abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Forum Admin dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:04:02 #1
35723 crew  GGMM
pi_181188387
Ik heb last van Eye Floaters, wie heeft er een oplossing?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_181188409
Wat
Ik zwaai naar dieren.
  Forum Admin dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:06:40 #3
35723 crew  GGMM
pi_181188524
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:04 schreef Geerd het volgende:
Wat

Die vanaf 0:15 heb ik
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_181188674
Er is geen goede oplossing.
Laseren met een YAG kan, maar dan moeten ze wel een duidelijke floater hebben om op te richten.

Ik heb het ook in beide ogen en dat is kut, maar het zijn ook dagen dat ik het vergeet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Ping op 14-08-2018 21:16:46 ]
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:21:06 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_181189103
Zal ik je dan maar helpen?

Dit is dus die behandeling.

Wat ik je al zei, ik heb er ook last van. Dit lijkt wel een goede oplossing.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_181189360
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:21 schreef Karina het volgende:
Zal ik je dan maar helpen?

Dit is dus die behandeling.

Wat ik je al zei, ik heb er ook last van. Dit lijkt wel een goede oplossing.
...maar je hebt het dus niet laten doen?
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:29:54 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_181189372
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:29 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

...maar je hebt het dus niet laten doen?
Nog niet nee maar als het zo blijft overweeg ik het wel. Het is heel irritant en ik krijg er hoofdpijn van.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_193472310
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:04 schreef GGMM het volgende:
Ik heb last van Eye Floaters, wie heeft er een oplossing?
Misschien een beetje laat maar ik heb mij laten behandelen in de UK door middel van een vitrectomy vanwege extreme eye floaters.
Dit is bijna 10 jaar geleden en ben sinds de operatie floaters vrij.
Mijn operatie werd ook gefilmd en ik heb ik geupload op youtube:


Ik heb ook een simulatie gemaakt van hoe mijn floaters er ongeveer uitzagen.
zie hier:


Er bestaat dus een oplossing, een drastische maar is beschikbaar in extreme gevallen.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  Forum Admin donderdag 4 juni 2020 @ 16:43:20 #10
35723 crew  GGMM
pi_193472542
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Misschien een beetje laat maar ik heb mij laten behandelen in de UK door middel van een vitrectomy vanwege extreme eye floaters.
Dit is bijna 10 jaar geleden en ben sinds de operatie floaters vrij.
Mijn operatie werd ook gefilmd en ik heb ik geupload op youtube:

Ik heb ook een simulatie gemaakt van hoe mijn floaters er ongeveer uitzagen.
zie hier:

Er bestaat dus een oplossing, een drastische maar is beschikbaar in extreme gevallen.
Hmm..

Altijd als ik dat soort filmpjes zie denk ik nou zoveel last heb ik er nou ook weer niet van.

Wellicht iets om te overwegen als het echt nog veel erger wordt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_193472710
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Misschien een beetje laat maar ik heb mij laten behandelen in de UK door middel van een vitrectomy vanwege extreme eye floaters.
Dit is bijna 10 jaar geleden en ben sinds de operatie floaters vrij.
Mijn operatie werd ook gefilmd en ik heb ik geupload op youtube:

Ik heb ook een simulatie gemaakt van hoe mijn floaters er ongeveer uitzagen.
zie hier:

Er bestaat dus een oplossing, een drastische maar is beschikbaar in extreme gevallen.
Wat doen ze dan bij zo'n operatie? Halen ze iets weg, voegen ze iets toe? Is het eiwit ofzo?
Mooi dat je het hebt laten filmen!
pi_193473129
Ik overweeg de laserbehandeling, heb 1 hele dikke floater precies op het focuspunt van mijn rechteroog |:(
pi_193473133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:54 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Wat doen ze dan bij zo'n operatie? Halen ze iets weg, voegen ze iets toe? Is het eiwit ofzo?
Mooi dat je het hebt laten filmen!
Volgens mij vervangen ze je hele oogvocht
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 17:31:44 #14
9859 crew  Karina
Woman
pi_193473206
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:26 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Volgens mij vervangen ze je hele oogvocht
klopt mijn oogarts vertelde mij ook over deze mogelijkheid. Inmiddels bijna 2 jaar later heb ik er haast geen last meer van. Mijn hersenen zijn er blijkbaar aan gewend geraakt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Eindredactie Games donderdag 4 juni 2020 @ 17:34:27 #15
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_193473252
Ik heb al zo lang ik me kan herinneren een eye floater, maar het is nog nooit storend geweest eigenlijk. Pas nu ik dit topic lees herinner ik me weer dat ik het heb, bedankt hè :(
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_193474213
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:54 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Wat doen ze dan bij zo'n operatie? Halen ze iets weg, voegen ze iets toe? Is het eiwit ofzo?
Mooi dat je het hebt laten filmen!
Het glasvocht wordt verwijderd.

Het glasvocht in je oog is opgebouwd uit een gel-achtige substantie bestaand uit water. Tijdens het ouder worden wordt het gel langzaam vloeibaar. De eiwitten (collageen) in het glasvocht worden hierdoor beweeglijk en dus kunnen hinderlijke vlekjes ontstaan je visie. Het zijn de vlekjes zelf niet dat je ziet maar de schaduwen dat op je netvlies wordt geprojecteerd. Je oog is een gesloten systeem dus de floaters kunnen nooit uit zichzelf verdwijnen. In de meeste gevallen kunnen je hersenen de floaters na een tijdje negeren of ze zakken naar onderen en verdwijnen uit je zichtveld.

Echter als je extreem veel floaters hebt dan is van een normale ervaring geen sprake meer en kan een operatie een oplossing zijn. Ik had extreem veel last van floaters dat ik alleen maar in het donker kon leven.

Tijdens de operatie wordt dit glasvocht verwijderd. En dit is precisie werk. Het glasvocht kleeft namelijk aan je netvlies en als hier te hard aan getrokken wordt dan kunnen er scheurtjes en gaatjes ontstaan. Alleen een dunne laag glasvocht op het netvlies en onder de lens (om staar te voorkomen) blijft achter. Het is onmogelijk om al het glasvocht te verwijderen.
In mijn video kan je ook zien dat de arts diverse methodes hanteert om het glasvocht los te krijgen van het netvlies.

Tijdens het verwijderen van het glasvocht verdwijnen dus ook de floaters uit het oog. Je oog zelf vervangt het glasvocht met water na een aantal weken/maanden.

Ik kan weer helemaal normaal zien. Mijn visie was overladen met floaters, het leek wel een snowglobe effect dus was een operatie gerechtvaardigd en mijn enige optie.

Omdat het toch mijn ogen zijn koos ik een van de beste artsen in de UK. Een Vitrectomy for floaters of FOV is namelijk een kunstwerkje, niet elke arts kan het even goed. Vaak blijven er toch nog floaters achter.

Maar om te zien hoe vervelend het is om extreme floaters te leven is dit een mooi voorbeeld:


Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193474368
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:26 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Volgens mij vervangen ze je hele oogvocht
Meestal zijn er twee keuzes.

Core Vitrectomy

Tijdens deze methode wordt alleen het makkelijk bereikbare centraal liggende glasvocht uit het oog verwijderd. Dit is de veilige aanpak en wordt het vaakst uitgevoerd. Meestal zijn alle floaters na de operatie verwijderd echter is de kans aanzienlijk groot dat de floaters later weer terugkeren naarmate het glasvocht dat nog in je oog aanwezig is tijdens het ouder worden vloeibaar wordt en dat de floaters dus terugkeren. Dit gebeurt in 95% van de gevallen.

Vitrectomy met PVD induced

Dit komt erop neer dat er zoveel mogelijk glasvocht wordt verwijderd met uitzondering van glasvocht onder de lens om cataract te voorkomen.
met deze methode verdwijnen alle floaters voorgoed maar dit is echter wel een riskante methode. Er kunnen namelijk scheurtjes in het netvlies ontstaan of een netvliesloslating.

Ik heb gekozen voor PVD induced en dat kan je ook in video zien.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193474679
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:25 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik overweeg de laserbehandeling, heb 1 hele dikke floater precies op het focuspunt van mijn rechteroog |:(
Is het een donkere floater of transparant en is hij erg beweeglijk?
Als de floater erg donker is dan zit hij hoogstwaarschijnlijk heel dicht op je netvlies en dat kan de YAG laser niet bereiken op een veilige manier.

YAG laser behandeling is vrij riskant geloof ik. De floater wordt uit elkaar geschoten en kan door verspreiden in andere delen van je oog waardoor je meerdere floaters kan waarnemen en daar moet dan ook weer een laser voor gebruikt worden.
De kans op netvlies beschadiging is ook aanzienlijk.

Mijn mening is dat laser behandeling niet effectief is tenzij je 50+ bent en je glasvocht helemaal vloeibaar is geworden.
Er wordt best veel met YAG laser geadverteerd om floaters te bestrijden maar naar mijn mening is het veel riskanter dan een vitrectomy en helemaal niet effectief.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193474859
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:43 schreef GGMM het volgende:

[..]

Hmm..

Altijd als ik dat soort filmpjes zie denk ik nou zoveel last heb ik er nou ook weer niet van.

Wellicht iets om te overwegen als het echt nog veel erger wordt.
Ja de meeste mensen kunnen floaters uiteindelijk negeren. Het brein kan de floaters eruit filteren.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193475445
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:52 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Is het een donkere floater of transparant en is hij erg beweeglijk?
Als de floater erg donker is dan zit hij hoogstwaarschijnlijk heel dicht op je netvlies en dat kan de YAG laser niet bereiken op een veilige manier.

YAG laser behandeling is vrij riskant geloof ik. De floater wordt uit elkaar geschoten en kan door verspreiden in andere delen van je oog waardoor je meerdere floaters kan waarnemen en daar moet dan ook weer een laser voor gebruikt worden.
De kans op netvlies beschadiging is ook aanzienlijk.

Mijn mening is dat laser behandeling niet effectief is tenzij je 50+ bent en je glasvocht helemaal vloeibaar is geworden.
Er wordt best veel met YAG laser geadverteerd om floaters te bestrijden maar naar mijn mening is het veel riskanter dan een vitrectomy en helemaal niet effectief.
Heel donker indd en vrij groot. Das mooi kut dan :D wellicht laat ik het gewoon want het went steeds meer. Scheelt weer 1300 euro :')
pi_193475587
Bedankt voor de duidelijke uitleg @-Deluzion-
Echt fijn dat je er vanaf bent!
pi_193505525
Ik had ze vroeger (vrij licht), maar nu zijn ze weg? :? Kan dat, of zijn m'n hersenen gewoon heel goed geworden in het filteren van het signaal? :D
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 16:34:05 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_193505620
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:43 schreef GGMM het volgende:

[..]

Hmm..

Altijd als ik dat soort filmpjes zie denk ik nou zoveel last heb ik er nou ook weer niet van.

Wellicht iets om te overwegen als het echt nog veel erger wordt.
Het valt mij pas op hoe erg ik er last van heb als ik op een tuinstoel lig, standje volledig liggen, en dan naar de blauwe hemel kijk.

Als ik dan weer even rechtop kom zitten en om me heen kijk heb ik er eigenlijk weinig last van.
Hoe zit dat bij jou?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_193513822
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:28 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Heel donker indd en vrij groot. Das mooi kut dan :D wellicht laat ik het gewoon want het went steeds meer. Scheelt weer 1300 euro :')
Wel knap als je dat kan. Ik had ook zo'n donkere floater precies in het focuspunt van mijn linker oog. Ik werd er soms helemaal gek van. Maar ik had zoveel floaters dat ik niet eens meer naar buiten kon zonder een hele sterke zonnebril te dragen.

Elke lichtbron veranderde in een soort beweeglijk kaarslicht omdat telkens de hele floatermassa erlangs kwam. Ik had ontelbaar veel floaters. Waarschijnlijk was er iets mis met mijn glasvocht of zo, ik weet het nog steeds niet helemaal.

Ook met zoveel floaters was mijn levenskwaliteit lager dan de dood.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193513846
Ik wil nog even benadrukken dat leven met floaters ongelooflijk vervelend kan zijn (zoals ik zelf heb ervaren) En dit onderzoek is dan geheel juist in mijn ogen. Vooral het dik gedrukte.
Dit is een van de meest onderschatte ziekten ooit vermoed ik. Ik denk zelfs dat een ergere ziekte nauwelijks voor te stellen is. Je kan letterlijk niks meer als je ogen helemaal gevuld zijn met floaters behalve in de duisternis leven.

To understand the impact of floaters on patients' overall health-related quality of life, the authors of this study assessed the utility values in patients presenting primarily with a history of floaters. Utility values allow an objective quantification of the functional quality of life associated with a specific "disease" state. Surprisingly, this study found that patients with floaters are willing to trade off an average of 1.1 years of every 10 years of their remaining life to get rid of the symptoms associated with floaters. In addition, they are willing to take, on average, an 11 percent risk of death and a 7 percent risk of blindness to get rid of symptoms relating to floaters.

For this study, a single trained research assistant interviewed 266 patients using a standardized utility value questionnaire. Patients had to be older than 21, have a history of floaters in one or both eyes, best-corrected visual acuity (BCVA) better than 20/30 in the better-seeing eye, and no significant coexisting retinal pathology. Patients with acute-onset floaters (defined as floaters of less than four weeks' duration), and high myopia (spherical equivalent equal to or greater than -6.0 D) were also included in the study.

A utility value of 1.0 implies a perfect "health" state, while death has a utility value of 0.0. The findings of this study indicate that the utility values of floaters are equal to AMD and lower than diabetic retinopathy and glaucoma. According to this study, floaters have lower utility values than mild angina, mild stroke, colon cancer, and asymptomatic HIV infection. This indicates that floaters have a significant negative impact on the quality of life as compared to ocular as well as systemic diseases. In addition, there was no difference between acute (less than one month) and chronic (mean duration of more than more year) floaters.

This finding calls into question the belief that patient symptoms will lessen in severity, either due to settling of vitreous opacities below the optical axis or because of neuro-psychological adaptation.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Deluzion- op 07-06-2020 00:37:44 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193515540
Jeetje zo bizar wel om mijn 8 jaar oude forum post terug te lezen :)

https://www.tapatalk.com/(...)my-update-t4900.html
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193522750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:32 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Wel knap als je dat kan. Ik had ook zo'n donkere floater precies in het focuspunt van mijn linker oog. Ik werd er soms helemaal gek van. Maar ik had zoveel floaters dat ik niet eens meer naar buiten kon zonder een hele sterke zonnebril te dragen.

Elke lichtbron veranderde in een soort beweeglijk kaarslicht omdat telkens de hele floatermassa erlangs kwam. Ik had ontelbaar veel floaters. Waarschijnlijk was er iets mis met mijn glasvocht of zo, ik weet het nog steeds niet helemaal.

Ook met zoveel floaters was mijn levenskwaliteit lager dan de dood.
Ik heb ook een heel netwerk met floaters in mijn ogen. Soms lijkt het net of ik door een mozaïek heen kijk. Het stadium van gek worden ben ik inmiddels voorbij, ik heb het nu een jaar of 4 denk ik. Soms als ik hem even niet zie mis ik hem zelfs :D
pi_193525551
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:45 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ik heb ook een heel netwerk met floaters in mijn ogen. Soms lijkt het net of ik door een mozaïek heen kijk. Het stadium van gek worden ben ik inmiddels voorbij, ik heb het nu een jaar of 4 denk ik. Soms als ik hem even niet zie mis ik hem zelfs :D
Ja en als het echt te erg wordt dan kan je altijd nog voor een operatie kiezen.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193526874
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:35 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ja en als het echt te erg wordt dan kan je altijd nog voor een operatie kiezen.
Absoluut, maar ik denk niet dat ik durf.
pi_193527118
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:57 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Absoluut, maar ik denk niet dat ik durf.
Begrijpelijk, in die fase zat ik ook, Het duurde een tijd voordat ik mentaal voorbereid was. Voor mij was de operatie geen keuze maar noodzaak. En ik weet dat er best wat risico's aan vast zitten en ik had ook van te voren rekening gehouden met elk mogelijk scenario zodat ik precies zou weten hoe te handelen en wat me te wachten zou staan.
Gelukkig verliep de operatie perfect en bij het overgrote deel is dat gelukkig ook het geval.
Maar ik snap best dat artsen terughoudend zijn in het opereren van een gezond oog, maar floaters worden ook verschrikkelijk onderschat.
Het negeren van floaters is zeker mogelijk voor de meeste mensen, maar soms is je gehele glasvocht gewoon "ziek" en heb je letterlijk honderden donkere floaters.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  Forum Admin maandag 8 juni 2020 @ 12:02:18 #31
35723 crew  GGMM
pi_193535218
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het valt mij pas op hoe erg ik er last van heb als ik op een tuinstoel lig, standje volledig liggen, en dan naar de blauwe hemel kijk.

Als ik dan weer even rechtop kom zitten en om me heen kijk heb ik er eigenlijk weinig last van.
Hoe zit dat bij jou?
Ja altijd overdag.Het verdwijnt wel een soort van omdat je er aan gewend raakt, maar als je er dan weer aan denkt zie je ze ook gelijk weer. :')

Daarom hoop ik dat dit topic snel wegzakt :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin woensdag 23 november 2022 @ 15:42:58 #32
35723 crew  GGMM
pi_206791110
Ik heb er de laatste weken weer extra last van. Ook omdat ik weer de boeken ben ingedoken (@Oriente) waardoor het extra irritant is en hoofdpijn oplevert, dus ik was weer naar die operatie aan het zoeken, maar qua risico's en het feit dat er een naald je ook ingaat ga ik dat NIET doen.

Toen kwam ik dit opeens tegen:

quote:
Een recente Taiwanese studie toont aan dat het regelmatig eten van ananas floaters significant kan tegengaan. De studie is gepubliceerd in het aprilnummer van The Journal of American Science.

Floaters zijn donkere plekken in het zicht, die vaak worden veroorzaakt door ouderdom. Volgens het Amerikaanse Mayo Clinic wordt de gelachtige substantie (ook wel het glasachtig lichaam genoemd) in onze ogen met het klimmen der jaren vloeibaarder. Ook krimpt het glasachtig lichaam, waardoor vezels en proteïnestructuren kunnen samenklonteren en een schaduw kunnen vormen op de retina. Deze schaduw zien wij dan als een floater. Floaters worden ook wel mouches volantes genoemd. Sommige huisartsen noemen mouches volantes of floaters ook wel muizen.

In de studie zijn 388 proefpersonen, met een gemiddelde leeftijd van 42, verdeeld in drie groepen. Na elke lunch werd hen gevraagd om 1 – 3 schijfjes rauwe ananas (100 gram per schijfje) te eten.

In experiment 1 werden 120 proefpersonen met één floater en 70 personen met meerdere floaters gevraagd om 2 schijfjes ananas te eten, gedurende 3 maanden.

In experiment 2 werden 198 proefpersonen gevraagd om gedurende drie maanden een lage (1 schijfje), gemiddeld (2 schijfjes) of hoge (3 schijfjes) dagelijkse dosis ananas te eten.

Na drie maanden zagen onderzoekers dat bij 120 proefpersonen van groep 1 in experiment 1 nog maar 35% aangaf een floater te hebben. Dat betekent dat ruim 70% geen floater meer had. Bij groep 2 van experiment 1 was een soortgelijke trend te zien: slechts 19 deelnemers rapporteerde nog meerdere floaters te hebben, wat erop duidt dat ook hier bij ruim 70% een verbetering was opgetreden.

In experiment 2 werd duidelijk dat hoe hoger de dosering was, hoe beter het resultaat. De groep die dagelijks 1 schijfje ananas tot zich namen, liet een verbetering van 54,5% zien. De mensen die dagelijks 2 schijfjes aten, zagen een verbetering van 62,2% en bij de groep die 3 schijfjes at was een verbetering te zien van bijna 70%.

In alle groepen was er na 1 maand geen vooruitgang te zien en na 2 maanden een lichte vooruitgang. Pas na 3 maanden begonnen de floaters bij de meesten op te klaren. Mogelijk dat de resultaten bij een langere duur van de studie nog beter waren geweest.

De onderzoekers vermoeden dat de enzymen in ananas, zoals onder meer bromelaïne, de microscopische vezels in de ogen kunnen afbreken. Daarbij kunnen de enzymen ook vrije radicalen afvangen. De vrije radicalen kunnen hyaluronzuur doen degraderen, waardoor floaters kunnen ontstaan.
https://oogziekenhuis.me/Floaterlaser/Floaterlaser.html

@Karina

Vanaf nu ga ik elke dag verse ananas eten. Ik zal mijn eerlijke bevindingen in dit topic blijven plaatsen.

Wordt vervolgd!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 15:45:58 #33
9859 crew  Karina
Woman
pi_206791187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:42 schreef GGMM het volgende:
Ik heb er de laatste weken weer extra last van. Ook omdat ik weer de boeken ben ingedoken (@:oriente) waardoor het extra irritant is en hoofdpijn oplevert, dus ik was weer naar die operatie aan het zoeken, maar qua risico's en het feit dat er een naald je ook ingaat ga ik dat NIET doen.

Toen kwam ik dit opeens tegen:
[..]
https://oogziekenhuis.me/Floaterlaser/Floaterlaser.html

@:karina

Vanaf nu ga ik elke dag verse ananas eten. Ik zal mijn eerlijke bevindingen in dit topic blijven plaatsen.

Wordt vervolgd!
Bedankt voor de tip. Ik heb er niet zo heel veel last meer van maar ik ga ook wat ananas eten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_206791302
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:42 schreef GGMM het volgende:
Ik heb er de laatste weken weer extra last van. Ook omdat ik weer de boeken ben ingedoken (@:oriente) waardoor het extra irritant is en hoofdpijn oplevert, dus ik was weer naar die operatie aan het zoeken, maar qua risico's en het feit dat er een naald je ook ingaat ga ik dat NIET doen.

Toen kwam ik dit opeens tegen:
[..]
https://oogziekenhuis.me/Floaterlaser/Floaterlaser.html

@:karina

Vanaf nu ga ik elke dag verse ananas eten. Ik zal mijn eerlijke bevindingen in dit topic blijven plaatsen.

Wordt vervolgd!
Ik heb ook al vanaf kinds af aan floaters. Eet nooit ananas.
  woensdag 23 november 2022 @ 16:08:40 #35
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_206791700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:04 schreef GGMM het volgende:
Ik heb last van Eye Floaters, wie heeft er een oplossing?
Alles went.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_206824406
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:50 schreef Oriente het volgende:

[..]
Ik heb ook al vanaf kinds af aan floaters. Eet nooit ananas.
Ik heb ze ook altijd gehad, lang gedacht dat het normaal was. Kwam er pas achter dat niet iedereen ze had toen m'n vader er last van kreeg. Blijkbaar is de kans erop groter wanneer je bijziend bent, omdat de oogbal dan langer is. M'n eigen schuld misschien, als kind las ik heel veel boeken, met m'n neus haast op de pagina.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206825561
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:04 schreef GGMM het volgende:
Ik heb last van Eye Floaters, wie heeft er een oplossing?
Uitloggen al geprobeerd?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 14:32:07 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206840764
Heel af en toe heb ik het. Niet heel vaak. Maar anders mik ik elke dag wel wat ananas in mijn yoghurt mocht het wat oplossen. Ben benieuwd :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')