abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Colorchick dinsdag 26 februari 2019 @ 14:51:38 #51
382129 crew  Donna
pi_185254602
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:48 schreef Bienelientjee het volgende:
@:DonnaRush Hard bewijs dat meneer ook rammelt. Haha, ik vroeg vanochtend: "Gaan we samen Call the Midwife kijken, of vind je het erg als ik het nu kijk (want hij is werken)?" En hij antwoord: "We kunnen het samen kijken!" _O-
Hahaha, dit is wel een beetje ernstig!
  Moderator / Colorchick dinsdag 26 februari 2019 @ 14:52:53 #52
382129 crew  Donna
pi_185254619
Ik rammel nog even verder. Mijn vriend gaat waarschijnlijk helemaal voor zichzelf beginnen, dat doe hij er nu nog naast. Dus dan schuift de wens voor een tweede kindje even een paar maandjes op. Dan gaan we er alsnog voor in/na de zomer, maar we letten er nu even extra op dat we de vruchtbare dagen ontlopen.
  zondag 10 maart 2019 @ 18:51:46 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185524152
Nou ik rammel weer. Mijn schoonzusje heeft een baby en ik heb heel zorgvuldig het rammelen uit gezet, maar ik kreeg een vaccinatie waarbij ik niet zwanger mocht zijn, deed uit voorzorg een zwangerschapstest en voelde ineens weer heel sterk dat ik wilde dat hij positief was.
Was 'ie niet hoor, maar nu rammel ik wel weer als een gek. Maffe hormonen :{w.
KuikenGuppy
  maandag 11 maart 2019 @ 21:48:20 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185551206
Is het een optie voor jullie @Burdie, een derde? Is het alweer gezakt of heb je inmiddels opgezocht hoe lang na die vaccinatie je los mag?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 12 maart 2019 @ 08:23:03 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185556256
Er zijn nog wat praktische bezwaren (zoals een huwelijksfeest, verbouwing die eerst nodig is en het feit dat m'n lief nog twijfelt) dus nee even niet concreet. Maar ik schrok vooral een beetje van hoe groot de wens nog blijkt te zijn.
Wel een extra motivatie om een tandje harder te gaan opruimen (de zolder moet grotendeels leeg voor de verbouwing ;) ).
KuikenGuppy
  Moderator / Colorchick dinsdag 12 maart 2019 @ 08:58:38 #56
382129 crew  Donna
pi_185556712
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:23 schreef Burdie het volgende:
Er zijn nog wat praktische bezwaren (zoals een huwelijksfeest, verbouwing die eerst nodig is en het feit dat m'n lief nog twijfelt) dus nee even niet concreet. Maar ik schrok vooral een beetje van hoe groot de wens nog blijkt te zijn.
Wel een extra motivatie om een tandje harder te gaan opruimen (de zolder moet grotendeels leeg voor de verbouwing ;) ).
Leuk! Succes met opruimen.

Mijn schoonzus is vorige week bevallen (baby is nu 6 dagen oud), heerlijk! O+
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:28:32 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185557135
Bij ons begint het voorzichtig aan dichterbij te komen. We hebben een eerste gesprek gehad bij de kliniek, een echo gehad en alles ziet er goed uit. Nu nog de uitslag van een bloedtest, dat kan namelijk later in het traject betekenen dat er eerder gegekeken zal worden naar de doorgang in mijn eileiders als ik niet na een paar KI pogingen zwanger raak. We zijn nu klaar met verbouwen dus we kunnen ons gaan oriënteren op de donor.

Ergens nog steeds een onwerkelijk idee dat er mogelijk over een jaartje al een baby geboren wordt :@ :+
Resistance is futile.
pi_185572275
:W ik rammel ook.
pi_185579658
Ja eh. Hoi :W

Ik kom hier een poosje op de bank zitten rammelen... :o
  woensdag 13 maart 2019 @ 08:12:22 #60
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_185579666
Seven, doen jullie Cryos?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 13 maart 2019 @ 08:24:33 #61
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185579727
Sillie! :D jamaar je hebt nog een baby! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185579985
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:11 schreef silliegirl het volgende:

Sillie! Welkom terug!

@Seven. Spannend joh! Hoe was het gesprek bij de kliniek? Fijne mensen en zo?

@Chan jij ook welkom hier!

Ben ik nog iemand vergeten?

Hier gaan we wellicht toch nog iets opschuiven met de datum. Het idee was dat ik begin december wil promoveren en dat ik dan max 30 weken zwanger wil zijn, dus keurig terug geteld en dat zou betekenen half april stoppen met pil en half mei eerste poging - als het dan meteen raak is dan komt dat precies zo uit. Alleen is het nu ineens niet 100% zeker of het lukt om mijn 3e paper geaccepteerd te krijgen voor half augustus (door traagheid team vnl) en dat is een voorwaarde voor in december kunnen promoveren. Dus helemaal kut. Ik heb nu wel een plan B waardoor ik drie papers heb die als 3e geaccepteerd zouden kunnen worden waarvan een wel een vrij grote kans van slagen zou moeten hebben, maar toch.

Als december promoveren niet lukt wordt het namelijk begin april omdat mijn ouders januari-maart in het buitenland zijn.

Dus nu toch niet half april stoppen maar half mei afwachten, zodat ik weet hoe het er dan voor staat (dan zou ik als het volgens planning lukt paper 4 en 5 ingediend moeten hebben en heb ik wellicht ook paper 3 al terug en weet ik hoeveel werk die revisie gaat zijn) en evt dan stoppen of weer een maandje opschuiven.

Ik heb het er wel met mijn supervisor over gehad, want ik baal dus wel behoorlijk dat het vnl ook komt door dingen die ik niet zelf in de hand heb (termijn van feedback krijgen van anderen) en ik gewoon echt niet pas in april wil promoveren. Ze was heel begripvol en gaf aan dat we het donderdag over de planning gaan hebben met zijn allen (zonder dit te benoemen) en dat zij er ook alles aan gaan doen om te zorgen dat december gaat lukken. Dus hopelijk helpt dat wat zodat voor de komende twee papers de feedback wat sneller komt..
  Moderator / Colorchick woensdag 13 maart 2019 @ 09:15:05 #63
382129 crew  Donna
pi_185580188
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:11 schreef silliegirl het volgende:

Joe hoi, hoe oud is je baby? :D
  Moderator / Colorchick woensdag 13 maart 2019 @ 09:18:26 #64
382129 crew  Donna
pi_185580214
Spannende tijd voor jou dus @vlindertje89 .
Hopelijk lukt het toch in december!

Nog 2 weken dan is m'n baby een dreumes. Ahhh!! O+
En m'n vriend heeft ontslag genomen, dus vanaf volgende maand staat hij op eigen benen. Heel spannend allemaal.

Welkom @Chan, wordt het hier toch nog weer wat drukker!
pi_185582126
Fijn dat dit topic weer actief is O+ Ik rammel aan alle kanten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door CassElliot op 13-03-2019 11:56:07 ]
Make your own kind of music.
pi_185582624
Dat is wel balen vlindertje89.. Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid!
pi_185582758
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:23 schreef Burdie het volgende:
O+ Hormonen en voortplantingsdrang zijn echt rare dingen :')

Sillie :D Zie de zin hierboven.

Spannend Seven! En voor jou ook vlindertje, hoop dat er nog wat kan worden verschoven. Lijkt me lastig om door invloed van buitenaf je plannen zo te moeten wijzigen.
Make your own kind of music.
pi_185583347
Burdie O+ . Dat zou tof zijn! Succes met opruimen.

CassE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sillie :o , je man rammelt niet gok ik?
pi_185583954
Edit: wat Franny hieronder zegt, dekt ook voor mij prima de lading.

[ Bericht 94% gewijzigd door Jentin op 13-03-2019 22:02:13 ]
  Moderator / Colorchick woensdag 13 maart 2019 @ 13:04:11 #70
382129 crew  Donna
pi_185584116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 11:28 schreef CassElliot het volgende:

SPOILER
Ik wil niet vloeken in de kerk, maar als je denkt dat BV zoveel invloed heeft, zou je daar bij een eventuele derde dan niet eerder mee kunnen stoppen? Of helemaal geen BV geven?

Volgens mij ervaren veel mensen na een bepaald aantal kinderen wel dat het klaar en goed is.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:45:06 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185590026
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:12 schreef Andromache het volgende:
Seven, doen jullie Cryos?
Yes! Nog niet besteld, alleen georiënteerd. Ben benieuwd welke kosten er mee gemoeid zijn :+ .
Resistance is futile.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:48:39 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185590099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]

Sillie! Welkom terug!

@:Seven. Spannend joh! Hoe was het gesprek bij de kliniek? Fijne mensen en zo?

@:Chan jij ook welkom hier!

Ben ik nog iemand vergeten?

Hier gaan we wellicht toch nog iets opschuiven met de datum. Het idee was dat ik begin december wil promoveren en dat ik dan max 30 weken zwanger wil zijn, dus keurig terug geteld en dat zou betekenen half april stoppen met pil en half mei eerste poging - als het dan meteen raak is dan komt dat precies zo uit. Alleen is het nu ineens niet 100% zeker of het lukt om mijn 3e paper geaccepteerd te krijgen voor half augustus (door traagheid team vnl) en dat is een voorwaarde voor in december kunnen promoveren. Dus helemaal kut. Ik heb nu wel een plan B waardoor ik drie papers heb die als 3e geaccepteerd zouden kunnen worden waarvan een wel een vrij grote kans van slagen zou moeten hebben, maar toch.

Als december promoveren niet lukt wordt het namelijk begin april omdat mijn ouders januari-maart in het buitenland zijn.

Dus nu toch niet half april stoppen maar half mei afwachten, zodat ik weet hoe het er dan voor staat (dan zou ik als het volgens planning lukt paper 4 en 5 ingediend moeten hebben en heb ik wellicht ook paper 3 al terug en weet ik hoeveel werk die revisie gaat zijn) en evt dan stoppen of weer een maandje opschuiven.

Ik heb het er wel met mijn supervisor over gehad, want ik baal dus wel behoorlijk dat het vnl ook komt door dingen die ik niet zelf in de hand heb (termijn van feedback krijgen van anderen) en ik gewoon echt niet pas in april wil promoveren. Ze was heel begripvol en gaf aan dat we het donderdag over de planning gaan hebben met zijn allen (zonder dit te benoemen) en dat zij er ook alles aan gaan doen om te zorgen dat december gaat lukken. Dus hopelijk helpt dat wat zodat voor de komende twee papers de feedback wat sneller komt..
Oeh, spannend. Ik duim voor je.

Ons gesprek was heel prettig, fijne arts. Redelijk jong nog maar ik had wel een klik met haar. Ze heeft goed uitgelegd en die echo was ook echt cool, ze legde precies uit wat ze zag en wanneer mijn eisprong zou volgen etc. etc. Voelde gewoon heel erg goed ^O^ .
Resistance is futile.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:50:38 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185590129
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 11:28 schreef CassElliot het volgende:

SPOILER
Oh :* moeilijk om zo tot een beslissing te komen. Ik wens je veel wijsheid en sterkte.
Resistance is futile.
pi_185590913
@DonnaRush Ze is 6,5 maand nu.

@Malteser: eh nee. Niet echt, in ieder geval. Al is een derde voor hem wel bespreekbaar nu, dat verbaasde mij eigenlijk wel. Daarom ging ik er zelf over denken... Dat was het voor mij eigenlijk niet. Ik vond mijn 2e zwangerschap zwaar en rot. En eigenlijk wil ik niet nog een keer zo zwanger zijn ook. Maar ja. Zo’n mini baby O+ .

Verder sluit ik me bij @CassElliot aan; hormonen zijn stomme dingen. Dus ik rammel voorlopig gewoon even en misschien blijft het daar ook wel gewoon bij..
pi_185594599
Ik had zelf na de eerste op een gegeven moment een knagend gevoel dat ik het nog wel eens zou willen meemaken. Dat gevoel heb ik nu na de tweede helemaal niet. Eerder een soort opluchting: zo, dat is nu klaar. Want ja, het is prachtig allemaal hoor, maar ook loodzwaar. En ik vond bij de tweede ook veel meer meespelen dat er risico's zijn: wat als er iets met dit kindje is, wat als het misgaat, etc.
Dat zou ik nu ook niet meer aandurven (ook niet het risico op een tweeling e.d.). Even los van het feit dat ik gezien mijn leeftijd wel echt klaar ben.

Maar eigenlijk denk ik dat vrouwen, de ene duidelijk meer dan de ander en sommige vrouwen ook helemaal niet, vaak een altijd sluimerend verlangen hebben naar een baby. Niet voor niets hangen oudere vrouwen vaak zo verlangend met hun hoofd boven een kinderwagen. En ik denk dat als je jezelf vertelt dat dit definitief niet tot de mogelijkheden behoort (rationeel gezien) dat verlangen wellicht vooral ook sterker wordt. Misschien gewoon lekker zwelgen in het gevoel en het verlangen. Maar bij het ernaar handelen je hoofd blijven gebruiken. Het kan best naast elkaar bestaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')