abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 augustus 2018 @ 16:56:39 #251
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181207277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:53 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

het gaat om de besteedbaar inkomen, er zijn toch nog veel mensen die net rond kunnen komen, veel te veel, net als de voedselbank, in een welvarend land ?
Logisch, in een land met heel veel rijke mensen zal er altijd iemand de armste zijn.
Vergeet niet dat een stijging van het besteedbaar inkomen ervoor zorgt dat het gehele prijsniveau stijgt. Dat mensen naar de voedselbank moeten kun je volgens mij niet voorkomen. Het concept bestaat immers ook in Noorwegen, een land dat niet echt arm te noemen is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181207354
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Logisch, in een land met heel veel rijke mensen zal er altijd iemand de armste zijn.
Vergeet niet dat een stijging van het besteedbaar inkomen ervoor zorgt dat het gehele prijsniveau stijgt. Dat mensen naar de voedselbank moeten kun je volgens mij niet voorkomen. Het concept bestaat immers ook in Noorwegen, een land dat niet echt arm te noemen is.
Het neo-liberalisme heeft dingen laten gebeuren die er anders niet was gebeurd als bijv. den Uyl nog premier was. Hij was misschien wat te star, maar heeft ook laten zien dat het anders kan en dat dat beter voor mens en natuur is
  woensdag 15 augustus 2018 @ 17:00:21 #253
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181207372
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:59 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het neo-liberalisme heeft dingen laten gebeuren die er anders niet was gebeurd als bijv. den Uyl nog premier was. Hij was misschien wat te star, maar heeft ook laten zien dat het anders kan en dat dat beter voor mens en natuur is
Onder den Uyl bestond geen armoede?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181207433
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 17:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Onder den Uyl bestond geen armoede?
Armoede is niet uit te bannen, maar zorgen dat mensen met armoede toch nog perspectieven hebben... Ook was er een hoge groei, de lonen gingen daarmee ook te snel de lucht in, maar als het wat minder star op bedrijven, iets lagere verhogingen waren dan was het beter geweest. Bedrijven zeiden tegen dokters, het is goedkoper om mensen in de ziektewet te krijgen dus wil je ze af laten keuren. dan kan ik ze ontslaan en kost het de staat in plaats van mij. Overheid had een wat minder soepel ziektewet regeling moeten maken zodat de werkgevers hier niet misbruik van kunnen maken
pi_181207949
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kan, gaat ook gebeuren. Kijk maar naar de BTW-verhoging op 1 januari 2019.
De overheid wil namelijk meer centjes voor zorg en uitkeringen.
Waarom verlaagt ze dan de inkomstenbelasting?
  Moderator woensdag 15 augustus 2018 @ 17:32:46 #256
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181207987
Eh, iedere Nederlander die werkt verdient zijn geld met arbeid. Dat de een als arbeid vuilnisbakken leegt en de ander in een kantoor werkt als manager maakt nog niet dat de laatste niet arbeid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 17:34:29 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181208014
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 17:32 schreef Tijger_m het volgende:
Eh, iedere Nederlander die werkt verdient zijn geld met arbeid. Dat de een als arbeid vuilnisbakken leegt en de ander in een kantoor werkt als manager maakt nog niet dat de laatste niet arbeid.
Veel directeurs zijn ook loonslaven.

Pure renteniers bestaan ook natuurlijk, dat is geen arbeid te noemen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181208096
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 17:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Veel directeurs zijn ook loonslaven.

Al is het maar van de aandeelhouders maar slaaf is iedereen, mijn mening

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 18:00:25 ]
pi_181208104
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geen idee, denk weinig.
Nogal verzadigde markt, niet?
Franchising an sich of specifiek de ketens die ik als voorbeeld gaf?

Ben jij als makelaar veel juridische teksten aan het lezen?
  Moderator woensdag 15 augustus 2018 @ 17:38:51 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181208105
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 17:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Veel directeurs zijn ook loonslaven.

Pure renteniers bestaan ook natuurlijk, dat is geen arbeid te noemen.
Klopt, ik ben daar een levend voorbeeld van :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181208389
En uiteindelijk is de kring rond, men scheld op mij ik kom thuis en scheld op de vrouw, de vrouw scheld op het kind of geeft het op de donder, het kind stampt naar de hond of kat, die hond bijt dan die wat op mij gescholden heeft of het kind daarvan, alles is maar geleend toch?

Denk er maar eens heel hard over naar wat ik schrijf, niet verplicht hoor.

Een ieder bekijkt het maar van zijn/haar kant uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 18:00:04 ]
pi_181208429
Ik zat 1X bij de directeur in de auto, die hield zich onderweg maar aan het stronten hoe veel geld zijn auto kosten deed, en hij zou niet onder de 100 kmh kunnen, moeilijk met uitstappen wel he heer, maar goed alles ging automatisch zei die. Toen het voertuig stopte liet ik de deur openstaan, wat doe je nu? He het gaat toch automatisch?
Achteraf fluisterde ik hem in de oren of hij zich niet schamen deed? Dat er mensen in zijn bedrijf werken die 3 jr moeten werken voor ze een bedrag van die auto, of die niet eens wat beter op zijn woorden kon letten. Dat waardeerde die achteraf wel, en gaf toe hij zat fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 17:56:49 ]
  woensdag 15 augustus 2018 @ 18:06:13 #263
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181208607
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 17:38 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Franchising an sich of specifiek de ketens die ik als voorbeeld gaf?

Ben jij als makelaar veel juridische teksten aan het lezen?
Massa's teksten. Zou geen fan zijn van franchiser worden als ik niet zie wat ik er voor krijg.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181208944
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Massa's teksten. Zou geen fan zijn van franchiser worden als ik niet zie wat ik er voor krijg.
wilde je nog wat zeggen op mijn antwoord ?
pi_181209049
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Massa's teksten. Zou geen fan zijn van franchiser worden als ik niet zie wat ik er voor krijg.
Je ontvangt doorgaans wel een prognose waarin staat wat je ervan mag verwachten toch?

Teksten in normale taal of juridisch zoals koopcontracten?
  woensdag 15 augustus 2018 @ 18:29:57 #266
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181209083
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 17:04 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Armoede is niet uit te bannen, maar zorgen dat mensen met armoede toch nog perspectieven hebben... Ook was er een hoge groei, de lonen gingen daarmee ook te snel de lucht in, maar als het wat minder star op bedrijven, iets lagere verhogingen waren dan was het beter geweest. Bedrijven zeiden tegen dokters, het is goedkoper om mensen in de ziektewet te krijgen dus wil je ze af laten keuren. dan kan ik ze ontslaan en kost het de staat in plaats van mij. Overheid had een wat minder soepel ziektewet regeling moeten maken zodat de werkgevers hier niet misbruik van kunnen maken
Maar die groei, die willen we allemaal terug.
Want meer groei is meer geld voor iedereen. Of je daar nu naar terug kan is de vraag. Je kunt de naoorlogse economische situatie niet zo eenvoudig nabootsen met beleid en fiscale stimuli. Denk je dat er teveel mensen thuis zitten met een oude regeling (i.e. afgekeurd) en dat ze nu weer aan de slag zouden kunnen gaan als de overheid andere ziektewetregelingen zou bedenken?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 18:32:37 #267
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181209130
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:27 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Je ontvangt doorgaans wel een prognose waarin staat wat je ervan mag verwachten toch?

Teksten in normale taal of juridisch zoals koopcontracten?
Die prognose is niet veel waard en geeft meestal een wat rooskleurige voorstelling van zaken. Het is immers niet hun upside die ze moeten bepalen, maar hun taak om franchisenemers lekker te maken met lucratieve inschattingen van omzetgegevens. Omzetten die de meeste ondernemers het eerste jaar niet halen. Ook juridische koopcontracten, of JV deals, of hovk'en.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181209257
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die prognose is niet veel waard en geeft meestal een wat rooskleurige voorstelling van zaken. Het is immers niet hun upside die ze moeten bepalen, maar hun taak om franchisenemers lekker te maken met lucratieve inschattingen van omzetgegevens. Omzetten die de meeste ondernemers het eerste jaar niet halen. Ook juridische koopcontracten, of JV deals, of hovk'en.
Wat is hun belang daarbij, ze investeren zelf immers ook het één en ander in een franchisenemer? Moet zeggen dat een gemiddelde omzet van 5,5 ton voor een Domino's me ook wat rooskleurig lijkt maar dat is echt te meten. Mag je daar zomaar over liegen?

Wat betekenen al die afkortingen? Ik weet niet of het één of andere angst is maar heb zojuist een juridisch document gelezen en die shit trekt me echt niet. Vastgoed klinkt leuk maar is breed dus ik moet eerst zien te bepalen wat ik wel en niet tof vind en hoe ik daar kan komen. Man die een paar panden heeft in de binnenstad pakt 20k+ zonder te werken.
pi_181209624
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar die groei, die willen we allemaal terug.
Want meer groei is meer geld voor iedereen. Of je daar nu naar terug kan is de vraag. Je kunt de naoorlogse economische situatie niet zo eenvoudig nabootsen met beleid en fiscale stimuli. Denk je dat er teveel mensen thuis zitten met een oude regeling (i.e. afgekeurd) en dat ze nu weer aan de slag zouden kunnen gaan als de overheid andere ziektewetregelingen zou bedenken?
ik heb het idee dat de VVD alleen maar groei voor de multinationals wil, verder ben ik niet liberaal genoeg om op ze te stemmen, ook pas ik niet tussen de VVD ers. toch een beetje kak vind je niet ;) en kan jij dingen benoemen die VVD voor ons land gedaan heeft ? Ik niet
pi_181210027
Azarkan in het ongelijk gesteld lees ik, en terecht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 15 augustus 2018 @ 19:23:56 #271
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181210464
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:38 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Wat is hun belang daarbij, ze investeren zelf immers ook het één en ander in een franchisenemer? Moet zeggen dat een gemiddelde omzet van 5,5 ton voor een Domino's me ook wat rooskleurig lijkt maar dat is echt te meten. Mag je daar zomaar over liegen?

Wat betekenen al die afkortingen? Ik weet niet of het één of andere angst is maar heb zojuist een juridisch document gelezen en die shit trekt me echt niet. Vastgoed klinkt leuk maar is breed dus ik moet eerst zien te bepalen wat ik wel en niet tof vind en hoe ik daar kan komen. Man die een paar panden heeft in de binnenstad pakt 20k+ zonder te werken.
Het is een prognose, je mag niet een volkomen onhaalbaar bedrag noemen, maar je kan best het bedrag noemen dat de beste franchiser die je ooit gehad heeft in z'n eerste jaar heeft gehaald en niet het bedrag dat je slechtste franchiser ooit heeft gepakt. Een hovk is een huurovereenkomst en een JV is een joint-venture. Het is breed, maar afhankelijk van je persoonlijkheid en je opleiding valt er een hoop af. Ik ben bijvoorbeeld niet geschikt om met bouwlui en aannemers te bakkeleien, dus kies voor de witteboordenkant. Een ander zal de kriebels van risk managers krijgen en gaat juist wel met nieuwbouw spelen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 19:26:24 #272
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181210511
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:53 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ik heb het idee dat de VVD alleen maar groei voor de multinationals wil, verder ben ik niet liberaal genoeg om op ze te stemmen, ook pas ik niet tussen de VVD ers. toch een beetje kak vind je niet ;) en kan jij dingen benoemen die VVD voor ons land gedaan heeft ? Ik niet
Een groei voor multinationals is uiteindelijk ook een groei voor Nederland. We kunnen wel ondernemertjes wegpesten, maar dat maakt onze positie internationaal ook niet echt sterker. En ik vraag me af of er in het Nederlandse landschap één politiek wapenfeit volledig toe te schrijven is aan een bepaalde stroming. Je zou kunnen zeggen dat VVD-voorganger Cort van der Linden ons uit een WO I heeft gehouden en vrouwenrechten mogelijk heeft gemaakt, dat valt 'm toch te prijzen.

[ Bericht 1% gewijzigd door GSbrder op 15-08-2018 19:36:46 ]
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 19:30:35 #273
104871 remlof
Europees federalist
pi_181210618
Mooi dat Chrome als je bent ingelogd met je Google-account al je instellingen en plugins meeneemt naar andere apparaten. Ook op m'n Windows-pc alle sjonzin in één keer weg ^O^
pi_181211775
quote:
15s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:23 schreef GSbrder het volgende:
Het is een prognose, je mag niet een volkomen onhaalbaar bedrag noemen, maar je kan best het bedrag noemen dat de beste franchiser die je ooit gehad heeft in z'n eerste jaar heeft gehaald en niet het bedrag dat je slechtste franchiser ooit heeft gepakt. Een hovk is een huurovereenkomst en een JV is een joint-venture. Het is breed, maar afhankelijk van je persoonlijkheid en je opleiding valt er een hoop af. Ik ben bijvoorbeeld niet geschikt om met bouwlui en aannemers te bakkeleien, dus kies voor de witteboordenkant. Een ander zal de kriebels van risk managers krijgen en gaat juist wel met nieuwbouw spelen.
Bakkeleien waarover zoal en waarom ben je daarover niet geschikt? Wat bedoel je met nieuwbouw spelen? Is de witteboordenkant meer geschikt voor intelligente personen of is dat te kort door de bocht? Ik heb immers toch vwo gedaan maar rond de tijd dat de puberteit begon te spelen heb ik een afkeer ontwikkelt voor theorie wat zich uit in allerlei dingen waaronder het uitstellen van studeren en zelfs het halen van autotheorie. Ik denk dat ik wat vastgoed betreft hetzelfde heb alsnwat Baudet volgens Ryon hreft met politiek. Ik vind het praktische leuk maar het papierwerk en de bureaucratie erom walg ik van. Oude woningen opknappen en verkopen of eventueel verhuren lijkt me bijvoorbeeld wel wat omdat je dan vooral praktisch bezig bent. Ik zit nu een beetje in een spavaat want enerzijds heb ik het nu goed en ben ik jong en kan daar dus maximaal van profiteren en proberen veel passief inkomen te creëren. Anderzijds bied studeren wel een bepaalde basis maarja echt denderende salarissen moet je niet verwachten, zelfs met een studie als fiscaal niet en al helemaal niet als je niet tot de top hoort. Bovendien kan ik daardoor nu niet maximaal werken en ben je 20k kwijt aan kosten.
pi_181213955
Ontopic.


Om te vieren dat we een goede deal gesloten hebben bij seats & sofa's :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')