al gedeeld met iedereen die ik ken. Ik verwacht dus dat het na komende week, als er wel foto’s zijn en het huis op funda gezet wordt, wat meer gaat lopen.

Wij hebben zelf inmiddels het voorlopig koopcontract voor het nieuwe huis getekend, en gekozen voor de hypotheekaanbieder, dus dat gaat voorspoedig ^O^
pi_181417822
Ik zit nog steeds te wachten op de werkgevers verklaring.. Duurt allemaal maar lang.. :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181418543
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:16 schreef d.k. het volgende:
Gaat het foto's maken door Claudia? HIer is het niet echt donker, hopelijk bij jullie ook niet.
Het is tot de avond 'plaatselijk bewolkt' en dat lijkt te betekenen dat het niet regent en de zon soms doorbreekt. Ik denk dat het goed is zo. Maar de makelaar belt pas op het laatste moment af, dus het is nog even spannend. :+

quote:
Er zit bij ons eindelijk weer wat schot in de zaak. De tegelzetter (waarom heten ze zo? Ze hebben het zelf elke keer over 'tegels plakken' dus dan zou het toch een tegelplakker moeten zijn?) heeft hard gewerkt deze week. Alle wandtegels in de badkamer zitten erin, nu de vloer nog. En van de wc is ook al 1 wand gedaan, de rest lukt vast vandaag, zo groot is die wc niet. Maandag komt de laatste vloer, die van de woonkamer en dit weekend gaan we zelf weer aan de slag met de Ikea keuken. Nog 2 weken en dan gaan we over, eindelijk!
Wauw, twee weken nog maar! Hoe gaan jullie het verhuizen zelf doen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:34:40 #251
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181418863
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:16 schreef d.k. het volgende:
De tegelzetter (waarom heten ze zo? Ze hebben het zelf elke keer over 'tegels plakken' dus dan zou het toch een tegelplakker moeten zijn?)
Vroeger werden tegels in specie gezet/gelegd, ipv lijmen. Is echt vakwerk, en zie je nog maar heel weinig :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181419011
In de specie gaan nog wel onze vloertegels, maar dat is pas volgende week.

Verhuizen doen we zelf met een groep vrienden/familie. We sjouwen al sinds we de sleutel hebben elke keer spullen de andere kant op. De zolder is ongeveer leeg, een groot deel van de kleding is al over, al behoorlijk wat speelgoed. Vorige keer zat er maar 1 weekend en 5 dagen tussen sleutel en verhuizen, nu twee maanden. En dat is wel heel fijn, veel minder stress.
Voor dit weekend staat op de planning om de kinderkamers te ontdoen van dozen, dus alles in de kasten. Op onze slaapkamer kan dat nog niet (zolder) daar beginnen ze dinsdag met een dakkapel.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:43:48 #253
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181419117
Verhuizen, nog niet echt heel concreet mee bezig geweest. Idee is om eerst onze slaapkamer te doen, zodat wij er na klussen kunnen blijven slapen.

We zullen iedere keer wat heen en weer doen. De echt grote dingen zijn er niet zo veel, de rest zal allemaal in de auto passen. Gaat dan hooguit om 1 kast en de bank die niet zullen passen.

We gaan hemelsbreed 1,5 km verderop wonen, dus paar keer heen en weer. Aanhanger lenen van een vriend en gaan :)

Uiteraard met de nodige hulp van vrienden/familie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181419228
Het is nog niet eens een kilometer naar ons nieuwe huis en ik blijf me verbazen hoeveel er in een Twingo past, ik heb al zoveel spullen daarin vervoerd, hilarisch. Tijdelijk hebben we nu ook de aanhanger van schoonvader en in de v70 van manlief past ook heel veel, dus het gaat straks alleen om de echt zware/lompe dingen als wasmachine, droger, bank enzo.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181419491
Wij verhuizen straks ook 2km verderop. Hebben een station waar veel in kan en verder gewoon zo'n pak 'n bak aanhanger ofzo. Voor de spullen die bij mijn ouders staan (110 km hiervandaan) denk ik dat we zo'n bus gaan huren.

Bevalt de tegelzetter d.k?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181419572
Die tegelzetter bevalt prima, is van de oude stempel en werkt kei netjes.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181427195
Wij gaan weer een verhuisbedrijf inhuren. Dat hebben we de vorige twee keer gedaan en is heel goed bevallen. Terwijl zij sjouwen kan ik het huis inrichten. Op die manier zijn we binnen een dag al grotendeels geïnstalleerd.

Het maken van foto's ziet er hier op. We hebben heel veel geluk gehad met het weer. Gelukkig hoef ik dit niet nog een keer te doen. Ik ben toch nog een flinke tijd bezig geweest met schoonmaken. Inmiddels staat alles weer op de oude plek. Nu weekeinde!

Hoe ging het bij jou, Franny?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181427249
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op de werkgevers verklaring.. Duurt allemaal maar lang.. :+
Hoelang wacht je al?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181427563
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoelang wacht je al?
Vorige week. Maar is beloofd dat ik het vandaag nog heb.. Zal mij benieuwen. Maakt nu niet zoveel uit want ze werken toch niet in het weekend }:|
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181427624
Fijn dat de foto's klaar zijn. Dat heb je dan alvast maar weer gehad.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:08:59 #261
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181427728
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan weer een verhuisbedrijf inhuren. Dat hebben we de vorige twee keer gedaan en is heel goed bevallen. Terwijl zij sjouwen kan ik het huis inrichten. Op die manier zijn we binnen een dag al grotendeels geïnstalleerd.
Hmm, dat is ook wel lekker inderdaad.....

quote:
Het maken van foto's ziet er hier op. We hebben heel veel geluk gehad met het weer. Gelukkig hoef ik dit niet nog een keer te doen. Ik ben toch nog een flinke tijd bezig geweest met schoonmaken. Inmiddels staat alles weer op de oude plek. Nu weekeinde!

Hoe ging het bij jou, Franny?
Bij ons wordt geadviseerd de indeling na de foto's zoveel mogelijk intact te laten. Heb je veel veranderd voor de foto's?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181428081
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:08 schreef sanger het volgende:

Bij ons wordt geadviseerd de indeling na de foto's zoveel mogelijk intact te laten. Heb je veel veranderd voor de foto's?
Nee, wat klein spul weggehaald (bijv. een poef en een krijtbord). Dat zien mensen niet als ze rondkijken. Sommige dingen haal ik wel weer weg voor de bezichtigingen (bijv. badjassen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:10:08 #263
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_181428863
Wij huren een verhuisbedrijf in voor de zware dingen zoals de wasmachine en de droger. Ik zie mijn vader en schoonvader met hun 60+ al stoer doen en die dingen naar beneden tillen, Ze moeten 2 trappen af en weer 2 trappen op dus better safe than sorry ;) De rest van de spullen verhuizen we grotendeels zelf. De mogelijkheid is er bij sommige verhuizers om ook zelf spullen in de wagen te tillen zodat het minder tijd kost en qua budget ook beter is. Dus dat gaan we waarschijnlijk doen :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_181455472
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
Het maken van foto's ziet er hier op. We hebben heel veel geluk gehad met het weer. Gelukkig hoef ik dit niet nog een keer te doen. Ik ben toch nog een flinke tijd bezig geweest met schoonmaken. Inmiddels staat alles weer op de oude plek. Nu weekeinde!

Hoe ging het bij jou, Franny?
Ook goed. Het weer was prima: wolken met vaak de zon er tussendoor. Het ging ook lekker snel. Beetje zitten kletsen met de makelaar. We hebben nu ook de tekst gekregen voor op Funda. Daar zitten een paar kleine foutjes in en we missen ook een paar vermeldenswaardige zaken. Maar in de basis een prima tekst. Officieel is ons huis een appartement, maar het wordt aangeboden als eengezinswoning. Makelaar had nog even uitgezocht of dat mag, maar dat is helemaal prima omdat het gaat om hoe de woning wordt 'ervaren.' Woensdag/donderdag zal het wel op funda verschijnen. De makelaar die bij de bezichtigingen zal zijn, kent het huis al goed omdat hij destijds betrokken was bij de bouw en verkoop in 2001. Dat is ook wel mooi.

Ik ben vooral druk geweest met opruimen. Maar voor de bezichtigingen moeten we nog wel wat extra gaan schoonmaken. }:| . Zo geen zin in. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181464689
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:55 schreef Franny_G het volgende:

Ik ben vooral druk geweest met opruimen. Maar voor de bezichtigingen moeten we nog wel wat extra gaan schoonmaken. }:| . Zo geen zin in. :') .
Fijn dat het goed ging! Kun je niet iemand inhuren voor het schoonmaken? Als ik het goed doe, ben ik al gauw 4 uur bezig. Nu heb ik geen hekel aan schoonmaken, maar als ik dat wel had ging ik het meteen uitbesteden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181465295
Wij hebben inmiddels onze woning gereed gemaakt voor de verhuizing volgend weekend. Best gek. Hebben er bijna 8 jaar gewoond, eerste koophuis.

Koper ook al ontmoet, gezellig tot diep in de nacht wijn gedronken. :P (betreft een monumentaal pand dat bindt ergens wel)
pi_181473610
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Fijn dat het goed ging! Kun je niet iemand inhuren voor het schoonmaken? Als ik het goed doe, ben ik al gauw 4 uur bezig. Nu heb ik geen hekel aan schoonmaken, maar als ik dat wel had ging ik het meteen uitbesteden.
Ik denk dat mijn vriend het vooral op zich zal nemen. Is ook wel oke, want ik heb juist veel van het opruimen gedaan. Beetje balans he. :P . En de schoonmaakster. Misschien moeten we die gewoon een uur of wat extra inhuren inderdaad.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:47:21 #268
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181490736
Zo, een druk weekendje geweest zo.. Alles in huis is nu klaar, op wat houtwerk na wat nog een tweede laklaag moet hebben. Nu wachten tot het voldoende gedroogd is :)

Dinsdag komt de makelaar voor de planning rondom verkoop. Woensdag verwachten we de offerte van de hypotheek te hebben :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 27 augustus 2018 @ 13:23:49 #269
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181496326
Vrijdag dus eindelijk huurcontract ondertekent. zaterdag wezen kijken voor een aantal vinyl vloeren. Bij de Kwantum zag ik wel een aantal mooie. En ik ga gewoon de gok nemen en het kaal op beton leggen. Een speciale ondervloer voor vinyl is zo duur dan komt er nog 11 euro per m2 erbij op.

Mss dat ik er nog een mailtje waag aan de verhuurder om te vragen wat er precies onder mijn appartement zit. Als het namelijk een niet veel gebruikte ruimte is, dan moet ik het beter isoleren voor warmte en ga ik wel wel gewoon voor een goede ondervloer maar dan met laminaat.
Al zag ik vandaag wel ontzettend mooie pvc stroken in de Gamma folder staan.

Ook het kijken naar gordijnen is begonnen en ik kan ze zelf maken, maar voor de prijzen die sommige winkels hanteren voor het maken van de gordijnen zou ik het liever uit besteden. Ik heb alleen geen idee van de afmetingen van de ramen, want behalve de open dag in juli heb ik geen toegang tot de woning tot de sleuteloverdracht in de laatste week van september. Dus dat wordt een maand zonder gordijnen slapen.

Ik word echt helemaal gek van alle keuzes die ik moet maken en wat er allemaal nog geregeld moet worden. Maar vooral ook van wat het kost. Ik heb het geld, maar op een of andere manier vind ik het dan weer zonde om veel geld in een vloer te steken als ik denk er maar 2 jaar te wonen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181498861
Spannend ienieminie. Wel lastig dat je niet mag meten in het huis.

Onze hypotheek is aangevraagd. Vandaag bouwtechnische keuring gehad.

Mooie keuken uitgezocht O+ heb er echt zin in.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181502180
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Vrijdag dus eindelijk huurcontract ondertekent. zaterdag wezen kijken voor een aantal vinyl vloeren. Bij de Kwantum zag ik wel een aantal mooie. En ik ga gewoon de gok nemen en het kaal op beton leggen. Een speciale ondervloer voor vinyl is zo duur dan komt er nog 11 euro per m2 erbij op.

Mss dat ik er nog een mailtje waag aan de verhuurder om te vragen wat er precies onder mijn appartement zit. Als het namelijk een niet veel gebruikte ruimte is, dan moet ik het beter isoleren voor warmte en ga ik wel wel gewoon voor een goede ondervloer maar dan met laminaat.
Al zag ik vandaag wel ontzettend mooie pvc stroken in de Gamma folder staan.

Ook het kijken naar gordijnen is begonnen en ik kan ze zelf maken, maar voor de prijzen die sommige winkels hanteren voor het maken van de gordijnen zou ik het liever uit besteden. Ik heb alleen geen idee van de afmetingen van de ramen, want behalve de open dag in juli heb ik geen toegang tot de woning tot de sleuteloverdracht in de laatste week van september. Dus dat wordt een maand zonder gordijnen slapen.

Ik word echt helemaal gek van alle keuzes die ik moet maken en wat er allemaal nog geregeld moet worden. Maar vooral ook van wat het kost. Ik heb het geld, maar op een of andere manier vind ik het dan weer zonde om veel geld in een vloer te steken als ik denk er maar 2 jaar te wonen.
Onze vinyl vloer ligt ook op beton. Hoefde volgens carpetright en legger ook geen ondervloer onder als de betonvloer egaal is.
  maandag 27 augustus 2018 @ 18:52:03 #272
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181502450
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Spannend ienieminie. Wel lastig dat je niet mag meten in het huis.

Onze hypotheek is aangevraagd. Vandaag bouwtechnische keuring gehad.

Mooie keuken uitgezocht O+ heb er echt zin in.
Wat versta je onder hypotheek aangevraagd? Een offerte/rente aanbod aangevraagd, of het ondertekend en afwachtend op de definitieve acceptatie?

Leuk hè, keukens uitzoeken :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181502796
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 18:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat versta je onder hypotheek aangevraagd? Een offerte/rente aanbod aangevraagd, of het ondertekend en afwachtend op de definitieve acceptatie?

Leuk hè, keukens uitzoeken :Y
Offerte aangevraagd. Rente staat al vast nu.

Vet irritant moeten eerst een taxatie laten doen voor ze verder gaat maargoed die is donderdag. Vorige keer moest de taxatie pas toen hij de eerste keer was goedgekeurd.

En idd heel leuk die keukens uitzoeken.. Maar man wat zijn die dingen duur.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 27 augustus 2018 @ 20:35:25 #274
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_181504768
Vrijdag verkoopovereenkomst tekenen. Toch wel vreemd na 9 jaar.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 27 augustus 2018 @ 20:47:49 #275
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181505066
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Offerte aangevraagd. Rente staat al vast nu.

Vet irritant moeten eerst een taxatie laten doen voor ze verder gaat maargoed die is donderdag. Vorige keer moest de taxatie pas toen hij de eerste keer was goedgekeurd.

En idd heel leuk die keukens uitzoeken.. Maar man wat zijn die dingen duur.
Kijk, goed bezig dus.

Bij ons was de taxatie ook eerder dan de offerte. Wij hebben ook het renteaanbod pas later getekend.

En ja, duur. Maar onderhandelen :Y Je kunt echt veel er af krijgen vaak :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181505366
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Kijk, goed bezig dus.

Bij ons was de taxatie ook eerder dan de offerte. Wij hebben ook het renteaanbod pas later getekend.

En ja, duur. Maar onderhandelen :Y Je kunt echt veel er af krijgen vaak :Y
Zijn bij een plaatselijk familie bedrijf geweest die doen niet aan handje klap zoals bij Mandemakers ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181507145
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:35 schreef SV-tje het volgende:
Vrijdag verkoopovereenkomst tekenen. Toch wel vreemd na 9 jaar.
Gek is dat he. Wij hebben inmiddels het huis bijna leeg. Voelt heel vreemd. Ondanks dat onze nieuwe woning fantastisch is.
  maandag 27 augustus 2018 @ 22:27:53 #278
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_181507950
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:02 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Gek is dat he. Wij hebben inmiddels het huis bijna leeg. Voelt heel vreemd. Ondanks dat onze nieuwe woning fantastisch is.
Het huis leeg maken duurt nog wel even. Overdrachtsdatum is 2 januari, voor die tijd zullen we nog heel hard aan de bak moeten om het nieuwe huis af te krijgen K&W / SV-tje's brugwachtershuisje
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 27 augustus 2018 @ 22:59:55 #279
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_181508704
Misschien dat hier iemand het weet. We zijn op zoek naar een eettafel met een massief houten blad en deze stalen poten:



Iemand enig idee hoe die poten heten? Het zijn geen echte u-poten want deze lopen iets naar binnen af. Nergens te vinden (enkel hier en daar maar dan is het of heel duur of geen massief blad).
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 27 augustus 2018 @ 23:09:54 #280
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181508875
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 18:37 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:

[..]

Onze vinyl vloer ligt ook op beton. Hoefde volgens carpetright en legger ook geen ondervloer onder als de betonvloer egaal is.
Ik weet dus niet of het egaal is. Die verrassing komt als ik de sleutel heb.
Er komen dus woningen onder mijn appartement dus het moet wel goed geïsoleerd zijn betreft geluid.
En dan maakt denk ik het verschil tussen vinyl op beton of laminaat met een geluidsdempende ondervloer ook niet meer uit. Ik neig steeds meer naar een laminaatvloer ondanks dat het niet zou mogen.
Ik ben wel van plan hier en daar vloerkleden neer te leggen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181508892
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:59 schreef Yesse het volgende:
Misschien dat hier iemand het weet. We zijn op zoek naar een eettafel met een massief houten blad en deze stalen poten:

[ afbeelding ]

Iemand enig idee hoe die poten heten? Het zijn geen echte u-poten want deze lopen iets naar binnen af. Nergens te vinden (enkel hier en daar maar dan is het of heel duur of geen massief blad).
Ik weet toevallig wel een hout handelaar nabij Breda die dergelijke poten heeft, Bax hout. je kunt een los blad erbij zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 27-08-2018 23:18:11 ]
pi_181511502
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:59 schreef Yesse het volgende:
Misschien dat hier iemand het weet. We zijn op zoek naar een eettafel met een massief houten blad en deze stalen poten:

[ afbeelding ]

Iemand enig idee hoe die poten heten? Het zijn geen echte u-poten want deze lopen iets naar binnen af. Nergens te vinden (enkel hier en daar maar dan is het of heel duur of geen massief blad).
Foto doet het niet, maar klinkt als trapezium? Ik ben 3 jaar geleden bij onderstaand bedrijf geweest. Kon het frame helemaal zelf ontwerpen (wilde het anders dan wat online stond, met kleinere diameter palen), en er lagen voorbeelden van massieve bladen en diktes.

http://stalenframehoutenblad.nl
https://tool.sloophoutwebshop.nl
pi_181511758
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:59 schreef Yesse het volgende:
Misschien dat hier iemand het weet. We zijn op zoek naar een eettafel met een massief houten blad en deze stalen poten:

[ afbeelding ]

Iemand enig idee hoe die poten heten? Het zijn geen echte u-poten want deze lopen iets naar binnen af. Nergens te vinden (enkel hier en daar maar dan is het of heel duur of geen massief blad).
Ik heb wel tafels die jij omschrijft gezien bij zitmaxx
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181511769
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 23:09 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ik weet dus niet of het egaal is. Die verrassing komt als ik de sleutel heb.
Er komen dus woningen onder mijn appartement dus het moet wel goed geïsoleerd zijn betreft geluid.
En dan maakt denk ik het verschil tussen vinyl op beton of laminaat met een geluidsdempende ondervloer ook niet meer uit. Ik neig steeds meer naar een laminaatvloer ondanks dat het niet zou mogen.
Ik ben wel van plan hier en daar vloerkleden neer te leggen.
Dan moet je onder laminaat wel een hele goede dempende ondervloer voor appartementen neerleggen want Laminaat kan voor flink wat overlast zorgen,
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181511914
Ons huis is leeg. Gisteren kwamen de verhuizers en in 4 uur was alles gepakt en er uit. Wat ideaal! Dat kwam ik eigenlijk even als tip geven. Nooit ga ik dat nog zelf doen. Oké dat was anders toen wij gewoon nog met z'n 2en waren, toen deden we dat met een busje ofzo. Maar nu met 6. Echt perfect.
Verder geen voorpret, want wij gaan huren in het buitenland voor anderhalf jaar. En ons huis wordt verhuurd. Dat vond ik best even spannend, maar ben nu vooral opgelucht om te gaan.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:17:13 #286
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_181518228
Iedereen bedankt voor het meedenken, gaan eens kijken of we zoiets kunnen vinden. We hebben een soortgelijke tafel gezien bij Hoogenboezem maar het nadeel vonden we dat het van samengesteld hout is ipv gewoon een massieve plank hout. Dan kun je ook niet even opschuren en een nieuw kleurtje aan je tafel geven als je het zat bent ofzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:40 schreef Cathmar het volgende:
Ons huis is leeg. Gisteren kwamen de verhuizers en in 4 uur was alles gepakt en er uit. Wat ideaal! Dat kwam ik eigenlijk even als tip geven. Nooit ga ik dat nog zelf doen. Oké dat was anders toen wij gewoon nog met z'n 2en waren, toen deden we dat met een busje ofzo. Maar nu met 6. Echt perfect.
Verder geen voorpret, want wij gaan huren in het buitenland voor anderhalf jaar. En ons huis wordt verhuurd. Dat vond ik best even spannend, maar ben nu vooral opgelucht om te gaan.
Gaaf! Veel plezier in het buitenland!
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:42:41 #287
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181532002
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:59 schreef Yesse het volgende:
Misschien dat hier iemand het weet. We zijn op zoek naar een eettafel met een massief houten blad en deze stalen poten:

[ afbeelding ]

Iemand enig idee hoe die poten heten? Het zijn geen echte u-poten want deze lopen iets naar binnen af. Nergens te vinden (enkel hier en daar maar dan is het of heel duur of geen massief blad).
Deze tafel kwam voorbij in een advertentie van gigameubel. Misschien daar een kijkje nemen?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181533986
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:35 schreef SV-tje het volgende:
Vrijdag verkoopovereenkomst tekenen. Toch wel vreemd na 9 jaar.
Ik vond het vooral vreemd dat, toen we eenmaal ons nieuwe woning hebben, hoe snel we de negatieve dingen van de oude woning opmerkten en er ook extra aan irriteren.

15 jaar heel fijn gewoond, maar je verhuist niet voor niets. Dus dan worden de positieve punten van de nieuwe woning extra versterkt, en de negatieve dingen van de oude ook. Dingen waar je vroeger nooit echt aan ergerde.
pi_181536503
Wij hadden juist even een korte tijd het tegenovergestelde. Nu gaan wij naar een redelijk soortgelijk nieuwbouw huis maar dan van huur naar koop. Net na het tekenen van het contract zag ik allemaal nadelen aan de indeling, de omgeving en überhaupt het verhuizen. :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:18:16 #290
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_181539272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:47 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik vond het vooral vreemd dat, toen we eenmaal ons nieuwe woning hebben, hoe snel we de negatieve dingen van de oude woning opmerkten en er ook extra aan irriteren.

15 jaar heel fijn gewoond, maar je verhuist niet voor niets. Dus dan worden de positieve punten van de nieuwe woning extra versterkt, en de negatieve dingen van de oude ook. Dingen waar je vroeger nooit echt aan ergerde.
Dat hadden we bij t vorige huis wel. Moesten nog anderhalf jaar wachten voor t huis werd opgeleverd en gingen van mini huis uit 16 nog wat verbouwd in de jaren 80 naar nieuwbouw. Maar ons huidige huis voldoet nog heel goed, alleen het nieuwe huis bood ons de mogelijkheid om de oppervlakte van de zolderverdieping op de begane grond te hebben. Het nieuwe huis is verre van af en zal ook nog niet af zijn als we verhuizen, dus ik ben bang dat we de eerste tijd vooral terugverlangen tot het af is. Want t wordt uiteindelijk n droomhuis.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_181540834
Ons nieuwe huis heeft ook echt wel mindere dingen vergeleken met ons vorige huis (is al verkocht) maar ook zeker positieve.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:47:42 #292
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181541470
Ik kijk uit naar het nieuwe huis, heeft alleen maar voordelen. Ik baal alleen nu al van de verhuizing. Al die keuzes en dingen regelen. Weet ik gelijk waarom ik ook al weer al 11 jaar op hetzelfde stekkie woon.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_181541563
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik kijk uit naar het nieuwe huis, heeft alleen maar voordelen. Ik baal alleen nu al van de verhuizing. Al die keuzes en dingen regelen. Weet ik gelijk waarom ik ook al weer al 11 jaar op hetzelfde stekkie woon.
Verbouwen en verhuizen zijn ook de meest stressvolle periodes in je leven...
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:54:21 #294
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_181541644
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:51 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Verbouwen en verhuizen zijn ook de meest stressvolle periodes in je leven...
Ik heb maar 17m2 gevuld op dit moment dus de stress zou nog mee moeten vallen, maar vooral het keuzes maken vind ik moeilijk. Ik ben daar niet zo goed in, normaal gesproken volg ik mijn hart maar met dingen zoals een vloer kan dat niet.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:17:41 #295
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_181546845
Gister de opdracht ondertekend voor de verkoopmakelaar :) Nu wachten op afspraak met fotograaf, de teksten worden voorbereid en dan waarschijnlijk over een ruime week op Funda.

Makelaar verwacht dat het snel verkocht is, maar hey hij zal het tegenovergestelde niet zeggen uiteraard :P

De bank voor de nieuwe hypotheek is ondertussen aan het mierenneuken, moesten nieuwe kopie paspoort toesturen. We hebben het nieuwste model paspoort en daarbij zit een tweede bladzijde waarop het BSN staat, en die was niet toegevoegd :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_181547504
Wij zouden vandaag een dakkapel krijgen, maar gezien de weersvoorspellingen is dat uitgesteld tot morgen. Het gat in ons dak is fors (5,5 meter breed :P ) dus dat durfde de aannemer niet aan. En terecht hoor, dan maar een dagje later. Vandaag wordt ook de badkamer ingewassen en wij zijn zelf hard aan de slag met de keuken. Nog tien dagen en dan is verhuisdag. Ben er ook wel aan toe, twee huizen hebben is zwaar onhandig.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181547535
Spannend Sanger! Hopelijk een fijne fotograaf en goede foto's. Claudia inmiddels de boel op Funda? En Franny jij tevreden met de foto's?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_181553595
d.k, spannend, dakkapel erop! Is het een model dat er in één dag op gaat?

Hier duurt het nog even voor de woning op Funda gaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181556117
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
d.k, spannend, dakkapel erop! Is het een model dat er in één dag op gaat?

Hier duurt het nog even voor de woning op Funda gaat.
Waarom? Niet tevreden over de foto's? Of de tekst e.d.?
Ik vind de foto's prima, alle ruimtes staan er goed op. Achteraf had ik één van de kinderkamers nog wat leger gemaakt. Maar ach. Hopelijk leidt het niet. Er is ook zo'n 3D filmpje gemaakt, dat is wel grappig om van je eigen huis te zien.

Ik ben heel erg opgelucht dat we in onze nieuwe buurt toch een plekje hebben kunnen krijgen voor oudste kind op de buurtschool. Er waren meer scholen die mijn interesse hadden, maar deze is echt heel dichtbij. Ze hebben ook een leerling plafond maar ik had een fijn gesprekje aan de telefoon met een directeur die echt mee wilde denken. Er zitten allemaal kinderen uit de buurt op, wat natuurlijk fijn is en de school heeft ook een heel positief en recent inspectie rapport (waarbij ik vooral blij was te lezen dat leerlingen zelf zeggen dat het een geweldige school is met fijne leraren O+ ). Er is ook nog voor in ieder geval twee dagen plek op de BSO die bij de school zit., en voor de derde dag gaan we wel op de wachtlijst. We gaan morgen even langs voor een kennismakingsgesprek. Het is een pak van mijn hart. O+ .
Als we nu ook tijdig en voor een goede prijs ons huis verkopen, is het feest compleet. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:27:05 #300
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181557946
Fijn Franny!
En morgen hopelijk beter weer voor de dakkapel?

Hier lijkt t opeens snel te gaan. Foto’s zijn gisteren gemaakt, kreeg ze vandaag toegestuurd. Laat de makelaar maar kiezen wat er op Funda komt.

Vandaag hadden we weer kijkers, en die hebben meteen een bod gedaan :D
Het bod op zich is goed, de overdrachtsdatum alleen niet (twee weken voordat wij de sleutel van ons nieuwe huis krijgen). Nu dus onderhandelen.
pi_181573727
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 20:42 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Waarom? Niet tevreden over de foto's? Of de tekst e.d.?
Ik vind de foto's prima, alle ruimtes staan er goed op. Achteraf had ik één van de kinderkamers nog wat leger gemaakt. Maar ach. Hopelijk leidt het niet. Er is ook zo'n 3D filmpje gemaakt, dat is wel grappig om van je eigen huis te zien.
We willen het huis zo laat mogelijk in de verkoop doen omdat we pas van onze huidige woning af willen als onze nieuwe woning klaar is. Banken geven voor een beperkte periode een rente- en offertevoorstel af en daar proberen we dus rekening mee te houden. Maar ja, dan zouden we misschien in de winter moeten verkopen en dat is weer een rotperiode. Het is dus passen en meten.

Staat jullie huis al online?

quote:
Ik ben heel erg opgelucht dat we in onze nieuwe buurt toch een plekje hebben kunnen krijgen voor oudste kind op de buurtschool.
Oh, wat fijn!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')