abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181198359
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181198660
even he, ik weet niet hoe ik dat al die jaren gedaan heb, in de zomer altijd lange broeken aan.

Vandaag lange broek aan maar teringjantje wat warm. :')
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:38:00 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181198682
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:37 schreef Lonaa het volgende:
even he, ik weet niet hoe ik dat al die jaren gedaan heb, in de zomer altijd lange broeken aan.

Vandaag lange broek aan maar teringjantje wat warm. :')
Nouja op het werk moet ik het sowieso, dus ben er wel aan gewend.

Maar vroeger idd altijd overal, ook thuis volgens mij en zeker buiten. Hoe warm het ook was :')
Nu moet ik er niet aan denken. Of op vakantie enzo.
pi_181198700
quote:
6s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja op het werk moet ik het sowieso, dus ben er wel aan gewend.

Maar vroeger idd altijd overal, ook thuis volgens mij en zeker buiten. Hoe warm het ook was :')
Nu moet ik er niet aan denken. Of op vakantie enzo.
Ik loop dus al weken niet meer in een lange broek. Dat went blijkbaar wel snel. :D

Voor nu heb ik m uitgetrokken :')
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:41:31 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_181198768
Ik lag dus gister in een pyjama met lange broek en lange mouwen en een hemd er onder, onder mijn donzen winterdekbed te rillen :')

Je valt er wel snel mee af :7

Prachtige mount everest :')
disclaimer
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:42:27 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181198789
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik lag dus gister in een pyjama met lange broek en lange mouwen en een hemd er onder, onder mijn donzen winterdekbed te rillen :')

Thuis kan ik dat ook wel, lekker koel O+
Of nouja, beneden op de bank, niet op bed, daar is het nog et warm.
pi_181198870
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:41 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]

Prachtige mount everest :')
:D

Hier ook wel een 'hoe minder aan, hoe beter' over het algemeen. Gelukkig kom ik aardig weg met rokjes. _O- Wel jammer dat ik echt wat meer werksafe kleren moet hebben. Heul geen zin om dat te shoppen, want geen reet aan. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_181199042
Ik heb vandaag wel een lange rok aan, koeler dan een lange broek :)
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:00:08 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_181199176
Ik werk in een dresscode-loze omgeving, wel fijn als het warm is :+ Al merk ik daar veelal sowieso weinig van, want de airco heeft standje vrieskist :P

Verder hoop ik dat de ziekenboeg snel beter is! Kwak, dat zal wel weer schrikken zijn geweest ook zeg :o

BE, ik weet niet precies hoe en wat, maar fijn dat er stappen gezet worden, hopelijk morgen goed nieuws :Y

Lonaa, succes met je tentamen *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:02:28 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181199219
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
airco heeft standje vrieskist :P
Ken het ;(
Zit standaard met 1 vest aan, en regelmatig met 2.. en daaronder een trui en een topje :+
En de mensen naast me hebben het warm in hun tshirtje :') :X
pi_181199222
Ik heb de afgelopen tijd ook wel wat moeten investeren in wat meer geschikte kleding voor werken in een professionele omgeving. En vestjes. Want goed klimaatsysteem.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:02:56 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181199229
Dat was ik idd Holy, van die overstap, goed onthouden. :Y

Beterschap SQ!
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:10:12 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_181199362
quote:
6s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ken het ;(
Zit standaard met 1 vest aan, en regelmatig met 2.. en daaronder een trui en een topje :+
En de mensen naast me hebben het warm in hun tshirtje :') :X
Lol dat ja, sommigen hadden ook altijd onderlinge 'strijd' over de instellingen van het apparaat omdat een paar het altijd koud hebben en anderen altijd te warm _O- Toen we suggereerden dat ze dan maar van plaats moesten ruilen (i.v.m. bureaulocatie t.o.v. airco-roosters) was het ineens niet zo erg meer, kennelijk nogal gehecht aan hun plekkies :+
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:12:08 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181199405
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:10 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Lol dat ja, sommigen hadden ook altijd onderlinge 'strijd' over de instellingen van het apparaat omdat een paar het altijd koud hebben en anderen altijd te warm _O- Toen we suggereerden dat ze dan maar van plaats moesten ruilen (i.v.m. bureaulocatie t.o.v. airco-roosters) was het ineens niet zo erg meer, kennelijk nogal gehecht aan hun plekkies :+
Klopt, werd hier ook voorgesteld, maar dan zit ik dichter bij de kletsende en bewegende mensen en dat is weer een andere tik waar ik niet mee overweg kan :')
pi_181199431
Ik heb straks een eigen kamer met eigen regelkastje O+ Ik heb nog nooit een eigen kantoor gehad :o
pi_181199512
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik werk in een dresscode-loze omgeving, wel fijn als het warm is :+ Al merk ik daar veelal sowieso weinig van, want de airco heeft standje vrieskist :P

[...]
Ik ook, en ik zit dus nu ook met een dik vest aan. :')
Stimuleerde wel om lange dagen te maken tijdens de hittegolf ^O^
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:57:22 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_181200359
quote:
6s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt, werd hier ook voorgesteld, maar dan zit ik dichter bij de kletsende en bewegende mensen en dat is weer een andere tik waar ik niet mee overweg kan :')
Hm ja dat snap ik dan wel :+ Wij zitten toch enigszins hutjemutje, dus het maakt hooguit uit wie voor / achter je zit en of je in zicht bent van de deuropening _O-

Lekker Sunny :D

En jaaa Tele, dat je dan na werktijd een teen buiten de deur steekt en dat die teen er bijkans afschroeit _O- Gevoelsmatig he :+ Maar overdag is het wel lekker!
pi_181200408
Zo... goedemorgen :) Ik begin een beetje op te knappen, koorts is afgedaald naar 39,9

Lijstje:
O. 2 boterhammen kaas en halvarine
L. 2 boterhammen halvarine en stroop glas melk
T. Cracker en een appel en een glas melk
D. Stoofpeertjes, aardappelpuree en een vegaworstjes en jus
T. Cracker, appel en een glas melk
pi_181200807
39.9?

Dan hebben wij een andere definitie van 'opknappen' CotS
pi_181200845
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:16 schreef Lonaa het volgende:
39.9?

Dan hebben wij een andere definitie van 'opknappen' CotS
Gisteren was het hoger. Dus het is beter. Nog niet goed ;)
pi_181200857
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Gisteren was het hoger. Dus het is beter. Nog niet goed ;)
Dat definieer ik dan al 'iets minder ziek' :D
pi_181200907
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat definieer ik dan al 'iets minder ziek' :D
Oké, je hebt gelijk.
pi_181200931
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oké, je hebt gelijk.
Het ging niet om gelijk.

Dat van jouw klinkt veel positiever hoor. ;)

Ik word ontzettend negatief van ziek zijn. :')
pi_181200958
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het ging niet om gelijk.

Dat van jouw klinkt veel positiever hoor. ;)

Ik word ontzettend negatief van ziek zijn. :')
Ik ook, ik ben echt een down hoopje mens. Dus ik probeer alles een zo positief mogelijke draai te geven, dan voel ik me iets beter ;) Ik ben altijd een positievo
pi_181200979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ook, ik ben echt een down hoopje mens. Dus ik probeer alles een zo positief mogelijke draai te geven, dan voel ik me iets beter ;) Ik ben altijd een positievo
Knap. Dan moet je sowieso niet naar me luisteren. #glashalfleeg. #altijddorst. #meerbier.
pi_181201062
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Knap. Dan moet je sowieso niet naar me luisteren. #glashalfleeg. #altijddorst. #meerbier.
Aangeboren instelling, niks knaps aan :)
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:18:41 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_181202155
Ik heb op 1 kantoor gezeten met een Surinaamse.
Uiteindelijk hebben we haar bureau maar bovenop de radiator gezet, want er zit een grens aan de hoeveelheid laagjes die je uit kunt trekken.
disclaimer
pi_181202157
Beterschap voor alle zieke.

Ik werk zonder airco dus heet in de zomer.

Ik ging sporten had mij al uitgekleed spullen gepakt om te douchen. Kluisje weer dicht. En toen ging hij niet meer open :'(

Kon ik dus met handdoek om naar de balie lopen want er was niemand anders in de kleedkamer
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:19:47 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_181202175
Oh en koorts verloopt zelden lineair. Of je opknapt voel je vooral zelf aan, dat kan de thermometer je niet vertellen ;)

Ik heb nu 37.9 dus dan zou ik me alweer bijna kiplekker moeten voelen (basistemperatuur van 37.5 hier). Maar yea, nope.
disclaimer
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:22:07 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_181202221
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:18 schreef ferrari_rood het volgende:

Ik ging sporten had mij al uitgekleed spullen gepakt om te douchen. Kluisje weer dicht. En toen ging hij niet meer open :'(

Kon ik dus met handdoek om naar de balie lopen want er was niemand anders in de kleedkamer
bwehehe, dat is matig. Kregen ze m wel weer open?
disclaimer
pi_181202402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:18 schreef ferrari_rood het volgende:

Fuuuuu
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_181202891
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

bwehehe, dat is matig. Kregen ze m wel weer open?
Ja. Niet met de code die ze daarvoor hebben maar met een nieuwe batterij.

Gelukkig heb ik altijd een hamamdoek mee met sporten en had ik mijn schone ondergoed al gepakt.

Was natuurlijk ook niemand bij de balie dus op de bel daqr drukken en maar wachten. En natuurlijk was er alleen een man van de sportschool aanwezig.

Nou ja ik ben weer gedouched
pi_181204242
Dat zuigt! Ik douche gewoonlijk thuis, woon een dikke 10m fietsen van de sportschool en mijn douche is zoveel beter 8-) Sporten ging wel (veel) beter zonder een hele werkdag ervoor. Heb weer het een en ander zwaarder kunnen zetten :)

T/L werd bakje protein kwark, 2 meergranen wraps met tonijn met een lik mayo en wat salade

Heb al een paar dagen zin in snaai :{ Hou die zin van Kwak in m'n hoofd, dat als 't geen honger is eten niet de oplossing is, ook omdat ik weet dat ik het op dit moment niet bij een reepje oid zou houden :+
pi_181204444
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:51 schreef Holyme het volgende:
Dat zuigt! Ik douche gewoonlijk thuis, woon een dikke 10m fietsen van de sportschool en mijn douche is zoveel beter 8-) Sporten ging wel (veel) beter zonder een hele werkdag ervoor. Heb weer het een en ander zwaarder kunnen zetten :)

T/L werd bakje protein kwark, 2 meergranen wraps met tonijn met een lik mayo en wat salade

Heb al een paar dagen zin in snaai :{ Hou die zin van Kwak in m'n hoofd, dat als 't geen honger is eten niet de oplossing is, ook omdat ik weet dat ik het op dit moment niet bij een reepje oid zou houden :+
Fijn dat het sporten zo goed ging! :)
En thuis douchen is fijn. Ik sport meestal 's avonds, en dan hoef ik me mooi niet meer aan te kleden na het douchen ^O^
Heb je een idee waar de snaaizin vandaan komt?
pi_181204486
Wow wat een hoop zieken! Ik hoop dat jullie snel opknappen.

Lijstje:
O: Magere yoghurt met muesli
T: 3 maiswafels (zonder wat erop, gewoon opgeknabbeld)
L: Club sandwitch (2 sneetjes geroosterd brood met kip, bacon, kaas, ei en rauwkost)
T: Klein vierkant caketaartje. Petit four heet het geloof ik.
D:Iets magers om te compenseren. Tartaar met roerbakgroenten ofzo.

Pff ik voel me nu rot om die sandwitch en gebakje. Ik kan echt nog maar weinig kcal eten zonder aan te komen, en ik zit eindelijk weer in de 82.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:12:24 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_181204704
Hoe zeggen ze dat ook weer, LadyBug, gedane zaken nemen geen keer? Een club sandwich en een petit fourtje lijken me geen ramp, niet te rot over voelen en met frisse moed verder, zou ik zeggen :Y

Ferrari :D fijn dat! Gelukkig had je een grote handdoek bij je! Ik douche ook altijd thuis, daarna lekker in potato mode 8)
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:15:37 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_181204769
Volgens mij is dat nog steeds een heel net lijstje, mlb? Ik zie werkelijk niks waar je je rot over zou moeten voelen?

Dat vind ik wel echt het nadeel van zo streng lijnen hoor, je perceptie van "normaal" verdwijnt compleet -O-
disclaimer
pi_181204883
Ja ik zie dit dus als een lijstje voor mensen die een prima gewicht hebben en dus met zulke lijstjes op gewicht blijven.
Maarja ik wil zo dolgraag die laatste kilos kwijt. Het liefst ook af en toe met wat lekkers erbij.
De eerste 20 kilo ging dat prima. Als ik in de basis gewoon op de calorieën lette dan kon ik echt heus wel een wat lekkers nemen.
Maar de laatste vijf kilo is t echt strijden hoor, pff.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:23:40 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_181204937
Ja maar dát is heel normaal. Het stopt met er af vliegen, op het einde moet je echt genoegen nemen met 1 tot 2 kilo per maand maximaal. Je verbruikt nu ook gewoon minder.
disclaimer
pi_181204946
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:21 schreef Missladybug het volgende:
Ja ik zie dit dus als een lijstje voor mensen die een prima gewicht hebben en dus met zulke lijstjes op gewicht blijven.
Maarja ik wil zo dolgraag die laatste kilos kwijt. Het liefst ook af en toe met wat lekkers erbij.
De eerste 20 kilo ging dat prima. Als ik in de basis gewoon op de calorieën lette dan kon ik echt heus wel een wat lekkers nemen.
Maar de laatste vijf kilo is t echt strijden hoor, pff.
Hoeveel kcal mik je dan op?
pi_181204987
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ja maar dát is heel normaal. Het stopt met er af vliegen, op het einde moet je echt genoegen nemen met 1 tot 2 kilo per maand maximaal. Je verbruikt nu ook gewoon minder.
Volgens de diëtist mag dat sowieso maar, zei ze. Dat je dan een eetgewoonte hebt die een levensstijl is en geen dieet
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:28:10 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_181205035
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Volgens de diëtist mag dat sowieso maar, zei ze. Dat je dan een eetgewoonte hebt die een levensstijl is en geen dieet
nah, niet helemaal mee eens. Met fors overgewicht kan / moet je echt wel sneller afvallen met een gezond eetpatroon ;)

Ik haalde in het begin de kilo per week makkelijk. Op 2300 kcal. Later naar 2 kilo per maand gegaan en nu zit ik denk ik ook meer in de kilo per maand range. Niet meer op 2300 kcal uiteraard :+
disclaimer
pi_181205050
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ik doe mijn best om dat te blijven onthouden maar telkens als die weegschaal weer minimaal omlaag gaat na een keigoede week dan geef ik gelijk mezelf op mijn lazer omdat ik het dus blijkbaar niet (meer) goed doe.
Dat komt ook een beetje door alle mensen in mijn omgeving die zo trots waren dat ik zo mooi en snel afgevallen was die eerste periode.
Nu vragen mensen vaak hoe t gaat met t lijnen en dan haat ik t te moeten zeggen dat er helaas nu maar heel weinig af is. Of zelfs bijgekomen is.

T is echt een mindfuck en een stoornis hoor.

Holyme, ik probeer rond de 1500/1600 uit te komen op een dag.
pi_181205062
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Fijn dat het sporten zo goed ging! :)
En thuis douchen is fijn. Ik sport meestal 's avonds, en dan hoef ik me mooi niet meer aan te kleden na het douchen ^O^
Heb je een idee waar de snaaizin vandaan komt?
Ik hang nu ook in een ochtendjas met kat+dekentje op de bank :')

Snaaien, los van dat ik het lekker vind? :P Ja, meerdere mogelijke redenen, pittige weken achter de rug en dit jaar in z'n geheel is heftig (en roept snaaizin op). En daardoor ook wat moe, waar slapen niet voor helpt, dus dan roept mijn lijf om energie wat bij mij binnenkomt als "suikerrrrr!!".
pi_181205077
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nah, niet helemaal mee eens. Met fors overgewicht kan / moet je echt wel sneller afvallen met een gezond eetpatroon ;)

Ik haalde in het begin de kilo per week makkelijk. Op 2300 kcal. Later naar 2 kilo per maand gegaan en nu zit ik denk ik ook meer in de kilo per maand range. Niet meer op 2300 kcal uiteraard :+
Hm... oké... toch ga ik haar advies volgen ;)
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:30:52 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_181205100
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

jij hebt ook geen fors overgewicht volgens mij. Jij zit toch in de 80 range?
disclaimer
pi_181205116
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jij hebt ook geen fors overgewicht volgens mij. Jij zit toch in de 80 range?
Klopt :) ik weet niet waar de grens van fors zit ;)
pi_181205153
Mijn doel is trouwens in de zestig, maar met in de zeventig ben ik ook tevreden. Ik moet rekening houden met mijn pillen. Die verkloten mijn metabolisme
pi_181205165
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:28 schreef Missladybug het volgende:

[..]

Ik doe mijn best om dat te blijven onthouden maar telkens als die weegschaal weer minimaal omlaag gaat na een keigoede week dan geef ik gelijk mezelf op mijn lazer omdat ik het dus blijkbaar niet (meer) goed doe.
Dat komt ook een beetje door alle mensen in mijn omgeving die zo trots waren dat ik zo mooi en snel afgevallen was die eerste periode.
Nu vragen mensen vaak hoe t gaat met t lijnen en dan haat ik t te moeten zeggen dat er helaas nu maar heel weinig af is. Of zelfs bijgekomen is.

T is echt een mindfuck en een stoornis hoor.

Holyme, ik probeer rond de 1500/1600 uit te komen op een dag.
Nu weet ik niet wat je stats zijn en hoe actief je bent, maar is 1500 voldoende? Ik merk dat ik soms beter afval op wat meer, vandaar. Als je 82 weegt en bijvoorbeeld sport, klinkt 1500 vrij laag. Heb je er al 'ns een berekening op losgelaten?
pi_181205201
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zij heeft gelijk voor jouw doelen, maar SQ heeft ook gelijk voor als je meer zou wegen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')