Misschien niet heel handig allemaal en de verdachte had iets genuanceerder zijn ongenoegen over de precedent van Turkije kenbaar kunnen maken, maar of deze poppenkast noodzakelijk is?quote:Een man uit Sittard (64) staat in Den Haag terecht voor het beledigen van de Turkse president Erdogan.
De man stuurde verschillende beledigende mails naar de Turkse ambassade in Den Haag. Hij vergeleek de Turkse president onder meer met Hitler. De verdachte stuurde de mails in 2016 met titels als 'Fuck Erdogan'.
Idioot
In de mailtjes schreef hij onder meer: "Erdogan moet zo nodig de hele wereld gijzelen met zijn verderfelijke ideeën. Meer dan zeventig jaar geleden ging eenzelfde dictator exact dezelfde fout in. Ik betreur het Turkse volk met deze idioot, jullie verdienen niet beter."
Hakenkruis
Ook schreef hij: "Erdogan, you fucking goat fucker, burn in hell." Als bijlage had de verdachte een foto meegestuurd met de afbeeldingen van Hitler en Erdogan erop. Tussen beide personen stond een hakenkruis met de daarbij de tekst: 'There's no difference'. Op het colbert van Erdogan stond een hakenkruis afgebeeld.
Geen reactie
Advocaat Raimon Maessen van de Sittardenaar wil nog niet reageren op de zaak: "Het is op dit moment niet in het belang van mijn cliënt om te reageren." De man wordt verdacht van belediging, het beledigen van een ambtenaar en het beledigen van een bevriend staatshoofd.
Vrijdag komt de zaak voor de rechter in Den Haag.
Cartoon
Het is niet voor het eerst dat de Turkse president zich tegen de haren ingestreken voelt door een Limburger. Eind vorig jaar kreeg de Maastrichtse cartoonist Ruben L. Oppenheimer van Twitter te horen dat hij op gezag van een Turkse rechtbank een tweet met een cartoon van Erdogan moest verwijderen.
Bron: www.1limburg.nl/erdogan-hitler-sittardenaar-voor-rechter
Zoals? 200 euro boete voor ’geen neger achter de bar’?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:39 schreef Sicstus het volgende:
Laat het OM zich met echte zaken bezighouden
Misschien heeft Erdo wel sympathie voor AZ, met name de periode jaren 70-80?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Frans Molenaar was een homo. Weet niet of Erdogan daarmee vergeleken wil worden.
quote:
Ik kan een aantal users aanwijzen die dan nooit meer uit de bak zouden komen, mochten gelijke monikken gelijke kappen hebben.quote:De man wordt verdacht van belediging, het beledigen van een ambtenaar en het beledigen van een bevriend staatshoofd.
Noemde hij Nederlanders ook geen nazi's?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:23 schreef Hallojo het volgende:
Is Erdogan trouwens nog steeds een bevriend staatshoofd?
Maar dat erdogan Nederland “fascistisch” en een “overblijfsel van het nazisme noemde was ok?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen moeten maar eens leren dat ze niet zomaar alles kunnen zeggen.
Hopelijk geeft de rechter een duidelijke signaal dat dit niet te tolereren valt, maar ik vrees dat het een taakstraf+boete zal worden.
Sommige varkens zijn gelijker dan anderen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:48 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar dat erdogan Nederland “fascistisch” en een “overblijfsel van het nazisme noemde was ok?
Precies. Ik denk dat de advocaat van deze meneer dit soort uitspraken van Erdogan zelf er maar bij hoeft te halen en dat de rechter dan zal oordelen dat Erdogan er zelf om vraagt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:48 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar dat erdogan Nederland “fascistisch” en een “overblijfsel van het nazisme noemde was ok?
Als het over een gestoorde dictator gaat krijg je in Nederland vaak wel respijt ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Hopelijk geeft de rechter een duidelijke signaal dat dit niet te tolereren valt, maar ik vrees dat het een taakstraf+boete zal worden.
Dat is dan ook meer dan genoeg straf voor zoiets, een celstraf zou echt belachelijk zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Inderdaad. Daarom is het ook mooi om te zien hoe Erdogan nu afgaatquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Maar Erdogan wordt toch ook gewoon in zijn eigen land uitgelachen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Fucken met een ambassade is defacto fucken met het desbetreffende land. Niet zo slim.
Zaak he. Niet veroordeeld. Zal wel een sepot worden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:58 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Vrijheid van meningsuiting heb je hier helemaal niet, die staat gewoon onder druk door met dit soort 'rechtzaken'. Doen ze in Amerika beter, daar mag je alles zeggen. Waarom wordt Kuzu niet vervolgd voor zijn 'Nederlanders zijn nazaten van Nazi's' of iets in die trant?
Die heeft hij niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:22 schreef Hallojo het volgende:
Hebben de nazaten van Hitler al een aanklacht ingediend wegens belediging?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Dat is al te zot voor woorden, dat het überhaupt voor de rechter komt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:02 schreef marsan het volgende:
[..]
Zaak he. Niet veroordeeld. Zal wel een sepot worden.
Inderdaad. Vrijheidquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Dat t raar is dat t OM.zich hiermee bezoghoudt schreef ik ook idd al.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Dat is al te zot voor woorden, dat het überhaupt voor de rechter komt.
Tja, de Turkse lobby. Nog meer diversiteit in het ambtenarenapparaat en voor je het weet staan hollanders voor de rechter in Somalie voor het beledigen van de mensensmokkelaars aldaar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:10 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat t raar is dat t OM.zich hiermee bezoghoudt schreef ik ook idd al.
Ga alsjeblieft terug naar je eigen land.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ben Nederlander. Vanuit die hoedanigheid vind ik het goed dat er opgetreden wordt wanneer er een bevriend staatshoofd geschoffeerd wordt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:36 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft terug naar je eigen land.
Je bent geen Nederlander.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben Nederlander. Vanuit die hoedanigheid vind ik het goed dat er opgetreden wordt wanneer er een bevriend staatshoofd geschoffeerd wordt.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Maar wel logisch is wat hij zei?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben Nederlander. Vanuit die hoedanigheid vind ik het goed dat er opgetreden wordt wanneer er een bevriend staatshoofd geschoffeerd wordt.
Ach man, kom op zeg. Als ze mij met hitler vergelijken haal ik mijn schouders op.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Doe aangifte. Ik ben wel benieuwd tbh.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:49 schreef -Kadesh- het volgende:
Ik ga er vanuit dat het OM nu ook alle Nederlanders gaat vervolgen die Trump hebben beledigt dan wel hebben bedreigd, dat is immer ook een bevriend staatshoofd. Of krijgen we weer een gevalletje meten met twee maten?
Hier durf ik wel een weddenschapje op af te sluiten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:49 schreef -Kadesh- het volgende:
Ik ga er vanuit dat het OM nu ook alle Nederlanders gaat vervolgen die Trump hebben beledigt dan wel hebben bedreigd, dat is immer ook een bevriend staatshoofd. Of krijgen we weer een gevalletje meten met twee maten?
je zou deze man liever een paar jaar in de cel zien, of niet?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Zit me ineens af te vragen of Hitler ooit wat over die Niederlände heeft gezegd btw.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:16 schreef Eenskijken het volgende:
Een bevriend staatshoofd die ons allemaal als nazis neerzet ja?
Nee dat ook niet per se. Een fikse voorwaardelijke celstraf ten einde recidive te voorkomen lijkt me wel zinvol.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:18 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je zou deze man liever een paar jaar in de cel zien, of niet?
Vvmu is in de VS inderdaad een stuk beter geregeld.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:58 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Vrijheid van meningsuiting heb je hier helemaal niet, die staat gewoon onder druk door met dit soort 'rechtzaken'. Doen ze in Amerika beter, daar mag je alles zeggen. Waarom wordt Kuzu niet vervolgd voor zijn 'Nederlanders zijn nazaten van Nazi's' of iets in die trant?
lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee dat ook niet per se. Een fikse voorwaardelijke celstraf ten einde recidive te voorkomen lijkt me wel zinvol.
Niet alleen groter maar ook sympathiekerquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:29 schreef -Ondskapt- het volgende:
Hitler was veel groter dan Erdogan.
Engnek.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
1m73 versus 1m85.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:29 schreef -Ondskapt- het volgende:
Hitler was veel groter dan Erdogan.
Volgens mij is hij nog steeds zogenaamd bevriend staatshoofd, Turken staan ook nog steeds op de nominatie om visumvrij naar EU te reizen en we geven ook nog steeds euro's voor de naderende toetreding van Tk tot de EU.quote:
Diplomatieke relaties die onderhouden worden en het feit dat beide landen deel uitmaken van de NAVO is voldoende.quote:
Het beledigen van het staatshoofd is in Turkije strafbaar. Als je daar in NL iets openlijks over schrijft wordt je er redelijk voor beschermd. Maar als je de Turkse Ambassade er vervolgens over gaat mailen dan zal diezelfde vlieger wel niet opgaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Is toch zijn mening? Waarom zou dit voor de rechter moeten komen, alleen omdat het een ambtenaar is of bevriend staatshoofd? In Nederland worden dagelijks mensen vergeleken met Hitler en de nazi's, kan mij niet herinneren dat daar ooit iemand voor vervolgd is.
Erdogan noemde de Nederlandse (en Duitse) burgers toch ook nazi's en fascisten? Waarom mag hij roepen wat hij wil, en wordt iemand die een weerwoord geeft, in een land wat vrijheid van meningsuiting hoog in het vandaal heeft staan, vervolgd?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het beledigen van het staatshoofd is in Turkije strafbaar. Als je daar in NL iets openlijks over schrijft wordt je er redelijk voor beschermd. Maar als je de Turkse Ambassade er vervolgens over gaat mailen dan zal diezelfde vlieger wel niet opgaan.
Sepôt zou kunnen bij deze aanklacht, lijkt me.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het beledigen van het staatshoofd is in Turkije strafbaar. Als je daar in NL iets openlijks over schrijft wordt je er redelijk voor beschermd. Maar als je de Turkse Ambassade er vervolgens over gaat mailen dan zal diezelfde vlieger wel niet opgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |